Unibetin helsinki freezeout sateliitit

Keskustelua Internetpokerihuoneilla järjestettävistä turnauksista
hardluck
Viesti:

Unibetin helsinki freezeout sateliitit

Viesti Kirjoittaja hardluck » 07 Joulu 2006, 23:43

Tiedä sitten kuinka moni teistä on tuolla noita pelaillut, ja jos onkin niin kiinnittänyt huomiota siellä oleviin ulkomaalaisiin.

Turnauksesta kun ainoastaan suomalaiset voivat voittaa, mutta silti ulkomaalaiset saavat osallistua turneisiin, miksi ihmeessä kysyn minä??

Onko tämä lienee unibetin "kikka" ja oikein halutaan näitä ulkomaalaisia turneeseen ja toivotaan että voitot kohdistuisivat heille jonka jälkeen ei tarvitse maksaa kenellekään mitään? Ja näin tuotto olisi huipussaan. Vai olisiko tässä tapauksessa tilanne se että sitten parhaiten sijoittunut suomalainen paikan saisi vai mitä häh??

Oli tuo miten oli, niin minua henkilökohtaisesti ärsyttää siellä esiintyvät ulkomaalaiset (ja juu, en ole mitenkään rasisti) kun eivät voi edes voittaa mitään, ainoa mitä voivat tehdä on suomalaisten kiusaamine, jonka he tottavie runner runnereillaan tekevät todella tehokkaasti (tällä kertaa tosin ei kovin montaa kertaa ole kohdistunut minun kiusakseni nuo)

Ja yleensäkin.. nuo kun ovat rebuy turneita, niin näyttää siltä että porukka ei osaa luopua turnauksesta ei sitten milään hinnalla. Huolimatta että avarage on 5-6k haluavat jotkut silti ostaa aina vaan lisää ja lisää niitä ripareita, vain saadakseen sen uuden tonnin jonka jälkeen taas epätoivoinen all in, ja sitten uus ripari ... ja sitä rataa kunnes eka tunti on pelattu :lol:
Jonakin päivänä laivani saapuu, mutta minun onnellani olen tietysti juuri silloin lentokentällä!!

The River Takes It All!!!

Paco

Viesti Kirjoittaja Paco » 08 Joulu 2006, 00:18

Jos kerran vain suomalaiset voivat voittaa tuon paikan Helsinki freezeouttiin niin jokaisen ulkomaalaisen maksamat buy-in eurothan ovat ylimääräistä kuollutta rahaa palkintopottiin. Miksi siis valittaa? Suomalainen voittaa aina. 8)

JapaJ

Re: Unibetin helsinki freezeout sateliitit

Viesti Kirjoittaja JapaJ » 08 Joulu 2006, 00:24

hardluck kirjoitti:
Ja yleensäkin.. nuo kun ovat rebuy turneita, niin näyttää siltä että porukka ei osaa luopua turnauksesta ei sitten milään hinnalla. Huolimatta että avarage on 5-6k haluavat jotkut silti ostaa aina vaan lisää ja lisää niitä ripareita, vain saadakseen sen uuden tonnin jonka jälkeen taas epätoivoinen all in, ja sitten uus ripari ... ja sitä rataa kunnes eka tunti on pelattu :lol:
Sehän se näiden rebuy pa*kojen idea on, muutamat idiootit saattaa tehdä puoletkin kaikista rebuysta. Kerran oli ongamen 5k rebuyssa joku joka otti 20-30 rebuyta (joku pöydässä sano laskeneensa et se otti ainaki 35 rebuyta), kuitenki hauskinta oli sit se et 10 minuttia tauon jälkeen bustasin sen ulos. Pelaamalla tiukkaa selviää aivan varmasti näissä, ellei pöytään satu joku idiootti joka flopissa tai preflopissa vetää aina all init, ja joita et voi maksaa ku monsterilla. Itse pelaan rebuy mtt:it aina ilman rebuyta tai add onia, tai ehkä joskus addonit jos se on halpaa tai muuten järkevä ottaa.

Mutta jos tosiaan unibet jättää maksamatta nuo ulkomaan eläville, ja suomalainen ei saa paikkaa niin kuulostaa aika huijaukselta. Boikottiin! :-k (helppo mun sanoa kun en edes siellä pelaa :lol: )
It's gonna be legen-

hardluck
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hardluck » 08 Joulu 2006, 00:29

JapaJ kirjoitti:
Mutta jos tosiaan unibet jättää maksamatta nuo ulkomaan eläville niin kuulostaa aika huijaukselta. Boikottiin! :-k (helppo mun sanoa kun en edes siellä pelaa :lol: )

No ainakin ihan suoraan ilmoittavat että vain suomalaiset voivat näistä voittaa.

tänään on hyvä esimerkki tuosta tilanteesta.. 2 paikkaa online finaaliin, kolmannelle 14 $ ... kahden kärjessä kaksi ulkomaalaista :no:
Jonakin päivänä laivani saapuu, mutta minun onnellani olen tietysti juuri silloin lentokentällä!!

kyklooppi

Viesti Kirjoittaja kyklooppi » 08 Joulu 2006, 08:51

Ensinnäkin mitä väliä jos ulkomaalaiset osallistuu turnaukseen. Onko siinä eroa jääkö lippu saamatta sen takia että Ulkomaalaiset otti ne palkintosijat eikä suomalainet, eihän se suhun vaikuta mitään. sama % silti pääsee palkinnoille.

Varsinkin jos nää ulkomaalaset lahjottaa monta rebuy hintaa palkintopottiin (eivätkä osaa pelata) minkä pitäis olla vaan hyväks että pääsee useempi palkinnoille.

Esim PS:llä pelatessa suomalaisii jos on ees 5% satelliitin väestä niin on jo paljon varmaa, mutta kyllä niis silti voi pärjää :roll:

hardluck
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hardluck » 08 Joulu 2006, 10:41

kyklooppi kirjoitti: Onko siinä eroa jääkö lippu saamatta sen takia että Ulkomaalaiset otti ne palkintosijat eikä suomalainet, eihän se suhun vaikuta mitään. sama % silti pääsee palkinnoille.

Ensinnäkin, näennäisesti sama prosentti pääsee palkinnoille juu, mutta todellisuudessa tilanne saattaa olla se että välttämättä kukaan ei pääsekään palkinnoille, jolloin minusta yksinkertaisesti toimitaa väärin.

Toisekseen aivan taatusti vaikuttaa muhun ja kaikkiin muihinkin mukana oleviin jotka tahtoisivat pelata vaikkapa pokeria tajuttoman lottoomisen sijasta pelaajia vastaan joille ei ole niin väliä koko hommalla kun eivät kuitenkaan voi voittaa.

Koitanpa havainnollistaa tätä tilannetta sulle samoin kuin emännälle eilen :P

Kuvittele omaavasi puoliso (jollei ole). Todennäköisesti puolisosi seksielämän suhteen tilanne on se että ainoastaan sinä voit saada "voittoa" tästä asiasta. Tästä tietoisena kuitenkin muutama kaverisi ja pari kadun kulkijaakin tunkisi siihen teidän sängyn laidalle kärkkymään osallistuakseen ihan kiusallaan vaikkei voittoa voi saadakaan. Mutta ehkäiseepä hyvällä todennäköisyydellä sinun voittosi #-o

hardluck
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hardluck » 10 Joulu 2006, 00:08

sama tilanne vain toistuu ja toistuu tuolla, enkä aio periaatteenkaan vuoksi pelata noita niinkauan kuin siellä ulkomaalaisia on, voisi edes unibetin asiakaspalvelu vastata asiaan kun kysytään (odottelen vastausta).

Mietin yleisesti ottaen markkinointia tahi mainostamista.. tiedä sitten onko lait muuttuneet menneistä, mutta vaikkapa normaalit kauppatavarat, jos kaupassa joku tuote ilmoitaan tämän ja tuon hintaiseksi, olkootkin että vaikka olisi virheellisesti hinnoiteltu, on se tuote myöskin siihen hintaan myytävä. Tai sitten mainos joka jaetaan kotiin, tietty tuote ilmoitetaan saatavan tiettyyn hintaan, juuri se kyseinen tuote on siihen hintaan myytävä silloin. Tai sitten jos on mainoksesta unohdettu/ei ole tajuttu laittaa rajoitukset tuotteelle (että onko rajoitettu määrää mitenkään) niin mikäli tuote loppuu ja siitä ei ole ilmoitettu erikseen, niin sitten myyjä hankkii niitä lisää vaikka mutta asiakkaan on saatava kyseistä tuotetta siihen hintaan kun on ilmoitettu. (Tästä on ihan omakohtaista käytännön kokemusta tapeltuna kuluttajasuoja-asiamiehen kanssa kauppaketjua vastaan)

Ja kuten tuolla jo aiemmin tuli heti kommenttia että miksi valittaa kun tuovat kuollutta rahaa sinne... enemmänkin on kyse periaatteista kuin itse tuosta ym. asiasta. Olen niin totaalisen kyllästynyt kaiken mailman tyhjiin lupauksiin ja puheisiin, oli se sitten pelisaitilta, kauppaketjulta, kaverilta, tuttavalta pettävältä aviovaimolta tai ihan miltä tahansa taholta. Suomalaiset ovat niin pirun juroja ja väärissä paikoissa hiljaisia että useimmiten kukaan ei uskala edes kommenttia heittää mistään tämän tyylisistä vääristä asioista ja kaikki niellään aivan suosiolla, ja sitten kun joku, esim nyt vaikka minä, nostaa edes hiukan päätään antaakseen vastalauseen, niin valtaosa väestöstä teilaa kyseisen henkilön kauheaksi valittajaksi. Kaikki se vain sen takia että itse ollaan taipuvaisia lähes mihin tahansa, eikä itse uskalleta nousta barrikadeille, niin onhan se pakko saada sekin tuska ja häpeä purkaa johonkin. Siispä sitä kohtaan joka uskaltaakin edes huomauttaa asiasta :-Q

Enkä minä tällä postauksella oikeastaan edes tavoittele välttämättä mitään, enkä varsinkaan kenenkään myötäilyä että "juu olen samaa mieltä" .. mutta toisaalta olen pirun tyytyväinen jos edes yksi tämän teksin lukenut henkilö pysähtyy ajattelemaan asiaa ja tajuaa edes jotain mitä ei oe ennen tajunnut/huomioinut =D>

*Va-li-va-li-valittaja on puhunut*

LongJohn

Viesti Kirjoittaja LongJohn » 10 Joulu 2006, 01:35

hardluck kirjoitti:Turnauksesta kun ainoastaan suomalaiset voivat voittaa, mutta silti ulkomaalaiset saavat osallistua turneisiin, miksi ihmeessä kysyn minä??
Missäs tuo sanotaan, että vain suomalaiset voivat voittaa??
Unibetin sivulla ei asiasta suoraan sanota mitään, eikä pokericlientin turnauslobbyssa.
Tosin turnauksesta löytyy tietoja ainoastaan suomenkieliseltä sivulta...

fatduke

Viesti Kirjoittaja fatduke » 10 Joulu 2006, 15:48

hardluck kirjoitti:
Koitanpa havainnollistaa tätä tilannetta sulle samoin kuin emännälle eilen :P

Kuvittele omaavasi puoliso (jollei ole). Todennäköisesti puolisosi seksielämän suhteen tilanne on se että ainoastaan sinä voit saada "voittoa" tästä asiasta. Tästä tietoisena kuitenkin muutama kaverisi ja pari kadun kulkijaakin tunkisi siihen teidän sängyn laidalle kärkkymään osallistuakseen ihan kiusallaan vaikkei voittoa voi saadakaan. Mutta ehkäiseepä hyvällä todennäköisyydellä sinun voittosi #-o
Toi oli tosi hyvin selitetty! Irtosi hyvät naurut :lol:

kile91
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kile91 » 10 Joulu 2006, 20:32

Pokeria ei voi verrata tuon kaltaiseen tilanteeseen. Jos joku on pokerissa iahn helvetin tyhmä, sen annetaan olla ja otetaan pikku hiljaa rahat pois. Sille ei pidä silloin alkaa valittamaan, koska muuten se lakkaa pelaamasta. Kuluttaja-asiamies tuskin tuohon voi puuttua. Se, että jotkut vetelevät runner runner suoriaan, niin hyvä sinulle. Voitat kuitenkin paikan useammin, kuin niin että kaikki olisivat yhtä hyviä. Vai haluatko että turnauksiin otetaan 50 sharkkia ja laitetaan esto: ei kaloja.

hardluck
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hardluck » 11 Joulu 2006, 00:14

LongJohn kirjoitti: Missäs tuo sanotaan, että vain suomalaiset voivat voittaa??
Unibetin sivulla ei asiasta suoraan sanota mitään, eikä pokericlientin turnauslobbyssa.
Tosin turnauksesta löytyy tietoja ainoastaan suomenkieliseltä sivulta...

Noh.. aiemmin tuo sanottiin kolmessa eri lähteessä.

1. sähköposti käyttäjille joka tuli ennen kampanjan alkua
2. clienttiä aukaistessa tuleva popup
3. tuolla unibetin sivuilla

Nyt olen saanut puolittaisen vastauksen asiaan, vaikken itse vastausta ole saanutkaan. jos ei muuta niin nyt se info on poistettu popupista ja sivuilta, harmillista sinällään kun ei ole screenshottia niistä, mutta on sentään sähköposti tallella.

kile91 kirjoitti:Pokeria ei voi verrata tuon kaltaiseen tilanteeseen. Jos joku on pokerissa iahn helvetin tyhmä, sen annetaan olla ja otetaan pikku hiljaa rahat pois. Sille ei pidä silloin alkaa valittamaan, koska muuten se lakkaa pelaamasta. Kuluttaja-asiamies tuskin tuohon voi puuttua. Se, että jotkut vetelevät runner runner suoriaan, niin hyvä sinulle. Voitat kuitenkin paikan useammin, kuin niin että kaikki olisivat yhtä hyviä. Vai haluatko että turnauksiin otetaan 50 sharkkia ja laitetaan esto: ei kaloja.
Tuossa jonkunlainen esimerkki aiemmin mainitsemastani suomalaisesta juroudesta ja pelokkuudesta/välinpitämättömyydestä :wink:

Ja näin ollen omasta puolestani voin todetakin aivan suoralta kädeltä, että todellakin otan vastaani tuollaisessa turnauksessa vaikka sitten 1000 sharkkia, tulkoot vaikka itse elokuvien peltihai vastaan, kunhan lupaus pidetään ja ne kaikki ovat suomalaisia.

squeezer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja squeezer » 11 Joulu 2006, 10:17

Itse pääsin viime viikolla viikkofinaaliin ja olin aika hemmetin tyytyväinen, kun pari ranskalaista halusi väkisin lahjoittaa merkkinsä mulle, toinen vieläpä kahteen kertaan.
Sehän se näiden rebuy pa*kojen idea on, muutamat idiootit saattaa tehdä puoletkin kaikista rebuysta. Kerran oli ongamen 5k rebuyssa joku joka otti 20-30 rebuyta (joku pöydässä sano laskeneensa et se otti ainaki 35 rebuyta), kuitenki hauskinta oli sit se et 10 minuttia tauon jälkeen bustasin sen ulos. Pelaamalla tiukkaa selviää aivan varmasti näissä, ellei pöytään satu joku idiootti joka flopissa tai preflopissa vetää aina all init, ja joita et voi maksaa ku monsterilla. Itse pelaan rebuy mtt:it aina ilman rebuyta tai add onia, tai ehkä joskus addonit jos se on halpaa tai muuten järkevä ottaa.
Daniel Negreanu muuten teki WSOP:ssä 48 rebuyta (1k NL) eikä päässyt rahoille (vuonna 2004 taisi tehdä vajaa 30 rebuyta ja sijoittui kolmanneksi tehden ison tilin). Tuo on aika ääriesimerkki, mutta monilla hyvillä pelaajilla on taktiikkana yrittää kerätä rebuy aikana mahdollisimman suuri stack tuplailemalla. Jotkut taas saattavat pelata muuten aika lailla normaalia turnauspokeria, mutta pelaavat agressiivisesti monet sellaiset pienet EV- tilanteet, joissa normaalisti kippaisivat. Rebuy-turnauksissa lopullisten palkintojen arvo on yleensä suuri suhteessa mukana olevien määrään ja rebuyn hintaan, että usein rebuy kannattaa tehdä.

Tässä on pätkä toisella saitilla olleesta artikkelista
Kannattaako lisäostojen tekeminen? Tähän on helppo vastata. Jos pelaajalla on positiivinen odotusarvo turnauksesta kannattaa hänen tehdä rebuy. Tähän EI vaikuta se onko pelaaja tehnyt ennen tätä kymmenen tai ei yhtään rebuytä. Ainoa asia mikä ratkaisee on se, onko pelaajan sijoittaman lisäoston odotusarvo positiivinen. Ne edelliset buy-init ja rebuyt kuuluvat jo pottiin ja niillä ei teoreettisesti ole vaikutusta päätökseen. Käytännössä kyllä. Pelaaja ei varmaankaan ole parhaassa balanssissa tehtyään useita rebuytä. Toinen asia sitten on voiko pelaaja pelaamalla löysästi ja näin hankkimalla stackin voittaa enemmän kuin alusta asti tiukasti pelatessaan. Limiittiturnauksissa mielestäni ei voi. No Limit turnauksissa tämä riippuu paljoltikin miten pelaaja osaa hyödyntää keskiarvoa suurempaa stackiään. Monesti käy niin, että pelaaja joka pelaa aggressiivisella rebuystrategialla parantaa kyllä mahdollisuuksia voittaa turnaus, mutta heikentää rahallista odotusarvoaan turnauksesta. Nämä pohdiskelut kannattaa aina suhteuttaa sijoitettuun rahamäärään ja sen odotettuun tuottoon.

pyry
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pyry » 08 Tammi 2007, 04:22

[-X Jos haukut unibetiä ja kerrot että ulkomaalaiset vievät paikat esim helsinki freezoutiin niin ei pidä paikkaansa. Itse olen suomalainen jonka kotipaikka on muka ulkomailla. voitin paikan,,,et sillei.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Online-turnaukset”