Miten sinä voitit ensimmäisen multiturnauksesi?

Keskustelua Internetpokerihuoneilla järjestettävistä turnauksista
Sakkomies

Viesti Kirjoittaja Sakkomies » 01 Touko 2007, 17:34

Jostain kumman syystä voitin aika monia 200 - 600 hengen turnauksia, kun aloin niitä pelailemaan. Buy init oli 5 tai 10 dollaria. Olin muutaman kuukauden pelaillut sitä ennen limit rahapelejä... ja jotenkin sellainen värien ja suorien vetäminen oli niistä jäänyt päälle. Ne sitten onnistui noissa turnauksissakin. Tuli makseltua isojakin korotuksia melkeinpä millä tahansa suited kädellä! :D

Jälkeenpäin on varmasti helppo sanoa, että kyse oli siis enemmän tuurista kuin taidosta. Toisaalta... olin aikas hyvä suojelemaan omaa stäckiäni. Eli jos ekan tunnin aikana olin noussut 10 parhaan joukkoon, olin siellä kyllä loppuun asti. Sitten joskus vain ne kortit osui finaalipöydässäkin ja voittoja tuli.

Ja pitää sekin sanoa, että on tässä reilussa parissa vuodessa pelaajien taso noussut. Finaalipöydät on edelleen tuttuja, mutta ei ne voitot niin helpolla enää irtoa. Viimeisestä noin 500 pelaajan turnauksen voitosta on jo melkein vuosi, vaikka finaalipöydässä on tullut istuttua joka viikko (viimeksi tunti sitten 350 hengen MTT). Noh, ei kyllä omat kortitkaan ole finaalipöydässä vähään aikaan osuneet... ei sitten yhtään. Aina joku/jotkut vetää viimeistään riverillä ohi. Eheh... eli kai se on niin, että muut ottaa riskejä värin vetoihin tms, ja itse (kokemuksen kartuttua) ei niitä oikein jaksa yrittää. Varmaan pitäis taas.
Viimeksi muokannut Sakkomies, 01 Touko 2007, 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tino100

Viesti Kirjoittaja tino100 » 01 Touko 2007, 17:36

jaa eka kunnon MTT tuli taannoin expektin freerollis jossa voittaja sai 50+5$ lipun illan 5000 turneeseen, voitto oli mitätön mutta kun kaataa vajaat 1500 pelaajaa ja saa ainoana palkinnon ni kutis palleissa. menin turnees finaalipöytää vikana ja alotin gämplää ku en uskonu voittoo ja kaikki muut oli nii painees sen takii et vaa voittajalle oli luvassa palkinto et sain pimeitä alkuu nyysittyy sen verran et stäkki kasvo toisis suurimmas, sit meni pimeet iha sairais ja mä tiputin kuudest viimesest pelaajast kaikki jollai 15 jaolla pelkällä tuuril ja isol stäkil HU meni poikki ekaan ku kaveri lataa kaiken sisää SB.stä ja mulla rouvat taskussa. noista pienemmist turneist (5+0.5$) turneist on tullu voittoja niistä varmaa paras oli oli pafil freezeoutissa jokunen kk takaperin 309 alotti mä pelasin solid pelii koko ajan ja ajoin surkeel stäkil rahasijoille kunnes rupes kortti käymää, vikalla tauolla oltiin FT 8 pel. jälellä ja mulla 300k stäkki muilla yhteensä loput 150k tasasesti no eka jako mulle kk BB napilta kakkosena oleva lyö jotai 50 all-in maksan sillä QQ ei apuja annan muiden riehuu ja tiputan välis yhen roskastäkin HU alkaessa mulla jotai 350k kaveril loput lyö heti napilta all-in mulla a7 ja sillä 68 vetää ohi ja rupeen miettii et ei vittu taasko näin käy no seuraavassa jaossa mä napilla ja käteen KK limppaan sisää ja toivon korotusta, kaveri taas all-in maksan se aukasee K7 rainbow ja sillä selvä. viimeaikoina ei oo tullu ku suolarahoja turneista, toisaalta pelannu aika harvoin ajanpuutteen takii

akhummas

Viesti Kirjoittaja akhummas » 06 Touko 2007, 11:36

Pakko tulla tänne fiilistelemään, juuri tippui eka MTT voitto taskuun. Kyseessä kun oli vielä kolmas yritys ja pelikassaankin tuli 25% rahaa lisää. Ja ettei totuus unohdu kyseessä oli 1$ buyin(2 add-ons, 0 rebuying) mukana 117 osanottajaa. No-limit 0.20-0.40 pöytiä on kyllä tullu pelattua 3 viikkoa. Iso kiitos kyllä kuuluu Scott Fischmanille: Internet Pokeri-kirjan opeilla pelasin melko pitkälle. Ja suosittelen kyllä kyseistä opusta kaikille muillekkin aloittelioille. Finaali pöytään menin toiseksi suurimmalla stakilla ja tavoite oli täytetty kun tiesin saavani omat pois ja vähän päälle. Oisko ollut kolmas käsi, kun maksoin napilta Ah 2h:lla monen pelaajanpottiin ja floppasin täyskäden Ad 2c 2s . Iso Re-raise ja chipleederin all-in. Vihollinen kääntää Ac Jc ja donit veneeseen kun pakasta nousee 7s 9d . Tämän jälkeen Stackia 230k seuraavalla 54K ja muilla hiluja. Blindit 1,5k/3k. Peli oli ollut passiivista ja lähes kaikki tuntuivat odottavan muiden tippumista. Tämän jälkeen aloin lyömään hullullun lailla ja löin lähes joka kädellä ja aina niin vihollisille jäi kaksi vaihtoehtoa. All-in tai kippi. Varastin lähes kaikki blindit peli meni todella hyvin. Kun peli meni mies-miestä vastaan oli stackkia jo 340K ja vihollisella alle 100K. Ratkaisu kädessä löysin kädestä Ah 10h herttaa. Kun vihollinen korotti, re-reissasin ja se perkele maksoi ja Flopista tuli As 4h 5h. Löin lisää ja vihollisen oli mentävä all-in, Se käänsi Qs Qd ja turnista nousi Qh ja 9c. Oppia ikä kaikki ja uutta matoa koukkuun. Mutta nyt käymään käsihistoriikkia läpi. Minkä hintasia nuo PokerOfficet ja muut käsien analysointi ohjelmat on? Sportingbetin omat taulukot kun on ihan hanurista.

VilleL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VilleL » 06 Touko 2007, 14:19

akhummas kirjoitti:Minkä hintasia nuo PokerOfficet ja muut käsien analysointi ohjelmat on?
Minkä hintasia?! maksaako joku noista ohjelmista? :lol:

wdom
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wdom » 06 Touko 2007, 16:02

alle 2 tunnissa grindasin empireltä officen. ja ilman en enää halua pelata :DD

illuzion66
Viesti:

jeijj

Viesti Kirjoittaja illuzion66 » 31 Touko 2007, 16:11

$24+$2 buy-in 4500 guaranteed. osallistujia 340 voitto hieman päälle 2000$
pelin ensimmäiset tunnit olivat minulle yhtä juhlaa. kortti osui todella hyvin. Pelasin hyvin fisu rikkaissa pöydissä. sain varastettua paljon potteja. ja showdowneistani olin voittanut 95%...stäkini ollessa 38k sain käteeni JJ utg+2 positiossa edessä olevat kippasi korotin 5xbb eli 2500 kipit napille asti ja nappi korottaa 5000.een Sb BB kippaa.. mietin hetken ja arvelen hänellä olevan kuva suittarit... joten maksan floppi 2h 6h 9s chekkaan tavoitteenani chek raise.. mutta kaveri sököttää myös...turn on 9d ja korotan 8000 varastaakseni...mutta napilata tulee maksu...river 5h saa minut hermostumaan ja chekkaan... nappi työntää keramiikan keskelle ja minulle tulee oksennusreaktion tapainen pakokauhu.. mietin ja miten..olin alusta asti varma hänen kuva suittaristaan..aika kului loppuun ja foldaankaveri näyttää 3c 8c...valuin 25k stäkiin herran ihanan bluffin ansiosta....ja hän nousee chipleadiin 61k stäkillä... peli jatkuu finaali pöytään ja HU:hun jossa on samakaveri minua vastassa...minulla 288k ja kaverilla 222k..hu:n ensimmäinen käsi minulle 88 vihu korottaa 3xbb 48k maksan...flop As Ac Kd...vihu miettii ajan lähes loppuun... ja korottaa all-in 222K epäröin hetken ja maksan...(tuossa tilanteessa olisi saattanut olla helppo foldi jotain toista pelaajaa vastaan) Vihu joutuu näyttämään 9c Td...huokaisen helpotuksesta...turn tuo pöytään ysin ja pako kauhu valtaa jälleen mieleni...mutta river 8h pelastaa päiväni..
ensimäinen ja ainut voittoni yli sadan hengen peleissä...fiilikset oli kyllä mahtavat
Viimeksi muokannut illuzion66, 31 Touko 2007, 16:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Take what you can give nothing back

Eiska
Viesti:

Re: jeijj

Viesti Kirjoittaja Eiska » 31 Touko 2007, 16:18

illuzion66 kirjoitti:$24+$2 buy-in 4500 guaranteed. osallistujia 340 voitto hieman päälle 2000$
pelin ensimmäiset tunnit olivat minulle yhtä juhlaa. kortti osui todella hyvin. Pelasin hyvin fisu rikkaissa pöydissä. sain varastettua paljon potteja. ja showdowneistani olin voittanut 95%...stäkini ollessa 38k sain käteeni JJ utg+2 positiossa edessä olevat kippasi korotin 5xbb eli 2500 kipit napille asti ja nappi korottaa 5000.een Sb BB kippaa.. mietin hetken ja arvelen hänellä olevan kuva suittarit... joten maksan floppi 2h 6h 9s chekkaan tavoitteenani chek raise.. mutta kaveri sököttää myös...turn on 9d ja korotan 8000 varastaakseni...mutta napilata tulee maksu...river 5h saa minut hermostumaan ja chekkaan... nappi työntää keramiikan keskelle ja minulle tulee oksennusreaktion tapainen pakokauhu.. mietin ja miten..olin alusta asti varma hänen kuva suittaristaan..aika kului loppuun ja foldaankaveri näyttää 3c 8c...valuin 25k stäkiin herran ihanan bluffin ansiosta....ja hän nousee chipleadiin 61k stäkillä... peli jatkuu finaali pöytään ja HU:hun jossa on samakaveri minua vastassa...minulla 288k ja kaverilla 222k..hu:n ensimmäinen käsi minulle 88 vihu korottaa 3xbb 48k maksan...flop As Ac Kd...vihu miettii ajan lähes loppuun... ja korottaa all-in 222K epäröin hetken ja maksan...(tuossa tilanteessa olisi saattanut olla helppo foldi jotain toista pelaajaa vastaan) Vihu joutuu näyttämään 9c Td...huokaisen helpotuksesta...turn tuo pöytään ysin ja pako kauhu valtaa jälleen mieleni...mutta river Ah pelastaa päiväni..
ensimäinen ja ainut voittoni yli sadan hengen peleissä...fiilikset oli kyllä mahtavat
1. Opettele niitä yhdys sanoja. 2. Voitit siis AAA88 vs AAA99?

Timce

Re: jeijj

Viesti Kirjoittaja Timce » 31 Touko 2007, 16:18

illuzion66 kirjoitti:hu:n ensimmäinen käsi minulle 88 vihu korottaa 3xbb 48k maksan...flop As Ac Kd...vihu miettii ajan lähes loppuun... ja korottaa all-in 222K epäröin hetken ja maksan...(tuossa tilanteessa olisi saattanut olla helppo foldi jotain toista pelaajaa vastaan) Vihu joutuu näyttämään 9c Td...huokaisen helpotuksesta...turn tuo pöytään ysin ja pako kauhu valtaa jälleen mieleni...mutta river Ah pelastaa päiväni..
Eli Aces full of eights (AAA88) ja vihulla Aces full of nines (AAA99) ja sä voitit?!

illuzion66
Viesti:

hups

Viesti Kirjoittaja illuzion66 » 31 Touko 2007, 16:20

tässä sitä justiinsa korjailen..xDD

Eiska
Viesti:

Re: hups

Viesti Kirjoittaja Eiska » 31 Touko 2007, 16:21

illuzion66 kirjoitti:tässä sitä justiinsa korjailen..xDD
Vähän oudolta vaikuttaa sun stoori kun eka laitoit riverin seiskaksi, sitten ässäksi ja nyt kasiksi :^o

illuzion66
Viesti:

Viesti Kirjoittaja illuzion66 » 31 Touko 2007, 16:22

No kyllä nyt tulee kuittia joka suunnalta..xD kesken eräistä työtä ei saa mennä arvostelemaan...

illuzion66
Viesti:

läppärin num bädi näis mäkeis toimii..

Viesti Kirjoittaja illuzion66 » 31 Touko 2007, 16:24

ei sitä vaan osaa käyttää... :lol:

illuzion66
Viesti:

Viesti Kirjoittaja illuzion66 » 31 Touko 2007, 16:26

mäkin läppärin num bad on tos kirjaimissa..yritä siin ny nopeesti kirjottaa..ja vielä oikein..ja num lock on niin vittumaisessa paikassa :P

SleepsWithFishes
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SleepsWithFishes » 31 Touko 2007, 18:01

Muisto ekasta turneevoitosta... ah sitä tunnetta. Otin jopa screenshotin talteen siitä "you have won the tournament etc"...

5$ tavallinen Paffilla (yäks) ja joku alle 400 pelaajaa, voiton parhautta lisäsi se että HU:ssa vastassa olleella tytöllä (nimestä päätellen siis) oli stakkia 700k+ ja mulla reilut 100k kun alettiin. 15 minuuttia psykobluffasin ja tuurittelin itteni kärkeen... viimesestä kädestä muistan vaan että oli taskupari, floppiin setti ja vihu laittoi dominot keskelle. Tässä vaiheessa alkoi aivojen sisäinen tanssi ja ekstaasi + pelikatko ja kaljat kestivät parikin tuntia. Voittoa huikeat ~460$ :D

Vaikka kakkossijalta olinkin voittanut aiemmin enemmän rahaa, voitto oli silti ihan eri luokkaa. Olen sen verta kala vieläkin, että uskoisin nauttivani voitoista jatkossakin yhtä paljon. :)
"Jos diili nyt jostain syystä kusahtaa, niin käytännön 50.000€+ persnetto menee enemmän tai vähemmän JR:n aiheuttaman kalabaliikin piikkiin. Kuten sanottua, oikeudessa tavataan. Ja mitä joku tuolla aiemmin sanoi, että pitäisi laittaa tuollaiselle hampaat kurkkuun - oon samaa mieltä ja erittäin halukas toimimaankin näin, mutta niin tyhmä en tietenkään ole. JR voi siis hengittää aivan rauhassa, kaikki argumentointi minun osaltani tähän liittyen jää pelkästään verbaaliseksi." - uhkailua internetissä, 2009

Aanselmo

Viesti Kirjoittaja Aanselmo » 31 Touko 2007, 23:42

Ei oo vielä MTT-voittoa kohdalle osunut mutta jos tuossa elokuussa pelattavassa CDPokerin 500k:n turneessa nappais.. [-o<

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Online-turnaukset”