TobeyP - Life Nit

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit

TobeyP - Life Nit

ViestiKirjoittaja TobeyP » 06.01.2010 23:39

Tervehdys!

Olen miespuolinen yliopisto-opiskelija ja ammattimainen pokerinpelaaja Oulusta. Olen ollut foorumin käyttäjänä jo useamman vuoden ja osallistunut keskusteluihinkin ajoittain, mutta en ole ollut foorumin näkyvimpiä nimimerkkejä. Pokeria on tullut pelattua reilut 4 vuotta, joista noin 3 vuotta pelaaminen on ollut ammattimaista, vaikka olenkin hoitanut opiskeluja samalla. Ura alkoi perinteisesti WPT-lähetyksiä katsomalla -> kotipelejä missä ei ymmärretty edes sääntöjä -> ilmaisrahat nettiin -> profit.

Tällä hetkellä pelaan pääpelinä Ongamella NL100-400 fulleja. Shortti-omahaa on myöskin tullut opiskeltua viimeisen puolen vuoden aikana ja yritetty saada peliä järkevämpään suuntaan. Olen grindannut samoja tasoja fulli-teksussa tasaisen varmalla tuotolla jo 2 vuotta ottamatta kertaakaan shotteja isompiin peleihin, vaikka rolli sen olisi sallinutkin. Mulla ei ole koskaan ollut pokerin saralla tavoitteena päästä mahdollisimman isoihin peleihin tai edes pelata normaalia isompaa jos en tunne omaavani edgeä peliin. Pelaamisen ainoa tavoite on aina ollut, ja on edelleenkin, raha.

Pitemmän aikaa on kuitenkin tuntunut siltä, että motivaatio pokerin pelaamiseen on haihtumassa. Pokeri ei ole ollut minulle enää pitkään aikaan mitään muuta kuin duunia ja siitä on tullut puuduttavaa. Gamblaus-kiksejä en muista saaneeni vuosikausiin, ja jos jotain fiiliksiä pelaamisesta saa niin nekin ovat lähinnä negatiivisia. Voittaminen on ikään kuin normaali olotila, siitä en enää saa revittyä suurta iloa. Pidemmät downswingit kuitenkin jossain määrin vit*ttavat, joten pelaamisen tunneskaala ei ole hyvin balanssissa.

Olen pelannut käytännössä koko pokeriurani Ongamella, viimeisen vuoden pelkästään BWinillä. Kun BWinillä loppui bonukset viime lokakuussa, jäi minullakin jotenkin huomaamatta pelit tauolle koska en jaksanut alkaa etsimään uutta 100% ETA-saittia Ongamelta hyvillä bonuksilla tai rakebackilla. Päätin keskittyä opiskeluun, rentoutumiseen ja PS3-pelaamiseen pokerin sijasta. En ole koko aikana kaivannut nettipokeria hetkeäkään ja motivaatiota pelaamiseen ei ole meinannut löytyä. Rahallisesti olen saanut pistettyä sen verran pokerista säästöön, että ainakin jonkun aikaa voi elää mukavasti vaikkei pokerista (tai mistään muualtakaan) tuloja tulisikaan. Pelkän rahan vuoksi hiki päässä grindaaminen ei siis ole tällä hetkellä kovinkaan motivoivaa. Nyt, noin kahden kuukauden pelitauon jälkeen tarkoituksena olisi kuitenkin löytää motivaatio grindaamiseen ja sovittaa pokeri jälleen aikatauluihin.

Päätin avata tämän blogin ja testata josko täältä saisi motivaatiota grindaamiseen tai jotain muuta mielihyvää. Kirjoittaminen vie kuitenkin aikaa, joten minun täytyy arvioida onko blogittaminen minulle EV+ vai EV-. :-D Voi siis olla, että tämä blogi jää hyvinkin lyhyeksi. Jos kirjoittelusta tulee aktiivisempaa, niin jutut tulevat todennäköisesti painottumaan päiväkirjamaisempaan vuodatukseen kuin käsihistorioiden analysoimiseen. Henkkoht en oikeen jaksa lukea blogeja jotka painottuvat käsihistorioihin, joten tuskin itsekään niitä alan suuremmin postailemaan blogiini.

En nyt jaksa tarinoida tähän avauspostiin tämän kummempia, katotaan tuleeko mitään kommentteja ja kirjoitellaan myöhemmin lisää, jos kirjoitellaan. :) Palathaan!
TobeyP

Käyttäjän avatar

Re: TobeyP - Life Nit

ViestiKirjoittaja KalamiesPaavo » 07.01.2010 19:53

Yesh, Tobey, jamppa on keksiny osuvimman ja sinua kyllä eniten kuvaavan otsikon blogille! LOL! Ei muutaku kato HSP:t pyöriin ja sieltä muuvit kuntoon. Sit vaan harjaan shorttiteksuu vähemmällä pöytämäärällä ja siirrät osan rahantavoitteen fiilarista myös pelin biittaamiseen. Sulla on mun mielestä se ongelma, että tällä hetkellä oot vähä ikäänkuin "pelannu pokerin läpi", eli et oikeestaan joudu tekeen muuta, ku istuun ruudun ääressä, kattoon statseja HEMistä ja sitä mukaan tekeen 12 pöydässä samat päätökset joka tilanteessa (toki vähän kärjistettyä). Mut mun mielestä tarvisit vähän enemmän "haastetta", koska vaikka rahaa tuleekin (mikä on toki tärkeintä) omaat varmasti edgee peleihinki, joissa sillon tällön tulee dunkkuun.

Kyllä sulle pitää keksii jotain, mikä pitää ton mielialan enemmän positiivisena, eikä nii, että ainoa fiilari on negatiivinen. Mulla ainaki paras fiilis on aina tullu siitä, että vaik rahaa tulee, nii pitää tuntee se, ku pistää jonku regun pakkaan loistavalla blufflinellä tai saa valuet paistilta loistoslouvaksilla yms. Silloin tietää, että pelaa A+ ja sitä mukaa myös tietää, että rahaa tulee, vaikka ompussa tuleeki dunkkuun A+:lla NL:ää huomattavasti enemmän. Otat vaan sen linjan, että nautit siitä, että voit tehdä rahaa samalla, kun voit tehdä hyvin paljon muutakin. Esim. liveturnausten kiertäminen (vaikka pelkkien sideturnausten tai livekäteisten vuoksi) kuulostais mun mielestä sellaselta pieneltä työn ja huvin yhdistämiseltä, koska kuitenki tykkäät kavereittes kans pelata ja vähä ottaa keittoa samalla ja sit lähtee baariin. Eli yrität ottaa sellasen järkevän "ballatyylin", eli nautit siitä, mitä pokeri tuo siinä sivussa, rahan lisäksi.

Tää nyt oli toki edelleenki vaan mun näkemys ja neuvo, saa nähä sit, mitä löydät ittelles, mut annoinpa nyt jotain panosta. Oot aina kuiteski ollu hirvee nit (nii kauan ku oon sut tuntenu) ihan kaikessa. ;P Nii nyt ois aika loosen up, ottaa mela käteen ja lähtee 500€:n kanssa huuteleen pillua baarin kauneimmalta tsigulta. Sen jälkeen, ku oot saanu sen poikakaverilta turpaan, juossu mela vetskarista pihalla pitkin Mikonkatua ja huutanu "ONE TIME", ku oot hitnrunnannu viereiseltä nakkikioskilta yhden lisätäytteen, nii tiedät miltä tuntuu olla elossa! EDZILLEE!
"Tosin pokeripeleissä on yleensä +EV jos vihut ei tajua ollenkaan mitä sä mietit, joten Paavo saattaa hyvinkin olla varsin voitollinen pelaaja..." -Dominated

"Paavon pelivinkeista pitas kylla kirjottaa kirja." -shi0ne
KalamiesPaavo

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja TobeyP » 07.01.2010 21:20

Hahhah, hyvää settiä. :-D

Joo tuo pokerin "läpi pelaaminen" on käyny kyllä itelläki mielessä ku konemaisesti naputtaa vaan ilman suurempaa ajatustyötä. Fulliteksu on kuitenkin aivan helvetin tylsä pelimuoto jos sitä vetää tuollai kohtuu ABC-robottigrindillä. Shortti omenaa jaksaa onneksi nykyään pelata ja sen vetäminen tuntuu jopa ihan mielekkäältä. Ainoo vaan etten oo vielä täysin vakuuttunut omista taidoista siinä pelissä joten pitää kerätä lisää hanskoja tietokantaan. Varmaankin olis järkevää vetää teksuakin hieman isompaa ja parempien pelaajien kanssa niin saisi ehkä jotain kiksejä pelaamisesta. Tuntuu vaan idioottimaiselta lähteä samaan pöytään istumaan regujen kanssa, pitäisi jotain järkevää table selectionia käyttää kuitenkin.

Pokerilla höystettyjen matkojen tekeminen on kyllä hauskaa puuhaa, harmi vaan ettei omasta kaveriporukasta löydy oikeen halukkuutta/aikaa sellaisiin. Minun turnauspeli ei varmaankaan ole niin hyvällä mallilla että kannattaisi lähteä vetämään 1k+ binin donkamenteja, mutta sidegameja voi tietenkin pelailla. Matkoilla tulee tosin painettua aina enemmän tai vähemmän kännissä, siinä saattaa vielä joskus käydä hassusti.

Sitten itse asiaan. Sain grindit käyntiin tänään! Noin 7 tuntia tuli pelattua ja ei edes pahemmin kyrsinyt tällä kertaa, tauko teki ehkä hyvää. Tosin jossain määrin hyvä runi auttoi asiaa, vältyin suuremmilta biiteiltä. Shorttiompuista ja fulliteksuista molemmista uppia joten valittaakaan ei voi. Fulleissa oli näemmä osittain vaihtuneet regut, tai ainakin monet vahat tutut olivat vaihtaneet nimimerkkejä. Positiivista oli kuitenkin todeta, että pöydissä näkyi edelleen joitain pitkäaikaisia vakiorahoittajia. Saa nähdä kauanko grindi-intoa löytyy, täytyy yrittää huomenna jatkaa harjaamista jotta alkaisi tuleen taas rutiinia tähän hommaan!
TobeyP

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja TobeyP » 09.01.2010 11:55

Eilen oli grindipäivä nro 2 joka oli tuloksellisesti ja fiilisten puolesta hyvä. Aloitin pelit ennen puoltapäivää ja vedin lähes 5 tuntia putkeen. Alkuun tuli pieni kuoppa huonohkon runin ja muutaman heikosti pelatun hanskan takia jotka menee tauon ja ruosteisuuden piikkiin. Onneksi vihuilta löytyi pelikirjoista parit idioottimuuvit joilla sai nopeasti omat virheet paikattua tuloksellisesti. Päivägrindin jälkeen nopea ruokatauko ja vielä iltapelejä vajaa 4 tuntia. Iltasessiossa sain pienen hiitterin päälle ja chippejä valui oikeaan suuntaan, pari hanskaa tulin omahassa jopa altapäin maaliin.

Fiilisten puolesta pelaaminen ei tuntunut eilen vastenmieliseltä edes aamupäivän kuoppauksen aikana. Oli hyvä grindmode päällä ja kuopantäyttökin maistui. Tosin eipä tässä sairastaessa ja sängyssä maatessa oikeen järkevämpääkään tekemistä ole kuin grindata läppäri sylissä. Ongame saanut näemmä softaa hieman kevyemmäksi niin pystyy läppärilläkin multittamaan kohtuullisesti ilman suurempaa tökkimistä joka lisää pelaamisen mielekkyyttä huomattavasti. Tuntui myös että pelirutiini alkoi taas löytyä, niin hyvässä kuin pahassakin. Täytyy tänään ehkä vetää hieman rauhallisemmat sessiot ettei tule heti alkuunsa burn outia.

Jees, mut täytyy alkaa nyt syömään ja sen jälkeen ottaa pienet sessarit. Päivemmällä täytyy myös tutkailla vakioveikkauksen tilanne kun siellä vaikuttaisi tulevan lähes arvottu kierros. Lopuksi myös kuva työpöydästäni jonka taustakuva maksimoi takuuvarmasti feng shuit. Suosittelen lämpimästi samaa ratkaisua myös muillekin pokerinpelaajille!

Kuva
TobeyP

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja TobeyP » 10.01.2010 12:42

Sunnuntaiaamu ilman krapulaa, jo kolmas sellainen peräkkäin. Vapaaehtoisesti vietettämäni selvät viikonloput viimeisen 8 vuoden aikana voi laskea yhden käden sormilla, joten tämä on hyvin erikoinen olotila. Sairastelun ja antibioottikuurin vuoksi raittiusputki alkoi jo joulunpyhistä, en ole edes armeija-aikana ollut näin pitkää aikaa ilman alkoholia. Antibioottikuuri loppui kuitenkin tänään niin toivottavasti ensi viikolla pääsee taas maistelemaan viinaa ja hankkimaan perinteisen olutpöhötyksen päälle.

Ilman kaljottelua viikonloput tuntuu kyllä hemmetin tylsiltä. En tiedä onko minussa jotain alkoholistin piirteitä, mutta kotona istuminen viikonloppuisin ei ole kovin houkutteleva vaihtoehto, ellei ole ryypännyt viikolla jo montaa päivää putkeen. Eilen tekemisenpuutteessa koitin keksiä jotain kaavaa millä saisin 10/13 arvotun kohteen vakioveikkaukseen selville arvontapallojen napsumisen. Pitkän mietinnänkään jälken en löytänyt mitään hyvältä tuntuvaa riittiä niin päätin pistää rivin sisään sillä tavalla miten olisin sen laittanut ilman arvontaakin. Tuloksena -1 haravan pohjaan 10 oikein, 2 osittain vaihdeltua petti ja harava hajotettuna 1 kertaa 10 nabsu. Kun ei taidolla niin tuurilla one time!

Eilisen nettipelit eivät sitten menneetkään parhaimmalla mahdollisella tavalla. Grindasin päivällä pari tuntia fulliteksua jossa pakka oli kohtuu kylmä, parikymppiä ylös eli perus breakeven. Illalla pistin vielä softan auki ja huomasin shorttiomahassa istumassa merkatun paistin 40bb stäkillä. Kaverin vasemmalla puolella oli vielä vapaa paikka niin ei muutaku paistia katkomaan! Kortti ei kohdellut meikäläistä hyvin ja nopeasti katkomisoperaatio muuttuikin kuopantäytöksi kun olin levittänyt reilut 3biniä paistille ja sitä kautta osin myös muille pelaajille. Sain kuitenkin tuplat ja pääsen 3 bettaan donkkia small blindistä QJT8 tuplasuitilla. 2-way floppille joka kohtuullinen KTX ja mulle 2nd nuts värinveto, potitan ja maksu. Turn täyttää värin ja sökötän ansana koska betti tulee takaa 99% varmuudella. No betti tulee 2/3 pottia ja fistpump shoveen loput sisään vesi kielellä ja vihulta maksu. Mitäs siellä helvetti muutakaan taas tällä kertaa kuin nuttiväri ja sain painettua 200bb sisälle ilman outteja. LOL! Donkki 1 - TobeyP 0, gg wp fu. 40bb:n tavoitteleminen johti yli 400bb:n kuoppaamiseen, softa kii & unta balloon ty.
TobeyP

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja TobeyP » 10.01.2010 20:57

Pelit lähteneet käyntiin ihan ok taas tauon jälkeen, postasin näiden parin ekan päivän graafit tuohon alapuolelle. Olen ihan tyytyväinen omaan peliin vaikka joitain selviä virheitäkin on tullut tehtyä. Tosin helppohan se on pelata kun etenkin teksussa on ollut kohtuu hyvä runi, en ole joutunut kovin moneen vaikeaan spottiin. Omahassa on runi ollut hieman huonompaa ja sitä on tullut pelattuakin paskasti. Omaha-graafi ei ole kovin herkullisen näköinen vaikka siinä hieman plussalla olenkin.

Nyt tässä voikin sitten alkaa odotteleen runin kylmenemistä ja downswingiä. :-D

Kuva
Texu

Kuva
Omaha
TobeyP

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Jeremia » 10.01.2010 22:26

Minulla oli kans peli-into kadoksissa pitkään tuossa syksyllä. Voittoa tuli edelleen vakipeleistä, mutta pelaaminen tuntui täysin aivottomalta automaatilla vääntämiseltä. Koska pokeri on kuitenkin itselle lähinnä harrastus (tosin kyllähän rahakin kelpaa) niin itsensä motivointi on aika vaikeaa jos intoa ei ole, ei edes rahan takia jaksanut oikein vaivautua. Uuden vireen sain joulukuussa päälle, kun kävin ottamassa vähän shottia isompiin peleihin. Vaikka turpaan tulikin ja paluu normipeleihin edessä, niin nekin tuntuivat jotenkin uuden raikkailta kun oli käynyt hakkaamassa vähän parempiensa kanssa. Eli tavallaan shotti teki hävitessäänkin tehtävänsä.

Hyvä bloginalku, toivottavasti jaksa kirjoitella jatkossakin.

Niin olen se Kemijärven paisti joka kävi teidänki kanssa välillä pelaileen liveä, en ole tänne Pokerisivuille paljoa kirjoitellut, vaikea ehkä tunnistaa..
Jeremia

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja TobeyP » 12.01.2010 21:53

Vitt* tuota Ongamen softaa...Alkanu nyt tekeen sellasta, että foldaa suorilta oman käden ennenkuin ehtii tehdä mitään. Vuoro tulee ja ei ehdi painaa nappia niin timeri hyppää nolliin ja käsi menee muckiin. En tiedä johtuuko sitten minun nettiyhteydestä vai bugisesta softasta, varmaan molemmista.

Tässä pari herkullisinta tilannetta joissa käsi mennyt suoraan kipiksi, etenkin ensimmäisessä olisi varmasti pinot vaihtaneet omistajaa:

http://www.pokerihanska.com/?h=837524138
http://www.pokerihanska.com/?h=318887504
TobeyP

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja TobeyP » 13.01.2010 11:51

TILT!!!

Aivankuin Ongamen paskassa softassa ei olisi tarpeeksi kestämistä, niin nyt vielä Bwin alkaa hiertämään. Hommasin viime torstaina Bwinin pistekaupasta 500$ edestä bonuksia pelattavaksi ja nyt kun yritän hommata lisää, niin tulee ilmoitus "You cannot order or buy more items of this product". Muulla tavalla kun bonuksia ei saa niin pitäisi alkaa pelaamaan ilman minkäänlaista rakebackia, hohhoijjaa. Muutenkin pistekaupasta saatava 10xPP-bonus on huono ja siihen pitää käyttää market pointseja, lisäksi bonuksia saa vain rajoitetun määrän kuukaudessa!?! Bwinille ei ilmeisesti pelaajien rake kelpaa kun pyörittävät huonointa bonus-/rakeback-järjestelmää koko verkossa.

Pistin asiakaspalveluun viestiä että olisiko mahdollista saada jotain bonuksia tai mahdolliset rajoitukset poistettua pistekaupasta. Katotaan mitä vastaavat, odotukset eivät ole kovin korkealla. 10xPP-bonus näytti olevan yllättävän huono, olen maksanut rakea talolle viimeisen 6 päivän aikana lähes 1500$ ja palautuksia on tullut vain 500$. 8x-bonukset olivat huomattavasti parempia, mutta niitäkään ei kovin helposti löydä enää. Jos jollakulla on tiedossa parempia tarjouksia Ongamen ETA-saiteille niin saa ehdottaa.

Onneksi pelit ovat kuitenkin menneet ihan hyvin nyt tauolta palattuani. Pistin tähän graafit fullitexasista ja shorttiomahasta. Texasissa on varmaankin odotettavissa kohtapuoliin jonkinlainen suvantovaihe ja huonoa runia. Omahagraafi on edelleenkin tuollaista siksakkia ja otos tosi pieni. Oon pelannut shorttiomppua ehkä vajaat 50k kättä ja edelleenkin yli puolet pelitilanteista tuntuu olevan sellaisia, että oon enemmän tai vähemmän kujalla. Vaatii siis vieläkin kovasti harjoittelua.

Kuva
Texas

Kuva
Omaha
TobeyP

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja TobeyP » 14.01.2010 16:11

Kuva
TobeyP

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja DonSabas » 14.01.2010 16:48

No niin, pitihän se sitten itsekkin tänne tunnukset luoda, jotta pääsee jampan blogia kommentoimaan. Ihan hyvä runi jätkällä on kyllä texussa päällä, ei voi moittia. Mutta pitää sitten kirjotella jotain lisää ko ois jotain oikeasti sanottavaa...

Coblään...
DonSabas

ViestiKirjoittaja Misso » 14.01.2010 16:55

Mun kautta saisit ongamelle (eurobet) reilusti paremmat tarjoukset ku toi sun nykynen on.

lisää msn micco91@hotmail.com ni saadaa sullekki palautukset kuntoo!
Misso

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Korpisoturi » 14.01.2010 16:59

joonas.p91@hotmail.com
lisää msn jos haluut keskustella miten voittoja vähän lisätään :)
Korpisoturi

ViestiKirjoittaja PantteriPoika » 14.01.2010 18:09

Hei nyt bannia näille kahelle.
"turnaukset on haastava ja hieno pelimuoto" -Tohveli
"nyt lattialle makaamaan. en ansaitse ees patjaa." -Eevert
"toki sil nyt ois voinu vähä paremmat tissit olla, mut ei ne huonot ollu" -Nikozh
PantteriPoika

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Puliveivari » 14.01.2010 18:19

PantteriPoika kirjoitti:Hei nyt bannia näille kahelle.

joutuu kerran p-pojanki pistää quoteen ja kirjottamaan

+1

modet ilmeisesti liian kiireisiä bannaamaan?
Turhautuneen omaha-harjan lausahdus Ptiedossa : "Järjetöntä, kun AAQQ kädellä floppi AKK aiheuttaa pelon väristyksiä. Ja siellä se limpattu KKxx sitten oli taas ja viiden binin potti Saksaan."
Puliveivari

Käyttäjän avatar

Seuraava

Palaa alueelle Blogit