Olen miespuolinen yliopisto-opiskelija ja ammattimainen pokerinpelaaja Oulusta. Olen ollut foorumin käyttäjänä jo useamman vuoden ja osallistunut keskusteluihinkin ajoittain, mutta en ole ollut foorumin näkyvimpiä nimimerkkejä. Pokeria on tullut pelattua reilut 4 vuotta, joista noin 3 vuotta pelaaminen on ollut ammattimaista, vaikka olenkin hoitanut opiskeluja samalla. Ura alkoi perinteisesti WPT-lähetyksiä katsomalla -> kotipelejä missä ei ymmärretty edes sääntöjä -> ilmaisrahat nettiin -> profit.
Tällä hetkellä pelaan pääpelinä Ongamella NL100-400 fulleja. Shortti-omahaa on myöskin tullut opiskeltua viimeisen puolen vuoden aikana ja yritetty saada peliä järkevämpään suuntaan. Olen grindannut samoja tasoja fulli-teksussa tasaisen varmalla tuotolla jo 2 vuotta ottamatta kertaakaan shotteja isompiin peleihin, vaikka rolli sen olisi sallinutkin. Mulla ei ole koskaan ollut pokerin saralla tavoitteena päästä mahdollisimman isoihin peleihin tai edes pelata normaalia isompaa jos en tunne omaavani edgeä peliin. Pelaamisen ainoa tavoite on aina ollut, ja on edelleenkin, raha.
Pitemmän aikaa on kuitenkin tuntunut siltä, että motivaatio pokerin pelaamiseen on haihtumassa. Pokeri ei ole ollut minulle enää pitkään aikaan mitään muuta kuin duunia ja siitä on tullut puuduttavaa. Gamblaus-kiksejä en muista saaneeni vuosikausiin, ja jos jotain fiiliksiä pelaamisesta saa niin nekin ovat lähinnä negatiivisia. Voittaminen on ikään kuin normaali olotila, siitä en enää saa revittyä suurta iloa. Pidemmät downswingit kuitenkin jossain määrin vit*ttavat, joten pelaamisen tunneskaala ei ole hyvin balanssissa.
Olen pelannut käytännössä koko pokeriurani Ongamella, viimeisen vuoden pelkästään BWinillä. Kun BWinillä loppui bonukset viime lokakuussa, jäi minullakin jotenkin huomaamatta pelit tauolle koska en jaksanut alkaa etsimään uutta 100% ETA-saittia Ongamelta hyvillä bonuksilla tai rakebackilla. Päätin keskittyä opiskeluun, rentoutumiseen ja PS3-pelaamiseen pokerin sijasta. En ole koko aikana kaivannut nettipokeria hetkeäkään ja motivaatiota pelaamiseen ei ole meinannut löytyä. Rahallisesti olen saanut pistettyä sen verran pokerista säästöön, että ainakin jonkun aikaa voi elää mukavasti vaikkei pokerista (tai mistään muualtakaan) tuloja tulisikaan. Pelkän rahan vuoksi hiki päässä grindaaminen ei siis ole tällä hetkellä kovinkaan motivoivaa. Nyt, noin kahden kuukauden pelitauon jälkeen tarkoituksena olisi kuitenkin löytää motivaatio grindaamiseen ja sovittaa pokeri jälleen aikatauluihin.
Päätin avata tämän blogin ja testata josko täältä saisi motivaatiota grindaamiseen tai jotain muuta mielihyvää. Kirjoittaminen vie kuitenkin aikaa, joten minun täytyy arvioida onko blogittaminen minulle EV+ vai EV-.
Voi siis olla, että tämä blogi jää hyvinkin lyhyeksi. Jos kirjoittelusta tulee aktiivisempaa, niin jutut tulevat todennäköisesti painottumaan päiväkirjamaisempaan vuodatukseen kuin käsihistorioiden analysoimiseen. Henkkoht en oikeen jaksa lukea blogeja jotka painottuvat käsihistorioihin, joten tuskin itsekään niitä alan suuremmin postailemaan blogiini.En nyt jaksa tarinoida tähän avauspostiin tämän kummempia, katotaan tuleeko mitään kommentteja ja kirjoitellaan myöhemmin lisää, jos kirjoitellaan.
Palathaan!
Foorumin säännöt