MTT Mid&High

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit

Pitäisikö heron kirjoittaa savonmurteella?

KYLLÄ, koska sehän on paljon aidompaa
37
61%
EI, koska eihän sitä mongerrusta kukaan ymmärrä
24
39%

Ääniä yhteensä : 61

MTT Mid&High

ViestiKirjoittaja Antti Tiainen » 25.09.2011 17:11

Moro!

Pitkään tullu oltuu taustalla ja nyt on aika ottaa askel eteenpäin. On tätä blogin alotusta tullu mietittyy jo varmaan 5vuotta, mut aina keksiny jonkun syyn olla kirjottamatta&ollu vaan laiska. Nimimerkki ei ole kovin kekseliäs, mutta eipähän tarvii kenekään huudella et "helppohan se on nimimerkin takaa räksyttää".

Taustaa

Pokeriiin tutustuin jo alle kouluikäisenä isovanhempieni luona, jossa vietin lapsena paljon aikaa. Peleinä olivat ramina ja 5-kortin ostopokeri. Monet yöt pelattiin pikku tunneille asti ja nautin suunnattomasti siitä touhusta. Pääsinpä joskus mukaan "oikeisiin" peleihinkin kun vanhusten korttikopla kokoontui pari kertaa kuukaudessa ja markat vaihtoivat omistajaa. Tuo rinki ei ole enää pyörinyt vuosi kausiin, suurin osa siirtynyt taivaallisiin pöytiin, papaltani lähtenyt näkö lähes kokonaan yms.
Mutta vielä tänäkin päivänä kun isovanhempani tulevat perjantaisin maalta kaupunkiin ruoka ostoksille saavat slotit kokopäivän kyytiä.(papalla avustaja vieressä kertoo mitkä hedelmät lukitaan)
Slottien kanssa itsekkin vietin pentuna paljon aikaa ja veikkauksen pelejä täytelttin heti kun kynä kesti kädessä. Ois niillä synttärilahja rahoilla voinu vaikka jotain turtles ukkoja ostaa mut menipähän hyvään tarkoitukseen ees rahat.

Hieman myöhemmin löysin TOTOn ja hevosten parissa vierähtikin muutama vuosi. Joka ilta kioskilla TOTO-tv tä kyttäämässä ja välillä ympäri suomea paikanpäällä reissaten. Uskoin todella biittaavani tämänkin pelin ammattimaisella "ravisilmälläni" lämmityksiä seuraten.

Texax hold`em

Olin juuri ylittänyt täysi-ikäisyyden kynnyksen ja oli kaunis juhannus ilta. Heitin kaverini johonkin mökille ja piipahdin itsekin sisällä. Pöydän ympärillä oli joukko miehiä, jotka lätkivät korttia pöytään. Minua pyydettiin mukaan peliin ja tottakai lähdin kokeilemaan. Pelin nimi oli Texas Hold`em, hirveästi monimutkaisia sääntöjä ja käteen sai vain kaksi korttia. Aikani pelailin mukana ja opin pelin perussäännöt, mutta en erityisesti tykännyt kyseisestä pelistä.

Sitten olikin inttiin lähtö. Lomilla kaverini katsoivat useasti subin WPT lähetyksiä, mutta itse en vieläkään voinut sietää tätä mystistä peliä ja vaihdoin mielummin kanavaa. Kaverini oli myös aloittanut holdem freerollien pelaamisen netissä. Aikani seurailin sivusta tätä touhua ja lopulta halusin itsekin tehdä pelitilin ja kokeilla oikealla rahalla pelaamista. Niimpä avasin Paffille tilin ja tein ensimmäisen depon. Pienien sittarien kimppuun ja nopeasti katki. Tätä jatkui jonkun aikaa, hävisin kaikki ylimääräiset rahani samalla kaavalla.

Oli taas sunnuntai-ilta ja armeijaan lähtö edessä. Olin edellisenä päivänä tehnyt 10€ depon ja saanut nostettua sitä hieman, tällä kertaa pienissä fulli ringeissä. Intissä jatkoin pelailua läpi pääsiäisen, jonka olimme kiinni. Seuraaville lomille lähdettäessä pelailinkin jo 4x NL100 full pöytiä (tuohon aikaan isointa no limittiä ongamella) ja rolli oli ensimmäistä kertaa yli 1k$. Tunsin olevani voittamaton tässä pelissä!!

Näitä aikoja ostin myös ensimmäisen pokeri kirjani, joka oli "Action Danin" turnauspokeria käsittelevä teos. MTT tuli siis mukaan pelivalikoimaan. Katkoin itseni kerta kerran jälkeen, eikä rollit vanhentuneet ikinä montaa viikkoa pelitilillä. Tällaista sekoilua ja liian ison pelin pelaamista jatkui pitkään.

LIVE

Vuonna 2009 voitin Betsonin VIP- turnauksien kautta paketin live Estoril tapahtumaan Portugaliin. Jännitti todella paljon lähteä ulkomaille pelaamaan 1,5k€ binin turnausta. Kaksi päivää nöyrää grindiä ja..........

" Toil and trouble for Antti Tiainen, who is unfortunate enough to go out in the second worst spot in poker. He moved in for about 60k from midposition, and Kristian Aknes had so many chips that he decided to give him a spin from the big blind with 3 (s) 3 (d) racing the Finn's A (c) Q (d) .

The board ran out J (s) 4 (d) 2 (h) 7 (d) 6 (h) and Tiainen is unlucky in 36th spot." :(

Tuon jälkeen oli aivan hirveä fiilis, mutta kipinä tähän lajiin lopullisesti syttynyt. Kävin myöhemmin samana vuonna pelaamassa tuon saman tapahtuman, mutta rahat jäi jälleen haaveeksi. Samana vuonna kävin sitten pelaamassa stadin kassulla 20€ omppu ripari turnauksen ja päädyin lopulta 2. ja 4fig rahastus lämmitti kovasti mieltä. :yes:
Ainut kerta kun olen kassulla pelannut,.. vielä tänäkin päivänä

(Livenä olen näiden lisäksi käynyt vetämässä pari kertaa Vegasissa)

Kehitin ja opiskelin peliä ja tuntui, että turnauksissa löytyy valueta. Toki jatkoin samanlaista sekoilua ja yleensä käteis shotit upottivat rollin takaisin pohjalle. Muutaman kerran katkoin 5fig summia, jonka jälkeen pidin pitempää taukoa pelistä. Peli jatkui samanlaisena auto pilotti touhuna. En enää kehittänyt peliä. Syytin varianssia kaikesta. Saatoin pelata välillä vuorokaudet ympäri. Koulu&muut jutut kärsivät pahasti.

2011

Oikeastaan vasta tänä kesänä kun olin kaverin luona lomailemassa Espanjassa heräsin horroksesta ja päätin tehdä vielä iskun pokerin pariin. Päätös oli pysyä MTT parissa ja aloin tutkia&kehittää peliä kaikella mahdollisella tavalla. Vietin päiviä kynän ja paperin kanssa, laskin ja tutkin eri tilanteita, löysin paljon virheitä perus pelistäni. Juttelin viisaampien kanssa ja myönsin itselleni, että en osaa pelata. Siitä eteenpäin on otettu pieniä mutta varmoja askelia oikeaan suuntaan tällä päättymättömällä tiellä.

Tällä kurinalaisella linjalla on ollut selkeä vaikutus pelin&elämän kannalta. Toki muutama harha askel sopii matkaan mukaan esim. eräästä WCOOPista tiputtuani deep runin jälkeen kävin ottamassa pientä shottia PLO 10k hon, mutta siitäkin on jo toivuttu :-D

Koska rolli ei vieläkään ole tarpeeksi syvä niin olen tällä hetkellä pelaillut pieni fieldisillä saiteilla ja koittanut suht järkevästi kasata rollia kohti kovempia koitoksia. Pelailen yleensä 11$ turnauksista ylöspäin kaikkea mitä kiinnostaa. Aika fiilis pohjalla kuitenkin mennään, joskus ostan highrollereihin suoraan sisään joskus karsin ja skippaan jos ei napsu. Ei minusta ikinä mitään bankroll nittiä tule. Voi olla että tämän takia ollaan kuukauden päästä katki tai 6fig rolli, aika näyttää.
Normaali iltaan tulee noin 25-30 turtsia ja pyrin pelaamaan neljänä iltana viikossa. Läppäri+24" benqun näyttö on alkanu tosin välillä pätkimään ja uusi kone&näytöt onkin jo varmaan ensi viikolla hankittu.

Tänään tosiaan alkaa GSOP onlinet ja tarkotus vetää kaikki paitsi se 5k(paitsi jos ticetti napsuu) ja limiitti texu harkinnassa, varmaan jos leaderboardissa hyvissä ennen limiittii nii vedän. Sit ois heti tän urakan jälkeen GSOP kreikka johon voitin paketin. Vegasista tulin vajaa viikko sit kotiin ja nyt on liveen hyvä tuntuma, joten odotukset kreikkaan korkealla 8)

Illalla/yöllä sit päivittelyä miten GSOP starttas. jep jep
Viimeksi muokannut Antti Tiainen päivämäärä 16.01.2012 4:52, muokattu yhteensä 1 kerran
Kehitys loppuu tyytyväisyyteen.
Antti Tiainen

Käyttäjän avatar

Re: MTT Mid&High

ViestiKirjoittaja MrDeeTee » 25.09.2011 17:37

EKA:th
Avauksen perusteella varmasti mielenkiintoinen blogi tulossa ja kynä tuntuu olevan ihan hyvin hallussa, joten varmasti tulen seuraamaan.
MrDeeTee

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Antti Tiainen » 25.09.2011 22:10

GSOP event 1. out

GSOP event 2. ripari ajan päätyttyä sijoitus 2. e..........out
Antti Tiainen

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Antti Tiainen » 26.09.2011 2:29

Ei tarvinnu pyttyjä nostella.

Tänään oli hieman pienemmän volyymin ilta ja kaikki keskittyminen GSOP ssä...turhaan.
Muutama aivan kaamea pelisuorituskin tuli tehtyä.

Illan ainoa FT ongamen 50$ turbosta, 9.

Toinen edes hieman pidempi juoksu 100k grt, 100$ 1r 1a, 38.

päivä muutamia satasia plussalle ja suuremmat saavutukset jäivät odottamaan itseään :?

Ehkä huomenna...
Antti Tiainen

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Intersol » 26.09.2011 11:47

Seurantaan ilman muuta tämä blogi. Joskus päässyt pelaamaan samaan pöytään hänen kanssaa ja meno oli kyllä kovaa.
Intersol

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja PiRaToS14 » 26.09.2011 11:53

gogo, tänään sit parempaa onnea :) .. ehkä :-$ ja gl blogiin
PiRaToS14

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Antti Tiainen » 27.09.2011 1:48

PiRaToS14 kirjoitti:gogo, tänään sit parempaa onnea :) .. ehkä :-$ ja gl blogiin

Ei edes onnen toivotukset auttanut tänään :no:

30mtt urakka takana ja muutama mini cash. Päivä pakkaselle noin 1k$.

Harvoin tulee naulat pelattuu hitaasti, mut tänäähän sitäkin piti koittaa GSOP ssä 3h pelin jälkeen ja tarjosin kaverille 2outtisen riverin&2x ave potin. =D>

Laitetetaan tähän loppuun nyt jotain positiivistäkin. Betssonin Weekly VIP stä tuli blogin eka pytty.

Ei ole koolla pilattu, mutta pyttyhän se on pienikin pytty :twisted:

Sain varmaan tunnin verran taistella et osasin liittää tätä kuvaa tähän ja näköjään vieläkää saanu siististi laitettuu.

Eiköhän tämäkin taito tule tutuksi kun rupean näitä päivittäin tänne lisäilemään :wink:

EDIT: Eihän se ihan putkeen mennyt, mutta nyt taitaa workkia :-D
Liitteet
pytty2.jpg
pytty2.jpg (25.46 KIB) Katsottu 4602 kertaa
Viimeksi muokannut Antti Tiainen päivämäärä 27.09.2011 10:40, muokattu yhteensä 1 kerran
Antti Tiainen

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja taikuri » 27.09.2011 3:00

Antti Tiainen kirjoitti:Sain varmaan tunnin verran taistella et osasin liittää tätä kuvaa tähän ja näköjään vieläkää saanu siististi laitettuu.

Eiköhän tämäkin taito tule tutuksi kun rupean näitä päivittäin tänne lisäilemään :wink:

:D

Itselläni näkyy tuossa ainoastaan tekstinä "Kuva", jos klikkaa hiiren oikealla ja sitte näytä kuva niin tulee virheilmoitus "sivua ei löydy".
taikuri

ViestiKirjoittaja HoldenC. » 27.09.2011 4:20

Jep ei mullakaa näy ku joku helvetin pieni punanen raksi se tuskin oli tunnin vääntämisen maali?
Chandler: -You know what? I won't ever again get out of this chair. From now on, this chair is 'the One' for me. And you know what else is 'the One'? My sweatpants!
Ross: -Oh, c'moon man, just, just take off the sweats. Just take off the sweats and we'll have some fun.
HoldenC.

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Antti Tiainen » 27.09.2011 16:59

Pelinarkki

Viime ajat oon ollu täysin pelaamisen orjana. Liveä&nettii vedetty enemmän kuin laki sallii. Alkaa tuntumaan , että oma motivaatio, tarkkaavaisuus ja keskittyminen ei ole enää parasta luokkaa. Ajatuksenani on ollut, että 3-4pv/ vk vedetään, mutta se jäänyt ajatus asteelle. Välipäivät pakko ottaa rytmitykseen mukaan ainakin omalla kohdallani, jotta pystyn pelaamaan viikosta toiseen A peliäni.

Epäsäännölliset&lyhyet unet, ruokailut miten sattuu ja yleisestikin elämä ilman kunnon rytmejä&rutiineja alkaa riittämään. Tähän kun lisätään vähäinen liikunta(joka tosin johtunut reissailuista&sairasteluista) alkaakin paketti olla valmis. Olen kyllä tiedostanut säännöllisten elämäntapojen vaikutuksen pelaamiseen&elämään, mutta en mitään tehnyt sen eteen.

Tänään kun katsoin näyttöön tuntui oikeasti, että päässä huippaa. Mietin nopeasti, et nyt välipäivä!...mut GSOP, highrollerit yms. tänää=vaikea pitää narkki pois linjoilta. Pari vapaata pakko kaivaa tän gsop helvetinkin aikana ja sit Kreikan jälkeen kunnon huili.

Koulun lisäksi tässä muutamia projekteja meneillään&alkamassa, jotka myös vaativat aikaa. Pitää järjestää pika puolin jonkun näköinen "lukujärjestys" tähän touhuun, niin kulkee varmasti paremmin joka sektorilla.

(h) Betsson (h)

Viimeisen parin viikon ajan olen yrittänyt kotiuttaa Betsonilta rahaa siinä kuitenkaan onnistumatta. Olen joka ikinen päivä seurustellut heidän asiakaspalvelioden kanssaan niin chatissa kuin sähköpostitse. Kuulen aina uusia toinen toistaan mielenkiintoisempia selityksiä miksi rahat ei tule. Olen lähettänyt kaikki pakolliset asiakirjat+ ylimääräisiäkin ja ne on kaikki hyväksytty.

Välillä sanovat "kaikki on kunnossa, odottele", "meillä on tässä kotiutusmuodossa ongelma, kokeile toista", "en osaa sanoa, laitan mailia" " lähetätkö meille sitä ja tätä" "kotiutuksesi on niin suuri että meidän on pakko tutkia asia tarkasti mahdollisten rahanpesujen takia" yms yms...

Ei tässä muuten olisi mitään hätää, mutta minulla tunnetusti on aina koko pieni omaisuuteni pelitileillä ja tällä hetkellä suuri siivu juuri Betsonilla. Pitäisi ostaa ruokaa pöytään, uusi kone ja vessapaperia!!!!

Uusi mylly

Eilen sen taas totesin, että vanha kone lähtee. Ei voi pitää ongamen lisäksi mitään muuta saittia. Alkaa jumimaan pahasti kun 10 pöytää alkaa olla auki ja saa istuskella 30% ajasta sit outissa. Uuden hankkiminen ollu jo hetken aikaa suunnitteilla, mutta edellä mainituista syistä vielä vanhalla menty. Itsehän en näistä nörtti jutuista tajua, mutta onneksi pari ystävää vähän autellut asian suhteen ja nyt aika hyvin hahmottunut minkälaisen vehkeen ostan.

Kun saan uuden koneen& 2x 27" näytöt lisään 3-4 saittia lisää kuvioihin(ellen oo katki). Sit alkaa tulla sitä kuuluisaa volyymia. Pokerstars.fr ltä olen odotellut postilaatikkoon vahvistus koodia jo pari viikkoa. Kohan ennen FCOOPia tulee niin hyvä.

Illan menu

Jos mieli ei muutu ja en unreggaa pelaan tänään:

20:00 54$ Turbo
20:00 22$ European Rebuy
20:30 54$ sh deep
21:00 mini GSOP 22$
21:00 GSOP 162$
21:00 108$ European Daily
21:30 525$ Highroller
22:00 54$ European Rebuy
23:00 108$
23:30 54$ Turbo
00:15 108$ SH Turbo

Karsin siis kaikki pienemmät pois jotta kone toimisi.

Tunne ei oo vahva, mut monesti se sillon just kolahtaa :wink:
Antti Tiainen

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja HanTheMan » 27.09.2011 17:41

Gl!

Samoissa kekkereissä ollaan(paitsi hirolleriin pitäs flipata tiketto) ja eilenki vilahti :)
He that can have patience can have what he will -Benjamin Franklin
HanTheMan

ViestiKirjoittaja AhmA » 27.09.2011 18:29

Pokerstars.fr ltä olen odotellut postilaatikkoon vahvistus koodia jo pari viikkoa. Kohan ennen FCOOPia tulee niin hyvä.

Itsellä kesti 3pv tulla se koodi. Kannattaa varmaan kysellä jo perään jos noin kauan kestää...
AhmA

ViestiKirjoittaja Intersol » 27.09.2011 18:35

Otahan kunnon rahastus nyt niin päästään juhlimaan sitten ja tilaamaan se kone sulle!
Intersol

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Blitzkrieg » 27.09.2011 20:11

AhmA kirjoitti:
Pokerstars.fr ltä olen odotellut postilaatikkoon vahvistus koodia jo pari viikkoa. Kohan ennen FCOOPia tulee niin hyvä.

Itsellä kesti 3pv tulla se koodi. Kannattaa varmaan kysellä jo perään jos noin kauan kestää...

Joo. Eipä pitäisi noin kauaa mennä. Kandee pyytää uusi koodi. joku 3-4pv meni myös mulla.
"Sanoin antille, että älä turhaan paina reissua, sillä minä pudotan muut ensin ja sitten vasta sinut, Seppo naurahti voitonmaljaa kohottaessa." Seppo Parkkinen Poker magazine 4/10
Blitzkrieg

ViestiKirjoittaja kungfuu » 27.09.2011 20:23

Blitzkrieg kirjoitti:
AhmA kirjoitti:

Joo. Eipä pitäisi noin kauaa mennä. Kandee pyytää uusi koodi. joku 3-4pv meni myös mulla.

Sama täällä, 3pvssä tuli.
kungfuu

Käyttäjän avatar

Seuraava

Palaa alueelle Blogit