Kirjoittaja AAAll-In978 » 04.01.2010 23:18
voisin väittää, että tällä forumilla vähintään n.70% pelaajista häviää rahansa. Moni katselee tuloksia rakebackin jälkeen, joka vääristää tilannetta merkittävästi. Voisin väittää, että tällä forumilla n.90% vähättelee pokerin tuomia huonoja puolia ja elää "unelmaansa". Pokerin pelaaminen vaikeentuu jatkuvasti ja kohta vain hyvät pelaajat pelaa vastakkain. Tämä tarkoittaa luonnollisesti sitä, että tuurin osuus kasvaa pelissä.
En pitänyt itseäni mitenkään erityisen huonona pelaajana, mutta myönnän, että opiskelu jäi taka-alalle. Loppuvaiheessa HU oli paras pelini, mitä en alussa osannut pelata yhtään. Siihen peliin panostin paljon, mutta liian pieni pelikassa koitui kohtalokseni. Turnausten varianssi on sairasta. Olin tämän voiton jälkeen sunday millionissakin kahdessa eri turnauksessa chipleaderinä, kun bubble oli jo puhjennut, mutta liian agressiivinen peli tiputti minut pois ennen merkittäviä rahoja. Hyvät pelaajat osaavat tiltata pelaajia helposti. Olin liian agressiivinen, jolloin pelaajat tulivat vieläkin agressiivisemmaksi, kuin minä. Oli hauska "rökittää" pöytää, mutta hauskuus loppui lyhyeen. Olin todella ajattelematon pelin aikana, koska minulla ei ollut varaa pelata maniac modella. Pelkästään tiukalla pelillä olisin jo päässyt pitkälle, mutta kaikki tietää, että kun se maniac mode tulee turnauksessa päälle, sitä on vaika saada pois. Tämän jälkeen rupesin arastelemaan turnauksissa, enkä nähnyt itseäni enää chipleaderinä. Turhauttavaa, eikö totta?
En ottanut pikavippejä pelatakseni pokeria, vaan pelasin samalla kassalla, mutta en voinut pitää kassaa "pyhänä", joten jouduin kotiuttamaan kassasta, koska tulot eivät riittäneet. Tarkoitushan olisi nimenomaan, etä voitot kotiutetaan palkkana. Loppujen lopuksi kassasta ei enää ollut varaa kotiuttaa, joten otin pikavippejä. Lisäksi olin ajautunut velkakierteeseen jo ennen, kuin aloitin "ammattilaisen" urani, joten otin tiedostetun riskin, jotta pääsisin velkakierteestäni eroon. Riski ei onnistunut, mutta veloista lähti kuitenkin 70% pois, joten tilanne on parempi, kuin ennen "ammattilaisuuden" aloittamista. Ainoa ongelman on luottotietojen menetys, sekä hillittömät korot lainoihin, mitkä syntyvät siitä, kun laskut menevät oikeuteen. Nämä laskut ovat jotain puolisen vuotta vanhoja laskuja, mitä en noteerannut, kun lähdin makselemaan laskuja pois. Jos olisin ollut fiksu, olisin soittanut ensiksi kaikille velkojille, ennen kuin edes harkitsen lomamatkaa. Helpommin sanottu, kun tehty. En myöskään nauttinut mistään työttömyysetuuksista, koska en jostain kumman syystä mennyt työvoimatiomiston vaatimiin tapaamisiin. Lopulta myös sosiaalivirasto jätti toimeentulotuen maksamatta ja soppa on valmis.
Lama vaikuttaa melko vahvasti vieläkin koko maailmaan. Tämä taas tarkoittaa sitä, että työpaikkoja ei ole niin helppoa saada. Varsinkin kouluttamattomana en varmastikaan löydä mieluisaa työpaikkaa ainakaan aluksi. Olin kuitenkin aikaisemminkin työpaikoissa, mihin normaalisti vaaditaan varsin korkea koulutustaso. Puhumalla pääsee mihin vain. Jos työnantajat vakuuttuu haastattelussa, voi paikan saada. Tosin puhujan lahjani ovat melkoisen ruosteessa, koska sosiaalinen elämäni on ollut kateissa. Uskon kuitenkin, että asiat järjestyvät aikanaan.
kaikille "ammattilasuudesta" haaveileville neuvoksi. Mikäli, edes harkitsette sen aloittamista, harkitkaa uudestaan. Miettikää niitä miinuspuolia, mitä pokeri tuo mukanaan. On olemassa myös muita tulonlähteitä, jota voi saada "vapaana", kuin pokeri. En suosittele pokeriammattilaisuutta kenellekään, kuka ei pelaa vähitään nl600 peliä/ suuria turnauksia selkeästi voittajana kuukaudesta toiseen. Downswingit ovat brutaalimpeja, kuin osaatte ikinä kuvitellakaan, kun se vain osuu sopivasti kohdalle.
Kiitos kannustavista ja ei niin kannustavista postauksista.