Pelaaminen velkarahalla

Pokeriin liittyvä mielenkiintoinen keskustelu, joka ei sovi muiden otsikoiden alle

Olen pelannut velkarahalla

en koskaan
295
59%
kaveri on steikannut
72
14%
olen lainannut rahaa pelaamiseen lähipiiriltä
65
13%
olen ottanut virallista lainaa pelaamiseen (pikavipit, kulutusluotot jne)
72
14%

Ääniä yhteensä: 504

Mici85
Viesti:

Re: Pelaaminen velkarahalla

Viesti Kirjoittaja Mici85 » 27 Helmi 2009, 17:43

Muistaakseni yhden kerran lainasin kaverilta 20€ kun pelailtiin pientä kännipeliä, tuolloinkin oli tilillä rahaa mutta ei jaksanut lähteä automaatille.

Mielestäni rahan lainaaminen pelaamisen ei ole kovin hyvä homma, tarkoitan tässä enemmänkin näitä virallisia korollisia lainoja. Kaverilta lainaaminen pelaamiseen ei ole samalla lailla niin paha juttu, koska useimmiten lainassa ei ole korkoa ollenkaan tai jos on, niin se on huomattavasti pienempi kuin pankin lainoissa. Mikäli kaverille ei pystykään sovittuna päivänä maksamaan, niin eräpäivää voi hiukan kätevämmin siirtää. Olettaen tietysti että kykenee kuitenkin "lähitulevaisuudessa" maksamaan velan kaverille.

Perusteluna kielteiseen kantaani rahan lainaamisesta pelaamiseen olisi se, että pahimmassa tapauksessa kyseinen tilanne voi johtaa ikävään kierteeseen, joka loppujen lopuksi päättyy jonkin lehden otsikointiin "Pelasi talon, lasten säästötilit ja ... nettipokeriin".

Ja kun tässä nyt hetken pohdin mitä juuri kirjoitin niin tulipa mieleeni kysymys: Miksi pitää pelata jos ei ole rahaa siihen ?

Vekke

Viesti Kirjoittaja Vekke » 27 Helmi 2009, 18:22

Eiköhän jokainen ole joskus liveä pelatessaan ottanut rebuyn piikkiin, kun ei ole käteistä. Mielestäni velkarahalla pelaamista ei ole se, jos on oikeasti se raha olemassa tilillä mutta syystä tai toisesta (automaatille matkaa, rahansiirto kestää jne) ei kuitenkaan just sillä sekunnilla. Se taas jos laskee viikon päästä tulevan palkan tuohon kategoriaan onkin sitten jo lainarahaa.

No anyways, en ole pelannut ja en koskaan pelaa. Tuli tästä elävästi mieleen se naapurisivulla aikoinaan blogannut gambleri joka veti pikavippejä enemmänkin, onkos se hengissä vielä?

sisuskumi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sisuskumi » 27 Helmi 2009, 18:27

Mici85 kirjoitti: Ja kun tässä nyt hetken pohdin mitä juuri kirjoitin niin tulipa mieleeni kysymys: Miksi pitää pelata jos ei ole rahaa siihen ?
No kiksien takia tietty.Sama homma ku muidenki riippuvuuksien kans,jos on pakko nii sillon on pakko ja keinot etitään mistä sitä rahaa saa ja lainaaminen on varmaa se eka askel.

Tottahan on eriasia jos voittava pelaa "järkevästi" velkarahalla eli noudattaa brm:tia jos on sattunu meneen katki tai joutunu syystä tai toisesta kotiuttaan koko rollin elämiseen.Kuin taas sitten jos joku häviävä krinderi ottaa lainaa ja pelaa ylisuurta siinä toivossa että sais äkkiä voittoa ja velat takas maksettua+niitä maksi kiksejä-->ei lopu koskaan hyvin..

Infeliz

Viesti Kirjoittaja Infeliz » 27 Helmi 2009, 19:17

Khun_ja_pai_ti_nai kirjoitti:On ihan ok lainata rahaa frendiltä jos:

2.Jos olet voittava pelaaja ja biittaat nl200 sun muut 6-0, mutta olet mennyt katki kun olet viime iltana ottanut kännishottia nl10000, niin silloin voit lainata rahaa et oot "back in the game".
just, eiköhä se kassanhallinta ole aika kärkisijoilla. Vaikka olisi miten hyvä pelaaja tahansa :?

jnl

Viesti Kirjoittaja jnl » 27 Helmi 2009, 20:08

12v työelämässä niin ei tarpeita ollu koskaan omakohtaisesti ajatella asiaa. Mutta yleisesti ottaen musta ei missään tilanteessa oo fiksuu lainata rahaa pokeriin. Ei missään. Siis pikkupelit on niin kalaisia, että hyvä viikkorahoillakaan pelaava pelaaja ei lainoja tartte. Mikroista nousee muutamassa päivässä rolleihin joilla voi pelailla jo NL100 ja NL200 pelejä. Jos oot niin hyvä että pärjäät ylempänä, niin biittaat noikin muutamassa päivässä.

Toisin sanoen jos tarttee lainata rahaa pokeriin, ei (mun näkemyksen mukaan) ole niin hyvä että kannattais harkita lainaamista. Ja jos on niin hyvä että voisi lainata rahaa pokeriin, ei tartte lainoja. MOT.

Steikkaaminen sitten tietty eri juttu. Jos kimpassa haluu vähän shotitella. Mutta se onkin jaettua riskiä eikä lainaamista.

Faabio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Faabio » 28 Helmi 2009, 09:56

ihan vitun naurettavaa sanoa et velkarahal pelaaminen muuttas peliä. tai jos muuttaa ni pokeri väärä laji. jos nää nl10 hiiret ei kommentois joka lausetta pliis. t:rotta

japaniapin

Viesti Kirjoittaja japaniapin » 28 Helmi 2009, 14:32

XXX

VAROITUS EPÄSOPIVASTA KIRJOITUKSESTA. Seuraavasta törkeästä viestistä kieltoa.

-modet

Vilunen

Viesti Kirjoittaja Vilunen » 28 Helmi 2009, 14:40

jnl kirjoitti: Siis pikkupelit on niin kalaisia, että hyvä viikkorahoillakaan pelaava pelaaja ei lainoja tartte. Mikroista nousee muutamassa päivässä rolleihin joilla voi pelailla jo NL100 ja NL200 pelejä. Jos oot niin hyvä että pärjäät ylempänä, niin biittaat noikin muutamassa päivässä.
Tää nyt vittu naurettavaa vasta onkin. Siis WTF! Mun viikkoraha oli nykyrahana 2€ viikossa, kuukaudessa parhaimmillaan 10€. Tuolla pelaan microtasoja pari päivää ja saan rollin 200NL peleihin?

Tarkoitat siis, että hyvä pelaaja tekee muutamassa päivässä n. 60 000BB:n nousun? Ja jos oon hyvä, niin biittaan NL200:kin parissa päivässä? Sulla varmaan sit hyvänä pelaajana on 10K:n kassa joka on kerätty viikossa?

Tällästä paskaa ei kirjota tosissaan yksikään joka tietää pokerista jotain...

twatty
Viesti:

Viesti Kirjoittaja twatty » 28 Helmi 2009, 15:52

Pikavippejä en ole ikinä ottanu, enkä otakkaan. kaverit on paalumiehiä niin sieltä sa kännidepoa jos meen katki offline.

opintolainahan on +EV ja olen sitä sillä mielin ottanutkin, kaikki on menny pokeriin, viinaan ja bensaan. yleensä se menee seuraavasti:

1. juodaan vitusti viinaa sillä opintolainarahalla.
2. pelataan kännissä kovalla grindauksella saatu kassa sileeks nl2k pöytiin
3. lähdetään vittuuntuneena stiimaamaan tiltti kännissä autolla kaupungille

näin käyny muutaman kerran. tällä hetkellä kassat saatu taas parille saitille hyviksi, ja olen pitäytyny suht hyvin kassanhallinnassa, vaikkakin olen gamblaaja jossakin mielessä, nii pientä shottia pitää välillä ottaa. lisäksi nykyään tulee opintotuen lisäksi palkkaa oikeesta työstä ja pokeristaki alkanu tulemaan ihan hyvin. lainaa en meinannu enää ottaa :P

niija toki pokeriuran alkuna tuli otettua välillä juuri jotain parinkympin lainoja kavereilta että sai kännissä tehdä ihmenousuja ja kusta sitten isoissa pöydissä.

ja olenki huomannu että olen aika koukussa tuohon tunteeseen, kun on kaikki pelissä ;) mutta pitää eristää se tunne sellaseen peliin että ei koko kassaa laita kuseen. pienen siivun isoon pöytään min. binillä ja saa hyvät tyydytykset.

arividerchi

yhteiskunnanelätti

Viesti Kirjoittaja yhteiskunnanelätti » 28 Helmi 2009, 19:21

velkarahal en oo koskaan pelan.
Mut mitä mieltä ootte tästä?
yhteiskunnan rahoil tulee pelattua huviksee.
Miksei? :-'
Kun yhteiskunta on antanut tälläsen mahdollisuuden.
jo vuosia sitten olen alottan tän luxuselämän,
et ei tarvi ikinä tehä töitä, ei maksaa veroja eikä mitään muitakaan laskuja yms. voutille velkaa xxxxxx summan eikä nekään saa ikinä niitä rahoja.
yhteiskunta maksaa mulle +1000e/kk kuussa käteen + asunnon. =D> \:D/
On tää helpoo olla vaan "lomalla" kiitos SUOMI kiitos pokeri

Vekke

Viesti Kirjoittaja Vekke » 28 Helmi 2009, 19:28

Aika heikko provo.

Belmondo

Viesti Kirjoittaja Belmondo » 28 Helmi 2009, 20:20

yhteiskunnanelätti kirjoitti:velkarahal en oo koskaan pelan.
Mut mitä mieltä ootte tästä?
yhteiskunnan rahoil tulee pelattua huviksee.
Miksei? :-'
Kun yhteiskunta on antanut tälläsen mahdollisuuden.
jo vuosia sitten olen alottan tän luxuselämän,
et ei tarvi ikinä tehä töitä, ei maksaa veroja eikä mitään muitakaan laskuja yms. voutille velkaa xxxxxx summan eikä nekään saa ikinä niitä rahoja.
yhteiskunta maksaa mulle +1000e/kk kuussa käteen + asunnon. =D> \:D/
On tää helpoo olla vaan "lomalla" kiitos SUOMI kiitos pokeri
Haha, et saa edes puolikasta tonnia mistään kun tarpeeks kauan lusmuilet.

yhteiskunnanelätti

Viesti Kirjoittaja yhteiskunnanelätti » 28 Helmi 2009, 21:47

XXX Kohtuutta hymiöiden käyttöön, kiitos -modet

Vilunen

Viesti Kirjoittaja Vilunen » 28 Helmi 2009, 22:04

yhteiskunnanelätti kirjoitti::-' :-' :-' :-' :-' :-' :-' :-' :-' :-'
Sitä ollaan jo eläkkeellä eli lomalla loppuikä \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/
No hätä 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Liekö tossa nyt niin juhlimista... Viestisi on siis, että kannattaa tehdä rikos tai konkurssi ja ryhtyä yhteiskunnan riippakiveksi? =D>

Jokainen kai elää miten tykkää, sääli vaan, että niitä kanssaeläjiään ei saa valita.

Belmondo

Viesti Kirjoittaja Belmondo » 28 Helmi 2009, 22:32

Kyllä se vouti omansa ottaa sun eläkkeestäkin. Asuntoos saat asumistuen, ei sitä kukaan kokonaan maksa. Pelkkää paskaa puhut. Kuten jo mainittu, huono provo.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen pokerikeskustelu”