määritelmiä: voittava pelaaja, hyvä kk

Pokeriin liittyvä mielenkiintoinen keskustelu, joka ei sovi muiden otsikoiden alle
BubbleToes
Viesti:

määritelmiä: voittava pelaaja, hyvä kk

Viesti Kirjoittaja BubbleToes »

Monesti löytää maininnan kirjoituksista, "olen kyllä voittava pelaaja tuolla tasolla.."
Mitä se tarkoittaa käytännössä? Ei varmaankaan riitä jos NL1000 peleissä puolen vuoden tulos on 6 biniä, vaikka tulos onkin plussalla ja useamman kilon.

Mikä on mielestänne hyvä tulos kuukauden grindaukselle? jos vaikka pelaa 3-4 pöytää muutaman tunnin päivässä 5-6 kertaa viikossa. Tasokinhan vaikuttaa tietysti kun peli kovenee, mutta mielipiteitä? Jossain artikkelissa joku ruotsalainen kehui harjanneensa NL1000 tasolla 90k/kk, mikä on kyllä aika kova tulos.. Jotkut vakkariharjat omalla tasolla (NL200) ovat kehuneet voittaneensa 5k viikko tai melkein sen 20k kuukaudessa. Valitettavasti nämä summat ovat omien tuloksieni yläpuolella :P
overdog

Viesti Kirjoittaja overdog »

No yleisesti pidetään hyvän, voittavan pelaajan mittarina sitä, että pystyy no-limit peleissä tahkoamaan pitkässä juokussa 5 BB/100 tulosta.

Käytännössä 5BB100 tarkoittaa NL100 pelissä sitä, että voitat keskimäärin 10 senttiä per käsi. Kakssatasessa taas 20 senttiä per käsi, nelisatasessa 40 senttiä per käsi jne.

20 kilon kuukausitulos NL200:ssa tarkoittaisi, että kaverin on pelattava 100000 kättä kuukaudessa, jos BB/100 olisi 5. Jos tulos perustuu esim. 50000 käteen, niin BB/100 on 10, mikä on pitkässä juoksussa niin paljon, että aniharva jos kukaan pystyy tuollaista tasoa pitämään yllä shortissa, HUpissa se voi olla mahdolista hyvällä peliseuran valkoinnilla.
Lucky-River

Viesti Kirjoittaja Lucky-River »

Ite sanoisin näin, että, kun pystyy pitkässä juoksussa jäämään omalla tasollaan voitolle ja nousemaan tasoissa niin silloin on voittava pelaaja.
Paklu

Viesti Kirjoittaja Paklu »

Voittava pelaaja käteispeleissä voittaa sellaista tahtia, että pystyy nousemaan tasoissa melko nopeasti pelaamalla paljon. 100000 käden jaksoissa tulisi tienata ainakin muutama bb 100 kättä kohden. Hyvä pelaaja tekee tuon 5BB/100.

Mielenkiintoinen jatkokysymys: Millä perusteella on voittava pelaaja MTT peleissä? Kuinka monta turnausta on siedettävä otos, jos ROI on esimerkiksi 100%...

Laskisin itse, että pelaaja on voittava MTT peleissä tasollaan, jos omaa hyvän ROIn, on saanut paljon merkittäviä rahasijoja ja ROI on suuri vaikka poistetaan paras yksittäinen tulos (tällä arviolla moni EPT:tä ja WPT:tä kiertävistä yhden voiton ammattilaisista ei ole voitokkaita mutta tämä voi olla oikeakin arvio osaa näistä pelaajista koskien)...

Hyvä kuukausi MTT peleissä....ROI on 300% tai yli kuukauden aikana, kaksi tällaista kuukautta tänä vuonna, joten arvio on järkevä...
Case

Viesti Kirjoittaja Case »

Näyttäkää mulle kaveri joka takoo 90k/kk NL kilossa tai 20k/kk nl200:ssa, siis jatkuvasti :)

Kuukausituloksiin on vähän turha katsoa, sillä ne swingaavat kyllä vielä todella reilusti. Esim mulla on tässä kuussa 80 pelituntia ja tappiota lähes 20 biniä, tasona nl500-nl1000 short. Viime kuu taas oli ihan erilainen (voitollinen).

Mitä noihin hyviin tuloksiin niin niistä ei mitään hajua... omia tuloksia en tiedä kun en käytä mitään softia, mutta kovin hyviä ne ei ole.
Haazi

Viesti Kirjoittaja Haazi »

Aiheesta on kirjoiteltu foorumilla ennenkin, välillä sitä sivuten ja välillä syvällisemmin. Alan printtijulkaisuissa tuo 5BB/100 tumppua on kai aika regulaari määritelmä hyvälle pelaajalle tasollaan. Pelaan hyvin saman määrän pokeria päivässä ja viikossa kuin BubbleToes samankaltaisella pöytämäärällä. Mielestäni tuo 5BB/100 määritelmä hyvälle pelaajalle tasollaan on myös aika osuva määritelmä selvästi voitolliselle pelaajalle. Mieluimmin sellainen vajaan puolen vuoden aikajänne pohjana mielestäni vaaditaan (ehkä 50K hanskaa).

Joku voi voittaa tilapäisesti isojakin summia, mutta ainakin itse arvostan pelaajan pidemmän aikavälin tuloksentekokykyä. Moni ammattipelaaja pitää parhaana saavutuksenaan sitä, että on kyennyt elättämään itsensä pokerilla (vuosien aikajänne). Aika kypsästi todettu. Ei kukaan NL200 tai NL400 tasolla ole niin hyvä, että pystyy kk:sta toiseen johonkin 15-20BB lukemiin suurella pelivolyymillä ja tason normaalijamppoja vastaan. Erittäin kuuma pakka, muutama umpipaska vihu - hyvä sessio ja lyhyt tarkkailujakso nostavat tilastoluvut törkeän korkealle tasolle, mutta vain hetkellisesti.

Jos pelaa vaiks NL100 short 10K hanskaa/kk muutamia peräkkäisiä kuukausia, niin noin tonnin kuukausiansioilla jannu on kyl mun mielestä voittava pelaaja. Ehkä NL200:ssa se ois sitten 2K/kk.
"the hand was so sick because I was looking at the screen between the fingers when the final cards came. First I thought I had won, but then I realized that I actually lost the hand"
BubbleToes
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BubbleToes »

kiitoksia vastauksista.

lasketaanko noihin esim 5bb/100 hands rake mukaan vai ei?
tai siis tietenkin rakeback.. :-k
varvastoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja varvastoo »

Riippuu paljon peliseurasta tosiaan. Itse en kattois olevani todellakaan hyvä pelaaja, pikemminkin pelin taso varmaan laskenut syksyn aikana, kun oon löytänyt paisteja joita vastaan on -ev bluffaa. Siis melkeen ikinä, kun imagol ei tunnu olevan merkitystä. Silti oon melkee 9k$ up pääasias NL200:sta marraskuulta, ehkä 3k tosta on pääasias NL400:sta. Mut tosiaan pelannu melkeenpä paistien peräs 1-2 pöytää kerralla ja pöydissä ehkä avg 3h päiväs, et ei tosiaa huimist käsimäärist voi puhuu. Jos tämän lisäks olis peliseuran paras pelaaja ja veis viel muilta vakkareilt rahat ni en yhtää ihmettelis et kykenis grindailee 20k/k täl tasol.

Hupissakin kykeni runsaas kuukaudes johki 90binin nousuun NL50 tasol, joka tietenkin on se kaikkein paistikkain taso mut silti. Tiiän et näil tasoil on huomattavasti mua vahvempii pelaajiakin, joten samat +bi/kk määrät luulis olevan helpost mahdollisia esim. NL1k tasoil saitin parhaille vakkareille.
F52507280

Viesti Kirjoittaja F52507280 »

Haazi kirjoitti:Mielestäni tuo 5BB/100 määritelmä hyvälle pelaajalle tasollaan on myös aika osuva määritelmä selvästi voitolliselle pelaajalle.
Oon hiukan Suvi Uuno vielä tässä hommassa, mutta olenko nyt käsittänyt oikein, että tää "BB" tarkoittaa Big Blindiä?
Ja onko tuo "voitollisen pelaajan kaava" todellakin realistinen? Kuulostaa hiukan "pieneltä" tuo tulos...
ESIM: Pelaaja jäppinen hankaa tuon yhtälön mukaan 10K hanskaa/kk ja jos on hyvä pelaaja, niin (vaikkapa) NL100 tasolla pelatessaan saa 500€ voittoa/kk...? Hmmm...

Oon ite fisu ja olen tässä yrittänyt päästä lopputulokseen siitä, että jos mulla on 3K rolli, pelaan NL100 short pöytää, harjaan n. 7,5-10K lapasta (b2b:llä) kuukaudessa, niin onko minkään taivaan valtakunnan laskukaavan mukaan mahdollista keskimäärin voittaa n.1-1,5K/kk.?

Ois ihan kiva kuulla kokeneiden jannujen mielipide tuosta minun skenaariosta ja saada selvyys siihen elänkö oikeesti jossain "mikä-mikä-maassa" ihan omine juttuineni... :-s :-k :o
O-H

Viesti Kirjoittaja O-H »

F52507280 kirjoitti:
Haazi kirjoitti:Mielestäni tuo 5BB/100 määritelmä hyvälle pelaajalle tasollaan on myös aika osuva määritelmä selvästi voitolliselle pelaajalle.
Oon hiukan Suvi Uuno vielä tässä hommassa, mutta olenko nyt käsittänyt oikein, että tää "BB" tarkoittaa Big Blindiä?
Ja onko tuo "voitollisen pelaajan kaava" todellakin realistinen? Kuulostaa hiukan "pieneltä" tuo tulos...
ESIM: Pelaaja jäppinen hankaa tuon yhtälön mukaan 10K hanskaa/kk ja jos on hyvä pelaaja, niin (vaikkapa) NL100 tasolla pelatessaan saa 500€ voittoa/kk...? Hmmm...

Oon ite fisu ja olen tässä yrittänyt päästä lopputulokseen siitä, että jos mulla on 3K rolli, pelaan NL100 short pöytää, harjaan n. 7,5-10K lapasta (b2b:llä) kuukaudessa, niin onko minkään taivaan valtakunnan laskukaavan mukaan mahdollista keskimäärin voittaa n.1-1,5K/kk.?

Ois ihan kiva kuulla kokeneiden jannujen mielipide tuosta minun skenaariosta ja saada selvyys siihen elänkö oikeesti jossain "mikä-mikä-maassa" ihan omine juttuineni... :-s :-k :o
Äkkiseltään BB kuulostaisi big blindille nykyään kun enimmäkseen NL muotoa pelataan. Mutta ilmeisesti kuitenkin pokeriohjelmat ja kirallisuus tarkoittaa big bettiä, joka tulee fixedistä. Vastaa siis 2x big blindia.

Onko muita näkemyksiä asiasta?
niko83

Viesti Kirjoittaja niko83 »

Voittava pelaaja.. Sanoohan tuo sana itessäänki, että voittava pelaaja on pelaaja joka voittaa :D oli se sitten paljon tai vähän. siis pitkässä juoksussa tottakai. yksinkertaista. Eri asia on, että mikä on hyvän pelaajan määritelmä. Siinä voidaan sit puhua tietystä ansiosta. Kyllä se musta näin menee.
pokeri on hauskaa, niin pitkään kun hermot kestää.
Haazi

Viesti Kirjoittaja Haazi »

Juu eli tässä kohdassa BB on se Big Bet eli 2* iso sokea (käytetään tilastotyäkaluissa). Joten taksa pöydässä on siis 10 iso sokeaa 100 hanskaa kohden määritelmänä hyvälle/voittavalle pelaajalle tasollaan.

Nikolle vielä.. Jos halutaan eliminoida volatiliteetti/keskihajonta/varianssi/onnen vaihtelu pois sun pidemmän aikavälin tuloksesta, niin tämän takia voittavan pelaajan on hyvä olla plussalla enemmän kuin muutaman buy-in. Muuten voi jossitella, että jannu upsvingissa tai tullu juuri isohko turnausvoitto korjaamaan kokonaistulosta. Ja se hyvä pelaaja TASOLLAAN on ihan hyvä mainita, eli voi olla hyvä pelaaja NL10:ssa tai NL1K:ssa.. kumpikin siis tasollaan.
"the hand was so sick because I was looking at the screen between the fingers when the final cards came. First I thought I had won, but then I realized that I actually lost the hand"
eke

Viesti Kirjoittaja eke »

Toden totta, voittava pelaaja on laaja käsite, eikä vielä kerro paljoakaan. Toki +0,5$/h on voitollista peliä, ja jos tarkkoja ollaan niin jopa +-0 peli on voitollista, koska pelaajan on piitattava rake. Mielestäni pelkkä "voittava pelaaja"-status ei kerro muuta kuin että pelaaja jää voitolle, olkoon se sitten taalan, miljoonan tai jotain siltä väliltä..
I do trash talk, it’s part of my game...
soppix

Viesti Kirjoittaja soppix »

Kyllä voittava pelaaja on myös sellainen joka tekee pelkän rakebackin ansiosta pientä voittoa. Tärkeintä on kuitenkin se, että tulos on pitkältä aikaväliltä tai uusilla pelaajilla jatkuvaa.

Pidän itseäni selvästi voitollisena pelaajana vaikka harrastusta ei ole takana kuin puoli vuotta mutta käsiä sitäkin enemmän. Uran alusta lähtien kerätyt tilastot kertovat, että keskiarvoni kaikista tähän mennessä oikealla rahalla pelaamistani käsistä on 12BB/100 mutta toisaalta taso on vielä niin alhaalla, että tasoerot ovat isommat kuin isommissa pöydissä, joissa tuskin pääsisin lähelle nykyistä BB/100-tulostani. (BB minun kohdallani big bet)

Uskon, että oma hyvä tulos johtuu lähinnä siitä että jahtaan fisuja pöydästä toiseen ja pelaan vakkareita vastaan paljon tiukemmin ja agressiivisemmin kuin näitä fisuja.
zipa

Viesti Kirjoittaja zipa »

eke kirjoitti:jos tarkkoja ollaan niin jopa +-0 peli on voitollista, koska pelaajan on piitattava rake
Ei noin voi ajatella. Sama jos yrittäjänä selittäisit, että hyvinhän tuo firma takoo tulosta, mitä nyt juoksevat kulut ovat tuloja suuremmat.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen pokerikeskustelu”