Kesätyöksi nettipokeri

Pokeriin liittyvä mielenkiintoinen keskustelu, joka ei sovi muiden otsikoiden alle

Kesätyöksi nettipokeri

ViestiKirjoittaja LoveisHell » 09.05.2009 23:38

Hei

Olen aikaisemmin ollut foorumin aktiivikäyttäjä ja olen osittain oppinut pelaamaan pokeria tämän sivuston ansiosta. Voittavaa pokeria olen pelannut aika kauan. Nyt eteeni on tullut seuraava tilanne. En saanut tänä vuonna kesätöitä, joten aion pelata koko kesän pokeria ”ammatikseni”. Taloudellisia kuluja minulla ei ole (ei vuokraa jne) ja saan kesältä myös opintotukea (opiskelija). Taloudellisesti tulen siis olemaan kunnossa, joten minun ei tarvitse täysin luottaa pokerituloihin. Kuitenkin tavoitteena on ansaita pokerista enemmän kuin voin ansaita kesätöistä. Olin ajatellut että +1300 euroa per kuukausi olisi mahdollinen ansiotaso, jos pelaan aktiivisesti ja kehitän peliäni. Pelaan tällä hetkellä NL100-50 Heads up-pelejä ja myös valmennan 50HU:ta aloittelijoille , josta tulee ylimääräistä rahaa kassaan. Suurin osa HEMin käsistä on lähtenyt ilmaan käyttäjärjestelmän jatkuvan uusimisen takia, mutta viimeisen 70k käden aikana olen saanut aikaiseksi melkein 8.0 BB/100 winraten.

Haluaisin kysyä teiltä ylesitä mielipidettä koko projektista. Miten toteuttaisitte sen ja onko omia kokemuksia? Kuinka paljon aikaa käyttäisitte pelaamiseen päivässä? Minkälaiseen tulokseen uskotte että näillä tasoilla ja taidoilla voi päästä (kk)? Mitä pelaisitte pitääksenne varianssin suhteellisen pienenä?

Ongelmani on tällä hetkellä että pelaan liian lyhyitä sessioita enkä saa tarpeeksi paljon käsiä aikaiseksi. Useasti myös lopetan päivän kun olen hyvin voitolla tai sitten pahasti häviöllä.
Suojelen voittojani, vaikka tiedän että tulos syntyy pitkässä tähtäimessä. Tähän olen adjustanut niin että olen poistanut HEM:istä tuloksen ja BB/100-tunnusluvun. Eipä ainakaan enää tuijoteta tulosta, paitsi päivän lopuksi.

Toivon että voisitte antaa minulle vinkkejä siitä kuinka voisin päästä ammattipelaajan rutiiniin ja mentaliteettiin. Kaikki muu apu on myös avuksi. Tulen kirjoittamaan tästä aktiivisesti blogiini, kunhan saan homman kunnolla alkavan.

Ps. alkukesästä lähden myös reissuun muutamaksi viikoksi, joten silloin pelaaminen ei onnistu.

Lyhennys:

- En saanut kesätöitä --> Kesätyöksi pokeri
- Tasot 100-50HU
- Tavoite ansaita pokerista enemmän kuin töistä
- Kuinka toteutus?

Threadsaver IMO
Kuva
We are not here for tomorrow, we're here forever -bigspenda73
LoveisHell

Käyttäjän avatar

Re: Kesätyöksi nettipokeri

ViestiKirjoittaja Jäämies » 09.05.2009 23:54

En tiedä pelaatko miten montaa pöytää samanaikaisesti(1-2 tod näk?), mutta jos pystyt multittamaan 3-4 pöytää esim nl100hu:ta n. 2k kättä päivässä, niin saat jo rakebackia takaisin yli 1300e/kk. Toisaalta väkisin ei tietenkään kannata yrittää pelata jos ei huvita, mutta noilla tiedoilla mitä itsestäsi annoit, niin 1300e/kk pitäisi olla suhteellisen helposti saavutettavissa. Varianssia ei oikein voi vältellä vaikka miten valitset vihut, mutta jos ja kun pääset päivästä toiseen pelaamaan itseäsi huonompia vastaan niin vaikea siinä on tappiotakaan tehdä.
Jäämies

ViestiKirjoittaja theodore long » 09.05.2009 23:59

Eikö noilla tasoilla hu:ssa oo aika kova reikki. Suosittelen multittaa 6maxia
theodore long

ViestiKirjoittaja LoveisHell » 09.05.2009 23:59

En tiedä pelaatko miten montaa pöytää samanaikaisesti(1-2 tod näk?), mutta jos pystyt multittamaan 3-4 pöytää esim nl100hu:ta n. 2k kättä päivässä, niin saat jo rakebackia takaisin yli 1300e/kk. Toisaalta väkisin ei tietenkään kannata yrittää pelata jos ei huvita, mutta noilla tiedoilla mitä itsestäsi annoit, niin 1300e/kk pitäisi olla suhteellisen helposti saavutettavissa. Varianssia ei oikein voi vältellä vaikka miten valitset vihut, mutta jos ja kun pääset päivästä toiseen pelaamaan itseäsi huonompia vastaan niin vaikea siinä on tappiotakaan tehdä.

En edes ajatellut rakebackin merkitystä jostain syystä. Olen pelannut pääasiassa FTP:llä, jossa minulla on 27% rb. Rakekatto taitaa olla vain 0,5d (vrt. Ongame), joten se on ihan kelvollinen diili. Pelaan tällä hetkellä 3-4 pöytää HU. mutta rinkiä voin pelata 6-8 pöytää (kaksi näyttöä 24").
We are not here for tomorrow, we're here forever -bigspenda73
LoveisHell

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja jarree » 10.05.2009 0:03

Ensinnäkin, täytyy sanoa sulle että onnittelut! Muistan kun pasteilit usein jotain nl10 käsiä missä ajattelit enemmän yhtä kättä kuin perus nl10 pelaaja ajattelee koko session aikana. Mulla ainakin oli vähän epäilys, että tuleekohan tosta nyt yhtään mitään. Hieno nähdä, että työ myös tuotti tulosta ja olet noussut muutaman tason ja selkeästi voittavana pelaajana.

Pokeri kesätyönä on ihan ok jos seuraavat ehdot täyttyvät:
-Kiinteiden kulujen maksu ei ole missään vaiheessa riippuvainen pokerituloista (vuokra ym)
-Sulla on myös kesän jälkeen rahaa jemmassa, vaikka pelaisit +-0 koko kesän
-Ylläpidät sosiaalista elämää ja jonkin sortin päivärytmiä, eli et väännä öitä pokeria ja nuku päiviä (toki kukin tavallaan mut musta toi olis aika ankee tapa viettää kesä :D)

Mulla oli hieman vastaava tilanne joskus kolmisen vuotta sitten. Ei huvittanut tehdä niitä töitä mitä olisin saanut, huonommalla palkalla kuin mitä pokerista kuvittelin ansaitsevani. Noh hommahan meni aika munille sinänsä, että pelasin pokeria kesällä huomattavasti vähemmän kuin aiemmin. Kuka helvetti sitä nyt vapaaehtosesti kesällä istuu jossain kopissa pelaamassa pokeria kun ulkona aurinko paistaa? :) Joten sanoisin et vaikeinta sul tulee olemaan motivoida itseäs pelaamaan, etenkin jos sulla on sama tilanne kavereilla (jos kaikki kaverit töissä niin mikäs siinä sitten aamu- ja iltapäivät vääntää pokerii).

Mut jäbä tuntuu ottavan pokerin melko tosissaan niin etköhän sä saa jonkun ohjelman vaikka värkättyä itelles, missä etukäteen pistät ylös vaikka paljon meinaat pelata tms. Tsemii!
jarree

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Jäämies » 10.05.2009 0:09

Ongamella rakebackprosentit taitavat pyöriä 37-45%(joillain varmasti isompikin) välillä, riippuen miten paljon pelaa. En tosin tiedä miten Ongamelle nykyään saa diilejä.
Jäämies

ViestiKirjoittaja Case » 10.05.2009 0:51

Pelasin viime kesän pokeria päätoimisesti. Erittäin tärkeänä pidän, että kaikki kesän välttämättömät kulut on säästössä ja erotettuna rollista ennen kesää. Vaihtoehtosesti voi tietty olla jotain varmoja tulonlähteitä kesällä, mutta mulla ei ollut.

Tänä kesänä taitaa taas olla vuorossa ammattilaisuus, mutta pidän jälleen huolen että:
1) pahinkaan ds ei vaikuta peruselintasoon tai normaaliin kesän viettoon
2) pakko ei ole pelata, jos ei vain toimi
Case

Moderaattori

ViestiKirjoittaja jarree » 10.05.2009 1:41

Niin ja sellanen varotuksen sana vielä, että kun minä pelasin ensimmäistä kertaa "kesätyönä" pokeria, niin sen jälkeen en oo oikeita töitä tehny ja opiskelukin käytännössä loppu siihen kesään.
jarree

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Rantala53 » 10.05.2009 2:02

Itellä lähössä samankaltainen projekti käyntiin ja tasona aluksi NL25 josta koitan nousta kesän aikana ainakin NL100 riippuen pelimääristä ja omasta kehityksestä. En tiedä tuleeko onnistumaan, koska olen pelannut ennen tätä vuotta lähinnä turnauksia ja nyt aloittanut aivan pohjalta. Olen pelannut vain NL10 jonka oon suht hyvin biitannut. (+10ptBB/100h)

Täytyy pistää blogis seurantaan. Uskon että voit hyvinkin tienata tuon 1300e kuussa ja miksei jopa enemmänkin. GL. :yes:
Rantala53

ViestiKirjoittaja DeadlyPirate » 10.05.2009 2:22

No toi Case:n vastaus toimii kyllä aika hyvin. Jos on tosiaan olis tietyt pakolliset kulut säästössä ja eroteltu ni aika maksimaaline tilanne olis. Ja sit jos olis tosiaan jotain muita varmoja tuloja. Opiskelijalla ei varmaan hirveesti näitä ole kesällä. Asumistukea kai ja sit jos sossulta massia. Jos nöyrtyy hakemaan.

Paras tulos tulee aina kun joutuu olemaan ilman suurempia paineita. Esim jos vuokranmaksu tai perusmaksut olis pienestä kiinni ni toivotan onnea. Pelikassa kuntoon. + Perusasiat myös.

Mut ainakin alkuperäisen postaajan lähtökohdat on kunnossa. Ehkä siltikin ite lähtisin ennemmin pelaamaan rinkiä ku HU. Mut jos taidot kunnos ni GO GO. Muista silti sosiaaliset suhteet ja rytmit. :) Kesä on kuitenkin parasta aikaa.
Ehkä sellanen pakonomainen rytmi ja paine pelistä pois. Menee vituiks jos väkisin rupee painamaan ilman paskaakaan kiinnostusta sessiota kohtaan. Totta kai RB:n merkitys suuri. Ehkä loppusanoisin sanoiksi kuten ennenkin että ei ne tulos mutta menot. Aika perkeleesti pystyy karsimaan menoja kun miettii vähän. Ja sitä kautta toi tulopuolen filosofia helpottuu myös. :) Mut tsemppiä yritykseen ja kerro tuloksista. On noita paskempiakin lähtökohtia ollu jos ihan lohdutuksen sanaksi sanon.. :-D
DeadlyPirate

ViestiKirjoittaja kuskiriku » 10.05.2009 3:05

... oot selannu liikaa 2+2...

ja kyllähän tuo onnistuu, LUULTAVASTI paremmin ku ns. "oikeet työt" ku noilla tasoilla pelaat...
en kuskaa
kuskiriku

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja jaekki » 10.05.2009 4:21

Morjes!

Itellä on täysin sama tilanne. Tai no oikeestaan oisin saanu töitä mutta päätin että vedän mielummin pokeria koska a) tienaan enemmän b) se on samalla hauskaa ja c) olen laiska :). Pelaan ite samoja tasoja, NL100 5max ja NL50HU (myös joskus NL100 HU). Viime kuussa tuli NL50HU:sta pelkästään reilu 2.4k plussaa, lisäks shortin profitit ja rakebackkit. En siis koita mitää braggailla mutta siis meinaan että tuo 1.3k saattaa olla aika alakanttiinki, huomioiden että oot vissiin jo kauemmin HU pelannu.

Mutta joo, ykkösprinsiippi kai on just tuo että ei saa esim joutuu näkeen nälkää jos ei pokerit kulje.

GL OP! Tuun varmaa seuraileen tuota sun blogia ku sen nyt löysin, varsinki ku on itteeki tuo huppi viimeaikoina alkanu kiinnostaa.
jaekki

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja theodore long » 10.05.2009 10:28

Ton 1.3k tienaa pelkällä rakebackillä noillakin tasoilla jos jaksaa ahkera olla/multittaa. tai ainaki nl100sessa
theodore long

ViestiKirjoittaja TM » 10.05.2009 11:06

Erikoinen postaus. Oot omien sanojesi mukaan ollu jo pitkään voittava, pelaat 8.0 BB/100 winratella, ja taso on NL100, multitablaat. Sit vielä kyselet et elätkö tällä kesän ja saatko raavittua jonku säälittävän 1300e kasaan / kk. Luulis sun ite tietävän oman historiasi perusteella aika tarkkaan paljon keskimäärin kuussa voitat, paljon se vaatii käsiä ja paljonko saat rb:tä. Enemmän kuin tällä kyselyllä saat irti, saat varmaan tarkastelemalla omaa databasea.

Vastaan kuitenkin kun kerran kysyt:
Tienaat heittämällä 1300e / kk jos pystyt pitkässä juoksussa vetään ees puolet tosta winratesta pelaamalla todella maltillisen määrän 3-4 pöytää HU, jossa käsiä tulee tunnissa todella paljon. Tässä sosialistivaltiossa sulla ei oo ees hätää vaikka vetäisit break even koko kesän, mun röyhkeen korkeesta veroprosentista irtoo sulle varmaan ylimääräinen bonus, haet vaan sossusta/nautit siitä opintotuesta, jota kerrot koko kesän saavasi.
TM

ViestiKirjoittaja jarno_ » 10.05.2009 11:30

oon kateellinen :-'
valitettavasti sain ns. oman alan töitä kesäks, niin kaipa se on kärsittävä
jarno_

Seuraava

Palaa alueelle Yleinen pokerikeskustelu