Lean, mean, SNG-grinding machine

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit

Onko bloginpitäjä botti?

Kyllä.
166
23%
Ei.
134
19%
Kyborgi.
415
58%

Ääniä yhteensä: 715

Fungahz

Lean, mean, SNG-grinding machine

Viesti Kirjoittaja Fungahz » 13 Syys 2007, 14:13

Te, hyvät lukijat, saatte auttaa minua - perustan nimittäin tämän blogin täysin itsekkäistä syistä.

Jotta saisin pelailuihini ryhtiä ja säännöllisyyttä, tulin siihen tulokseen, että tarvitsen tavoitteen. Tavoitteen tulisi olla saavutettavissa, mutta kuitenkin haastava. Millaisen tavoitteen siis asettaisi itselleen? Noh, suurin ongelmani pokerin suhteen on ollut se, etten pelaa tarpeeksi monta tuntia päivässä.. Eli jos pelaan parin tunnin session ja huomaan olevani voitolla mukavasti, minun on vaikea saada itseni pelaamaan lisää, sillä häviämisen yhteydessä kokemani ankeus on voimakkaampi, kuin voiton yhteydessä kokemani hurmio ja autuus. Kolme satasen voittopäivää tuntuu kivemmalta, kun kaksi 250$ voittopäivää, ja satasen häviö kolmantena päivänä. Ilmiö on yleinen.. ja kummittelee takaraivossa sillon, kun pitäisi aloitella uusi sessio.

Tavoitteeni on siis seuraava: pelaan 1200 SNG-turnausta kuukaudessa.. joka kuukausi. Seuraavan puolen vuoden ajan.
Alkaen nyt.

Ja te, hyvät lukijat, autatte minua lukemalla blogiani, sekä vastailemalla siihen. Se, että joku lukee blogiani, saa minut sitoutumaan tavoitteeni toteuttamiseen. Kiitos siitä.

Vastavuoroisesti pyrin tekemään blogistani mahdollisimman mielenkiintoisen - pyrin päivittelemään kaunokirjallista mestariteostani ainakin kerran viikossa. Blogialueella on monta mahtipontista aloitusviestiä, jotka on hurmosmaisessa tilassa ja puhtia täynnä kirjoitettu motivaatiotilassa, joka kestää keskimäärin kaksi päivää.. ja viestiä. :)

Minulla on teille, hyvät lukijat, vielä toinenkin tehtävä.
Vahtikaa, että pitäydyn SNG-turnauksissa.

Ongelmanani on jo pidemmän aikaa ollut se, että aina pahemman downswingin iskiessä saan tarpeekseni senhetkisestä pokerimuodosta ja "löydän" jonkun muun pelin. Eli olen pelannut holdemia no limittinä sekä limittinä, fulli- sekä shorttipöydissä, turnauksina sekä käteispeleinä.. Sitten vielä pottiomppua hillona ja normina, fullina ja shorttina, ja hetkellisesti vieläpä fiksuna. Olen pelannut heads uppia omppuna sekä holdemina, turnauksena sekä käteisenä..
(Hyvänä esimerkkinä seuraava http://www.pokerisivut.com/keskustelual ... php?t=5290 )

Pikaiset laskelmat osoittavat, että tuohon pelirepertuaariin mahtuu aika monet downswingit, mutta kaikista olen tietääkseni voitolla, koska olen valinnut pelattavat tasot aina taitojeni mukaan. Olen kehno ottamaan shotteja (olen jokaiselta pelaamaltani tasolta voitolla), ja olen massiivisesti ylirollattu peleihini. Tähänkin, hyvät lukijat, te pääsette
vaikuttamaan. Sitoudun nimittäin nostamaan tasojani vähän aggressiivisemmin seuraavan kuuden kuukauden kuluessa.
Tämä tapahtuu luultavasti siten, että kuukausittaisen 1200 pelin otoksesta huomaa varmasti, kuinka voitollista peli on pelattavalla tasolla. Mikäli voittoja tulee, voi isommalle tasolle siirtyä.

Yhteenvetona:
SNG-turnauksia käsittelevää, aktiivista blogia ei taida löytyä. Nyt löytyy.
Pelini; 10+1 & 20+2 -fulliturboSNG:t Ongamella kera SNGWizardin.
6-8 pöytää kerralla, eli 10-20 tunnissa. Keskimäärin 40 peliä päivässä.
Rolli; Hävyttömän paljon tasoihin nähden.
Tavoite; 1200 peliä kuussa seuraavat 6 kk (sitten katellaan mitä tapahtuu),
Tasojen nosto 50+4-peleihin puolvuotisen loppuun mennessä.
Voittojen kasvattaminen n. 2,5$ per peli neljään tai enemmän.. sisältäen rakebackit/bonukset.
Siitä voi sitten laskea, mitä se merkitsisi kuukausittaisen (verottoman) arpajaisvoittosaldon kannalta.

Graafi yhdeltä Ongameskiniltä:
Pelit, AvProfit, AvStake, Av ROI, Total Profit, Network
2,518 $2 $9 19% $3,970 - Ongame
(ROI-lukemaan n. 7% lisää, niin bonukset tulee laskuihin mukaan)

Kuva
Kuva

Pelailen varmaan toisella accountilla, jonka statsit alun downswingin jälkeen näyttävät tältä:
192 $1 $10 5% $218

PS: Voin kirjoitella lisää pelihistoriastani (1½ vuoden edestä), mikäli joku haluaa kuulla siitä lisää. Tai ylipäätään itsestäni. Vaihtoehtoisesti tilittelen bad beateistä, postailen graafeja ja statteja ja spekuloin mieleeni juolahtelevia, peleihin liittyviä asioita.

2+2-foorumilingoa lainatakseni,
let us gogogogogo.. Robusto! :)
Viimeksi muokannut Fungahz, 23 Marras 2008, 17:04. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Lean, mean, SNG-grinding machine.
Säännöllisiä arpajaisvoittoja 12/05-6/09.

Fungahz

Viesti Kirjoittaja Fungahz » 13 Syys 2007, 17:16

Pikasessio, 16 peliä tunnissa, tulos ainaki parisataa plussaa... En tiedä tarkkaan, koska ongamen statsijuttu bugaa pahemman kerran. Eli puolet 20+2-turnausta ja sitte loput kymppejä. Mitäs tykkäätte seuraavista jaoista? HUOM! BIg stäkki sit outtina ekassa kädessä.. Eka käsi 3-handed.

(20+2$ turnée)
Seat 3: Hero (3,275 in chips)
Seat 8: x calou61 (9,185 in chips) SIT OUT!!!
Seat 9: JHJorno (2,540 in chips)
*** Blind Bet Round *** :
Hero : Post Blind (150)
x calou61 : Post Blind (300)
Dealt to Hero: 4h
Dealt to Hero: 4c
*** Pre-Flop *** :
JHJorno : Bet (2,540)
JHJorno : All In (2,540)
Hero : Call (2,390)
x calou61 : Fold

ERI TURNAUS:

Seat 1: JHJorno ($5,610 in chips)
Seat 3: Hero ($2,120 in chips)
Seat 4: -kari19- ($2,150 in chips)
Seat 5: juan-del.13 ($5,120 in chips)

Dealt to Hero: Ad Td

ANTES/BLINDS
Hero posts blind ($300), -kari19- posts blind ($600).

PRE-FLOP
juan-del.13 calls $600, JHJorno folds

Ja vielä kolmas:

Seat 1: JHJorno ($7,160 in chips)
Seat 3: Hero ($6,040 in chips)
Seat 5: juan-del.13 ($1,800 in chips)

Dealt to hero: 4s 2c

ANTES/BLINDS
JHJorno posts blind ($400), Hero posts blind ($800).

PRE-FLOP
juan-del.13 bets $1,800 and is all-in, JHJorno calls $1,400

Mitä mieltä ootte? 50-30-20 payout siis. (kertaa kaks)

Kertoilkaa te vähän mietteitänne, niin sitten mä voin kertoa omani ja näyttää miten kävi. :)

kaleeri

Viesti Kirjoittaja kaleeri » 13 Syys 2007, 21:05

Moro! Iteki grindailin sittareita vielä tuossa keväällä ja aattelin kohta taas alottaa. Noista käsistä sanoisin...

1. ois tiukka ilman tuota sit-outtia, mutta se tekee tästä helpon foldin
2. paha paikka, varmaa voi puskee, foldata tai limpataki...readeista apuja
3. en callais noin paskalla vaikka oddseja onki. pusku tai foldi, riippuu irtooko JHJorno tuossa kuinka usein

tormu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tormu » 14 Syys 2007, 07:32

Minä tuun ainakin lueskelemaan blogiasi, kun noita sittareita tulee itsekin hakattua. Tosin tässä vuoden sisällä vasta reilu 2000 turnausta takana, joten tuohon tykitysmäärään en koskaan pääse. Itsellä se ongelma löytyy, etten pysty pelaamaan paljoa tuntia pidempään putkeen A-peliä, vaan kaikki siitä eteenpäin alkaa lipsumaan. Pelitunteja kyllä kertyy liian kanssakin.

Kurkkasin tota SNGWizardia: pystyisitkö suomeksi selventään vaikkapa kaksi sen tärkeintä ominaisuutta, joita ilman et sittareita haluaisi pelata? Koen itse olevani huomattavasti parempi turnauksissa kuin ringissä, joten jotain apuohjelmaa pitäisi munkin löytää.

Mun ajatukset esimerkkikäsistä (pistä ratkaisua jo :>), eli näin tekisin minä:
1. Riippuu vastustajasta. Jos kyseessä on agressiivinen tyyppi, joka saattaa koettaa viedä blindejä ja haluaa että sinä foldaat kaikella ja tyydyt kakkossijaan, niin lähtisin nelosparilla mukaan. Voitostahan sitä pelataan ;) Jos taas takana on 40min turnausta ja tuo puskija on solidi tyyppi, niin foldaisin ja lähtisin itse korottelemaan agressiivisesti melko lailla millä vain blindejä varastellen tuon yhden tyypin ollessa sitout.
2. Välittömästi all-in
3. Hetkeäkään miettimättä fold. Allinnillä saisi mutu-tuntumalla varmasti SB:n tippumaan, mutta 42-kädellä siitä ei kovinkaan reippaasti apua ole.. puhumattakaan jos SB:llä on 77/88 tjsp ja lähtisi mukaan :)
No one here is praying, 'cause no one here is god.

Fungahz

Viesti Kirjoittaja Fungahz » 14 Syys 2007, 17:00

tormentor kirjoitti: Kurkkasin tota SNGWizardia: pystyisitkö suomeksi selventään vaikkapa kaksi sen tärkeintä ominaisuutta, joita ilman et sittareita haluaisi pelata? Koen itse olevani huomattavasti parempi turnauksissa kuin ringissä, joten jotain apuohjelmaa pitäisi munkin löytää.

Mun ajatukset esimerkkikäsistä (pistä ratkaisua jo :>), eli näin tekisin minä:
1. Riippuu vastustajasta. Jos kyseessä on agressiivinen tyyppi, joka saattaa koettaa viedä blindejä ja haluaa että sinä foldaat kaikella ja tyydyt kakkossijaan, niin lähtisin nelosparilla mukaan. Voitostahan sitä pelataan ;) Jos taas takana on 40min turnausta ja tuo puskija on solidi tyyppi, niin foldaisin ja lähtisin itse korottelemaan agressiivisesti melko lailla millä vain blindejä varastellen tuon yhden tyypin ollessa sitout.
2. Välittömästi all-in
3. Hetkeäkään miettimättä fold. Allinnillä saisi mutu-tuntumalla varmasti SB:n tippumaan, mutta 42-kädellä siitä ei kovinkaan reippaasti apua ole.. puhumattakaan jos SB:llä on 77/88 tjsp ja lähtisi mukaan :)
Kiitos lukijoille ja vastanneille. :)

Okei, ensinnäkin SNGWizardista.. Sä voit ladata sen ilmaseks, ja kokeilla (ihan täysversiota) kuukauden. Siitähän näet, kannattaako hommata vai ei. Itelläni niin ohjelman hinta on bankrolliin ja tuntipalkkoihin jne. nähden riittävän pieni, että jos se parantaa ROI-lukemaa prosentillakaan, niin aika nopeesti se maksaa ittensä takas.

Ohjelman idea on siis se, että kun stäkkien koot ovat n. 10BB hujakoilla tai alle, niin pääsääntöisesti paras pelityyli on push or fold-tyyli. Eli all in tai kippi preflop. Tässä tilanteessa ohjelma osaa laskea (sinun antamien tietojen, tai eri 'tyyppivastuksia' vastaan) matemaattisesti oikeat pelityylit jälkikäteen. Eli ohjelmaa käyttämällä opit optimipelityylin. Kaikki ohjelman suorittamat laskut voisi periaatteessa hoitaa käsin, käyttäen ICM-calculator (googlatkaa vaikka) ja pokerstove -nimisiä työkaluja, mutta se on paljon hitaampaa ja sekavampaa, ja laskuvirheitten todennäköisyys kasvaa huomattavasti.

Käytetäänpä ohjelmaa tyyppikäsien puintiin;
Noh, ensimmäinen, eli 4h 4s -käsi ei ratkea oikeen ohjelmaa käyttäen, koska bigstacki on sit outtina.
Minun logiikkani tässä oli, että jos mä voitan käden ja pudotan toisen pienen stäkin pois, niin voitan pelin..
Eli EV jos voitan käden on 100. Jos häviän käden, mulle jää 735 chippiä.. Odotusarvo jotain päälle 45$. Saatan
silti saada kakkossijan, jos tuuri käy. Jos sen sijaan aletaan kikkailla JHJornon kanssa, niin ehkä
jaetaan sitouttaajan chipit, jolloinka odotusarvot ovat suunnilleen 80$ per lärvi. Ajotuksesta jne. päättelin, että
JHJorno puskee todella laajalla kirjolla käsiä, eli oon melko varmasti edellä, joskus jopa huomattavasti edellä
(jos toinen korteista sattuu olemaan 2-4).

Jos calou ei varmasti palaa 'pian', niin kikkailu onnistuessaan on varmaan paras EV-peli. Olen JHJornoa vastaan
pieni suosikki.. 53-55% tms riippuen rangeista. Tämä antaa maksulle n. 70-80$ EV:n.. vähän riippuen laskuista.
Eli vähemmän kuin tuo 80%. Propleemasta kimurantin tekee se, että yhteispeli, että calou:n chipit jaetaan, kestää jonkin aikaa. Jos hän palaa tuona aikana, meidän molempien odotusarvot tippuvat 80$sta todella paljon. Heads up sitoutteria sen sijaan on eri asia. Betbetbetbetbet.. ja pariin minuuttiin tilanne on ohi. Operaatio on paljon nopeampi kuin sama kolmella hengellä käytännön pelissä.

Tällä perusteella maksoin, ja loppuhistoria:
Seat 3: Hero (3,275 in chips)
Seat 8: x calou61 (9,185 in chips) SIT OUT!!!
Seat 9: JHJorno (2,540 in chips)
*** Blind Bet Round *** :
Hero : Post Blind (150)
x calou61 : Post Blind (300)
*** Pre-Flop *** :
Dealt to JHJorno: Jd
Dealt to JHJorno: 3c
JHJorno : Bet (2,540)
JHJorno : All In (2,540)
Hero : Call (2,390)
x calou61 : Fold
*** Flop *** : 2d 10s 4d
*** Turn *** : [ 2d 10s 4d ] 2c
*** River *** : [ 2d 10s 4d 2c ] 9c

.. Ja valitusta huonosta maksusta.

Sitten naputtelin hetken calou:n blindeja, sitten tuo palasi, kun stäkkini oli 7400.. Voitin kuitenkin
turnauksen, kun pääsin preflop all in KKlla.

Näin jälkikäteenkin ajatellen päätös on minusta lähellä.. SNGWizard on sitä mieltä, että jos JHJorno puskee
25% käsistään tai enemmän (parit, K9s+, QTs+, QTo+, Ax jne..), eikä calou ois sitout vaan overcallais about 8%
käsistään, niin tää ois plusmiinus nolla maksu multa.

ATs -käsi on mun mielestä siinä ja siinä. Jotenki oli sellanen riidi, ettei juan-del limppauksellaan ollu kovin vahva..
Hän ei kehannu ihan puskea, koska perässä oli toinen bigstack, mutta kyllä kaveri oli todella aktiivinen bubblella.
(Toisena vaihtoehtona slowaus AA tai KKlla, mutta aika harvoin näin käy..)

Noh.. Kädestä teki pahan se, että vaikka tuplaisin, en ois vielä rahoilla. Tossa vaiheessa oisin halunnu olla all in toista pikkustäkkiä eli kari19:aa vastaan. Jos pusken, niin hän varmasti foldaa paitsi priimakäsillä ja toivoo, että tipun bigstäkkiä vastaan. Toisaalta blindit läheni, että jossain vaiheessa oli pakko mennä all in, eikä tää ollu ihan huono paikka. Jos oisin compleetannu, niin kari sais ilmasen flopin ja mahollisuuden kasvattaa pinoaan - todella huono minulle. Käytännössä juan-del sai loistavat oddsit maksulleen, joten tuskin koskaan foldaisi.. huono asia sinänsä.

En oikeen tiedä vieläkään, pitääkö tossa puskea vai ei.. SNGWiz näyttää plusmiinus nollaa tai miinusta puskulle, riippuen kuinka löysästi juan-del limppaa ja maksaa. Historia:

Seat 1: JHJorno ($5,610 in chips)
Seat 3: Hero ($2,120 in chips)
Seat 4: -kari19- ($2,150 in chips)
Seat 5: juan-del.13 ($5,120 in chips)

ANTES/BLINDS
Hero posts blind ($300), -kari19- posts blind ($600).

PRE-FLOP
juan-del.13 calls $600, JHJorno folds, Hero bets $1,820 and is all-in, -kari19- folds, juan-del.13 calls $1,520.

FLOP [board cards: 9C,6D,TC ]

TURN [board cards: 9C,6D,TC,6H ]

RIVER [board cards: 9C,6D,TC,6H,TH ]

SHOWDOWN
Hero shows [ AD,TD ]
juan-del.13 shows [ KC,QC ]
Hero wins $4,840.

Sitte vika käsi. Riidit oli, että jos maksan, niin tää checkataan alas, että saadaan juan tiputettua. Jos toinen betsaa, niin sillä on käsi, jolla 95-prossasesti tiputetaan juan. Jos mä maksan, ni järkeviä rangeja vastaan voitan about 20%. Ja juan voittaa about 36%, JHJorno about 42%.

Mutta jos mä en maksa, niin juan voittaa jo melkeen puolet kerroista.. 47% tms.
Jos juan tippuu, niin mun equity nousee, vaikka JHJorno voittaiskin ton käden.
Jos taas ite voitan, niin equityt ampasee kattoon.

Eli potti oli 4400, ja tartti maksaa enää tonni, joten maksoin siinä toivossa, että juanin ois vaikeampi selvitä kahta
pelaajaa vastaan.. Uskon, että päätös oli oikea, vaikkei kippikään kovin suuri virhe olisi ollut.
Pusku olisi ollut typerä peli.. Ehkä en antanut tarpeeksi informaatiota toisessa postissani.. Pahoitteluni siitä.

ANTES/BLINDS
JHJorno posts blind ($400), Hero posts blind ($800).

PRE-FLOP
juan-del.13 bets $1,800 and is all-in, JHJorno calls $1,400, Hero calls

$1,000.

FLOP [board cards: 8S,3C,QH ]
JHJorno checks, Hero checks.

TURN [board cards: 8S,3C,QH,KS ]
JHJorno bets $3,000, Hero folds.

RIVER [board cards: 8S,3C,QH,KS,AS ]

SHOWDOWN
juan-del.13 shows [ 5C,KH ]
JHJorno shows [ KC,JD ]
JHJorno wins $3,000, JHJorno wins $5,400.

Oletteko yhtään analyyseistä samaa mieltä? :)

Fungahz

Viesti Kirjoittaja Fungahz » 14 Syys 2007, 19:08

Noniin, 34 peliä pelasin kahteen tuntiin, valtaosa 20+2 -pelejä.. Rakebackin kanssa laskin voittaneeni hurjat 15$. Ässät kaatuili rivereillä ja tällasta.. perusvarianssia. Edgeä kyllä riitti. Sen verran kehnoa oli pelin taso.. Alkaa näkyä samoja, tuttuja naamoja peleissä.. Niinkin paljon, että alkaa saada toisten pelityyleistä hyvää selkoa. Eli tietää ketkä osaa joskus jopa kipata, jne.

Hiphei. En laita käsihistorioita nyt, koska päivän aiempi posti oli sen verran pitkä.

Fungahz

Viesti Kirjoittaja Fungahz » 16 Syys 2007, 01:31

Noniin. Pyöreät 30 SNG-turnausta takana.. 1h50min lauantai-illan sessio. Eilen en juuri pelaillu, koska jostain syystä väsytti tavallista enemmän, enkä uskonu olevani hirveän +EV peleissä sillä hetkellä. Tänään jäi vähemmälle lähinnä siksi, että oli muuta tekemistä. Noh, huomenna ois tarkotus urakoida ainaki 60+ peliä.. Mikä ettei satakin, jos intoa riittää.

Kuitenki, 30 pelistä rakebackien kanssa laskin tienanneeni pyöreät 300$ ja pari hilua päälle. Ei paha. 8)
Eli 24 20+2 -turboa, 6 10+1-turboa. 20+2 -turbojaki pelailee jo ihan luontevasti, ilman että kiinnostaa olla scared money.
Ehkä kohta shottia 30+3.
5 voittoa (3+2)
6 kakkossijaa (4+2)
4 kolmossijaa (4+0)
Bubbleja tais napsua muutama.. Muut sijotukset kuitenkin siis 15kpl.. (13+2).
ITM 50%. Ei paha. :wink:

Laitetaan huomenna vaikka käsihistoriaa ja päivittynyttä graafia.. Kun downswingistäkin päästiin.

EDIT: Jes, 'blogi' ei jääny.. noh.. yhen illan jutuks.
Ja hei, jos jollakulla joka tätä lueskelee on mitään parempaa tietoa tai minkäännäköstä mielipidettä esim. yllä jaaritelluista käsistä, niin postatkaa ihmeessä. Ties vaikka oppis jotain uutta. :)

Fungahz

Viesti Kirjoittaja Fungahz » 16 Syys 2007, 10:15

Kuva
Kuva

Noin. Eli sharkscope näyttää nyt seuraavanlaista statsia:
290 $2 $12 11% $571
Vrt blogin alussa:
192 $1 $10 5% $218

Eli 98 peliä pelattu, voittoa näistä rakebackit/bonukset mukaan laskettuna n. 470$ (RB on mielestäni olennainen osa SNG-grindaajan tuloja, eli se on mielekästä laskea voitoiksi). Upswingissä siis elellään. Kuten statseista näkyy, pelailin
ensimmäiset 100 peliä plusmiinusnollapeliä 5-max turboja (10+1 & 20+2..).

Noh, eilisistä peleistä;
Seat 1: Hero ($1765)
Seat 4: sidfz ($2505)
Seat 5: ailker6 ($3290)
Seat 7: tatiejaja ($4765)
Seat 10: joebhoy1916 ($2675)
Dealt to Hero [8c Tc]
ailker6: posts small blind 200
tatiejaja: posts big blind 400
joebhoy1916: folds
Hero: bets 1765

20+2 SNG. Jos ei ole erityisempiä riidejä, mitä ootte mieltä puskusta?
Eli jos menetän blindit vielä kerran, niin jälellä on enää 1100 stäkkiä.
En voi myöskään ootella, että bubble poksahtaa, koska peli on 5-kätistä.
Eli jotain tarttis tehä parin käden sisään.. SNGWiz on sitä mieltä, että tän pelin
odotusarvo on lievästi jopa plussaa, jos villainit maksaa about ~A7+, A5 s+, KJ s+, KQ, 33+...
Mutta mielestäni tää peli ois oikeutettu, vaikka suora odotusarvo ois lievästi miinusmerkkinenkin.

Tämä siksi, että vaihtoehdot ovat usein joko tehä lievästi negatiivisen odotusarvon peli nyt, tai
joutua blindien vuoksi merkittävämmin -EV-tilanteeseen myöhemmin. Jos teillä ei muuten ole
mitään käsitystä siitä, mistä ihmeestä oikein puhun, niin googlatkaa vaikka ICM (independent chip model).

SNGWizin mukaan pelailin eilen todella vahvasti.. Melkein kaikki 'virheet', joita ohjelman mukaan tein, olivat
heads up-tilanteissa (blind vs blind tms), joissa en aina puskenut, vaikka pientä edgeä löytyisi suuren
fold equityn nimissä. Ja tämä on itsessään tarkoituksellista.. Kaikkia pieniä edgejä ei pidä ottaa, jos ei ole
varma toisten pelaajien käsirangeistä, ja jos varianssista on pelitilanteeseen nähden haittaa.
Eli jos on 5 pelaajaa jäljellä, kaikki foldaa sulle SBssä, sulla ja villainilla on 3000 stäkit ja blindit on 150/300,
ja sulla on kädessä Q5o. SNGWiz on sitä mieltä, että tää on selvä pusku, ellei villain maksele todella surkeillakin
(joskin paremmilla kuin Q5o) lapuilla. En silti aina puskis tässä tilanteessa, etenkään jos villain on tuntematon.

Osa tekemistäni virheistä on liian löysien maksujen tekeminen hyvien oddsien takia.
Jos saat 2-1 oddsit maksulle, niin monesti voit maksaa puskuja lapuilla kun lapuilla.. Mutta joissain tilanteissa,
esim. bubblen lähellä tms missä chippiEV ja $EV eroavat huomattavasti toisistaan, 2-1 -oddseista huolimatta
huonoimmat kädet pitää kyllä kipata paikoissa, joissa maksu olisi selvä esim. jos pelaajia olisi jäljellä vielä 7.

Toinen säännöllinen virheeni on, että aliarvioin jäljellä olevien pelaajien tavallista suuremman määrän vaikutusta
puskujeni kannattavuuteen. Eli KQo on todella huono puskukäsi UTG, jos pelaajia on 6+, vaikka M ois vaan ~5.
Ja Ax-tyyliset kädet menettää massiivisesti (pusku)arvoaan, jos sun takana on 3+ pelaajaa.

Sellasta tällä kertaa. Mainittakoon vielä, että eilen oli kovat hingut pelata rinkiä katottuani vähän cardrunners
-videota.. Mutta en kehannu jäädä blogitavotteista liikaa jälkeen, joten pelasin sitten kuitenkin sittareita.

Ja sehän kannatti. :)

No niin. Kello on 11 aamulla. Aamukahvit on juotu. Vähän väsyttää, mutta ajatus kulkee jo tämän päivityksen
jäljiltä. Siispä pelaamaan.

narri

Viesti Kirjoittaja narri » 16 Syys 2007, 16:20

Hhhmm tossahan sulla on toi päälle 4BB mikä on kyllä jo aika vähän. Mun mielestä ehdottomasti tossa lähtisin puskemaan varsinki ton ekan foldin jälkee. Kuitenki saumat siinä 60/40 tai 70/30 tilanteessa hyvin todennäkösesti. Mulle itelle tommoset riittää hyvin ku kuitenki tilanne se et tuplat tai oot jo käytännös ulkona ku iso blindi osuu suhun.

Puskisin ite tossa skaalalla:

-parilla ehdottomasti
-millä tahansa kuvalla ehdottomasti
-sitte about 78s tai parempi ni silläki viel pistäsin menemään

Fungahz

Viesti Kirjoittaja Fungahz » 16 Syys 2007, 16:21

Nonni.. about 60 peliä takana, aikaa meni n. 5 tuntia? 8-tabletin turboja ekaa kertaa full tiltillä, kun ongamella ei vielä ollu hirveesti pelejä käynnissä. Struktuurissa on todella huomattava ero saittien välillä.. full tiltillä blindit nousevat paljon hitaammin, eli hanskoja per peli tulee enemmän, eli edge kasvaa (?). Toisaalta pelien kesto pitenee. Saa nähä missä jatkan pelejä.. Varmaan vähän vaihdellen full tiltillä ja betssonilla sitten.

Full tiltillä on kyllä hyvä softa; toisin kuin ongamella, pöytiä voi olla vaikka sitten kahdeksan auki, ja jokasessa PT:stä statsit päällä ilman, että kone pätkii tai IKKUNAT KATOAVAT SPONTAANISTI! Tästä on ollu ongamella riesaa.. Ei ole erityisen mukavaa, kun heads up -vaiheessa peli-ikkuna katoaa teille tietymättömille -> pelaaja sitouttiin -> 2. sija, ellei ole salamannopeat refleksit ja tuuria matkassa.. Kun on kaheksan pientä pöytää auki, niin aina ei ees huomaa, jos joku sieltä välistä katoaa ilman knockouttiani.

27% rakeback + depobonus -> about 60% rakeback täysin mututuntumalta. Häviää towerpokerin 71% (7x) kestobonarille ja betssonin RB+bonukselle, mutta eipä tuossa kovin suurta eroa ole. Pari ROI-yksikköä, jotka saadaan takas vaikka softasta/PT-yhteensopivuudesta.

Väsymys väisty, ja pystyin keskittymään peleihin ihan 100%. Käytin pokertrackeriä ekaa kertaa turnausten kanssa. Kuinka ollakaan, pokertrackeristä oli apua yllättävänkin paljon (mokoma ei ongamella toimi.. :x ). Eli pysty pari kertaa puskemaan pikkupinolla small blindista limppaajan päälle Ax:llä, kun kaverilla oli 30/12 statsit tms (VPIP/PFR). Pari kertaa tuli jopa maksuja niiltä KJo -tyylisiltä käsiltä. Huomattavan +EV varsinkin, kun big blindista saadaan vielä kuollutta rahaa pottiin.

Noh, laskujeni mukaan voitin ~340$. Ei edelleenkään paha päivän työstä, ja tästä viikosta tulikin sitten yksi parhaita tuloksien puolesta.

En kokenu olevani erityisen onnekas.. Biittejä sateli aika mojovasti. Toisaalta itsekin kiskasin villaineista monissa kriittisissä paikoissa ohi, että ehkä aika neutraali sessio onnen kannalta. Ehkä siinä oli vähän onnea, että kortit jako mulle hyviä +ev -tilanteita.

Onko jollakulla parempaa tietämystä, että löytyykö full tiltin klientistä jotain ongamen skinien "session browser":ia vastaavaa työkalua? En tällasta löytäny. Olisi ihan kätevä jälkipuintia ajatellen varsinkin, kun en oo saanu tournament summary autoimporttia pelittämään vielä PT:n kanssa. Onko kellään teistä tästä kokemusta? PT on muuten sitä mieltä, että oon häviöllä n. 600$ peleistä. :-k

Jos edellä olevaa päivitystä on hankala lukea, syynä on se, että on vähän pihalla oleva olo 5 tunnin pelailuitten jälkeen.

Fungahz

Viesti Kirjoittaja Fungahz » 18 Syys 2007, 09:41

Jepujee. Eilen alottelin pelisessiot betssonilla.. mutta eipä aikaakaan, kun itsetuhoiset ikkunat päättivät synkistää päivääni. Kivakiva ja hyvähyvä sille, joka sai varman voiton ryösteltyään sitouttaavan itseni 300/600 -blindeja voitoksi asti.. N. minuutti siinä meni, että sain pöydän kaivettua turnauslistasta takaisin (etsi pätkivästä listasta 7 turnauksen joukosta se oikea..), ja siinä vaiheessa viimeset 20 chippiä olivatkin all in preflop. GG.

Valitusta betssonin asiakaspalveluun.. saa nähä mitä käy. Täytyy pitää puoliaan. Noh, anyway, voitin yheksään peliin joku vajaa satasen ja menin full tiltille pelailemaan.

-> 11+1 -pelit meni ihan OK, full tiltilläkin alkaa olla rollia sen verran paljon, että siirryin sitten 22+2-turboihin. Ohivetoja sateli todella mojovasti ja huomasin pelaajien tasonkin olevan parempaa kuin ongamella.. joten betsson auki taas
ja 50/50 FTP ja betsson grindausta..

-> FTP vikasta kahesta pelistä putkeen voitot, betssonilla ohivetelyitä ja vähän hölmöä peliäkin
-> betsson -100$, FTP +75$ tms.
Pelejä muutama vajaa 40. Aijai. Oon jäämässä vähän tavotteistani jälkeen..

Noh.. Voitolle jäätiin kuitenki päivältä vähän alle satanen tms. Ei voi valittaa.
Swingeihin on jossain määrin tottunut, kun 40+ binin swingi tuli noissa shorttiturboissa tuossa jonkun aikaa sitten. Ei paljoa tota pahempaa pitäis olla sittarigrindaajalle luvassa, ainakaan näillä tasoilla ja ROI-luvuilla. Millasia downswingejä/upswingejä teillä on ollu?

Sitten vähän fulltilt -graafia scopesta;
Kuva

Tuli tylsä hetki, niin kuvitinkin tuon. <3

En ole nyt omalla koneella, joten käsihistoriat saavat odottaa.. kokoan varmaan jossain välissä huvin ja urheilun vuoksi kaikki käsihistoriat, joissa tipahdan turnauksesta. Jospa siitä voisi tehdä jotain päätelmiä... Millaisia? Se jää nähtäväksi.

Fungahz

Viesti Kirjoittaja Fungahz » 21 Syys 2007, 17:57

About 1h 40min pelasin ongamella.. 29 peliä. tarkotuksena oli kiskasta maratoonisessio, mutta softa onnistui kaatumaan
kaksi kertaa tuon urotyön aikana siten, ettei noteseja voinu ottaa, ei voinu lähteä pöydistä, uudet pöydät ei latautunu, ei voinu merkata fisuja vihrein palloin.. Aargh.

Ctrl-alt-del ja softan uudelleenkäynnistäminen auttaa tuohon, mutta sitä ei voi tehdä jos yksikään pöytä on kriittisessä vaiheessa eli bubblella tai muuten vaan isoilla blindeilla. Onnistuinpa yhden turnauksen häviämään pelaamatta jakoakaan..
Uusi ikkuna ei avautunut, enkä ehtinyt sählätä sen kanssa.

Olen nyt sen verran tympiintynyt tuohon softaan, että vaikka bonukset ovat todella muhevat ja pelaajat huonoja, niin vaihdan joksikin aikaa full tiltille. Ehkä pitää alkaa pelata ~4 pöytää ongamella ja muutamaa full tiltillä. Jospa se toimisi paremmin.

Tykkäävät muuten maksella aika ahkerasti ongamella :O ICM:stä ei tietoakaan paitsi poikkeuspelaajilla. Jotka spitecallivat. :P

Mitäs ootte muuten mieltä seuraavasta tilanteesta:

20+2 SNG
9-handed, blindit 50/100.

Pelaaja, josta ei ole riidejä, korottaa keskipositiosta 300.
Muut foldaavat sulle small blindilla. Teillä on molemmilla 1500 stäkkiä.
BB:stä ei riidejä.

Millä käsillä pusket, millä maksat, mikä on paras käsi, jonka kippaat?
Pelkkä korotus ei tässä tule kyseeseen paitsi jos haluaa oikeen urakalla
esittää AA-KK.. Mutta käytännössä järkevän kokonen reissu commitoi
sut pottiin. Eli jos rereissaat 750:eenkään, ni sun on pakko maksaa pusku.
Suuremmista reissuista puhumattakaan.

Miten tilanne muuttuu, jos villainilla on 1000 stäkki?
Miten tilanne muuttuu, jos pelinä on 10+1 -sittari? :)

Sanotaan oma mielipide sitten, kun on tullut pari vastausta.

Pelit jatkuvat pienen ruokatauon jälkeen (full tiltillä.. katotaan jos ongamea jaksais vielä..)

EDIT: Ei jumalauta.. Ehin avata sen kaheksan sittaria full tiltillä ja pelata 20min ja sitten sekin kaatuu...
Eikö nää saitit halua, että mä tuotan niille rakea?! Mikä on??

Edit2: Ahahahaha.. pelailen shorttisittareita kun ei kauhean montaa pöytää voi samanaiksesti ongamella
pelata. Noh, tää kaatuilee silti!!! Voivoi. Ehkä mun ei vaan ollu tarkotus pelata pitkää sessiota tänään.

Edit3: Nyt kyllä riitti tää pelleily. Ongame kaatunu tän päivän aikana 4 kertaa, full tilt kaatu ihan kokonaan,
ohivetoja tulee urakalla.. Ja päivän saldo ~130$. Jaatana. :P 44 peliä plus full tiltin seikkailut, joita en laskenu
mukaan.. saa nähä miten innostuvat korvaamaan rahoja.

Fungahz

Viesti Kirjoittaja Fungahz » 22 Syys 2007, 10:18

*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [As Ah]
notmeitsu raises to 240
helmlane folds
Hero has 15 seconds left to act
Hero raises to 575
kant0uchthis folds
WackyWizard folds
dhmann folds
notmeitsu has 15 seconds left to act
notmeitsu raises to 1,200
Hero calls 530, and is all in
notmeitsu shows [Ac Ad]
Hero shows [As Ah]
Uncalled bet of 95 returned to notmeitsu
*** FLOP *** [3c 6c Tc]
*** TURN *** [3c 6c Tc] [Qc]
*** RIVER *** [3c 6c Tc Qc] [8s]
notmeitsu shows a flush, Ace high
Hero shows a pair of Aces
notmeitsu wins the pot (2,330) with a flush, Ace high
Hero: har har
helmlane: wow
Hero stands up
The blinds are now 50/100
*** SUMMARY ***
Total pot 2,330 | Rake 0
Board: [3c 6c Tc Qc 8s]
Seat 1: Hero showed [As Ah] and lost with a pair of Aces
Seat 5: kant0uchthis (button) didn't bet (folded)
Seat 6: WackyWizard (small blind) folded before the Flop
Seat 7: dhmann (big blind) folded before the Flop
Seat 8: notmeitsu showed [Ac Ad] and won (2,330) with a flush, Ace high
Seat 9: helmlane didn't bet (folded)

EDIT: AA < ATo =D>
Varianssin riemujuhlaa.
99 < 52s.. Villain limpkoolaa joku 12BB sillä ja saa tripsit.
Hyvät riidit.
No mututuntma sanoo, että sessio menee ihan OK.

Fungahz

Viesti Kirjoittaja Fungahz » 22 Syys 2007, 12:28

No niin.. pari tuntia pelailin, eli pelejä 22. Tulos: 40$ + rakeback/bonukset eli jotain 55$ luokkaa sitten.
Aika hyviä biittejä suuntaan jos toiseenkin.. Ja onnistuin timeouttaamaan yhet kurkotkin preflop #-o

Sellasta.

Mä en itekään tiedä tarkkoja saldokehityksiä blogin alotuksesta lukien, mutta katotaan niitä vaikka sitten, kun on eka kuukaus takana. Voi kattoa samalla, montako peliä tuli pelattua.

narri

Viesti Kirjoittaja narri » 22 Syys 2007, 14:04

Itse pelailen tällä hetkellä ongamen 10+1 turboshortteja ja tämä siks, että bonus hoituisi nopeammin. Päätavoitteeni on kuitenkin joskus alkaa pelailla ihan fullisittareita ja sivustoksi olen ajatellut fulltilttiä. Itselleni säädettävät ikkunat ja RB ovat ominaisuuksia mitä tarvitsen. Oletko sitä mieltä, että jos hallitsee ongamen 20+2 fullisittarit niin pärjää myös fulltillä?

Sitten itse asiaan ja kysymykseeni. Miten olet itse opiskellut sittareita noin jos materiaalia haetaan pelaamisen ulkopuolelta? Itse olen lukenut 2+2 Collin Moshmanin kirjoittaman sittarikirjan ja koen siitä olevan hyödyn itselleni olevan suuri. Olisiko sinulla jotain linkkejä, kirjoja tai muita suosituksia mitä kannattaisi lukaista?

Loppuun vielä, että päiväkirjasi on mielenkiintoinen, koska olet ihan sittareille pelkästään vihkiytynyt ja kirjoittamistapasi on sopivan analyyttinen. EI muuta kuin jatkahan kirjoittelua! :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”