Jees, kiitos vastauksista!
Niin, en siis ole tietenkään tallettanut vaimoni kortilla rahaa. Tarkoitin, että en muista olenko tehnyt koskaan edes talletusta ollenkaan. En myöskään löydä ehtoa, jossa kielletään samassa osoitteessa asuvan miehen ja vaimon pitävän omia tilejään Starsilla? En ole koskaan pelannut kenenkään muun tilillä kuin omallani, eikä minun tililläni ole pelannut kukaan muu kuin minä.
Tämä ongelmahan alkoi, kun vaimoni oli jo sulkenut tilinsä. Sen jälkeen yritin tehdä talletusta, ei onnistunut, koska ”läheinen yhteys pelaajaan XX”. Pyysivät selitystä, selitin asian kuten se on. Tämän jälkeen Stars sulki minun tilini. Mitään ongelmia ei ollut silloin, kun meillä oli molemmilla tilit. Mitenhän olisi, jos esim. Negreanun vaimo/tyttöystävä haluaisi pelata Starsilla ja asua samassa asunnossa?
Näyttää mielestäni selvältä, että minun talletusyritykseni(saattaa olla ensimmäinen, en muista varmasti) on laukaissut Starsilla jonkin hälytyksen, koska samassa taloudessa oleva toinen tili/tili jolta olen saanut esim. $20 siirron, on suljettu. No, tili on suljettu OMASTA TOIVEESTA, EI MINKÄÄN RIKKOMUKSEN TAKIA. PokerStars ei vain ole tallentanut tilin sulkemisen syytä. Tämän luulisi olevan heidän vastuullaan. Olisi ainakin ollut kohtuullista, että kun vaimoni sulkee tilinsä, annettaisiin varoitus vaimolleni ja/tai minulle, jossa ilmoitettaisiin että kaikki tilit johon vaimoni tili ”on yhteydessä” ovat sulku-uhan alla. Eli varoitan kaikkia palstalaisia ottamasta rahasiirtoja esim. kavereilta. Varoitan myös mahdollisia suunnitteilla olevia ”pokerikommuuneja/grindikämppiä”, älkää vaan asuko samassa osoitteessa

. Tai älkää ainakaan olko rehellisiä ilmoittamalla oikeat(=samat) osoitteenne… Tai voisi luulla, että kun toinen ihminen, joka asuu samassa osoitteessa ja haluaa tehdä tilin, tulisi jokin varoitus, että ei ole sallittua?
Starsin security/support ei kommentoi mitään siihen, kun esitin asiallisesti että ongelma saattaa johtua siitä, että heidän systeeminsä ei tallettanut vaimoni tilin sulkemisen syytä(oma pyyntö). Väittävät vaan, että minun tilini pitää sulkea, ”ettei vaimoni pääse pöytiin tilini kautta ja pelien rehellisyys vaarannu”. Jep jep, eikö se riski ole sama heidän jokaisessa asiakassuhteessaan, ainakin niiden henkilöiden kohdalla, jotka asuvat jonkun kanssa? Minun tilini kohdallahan on varmempaa, että sillä pelaan ainoastaan minä (vaimoni on häviävä pelaaja->pidän salasanan extra-turvassa). Tällaisella perusteella ei voida tiliäni sulkea kaiken järjen mukaan (tai miljoonien muiden pelaajien tilit tulisi myös sulkea).
Olen esittänyt Starsille ”kehitysideoita”, vastapalveluksena he sulkevat tilini ja syyttävät minua ja vaimoani epärehellisyydestä (ainakin implisiittisesti) ja vievät rahani. Summa on toki mitätön, mutta periaate ratkaisee. BTW, luen sivuaineena kauppakorkeassa yritysjuridiikkaa ja vaatimattomat kuluttajansuojan tietoni eivät ole Starsin puolella asiassa, vaikka yritän heitä ymmärtää. Tiedän toki, että säännökset eivät välttämättä ole samanlaiset Maltalla tai jossain. Mutta luulisi, että EU:n alueella olisi esim. samantyyppisiä ankaran ja yllättävän ehdon korostamisvelvollisuuksia(=älä asu samassa osoitteessa toisen pelaajan kanssa/älä siirrä rahaa player transferilla).
Toivottavasti joku jaksoi lukea tämän pitkän avautumisen. En kauheasti yleensä jaksa kirjoitella, mutta tämä keissi pistää aina vituttamaan kun se tulee mieleen. Olisin toki valmis selvittämään asiaa jonkin Starsin henkilön kanssa, ei onnistu supportin kautta. Antavat vain samanlaisia robottimaisia vastauksia eri nimillä. Jos joku tuntee jonkun Starsilta, saa vihjata asiasta. Tai pyöriikö palstalla Starsin markkinoijia tms. henkilöitä? Olen valmis keskustelemaan asiasta. Ja asiakaskokemukseni saattaisi muuttua vielä positiiviseksi, jos asiaan saataisiin ratkaisu.