Irtisanoin itseni

Pokeriin liittyvä mielenkiintoinen keskustelu, joka ei sovi muiden otsikoiden alle
LimeSoda
Viesti:

Irtisanoin itseni

Viesti Kirjoittaja LimeSoda »

Tuli vaan tuosta "Kyllä nyt on hyvä fiilis" -viestistä mieleen, että niin taitaa olla minullakin. Ehkä hieman ristiriitainen monestakin syystä, mutta hyvä kai kuitenkin. Ristiriitainenkin vain kai sen vuoksi, että joutui muutaman hyvän työkaverin jättämään sinne.

Töissä on mättänyt asiat jo vähän pidempäänkin, mutta reilu pari viikkoa sitten yrittivät minua taas saada jatkamaan lupauksista huolimatta pätkätyöläisen uraa, sanoin siinä vaiheessa suoraan, että ei kiinnosta. Muutama päivä sen jälkeen irtisanoin itseni. Eilen oli viimeinen työpäivä työpaikalla ja tänään (lauantaina) on ensimmäinen lomapäivä, lomaa on vuoden loppuun saakka.

Jatkosuunnitelmatkin ovat jo selvät, mutta niistä ilmoittelen sitten vähän myöhemmin.
"Olen kokeillut kaikki variaatiot agressiivisesta löysästi lypsävään." Kata Kärkkäinen
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Hyvä hyvä =D>

Pitää tehdä sitä mistä tykkää...

Ilmeisesti pelaat enemmän pokeria jatkossa...? 8)
Vieras

Mullakin on hieman samanlaiset ongelmat tällä hetkellä! Jos ei ens vuonna irtoa vakipaikkaa, niin kyllä taidan lopettaa työt tässä lafkassa, vaikka toisaalta en tässä duunissa todellakaan halua loppuelämää viettää, ku ikääkin on vasta vähän reilu 20! Tälläkin hetkellä duunissa ja kiinnostaa yhtä paljon ku kilo pas***!!!

Oishan se mahtava sanoa itsensä irti ja yrittää pelaamalla elättää itsensä, mut eipä riitä rahkeet siihen..ainakaan vielä :cry:
Diffler
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Diffler »

Pätkäduunit aika rassaavia ja altistuu heleposti hyväksikäytettäväksi, ei kivvaa. Kummaa kun tuo työpula on niin kova, mutta vakituisia ei silti haluta ottaa. Pätkätyöläisiä sen sijaan enemmän kuin riittämiin.

Nnhi, itsensä pomoksi siitä ja pokeria jos rolli ja taidot riittää. Nnno, kai tuokin lopulta paljon stressaavampaa kuin pätkätyöläisyys pitkässä juoksussa. Enpä tierä.

Mmmmutta, veikkauksia Limen tulevaisuuden urasta! Mmm. Itse pistäisin rahani johonkin Pokerisivut.comin projektin täyspäiväiseen hoitelemiseen. Tartten kyllä joltain vähintään 50 : 1 oddsit tuohon vetoon, ei se enää kuulostakaan niin hyvältä ehdotukselta. :<
http://diffler.vuodatus.net - Difflerin blogi
Absinthe

Viesti Kirjoittaja Absinthe »

Diffler kirjoitti:Pätkäduunit aika rassaavia ja altistuu heleposti hyväksikäytettäväksi, ei kivvaa. Kummaa kun tuo työpula on niin kova, mutta vakituisia ei silti haluta ottaa. Pätkätyöläisiä sen sijaan enemmän kuin riittämiin.

Nnhi, itsensä pomoksi siitä ja pokeria jos rolli ja taidot riittää. Nnno, kai tuokin lopulta paljon stressaavampaa kuin pätkätyöläisyys pitkässä juoksussa. Enpä tierä.

Mmmmutta, veikkauksia Limen tulevaisuuden urasta! Mmm. Itse pistäisin rahani johonkin Pokerisivut.comin projektin täyspäiväiseen hoitelemiseen. Tartten kyllä joltain vähintään 50 : 1 oddsit tuohon vetoon, ei se enää kuulostakaan niin hyvältä ehdotukselta. :<
Saattaapi johtua noista työnantajan riskeistä tuo pätkätöiden tarjoaminen. Jos paskakin työntekijä on vaikea irtisanoa, niin ei se kovin paljoa innosta vakinaistamaan.
En sitten tarkottanut, että te olisitte paskoja työntekijöitä, kuhan yleistelin sun muuta:D

Nyt vaan enempi pokeria Limekin ja pian ei tartte mennä duuniin. Tsemppiä siihen..
LimeSoda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LimeSoda »

Periaatteessa tulevien töiden suhteen olisin saattanutkin jatkaa, mutta kun omasta (ja muidenkin) mielestä aika törkeästi pettivät johdon puolelta lupauksensa ja sitten vielä alkoivat näin myöhään ilmoittelemaan jälleen uudesta lyhyestä pätkästä, joka ei todellakaan ollut sitä mitä oli luvattu niin vedin omat johtopäätökset asiasta. Uuden jatkon vieminen eteenpäin alkoi jo aikaisemmin syksyllä jotenkin venymään ja aloin siitä syystä vähän "varmistelemaan" taustoja ja tiedustelemaan muitakin vaihtoehtoja muualta.

Olivat johdon puolelta (yksikön, ei koko lafkan) laskeneet, että kun junailevat homman määrätyllä tavalla niin minun on melko pakko ottaa se uusi duuni vastaan, jotta en jää työttömäksi. Eivät vaan ottaneet sitä huomioon, että minä olen vuoden aikana noiden hyvin menneiden livepelien myötä saavuttanut määrätyllä tavalla taloudellisen riippumattomuuden (joksikin aikaa, varsinaisia säästöjä ei kuitenkaa ole). Ei ole enää opintolainaa eikä lapsia elätettävänä, joten olisin pärjännyt varmaan ihan kohtalaisesti tarvittaessa ansiosidonnaisellakin. Mitään karenssiakaan kun ei ollut edessä, koska minun määräaikainen sopimukseni olisi päättynyt vuodenvaihteessa. Näin siis valtiolla, joka puhuu toisaalla hallituksen suulla kauniita sanoja pätkätyöläisten puolesta. Yksikön henkilöstömäärästä ja rahoituksesta oli siis vain ja ainoastaan kiinni. Vakituiset (ei esim. viransijaiset) uudet virat kun nostavat papereissa olevaa työntekijämäärää ja sitä lukua taas jotkut johtajat yrittävät ylempiä miellyttääkseen pitää mahdollisimman matalana ja lähinnä vain laskea. Onneksi tällaisia johtajia on vain pieni osa, minulla vain kävi huono tuuri, että satuin olemaan juuri siinä yksikössä/ryhmässä, jossa johto on omasta mielestä henkilöstöpolitiikan osalta kykenemätöntä eikä myöskään osaa pitää omiensa puolta.

Mitä taas tulee siihen jatkoon niin pelaamistani en aio lisätä. Jatkan kuten ennenkin eli harrastuspohjalta. Difflerkin menettäisi vetonsa myötä rahansa vaikka varmasti tätä loistavaa foorumia ja sivustoa en tulekaan kokonaan jättämään ja jatkan kirjoittelua minkä uusilta töiltä sitten ehdin ja jaksan. Ilmoittelen jotain asiasta sitten loman jälkeen; turha siis jatkaa arvailuja.
"Olen kokeillut kaikki variaatiot agressiivisesta löysästi lypsävään." Kata Kärkkäinen
Vieras

Taas oikeen loistaa yrityksen johdon ajatusjuoksu kun laskevat että saavat sinut käytännössä pakolla pysymään siellä määräaikasella sopparilla. Ny kun lähdit niin joutuvat maksamaan rekryprosessista paljon enemmän kuin mitä vakkarisopimuksesta olisi kuluja kertynyt.

Onnea vaan duunipaikan etsintään, jos ei vielä oo löytynyt. Vaikutat ainakin forum-juttujes perusteella hyvältä tyypiltä, joten tuskin tarvi kovin montaa haastattelua läpi kahlata.
Vieras

LimeSoda kirjoitti:Mitään karenssiakaan kun ei ollut edessä, koska minun määräaikainen sopimukseni olisi päättynyt vuodenvaihteessa.
Jos kieltäytyy tarjotusta työstä ilman pätevää syytä niin karenssi on 60 päivää. Jos sanoit itsesi irti kesken määräaikaisen sopimuksen(lain mukaan ei edes mahdollista, eli työnantaja voisi kai periaatteessa viedä asian työtuomioistuimeen), niin karenssi on 90 päivää. Eli nyt vain sormet ristiin ja toivotaan että työnantaja ei ole yhteydessä työvoimatoimistoon.

Jos tulee kyselyja niin voi tietysti vedota siihen että lain mukaan ihmistä ei voida pitää pätkätyöntekijänä miten kauan tahansa, vaan suhde pitää jossain vaiheessa vaikinaistaa. Määräaikainen suhde sitoo kuitenkin molempia osapuoli sopimuksen loppuun asti. Työntekijä ei voi sanoa itsensä irti eikä työnantaja voi irtisanoa työntekijaa esim. taloudellisiin syihin vedoten. Työsuhde voidaan tosin purkaa jos esim. olet jatkuvasti kännissä töissä. Sinä voit sen purkaa jos työnantaja rikkoo lakia törkeästi. Työsuhteen purkaminen on kuitenkin hyvin harvinaista ja siitä ei kai tässä ole kysymys.

EDIT: Niin siis sulla oli varmaan lomapäiviä pitämättä tjsp? Jos sulle tarjottiin jatkoa niin se on silti työstä kieltäytyminen.
Vieras

elämäni paras päätös oli ottaa loparit töistä pokerin takia. ei nyt sillä ettenkö olisi ehtinyt pelaamaan, olin vaan niin tympääntynyt alaani jotain tein, joten eiköhän tämä +ev ole, nyt pian 2kk ollu kotosalla kalsarit jalassa... ilmoittelen tähän threadiin kun olen katki ja sillanalla...
Vastaa Viestiin