Yksi pokerin pelaaja vähemmän, lopetan pokerin.

Pokeriin liittyvä mielenkiintoinen keskustelu, joka ei sovi muiden otsikoiden alle

Lopetatko pokerin?

En.
25
40%
Lähitulevaisuudessa, jos tuloksia ei synny.
12
19%
Lopetan heti.
1
2%
Haluaisin, mutta en pysty rahallisen paineen takia.
2
3%
En saa mitään järkevää työpaikkaa, joten pelaan läsyä mielummin.
4
6%
Pelaan silloin tällöin, ei vaikutusta.
18
29%

Ääniä yhteensä : 62

Re: Yksi pokerin pelaaja vähemmän, lopetan pokerin.

ViestiKirjoittaja nuhis » 04.01.2010 17:11

Kyllä näitä tarinoita joutuu aina kyynel silmässä lukemaan, toivottavasti saat elämän takas oikeille raiteilleen. Tsemppiä!
nuhis

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja omeli » 04.01.2010 17:35

Näitä tarinoita onneks kuulee tai on luettavissa todellan vähän harrastajamäärään nähden.
Syynä tuskin on että näitä vastaavia tarinoita EI olisi on varmasti väärä...
Varmasti on paljon pelaajia joilta tämä touhu on katkonut parisuhteen/kaverisuhteita, pilannut terveyttä, haitannut/hidastanut opiskelua taikka työelämää jne...valitettavasti. Itse kuulun siihen ryhmään joka hyvin todennäköisesti lopettaa myös "vakavamman" pelaamisen pian jollei ihmeitä ala tapahtumaan oman kehityksen kannalta. En häviä, mutta +/- 0 pelaaminenkin kuukaudesta toiseen on ihan helvetin turhaa kun senkin ajan voisi varmasti käyttää paremminkin, esim kuntoilemalla taikka panemalla vaimoa useemmin... 8-[

Kuitenkin pikkupanoksillakin häviäminen ja voittaminen aiheuttaa varmaan monille henkistä ylä ja alamäkeä. Alamäkiä varmaan enemmänkin...Toki monesta harrastuksesta joutuu maksamaan mutta tässä pelissä voi joskun hävitä liikaa tai jotain liian arvokasta...

Ehkä minulta ja monelta puuttuu se pokerikromosomi = lahjakkuus?
Ei sitä pallosilmääkään tule treenaamalla vaikka kuinka haluisi hallita jotain lajia.
Toki paljon töitä tekemällä ja harjoittelemalla voidaan saada tuloksia aikaan.
Mutta mihin se tulee riittämään???

Kuinkahan monta 1k€/vuosi häviävää pelaajaa tarvitaan että saadaan yksi oikeasti menestyvä (yli 100k € vuosiansiot) taikka tienaava pelaaja, kun tästä potista vähennetään vielä vuoden aikana maksettu rake...?

Tsemppiä OP:lle perkeleesti ja kannaltasi varmaan oikea SUURI askel on tehty, uskallat puhua siitä ääneen, mistä moni vaikenee...

-omeli-
Jos huomoot, ettäoot kuopassa, niin toppoo ihmeesseä kaevuu
omeli

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja -tjr- » 04.01.2010 18:58

Tuttuja tunteita ja ajatuksia löysin teksteistä, mutta tosin paljon pienemmässä mittakaavassa. Syksyllä tein itse ensimmäistä kertaa sen virheen, että muuttaessani omaan kämppään onnistuin katkomaan pokerirollini, jonka jälkeen elin äärettömän niukasti ja kaiken ylimääräisen rahan tunkiin pokeriin ja kun en pystynyt pelaamaan pienempää peliä, niin sitten tilanne meni pari kertaa siihen että oli pakko ottaa pikavippi - ->grindata supervarmalla pelillä 100-200e plussalle. Tämä idea onnistui ekan kerran, pari seuraavaa kertaa busto, tilillä 0e, isältä laina ja pikavippi maksuun ja päätin ettei tää näin voi jatkua ja hetkeksi quittasin pokerin ja keskityin opiskeluihin kokoaikaisesti.

Monta vuotta pokeria pelanneena ja sillä tietynlaista "kulutustasoa" ylläpitäneenä, poikki oleminen tuntu äärettömän raskaalta henkisesti, varsinkin kun sitä yritti ja yritti kasvattaa rollia uudelleen ja ei onnistunut millään ja oli tietyllä tavalla "pakko voittaa"-moodissa, jolloin pelistä ei tullut yhtään mitään ja paineet kasvoi, kun oli velkaa jollekin jotka halusi maksaa mahdollisimman nopeaa pois. Lopulta kun velat sai maksettua vaikka tässä puhutaankin alle 1k summista niin se tuntui äärimmäisen helpottavalta.

Onneksi sain kuitenkin noustua kuopasta myöhemmin syksyllä muutaman turnausvoiton jälkeen, jonka jälkeen maksoin isälle velat heti ja kotiutin elämiseen tarvittavan summan ja nyt pelaan aika pienellä rollilla pienempiä pelejä kuin tavallisesti, mutta henkisesti elämä on paljon helpompaa, kun ei ole pakkoa voittaa. Voitot mitä tällä hetkellä tavoittelen eivät ole mitään pikavoittoja vaan yritän saaha ehkä muutaman satasen lisää kk elantoon ja jossei se onnistu niin sitten ei mahda mitään eikä se vaikuta elämiseen millään tavalla.

Mutta tsemppiä Sinulle jatkossa elämään ja varmasti löydät mielekästä tekemistä ja vanhat ystävyyssuhteet palautuu ennalleen. Ja mieti mitä kaikkea olet tästäkin oppinut ja olet viisastunut elämää ajatellen. Jatkossa et toista enää samoja virheitä.
-tjr-

ViestiKirjoittaja rekkamies10 » 04.01.2010 22:43

Kannattaa luopua ammattilaisuushaaveista jos ei ala melko nopeaan voittamaan tasaisesti sessiosta toiseen. Sen jälkeen jos rakastaa pokerinpelaamista voi edelleen pelata harrastuksena ja pienillä panoksilla.
rekkamies10

ViestiKirjoittaja Puliveivari » 04.01.2010 23:09

Hyvä kirjotus ja tietyllä tapaa varmasti auttaa "paranemistakin" kun tuo julkisesti ajatuksiaan ja tekojaan esille ja ennenkaikkea tiedostaa tilanteensa.

Itselläkin aika paljon taakkaa kannettava ja mieli tekisi kirjoitella vähän ( oikeestaan aika paljonkin ) samantyyppistä tarinaa mutta mun nimimerkki on menettänyt anonyymisyytensä jo kauan sitten joten en tätä tuu tekemään.

Jotenki se tuntuu olevan kauhean vaikee myöntää että laji jota rakastaa ( for real ) pitäs yhtäkkiä lopettaa kun tajuaa että se on valtava rahareikä ja siinä ei menestykkään. Sitten tulee jotain sairaita upswingejä ja kiloja tulee ovista ja ikkunoista ja sitä alkaa ajattelemaan että " 1 time, nyt tää lähti rullaa eikä takasin oo palaamista"... Nostan hattua niille ketä on jostain 50$ deposta noussut ja takoo tällä hetkellä kilosta holdemia / omppua. Ja tunnen muutamiakin, kaikki varmasti tuntee jonkun tälläisen erikoisen tapauksen. Itse koen olevani yksi noista "1time" hepuista. En kokenut näin vielä ehkä 1-2 vuotta takaperin mutta kyllä se pahimmallekin haaveilialle se todellisuus joskus iskee. Pokeria en varmaan pysty koskaan lopettamaan, ihan niinkuin en jalkapalloakaan. Sitä oon pelannu 15vuotta josta kakskautta ikäluokkani SM tasolla ja tällä hetkellä pelaan 4divarissa ja ikää vasta 20v. Sekin tuli siinä 16-17 vanhana ilmi että en oo parinvuoden päässä takomassa dollareita camp noulla :D Sanottakoot nyt vielä että vuoden kovalla treenilla voisin pelata jossain muualla kuin 4div :wink:
Pokerin kanssa sama juttu mutta molemmat vaatis uskomattoman määrän omistautumista ja työtä et pystysin saavuttaa jonku edes "siedettävän" tason. Mutta siitä ylöspäin tarvitaan molemmissa sitä lahjakkuutta mitä multa puuttuu molemmista. Jalkapallossa sitä nyt on / oli mitenkää itseäni kehuakseni tarpeeksi mutta pokerissa ei selkeästi ole :)

Toivottavasti joku ( edes OP) sai selvää yyber sekavasta viestistä

Jottei nyt menis liialliseksi oman pahan olon vuodattamiseksi sanottakoot että mun puolelta lähtee ainaki iso käsi sekä sympatiat OP:lle!!

GL

-puliveivari-
Turhautuneen omaha-harjan lausahdus Ptiedossa : "Järjetöntä, kun AAQQ kädellä floppi AKK aiheuttaa pelon väristyksiä. Ja siellä se limpattu KKxx sitten oli taas ja viiden binin potti Saksaan."
Puliveivari

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja AAAll-In978 » 04.01.2010 23:18

voisin väittää, että tällä forumilla vähintään n.70% pelaajista häviää rahansa. Moni katselee tuloksia rakebackin jälkeen, joka vääristää tilannetta merkittävästi. Voisin väittää, että tällä forumilla n.90% vähättelee pokerin tuomia huonoja puolia ja elää "unelmaansa". Pokerin pelaaminen vaikeentuu jatkuvasti ja kohta vain hyvät pelaajat pelaa vastakkain. Tämä tarkoittaa luonnollisesti sitä, että tuurin osuus kasvaa pelissä.

En pitänyt itseäni mitenkään erityisen huonona pelaajana, mutta myönnän, että opiskelu jäi taka-alalle. Loppuvaiheessa HU oli paras pelini, mitä en alussa osannut pelata yhtään. Siihen peliin panostin paljon, mutta liian pieni pelikassa koitui kohtalokseni. Turnausten varianssi on sairasta. Olin tämän voiton jälkeen sunday millionissakin kahdessa eri turnauksessa chipleaderinä, kun bubble oli jo puhjennut, mutta liian agressiivinen peli tiputti minut pois ennen merkittäviä rahoja. Hyvät pelaajat osaavat tiltata pelaajia helposti. Olin liian agressiivinen, jolloin pelaajat tulivat vieläkin agressiivisemmaksi, kuin minä. Oli hauska "rökittää" pöytää, mutta hauskuus loppui lyhyeen. Olin todella ajattelematon pelin aikana, koska minulla ei ollut varaa pelata maniac modella. Pelkästään tiukalla pelillä olisin jo päässyt pitkälle, mutta kaikki tietää, että kun se maniac mode tulee turnauksessa päälle, sitä on vaika saada pois. Tämän jälkeen rupesin arastelemaan turnauksissa, enkä nähnyt itseäni enää chipleaderinä. Turhauttavaa, eikö totta?

En ottanut pikavippejä pelatakseni pokeria, vaan pelasin samalla kassalla, mutta en voinut pitää kassaa "pyhänä", joten jouduin kotiuttamaan kassasta, koska tulot eivät riittäneet. Tarkoitushan olisi nimenomaan, etä voitot kotiutetaan palkkana. Loppujen lopuksi kassasta ei enää ollut varaa kotiuttaa, joten otin pikavippejä. Lisäksi olin ajautunut velkakierteeseen jo ennen, kuin aloitin "ammattilaisen" urani, joten otin tiedostetun riskin, jotta pääsisin velkakierteestäni eroon. Riski ei onnistunut, mutta veloista lähti kuitenkin 70% pois, joten tilanne on parempi, kuin ennen "ammattilaisuuden" aloittamista. Ainoa ongelman on luottotietojen menetys, sekä hillittömät korot lainoihin, mitkä syntyvät siitä, kun laskut menevät oikeuteen. Nämä laskut ovat jotain puolisen vuotta vanhoja laskuja, mitä en noteerannut, kun lähdin makselemaan laskuja pois. Jos olisin ollut fiksu, olisin soittanut ensiksi kaikille velkojille, ennen kuin edes harkitsen lomamatkaa. Helpommin sanottu, kun tehty. En myöskään nauttinut mistään työttömyysetuuksista, koska en jostain kumman syystä mennyt työvoimatiomiston vaatimiin tapaamisiin. Lopulta myös sosiaalivirasto jätti toimeentulotuen maksamatta ja soppa on valmis.

Lama vaikuttaa melko vahvasti vieläkin koko maailmaan. Tämä taas tarkoittaa sitä, että työpaikkoja ei ole niin helppoa saada. Varsinkin kouluttamattomana en varmastikaan löydä mieluisaa työpaikkaa ainakaan aluksi. Olin kuitenkin aikaisemminkin työpaikoissa, mihin normaalisti vaaditaan varsin korkea koulutustaso. Puhumalla pääsee mihin vain. Jos työnantajat vakuuttuu haastattelussa, voi paikan saada. Tosin puhujan lahjani ovat melkoisen ruosteessa, koska sosiaalinen elämäni on ollut kateissa. Uskon kuitenkin, että asiat järjestyvät aikanaan.

kaikille "ammattilasuudesta" haaveileville neuvoksi. Mikäli, edes harkitsette sen aloittamista, harkitkaa uudestaan. Miettikää niitä miinuspuolia, mitä pokeri tuo mukanaan. On olemassa myös muita tulonlähteitä, jota voi saada "vapaana", kuin pokeri. En suosittele pokeriammattilaisuutta kenellekään, kuka ei pelaa vähitään nl600 peliä/ suuria turnauksia selkeästi voittajana kuukaudesta toiseen. Downswingit ovat brutaalimpeja, kuin osaatte ikinä kuvitellakaan, kun se vain osuu sopivasti kohdalle.

Kiitos kannustavista ja ei niin kannustavista postauksista.
AAAll-In978

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Miekone » 04.01.2010 23:30

Hienoa, että olet tajunnut lopettaa nyt toivottavasti jo viimeistään pelaamisen. Suoraan sanottuna, kuitenkin nuin kauan olet pelannut, ja eveniä tai sinnepäin, et varmaan ole huonoimmasta päästä, mutta sillä ei ole väliä. Koska olet nyt ajanut itsesi tuommoseen soppaan, se kertoo ettet osaa hallita varojasi, ja silloin pokeria ei kannata pelata ollenkaan. Varmasti löytyy kaikennäköisiä maksuohjelmia tuon selvittämiseksi vaikka luottotiedot menivätkin. Tämän se Suomi kuitenkin osaa, pitää huolta kansalaisistaan näissä tilanteissa ja antaa anteeksi jossain määrin sanoisin.

Tsemppiä kuitenkin, mutta muista ettet vaan missään nimessä aloita enää pelaamista uudelleen!
"Eikä tämän tyyppisessä pokerissa heilahdella 10 000 euroa plussalta miinukselle PÄIVÄSSÄ, toteaa eräs."
Miekone

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja eke » 05.01.2010 0:20

AAAll-In978 kirjoitti:voisin väittää, että tällä forumilla vähintään n.70% pelaajista häviää rahansa. Moni katselee tuloksia rakebackin jälkeen, joka vääristää tilannetta merkittävästi. Voisin väittää, että tällä forumilla n.90% vähättelee pokerin tuomia huonoja puolia ja elää "unelmaansa". Pokerin pelaaminen vaikeentuu jatkuvasti ja kohta vain hyvät pelaajat pelaa vastakkain. Tämä tarkoittaa luonnollisesti sitä, että tuurin osuus kasvaa pelissä.

Kuinkahan paljon todella on prosenttuaalisesti niitä pelaajia, jotka voittavat merkittäviä summia pokerilla tasaisesti? Merkittävällä tarkoitan summaa joka riittää hyvin elämiseen ja jonka pohjalta pelaajan voisi luokitella ammattilaiseksi. Tietenkin toisille elämiseen riittää vähämmän kuin toisille, mutta jos nyt puhuisimme vaikka ~2000€/kk. Eli jos arviolta 5-10% pelaajista on voittavia, niin onko tästä ryhmästä vielä suurin osa pelaajia jotka eivät ylitä tätä 2000€ rajaa? Jos näin on, niin jokainen ymmärtää kuinka harva pokerilla menestyy. Tämän lisäksi kovin moni ei kykene pelaamaan pokeria 6-8h/pvä, joten tuntiansion täytyy olla 2-3 kertainen verrattuna tavalliseen duuniin, jos aikoo itsensä elättää. Luulisinkin että suurimmat voittajat todella elävät pokerille ja pokerista. Pelaavat paljon ja kehittävät peliään jatkuvasti. Varsinkin pitkien sessioiden pelaaminen on todella kestävyyttä vaativaa. Tuskinpa kukaan kykenee menestymään pokerissa, ilman stressiä. Mutta jotenkin sellaista mielikuvaa on ruokittu pokerimediassa ja otettu avosylin pelaajien keskuudessa vastaan. En tarkoita, etteikö pokeri olisi myös sanottu "hankalaksi tavaksi hankkia helppo elämä". Mutta tuntuu, että sitä on pidetty enemmänkin välttämättömänä osana matkalla rikkauksiin ja maineeseen, joka on helppo unohtaa sitten kun asiat lopulta alkavat luistaa. Näin ei vaan todellisuudessa taida käydä.
I do trash talk, it’s part of my game...
eke

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Limppari » 05.01.2010 0:28

no mun mielestä toi 2k€/kk ei oo kyl kovinkaan paljoo tollasen pystyy jo tekemään 22$ sittareissa vaikka olis tappiollinen kuukausi kunhan on hyvät bonarit.. Mulla oli paskin kuukausi pelillisesti pitkään aikaan viime kuussa kauhee ds päällä sittareita painoin joku 1,8k 22-33$ -2% ROIlla ja profittia tuli jtn vähän reilu 3k$.. :-'
Limppari

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja eke » 05.01.2010 0:30

Limppari kirjoitti:no mun mielestä toi 2k€/kk ei oo kyl kovinkaan paljoo tollasen pystyy jo tekemään 22$ sittareissa vaikka olis tappiollinen kuukausi kunhan on hyvät bonarit.. Mulla oli paskin kuukausi pelillisesti pitkään aikaan viime kuussa kauhee ds päällä sittareita painoin joku 1,8k 22-33$ -2% ROIlla ja profittia tuli jtn vähän reilu 3k$.. :-'

On se kumma kuinka voittavia pelaajia on niin vähän kun ajattelee kuinka helppoa kaikki on.. #-o

mut hei pidetään tää keskustelu todellisena: kerro vähän kuinka paljon pelaat päivässä ja kuinka hyvät bonarit/rakebackit sulla on?
Viimeksi muokannut eke päivämäärä 05.01.2010 0:52, muokattu yhteensä 1 kerran
eke

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja kultahepo » 05.01.2010 0:51

Valoisa puoli asiassa on kuitenkin se että mitä useampi häviää pokerissa niin sitä halvemmaksi häviäminenkin käy.Seikka jolla on merkitystä varsinkin viikonloppupelaajille.
kultahepo

ViestiKirjoittaja salminen1987 » 05.01.2010 1:00

kultahepo kirjoitti:Valoisa puoli asiassa on kuitenkin se että mitä useampi häviää pokerissa niin sitä halvemmaksi häviäminenkin käy.Seikka jolla on merkitystä varsinkin viikonloppupelaajille.

what??
salminen1987

ViestiKirjoittaja knubbe23 » 05.01.2010 2:33

Limppari kirjoitti:no mun mielestä toi 2k€/kk ei oo kyl kovinkaan paljoo tollasen pystyy jo tekemään 22$ sittareissa vaikka olis tappiollinen kuukausi kunhan on hyvät bonarit.. Mulla oli paskin kuukausi pelillisesti pitkään aikaan viime kuussa kauhee ds päällä sittareita painoin joku 1,8k 22-33$ -2% ROIlla ja profittia tuli jtn vähän reilu 3k$.. :-'

imakkixor kirjoitti:Enkä ihan rupeis normaalil työpalkal(+10-15€ tunnis) grindailee pokerii elääkseen, koska se on helvetin puuduttavaa pelata se 8 tuntii päivässä, eikä sitä jaksa hirveen montaa viikkoo.

Itse olisin aikamoisissa lifetilteissä jos 6kk päästä heräisin siihen, että olisin tienannut about saman verran tai muutaman tonnin vähemmän tavallisessa työssä, ihmisten ympäröimänä, virikkeitä antavassa työssä ruutuun tuijottamisen sijaan. =;
knubbe23

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja eke » 05.01.2010 2:37

Olis hyvä jos voittavat pelaajat laittaisivat tänne jotain tietoa pelimääristä, niin sais vähän käsitystä millaista sitoutumista "ammattilaisen" elämä vaatii..

tässä Akin kommentti asiaan: http://www.pokeritieto.fi/keskustelu/po ... 31090.html
eke

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Mattu » 05.01.2010 3:49

Ensinnäkin voimia ja jaksamista OP:lle...!

ite oon elättäny itteni pelkästään pokerilla about 2,5 vuotta. Hauskuus lajista on kadonnut lähes täysin, mutta kun ei nyt muutakaan keksi niin kyllä se 8-16 paskaduunin voittaa. En siis tarkoita sitä, kun kaveriporukalla vedetään liveä tai sitä kun kaverin kanssa vedetään läpällä kimpassa pienten binien nettiturneita. Niistä nautin vieläkin. Mutta kun yksin istahdan koneen viereen ja rupean 9-tablaamaan niin eipä siitä varsinaisesti mitään nautintoa enää saa. Tulevaisuuden tavoitteena olisi löytää joku mielekäs opiskelupaikka ja siirtää pokeri taas harrastukseksi/sivuduuniksi, jospa siitä silloin saisi jopa enemmän nautintoa. Ja nimen omaan tää hauskuuden katoaminen on IMO yks sellanen asia, mitä kukaan ei ajattele ammattilaisuudesta haaveillessaan.

Pelinä mulla on ollut pääasiassa NL200. Tosin nyt oon tiputtanu NL100:seen jäätävän downswingin jälkeen. Ikinä en oo pelannu enemmän kuin noin 80h kuukaudesssa. Viimiseen kahteen kuukauteen en oo pelannu käytännössä ollenkaan, johtuen totaalisesta motivaation puutteesta sekä siitä, ettei polla vaan kestäny jatkuvaa downswingiä. No siinäpä toisaalta on tän duunin hyvä puoli, et voi tosta vaan ottaa parin kuukauden loman, mikäli ei homma nappaa. Tietysti sillä edellytyksellä et on elämiskassa kunnossa. Silloin kun sen 80h kuussa oon saanu kokoon raavittua niin RB:n sun muiden jälkeen on viivan alle jääny ehkä noin 3k.

Mun mielestä pokerimotivaatiota pitää yllä: 1.voittaminen! 2.Pelien haastellisuus 3.Näistä saatavat kiksit.
Näin ollen näillä mun tuloilla syntyy sellanen ongelma, että jumiutuu samalle tasolle, koska suurin osa tienesteistä menee arkipäivän kuluihin. Se taas aiheuttaa sen, että ei pääse nousemaan tasoilla ylöspäin, koska BRmanagement ei anna periksi. joka taas johtaa siihen, että motivaatio ei tunnu riittävän, koska ei koe saavansa peleistä kylliksi haastetta. Josta taas seuraa se, että pelin taso kärsii ja pelitunnit tippuvat. Tähän kun vielä napsahtaa päälle sellanen -3ke kuukausi niin pokerisoftan avaaminen saattaa tuntua helvetin vastenmieliseltä.

Asiasta kolmanteen... Saan muuten kiittää pokeria siitä, että lopetin opiskelut kauppakorkeassa reilu vuosi sitten. Miksi kiittää?? No juurikin siksi, että pokerista saatujen voittojen avulla huomasin, että oon siellä ihan vääristä syistä eikä se ole sitä, mitä oikeasti haluan tehdä. Tajusin, että olin siellä lähestulkoon pelkästään sen takia, että joskus saisin todella paljon rahaa ja se on tosi huono syy. Ja tosiaan en mä pokerista mitään jäätäviä summia saanu, mut huomasin sen, et ei se ylimääränen 10k tilillä tehny yhtään sen onnellisemmaks kuin ennen. Tiettyä taloudellista turvaa ehkä toi, muttei mitään muuta. Uskon nykyään todellaki, et ihminen on ihan yhtä onnellinen opelissa ku mersussa...

Oikeestaan mun ainut pitkänajan tavote tällä hetkellä on nyt löytää/opiskella ns. normaali duuni, johon mä joka aamu lähden mielelläni. Uskon, et se tekis mut sen verran onnelliseksi, et ois illalla kiva näpätä korttia tunti tai pari.
Vittu kun vituttaa että pelaa itse täydellisesti mutta vittu pakka on rikattu
Mattu

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Yleinen keskustelu