Pelaaminen velkarahalla

Pokeriin liittyvä mielenkiintoinen keskustelu, joka ei sovi muiden otsikoiden alle

Olen pelannut velkarahalla

en koskaan
295
59%
kaveri on steikannut
72
14%
olen lainannut rahaa pelaamiseen lähipiiriltä
65
13%
olen ottanut virallista lainaa pelaamiseen (pikavipit, kulutusluotot jne)
72
14%

Ääniä yhteensä: 504

Haazi

Pelaaminen velkarahalla

Viesti Kirjoittaja Haazi » 26 Helmi 2009, 21:13

Keltainen lehdistö rummutti tänään lööpissään 400K finskin ottaneen pikavippiä 08 ensimmäisen puoliskon aikana. Määrä on mielestäni valtava. Itse en kuulu tähän joukkoon, mutta varmasti monia tämänkin foorumin jäseniä on joutunut turvautumaan lyhyisiin talouden helpottajiin. Tämän arkielämän esimerkin kautta pääsemme aasinsiltana pokerinkin puolelle. Eli..

Miten on yhteisömme pokeriharrastusta rahoitettu? Oletko pelannut velaksi? Oletko ottanut virallisempaa velkaa? Miten tämä velkaraha on vaikuttanut pelaamiseesi? Onko pelaamisesta tullut liian ressaavaa velkarahoitteisena? Mitä myönteisiä kokemuksia velkarahalla pelaaminen on sinulle tuonut? Sanaa on vapaa ja toivottavasti keskustelu on avointa.
"the hand was so sick because I was looking at the screen between the fingers when the final cards came. First I thought I had won, but then I realized that I actually lost the hand"

Infeliz

Re: Pelaaminen velkarahalla

Viesti Kirjoittaja Infeliz » 26 Helmi 2009, 21:50

en pelais ikinä velaksi, opintolainaa on kyl otettu ja sijoitettu siitä jokunen summa pokeriin...

mutta en sitä ottanut pokerin takia :)

rasa85

Viesti Kirjoittaja rasa85 » 26 Helmi 2009, 21:54

vähä yli 2 vuot sit tuli otettuu pikavippei et sai pelattuu ja vuokraa maksettuu =D, mut onneks sit lähtiki hyvin käyntiin ja ei oo sen jälkee tullu otettuu... :)

jarree

Viesti Kirjoittaja jarree » 26 Helmi 2009, 22:05

Joskus aikanaa oli kaverin kans puhetta et heitä pari kiloo ku tartti johki toiselle saitille, mut ei tullu kuitenkaa toteutettuu sitä. Jos multa ois vaikka viime vuonna yllättäen kaikki rahat hävinny johonki, niin olisin instana lainannu joltai kaverilta et saa rollia alkuun. Tällä hetkellä en olis enää nii varma. Mitää korollist lainaa en kyl ikinä ottais.

HooPee

Viesti Kirjoittaja HooPee » 26 Helmi 2009, 22:07

Steikkirahalla oon pelannu, varsinaista velkaa en ottais.

En tietty laske tilannetta "rahaa on tilillä, voin lainata kaverilta 400e kunnes pääsen automaatille" velan otoksi, koska niin on toki tapahtunut useasti.

HraX
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HraX » 26 Helmi 2009, 22:17

Muutaman kerran olen pelannut korollisella lainarahalla, kun pelasin pelkässä harrastusmielessä. Lainaa en kuitenkaan ottanut pokerin vuoksi, vaikka siitä pienen summan nettiin sijoitinkin. Kaveriltani olen tainnut myös lainata...

Mielestäni lainarahalla pelaamisessa ei ole mitään pahaa, jos on sattunut jostain syystä katkeamaan, mutta on silti varmasti voitollinen pelaaja. Lisäksi lainasumma ei saa olla niin iso, että mahdollisen re-buston sattuessa ei pystyisi maksamaan sitä takaisin kohtuullisessa ajassa "oikeilla töillä".

Jos itse sattuisin jostain syystä katkeamaan, ottaisin aivan varmasti joltain kaveriltani lainan, koska olen varma pelini voitollisuudesta.

HanTheMan

Viesti Kirjoittaja HanTheMan » 26 Helmi 2009, 22:19

Joskus on ollut poksussa rollia ja lainannut silti kavereilta rahaa että on millä pelata mut kaverit ymmärtänyt senkin ihan hyvin.

Tänä vuonna nostanut jonkin verran opintolainaa, mutta se on ollut vain sen takia etten ole pystynyt elättämään itseäni täysin pokerivoitoilla opintojen ohella.

Viime kuukausina on kyllä houkutellut pelata velkarahalla juuri siksi että tietää pärjäävänsä isommissa peleissä(enkä tarkoita että se ois pelkkä fiilis) mitä parin sadan depolla voi pelata. Tällä hetkellä kun voitot menee elämiseen eikä rollin jatkeeksi...
He that can have patience can have what he will -Benjamin Franklin

ilmarinen

Viesti Kirjoittaja ilmarinen » 26 Helmi 2009, 22:24

Pari kertaa on johonkin cassubonariin kaverilta tullu pariks päiväks lanattua jos ei ole sattunut olemaan massia, mutta muuten oon kiltisti pelaillu omilla rovoilla.

Case

Viesti Kirjoittaja Case » 26 Helmi 2009, 22:40

Mulle velaksi pelaaminen on ollut ehdoton ei. Jos menen katki niin joko lopetan pokerin tai pyydän kaverilta steikkidiilin jossa ei voi tehdä tappiota. Näillä näkymin pokerin peluu loppuu kuitenkin motivaation puutteeseen hyvissä ajoin ennen katkimenoa, joka onneksi ei ole lähellä.

Suosittelen kaikkia välttämään varsinkin ryöstöhintaisia pikavippejä. Tässä tuskin tosin on mitään uutta.

silakkasose

Viesti Kirjoittaja silakkasose » 26 Helmi 2009, 22:52

Itse ottaisin pikavipin vasta sitten kun olisi suunnitelma jossa 100% varmasti lyhyen ajan sisällä saisin suuren tuoton tälle naurettavalla korolla otetulle lainalle. Pankista ne lainat kannattaa ottaa jos saa, harmi jos on jonkun osamaksusopparin takia menettänyt nämä edut(sekin aika typerää).
Cant get lucky all the time .. but you can be smart every day.

You must not fight too often with one enemy, or you will teach him all your art of war.
Napoleon Bonaparte

Shaman78

Viesti Kirjoittaja Shaman78 » 26 Helmi 2009, 23:06

En koskaan pelaisi itse velkarahalla vaikka tietäisinkin että pärjäisin isommissakin peleissä. Ja voiko sitä koskaan kuitenkaan olla niin varma että pärjää... Mitäs jos tuleekin se kunnon swingi sinne alaspäin heti alkuun ja rahat on pahimmassa tapauksessa otettu pikavippinä. Otetaanko sitten toinen? Kierre alkaa olla valmis...

Joskus on kiva gämblätä, mutta toi olis jo liian riskaapeliä hommaa mielestäni.

Eikö se maasta ponnistaminen kuitenkin ole se kaikkein palkitsevin tapa? Tuntuu että tänä päivänä on liian helppo oikoa vähän joka asiassa ja kunnon työntekoa ei kovin moni arvosta tarpeeksi. Ja pokerissa jos missä sitä työtä on pakko tehdä jos haluaa pärjätä siellä ylemmälläkin tasolla, talent or no talent.

japaniapin

Viesti Kirjoittaja japaniapin » 26 Helmi 2009, 23:22

ootte kaikki ihan pellejä.itse pelaan vaan velka rahalla ja kusen kaikki.just maksoin ulos ottoon 5400euroa vipeistä ja senki summan lainasin.repikää siitä ja menkää oikeisiin töihin iniseen. :shock:

danisalama

Viesti Kirjoittaja danisalama » 26 Helmi 2009, 23:38

japaniapin kirjoitti:ootte kaikki ihan pellejä.itse pelaan vaan velka rahalla ja kusen kaikki.just maksoin ulos ottoon 5400euroa vipeistä ja senki summan lainasin.repikää siitä ja menkää oikeisiin töihin iniseen. :shock:
Fiksuin kommentti ikinä.
Tää sopis johki foorumilauseiden hall of fameen selkeesti! \:D/

langennut

Viesti Kirjoittaja langennut » 26 Helmi 2009, 23:54

Eikö kukaan kehtaa myöntää?

Mulla on tullu aikoinaan oltua syvässä velkakierteessä ja siihen päälle maksimi opintolainat ja tästä kaikesta on kiittäminen RAY:n pelejä. Jos noihin aikoihin olisi ollut pikavipit niin olisin ollut totaali kusessa.

Nykyään nettipokeria ja vaikka oon pariin otteeseen mennyt busto, niin ei ole koskaan tarvinnut edes tehdä lisätalletuksia. Aina on onnistunut jollain hiluilla ottamaan nousut.

Jos tilanne menisi kriittiseksi, niin en missään nimessä ottaisi lainaa pokeriin. Sen verran on kerinnyt aikuistua. Ennemmin pieni depo ja grindaamaan mikroja, kuin pelaamaan rahalla joka ei ole omaa.

Joten vastaus alkuperäiseen kysymykseen:

-Lainaa pelaamiseen: KYLLÄ.
-Lainaa nettipokeriin: EI.

kännikala

Viesti Kirjoittaja kännikala » 26 Helmi 2009, 23:54

jaa-a, vippejä en oo ikinä ottanut enkä varmaa tule ottamaankaa 8-[

Velaksi oon pelannut sen verran, että kaveri nakannut muutaman kybän pokerstarsille, jos on ruvennut himottaa joku hyvä turnaus (ku helppoa siellä siirtää rahhooo) en viittisi kuitenkaa ottaa lainaa nii paljon johonki pokeriin, että voisin pelata käteispelejä hyvällä kassanhallinnalla. :? lainan ottaminen on muutenki iha pyllystä!
Viimeksi muokannut kännikala, 26 Helmi 2009, 23:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen pokerikeskustelu”