PLO200 HU 500bb deep riverillä 2nd nuts

Käsihistorioita mielenkiintoisista käsistä
fausto
Viesti:

PLO200 HU 500bb deep riverillä 2nd nuts

Viesti Kirjoittaja fausto » 27 Joulu 2010, 09:38

Hero 1000
Vihu 1000

Riidit vihusta että aika sekasin. Tykkää maksella vedoilla jne.

Hero AQxx

Hero raise to 6
Vihu raise to 18
Hero calls

Flop Q (h) A (h) 3 (s) (32)

Vihu bet 27
Hero calls

Turn Q (c) (86)

Vihu bets 65
Hero calls

Imo aika standard call sekopäätä vastaan.

River 9 (s) (216)

Vihu bets 162
Hero?

Eli vihun line vaikuttaa suht nuts/nothing? Jos me reissataan niin en tiedä tajuaako vihu että meillä on tässä oikeesti aina minimissä AQ. Pakassa jäljellä kaksi ässää, ja muita fullikomboja on aika paljon enemmän. Ongelma on se että en tiedä maksaako vihu tässä esim. 33 jos tuuttaan. Onko liian light tuupata potti? Voiko min-raise foldata? Voiko vaan maksaa?
"Ei mua skuupattu"

Fickle

Re: PLO200 HU 500bb deep riverillä 2nd nuts

Viesti Kirjoittaja Fickle » 27 Joulu 2010, 10:21

call

saadessas liikehdintää river korotukseen siellä on useemmin se aa vrt siihen että saat maksun paskemmilta fulleilta. jos vihu joku totaali (ottaa tossa any full) niin pieni raise fold ei voi olla huono peli, mutta standardina call

Eeero

Viesti Kirjoittaja Eeero » 27 Joulu 2010, 12:03

jos vihu on sekasin niin pakko tosta on lisää yrittää valuttaa, niin sekasin se nyt ei varmaan oo et tulis huonommilla enää sun river-reissun yli eli sellaseen olis varmaan pakko kipata... Joku maniac saattaa lukee noi sun maksut ip weakkina ja koittaa painaa sua pakkaan ihan ilmallakin tai jollain Qxxx mikä tietysti voi olla sille myös NUTZ jos totaalisekasin... :-D

fausto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fausto » 27 Joulu 2010, 15:30

Oon ehkä ite pienen raisen kannalla ja sit kippi jos vihu tuuttaa. Pelitilantees aivot huusi että maksu.
"Ei mua skuupattu"

MongoDonk

Viesti Kirjoittaja MongoDonk » 27 Joulu 2010, 15:53

Riidit vihusta että aika sekasin. Tykkää maksella vedoilla jne
Voi hyvää päivää! Tottakai sä tuuttaat lisää keramiikkaa keskelle. Vetelet 500bb pinolla huppia ja sit sä kelaat täällä, että pitäskö 2nd nutseilla vaan maksaa. Jos kaveri yritti pelaa sua potista vittuun pelkällä ilmalla, ni maksuu ei sun reissuun tuu. Jos sieltä löytyy joku nippelitäbö ja vihu uskoo omaansa, saatat saada vaikka mitä. Jos se AA siel lapasessa on, ni so what? Reload ja homma jatkuu. Nyt kuitenki veivaat huppia ja mun mielestä toi on sellanen hanska, ettei siinä kovin syvällisiä noilla sun riideillä tarvii ajatella.

fausto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fausto » 27 Joulu 2010, 16:33

Fickle kirjoitti:saadessas liikehdintää river korotukseen siellä on useemmin se aa vrt siihen että saat maksun paskemmilta fulleilta.
Lainaan tätä nyt sen takia että mun mielestä Fickle tiivistää tässä omat ajatukseni aika hyvin.

MongoDonk-> Se että pelaan huppia ei oikestaan vaikuta siihen mitä mun raiserange on tässä riverillä. Pointtina on se, että vihun ei pitäis maksaa mua millään fullilla normaalisti. Tää on erikoistilanne sen takia että vihu oli sekasin, mutta esim potillista se ei mun mielestä maksa juuri koskaan ilman AA tai AQ.

Itseasiassa teen varmaan suurimmat rahani tuolla että jengi ajattelee että tää on huppia, reload jos oon vääräs. Kun taas oikeesti tällasessa spotissa ei saa sokaistua ja tuhota 500bb vaan pitää ihan oikeesti kelata aika tarkkaan nää tilanteet eikä syyttää setuppia jos ollaan vääräs. Oikeestihan vihulla pitäis olla pienempiä fulleja tässä tosi vähän. Lähinnä siellä on joku missannut veto tai AAxx/AQxx. Mun kysymys koski lähinnä sitä että pitäskö tää reissata sen harvinaisen tilanteen kannalta että siellä sattuis olemaan se pieni fulli.
"Ei mua skuupattu"

Krenjuussa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krenjuussa » 27 Joulu 2010, 17:19

Fickle kirjoitti:call

saadessas liikehdintää river korotukseen siellä on useemmin se aa vrt siihen että saat maksun paskemmilta fulleilta. jos vihu joku totaali (ottaa tossa any full) niin pieni raise fold ei voi olla huono peli, mutta standardina call
+1

Se että pelataan huppia vaikuttaa imo kyllä hieman, Shortissa en korottaisi juuri koskaan koska on aivan olematon osuus huonompia fulleja verrattuna siihen että siellä on AA.. Hupissa voisi sekopäätä vs korottaakin niinkuin pelitilanteessa kelasinkin. Siltikin on Call tässä strd peli. Tilanne on mielestäni sama kuin jos sulla on 3bet potissa 78 ja board on 4567x ja vihu painaa 3:nen barrelin. Ei kovin isoa syytä lähteä riehumaan.
Se että tässä pelataan 500bb pinoilla vaikuttaa mielestäni asiaan sen verran että en sitä suuremmalla syyllä lähde korottamaan. Huutele vaan hyvää päivää mutta aivan vitunmoinen lahja tässä on tuupata 300bbtä lisää nutseja vs..

Niska_14

Viesti Kirjoittaja Niska_14 » 27 Joulu 2010, 18:23

Turha kai tässä on riskeerata tosiaan jos vihu on huono pelaaja ja sekaisin. Tärkeenä seikkana se et pysytää kalan kanssa deeppinä ja voidaa grindaa se kumoon mieluummin varmemmis ja paremmis spoteis myöhemmin

EDIT: tai no en nyt oo nii varma onko se nyt tässä niin tärkee seikka ku voi vissii 200bb lataa pöytään
Viimeksi muokannut Niska_14, 27 Joulu 2010, 18:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MongoDonk

Viesti Kirjoittaja MongoDonk » 27 Joulu 2010, 18:25

Se että tässä pelataan 500bb pinoilla vaikuttaa mielestäni asiaan sen verran että en sitä suuremmalla syyllä lähde korottamaan. Huutele vaan hyvää päivää mutta aivan vitunmoinen lahja tässä on tuupata 300bbtä lisää nutseja vs..
Lahja tai ei, mut kyllä toi on mun mielestä aivan selvä reissuspotti. En nyt tietenkään meinaa, että pitäs täys potti sinne kiskasta, mut kyllä tollasessa kädessä pitää uskaltaa, varsinkin hupissa, reissata päälle.
Ja alkuun kun oli maininta noista riideistä, ni ei kyl mun mielestä kahta sanaa tossa paikassa. Että kyllä mä vaan huutelen sitä hyvää päivää, jos aloittaja ei omia riidejään usko ja jättää mahdollisesti hyvän paikan käyttämättä.
Välillä se nyt vaan on niin, ettei ne tarvii olla just NUTS laput millä potit viedään himaan. Eli reissua kehiin.

Allu__

Viesti Kirjoittaja Allu__ » 27 Joulu 2010, 20:10

ei tätä kyllä raise-foldaamaan ruveta sekaista jannua vs riverillä. Turnilla vois koittaa aggroa vastaan induusseri raisea ja maksaa se siitä sitten loppuun asti jos rupee riehuu.

anakonda

Viesti Kirjoittaja anakonda » 27 Joulu 2010, 22:09

Itse maksaisin riverin. Pääsääntöisesti et saa maksuja muilta kuin AQxx/AA-käsiltä. Kyl ne sekaset vihutkin tajuaa usein kuitenkin sen verran et ne pudottaa tossa Qx tai pienemmät täpöt. Kun maksat ja luultavasti voitat, niin pysytte diippinä anyway ja varmaan parempi/varmempi spotti tulee vielä eteen. Hyvin pelattu mun mielestä.

dstrd

Viesti Kirjoittaja dstrd » 28 Joulu 2010, 01:49

anakonda kirjoitti:Itse maksaisin riverin. Pääsääntöisesti et saa maksuja muilta kuin AQxx/AA-käsiltä. Kyl ne sekaset vihutkin tajuaa usein kuitenkin sen verran et ne pudottaa tossa Qx tai pienemmät täpöt. Kun maksat ja luultavasti voitat, niin pysytte diippinä anyway ja varmaan parempi/varmempi spotti tulee vielä eteen. Hyvin pelattu mun mielestä.
+1

Nippel

Viesti Kirjoittaja Nippel » 28 Joulu 2010, 02:24

Reissaako kukaan ikinä turnia? Call obv superstandardi mutta joku satasen reissu voisi olla hyvä inducer.

Koska vihu 3-betattuaan reppaa nauloja, niin se että me korotetaan näyttää lähinnä siltä että meillä ei ole showdown arvoa kun emme vain maksa lyöntiä. Luulisin vihun pystyvän tulemaan yli jollain KKxxhh, Ax+gutari, royalin gutarin tekevillä käsillä ja aivan täydellä ilmallakin.

Huono puoli tietysti se, että jos ollaan beat niin joudutaan katkeamaan mikäli reissataan turni, ja joskus missataan vihun riverbarrelin verran valueta kun vihu kippaa.

MongoDonk, vaikka meillä olisi tässä paras käsi 90% ajasta niin väliä on sillä että onko vihulla raisen maksaessaan meidän biitti yli vai alle 50% ajasta. Ei se ole siitä kiinni että mitä uskaltaa ja mitä ei. Ul reload aika heikko perustelu donatoida 200BB+

varvastoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja varvastoo » 28 Joulu 2010, 07:23

Imo turn raisea puoltaa se, että jos vihu tuskin raisee AA:lla -> vaikka potti onkin pienempi niin tuntuu enemmän OK katketa turnilla kuin nyt riverillä raisecallata. Vihun silmissä myöskään herolla ei pitäis olla AA/QQ useinkaan kun lähtee turnilta positiosta riehumaan. Eli vähän vihun sekaisuuden asteesta riippuen turn raise voi olla parempi kuin turn call, river call.

Miten tota PLO hu deeppinä voi oikein pelata näissä spoteissa jos tää ei riitä raiseen? En siis väitä että turn pitäisi autoshovee, vaan että eikö 3barrelointia vastaan voi tehdä ikinä riverbluffeja? Jos tässä maksaa, niin eikö vihun oo aika helppo lukea vastaavissa spoteissa aina hero kädelle, kun siellä ei ole edes vähän marginaalisempia valueviritelmiä rangessa. Tajuun, että 500bb tekee tosta nihkeen spot mikä 300bb:nä ois viel std shove, mutta silti.

fausto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fausto » 28 Joulu 2010, 09:41

Hyviä bluffispotteja kyllä löytyy, mutta tää ei mun mielestä oo sellanen. Oikeesti se mikä tässä kädessä on aika tärkeetä tajuta on se, että vihu esittää AAxx, ja sillä joko on se tai ei. Joskus se tavallaan over-reppaa kättään jos sillä on vaikka joku KK33 viritys, mutta sillä ei oo väliä koska ei voida tässä paikassa reissata oikestaan millään, niinkun aletaan huomata näistä kommenteistakin.
"Ei mua skuupattu"

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Käsihistoriat”