Pokerisivujen Twitch lähetykset - infoketju

Pokeriin liittyvä mielenkiintoinen keskustelu, joka ei sovi muiden otsikoiden alle

Pokerisivujen Twitch lähetykset - infoketju

ViestiKirjoittaja Pokerisivut Jarkko » 25.02.2016 16:09

Pokerisivut on siirtymässä Twitch-aikaan ja Pokerisivujen ensimmäinen lähetys tulee ilmoille tänään torstaina 25. helmikuuta kello 20.30!

Pokerisivujen historiallisessa Twitch-debyytissä päästään seuraamaan pitkän linjan turnausveturi Miikka Anttosen pelejä Partypokerilla. Verkkoturnauksista yli kaksi miljoonaa dollaria tienannut Anttonen on peliensä lisäksi ansioitunut mm. CardRunnersin valmentajana, useiden pokerimedioiden kolumnistina ja mies ehti hiljattain julkaisemaan myös omaelämäkertateoksensa Once A Gambler.

Anttosen pelaamista pääset tänään seuraamaan suorana osoitteessa http://www.twitch.tv/pokerisivut ja Anttonen tulee peliensä kommentoinnin ohessa vastailemaan myös katsojien kysymyksiin.
Pokerisivut Jarkko

Käyttäjän avatar

Re: Pokerisivujen Twitch lähetykset alkavat tänään!

ViestiKirjoittaja harjto » 25.02.2016 20:58

1. Onko tämä eka lähetys katsottavissa jotenkin jälkeenpäin twitch/youtube/tms.?
2. Kuinka usein tällaisia striimauksia tulee jatkossa olemaan?
3. Onko kuvan tarkkuutta mahdollista hieman laksea, jotta striimi pyörisi jouhevammin? (tällä hetkellä siis pätkii paljon, mutta oma yhteyskin on toki hidas)

Ja vastausta toivon tähän ketjuun, koska striimiä mahdoton seurata pätkimisestä johtuen. Kiitos!
harjto

ViestiKirjoittaja Jay82 » 25.02.2016 21:21

Ensimmäiseen vastaus on luultavasti kyllä. Mikäli pokerisivut on asettanut twitchin tallentamaan lähetyksensä, ne pysyvät pokerisivujen twitchkanavalla tietyn ajan tallessa kunnes poistuvat. Nääkin kyllä varmaan saa jotenkin ladattua tuolta ja vaikka laitettua youtubeen, pokerisivujen tiimi vois tän selvittää, pysyis sit nääkin videot sivujen tubessa katsottavissa :)

2. Kiinnostaisi itseänikin :P

3. kysymykseen vastaus on että kun viet hiiren kursorin kuvan päälle niin kuvan oikeassa alareunassa on ratas ikoni jota klikkaamalla saat asetukset esiin, ja sieltä voit määrittää kuva-asetuksia, low medium high source... valitse siitä omalle yhteydellesi sopiva.
Jay82

ViestiKirjoittaja harjto » 25.02.2016 21:47

Kiitos Jay82 vastauksestasi. Itsellä ei jostain syystä tuo video quality ole säädettävissä, mutta pätkimiset kaikkosivat kun Miikka laski bitraten 1500:aan \:D/
harjto

ViestiKirjoittaja nikkipe » 25.02.2016 22:57

Hienoa saada suomenkielisä striimejä eetteriin. Ensimmäinen vieras oli IMO paras valinta joka markkinoilta löytyy. Innolla odotan tulevia lähetyksiä.

Rakentavana palautuksena. Kannattaisi valmistautua ja lähetyksen säätämiseen paremmin. Jopa pienemmät suomen kieliset pokerisaitit viitsivät nähdä vaivaa valmistautumiseen.

Itse srtiimaajanhan ei tarvitse noita asioita tuntea, varsinkin kun striimajat tulevat vaihtumaan.
nikkipe
nikkipe

ViestiKirjoittaja yksinäinen_ravustaja » 26.02.2016 2:39

Kiitti tosiaan kaikille jotka katsoivat, 77 ihmistä vielä kuuden tunnin jälkeen 2:30 linjoilla =D>

Pahoittelut omasta puolesta pienistä lastentaudeista, saatiin aika hyvin loppua kohden pelittämään ja ensi viikkoon mennessä hoidetaan loputkin pätkäisyt kuriin. Pidetään bitrate myös jatkossa pienempänä niin pystyy katsomaan huonommillakin yhteyksillä.

Allekirjoittanut vetää vielä ensi torstaina, jos on mitä tahansa ehdotuksia/kommentteja tai mitä haluisitte viikon päästä nähdä niin laittakaa tähän ja yritetään mahdollisuuksien rajoissa toteuttaa.

Tähän kannattaa myös laittaa Pokerisivuille toivomuksia vieraista ja tulevasta sisällöstä!

PS. Lähetys on tosiaan twitchin sivuilla katsottavissa myös jälkikäteen.

-Miikka
Clear eyes, full hearts, can't lose
yksinäinen_ravustaja

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Jay82 » 26.02.2016 5:57

Oikeastaan ainut mikä itseäni lievästi häiritsi oli pöytien päällekkäisyys. Kivempi seurata jos neljääkin pöytää pelaa että ne pöydät olisi "tilenä" :) miten sen nyt sanoo sit järkevästi, näkee koko ajan mitä kaikissa pöydissä tapahtuu vaikka striimaajalla ei olisikaan käsi menossa. Hyvinhän tuo meni noin niinkuin ekaksi striimiksi :)
Jay82

ViestiKirjoittaja STI85 » 26.02.2016 8:58

Lisää valmistautumista ja katsojan näkökulmaa esiin!
Pöytiä ei missään nimessä päällekkäin!
FPS alle 10.
STI85

ViestiKirjoittaja Pokerisivut Jarkko » 26.02.2016 11:15

Kiitokset Miikalle ensimmäisestä lähetyksestä ja tietysti kaikille katsojille!

Pyrimme huomioimaan mahdollisimman paljon katsojien ideoita ja toiveita, joten niitä kannattaa tähän ketjuun ehdottomasti lähettää.

Samoin jos itselläsi on halukkuutta hostata lähetystä tai mielessäsi on joku halukas ruutuun, niin kommenttia vaan tänne.

Tuosta pöytien päällekkäisyydestä myös kommentteja lisää. Olen itse katsonut lähetyksen jossa on kaikki pöydät koko ajan näkyvillä ja siinä en saanut mitään selvää numeroista kuten stäkki- ja panoskoot. Voi olla tosin että ko. lähetyksessä oli huono reso tms. mutta en oikein tiedä kumpi on pahempi, tuo osittainen pöytien päällekkäisyys vai se ettei pöydistä saa kunnolla selvää. Kertokaa jos on hyviä kokemuksia jostakin tavasta.
Pokerisivut Jarkko

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja peteyy » 26.02.2016 11:37

Pokerisivut Jarkko kirjoitti:Kiitokset Miikalle ensimmäisestä lähetyksestä ja tietysti kaikille katsojille!

Pyrimme huomioimaan mahdollisimman paljon katsojien ideoita ja toiveita, joten niitä kannattaa tähän ketjuun ehdottomasti lähettää.

Samoin jos itselläsi on halukkuutta hostata lähetystä tai mielessäsi on joku halukas ruutuun, niin kommenttia vaan tänne.

Tuosta pöytien päällekkäisyydestä myös kommentteja lisää. Olen itse katsonut lähetyksen jossa on kaikki pöydät koko ajan näkyvillä ja siinä en saanut mitään selvää numeroista kuten stäkki- ja panoskoot. Voi olla tosin että ko. lähetyksessä oli huono reso tms. mutta en oikein tiedä kumpi on pahempi, tuo osittainen pöytien päällekkäisyys vai se ettei pöydistä saa kunnolla selvää. Kertokaa jos on hyviä kokemuksia jostakin tavasta.

Itse striimaan niin, että minulla on 4 pöytää tilessa. Apuna käytän Mosaic table organizator ohjelmaa. Myöskin Stack&Tile sopii tähän varmasti hyvin. Tähän mennessä ei ole katsojat valittaneet, että näkyisi liian pienenä.

Toinen tapa mitä striimaajat tuntuvat käyttävän on se, että ruudulla näytetään aina kerrallaan yksi pöytä koko ruudun vievässä tilassa, ja striimaaja sitten vaihtelee siinä näytöllä näkyvää pöytää. Teknisesti en ole ottanut selvää miten tuo yhden pöydän vaihtelu toimii, mutta luultavasti siellä on jotain scenejen vaihtelua pikanäppäimillä taustalla.
"Who me?"
peteyy

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Jay82 » 26.02.2016 16:05

Niko soininen striimaajaks! Ja helppi! Sahamies :) Kyllönen :)
Jay82

ViestiKirjoittaja yksinäinen_ravustaja » 26.02.2016 19:08

peteyy kirjoitti:Itse striimaan niin, että minulla on 4 pöytää tilessa. Apuna käytän Mosaic table organizator ohjelmaa. Myöskin Stack&Tile sopii tähän varmasti hyvin. Tähän mennessä ei ole katsojat valittaneet, että näkyisi liian pienenä.

Toinen tapa mitä striimaajat tuntuvat käyttävän on se, että ruudulla näytetään aina kerrallaan yksi pöytä koko ruudun vievässä tilassa, ja striimaaja sitten vaihtelee siinä näytöllä näkyvää pöytää. Teknisesti en ole ottanut selvää miten tuo yhden pöydän vaihtelu toimii, mutta luultavasti siellä on jotain scenejen vaihtelua pikanäppäimillä taustalla.

Kiitti tästä. Ootko streamannut nimenomaisesti Partylla? Niiden softassahan on käytännössä ainoa isompi ongelma (mielestäni) se, että stäkkikoot sun muut on ihan jäätävän pienellä fontilla eikä sitä pysty suurentamaan. Ennen pystyi skinchanger-softalla mutta sekään ei toimi enää. Tämä oli syy miksi itse pidin eilen pöytiä isompana ja overlapilla, mutta täytyy katsoa vielä jälkilähetyksestä miltä tuo näytti. Itse olen myös lähtökohtaisesti sitä mieltä että overlap on vähän ärsyttävää katsoessa ja tile ois huomattavasti parempi.

Tietääkö kukaan muuten saako HEMin statsit jotenkin näkymään twitchissä? Itselläni siis näkyy normisti pöydissä mutta jostain syystä ei näkynyt tuossa streamissa. Monet kyseli niiden perään mistä olin jopa vähän yllättynyt, mutta toki laitan ne mielelläni ens kerralla näkyviin jos jotenkin keksin miten.
Clear eyes, full hearts, can't lose
yksinäinen_ravustaja

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja temputtaja » 26.02.2016 23:50

Ootko partycaptionia kokeillut? Sillähän voi imo muuttaa fonttien kokoja. Saa myös ftplle ja 888lle. Täysin legit softa ja voi testailla rauhassa vaikka mikroissa

https://sites.google.com/site/partycaption/

Ja tohon statseihin niin saa kyllä näkyviin sun pitää vissiin valita joku layout tai vastaava, että se striimisofta näyttää sen. Tää siis suoraan muistelua striimaajan suusta.
temputtaja

ViestiKirjoittaja Mosku » 27.02.2016 3:29

Hyvä setti! Kiitti poli. Mietit, että kuka jaksaa katsoa jälkilähetyksen, niin hyvinhän se tuossa meni sivussa kuunnelmana sittareita naputellessa.

Toivelista seuraavista striimaajista kun Miikka lähtee lomailemaan.. Blogi starat eli 1.) särki mtt ja mieluiten orastavassa nousuhumalassa. 2.) k-pingu, mtt selvinpäin. 3.) pokergirl91, mtt alasti.

Hyvä konsepti tää striimi, kun tekniikka saadaan skulaan. Mtt toimii hyvin, kun jää aikaa kysymyksille ja chatille, verusus plo/zoom tms,
Mosku

ViestiKirjoittaja toAntem » 27.02.2016 4:47

yksinäinen_ravustaja kirjoitti:Tietääkö kukaan muuten saako HEMin statsit jotenkin näkymään twitchissä? Itselläni siis näkyy normisti pöydissä mutta jostain syystä ei näkynyt tuossa streamissa. Monet kyseli niiden perään mistä olin jopa vähän yllättynyt, mutta toki laitan ne mielelläni ens kerralla näkyviin jos jotenkin keksin miten.

En itse striimaile mitään, mutta ihmettelinki miksei hud ollut näkyvissä niin mietin, että eikö sitä pysty kaapata näytöltä normaalisti ja HEMin foorumeiltä löytyikin: "You will need to use Monitor Capture and Capture Layered Windows to see the HUD on stream."

Kiitos Miikkalle vielä ja toivottavasti auttoi niin nähdään ensi torstaina myös hudi!
toAntem

Seuraava

Palaa alueelle Yleinen pokerikeskustelu