Steikattuna pelaaminen

Pokeriin liittyvä mielenkiintoinen keskustelu, joka ei sovi muiden otsikoiden alle

Steikattuna pelaaminen

ViestiKirjoittaja Yeah » 27.02.2009 13:01

Millaisia kokemuksia muilla on steikattuna pelaamisesta? Onko (mahdolliset) voitot jaettu 50/50-suhteella ja tappiot kustantaa steikkaaja?

Entä miten olette kokeneet steikattuna pelaamisen? Lähteekö reissukäsi herkemmin kun ei ole mahdollisesti ole scared money, vaan tietää että steikkaaja luottaa peliin, vai meneekö peli kyyläämiseksi, kun ei halua hävitä sillä kolmen streetin pillillä steikkaajan rahoja? Onko steikkaaja vaatinut käsihistorioita tai jopa mahdollisesti seurannut peliä reaaliajassa?

Itseäni kohtasi steikkitarjous ja "ehdot" menee tuolla fifty-sixty jaolla, eikä minulla ole käytännössä hävittävää. Steikkaaja on sukulainen, joten luotettavuudessakaan ei ole ongelmia, ja mitään sopimuksia tmvs ei ole ollut tarpeen tehdä.

Oma tapaukseni on turnauspokan osalta, mutta toki myös käteispelisteikeistä keskustelua otetaan vastaan :)
Yeah

Käyttäjän avatar

Re: Steikattuna pelaaminen

ViestiKirjoittaja choppys » 27.02.2009 13:29

Onko (mahdolliset) voitot jaettu 50/50-suhteella ja tappiot kustantaa steikkaaja?

Kyllä.
Entä miten olette kokeneet steikattuna pelaamisen?

Eilen alkoi mulla toi diili, niin ei ole vielä hirveesti kokemuksia.
Onko steikkaaja vaatinut käsihistorioita tai jopa mahdollisesti seurannut peliä reaaliajassa?

Steikkaaja pyysi multa parin turnauksen käsihistoriat joissa olin mennyt deepiksi, ennen steikin saamista.
choppys

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja hardluck » 27.02.2009 16:38

No oma kokemukseni on ollut että tappiot steikkaajan piikkiin, mutta mahdollsiten voittojen jälkeen alkupääoma steikkaajalle ja sit voitot tasan.

Tälleen pelattuna ainakin omalla kohdalla tuolla oli valtaisa hyöty omalle pelille. Pelasin paljon keskittyneemmin, tarkemmin ja fiksummin. Yksinkertaisesti jos joku osoittaa luottamusta omaan peliin, niin ei sitä töhöilemällä pilatakaan viitsi. Mikä tahansa steikkidiili olisi itselle pelkän pelin puolesta hurja +EV

Kylmän kauden osuessa kohdalla sitten taas steikattuna häviäminen tuntuu pahemmalta kuin hävitä pelkästään omia rahoja :no:

Näin siis omalla kohdallani, jokainen varmasti kokee nämä asiat hiukan erilailla.
Jonakin päivänä laivani saapuu, mutta minun onnellani olen tietysti juuri silloin lentokentällä!!

The River Takes It All!!!
hardluck

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja HooPee » 27.02.2009 21:03

On tullut pelattua steikkirahoilla. Juurikin tuolla voitot 50:50 -diilillä. Omat kokemukset varsin hyvät, varmaan myös steikkaajallakin :)

Eipä siinä sen erikoisempaa. Kuten Hardis mainitsi, keskittyminen tuppaa olemaan kaverin rahoja pelatessa vähän parempi, kuin omia roposia survoessa.
HooPee

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Haazi » 27.02.2009 21:44

Kerrotaan nyt tähän ketjuun toisenkin osapuolen näkemystä. Alkuun, mulla ei ole välttämättä sellaista rollia, josta oikeasti pystyis steikkaan/lainaan kavereille, mutta olen ajatellut muutaman kohdalla tällai: "toivoisin, että joku tekis tän saman mulle, jos oisin sen asemassa". Itelle tulee aidosti hyvä mieli, jos on voinu jelppia ku toisella tiukkaa. En mä hirveästi ole odottanu tuottoja.

"Haazin tallin" pelit ei o menny aina hyvin ja hienosti. Nää jannut on kaikki täältä foorumilta, mutta tunnen heitä myös "siviilissä". Läheisimmälle tyypille on rahaa rollina lainas ja sillä pelit alkoi kk sitten kuin suoraa painajaisesta, vaikka pelaa 95% varmuudella mestassa/tasollaan voitollisesti. Tällöin myös oma stressitaso alkoi nousemaan, kun ei alkuun sovittu hänen kanssaan tarkemmin stoploss-limiteistä. Nyt hänen tilanne näyttää jo valoisammalta ja omakin mieli rauhallisempi. Viimeisimmän rahoittamani (steikkausdiili 50-50) henkilön pelit ovat myös kangerrelleet, mutta uskon suunnan kääntyvän ainakin niin, että 3kk jakson jälkeen pääsen omilleen. Olen myös ollu hänen luonaan tsemppaamassa ja koutsaamassa. Meillä on tämän henkilön kanssa kirjallinen virallinen sopimus, joka määrittää tiukasti pelien laadun ja lainaehdot.

Sitten varoittavakin esimerkki foorumilta löytyy. Aikaa on kulunut vajaa vuosi ja puolet lainasummasta on vieläkin maksamatta. Lupaukset tuli heti alkuun hänen osaltaan petettyä ja pelattua kännissä aivan liian isoa. Hänellä oli mahdollisuus maksaa koko summa jo suhteellisen nopeasti takaisin, mutta päätti toisin. Hänellä on myös tällä hetkellä mahdollisuus maksaa ainakin osa loppusummasta pois, mutta häneen ei saa yhteyttä mailitse ja puhelimella. Toivon, että löydät itsestäsi suoraselkäsyyttä ja reiluutta kaveriasi kohtaan ja otat itse muhun yhteyttä, kiitos.

Mielestäni velkapelaamisessa ei sinänsä ole järkeä. Toki elämä voi heitellä ja reallife menot rampauttaa rollin, jolloin henkilön (voitollinen) pelaaminen tietyllä tasolla estyy. Hyvä kaveri voi tällöin auttaa ja tulla vastaan resurssiensa mukaan. Vastuuta on myös lainaajalla, jos on tunne, että vie velkarahalla kaverin tilannetta vain huonompaan.
"the hand was so sick because I was looking at the screen between the fingers when the final cards came. First I thought I had won, but then I realized that I actually lost the hand"
Haazi

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja kanezuru » 27.02.2009 22:17

Haazi kirjoitti:Kerrotaan nyt tähän ketjuun toisenkin osapuolen näkemystä. Alkuun, mulla ei ole välttämättä sellaista rollia, josta oikeasti pystyis steikkaan/lainaan kavereille, mutta olen ajatellut muutaman kohdalla tällai: "toivoisin, että joku tekis tän saman mulle, jos oisin sen asemassa". Itelle tulee aidosti hyvä mieli, jos on voinu jelppia ku toisella tiukkaa. En mä hirveästi ole odottanu tuottoja.

"Haazin tallin" pelit ei o menny aina hyvin ja hienosti. Nää jannut on kaikki täältä foorumilta, mutta tunnen heitä myös "siviilissä". Läheisimmälle tyypille on rahaa rollina lainas ja sillä pelit alkoi kk sitten kuin suoraa painajaisesta, vaikka pelaa 95% varmuudella mestassa/tasollaan voitollisesti. Tällöin myös oma stressitaso alkoi nousemaan, kun ei alkuun sovittu hänen kanssaan tarkemmin stoploss-limiteistä. Nyt hänen tilanne näyttää jo valoisammalta ja omakin mieli rauhallisempi. Viimeisimmän rahoittamani (steikkausdiili 50-50) henkilön pelit ovat myös kangerrelleet, mutta uskon suunnan kääntyvän ainakin niin, että 3kk jakson jälkeen pääsen omilleen. Olen myös ollu hänen luonaan tsemppaamassa ja koutsaamassa. Meillä on tämän henkilön kanssa kirjallinen virallinen sopimus, joka määrittää tiukasti pelien laadun ja lainaehdot.

Sitten varoittavakin esimerkki foorumilta löytyy. Aikaa on kulunut vajaa vuosi ja puolet lainasummasta on vieläkin maksamatta. Lupaukset tuli heti alkuun hänen osaltaan petettyä ja pelattua kännissä aivan liian isoa. Hänellä oli mahdollisuus maksaa koko summa jo suhteellisen nopeasti takaisin, mutta päätti toisin. Hänellä on myös tällä hetkellä mahdollisuus maksaa ainakin osa loppusummasta pois, mutta häneen ei saa yhteyttä mailitse ja puhelimella. Toivon, että löydät itsestäsi suoraselkäsyyttä ja reiluutta kaveriasi kohtaan ja otat itse muhun yhteyttä, kiitos.

Mielestäni velkapelaamisessa ei sinänsä ole järkeä. Toki elämä voi heitellä ja reallife menot rampauttaa rollin, jolloin henkilön (voitollinen) pelaaminen tietyllä tasolla estyy. Hyvä kaveri voi tällöin auttaa ja tulla vastaan resurssiensa mukaan. Vastuuta on myös lainaajalla, jos on tunne, että vie velkarahalla kaverin tilannetta vain huonompaan.

Toi Haazin toinen esimerkki on se pahin tilanne. Tuohan on täyttä kusettamista ja kaveri tarvitsee pientä soramontun oppia. Siis luulisi olevan nyt jumalauta sen verran rehellinen kaveri, että jos saa jonkun luottamaan itseensä ja steikkaamaan niin vähintäänkin lyhentää sijoittajan pääomaa, kun siihen mahdollisuus tulee. Itse en ole pelannut steikattuna, mutta olen kyllä yrittänyt viime aikoina katsella jos löytyisi steikkaajaa, lähinnä Live-turnauksiin. Uskon että steikkattuna tulisi pelattua paljon keskittyneemmin, koska ei missään nimessä haluaisi pettää steikkajaa ja toisaalta olisi hienoa palkita hänen luottamuksensa hyvillä tuloksilla.
kanezuru

ViestiKirjoittaja Kuuma » 27.02.2009 23:11

Kyllä minusta suoraselkäisyyttä löytyy, jopa "itsensäpaljastamiseen" tässä asiassa foorumilla. Eli olen Haazin mainitsema kaveri. Asiahan ei muille kuin mulle ja Haazille periaatteessa kuulu, mutta noh. Eli elämä on heitellyt meikäläistä jos jonkinlaiseen kurimukseen viimeisen 2/3 vuoden aikana ettei tosikaan, toki vain taloudellisesti. Syy miksi en ole lyhentänyt velkaa on että olen väistämättä tarvinnut rahaa elämän menoihin, joten olen joutunut väkisin arvottamaan rahan käyttökohteita sun muuta. Ei se aina vaan ole helppoa. Harmittaa vain se että Haazi ja ehkä joku muukin saa minusta epärehellisen kuvan, vaikka se on kaikkea muuta mitä oikeasti olen. Inhoan epärehellisyyttä ja epäoikeidenmukaisuutta ja viimeisenä asiana maailmassa itse haluaisin olla sellainen paska.

Oot koittanut ottaa yhteyttä ilmeisesti? Piru ku mulla on uusi numero ja en vanhaa sähköpostianikaan käytä oikeastaan ikinä. Toki olisin voinut käydä tarkistamassa emailin, joten minun moka sekin.

Lupaan kuitenkin koko foorumin nähden maksaa Haazille väh. puolet jäljellä olevasta velasta ensi viikolla, mahd. enemmän mutta siis vähintään puolet. (Olin muutenkin ottamassa suhun yhteyttä kun juurikin eilisen turnausmenestyksen ansiosta sain vähän ylimääräistä kalkkua).

Käyn nyt Haazi tarkastamassa sähköpostini ja otan suhun tarkemmin yhteyttä vielä (esim. vaihdetaan puh. numeroita sun muuta) :)
Kuuma

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Haazi » 27.02.2009 23:51

En mä asiasta oo liiemmin huudellu enkä koskaan julkisesti ketään tois esiin tässä yhteydessä ilman toisen suostumusta. Multa myös löytyy ymmärrystä ja pidempää pinnaa asiassa. Elämän karikoille ei aina voi mit ja rahaa ei vaan joskus ole. Hienoo, että edes sit tätä kautta otit muhun yhteyttä. Mul ei o niiden sun rahojen takaisinmaksun kanssa mitään päivän päälle kiirettä, mut jonkun suunnitelman voisit takaisinmaksulle mulle väsätä, niin ihan ok. Hoidetaan asia meidänvälisenä, kun tällänen julkinen selvittelu ei oikein oo paras tapa. Laita viestiä mailitse tai SMS tai pirauta :)

Olkoon tää meidän tapaus esimerkkinä muillekin..
"the hand was so sick because I was looking at the screen between the fingers when the final cards came. First I thought I had won, but then I realized that I actually lost the hand"
Haazi

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja kanezuru » 28.02.2009 0:46

Sen enempää puuttumatta kavereiden asioihin, niin hienoa jos saatte homman taas raiteilleen. :)
kanezuru

ViestiKirjoittaja kauppari » 02.03.2009 23:38

Joo tuli itellekkin hyvä mieli kun saitte hommat sovittua :yes:

Toi tunne on kyllä inhottava kun ei tiedä yhtään koska saa velkoja vai saako ollenkaan.
kauppari

ViestiKirjoittaja TheGreekFisherman » 08.03.2009 1:40

Fuck that, velat hoidetaan sillon ja siten ku sovitaan otherwise naru kaulaan ja nimi lehteen. :-'
"Baseball is like a poker game. Nobody wants to quit when he's losing; nobody wants you to quit when you're ahead." ~Jackie Robinson
TheGreekFisherman

ViestiKirjoittaja SirLuzAlot » 08.03.2009 1:57

TheGreekFisherman kirjoitti:Fuck that, velat hoidetaan sillon ja siten ku sovitaan otherwise naru kaulaan ja nimi lehteen. :-'

Ja promillet on?
Jos haluat onnistua elämässä, kerää ympärillesi neroja. Jos haluat onnistua pokerissa, kerää ympärillesi idiootteja.
SirLuzAlot

ViestiKirjoittaja Lehewi » 08.03.2009 21:44

Tuollaisessa Haazin kertomassa tilanteessa nyt olisi VÄHINTÄÄNKIN reilua pitää edes yhteyttä lainaajaan ja pitää hänet ajantasalla. Ei varmaan ole hänen asiansa selvitellä lainaajan nykyisiä puhelinnumeroita ja mitenkään telepatian mahtia vähättelemättä oletan ettei hän voi tietää lainaajan aikomuksia ellei lainaaja niitä itse kerro?
Lehewi

ViestiKirjoittaja paisti » 08.03.2009 23:25

Livepeleissä pelailin pidempäänkin steikattuna. Varsin vapauttavaa pelata omaa peliä kun ei oo omat kalkut pöydässä. 30/70 meni voitot ja voitot sai kotiuttaa heti jokaisen session jälkeen edellyttäen että kokonaisrolli on aloitusstackia suurempi. Diileistä puhuttaessa kannattaa mainita missä vaiheessa omat voitot saa ottaa pois, esim. kuukausittain vai vasta jonkun milestonen jälkeen esim. kun rollia on kasvatettu 50% tai 100%.
paisti

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Case » 09.03.2009 12:12

paisti kirjoitti:Livepeleissä pelailin pidempäänkin steikattuna. Varsin vapauttavaa pelata omaa peliä kun ei oo omat kalkut pöydässä. 30/70 meni voitot ja voitot sai kotiuttaa heti jokaisen session jälkeen edellyttäen että kokonaisrolli on aloitusstackia suurempi. Diileistä puhuttaessa kannattaa mainita missä vaiheessa omat voitot saa ottaa pois, esim. kuukausittain vai vasta jonkun milestonen jälkeen esim. kun rollia on kasvatettu 50% tai 100%.

Ja steikkaajan kannattaa muistaa, että jos pelaaja voi nostaa voittonsa jokaisen session jälkeen, niin yhtä lailla tappiolle jäänyt tilanne pitää muistaa seuraavalla kerralla. Eli jos pelaaja jää jostain sessiosta tappiolle 100e, niin seuraava kerta alkaa (eli jatkuu) tilanteesta -100e eikä 0e.
Case

Seuraava

Palaa alueelle Yleinen pokerikeskustelu