Vedenjakajalla
Olen tässä jo jonkin aikaa pohtinut ajatusta oman blogin aloittamisesta tänne pokerisivuille, mutta ennen tätä päivää se on todellakin jäänyt vain ajatustasolle. Olen kysynyt itseltäni, että miksi ihmeessä haluaisin kuluttaa aikaani blogin ylläpitämiseen, ja onko minulla yleensä ottaen edes mitään annettavaa tähän pokeriyhdyskuntaan sng-pelaajana. Ja mitä minä tästä kaikesta kostun?
Jotta saisin asiaan edes jonkinlaisen valaistumisen, niin päätin ottaa klassisesti esiin ruutupaperia ja kynän, ja aloin kirjaamaan ylös plussia ja miinuksia, joita tämä projekti voisi tuoda tullessaan:
+ käsien ja pelien läpikäyntiä, ja sitä kautta oman pelin kehittäminen
+ vapaat kädet blogittaa mistä huvittaa (esim. musiikista, jalkapallosta tai vaikka viineistä)
+ spämmien vähentäminen muiden blogeihin
+ yksi harrastus lisää
- ”vastuu” blogista ja sen ylläpidosta
- tulosten julkisuuteen tuonti
- en ole Hemingway, enkä edes äidinkielenopettaja
- en ole läheskään valmis sittaristi, ja täten voin ihan pokerina heittää -ev ”ankkoja” ilmaan
Plussissa on selvästi painavammat syyt, mutta se ei yksin riittänyt. Tärkein seikka miksi tämän blogin päätän aloittaa juuri nyt, on se että olen tällä hetkellä ikään kuin vedenjakajalla. En oikein tiedä mitä tehdä jatkossa. Siirryin nimittäin Ongamen verkkoon viime maaliskuun lopulla sillä ajatuksella, että tahkoan suht tiukalla brm:llä (60 bin) fullisittareita ja clearaan samalla noita bonuksia. 5max turboja en halunnut pelata ikävän price structuren vuoksi. No sehän ei mennyt ihan niin kuin suunnittelin:
Turbo Ratio n. 65% ja av. Entrants 6.84. Syy tähän on se, että minulla on usein vain n. tunti käytettävissä pelaamiseen ja ei ole mitään järkeä aloittaa muutamaa fullia siinä ajassa. Ja mikä tärkeintä: mielestäni sh turboissa on todella heikko taso Ongamella.
Tuo vedenjakajalla oleminen tarkoittaa nyt sitä, että sain juuri yhden bonuksen hoidettua ja seuraavaa en ehkä ehdi suorittaa kiireisen aikataulun vuoksi, joten ajattelin pitää n. viikon totaalisen tauon pokerinpelaamisesta. Tuon viikon aikana pitäisi päättää miten jatkan peliäni jatkossa. Vaihtoehtoina ovat lähinnä:
1) siirrän toisen verkon (b2b) rollini ongamelle ja aloitan +$20 pelin tahkoamisen
2) kotiutan toisen verkon rollin ja jatkan nykyiseen malliin ongamella $10 ja $20 pelaamalla
Tässä vaiheessa todennäköisimmältä vaihtoehdolta tuntuu tuo jälkimmäinen vaihtoehto, vaikka kyllähän tuo tasojen nostokin houkuttaa, mutta samalla pelottaa.
Noista tuloksista vielä; en ole oikeasti noin hyvä pelaaja, vaan varianssi on ollut varmasti kohdallani suotuisa, mutta uskon ja toivon että ROI on pitkällä juoksulla +10% $22:iin asti.
En aio kertoa teille tylsästä yksityiskohtaisesta pelihistoriastani, koska eihän ne oikeasti ketään kiinnosta. Mutta tässä jotain asioita pokeriminästäni:
- pelaan max 2 h:n sessioita kerrallaan ja max 5 h / päivä
- multitan yleensä 6-8 normi fullia tai 4-6 turbo shorttia, tai jos ei nappaa niin vaikka vaan 2 pöytää kerrallaan
- käytän SnGWiziä, HoldemManageria ja AHK:a hyväkseni
- Sharkscope jäsenyys on harkinnassa
- olen DC:n jäsen (mistä tosin aion luopua onnettoman sng-osion vuoksi)
- en (juuri) tilttaa
- en ole koskaan mennyt katki
- olen onneton käteispelaaja
- olen voittanut yhden 355 hengen plo-turnauksen (edit: vaikka osallistuin siihen "läpällä" n. 500:n pelatun plohanskan jälkeen)
- pelaisin mieluiten 100-300 hengen mtt:a
Tässä tämä nyt blogin aloitus nyt sitten oli. Loppukevennykseksi vielä eilis illan peruscoinari:
Kommentoikaa vapaasti ja nähdään pöydissä!
Ps. Ruokaa, juomaa ja musiikkia on luvassa jatkossa.
edit: blogin nimi muutettu.
Foorumin säännöt
Kiitos ja kumarrus! Yritän päivittää vähintään muutaman kerran viikossa.