Mikko82 pokerin ja vedonlyönnin ihmeellisessä maailmassa

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit

Re: Mikko82 pokerin ja vedonlyönnin ihmeellisessä maailmassa

ViestiKirjoittaja Mikko822 » 13.04.2012 18:29

Milläs miettein kk:n päästä starttaavaan yksinhuoltajakauteen? Bolt vs Blake? Lontoos Boltia vastaan ainaki satasella kakkosella voi voittajan aika olla 18-alkunen

Yksinhuoltaja, :-D .100m on vedonlyönnillisesti huonoin laji, koska siinä fiksuin raha ja ylivoimaisesti isoin vaihto. Mulle parhaat lajit olleet selkeesti 200m ja 400m aidoilla ja ilman. Kenttälajit olleet aiemmin 20% huonompi palautus (johtuen varmaan epätaisista oloista), nykyään maybe 5-10%. Kisoissa parhaat betsit tulee aina alkuerien sekä välierien jälkeen, vaikea sano mitään voimasuhteista ennen kautta. Kuka saa parhaat mömmöt pumpattua kehoon, siinä ehkä tärkein kysymys ?.
Vittu toi mun YH lyhenne on muuten paska, mutta se on vaan jäännyt elämään kun porukka kyseli aina miten sun YH vedot on menneet. En ole edes oikein ajatellut kuinka naurettava toi on :oops: .

Todii nyt pitäis sitten jauhaa jotain noista mun golf vedonlyöntiperusteista. Nämä termit mitä tässä nyt käytetään on mun oma keksimiä, yritän selittää ne parhaani mukaan. Itsellä periaatteessa pelaaminen painottuu neljännelle kiekalle ja osin kolmannen loppuun.

Pre markkina

Siis kisaan edeltävät kertoimet. Pääasissa aina parhaat löytyy betfairilta ja kuten olen jo aikaisemmin sanonut minun käsitykseni mukaan kuvaavat aika hyvin oikeita todennäköisyyksiä. Ehkä joskus 15-30 kertoimisten suosikkien linjat painuvat liian ales. Myös osassa pienistä markkinoista (aussie tour kisat, osa euroopan touria aasiassa) markkinat yleisesti putoavat liian ales. Käytän itse usein kilpailun sisällä pre kertoimia vertailessani todennäköisyyksiä. Minä kutsun näitä kertoimia nimellä tolppa, koska niiden kautta muodostuu raja arvot kertoimille.

Kierrosten väliset vuodot markkinoissa

Yleensä muodostuu 3-4 kiekan välisenä aikana merkittävimmin. Annan esimerkin syksyltä. Seuraavat kertoimet koskivat syksyn euroopan tourin kisaa. Ensimmäinen kerroin on markkinan huippuarvossaan ja toinen juuri ennen kierroksen alkua (menee ulkomuistista).

Fisher 5.1->4.5
O Hara 5.6->5.1
Boyd 6.2->5.6
Lundberg 14.0->11.5
Bhullar 15.0->12.0

Kisa oli siitä ihmeellinen, että kaikkien 12 isoimman suosikin kertoimet tippuivat ennen startti. Markkina oli siis alijäämäinen eli kaikki pelaajia layaa (lyömällä vastaan) teki varmaa rahaa. Ongelma vaan se, että pitää ottaa riskiä eri suhteissa eri pelaajien osalta koska summat mitä voi layata hyvin vaihtelevia. Monelle voi tulla yllätyksenä, että näinkin suuri vetopörssimarkkina voi olla tässä tilassa. Se ei ole vaan kovin helppoa tasapainottaa markkinaa missä on 90-140 eri pelikohdetta, 1x2 markkinassa se on. Itse kutsun tällaista tilaa vuodoksi, koska markkina vajoaa hallitsemattomasti jos markkinoilla ei ole tarpeeksi montaa isoa lay peluria tulkitsemassa vuotoja. Tässä siis minä tulen kuvaa, yritän estää osan kertoimien romahtamisen niiden oikeaa tasoa alhaisemalle tasolle.
Tällainen tila on helposti selitettävissä sillä, että kertakaikkiaan ostavia pelaajia on kyseiselle pelaajalle niin paljon enemmän kuin myyviä ja kun kaikki tarjoukset on myyty lähtee kyseistä pelaajat haluavat vedonlyöjät tarjoamaan toista toistaan alempia kertoimia. Yleensä tällainen tila tapahtuu tietenkin pienissä markkinoissa ja se on pahimmillaan juuri vikan parin startatessa. Itse olen parhaimmillani golfissa ennustaessani mihin edellisen päivän kertoimet muuntautuvat, kun uusi kierros alkaa. Tätä voi myös hyödyntää esim tällä tavalla, että ostat vaikka Boydia 20k:lla 6.2 ja kun olet varma että kyseisen pelaajan kerroin laskee ennen seuraavaa kiekkaa niin myyt sen 20k pois sitten 5.6:lla. Tässä tilanteessa jäät muilla nollille ja kyseisellä pelaajalla voitolle sen 12k. Tällaisiin surewinneihin minä pyrin.
Se on myös hyvin vakio aika mikä kestää, että kaikki lay pelaajat on nokittaneet toisensa kierrosten välissä ja kertoimet ovat huipussaan ja alkaa niiden syöminen back pelaajien osalta. Se on myös yleinen fakta golfissa, että kun kolmannen kierroksen lay markkina päättyy on markkina alijäämäinen miltei aina.

Markkinahäiriöt live tilanteissa kierroksen sisällä

Itse koen tämän tilanteen tapahtumaksi, missä markkina ei luota omiin ennen kierrosta muodostuneisiin kertoimiin. Itse käytän näissä arvioimistilanteissa 3 apukeinoa, ennen kierroksen alkua olevat kertoimet, markkinan pre kertoimetn sekä yhden bookkerin livekertoimia. Olen havainnut kyseinen bookkerin olevan edellä selkeästi muuta markkinaa ja en halua mainita kyseistä puljua. Näiden yhteisperusteiden mukaan teen live tilanteissa osto/myynti päätöksiä. Tässä esimerkkejä muistista viime vuodelta.

Euroopan tour portugali 2011, kertoimet vikan kiekan alussa

Hanson -16, kerroin 7.0
Björne -16, kerroin 7.0

Kertoimet kisan pre markkinassa Hanson 18, Björn 42. Markkinat huomioivat tässä Björn pari voittoa kaudelta, mutta muuttavat aivan liian rajusti omia voimasuhteitaan. Mikon kertoimet Hanson 6.4, Björn 8.2. Selkeä markkinavirhe.

PGA tour Houston 2012, kertoimet jossain 7-8 reiällä

Oosthuizen -15, kerroin 3.3
Mahan -15, kerroin 3.25

Tää oli aivan päin vittua. Oosthuizen ennen kisaa 80, Mahan 25. Mahan vielä hyvä headsup tilanteissa, kun on reikäpeli mestari sekä Oosthuizen ilman pga tour voittoa mikä on taakka. Mikon kertoimet Mahan 2.94, Oosthuizen 4.2.

PGA tour Greenbier 2011, kertoimet 6 reiän jälkeen

Webb Simpson -8, kerroin 8.8
Gary Woodland -8, kerroin 5.8

Aivan naurettavat linjat ja olivat vielä vitun kauan yhtä pielessä. Kertoimet ennen vikaa kiekkaa molemmilla tasan joko ajan 5.5/5.5, 6.0/6.0 riippuen tilanteesta. Woodland johti kahdella lyönnillä 4 reiän jälkeen, mutta Simpson kiskoi kaksi birdietä. Markkinat eli vähän vanhassa uskossa. Mikon kertoimet Simpson 6.6, Woodland 6.8. Vittu tällaisiin kisoihin, kun pääsis iskemään jollain parin millin betfair kassalla niin tuhoasin noi markkinat täysin. Muistaakseni koko markkina ekat 9 reikää ihan päin honkia.

Vielä yks. PGA Riviera 2012, kertoimet 9 reiän jälkeen

Keegan Bradley -7, kertoimet 7.2 -> 6.0
Mickelson -7, kertoimet 2.94

Taas markkinat sekaisin, kun Bradley oli 6 reiän jälkeen 4 lyöntiä Mickelsonia perässä ja elettiin edelleen vanhassa ajassa. Kertoimet oli ennen kiekan alkua Mickelson 3.45, Bradley 5.1. Mikon linja nyt Mickelson 3.55 ja Bradley 4.9. Markkinoiden linja ennen kiekan alkua oli musta täydellinen, kuten markkina oli muutenkin ollut isolla vaihdolla, mutta nyt se sekosi tilanteiden vaihtelusta eikä päässyt millään palaamaan oikeaan tilanteeseen. Kuitenkin Mickelsonin ja Bradleyn kertoimien tulee lähestyä toisiaan mitä pidemmälle turnaus etenee. Uusinnassa niiden kuulusi olla luokkaa 2.20/1.85.

Yksi asia mikä voi myös aiheuttaa live markkinoihin häiriöitä on puskuri tai blokkeri. Se on Mikon kielellä harraste miljonääri pelaajan markkinoille pistämä mega iso panos jonkun urheilijan puolesta tai vastaan. Yleensä puolesta. Näitä näkee ajoittain, luokkaa 20k-150k. Ne sekoittaa markkinan monesti kun pienet hiiret syövät kerrointa pois, kun se on niin kaukana markkinoiden oikeasta tilanteesta ja kukaan isompi pelurikaan sitä ei saa yksin ostettua kokonaan pois. Yhtäkkiä kaikki muiden suosikkien kertoimet alkaa epäröimään ja hakemaan itseään ennen kuin markkina blokkeri on syöty pois ja markkinanon palata järkevää tilaan. Esimerkkejä voisi antaa talviurheilusta, esim joskus Primos Peterkaa haluttiin 90 kertoimella 5000e kun hän tippui tokalta kiekalta. Tämä ehkä huono esimerkki, kun kyseessä varmaan rahaa mutta selittää sitä miten vaikea jotain virhekertoimia on joskus poistaa. Toinen voisi olla Itävalta miesten ampumahiihto viestistä kertoimella 9.00 6000. Meni hetki kun panos oli syöty pois ja kerroin nousi 110:neen.

Golf vedonlyönnissä ja muutenkin voittajaveto vedoissa on tärkeää tuntea markkina. Milloin on aika ostaa altavastaajaa ja milloin suosikkia ja miten markkina reagoi niillä hetkillä kun se ei ole livetilassa. Myös jos aloittaa vedonlyönti uraa niin katselisin vähän lajien vaihtoja. Missä isompi vaihto, sen vaikeampi se on biitata. Ja kaikessa vetopörssi vedonlyönnissä on aina lay parempi kuin back, koska niin usein markkina on alijäämäinen. Se on musta paras vihje vedonlyöntiin (paitsi siis 1x2 :) ), koska itse en olisi back vedoilla pahemmin rikastunut. Omaa golf edgeä on vaikea arvioida. Kuten yllä olevasta tekstistä näkee koostuu vedot niin monesta eri tilanteesta missä jossain vedot painottanut surewinneihin ja muuten taas normaaleihin lay/back vetoihin ja pyrin aina vaan pitämään riskin pienenä eli kun markkina palaa oikeaaseen tilaan myyn yleesä ostamaani kohdetta tai ostan myymääni jotta riskini tasapainottuu. Perus kaupankäyntiähän tää on.

Aika pitkä litania tästä tuli, toivottavasti joku jotain ymmärsi. Mun äikkä on mitä on, harvemmin tulee käytettyä. Nyt on niin kiirettä, että seuraavan kerran pitää päivitellä joskus kesäkuussa ja keskittyä tällä välillä golf vetoihin ja itse golfiin. En kyllä jostain syystä edellekkään hirveesti uskoa, että siihen mennessä olisi hyvin käynyt. Kyllä se montun pelko on kova takaraivossa. Pitää vaan koettaa tehdä parhaansa.
Euroviisuihin meinasin lyödä Venäjän mummot 6k:lla, mutta taidan hannata koska ei noi raadeilta saa pahemmin ääniä varmaan. Golf kausi pitäisi nyt itse aloittaa ens viikolla, piti aluksi jo huomenna mennä Vihtiin mutta kaverit ei saaneet sopivaa tii aikaa. Uudet kamat valmiina ja supergolf kone täytetty ticketeillä.
Kunhan tää ei menis vaan samanlaiseksi säätämiseksi kuin viime keväänä. Aina toi lähtöaikojen varaaminen viime hetkillä ja muu säätäminen vei paljon fiilistä koko touhusta. Mä en vaan tajua muutenkaan mikä kammo kaikilla on mennä omalla autollaan kentälle (siis kimppakyyti). Just tossa kaveri ilmoitti, ettei sen 10v vanha, sopivan tilava avo ei käy golf käyttöön vaan kuulema mennään mun biilillä . Kaveri haluaa suojella omaansa, mutta sitten tyrkyttää mun uutta alle, jossa kun katto on alhaalla kontin korkeus laskee niin ales ettei bagit mahdu konttiin vaan pusertuu joku kappale. Ihan sama oli aikaisemminkin. TT:hen joutui vähän rusertamaan jotta sai pari bagiä kyytiin ja kaikilla kavereilla tietenkin farkut minne mahtuis hyvin.

Eipä tässä muuta, adios amigos, paisti kuittaa roger and out............
Mikko822

ViestiKirjoittaja MoeofS » 13.04.2012 19:02

Osaat varmaan aika apteekinhyllyltä heittää vastauksen ammattilaisena. Tuli lyötyä ennen kauden alkua voittajavedossa pelsuille 50e kertoimella 21, ja nyt mietin rahantarpeessani että vois ottaa varmaa rahaa tuosta. Kysymys siis että kannattaako laittaa tyyliin voittajavetoon 500€ jypille kertoimella 2.2 vai lyödä jypiä yksittäisissä peleissä vai miten tässä pääsee maksimoimaan. Kiitos todella mielenkiintoisesta blogista.
MoeofS

ViestiKirjoittaja Qppa » 13.04.2012 22:59

Mikko822 kirjoitti:[
Kunhan tää ei menis vaan samanlaiseksi säätämiseksi kuin viime keväänä. Aina toi lähtöaikojen varaaminen viime hetkillä ja muu säätäminen vei paljon fiilistä koko touhusta. Mä en vaan tajua muutenkaan mikä kammo kaikilla on mennä omalla autollaan kentälle (siis kimppakyyti). Just tossa kaveri ilmoitti, ettei sen 10v vanha, sopivan tilava avo ei käy golf käyttöön vaan kuulema mennään mun biilillä . Kaveri haluaa suojella omaansa, mutta sitten tyrkyttää mun uutta alle, jossa kun katto on alhaalla kontin korkeus laskee niin ales ettei bagit mahdu konttiin vaan pusertuu joku kappale. Ihan sama oli aikaisemminkin. TT:hen joutui vähän rusertamaan jotta sai pari bagiä kyytiin ja kaikilla kavereilla tietenkin farkut minne mahtuis hyvin.

Tää on aina ihmetytyttänyt Mikossa. Mitä välii muutamalla bensalitralla? Äijä vetää kymmeniä-satojatuhansia vedonlyönnissä. Mitä välii? Älä säädä. Aja omallasi kentälle ja anna muiden tulla vaikka linja-autolla.
Qppa

ViestiKirjoittaja Mikko822 » 14.04.2012 7:44

Tää on aina ihmetytyttänyt Mikossa. Mitä välii muutamalla bensalitralla? Äijä vetää kymmeniä-satojatuhansia vedonlyönnissä. Mitä välii? Älä säädä. Aja omallasi kentälle ja anna muiden tulla vaikka linja-autolla.

Ymmärsit hieman tän väärin, kirjoitin epäselvästi. Mä voisin vaikka joka kerta maksaa ne bensat kun mennään golfaa, mutta kun mulla ei ole sopivaa ajopeliä millä kyyditään peliporukka kentälle ja sitten kun ajat yksin kentälle sua pidetään ylimielisenä mullkuna kun et muita jaksaa kyyditä. Siis tää on ajoneuvo kysymys ei polttoaine. Sen myönnän etten halua uudella biilillä kuskata koko ajan porukkaa kentälle, vaikka sinne mahtuis kaikki kamat. Jostain syystä TT:kin otti biittiä viime kesänä ihan tarpeeks, esim mailat kaatui kaatui auton kyljelle. Toi biili maksoi niin paljon, että haluan ettei heti alkuun tulisi kolhuja ja mulla on parin tonnin talviauto millä voi ajaa noi golf reissut, mutta kun se oli ongelma joillekin ja ne sanoi ettei kehtaa sellaisen kyydissä tulla kentälle. Ja se oli se pääpointti että miten tilanne eroaa jos kaverilla fixattu 10v vanha auto ja se sanoo ettei sillä voi ajaa golf ajoa, kun se auto kärsii ja sitten mua yritetään miltei väkisin painostaa ajaa uudella vaikka olen niin tarkka jäljistä/lommoista.

Osaat varmaan aika apteekinhyllyltä heittää vastauksen ammattilaisena. Tuli lyötyä ennen kauden alkua voittajavedossa pelsuille 50e kertoimella 21, ja nyt mietin rahantarpeessani että vois ottaa varmaa rahaa tuosta. Kysymys siis että kannattaako laittaa tyyliin voittajavetoon 500€ jypille kertoimella 2.2 vai lyödä jypiä yksittäisissä peleissä vai miten tässä pääsee maksimoimaan. Kiitos todella mielenkiintoisesta blogista.

Ty.Huikeen kertoimen oot napannut, congrats !. Mestaruus vetoon 2.2:lla toi kannattaa varmistaa jos sen haluaa johonkin tehdä.

Nyt formulavetojen pariin ->

PS: Vähän naurattaa toi mun eilinen ja aamun kiukku noiden golf hommien suhteen. Nyt kun maha täynnä niin fiiliskin hieman parempi. Se vaan joskus vähän ärsyttää, että jos tarvitsi 50e lainaa 4 tunniksi kaverilta, joka on ollut mulle velkaa yhteensä enemmän kuin 4 vuoden ajan aina ajoittain aika isojakin summia ja olen vähän pahassa paikassa kaukana himasta niin ei tipu tai 1,5km kieppi auton reitin sivuun on liikaa kaverille, joka on saannut multa aika ison viisinumeroisen summan mun sille hommaamille bisneksille viime vuosina. Joskus tulee vaan mietittyä, että hommaako sitä rahaa täysin väärille tyypeille kun pienetkin vastapalvelukset on liikaa. Näistä jutuista noi golf kiukutkin vähän nousi, joten turha pelätä mun muiden golf kamujen tai jos satun pelaamaan kesällä tän foorumilaisten kanssa mun natsimeininkiä autojen kanssa. Tässä kyseessä vaan ihan erikoistapaus.

Formulan aika ajoista hieman hiluja, mutta huomiseksi vedonlyönnin kannalta erinomainen tilanne. Pitäis olla odotusarvo tehdä vähän hilloa kisasta.
Mikko822

ViestiKirjoittaja vale-hessu » 14.04.2012 11:31

Toi biili maksoi niin paljon, että haluan ettei heti alkuun tulisi kolhuja ja mulla on parin tonnin talviauto millä voi ajaa noi golf reissut, mutta kun se oli ongelma joillekin ja ne sanoi ettei kehtaa sellaisen kyydissä tulla kentälle.

saanenko udella minkälainen on parin tonnin biili, johon kaveris ei kehtaa kyytiin tulla? kuulostaa aika ärsyttävältä poppoolta, jolle ei kelpaa perus menopeli kentälle, vaan pitää olla niin hienona joka perkeleen paikassa. Vai ehkä tää tais olla pienimutoista vitsiä tai kärjistämistä? :roll:
vale-hessu

ViestiKirjoittaja Mikko822 » 14.04.2012 12:07

saanenko udella minkälainen on parin tonnin biili, johon kaveris ei kehtaa kyytiin tulla? kuulostaa aika ärsyttävältä poppoolta, jolle ei kelpaa perus menopeli kentälle, vaan pitää olla niin hienona joka perkeleen paikassa. Vai ehkä tää tais olla pienimutoista vitsiä tai kärjistämistä?

Ei ole kyllä, ihmisiä on erilaisia tyyppejä. Auto A mese 2000 alusta, ostin sen parilta venäläiseltä parila tonnilla. Hyvä talviauto.

Ei homma sinänsä ole kovin ihmeellinen. On vaan niin erilaisia tyyppejä golf kentilläkin. Mulle se on itse peli mikä kiinnostaa ja häivyn kiekan jälkeen heti kentältä. Ruuat vedetään yleensä grilleillä/kebab mestoissa ja jos yhdet juodaan niin terassilla tai satama laivoissa. Toisille taas golf kiekka on kaikkea muuta kuin golfia. Sinne pukeutuminenkin on operaatio, on tärkeää olla tietyt varusteet ja saapua tietynlaisella kulkuvälineellä. Kaikkihan lähtee huomiosta. Itse en nyt pahemmin keksi, että pitäisin oikein minkäänlaisesta huomiosta taas toisille se on elämän peruskivi mitä ne rakastaa ja elää sen kautta kaikissa tilanteissa. Kyllähän toi mese kelpaa 90% golf tutuista, mutta se on 100% varmaa ettei osa pelureista suostu ikinä sillä mennä pelaamaan -> menee maine :lol: .
Mikko822

ViestiKirjoittaja Mufler » 14.04.2012 12:41

http://www.nettiauto.com/ford/galaxie/4657032 Siitä parin tonni auto kentälle!! Huomiota kyseisellä biilillä saa aivan varmasti. Itsekin tuolla ajaneella ja kyydissä istuneen kokemuksella.
Born to lose, live to win. -Lemmy Kilmister-
Mufler

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja deLarge » 14.04.2012 18:48

Mainittujen auto- ja raha-asioiden perusteella aika kusipäisiä kavereita sulla. Hyväksikäyttömeininkiä imo.

Taitaa olla mun eka kommentti tähän blogiin joten kiitän samalla hyvästä päivyristä ja toivon jatkoa. Hienoa betsi- ja golfvuotta! =D>
deLarge

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Jay.Ed. » 15.04.2012 22:26

MoeofS kirjoitti:Osaat varmaan aika apteekinhyllyltä heittää vastauksen ammattilaisena. Tuli lyötyä ennen kauden alkua voittajavedossa pelsuille 50e kertoimella 21, ja nyt mietin rahantarpeessani että vois ottaa varmaa rahaa tuosta. Kysymys siis että kannattaako laittaa tyyliin voittajavetoon 500€ jypille kertoimella 2.2 vai lyödä jypiä yksittäisissä peleissä vai miten tässä pääsee maksimoimaan. Kiitos todella mielenkiintoisesta blogista.

Kato ensin kuinka sarja lähtee liikkeelle. Jos näyttää että Jyppi vie (saa kasaan 3 voittoa) niin eiköhän sieltä löydy keinot surettaa vielä siinäkin vaiheessa...
Jay.Ed.

ViestiKirjoittaja Sensei_S » 18.05.2012 22:36

kännissä :yes:
Viimeksi muokannut Sensei_S päivämäärä 20.05.2012 12:35, muokattu yhteensä 1 kerran
Sensei_S

ViestiKirjoittaja jl789 » 19.05.2012 1:03

Sensei_S kirjoitti:No ei huhhuh tuli luettua koko ketju, aikamoista kuraa oikeesti. Mua rupes oikein vituttaa kun jätkä lähtee kuittaamaan jotain 50e bettiä niin että se menee johonki 150k asti. Sulla on pahemmanlaatunen peliongelma voisit soittaa vaikka peluuriin näin aluks ennekö tuhoot sun koko kassan, mikä väistämättä tulee eteen jossain vaiheessa. Se ei tarvii ku yhen isomman vitutuksen aiheen niin sä et mieti enää rahan arvoa vaan ne on pelkkiä numeroita, sit se on menoo..

Pokerista en sano mitään, mutta toi sun idioottimaisuus tossa vedonlyönnissä vituttaa kaikista eniten pelaat enemmän tunteella ku järellä. esim joku 20k panos johonkin 1,01 kertoimeen kertoo aika paljon sun ammattimaisuudesta vedonlyöjänä. Tekstien perusteella sä et kauheesti nää vaivaa tutkia pelikohteita joita pelaat? lyöt surutta alikertoimisiin kohteisiin joka pitkällä tähtäimellä on häviävää vedonlyöntiä. Pistän sulle pari vinkkiä, jotka vois auttaa sua jos vaan ymmärät toteuttaa nämä.

1) ÄLÄ TILTTAA! jostain mitättömästä asiasta esim. tosta 50e ilmaisbonuksesta joka lähti ihan käsistä!
2) ÄLÄ GÄMBLÄÄ! niin usein vedonlyönnissä, ok voit muutaman kerran kuussa pistää jotai ihan hullua, mutta pelaa pääsääntoisesti ns "viisaasti"
3)RISKIENHALLINTA! et voi ylipanostaa koko ajan, maksimi betti mitä voit yhteen kohteeseen laittaa on noin 2% koko pelikassasta, muuten noutaja tulee jossain vaiheessa.
4)VIIMEINEN NEUVO! on että pidä taukoa tuo on varmasti ihan helvetin raskasta henkisesti pelata joka päivä ja varsinkin jos häviää. Ota lomaa töistä lähde vaikka jonnekkin missä on halpa elintaso, duunaat siellä hetken jotai ihan muita hommia, etkä mieti vedonlyöntiä ollenkaan.

Toivottavasti et ole vielä tuhonnut koko sun kassaas, kun et ole päivitellyt tänne hetkeen mitään. Mutta muista että jos jatkat samaan malliin olen varma että jossain vaiheessa tulee se hetki kun olet siinä tilanteessa kun koko sun pelikassas on hävitty..

Kuva
jl789

ViestiKirjoittaja KloVni » 19.05.2012 18:43

jl789 kirjoitti:
Sensei_S kirjoitti:No ei huhhuh tuli luettua koko ketju, aikamoista kuraa oikeesti. Mua rupes oikein vituttaa kun jätkä lähtee kuittaamaan jotain 50e bettiä niin että se menee johonki 150k asti. Sulla on pahemmanlaatunen peliongelma voisit soittaa vaikka peluuriin näin aluks ennekö tuhoot sun koko kassan, mikä väistämättä tulee eteen jossain vaiheessa. Se ei tarvii ku yhen isomman vitutuksen aiheen niin sä et mieti enää rahan arvoa vaan ne on pelkkiä numeroita, sit se on menoo..

Pokerista en sano mitään, mutta toi sun idioottimaisuus tossa vedonlyönnissä vituttaa kaikista eniten pelaat enemmän tunteella ku järellä. esim joku 20k panos johonkin 1,01 kertoimeen kertoo aika paljon sun ammattimaisuudesta vedonlyöjänä. Tekstien perusteella sä et kauheesti nää vaivaa tutkia pelikohteita joita pelaat? lyöt surutta alikertoimisiin kohteisiin joka pitkällä tähtäimellä on häviävää vedonlyöntiä. Pistän sulle pari vinkkiä, jotka vois auttaa sua jos vaan ymmärät toteuttaa nämä.

1) ÄLÄ TILTTAA! jostain mitättömästä asiasta esim. tosta 50e ilmaisbonuksesta joka lähti ihan käsistä!
2) ÄLÄ GÄMBLÄÄ! niin usein vedonlyönnissä, ok voit muutaman kerran kuussa pistää jotai ihan hullua, mutta pelaa pääsääntoisesti ns "viisaasti"
3)RISKIENHALLINTA! et voi ylipanostaa koko ajan, maksimi betti mitä voit yhteen kohteeseen laittaa on noin 2% koko pelikassasta, muuten noutaja tulee jossain vaiheessa.
4)VIIMEINEN NEUVO! on että pidä taukoa tuo on varmasti ihan helvetin raskasta henkisesti pelata joka päivä ja varsinkin jos häviää. Ota lomaa töistä lähde vaikka jonnekkin missä on halpa elintaso, duunaat siellä hetken jotai ihan muita hommia, etkä mieti vedonlyöntiä ollenkaan.

Toivottavasti et ole vielä tuhonnut koko sun kassaas, kun et ole päivitellyt tänne hetkeen mitään. Mutta muista että jos jatkat samaan malliin olen varma että jossain vaiheessa tulee se hetki kun olet siinä tilanteessa kun koko sun pelikassas on hävitty..

Kuva

+1 varsinkin mustaamani kohdat saivat aikaan päivän suurimman LOL:n, vaikka luin jo farssin uusimmat kirjotukset. Niiden perusteella on myös vaikea uskoa että kyseinen (trolli?) henkilö olisi lukenut blogin läpi, tai sitten on luetun ymmärtämisessä pahasti vikaa.

ps: uskoisin että blogin herolla on varaa lyödä esim. 10k betsi eikä se ylitä yli 2% pelikassasta (tai ainakaan koko liferollista).
KloVni

ViestiKirjoittaja Fickle » 12.06.2012 22:42

Mietteitä US Openista?

Viime kerralla tuolla pelatessahan kenttä oli ollu aivan järjetön. Itse vielä niin junnu etten tuota ole livenä päässyt seuraaamaan, mutta tarinoita viimeiseltä griiniltä lukenut useampia. Olitko jo golf addikti tuolloin?;)
Toivotaan että vähän ollu malttia järjestäjillä, sillä ihan järjettömältä se touhu kuulosti. Ei sillä, hienoa että maailman parhaatkin joutuvat tosissaan tappelemaan paria vastaan, mutta jotain inhimillisyyttä herran jestas. Viimeksihän kisa voitettiin tasan par -tuloksella, eiköhän se nyt aliteta vaikka kenttää pidennetty etc. Teknologia kehittyny niin paljo ja ukot hurjia. Tuskin kuitenkaan mitään birdie ilottelua nähdään(?)

Kentällä tarvitaan hyvää rautapelaamista ja siitä Tiger antoi vahvaa näyttöä Memorialissa. Erittäin haastavat raffit ja greenit. Putterin tulee olla kuumana. Oletko pelannut Tigeria tai häntä vastaan?

Joko pystyt jo kertomaan minkälaisia bettejä oot painanu sisään pre. Ketä pelannu / ketä vastaan, ihan mitä vaan tähän huikeaan tapahtumaan liittyvää. Ei oo edes valinta mennäkö vetämään MNS Maini, kun 17.33 Suomen aikaa tee'aavaat P. Mickelson T. Woods B. Watson (h)

Itse ajattelin jonkun viihdebetin pelata tuohon tiikerille tai sitten bubbaa vastaan :-' mickelson aika jokeri, aina se vaan majoreihin syttyy vaikka mitä oliskaan alla.

Myöhemmin huikeita ryhmiä, silmään osuivat lähtölistalta mm.

18 ryhmä K. Choi Y. Yang K. Kim

35 ryhmä R. McIlroy L. Donald L. Westwood

Rorya vastaan tekis mieli pelata viimeaikaisten otteiden perusteella. Hyvälle rautapelaajalle Westwoodille kenttä sopii, oisko jopa Majorin paikka?

Kenellä parhaat "yllätys" saumat Rose? Dufner? Kuchar? kaikki pelanneet hyvin viime aikoina.

Kiitoksia etukäteen jos viitsit vastata

PS. Muuten mitä mieltä tosta, että tällasia ryhmiä muodostetaan eikä niitä esimerkiksi arvota? Syythän tuohon ovat selvät, kansalle maksimaalista viihdettä. Ei voi valittaa :D Onko tuuosta pelaajat valittaneet koskaan ei oo ainakaan mulle osunu silmään. Esim. Fowler suli aivan täysin Memorialin viimesellä kierroksella Tigerin kanssa pelatessa, joillekin tuolla voi olla isokin merkitys kenen kanssa pelaat ensimmäiset 2 kierrosta
Fickle

ViestiKirjoittaja Mikko822 » 14.06.2012 15:33

Mietteitä US Openista?

Sorry olin missannut viestin ja näköjään pari edellistäkin, Senseiltä tiukkaa tykitystä :-D . Piti just kirjoitella päivityksiä, kun huomasin nää viestit.

Itse en ole Openiin pistänyt mitään vetoja enkä ole edes kerinnyt katsella ennakoita, kun ollut monta viikkoa niin kiirettä eri prokkisten kanssa. Muutenkin en ole aloittanut lyömään noita pre market vetoja, kun tuntuu ettei mulla niihin ole edgeä eikä olisi kyllä keväälläkään pahemmin noi osuneet. Nyt vielä Major missä markkina on todella viisas niin parempi pysyä erossa, vaikka mieli tekis laittaa 500e: pari 300-400 kertoimista hevosta. Luulen, että toi kenttä voi olla hieman arvontaa tulosten suhteen jos noi pelaajien kommentit tuolta pitää paikkansa. Itse en seurannut golfia niin tiivisti, kun aikaisemman kerran tuolla oli Open. Ihan arvalla tulisi siis heitettyä omat laput jos laittaisin jännitykseksi. Ehkä pistän jotain ennen 3 tai 4 kiekkaa. Voi olla että layaan suosikkeja aamupäivällä tossa euroopan tourin pikkukisassa ja jos siinä häviän laitan vikalla kiekalla jotain openiiinkin.

16. reikä tulee olemaan mielenkiintoinen, periaatteessa ammattilaiskisojen pisin reikä, 670 yardia. Bubba sanoi ettei pääsisi päälle edes etu tiiltä ja jos lyö avauksen ruffiin niin kolmella voi olla vaikea päästä perille. Tourillahan on 2kpl 660 ja risat pitkää reikää, mutta ne on alamäkeen ja varsinkin ton mestarien kisan vikan reiän pääsee miltei kaikki päälle kahdella kun avaukset on 410-460 yardia. Todella jännä reikä, jos ollaan sunnuntain vikalla ysillä tasaisessa tilanteessa.

Itse olen ehdottomasti tollaisten super threeballien puolesta. Nyt varsinkin toi tiikeri/phil/bubba on aikalailla parasta mitä voisi tv katsoja pyytää. Tälläkin kaudella toi porukka on varmaan tehnyt 3-4kpl top5 lyönneistä. Euroopan jengi pelannut aika monessa kisassa tolla porukalla rory/westwood/donald. Toikin ihan hyvä, mutta noi on supervarmoja pallonlyöjiä ei niinkään taiteilijoita kuten bubban porukka, kelpaa sekin kyllä. Openin ehkä eniten kaikista majoreista ollut ajoittain tuuri peliä kumpaan arvonta ryhmää joutuu ja siten saa paremmat olot kuin toinen lohko. On ollut pari Openia 2000 luvullakin mistä toisesta lohkosta ei ole oikein tullut ketään lähellekään voittotaistelua. Samahan kävi pari viikko sitten kun Donald voitti Wentworthin kisan. Miltei mahdotonta oli pärjätä siitä toisesta lohkosta niin paljon kovemmat tuulet oli.

Tällä kaudella toureilla tullut ennätyksellisen paljon suosikki voittajia, jotenkin tuntuu että nyt olisi paikka isolle pommille. Ehkä joku 1000 kerroin ?. Omat pelit menneet muuten hyvin, ei tappioita muttei mitään megavoittoja kylläkään viikosta toiseen. Äitien päivänä voitin formuloista Maldonadolla elämäni isoimman formulavoiton ja lisäksi golf voiton avulla se oli isoin voittopäivä kai pariin vuoteen. Päivitellen paremmin tässä joku päivä, adios, paisti kuittaa, roger and out.........

PS: Vittu joutuu valvomaan myöhään nyt golffien suhteen, taitaa vikat lähteä sunnuntaina jotain 00.00 paikkeilla niin menee ihan aamuun saakka.
Mikko822

ViestiKirjoittaja Fickle » 14.06.2012 16:43

Mistä katsot näitä? Streamit toistaseks vanhoilta hyviltäkin saiteilta sysipaskoja. Siellähän on vasta aamu kyllä. Surkeeta ettei nelonen pro lähetä näitä alusta asti.
Fickle

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Blogit