Runner-runner väri riverillä, mitä tehdä?

Käsihistorioita mielenkiintoisista käsistä
Haazi

Runner-runner väri riverillä, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Haazi »

Paikka: PP eli "juhlapookkeri"
Taso: NL100
Pelimuoto: 6-kätinen shortti
Effectiiviset stäkit: noin 90BB
Tausta: Hero (meitsi) istunut pöydässä reilun vartin. Peli hieman tavallista löysempää. Vihuista ei erityisempiä riidejä. Oma imago ehkä hieman LAG. Jakoa ennen hieman korttikuollut jakso itsellä.

Toiminta pf: Vihu1 UTG limp 1BB, Vihu2 C/O raise 5BB, Hero BB call with 3c, 6c ja Vihu1 fold.

Flop: 4h, 7c, Jd (potti n.11BB)

Toiminta post flop: Vihu2 bet 7BB, Hero call (en uskonu, että kaveri välttämättä osunu tohon floppiin ja itsellä gutshot ja runner-runner fd eli aika ohuilla liikkeellä, mutta ajattelin stealia myöh jos Vihu2 osoittaa heikkoutta)

Turn: 8c (potti 25BB)

Toiminta turn: c-c. Eli vihua alkoi vetoisa boardi pelottaan (vai?), eikä halunnut enää kasvattaa pottia liian suureksi. Itselle tuo check sopi mainiosti.

River: Ac

Toiminta river: Hero bet 18BB, Vihu2 (mini)raise to 28.

Kysymys kuuluu: Mitä tekee Hero tässä tilanteessa ja miksi? Mille kädelle laitat vihu2:n? Paljastan vihun hanskan ja oman toiminnan vastaustenne jälkeen.
"the hand was so sick because I was looking at the screen between the fingers when the final cards came. First I thought I had won, but then I realized that I actually lost the hand"
Case

Viesti Kirjoittaja Case »

Tuommoinen minreraise riverillä tarkoittaa monesti kohtuullisen vahvaa kättä, mutta kuitenkin jotain jonka vihu on valmis foldaamaan jos vielä tulee takaisin. Toinen vaihtoehto on sitten se väri, mutta jotenkin epäilen sitä tämän pelin jälkeen. Jos jotain pitää veikata niin sanoisin että vihulla A7, A8 tai ehkä jopa A4 ja yrittää saada valueta isolta ässältä.

Sulla lienee typo? Jos betsasit riverissä 18bb niin minimireissu olisi 36bb.
Mutta mitä tilanteessa kannattaa tehdä? Tyytyisin todennäköisesti vain maksamaan. Tahdon nähdä showdownin eikä 6-korkea väri kestä juurikaan kovempia reissuja. Tuskin kuitenkaan saat maksuja enää huonommilta käsiltä.

Muuten pelistäsi:
Preflop: pitkällä tähtäimellä aivan liian löysä maksu noin heikolla vetokädellä OOP, varsinkin kun vielä yksi vihu takana (joka voi tehdä esim limp-reraisen). Pelin varioinnilla tms ehkä perusteltavissa, mutta keskimäärin tuo pitäisi nakata menemään ellei pelaa tosi heikossa seurassa.

Flop: maksu gutarilla+bdfd:llä OOP on myös kohtuu hasardi peli. Positiosta voisin ymmärtää, mutta ryöstäminenkin OOP on melko vaikeaa jatkossa.
olawitu

Viesti Kirjoittaja olawitu »

Vihulla naulat, paina roinat sisään riverillä!
anttipoeka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja anttipoeka »

Veikkaan, että Vihulla A7/AQ/AK, ei väriä. Hieman hankala tuo riveri. Maksaako vai korottaako? Uskoisin, että jos minireissaat vielä tuohon niin vihu maksaa sen ainakin A7/A8/T9:lla. Jos vihulla on korkeampi väri tulee luultavasti kaikki kylkeen.

Turvallisinta on sököttää, mutta itse löisin tuohon vielä vähän päälle. Olisin itseasiassa luultavasti valmis menemään all-in, oma väri on kuitenkin jonkin verran piilossa, kun et edes turnilla lyönyt. Jos taas vihulla olisi kaksi ristiä niin miksi se sököttäisi turniin?
Sangria

Viesti Kirjoittaja Sangria »

Loput hilut sisään. Varmasti vihu olisi lyönyt myös turnin jos olisi saanut värin vedon kiinni. Nuo räkä-ässä kaksi paria on kyllä melkolailla pois mun laskuista, kaippa niillä joku reissaa limpperiä pf?

BB:stä 36s kooliminen ei oo kyllä mun vakiopeli, positiosta koolaan kyllä.
Viimeksi muokannut Sangria, 07 Loka 2007, 16:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Case

anttipoeka kirjoitti:Jos taas vihulla olisi kaksi ristiä niin miksi se sököttäisi turniin?
Tämä on ihan hyvä pointti. Mutta moni vihu ottaa positiosta mielummin ilmaisen kortin tässä vaihessa 2nd barrelin sijaan.

Mainittakoon myös että mun kommentit on vähän varoivaisen suuntaan kun hävisin juuri eilen 56 suittarilla Q9 suitille kun molemmat veti backdoor värin. Reissasin vihun pienen rereissin riverissä AI ja hävisin koko binin.
aaz1
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aaz1 »

joku tos aikasemmin sano et maksu 36s ei oo +EV no shiet sherlok!!! joskus tämmösii vaa pitää tehä et tuo sitä vaihteluu pelii ja ku tollanen käsi osuu se osuu kans täysii..itekki tykkään noilla paskoilla pelaamisesta.. ite veikkaan vihulla olevan JQristii tai AJo,mut mä en nää et voit mitenkää kippaa täs vaihees eli maksu.
Haazi

Viesti Kirjoittaja Haazi »

Pari tarkennusta:

-3,6 ristillä maksu OOP ei o normaalia peliäni, vaan ajattelin osallistua (sinänsä surkea syy), koska olin varmaan pari orbitia menny foldaillen roskalla. Eli pieni variointi uskoen, että eka limppari foldaa (tehny sitä jo useasti) isompaan korotukseen. Toi flopin maksu oli myös aika optimistinen (normaalissa posit vireessä ois varmaan sekin jääny tekemättä). Ajattelin tossa implareita ja foldia turnilla, jos joutus maksaan vähänkään lisää kehittymättömään boardiin. Eli toi mun peli oli löysä, mutta joskus näitä varmaan sattuu kaikille. Niin toi vihun river-reissu oli se 10BB, eli termi ei ole mini, mutta en oikein löytänyt nopeasti oikeaa sanaa.

Ja vastaukset:

Itse kummastuin todella, kun vihu puski riverillä ton rereissun. Itse oli pelannu ton hanskan heikosti maksaen, joten ajattelin lyödä loppuun aika isosti, jotta saisin maksun vihun mahd A:ltä. Esitin siis lähinnä bustannutta suoraa tai ehkä kaksia pareja. Runner-runner värille on yleisesti aika vaikea toista laittaa. Case tais mainita tosta vihun riverin rereissun suuruudesta, että se haluais valueta omalta paremmalta kahdelta parilta.. niin se varmasti ajattelikin. Mietin tilannetta melkein ajan loppuun ja lykkäsin lopulta kaikki sisään esittäen hieman paistikasta epätoivoista bluffia potentiaaliseen väriboardiin. En vain millään uskonu, että silläkin ois osunu väri riverillä. Vihu maksoi mietinnän jälkeen ja paljasti AJ offarit eli kärkirattaat.

En tiedä oliko liian riski veto toi allin, mutta ei perkele pystyny uskomaan, jotta vihukin ois saanu värinsä valmiiksi. Okei.. itelläkin oli ehkä orastava semitiltti. En siis ala tekemään itsestäni sankaria, vaan pikemmin päinvastoin.. eli en tiedä tekisinkö saman uudestaan.
"the hand was so sick because I was looking at the screen between the fingers when the final cards came. First I thought I had won, but then I realized that I actually lost the hand"
anttipoeka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja anttipoeka »

Kyllä uskoisin puskun olevan pitkässä juoksussa +EV. Joskus siinä menee sitten se koko bini. Muutenkaan shortissa en oikein osaa pelätä isompaa väriä jos vain kolme värikorttia pöydässä. En tiedä prosentteja, mutta omassa päässäni se vertautuu melkein setti vs. setti-tilanteeseen.
Case

aaz1 kirjoitti:joku tos aikasemmin sano et maksu 36s ei oo +EV no shiet sherlok!!! joskus tämmösii vaa pitää tehä et tuo sitä vaihteluu pelii ja ku tollanen käsi osuu se osuu kans täysii.
Mainitsinkin että keskimäärin se pitäisi heittää menemään.

Lisäksi jos lähdet pelaamaan tämän käden OOP siinä toivossa, että jatkat vain jos osut kunnolla, niin ei hyvin mene. Joku 56 suittari tyylinen käsi osuu noin kerran 20:stä kunnolla, 36 toki selvästi harvemmin (ehkä kerran 30?). Joka tapauksessa mun mielestä on aika kehnoa "pelin variointia" maksaa tällaisella kädellä OOP. Jos tahtoo pelata niin parempi rereissuttaa.
Case

Haazi kirjoitti: Itse kummastuin todella, kun vihu puski riverillä ton rereissun. Itse oli pelannu ton hanskan heikosti maksaen, joten ajattelin lyödä loppuun aika isosti, jotta saisin maksun vihun mahd A:ltä. Esitin siis lähinnä bustannutta suoraa tai ehkä kaksia pareja. Runner-runner värille on yleisesti aika vaikea toista laittaa. Case tais mainita tosta vihun riverin rereissun suuruudesta, että se haluais valueta omalta paremmalta kahdelta parilta.. niin se varmasti ajattelikin. Mietin tilannetta melkein ajan loppuun ja lykkäsin lopulta kaikki sisään esittäen hieman paistikasta epätoivoista bluffia potentiaaliseen väriboardiin. En vain millään uskonu, että silläkin ois osunu väri riverillä. Vihu maksoi mietinnän jälkeen ja paljasti AJ offarit eli kärkirattaat.
AJ kyllä yllättää, kuinkahan vihu ei turnia korottanut? Jotain ihme kikkailua? Melko riskiä sellaista. Voi olla että olisi ev+ pelata käsi all-iniin tuossa, ehkä juuri sen takia että rereissu on noin pieniä ja huutaa kahta paria.

P.S. Siirrän tän tuonne käsihistoriapuolelle.
JuliusSart

Viesti Kirjoittaja JuliusSart »

Case kirjoitti:
Haazi kirjoitti: Itse kummastuin todella, kun vihu puski riverillä ton rereissun. Itse oli pelannu ton hanskan heikosti maksaen, joten ajattelin lyödä loppuun aika isosti, jotta saisin maksun vihun mahd A:ltä. Esitin siis lähinnä bustannutta suoraa tai ehkä kaksia pareja. Runner-runner värille on yleisesti aika vaikea toista laittaa. Case tais mainita tosta vihun riverin rereissun suuruudesta, että se haluais valueta omalta paremmalta kahdelta parilta.. niin se varmasti ajattelikin. Mietin tilannetta melkein ajan loppuun ja lykkäsin lopulta kaikki sisään esittäen hieman paistikasta epätoivoista bluffia potentiaaliseen väriboardiin. En vain millään uskonu, että silläkin ois osunu väri riverillä. Vihu maksoi mietinnän jälkeen ja paljasti AJ offarit eli kärkirattaat.
AJ kyllä yllättää, kuinkahan vihu ei turnia korottanut? Jotain ihme kikkailua? Melko riskiä sellaista. Voi olla että olisi ev+ pelata käsi all-iniin tuossa, ehkä juuri sen takia että rereissu on noin pieniä ja huutaa kahta paria.

P.S. Siirrän tän tuonne käsihistoriapuolelle.
Tämä on just se mitä itse olen pohtinut, missä menee se raja pot controllin (joka mitä ilmeisesti vihu ajattelu turnilla) ja käden suojelemisen kanssa? Onko järkevää suojella kättä takaoven väriä vastaan?
"They hate if you're clever and despise a fool"
- John Lennon
Case

JuliusSart kirjoitti:
Case kirjoitti: Tämä on just se mitä itse olen pohtinut, missä menee se raja pot controllin (joka mitä ilmeisesti vihu ajattelu turnilla) ja käden suojelemisen kanssa? Onko järkevää suojella kättä takaoven väriä vastaan?
Pöydässä oli: 4h 7c Jd 8c

Kun sulla on tähän pöytään AJ, niin sun ohi voi mennä kohtuu monta muutakin kättä kuin ristiväri. Tähän pöytään kannattaa ehdottomasti turnilla lyödä, sekä valuena että suojaamislyöntinä. Mutta lyönnin koon kanssa on turha liioitella, jotain ½-2/3 pottia riittää kyllä.
BuMtSaGaLaGa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BuMtSaGaLaGa »

Kalkut keskelle: onko maailmassa parempaa paikkaa ottaa valuet pois värillä? Tuskin. Jos jäis vähä enemmä niin to 70 tms ois hyvä.

Mite muute toi minireissu o 28? Eks se oo aina streetkohtasesti vähintää reissatun summan verran reissatun päälle? Vai saadaanko tostaki verkkokohtasta?
Absinthe

Viesti Kirjoittaja Absinthe »

Se miten tähän tilanteeseen ollaan tultu on hiukan omituinen peli herolta, mutta kyllä tuossa riverissä mun mielestä pitää laittaa loput tiskiin. Niin harvinaista että molemmat ottaa takaoven värin, että kyllä se mun mielestä on +ev. Jos niin käy niin sitten ei syynä ole riverin peli vaan aikaisemmat päätökset.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Käsihistoriat”