nipa_ kirjoitti:Ongame teki jonkun softapäivityksen tällä viikolla ja se hieman raskautta poisti. Ainakin itse pystyin nostamaan pöytien määrän 9 --> 12 ilman, että suoritinkäyttö olisi koko ajan satasessa.
Mitä enemmän pelaajia on servolla, sitä hitaampi tuo softakin näyttäis olevan --> lobbyko aiheuttaa prossukuormaa niin paljon? Kävisi järkeen, kun nyt lobbya pysty hieman karsimaan ja softa nopeutu. Kannattaa ootta myös se statistiikka pois päältä clientissa.
Mulla statistiikat menee automaattisesti päälle, vaikka laitan "enable statistics":in pois joka session alussa.
Jos yritän laittaa statistiikkoja pois päältä kesken session (sen jälkeen kun softa on räväyttäny ne takas päälle) optionseista, niin lobby täyttyy varotusikkunoista ja ainoa ratkasu on sulkea koko softa.
Oma merkittävin ongelmani softan kanssa on, että ehkä ~40min pelien aloittamisen jälkeen lobby jumittaa armottomasti joka kerta kun pitäisi avata uusi pöydä. Eli uusi blankko pöytä avautuu screenille, yläpalkissa lukee "connecting..." tms ja sitten menee monta minuuttia ennen kuin lobby yhtäkkiä päivittyy (jostain syystä?) ja pöytä latautuu loppuun (eli pelaajat ym ilmestyvät). Tänä aikana vanhoja pöytiä ei myöskään voi sulkea: leave table -napista painaminen jumittaa pöydän tapahtumat, ja pöytä sulkeutuu sitten aikanaan lobbyn päivityksen jälkeen. Tämä ongelma on mielestäni pahentunut uusimman päivityksen myötä.
Jos joku keksii, miten ongamella voi toimivasti 12+ -tablata jatkuvasti (ei seteissä) sittareita, niin olen pykälän verran onnellisempi peluri. Tällä hetkellä ainut toimiva ratkaisu näyttäisi olevan softan sulkeminen tehtävienhallinnasta sopivalla hetkellä (eli ei mielellään heads uppeja tai bubbleja meneillään) ja softan nopeasti uudelleen avaaminen.
FWIW kone on nopea eikä nettiyhteyskään varmasti ole pullonkaulana.
Sellasta.
Lean, mean, SNG-grinding machine.
Säännöllisiä arpajaisvoittoja 12/05-6/09.