Turnauspokerista kesätyö?

Pokeriin liittyvä mielenkiintoinen keskustelu, joka ei sovi muiden otsikoiden alle
Purtsum

Turnauspokerista kesätyö?

Viesti Kirjoittaja Purtsum » 18 Huhti 2009, 15:48

Tiedän että MTT-turnauksissa varianssi on suurta ja tappioputket ovat väistämättäkin välillä pitkiä. Olen kuitenkin mietiskellyt, että onnistuisinkohan saavuttamaan kuukausitasolla jonkinlaista tasaista tuottoa grindaamalla MTT-turnauksia. Aloituskassa on noin 1000d.
Miksi turnauksia? Siksi, koska osaan cashia huonommin. Turnauksissa kyylääminen sopii mulle :) , cashissa roiskin. Cashissä voin tiltatakkin, turnauksissa en.

Olen opiskelija, ja en ole vielä saanut varmistusta kesätyöpaikasta. Leikittelen tänä taantuman aikana kuitenkin ajatuksella, että mitäs jos pelattais sitten vaikka kesä pokeria, jos ei "oman alan" töitä sitten kesäksi välttämättä löytyisi. Ajattelin kysyä teiltä arvon turnauspelaajat, mitä arvelette olisiko minulla mahdollisuuksia 5d-33d turnauksia pelatessa saavuttaa n. 10-15d tuntiansio pitkässä juoksussa. Saman rahan minkä saisin tehtaalta 3-vuorotöissä. Tottakai tätä on mahdoton ennustaa, mutta ajattelin kuitenkin teidän raaka-arvioitanne kysyä.

Ja tietenkään en aloita ihan tyhjästä. Olen pelannut ja jonkin verran myös opiskellut turnauspokeria enemmän noin kahden viime vuoden ajan. Pelityylini on aika tiukka, olen itse kokenut sen pienissä nettiturnauksissa parhaaksi ja itselle sopivimmaksi. Tietenkin pelityyliä mukautetaan aina pöydän ja vastustajien mukaan. En ole omasta mielestäni vielä hyvä pelaaja, mutta turnausten taso ainakin Starssilla on aika huono joten se tasoittaa hieman.

Official poker rankings näyttää kohdallani seuraavaa:

Turnauksia takana n. 800 (otanta tietenkin aika pieni)
Prizes: 12563$
Profit: 3994$
ROI: 39%
ITM: 17%

Biggest prize: 1126d , monta kertaa ollut monen kilon rahastuksetkin lähellä mutta vielä ei ole pokerijumalat olleet näissä pakollisissa finaalipöydän flipeissä puolellani.

Kiitoksia asiallisista vastauksista!

FinmAn

Re: Turnauspokerista kesätyö?

Viesti Kirjoittaja FinmAn » 18 Huhti 2009, 15:51

Noin kovalla turnaushistorialla ihan mahdollista mielestäni.

GL & HF!

jarree

Viesti Kirjoittaja jarree » 18 Huhti 2009, 16:07

Pieni varotuksen sana: itse pelasin "kesätyönä" opiskelun välissä joitakin vuosia sitten pokeria. Sen jälkeen ei ookkaan juuri opiskeltu. Jos meinaat vielä opiskelua jatkaa suosittelen jotain muuta "kesätyötä" :)

lapamato

Viesti Kirjoittaja lapamato » 18 Huhti 2009, 16:19

Kyllä MTT:tä pelaamalla voit tienata kesäksi käyttörahat helposti, kunhan muistat ettet astu sinne cashgamejen turmiolliseen maailmaan. Itsekin pelasin viime kesän (nähtävästi myös tämä kesä,kun en muistanu hakea kesätöitä) MTT:tä paljon mutta myös cashia.. cashiin tottakai kuoppasin ja MTT:stä tuli jotain rahastuksia ,jotka piti hengissä.

Noita pieniä MTT:tä voi laittaa aluks tyyliin 4 päälle yhtä aikaa ,kun se alkuosio on kumminkin aika tylsää kyyläämistä.

Pieni varoituksen sana. Se on oikeasti vittumaista hommaa painaa pelkkiä MTT:tä jos et voi cashista vetää "tasaista tuottoa". Niinkuin itsekin sanoit niin MTT:ssä varianssi on tosi isoa, joten pitkiä tappioputkia voi ilmaantua..Toisaalta pieni buy -inisissä ja ei niin MEGA FIELDIsissä MTT:ssä ROI voi helposti olla +100. Stars on siitä paska että pelaajia on niin saatanasti käytännössä joka turneessa..

Hyviä luckboxeja ja suuria rahastuksia.gl.
Only the beauty of the game counts.

Purtsum

Viesti Kirjoittaja Purtsum » 18 Huhti 2009, 16:24

jarree kirjoitti:Pieni varotuksen sana: itse pelasin "kesätyönä" opiskelun välissä joitakin vuosia sitten pokeria. Sen jälkeen ei ookkaan juuri opiskeltu. Jos meinaat vielä opiskelua jatkaa suosittelen jotain muuta "kesätyötä" :)

Kiitos näistä varoituksen sanoista! :)

procombo

Viesti Kirjoittaja procombo » 18 Huhti 2009, 16:48

Itsellä vähän samantapainen suunnitelma, mutta cashin puolella. Kesätyötä ei irronnut parista paikasta. Johon itseasiassa olin tyytyväinen koska pelaan golfia pokerin ohessa ja noiden harrastusten lomassa työt ei oikein toimi. Kentällä menee lähes joka päivä +5 tuntii ja siihen muutaman tunnin pokerit. Eli js oisin töihin päässyt/joutunut niin ois joutunut karsimaan aika raa'asti jommastakummasta.

Vanhempani eivät oikein usko siihe että voisin pokerilla voittaa kohtuullisia summia vaan valittavat aina et tuut hävii kaikki tjsp. Mut itse uskon et pystysin vetää kesällä 1k+ kuukausia. Mut katellaa ja onnea OPlle.

Vilunen

Viesti Kirjoittaja Vilunen » 18 Huhti 2009, 16:59

Omasta mielestäni turnauspelaaminen tonnin kassalla kesätyöksi kuulostaa tuhoon tuomitulta yritykseltä. Oletko miettinyt kuinka helppoa on pelata "veitsi kurkulla"? Toisaalta en tiedä kuinka kipeästi kesällä rahaa tarvitset. Jos kesän vuokrien maksu+muu eläminen on kiinni pokerista ja rahaa niihin pitäisi kerätä tonnin kassalla, niin itseäni epäilyttäisi.

Itse ottaisin jonkun hyvän bonuksen ja harjaisin cashiä vaikka NL20 tasolla aluksi. Itse en pidä turnauksista variaation&pienen tuntipalkan vuoksi.

myg

Viesti Kirjoittaja myg » 18 Huhti 2009, 17:03

Kannattaa muistaa et turnauksii pelatessa joutuu helpostikkin pelaamaan sen 6-8h päivässä. Ei kuullosta houkuttelevalta ainakaan KESÄLLÄ.

Robe_

Viesti Kirjoittaja Robe_ » 18 Huhti 2009, 17:08

myg kirjoitti:Kannattaa muistaa et turnauksii pelatessa joutuu helpostikkin pelaamaan sen 6-8h päivässä. Ei kuullosta houkuttelevalta ainakaan KESÄLLÄ.
+1

Tää mullakin tuli eka mieleen. Varsinkin jos parhaat turnaukset alkaa alkuillasta ja siitä sitten kestää jonnekkin pikkutunneille ni ei perskule. tietty jos ei ole iltamenoja ni mikäs sitte siinä.

edit. jos pelkkä starssi pelipaikkana ni siellä kyllä ojn mahdollista pelata ihan millon vain hyviä turnauksia..

dstroy

Viesti Kirjoittaja dstroy » 18 Huhti 2009, 17:21

Kiinnostava ajatus, mutta en kyllä varmaan turnauksia vetäisi tolleen... Otanta näyttäis olevan pieni mutta jos sitä plussaa tahkoo niin mixei, pitää vaan olla valmis vetämään noit öitä, ainaski kun kattoo betssonin turnauksia niin parhaat siellä näyttäisi olevan just ilta-yö aikaan. Tosin oma eka turnausvoitto tuli sunnuntai-aamuna siitä 2k guara 20d'stä, oltiin vissii 5 suomalaista top 6dessa.. Ummm missä oltiin, kesällä jos olisin vielä opiskelija eikä olis täyspäivästä duunia voisin kyllä kuvitella mökillä olemisen 3 kk'n ajan ja päivät mukavaa mökki-elämist ja sit illat grindataan pokkaa. Mut joo, päivätyö niin ei siit tollast taida tulla...

Et onnee vaan, tänne sit postausta tai blogii siit miten homma etenee!!!

GRAND

Viesti Kirjoittaja GRAND » 18 Huhti 2009, 17:43

itsehän viime kesänä toteutin ton "unelman" kahden kuukauden osalta...pelasin jonkun 10 turnausta päivässä, eli aloitin kaikki samalta kellon lyömältä ja kyllähän niistä joku aina meni pitkälle. Siitä huolimatta varianssi on niin tappavaa ettei järkeä.

En voi sanoa että olisin rikastunut, kun juuri ja juuri pysyi edes kaljarahoissa. Yllättäen suurin mutta olikin oman pään kestäminen. Kun heräät joka päivä kello 14:sta ja käyt pelailemaan siinä illansuussa, niin elämästä tulee todella tylsää.

Ja paras pointti on se, että vaikka miten vituttaisi siellä torilla nenänpää punasena syötättää mummoille mansikoista pikkupalasia tai kuuppa punasuna soitella 7päivää -lehdestä puhelinlinjoja pitkin, niin SILTI suosittelen lämpimästä, että ainakin osan kesästä teet jotain...

paskaduunia.

varvastoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja varvastoo » 18 Huhti 2009, 18:18

GRAND kirjoitti:itsehän viime kesänä toteutin ton "unelman" kahden kuukauden osalta...pelasin jonkun 10 turnausta päivässä, eli aloitin kaikki samalta kellon lyömältä ja kyllähän niistä joku aina meni pitkälle.
Et pelannut kovin "ammattimaisesti" tosin. Oletan että pelasit avg 5-7h päivässä, turnaus/h tahti kuulostaa tosi matalalta. Eli jos tolla sai kaljarahat, niin osaamalla sopivasti lisäillä joukkoon esim. pitkiä sittareita tai jotain lyhyitä MTT keskivaiheilla sais varmasti enemmän turnauksia päälle mihin kerkee kyllä keskittyä samaan tahtiin. Eli helposti tohon sessioon ois varmaan saanut 20-30 turnausta pienellä säädöllä, jos ees voitollisesti pelaa niitä muita niin tuottokin voisi tuplaantua.

Mutta toi 1000d kassa aika heiveröinen. Turnaukset luultavasti ovat kuitenkin luokkaa 20d bi, MTT pelaamisessa aina riskinsä ettet lopulta päädy ees semipitkälläkään (2kk?) tähtäimellä top3 montaa kertaa jos ollenkaan jolloin ois kiva jos niistä jämemmistäkin sijoista sais koottua kohtalaisen voittosaaliin. Mutta näinhän se on aina, ettei parin kuukauden jaksoksi voi tehdä tarkkoja voittosuunnitelmia, kun hyväkin harja saattaa pelaa tollaisen jakson tappiollisesti ajoittain. Eli kuten sanottu, jos vuokran maksu riippuu kesän MTT voitoista niin en luottaisi sokeasti mahdollisuuksiin.

Purtsum

Viesti Kirjoittaja Purtsum » 18 Huhti 2009, 18:21

Vilunen kirjoitti:Omasta mielestäni turnauspelaaminen tonnin kassalla kesätyöksi kuulostaa tuhoon tuomitulta yritykseltä. Oletko miettinyt kuinka helppoa on pelata "veitsi kurkulla"? Toisaalta en tiedä kuinka kipeästi kesällä rahaa tarvitset. Jos kesän vuokrien maksu+muu eläminen on kiinni pokerista ja rahaa niihin pitäisi kerätä tonnin kassalla, niin itseäni epäilyttäisi.

Itse ottaisin jonkun hyvän bonuksen ja harjaisin cashiä vaikka NL20 tasolla aluksi. Itse en pidä turnauksista variaation&pienen tuntipalkan vuoksi.

Joo en alussa oikein selvittänytkään, eli en tietenkään pelaisi niin että veitsi kurkulla jännitettäisiin että mites tässä käy, ihan vaan rahat mitkä tällä hetkellä on pokeritilillä olis käytössä. Mut ajattelin että jos ei tosiaan töitä saa mistään niin sitten ois aikaa pelailla ja kokeilla että mihin suuntaan homma kääntyis. Sen verran kyllä luottoa itseen löytyy että ihan hyvin noi turnaukset on biitattavissa edes tämmöselle kohtuulliselle pelaajalle kun taso on niin huonoa. Ja mun pelissä on helvetisti vielä leakkejä, en jostain turnauspelin alueesta ymmärrä vielä hölkäsen pöläystäkään, mutta pakko kai on katsoa välillä taaksepäin ja miettiä että kai jotain on tehty oikein. Vaikka ei isoista summista puhutakkaan.

Tota cashia mun on kai turha koittaa, koska monesti turnauksista voitettuja rahoja on survottu just cashiin, omasta mielestä tietenkin bad beatteihin. Todellisuudessahan ei varmaan näin kuitenkaan ole.

Mä olen ollut muutaman vuoden jo työelämässä ja taas opiskellu pari vuotta tässä välissä--> jatkokoulutus ja alanvaihto käynnissä. Vaihtoehtona ei vaan ole enää ihan mitkä tahansa hommat. Mutta tottakai jos kaikki rahat on finaalissa, on ylpeys nieltävä ja madallettava kynnystä ottaa mitä erilaisempia työtehtäviä vastaan. Nimim. Rattopoika. :o

Limppari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Limppari » 18 Huhti 2009, 18:24

Jos cashgame ei toimi ni et oo harkinni pelaavas kesällä sittareita? Nekin vois olla ihan hyvä vaihto ehto...
Niitä pelatessa ei tarvi kärvistellä koneella 6h putkeen ja tippua bublessa.. Tasokaan noissa 11-33$ sittareissa ei kuitenkaan ole mikään päätä huimaava..

REALPIPU

Viesti Kirjoittaja REALPIPU » 18 Huhti 2009, 18:37

Statsisi kertovat, että olet poikkeuksellisen hyvä turnauspelaaja. ITM on samaa luokkaa kuin pro pelaajilla. Kannattaa satsata MTT-pelaamiseen, mutta en kuitenkaan tilanteessasi ajattelisi, että se olisi työtä. Pelin kehittämisen ja itseluottamuksen kannalta moinen ajatus voi viedä terän pelistä ja edgen myös.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen pokerikeskustelu”