Laitetaanpa tässä nyt viimein blogi pystyyn, kun se on ollut tarkoituksena jo vuodenvaihteesta lähtien. Aikaisemmin olen pitänyt päiväkirjaa tuolla naapurifoorumin puolella, siihen ei tosin ole tullut kirjoiteltua säännöllisesti enää varmaan pariin vuoteen. Tuolloin muinoin tuli pelattua melko isoakin peliä - huippuvuotena reguna jopa nl1k-tasolla. Mutta ajat ovat muuttuneet, pelit ovat kovempia, eikä oma pelikirja ole päivittynyt samassa suhteessa. Viime syksynä jauhoin pääasiassa NL200 huonoin tuloksin - joulukuussa päätin tehdä asialle jotain: siirryin NL100-tasolle ja hyvin kurinalaisesti (paria kännilipsahdusta lukuunottamatta) olen tuolla tasolla myös malttanut pysyä. Takana on nyt 67k NL100-kättä winratella 7,01 bb/100. Rakebackit ja muut bonukset olen nostanut pois pelitililtä, voitot olen jättänyt rollin jatkeeksi. Sinällään ei ole mitään kiirettä nostaa tasoa, on ollut ihan mukava saada vaihteeksi pari voitollista kuukautta putkeen.
Ajattelin, että kirjoittelisin tähän blogiin pokerin ohella myös vedonlyönnistä, vaikka en tiedäkään siitä juuri mitään. Vedonlyönti on minulle lähinnä pienen lisäjännityksen hakemista, mutta vakaa aikomus on kehittyä siinäkin lajissa ainakin vähemmän tappiolliseksi. Futista tulee seurattua paljon, pääasiassa Valioliigaa, ja kaikki vedot yleensä ovatkin futiskohteita. Manchester United on ollut suosikkiseura jo pienestä pitäen, ja viime kaudella en missannut ainoatakaan ManU:n Valioliigapeliä
Kalliiksihan tuo ManU:n kannattaminen on tullut, kun vetoa on monesti tullut lyötyä enemmänkin tunne- kuin järkisyistä. Ja pitihän se laittaa taas vierasvoitto vetämään tänään Ajaxia vastaan. Saa nähdä, kiinnostaako tuo Eurooppa-liiga sitten kuitenkaan ManU:a, vaikka Fergie ja pelaajat ovat kovasti vakuutelleet haluaan voittaa kyseinen turnee. Jos ensi viikonloppuna pelattaisiin Valioliigaa, en olisi missään nimessä pelannut ManU:n voiton puolesta, mutta nyt kentälle todennäköisesti juoksee ihan kilpailukykyinen nippu: United: De Gea, Amos; Fabio, Rafael, Evans, Jones, Smalling, Fryers, Ferdinand; Valencia, Nani, Carrick, Young, Park, Scholes, Cleverley, Pogba; Rooney, Hernandez, Welbeck.
Tuollaisella miehistöllä on Amsterdamiin matkattu. Samalla lapulla on kerrointa lisäämässä myös sunnuntaina pelattava Serie A -ottelu Cesena - AC Milan. Mikäli Milan haluaa loppuun asti taistella Juven kanssa Serie A:n voitosta, pitää tällaiset pelit hoitaa. Uskoisin motivaation siis riittävän putoamisviivan alapuolella lymyilevän Cesenan kaatoon.
Eilisiltana oli pari vetolappua: toisessa haettiin 10,5 -kertoimella Atalantan voittoa Genoasta ja Parman olisi pitänyt yllättää Juventus. Atalantahan hoitikin homman, mutta Parma-Juve päättyi 0-0. Jossiteltavaa jäi, kun Parmalta riistettiin rankkari. AC Milan oli eilenkin kiinni ja sieltä napsuikin eilinen vetopäivä plussalle.
Eurooppa-liigasta on tänään kiinni vielä Lazio (2.37) kotonaan Atletico Madridia vastaan ja Valencia (2.50) vieraissa Stokea vastaan. Katellaan, miten napsuu.
Foorumin säännöt
). 2.15 kerroin tuntuu houkuttelevalta. 
). NL200:sesta alkaa varmasti sitten jo käsiä tulemaan, näiden kahden tason välillä kun on erityisesti pre-flop -dynamiikassa selkeä ero. No, sinne kakssataseen on vielä 6 biniä matkaa.