K-Pingu 2015

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
KarhuPingviini

K-Pingu 2015

Viesti Kirjoittaja KarhuPingviini » 02 Maalis 2015, 14:14

Kirjotin eilen 1.3.2015 Facebookkiin seuraavanlaisen päivityksen:

"Alotin tänään antabuskuurin ja aion jatkaa sitä vähintään 200 päivää. Tää juominen on lähtenyt pahemmin käsistä kun oikeestaan koskaan ennen. Anteeksi kaikilta joita kohtaan oon ollu känniääliö viime aikoina ja kaikilta jotka on joutunut kärsimään mun ryyppäämisestä. Se loppui nyt. Silmä mustana, molemmat polvet ja kyynärpäät auki, rahat loppu, ihmissuhteet ihan vituillaan jne. Tää nyt vaan ei voi jatkua enää näin. Ei sitten yhtään. Anteeksi <3"

Oikeastaan hämmentävää miten paljon sain tuon jälkeen tsemppausviestejä, osan melko yllättäviltäkin tahoilta, mutta siitä tuli fiilis, että ehkä joku vielä jaksaa välittää oikeasti vaikka moni varmasti on jo tympääntynyt ja kyllästynyt näihin juomisen lopettamisiin ja niitä seuranneisiin uusiin retkahduksiin. Oon toki myös turhan monta kertaa alottanu jonkun tilitysblogin sen jälkeen kun juominen on lähteny lapasesta ja oon päättäny lopettaa sen. Ajattelin siitä huolimatta tehdä sen taas koska tavallaan tää ongelmistaan tilittäminen on eräänlaista terapiaa sekin ja ainakin mua tämmösessä vaiheessa auttaa kun saa kirjottaa johonkin fiiliksiään ylös. Facebookkiin tulee aina kaikenlaista "en juo enää ikinä" -tilitystä välillä, mutta tavallaan mieluummin kirjoitan johonkin johon saan kirjoittaa ikäänkuin anonyymisti nimimerkin takaa vaikka ilmeisesti mun oikeakin henkilöllisyys on melko yleisesti tiedossa. Sinänsä en tiedä yhtään, että mitä tänne tulen nyt jatkossa kirjoittelemaan, mutta aika paljon pyörii päässä kaikenlaista mikä vähän vaivaa tai mistä muuten vois ehkä kirjoittaa blogia.

Oikeestaan aloin viimeksi ryyppäämään sen jälkeen kun tulin Itävallasta jossa olin exän kanssa viikon. 26. tammikuuta alotin vetämällä kunnon kalsarikännit tuliaisviinoilla jotka oli tarkoitettu kavereille ja käytännössä on sen jälkeen tullu ryypättyä vähintään nelisen päivää viikossa ja määrät on ollu ehkä isompia kuin juuri kertaakaan aiemmin ja olo on nyt sen mukainen. Sinänsä hullua, että siellä Itävallassa ei tullut vielä juotua tippaakaan vaikka skumppakin ois illallisilla ollut ilmaista, mutta sitten ostan sieltä viimeisenä päivänä puoli matkalaukullista viinaa. Miten tyhmä voi ihminen olla? Kyllä mä sen jollain tasolla tiesin jo siinä vaiheessa, että mitä siitä seuraa. Koko viime viikko olikin sitten jo aivan täydellistä rimanalitusta ja todellista pohjanoteerausta. Tai no ei ihan koko viikko, mutta keskiviikkoillasta sunnuntaiaamuun joka tapauksessa. Nyt mulla on sen seurauksena molemmat polvet ja kyynärpäät auki, silmä mustana eikä leuatkaan juuri liiku. Ainakin pureminen on nyt kohtuullisen tuskallista eikä kävely ole paljon sen tuskattomampaa eli eiköhän tuossa oikeassa polvessa oo jotain vähintäänkin venähtänyt. Lauantain ja sunnuntain välisestä yöstä en muista mitään, mutta sain jo kuulla, että jonkun ikkunan oisin heittäny tai lyöny rikki eli eiköhän sieltäkin ole vielä lasku tulossa perässä. Leuan tilanteesta päättelen saaneeni myös turpaani, mutta musta silmä tuli jo aiemmin viikolla hyvän kaverin kanssa painiessa. Se leikkimielinen vääntö saattoi lähteä myös hieman lapasesta. No ainakaan mun naamaa ei tällä kertaa pyyhitty tiettävästi hiekkapaperilla toisin kuin edellisen ryyppyreissun päättäneissä pokeripeleissä. Tai siis flippailtiin teksuflippejä ja jossain vaiheessa siitä tuli niin tylsää, että otettiin lisäpanokseksi, että voittaja saa pyyhkäistä häviäjän naamaa hiekkapaperilla. Oli tuokin taas oikein kuningasajatus. No mutta joka tapauksessa olin tuon reissun jälkeen 44 vuorokautta juomatta tippaakaan alkoholia kunnes lopetin selvistelyn Itävallasta palattuani - taas kerran. Siis taas kerran aloin juomaan. Itävallasta en ole palannut montaakaan kertaa. Nyt tavoitteena on siis ensialkuun 200 päivää, mutta en tässä vaiheessa kuvittele lopettavani sitä 200 päivän kohdalla vaan ennemmin ajattelen sitä eräänlaisena ensimmäisenä välitavoitteena ja kyllä nyt tähtäimessä on ihan täysivaltainen elämänmuutos ja siihen uuteen elämään nyt ei vaan alkoholi kuulu. Se ei vaan saa eikä voi kuulua.

Rahat mulla on nyt täysin loppu ja parilta kaverilta tuli vähän jo lainattuakin. Mietin, että samalla kun huomenna käyn a-klinikalla hakemassa reseptin antabuksia ja unilääkettä varten, voisin ehkä myös kysyä jotain velkaneuvontaa tms. Ei ole jälkimmäisestä palvelusta sinänsä kokemusta, mutta tuskin siitä haittaakaan on. Kasvavan laskupinon kanssa alan joka tapauksessa olemaan suht ihmeissäni kun käytännössä tuloja ei juurikaan ole. Tänään kävin työkkärissä puolentoista tunnin ryhmäinfossa kuuntelemassa, että mitä kaikkia mahdollisuuksia tässä sieltä suunnalta ois tilanteen parantamiseksi. Steikkihän mulla lopahti jo aikoja sitten kun olin liian usein liian kännissä grindatakseni voitollisesti ja nyt on pelitilitkin kokolailla juotu tyhjäksi. Sinänsähän tässä tilanteessa ei ole mitään uutta. En pysty edes laskemaan, että montako työpaikkaa ja parisuhdetta olen elämäni aikana juonut alas kurkusta ja monta ystävyyssuhdettakin on tullut tuhottua ja moni nykyisistäkin voisi varmasti paremmin jos en aina välillä niitä sotkisi kaikenlaisilla känniääliöinneillä. Keväällä 2006 kun olin vielä palkkatyössä, olin käytännössä koko kevään töissäkin humalassa tai ainakin korjailin oloa pitkin päivää muutamilla siidereillä ja työstä päästyäni suuntasin yleensä suoraa baariin jossa notkun usein valomerkkiin asti. Ei tuolla menolla pysty loputtomasti pysymään hommissa ja samaan tapaan 2000-luvun alulla tulikin saatua aika monet potkut eri työpaikosta. Aamulehtiäkin jaoin Tampereen keskustassa käytännössä aina humalassa. Kuka nyt siihen aikaan sattuisi olemaan selvinpäin? Noi unilääkkeet ei muuten oikeasti ole kirjaimellisesti mitään unilääkkeitä, mutta yhtenä vaikutuksena niissä on unta syventävä vaikutus jonka ansiosta saan nukuttua aamuun asti ilman, että säpsähtelen juomisen lopettamisen jälkeen hereille paniikissa ja henkeä haukkoen. 50 mg Triptylit on kyseessä jos nyt jotain sattuu kiinnostamaan. Käytetään myös paniikkihäiriön hoitoon ja moneen muuhun vaivaan, mutta itselläni pääasia on, että noilla saan nukuttua.

Ehdin mä tuossa Itävallasta palaamisen jälkeen tapailla vähän reilun kuukauden verran erästä todella ihastuttavaa ihmistä, mutta eiköhän sekin nyt oo ainakin jollain tasolla ohi. Ainakin sieltä tuli viestiä, että voidaan jatkossa olla vain ystäviä ja kannattaa kaikki sitä vakavammat suhdetouhut unohtaa toistaiseksi. No täytyy myöntää, että ei musta ois mihinkään vakavaan suhteeseen tässä kunnossa ollukaan. En mä varmaan vieläkään oo oikeesti päässy yli siitä exästäkään ja yhteinen viikon lomareissu ei kyllä mitenkään auttanut asiaa niin hieno ja mahtava reissu kun olikin, mutta siinä on aika vaikea alkaa kehittelemään mitään uutta toimivaa suhdetta jos edellinen avopuoliso on suunnilleen ainoa asia joka pyörii mielessä.

Just nyt on tosi vaikeeta saada pidettyä yhtään ajatuksia kasassa eli jos tulee välillä epäloogista tekstiä niin se johtuu lähinnä melko täydellisestä keskittymiskyvyn puutteesta. Samasta syystä tuskin ois kovin kannattavaa hetkeen alkaa grindaamaankaan vaikka pystyisikin. Vanha paniikkihäiriökin on ryyppäämisen seurauksena palaillut vaikka pysyikin tuossa jo välillä varmaan ainakin kolmisen vuotta suht oireettomana ja kyllä mä oon myös kaikkien epäonnistuneiden suhdekuvioiden ja rahatilanteen ja monen muunkin jutun takia aika hemmetin masentunut. Juuri nyt en pysty juuri mihinkään sosiaalisiin kontakteihin, mutta tiedän kokemuksesta, että tuo tilanne korjaantuu melko nopeasti kun vaan korkki pysyy kiinni. Ja siis nimenomaan KUN se pysyy. Minimissään sen 200 päivää joita varten mulla huomisen jälkeen kyseistä lääkettä on, aion ottaa antabusta koska tiedän, että 3-4 viikkoo voisin olla juomatta melko helpostikin, mutta suunnilleen noilla paikkeilla sitä edelleen tulee huijattua itseään tai muita ja alkaa kuvittelemaan, että kyllä sitä nyt voi ihan muutaman ottaa. Ja sen jälkeen usein painetaankin pitkin kyliä vähintään viikon verran täysin pää jäässä, mutta kun varmistaa itselleen, että se yhdenkään ottaminen ei ole yksinkertaisesti mahdollista niin ei tuon asian suhteen pitäis tulla ongelmia. On tää ihmismieli kyllä merkillisen taitava kapistus kusettamaan välillä jopa itseään. "Ei tässä mitään jos nyt ihan muutamalla käyn". Hah! En oo ihan varma, että mitä a-klinikalla käynnistä on hyötyä, mutta sen tiedän, että kun näistä asioista käy säännöllisesti juttelemassa jonkun ammatti-ihmisen kanssa niin pysyy paremmin ainakin mielessä, että minkä takia sitä kannattikaan pysyä vesilinjalla.

Mietin tässä just, että koskahan nää paniikkioireet on viimeksi ollut näin pahoja. Varmaan Las Palmasin Emopin aikoihin, oliskohan se ollut 2010, kun silloinkin tuli juotua muutama viikko putkeen ja sen seurauksena olin henkisesti niin heikossa hapessa, että en selvinpäin kyennyt poistumaan edes hotellihuoneesta ja tuosta syystä ei sitten selviä päiviä tullut nähtyäkään lukuunottamatta niitä kahta tai kolmea päivää kun lukkiuduin hotellihuoneeseen kännykkä suljettuna ja elin kokiksella ja suklaapatukoilla. Silloin viikon reissu venähti ensin kahteen ja sitten kolmeksi viikoksi kun en yksinkertaisesti ollut siinä kunnossa, että olisin pystynyt lähtemään lentokentälle. Niihin aikoihin liferolli oli kuitenkin yli 100-kertainen verrattuna nykyiseen. Huomasin nimittäin juuri, että asumistuki oli tullut tilille joten tuossako uusi alku joilla voi yrittää nousuja pokerissa. Aion kyllä myös katsella aktiivisesti nyt muita vaihtoehtoja ja hakea töitä tai opiskelupaikkaa. Vielä en osaa sanoa, että mistä, mutta pakko tässä on alkaa elämällään tehdä jotain järkevää.

Sinänsä pieniä masennuskausia on tullut aina välillä, mutta edes tämä tämän hetkinen ei oo mitään verrattuna siihen missä kunnossa olin joskus 2006-2009 välillä kun ajoittain olin todella itsetuhoinen ja välillä en jaksanut nousta sängystä kuin ehkä parin päivän välein vähän syömään. Niihin aikoihin monet kuittasivat mun itsetuhoiset puheeni ja käytöksen lähinnä huomionhakuisuutena tai vastaavana, mutta kyllä ihan tosissaan olin just niin sekaisin, että välillä ei jaksanut muuta ajatellakaan ja kun siihen sitten veti lääkkeeksi pari pulloa viinaa niin sitä pahaa oloa tuli purettua milloin mihinkin. Selvinpäin ei riittänyt voimavaroja edes pahasta olosta valittamiseen kun makasi vaan sängyssä ja tuijotti kattoa. Sosiaalinen media on kyllä todella huono keksintö jos olet umpihumalainen kaksisuuntaisesta aaltoilevasta mielialahäiriöstä kärsivä masennuspotilas joka vihaa ihmisiä ja koko maailmaa. Tai jälkeenpäin ajatellen vihasin lähinnä itseäni, mutta sitten humalassa se purkautui milloin mihinkin, mitä nyt sattui vastaan tulemaan. Onneksi useammin kuitenkin fyysisesti lähinnä esineisiin eikä ihmisiin. Joskus valitettavasti ihmisiinkin, mutta yleensä riitti kun laittoi paskaksi esim. Arabian astiaston tai heitti kuntopyörän olohuoneen pöydän läpi kirkasvalolampun päälle. Onneksi noista ajoista on tultu jo paljon ylöspäin vaikka juuri tällä hetkellä ei siltä oikein tunnukaan. Ainakin oon päässy yli ja ohi pahimmista itsetuhoisista ajatuksista enkä mä tällä hetkellä vihaakaan ketään, enkä etenkään itseäni. Mun mielestä oon oikeestaan varmaankin ihan ok tyyppi selvänä. Myös ton lievän aaltoilevan mielialahäiriön kanssa oon oppinu elämään ja hallitsemaan sitä melko hyvin. Selvinpäin ei oo nykyään mitään ongelmia senkään asian kanssa. En muuten vielä tänäkään päivänä pysty lukemaan sen aikaisia viestejäni ja postauksiani. Facebookissa onneksi on delete-nappi jota tulee käytettyä melko usein siinä vaiheessa kun pää on selvinnyt, mutta esimerkiksi vanhoja blogikirjoituksiani toissa vuodesta taaksepäin en ole koskaan avannut enkä usko, että haluaisin sen kummemmin palautellakaan mieleeni sen aikaisia asioita. Muistan lähinnä, että voin silloin todella huonosti. Todellinen pohjakosketus oli sitten keväällä 2010 kun jouduin alkoholipsykoosissa viikoksi suljetulle osastolle, Kaivantoon. Ei siitä paikasta sinänsä ollut juuri mitään hyötyä, mutta kyllä tuossa vaiheessa vähän heräsi ajattelemaan asioita ja ihan niin sekaisin en ole enää sen jälkeen kai ollut. Muistan kun ennen tuota olin mm. kuvitellut pakevani poliisia ja sitten paniikissa ja hädissäni soittanut poliisille, että tuhmat sedät, ei saa tehdä noin. Huhhuh. Tosi pelottavaa ajatella, että se ihminen olen ollut minä itse. Tuntuu jotenkin todella etäiseltä enkä mä kyllä oikein pysty nykyään tunnistamaan itseäni noista jutuista.

Onhan se myönnettävä, että semmoinen pieni nousuhumala on ihan helvetin kiva tunne, mutta kun tässä nyt on joutunut punnitsemaan näitä juttuja mitä itselläni liittyy alkoholin käyttöön niin ei se todellakaan ole niiden kaikkien haittojen arvoista. Kyllä mä oon niin pahasti alkoholiongelmainen tapaus, että tässä vaiheessa ei ole muuta vaihtoehtoa kun sulkea korkki ihan kokonaan ja pitää se suljettuna paljon pitempään kun koskaan aikaisemmin aikuisiällä. Ei mulla kuitenkaan mikään asia oo niin huonosti ettei sitä sais ryypättyä vielä huonommaksi. Ihmissuhteet on todennäköisesti korjattavissa ja rahatilannetta ei varmasti paranna jos istun paikallisen Old Bronxin tiskin päässä kumoamassa isoja nelosia ja Minttu Black -shotteja ja välillä käyn laulamassa huonosti jotain Lapin Kesää, vähintään pari nuottia pieleen tai humalatilasta johtuen ehkä vielä huonommin. Ei se oo ihme jos jää laskut maksamatta siinä vaiheessa kun mikrogrindaajana pistät viikon aikana menemään 500-1000 euroa alas kurkusta.

Eiköhän jatkossa suurin osa päivityksistä tule koskemaan lähinnä treenaamista ja pokeria. Molemmat on mulle myös hyvää terapiaa kun olen tipattomalla ja ilmeisesti saan tästä kuukauden tapailusta seurauksena ainakin uuden treenikaverin välillä jos nyt en sitten mitään oikeaa tyttöystävää saakaan. Sinänsä asia ei tässä vaiheessa tunnu ongelmalta koska molemmilla on samansuuntaiset tavoitteet esimerkiksi kesäkuntoon pääsemisen suhteen ja muutenkin noin mahtavan ihmisen kanssa olisi hullua olla yrittämättä pysyä hyvinä ystävinä jatkossa. Myönnän, että itse olisin ehkä halunnut enemmän, mutta on mulla paljon hyviä naispuolisia ystäviä ja suurehko osa on seurausta jonkinlaisista parisuhdevirityksistä. En sinänsä näe tuossa isompaa ristiriitaa. Tulipas nopeasti paljon tekstiä ja taas kerran vähän sama homma, että en oikein tiedä, että mitähän mä kirjoitin ja oliko siinä mitään järkeä. Taidan vaan painaa tuosta "lähetä" ja lukea vasta sen jälkeen, että mitä tuli höpöteltyä tällä kertaa...
Viimeksi muokannut KarhuPingviini, 02 Maalis 2015, 15:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"If u liked u can ship me 99 cents on Stars". K-Pingu!!!

stempa

Re: K-Pingu 2015

Viesti Kirjoittaja stempa » 02 Maalis 2015, 14:53

Eipä tässä voi muuta kuin onnea toivottaa!
Suunta on ylöspäin (h)

KarhuPingviini

Viesti Kirjoittaja KarhuPingviini » 02 Maalis 2015, 15:40

Se tuosta rahatilanteesta, että vaikka se aika synkältä näyttää niin tiedän, että oon oikeasti aika onnekas ja ei mun tilanne mikään maailman synkin ole kun luottotiedotkin on edelleen tallella. Aikamoista taiteilua tää on viime aikoina välillä ollut, että luottotiedot on saanu pidettyä ja tulee varmaan olemaan vielä jonkin aikaa, mutta sen lisäksi, että saan pieniä tuloja grindattua jatkuvasti low stakes -pokerista niin on mulla maailman parhaat vanhemmat jotka kyllä auttaa siinä vaiheessa kun vaihtoehtona olis ulosottoon joutuminen ja luottotietojen menetys. Ne on auttanu mua taloudellisesti viime aikoina todella paljon, mutta ei sitä nyt oikeasti voi eikä kehtaa enää yli kolmekymppisenä turvautua vanhempiin vain sen takia, että ei saa aikaiseksi hankkia töitä eikä näillä mikrogrindeillä oikein meinaa pärjätä jos on jatkuvasti pakko kotiuttaa päivittäisiin menoihin ja vastaaviin.

Jotenkin silti tuntuu, että toi alkupostaus antoi jotenkin synkemmän kuvan mun tilanteesta kun mitä se tällä hetkellä on. Kyllä tässä on ylöspäin ollut suunta jo pitkään muiden kuin raha-asioiden suhteen. Oon masennusten ja mielialahäiriöiden kanssa päässy viime vuosina todella paljon eteenpäin ja niin kauan kun en sotke aivotoimintaa viinalla niin ei mulla oo enää nykyään niiden kanssa mitään kovin pahoja ongelmia. Eikä nämä ajoittaiset ryyppyputket ole lopulta ollu kuin pieni hidastetöyssy noiden asioiden kanssa. Eteenpäin mennään vaikka pieniä takapakkeja tuleekin välillä. Tavallaan tässä mennään jatkuvasti pari askelta eteen ja yksi taakse. En vaan yksinkertaisesti jaksaisi enää kyseisiä töyssyjä eikä jaksa kovin moni mun läheisistä ihmisistä senkään vertaa. Eikä rahatilanteessakaan ratkaisevinta ole tulojen vähäisyys vaan aivan liian isot menot ja jatkuva yli varojen eläminen. Asun tällä hetkellä itselleni liian kalliissa asunnossa kun asun yksin yli sadan neliön melko uudessa omakotitalossa, mulla on suunnilleen kaikki mahdolliset maksukanavat, kulutan ihan liikaa sähköön, veteen, ruokailuun jne. Noita asioita nyt yksi kerrallaan parempaan kuntoon niin kyllä tämä tästä. Ja siihen asti kun löytyy jotain töitä tai koulutusta niin onhan tämä pokeri edelleen vähän rahaa tuova harrastus. Tai ei. Kyllä se on mulle kaikki nämä päivät ollu edelleen työ vaikka palkka onkin pienentynyt huomattavasti. En todellakaan aio sitä lopettaa lähitulevaisuudessakaan, mutta kyllä nyt alkaa olla aika siirtää se ainakin toistaiseksi vähän tuottavaksi sivutoimeksi ja etsiä pääasialliseksi tulonlähteeksi jotain hieman varmempaa ja kestävämpää. Asunnostakaan en toistaiseksi aio silti luopua vaan pienentää muita menoja ja toivottavasti mun ei tarvitse luopua tästä asunnosta tulevaisuudessakaan koska onhan tämä nyt ihan hemmetin hieno ja kiva kämppä eikä se asuminen yli puolet pienemmässä vuokrakämpässä tulis niin paljon halvemmaksi, että sitä voisi pitää ensisijaisena muutoksen kohteena.

Sen verran Skrillissä jäljellä, että otinpa sillä vaihteeks Essential-jäsenyyden Run it Onceen ja kattelen nyt niitä varmaan tämän illan. Ihan mielenkiintoisia videoita sieltä tullu viime aikoina. Varmaan huomenna aikaisintaan grindaamista. Sen mitä nyt jatkossa tulenkin sitten grindaamaan, jakantuu varmaan melko tasaisesti käkkyyn ja turnauksiin. Saa nähdä joutuuko alottaan jopa nl10:stä. Ehkä kannattavampaa ois ensin grindata jollain 3 dollarin abilla turnauksia ja tyyliin taalan reboja. Aika hurjaa, mutta muutamankin euron tuntipalkka auttais nyt jos vaihtoehtona on käytännössä maata sohvalla ja jumittaa jotain jenkkisarjoja. Ei sitä iltaisin ja öisin niin kauheesti voi työnhakuunkaan aikaa käyttää. Toki muutamat hakemukset ja cv:t vois jossain vaiheessa vääntää. Aika kaameeseen kuntoon pareilla jatkoilla tää kämppäkin saatiin taas. Viihtynen täällä paremmin kun siivoon vaan väkisin tän heti kuntoon ja kokkailen vähän jotain kanasalaattia iltapalaks enkä lähde mihinkään ulos syömään. Teen noin liian usein kun en jaksa kokata. Ei millään jaksais nyt tehdä mitään hyödyllistä, mutta kyllä se siitä yleensä helpottaa kun alkaa vaan väkisin tekemään ensin.
Viimeksi muokannut KarhuPingviini, 02 Maalis 2015, 16:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

koboltti

Viesti Kirjoittaja koboltti » 02 Maalis 2015, 16:47

Jotenkin tutun kuulosta lupailua :-k . Toivottavasti tällä kertaa korkki pysyy kiinni ja pokeri lähtee luistamaan (h) Oot ehdottomasti mun suosikki pokerihahmo. Kaikkea hyvää.

Sinappikaasu

Viesti Kirjoittaja Sinappikaasu » 02 Maalis 2015, 17:08

GL!

corvus

Viesti Kirjoittaja corvus » 02 Maalis 2015, 18:12

Juttujasi lukiessa muistui mieleeni Lilli Loiri-Sepän kirja: "Selviämistarinoita", jonka luin muutama vuosi sitten. Siinä oli muistaakseni kovin samanlaisiakin tarinoita. Jos et ole tota jo lukenut, niin suosittelen tutustumaan, siitä voisi olla apua. Tossa eka arvostelu, mikä tuli vastaan: http://www.savonsanomat.fi/viihde/kirja ... ta/1041102.

Jos et löydä tota kirjastosta ja taloudellinen puoli ei anna myöten sen hankkimiseen, niin voin tukea projektiasi tilaamalla ton lahjaksi, jos lähetät tiedon puolella yhteystietosi. :)

Tsemppiä.

KarhuPingviini

Viesti Kirjoittaja KarhuPingviini » 02 Maalis 2015, 18:56

corvus kirjoitti:Juttujasi lukiessa muistui mieleeni Lilli Loiri-Sepän kirja: "Selviämistarinoita", jonka luin muutama vuosi sitten. Siinä oli muistaakseni kovin samanlaisiakin tarinoita. Jos et ole tota jo lukenut, niin suosittelen tutustumaan, siitä voisi olla apua. Tossa eka arvostelu, mikä tuli vastaan: http://www.savonsanomat.fi/viihde/kirja ... ta/1041102.

Jos et löydä tota kirjastosta ja taloudellinen puoli ei anna myöten sen hankkimiseen, niin voin tukea projektiasi tilaamalla ton lahjaksi, jos lähetät tiedon puolella yhteystietosi. :)

Tsemppiä.
No katsotaan jos löytyisi kirjastosta. Toijalasta ei välttämättä löydy, mutta joskus lähitulevaisuudessa mulla on joka tapauksessa asiaa Tampereelle niin eiköhän Metsossa ole ainakin varattavissa. Oon niin kovin huono ottamaan mitään lahjoja vastaan, että en ainakaan vielä lähettele mitään yhteystietoja. Uskon, että tuo voisi olla hyvinkin mielenkiintoista luettavaa.

Tässä tullut tänään juteltua juomisen täydellisestä lopettamisesta ja edelleen multa löytyy uskoa, että se on mahdollista ja se on ainakin toistaiseksi se ainoa tapa mun kohdallani. Iltapäivän siivoilin kämpästä tupakan puruja, tyhjiä viinapulloja ja oluttölkkejä ja heitin kaikki lakanatkin pyykkiin. Hajusta päätellen joku oli muuten kussut mun sohvatyynyihin. No itse kusin pari viikkoa sitten erään kaverin postiluukusta sisään joten ei ole varaa valittaa kovin paljon ja viime viikon kaikkia pahimpia mokailuitani en kehtaa nyt edes kirjoittaa. Sitä paitsi postiluukusta kuseminen ei varmaankaan ole ihan yhtä paha kuin 7. kerroksen parvekkeelta paskantaminen; keskelle Aleksanterinkadun jalkakäytävää. Tuosta on onneksi jo monta vuotta aikaa. Noi tupakan purut pitkin kämppää on tosin aina ärsyttäny oikein erityisesti koska itse en nykyään polta. Poltin toistaiseksi viimeisimmän tupakan juhannuspäivänä vuonna 2004. Mun mielestä ois aika helvetin hienoa jos voisin vuosien päästä sanoa, että join viimeisimmän oluen 1.3.2015. Juuri se on tällä hetkellä tavoitteena ja jos oon pystyny ainakin jollain tavalla jo biittaamaan vaikean masennuksen, paniikkihäiriön ja etenkin kaksisuuntaisen aaltoilevan mielialahäiriön niin eiköhän yks alkoholiongelmakin ole vielä biitattavissa. Nyt löytyy uskoa ja tahtoa ja päivä päivältä myös paremmat työkalut asian biittaamiseksi. Ne työkalut muuten löytyy lähinnä mun omasta pääkopasta, mutta tällä kertaa suostun ottamaan myös muuta tarjolla olevaa apua vastaan.

Yksi hyvä terapeutti mulle asian suhteen on tietämättään ollut Suomisen Teemu mahtavalla Soberismia-blogillaan. Meillä on itseasiassa useampia yhteisiä tuttujakin vaikka ei sinänsä henkilökohtaisesti tunnetakaan. Purin muuten juuri viime viikon sähköpostit ja tajusin, että en oo muistanu vieläkään maksaa Teemun samasta aiheesta kirjoittamaa kirjaa jonka ostin ihan kannatuksen vuoksi vaikka olin blogin jo lukenut sanasta sanaan. Sieltä löytyy kanssa todella paljon yhteisiä juttuja joihin samaistun ihan täysin näiden omien taistelujeni osalta. Siis lähinnä liittyen yleisiin fiiliksiin ja tuntemuksiin, mutta samaistun pelottavan hyvin myös moniin muihin juttuihin. En tosin ajatellut kirjoittaa kirjaa ja tuskin alan vuorikiipeilijäksikään vaikka tietynlainen Alppi-pöpö puraisikin viime Itävallan reissulla, mutta enköhän valloita vuoria ainoastaan hiihtohissillä ja sukset jalassa jatkossakin. Jos Teemu jostain syystä satut lukemaan tätä niin mä pystyn maksamaan sen kirjan huomenna kun Veikkauksen pelitililtä tulee mm-hiihtojen voitot pankkitilille. Meni muuten ihan hyvin ne vedot ja jäin voitolle. Ei tässä siis täysin rahattomia olla. Pelitileillekin sain jo depottua vähän rahaa, että pääsen kohta grindaamaan mikroja. Ehkä saan myös tilattua tuon "Selviämistarinoita".

Koska olen Soberismia - Kalliosta kukkulalle -kirjan maksamisen suhteen noin kuukauden myöhässä niin mainostan tässä kyseistä kirjaa ja totean, että nyt se on saatavilla täältä hintaan 19,95 euroa: http://soberismia.fi/blogi Ostakaa se. Niin! Suosittelen. Toivottavasti tämä pieni ei-maksettu mainos ei nyt rikkonut Pokerisivujen sääntöjä. Kyseessä sinänsä on tuskin kilpailijaksi laskettava toimija.

Nyt meen saunaan koska ei tää hikoilu tunnu vielä helpottavan muutenkaan niin saunassa voisi olla mukavampaa hikoilla. Sen jälkeen katson varmaan Les Miserablesin. Katson sen melkein aina krapulamorkkiksissa ja itkee pillitän. Oon nähny sen varmaan yli 30 kertaa ja katsonut suunnilleen kaikki netistä löytyvät versiot ja livenäkin käynyt katsomassa sen pari kertaa. Mutta älkää kertoko kenellekään, että pillitän edelleen melkein aina kun katson sitä. Ei miehet kuulemma oikeasti itke. Tosin viime viikon jälkeen ei tässä ole oikein erityisen miehekäs olo muutenkaan. Aikamoinen kusipää oon taas ollu kuulemma. Ja minä nyt oikeesti itkeä pillitän krapulamorkkiksissa milloin mistäkin syystä. Oli aika noloa katsoa kavereiden kanssa jotain Idolssin koelauluja krapulassa kun tippa tuli linssiin niin hyvistä kuin huonoistakin esityksistä. Ja jopa niistä keskinkertaisista. Oon kyllä oikeesti aikamoinen nyyhky välillä - ainakin jos muutenkin jo vähän masentaa.

Ps. Mun blogi muuten tulee voittamaan Soberismin lukukertojen määrässä. Ekan vajaan viiden tunnin aikana yli 800 lukukertaa. Tavallaan vähän hävettää, tavallaan oon vähän ylpeä. Ehkä silti enemmän ensinmainittua tai en ainakaan tunnusta mitään muuta.

Indyz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Indyz » 02 Maalis 2015, 19:48

Go Pingu.
Kuva

Jaksaisko itsekkin päivitellä joku kaunis päivä omaa blogia, puolet sun teksteistä voisin melkein kopsata suoraan sinne kun vähän liian tutun oloista noi juomisputket, ihmissuhdeiden pilaamiset ja muut morkkikset siihen kaupan päälle.

Mietsuslav

Viesti Kirjoittaja Mietsuslav » 02 Maalis 2015, 20:44

Mikset laita korkkia lopullisesti kiinni, kun brenkku ei selvästikään sinulle sovi? Luuletko tuon 200 päivän aikana parantuvasi jotenkin maagisesti vai toistuuko ehkä sittenkin sama ruljanssi taas kerran?
"I told you is paying slow but is paying" - T6 Poker support

KarhuPingviini

Viesti Kirjoittaja KarhuPingviini » 02 Maalis 2015, 21:18

Mietsuslav kirjoitti:Mikset laita korkkia lopullisesti kiinni, kun brenkku ei selvästikään sinulle sovi? Luuletko tuon 200 päivän aikana parantuvasi jotenkin maagisesti vai toistuuko ehkä sittenkin sama ruljanssi taas kerran?
Enkös mä jo ole muutamaankin kertaan sanonut, että tavoitteena on saada korkki lopullisesti kiinni. En silti tiedä tulenko jatkamaan antabusta pitempään, se kun rasittaa maksaa oikeastaan enemmän kuin alkoholi ja mulla oli ne arvot jo valmiiksi koholla kun viimeksi mittautin. Uskon, että 200 päivän päästä mulla on jo huomattavasti enemmän voimia jatkaa tipattomuutta ilman sitä tukevaa lääkitystäkin. Jos vaikuttaa siltä, että ei ole niin sitten keksitään edelleen jotain. En minä tässä yritä edes jättää mitään takaportteja, että voisin alkaa 200 päivän päästä juomaan vaan tavoite on nimenomaan saada se korkki pysymään suljettuna. Tiedän, että se ei varmastikaan tule aina olemaan helppoa, mutta nykyään olen myös sitä mieltä, että se on mahdollista ja ehdottomasti paras ratkaisu itseni kohdalla. Jos maksa vaikuttaa poksahtavan antabuksista niinkun tiedän jollain käyneen niin sitten etsitään lisää muita vaihtoehtoja.

Huomasin muuten just saunassa istuessa, että oon fyysisesti enemmän hajalla kun kuvittelinkaan. Kipeitä paikkoja, mustelmia ja naarmuja vähän siellä sun täällä. Molemmat nilkat jomottaa, polvet vielä vähän enemmän eikä kyynärpäät tai ranteetkaan ihan kunnossa ole ja pää on enemmän tai vähemmän täynnä kaikenlaisia jomottavia kuhmuja ja alahuulikin turvoksissa ja isovarpaaseen sattuu joka askeleella. Jännästi jääny osa vammoista huomaamatta kun toiset on ollu niin paljon kipeämpiä kuin toiset. Nyt alkaa pikkuhiljaa huomaamaan niitä vähemmän kipeitäkin. Toivottavasti muistan lukea näitä tekstejä siinä vaiheessa kun seuraavan tekee mieli ottaa alkoholia ja harkita vielä uudestaan.

Mutta tuntuu, että kohta alkaa tipattomuustilitys riittää tältä erää. Voisin jonkun ihan pienen matkaraportin kirjoittaa Itävallan reissusta joskus lähitulevaisuudessa kun sitä joskus lupailin Pokeritiedon puolella enkä ole vielä jaksanut vaivautua. Se kun oli ehkä paras pokerireissu jolla olen ollut vaikka muitakin melko legendaarisia löytyy etenkin Emop-kiertueen ajalta. Enkä oo vielä juuri mitään kertonut koskaan myöskään viime aikaisista Afrikan ja Maltan reissuista. Ehkä jotain pientä matkarapsaa siis joskus kun jaksan hetken istua koneella kirjoittamassa. Mun mielestä noissa on paljon mielenkiintoisempaa kerrottavaa kuin kännitötöilyissä koska kyllä mä häpeän oikeastaan niitä lähes kaikkia todella paljon vaikka välillä kertoilenkin niistä jotain vähän kieli poskessa. Tällä hetkellä se on vähän tavallista enemmän poskella muutenkin tai ainakin siihen on uponnu muutama kappale etuhampaita ja se on turvoksissa. Keskiviikkona yritän jatkaa taas treenikautta uinnilla. Se on ehkä vähiten kivulias aerobinen laji näin rikki olevalle kropalle. Eli todennäköisesti treeni- ja pokeriraporttiakin tulossa tipattomuuslupaustilitysten jälkeen. Pikkusiskokin pyysi tänään kahvakuulaan, mutta en usko, että tuohon lajiin pystyn vielä ihan hetkeen. Sattuu. Myös fyysisesti.

En muuten katsokaan sitä Les Miserablesia tänään. Ei ole aikaa enkä halua nyt näihin fiiliksiin mitään ylimääräistä ahdistavaa. Lähden sen sijaan vielä käymään vanhemmilla kun siellä suunnalla on nyt terveysongelmia joiden rinnalla nämä omat pikku taisteluni ovat melkoisen pientä. Ei silti siitä aiheesta enempää koska eivät ne kaikille muille kuulu. Haluan silti olla tukena ja nyt jatkossa jaksanen paremmin olla läsnä kuin menneen kuukauden aikana.

tangamash

Viesti Kirjoittaja tangamash » 02 Maalis 2015, 21:49

tsemiä pingu
Viimeksi muokannut tangamash, 02 Maalis 2015, 22:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

1kmilf

Viesti Kirjoittaja 1kmilf » 02 Maalis 2015, 22:22

tangamash kirjoitti:Ollaan abaut saman ikäsiä ja minun tuttavilla tommoset on kaikki niin todella noloja temppuja et niistä ei vapaaehtosesti kellekkään kerrota.
sun tuttavas ei taidakaan ikinä parantua tavoistaan jos eivät uskalla asioista puhua. Muutenkin teidän piireissä näyttää olevan todella suvaitsevaa porukkaa kun kaikki tuollainen on todella noloa eikä kukaan uskalla puhua asioista.

Pingu on mun mielestä levelin edellä kun kertoo kaiken avoimesti ja myöntää ongelmansa. Kaikkea hyvää Pingun tulevaisuuteen. Ikinä ei oo liian myöhäistä parantaa tapansa.

ville--
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ville-- » 03 Maalis 2015, 10:21

-
Viimeksi muokannut ville--, 03 Maalis 2015, 18:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

KarhuPingviini

Viesti Kirjoittaja KarhuPingviini » 03 Maalis 2015, 11:29

1kmilf kirjoitti:
tangamash kirjoitti:Ollaan abaut saman ikäsiä ja minun tuttavilla tommoset on kaikki niin todella noloja temppuja et niistä ei vapaaehtosesti kellekkään kerrota.
sun tuttavas ei taidakaan ikinä parantua tavoistaan jos eivät uskalla asioista puhua. Muutenkin teidän piireissä näyttää olevan todella suvaitsevaa porukkaa kun kaikki tuollainen on todella noloa eikä kukaan uskalla puhua asioista.

Pingu on mun mielestä levelin edellä kun kertoo kaiken avoimesti ja myöntää ongelmansa. Kaikkea hyvää Pingun tulevaisuuteen. Ikinä ei oo liian myöhäistä parantaa tapansa.
Ei ois tangamashin tarvinnu mun mielestä editoida kommenttiansa. Totta kai saa esittää kritiikkiä ja onhan tämä mun rimpuilu välillä ihan vitun naurettavaa ollut. Ja aika pitkälti olen samaa mieltä, että onhan noi kännimokailut nyt ihan saatanan noloja, mutta otan tän kirjottelun periaatteessa osana terapiaa ja ei mulla sinänsä ole tarvetta kaunistella omia mokailuita, mutta yritän myös olla moralisoimatta ketään joilla on mahdollisesti samoja tai muita ongelmia. Jos pystyisin alkoholin kohtuukäyttöön niin aika ihanteellinen tilannehan se olisi ja lähinnä mieluummin suosittelenkin sitä niille joilla ei ole alkoholiongelmaa sen sijaan, että alkaisin paasaamaan muille jostain alkoholittomuuden puolesta, mutta kun tässä on 15 vuotta jo tullut kerta toisensa jälkeen todistettua itselleen, että kohtuukäyttö ei vaan onnistu niin mun mielestä ei oo mitään muuta mahdollisuutta kuin sulkea korkki kokonaan ja uskon, että kun tästä tekee tällä tavalla julkista niin se nostaa kynnystä avata sitä korkkia uudelleen. Eli te jotka osaatte alkoholia tai muita päihteitä käyttää kohtuudella aiheuttamalla sillä itsellenne suuria ongelmia niin käyttäkää niitä ihmeessä. Minä teen nyt parhaani valitakseni toisenlaisen, melko varmasti itselleni paremman, elämän.

Kävin äsken a-klinikalla Valkeakoskella ja lähinnä hain vain nuo reseptit ja varattiin samalla keskusteluaika tänne Toijalaan parin viikon päähän ja sain myös velka- ja talousneuvojan numeron. Vähän juteltiin, että miten tässä on mennyt ja sanoin jossain vaiheessa myös ihan suoraan, että en ole ollenkaan vakuuttunut, että näistä käynneistä ja yhteystiedoista ja juttelutuokioista on mulle sinänsä hyötyä, mutta ei niistä mitään haittaakaan voi olla eli kokeillaan nyt tätäkin. Suhtaudun hieman skeptisesti, mutta lupaan antaa silti näillekin vaihtoehdoille nyt mahdollisuuden. Sain siinä odotellessa terveydenhoitajan juttusille pääsyä taas pienimuotoisen paniikkikohtauksen, mutta sain sen menemään melko nopeasti ohi ja tuo Valkeakoskella tiistaiaamupäivisin päivystävä hoitsulainen on kyllä sen verran hottis, että sille jutellessa ei oo koskaan panikoittanut. Ehkä lähinnä panekoittanut ennemmin.

Tajusin muuten juuri, että en ole syönyt mitään kiinteää ravintoa lauantai-iltapäivän jälkeen. Ei oo vaan pystynyt. Lauantaina vedin rullakebabin tuplalihalla. Jääkaapissa ois kanaa ja riisiä. Lämmitänpä sitä heti seuraavaksi. Tää käsien tärinä saattaa johtua tässä vaiheessa jo lähinnä syömättömyydestä eikä enää juurikaan krapulasta. Mulla on nyt suunnilleen joka päivälle seuraavan parin viikon ajaksi varattuna jotain ohjelmaa ja yritän pitää itseni melko paljon liikkeellä ja tavata ihmisiä ja tehdä asioita vaikka se juuri nyt ei tunnukaan niin helpolta kuin yleensä, mutta tiedän kokemuksesta, että jos jämähtäisin sohvalle ja antaisin itseni masentua niin siitä ei seuraisi mitään kovin positiivista. Jos en joka päivä tavallaan pakota itseäni siitä sohvalta ylös ja liikkeelle niin kohta en pääse siitä ylös enää ollenkaan.

Tänään muuten alan pelaamaan taas pokeria. Kyllähän tuossa ryyppäämisen välipäivinäkin tuli aika paljon grindattua ja pelitasoihin nähden vielä erinomaisin tuloksin, mutta ne rahat meni kyllä lukemattomiin minttu blackeihin ja isoihin nelosiin ja kebabiin ja taksikyyteihin jne. Kuitenkin tässä vaiheessa sain pari sataa dollaria revittyä rollia kasaan ja tässä vaiheessa on todennäköisesti kuitenkin järkevintä grindata sillä nettipoukkeria sen sijaan, että maksaisi myöhässä olevia laskuja ja olisi sen jälkeen rahaton ja toistaiseksi vailla mitään tuloja. Ei tämä mikrojen grindaaminenkaan mikään helppo tie ole, mutta tässä vaiheessa se on käytännössä ainoa mitä tiedän kunnes saan jostain töitä.

KarhuPingviini

Viesti Kirjoittaja KarhuPingviini » 03 Maalis 2015, 12:57

Sain FTP:lle 250 dollarin bonarin ja ois 7.3. asti aikaa clearata se. Toi vois olla hyvä lähtökohta rollin boostaamiseen kun rusheista saa tässä ajassa vaadittavat pointsit melko helposti. Alotan tosi gambool-kassanhallinnalla nl25:sta ja jos tulee pari biniä alamäkee niin joudun vaihtaan nl-kymppiin, mutta en kuitenkaan tosta 25:sta nosta tasoa ennen kun on rolli jossain tonnin paikkeilla. Tiedän, että muutama ei pokeria pelaava tuttu lukee tätä kanssa. En silti ala pokerijuttuja "suomentamaan" tänne tämän enempää koska en mä näistä osaa oikein muulla kielellä kirjoittaa kuin pokeriksi. Enkä aio yrittää vaikka osaisinkin. Kuitenkin yli 95% tätäkin seuraavista lienee pokerinpelaajia tai ainakin siitä kiinnostuneita.

Vajaassa vuorokaudessa yli 2100 lukukertaa. Onhan tuo tavallaan aika huikean paljon kun tarkemmin miettii. Oikeestaan tällä hetkellä semmonen fiilis, että ihan mukavaa, että jotain kiinnostaa lukea mun höpötyksiä. Huomenna voin olla taas eri mieltä ja tekisi mieli poistaa koko blogi, mutta tuskin tulen sitä tekemään enkä mä ei-pokeritutuille sen kummemmin tätä aio mainostaa. Ei kaikkien tarvitse aivan kaikkea tietää vaikka nyt olenkin yrittäny avoimesti ja rehellisesti kertoa näistä asioistani tiettyjen ongelmien suhteen. Ihan toimivaa terapiaa tämä mulle on ja oonhan mä välillä vähän attention whore tietyissä jutuissa. En sitäkään ala kieltämään.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”