Neteller pyytää KAIKKIA henkilötietoja?!

Tietoa rahaliikenteestä: Internetlompakoista, luottokorttimaksuista, pankkisiirroista..
tormu
Viesti:

Neteller pyytää KAIKKIA henkilötietoja?!

Viesti Kirjoittaja tormu » 12 Loka 2008, 14:24

Tuli kummastuttavaa mailia Netelleriltä. Pyytävät kaikkia mahdollisia henkilötietoja kuvina. Eniten tässä arveluttaa sotun antaminen sekä kaikkien noiden tietojen lähettäminen suojaamattomana maililla. Onko kellään tullut samanlaista hommaa vastaan tai varmaa lisätietoa pystyykö sotun lähettämiseltä välttymään tai noita dokumentteja lähettämään muuten kuin maililla?

NETELLER is required to perform periodic reviews on all accounts to ensure we have up-to-date records on file. According to our records your account has not yet been validated, and in order for you to continue enjoying NETELLER’s services, we need you to submit the documents to us by November 1, 2008. If we have not received updated documentation from you by this date, your account will be temporarily suspended until it has been updated.

Check out our website for more information on why we need you to submit new identity documentation.

How to validate your account
Validating your account is simple. All you need to do is email two documents to validate@neteller.com.

Just follow these 3 easy steps and we’ll do the rest.

1. Verify your identity
Provide a digital photograph or scanned colour copy of your government–issued ID card, driving license or passport that clearly displays:
* Document number (ID number, license number, passport number), your full name and date of birth
* No black/blurred portions (all details must be in focus)
* All four corners of the document (i.e. no cropping)
* Expiry date that has not passed
* Front and back of the ID card or license

2. Verify your address
Provide one digital photograph or scanned colour copy of a paper utility bill or paper bank card/credit card statement that clearly displays:
* Your name and address
* An issue date within the last 3 months
* All four corners of the bill/statement (i.e. no cropping)

Acceptable utility bill statements include landline phone, heating, water, electricity, cable TV, internet and municipal government correspondence.

3. Email your digital photos or scans as attachments to validate@neteller.com.
You must send these items to us using the email address registered with your NETELLER account or we will be unable to process your documents. Click here to see samples of acceptable documents.
No one here is praying, 'cause no one here is god.

_ice_

Re: Neteller pyytää KAIKKIA henkilötietoja?!

Viesti Kirjoittaja _ice_ » 12 Loka 2008, 14:31

itselleni tuli juuri sama maili ja mietityttää kyl kovasti lähettää nuo kaikki tiedot sinne... taidan jättää tekemättä :/

ja siirtyä kokonaan visan kortin käyttöön

berberii
Viesti:

Viesti Kirjoittaja berberii » 12 Loka 2008, 14:45

itse tummensin sotun ja viivakoodin ajokortista ja ihan hyvin se kelpas... sähkölasku piti laittaa kahteen kertaan ku ekalla kerralla otin vaan kuvan sen ylälaidasta, tokalla sit skannasin koko roskan ni kelpas.

Faut

Viesti Kirjoittaja Faut » 12 Loka 2008, 14:49

Joo sain kans saman mailin ja alko vähän ihmetyttämään, että mites ne nyt heräs johonki tälläseen? Kuitenki melkee kolme vuotta varmaa ollu asiakkaana ja käyttäny tiliä siellä :-s
Twitch: Bullersson

CryMeARiver
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CryMeARiver » 12 Loka 2008, 14:50

mulle tuli kans toi aamulla. ja kovasti kyl näyttää siltä että nettipankin vaihto edessä

sisuskumi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sisuskumi » 12 Loka 2008, 14:55

Kyllähän MB:kin nuo vaatii.Vissii aika standard alkaa olemaan ku ollu noita rahanpesuhommia/niitten yrityksiä..Ja mitäs kummaa tuossa on että ne henkkarit vaatii,aika isoja summia rahaa kummiski siellä liikkuu?

p0001006

Viesti Kirjoittaja p0001006 » 12 Loka 2008, 14:58

Olen lähettänyt vuosien varrella vastaavat tositteet useille eri peliyhtiöille ja myös Netellerille. Eli sinäänsä ihan normi toimenpide peliyhtiöiltä pyytää ko. dokumentit. Liian varovainen näiden kanssa ei kuitenkaan voi olla. Itse olen käyttänyt sähköpostia, mutta varmaan esim. fax on turvallisempi.

Replicant X

Viesti Kirjoittaja Replicant X » 12 Loka 2008, 15:08

Sama viesti tännekin tänään

monta vuotta ollu tili siellä

ekan vuoden jälkeen oli se sellainen puhelin soitto security chekki
Drive fast, live young
Live fast , die young

LongJohn

Viesti Kirjoittaja LongJohn » 12 Loka 2008, 15:38

p0001006 kirjoitti:Olen lähettänyt vuosien varrella vastaavat tositteet useille eri peliyhtiöille ja myös Netellerille. Eli sinäänsä ihan normi toimenpide peliyhtiöiltä pyytää ko. dokumentit. Liian varovainen näiden kanssa ei kuitenkaan voi olla. Itse olen käyttänyt sähköpostia, mutta varmaan esim. fax on turvallisempi.
Sähköpostilla jos lähettää kannattaa sutata henkilötunnuksen loppuosa. (HUOM passin numerossa on tuo hetun loppuosa mukana). myös luottokortin numerosta kannattaa sutata välinumeroita.
äksy xxx_yyy_

telly302

Viesti Kirjoittaja telly302 » 12 Loka 2008, 16:38

Sama pyyntö tuli reilu kuukausi sitten ja asiakkaana ollut jo muutaman vuoden. Paperit sisään ja homma oli ok.

Itse mustailin ajokortista sotun loppuosan sekä Visa-laskusta tapahtumat ja summat.
We will be happy to address your concerns if you write us in a courteous manner, without the use of foul language.

niko83

Viesti Kirjoittaja niko83 » 12 Loka 2008, 16:45

Uskomaton touhuu. Mulle kans tuli tuo pyyntö. Otin kamerapuhelimellani kuvat ja pistin menemään. No sitten tulee uutta viestii, että kuvat epäselviä, ei kelpaa. No kävin kaverin luona scannaamassa ja pistin menemään. Sitten tulee taas viesti, että puhelinlasku ei kelpaa.. No sitten pistin kotivakuutuksen ja nettilaskun. No nyt just tuo maili, että pitää lähettää noita documentteja. Mikä ihmehän siellä nyt oikein mättää.. Vai liekö tuo kerenny tulla, ennen ku vat saaneet ne mun viimeset kuvat. En tiiä. Menee kyllä aikamoiseksi kikkailuksi.
pokeri on hauskaa, niin pitkään kun hermot kestää.

tormu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tormu » 12 Loka 2008, 16:51

berberii kirjoitti:itse tummensin sotun ja viivakoodin ajokortista ja ihan hyvin se kelpas... sähkölasku piti laittaa kahteen kertaan ku ekalla kerralla otin vaan kuvan sen ylälaidasta, tokalla sit skannasin koko roskan ni kelpas.
Okei - sit ei oo mitään ongelmaa jos kelpaa kuvat joissa on kriittiset jutut sutattuna.. onkin valmiina jo jotain pokeripaikkoja varten kuvattuna ajokortti, pankin tiliote (osoite ja nimi näkyy) ja joku lehtitilauksen lasku, jos ne yhdessä kelpais..
No one here is praying, 'cause no one here is god.

juide82

Viesti Kirjoittaja juide82 » 12 Loka 2008, 16:54

Tännekkin oli napsahtanu tuo s-posti tänä aamuna. Pitää kai lähetellä nuo kuvat etteivät laita tiliä kiinni....

Joo_naz

Viesti Kirjoittaja Joo_naz » 12 Loka 2008, 16:57

Itselleni ei ole vielä kyselyä tullut. Avasin neteller tilin alle vuosi sitten, joten voi olla ettei ne nyt ala kyselee uudestaan. Varmuuden vuoksi käyn kyllä vetää suurimmat rahat pois sieltä ja katellaan sit miten homma jatkuu...
Don't try to eat these so called "chips"!
-Homer Simpson

silakkasose

Viesti Kirjoittaja silakkasose » 12 Loka 2008, 17:08

Tässä nyt tämmöistä fakta tietoo mitä sain live-chatissä joitain viikkoja sitten;

Tämä kysely tulee vain niille joilla on (en muista mitä ennen tehty) Neteller account eli ns. vanhoille asiakkaille.
Sotun loppuosaa ei tarvitse olla esillä, näin ainakin minulle sanoi herra live chatissä.

edit: tämä varmaan siksi etten itse ainakaan aikoinaan lähettänyt mitn kuvia kun avasin Netellerin
Viimeksi muokannut silakkasose, 12 Loka 2008, 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cant get lucky all the time .. but you can be smart every day.

You must not fight too often with one enemy, or you will teach him all your art of war.
Napoleon Bonaparte

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Rahaliikenne”