All-in EV, HEM

Keskustelua pokeriohjelmistoista ja tietokonelaitteistoista
rlshark

All-in EV, HEM

Viesti Kirjoittaja rlshark » 26 Marras 2009, 00:34

Moro,

Onko tälläinen käppyrä normaali käsimäärälle jota olen pelannut vai olenko ollut normaalia epäonnekkaampi ? Kuva

Mitenkähän kyseistä HEMin all in EV käyrää tulee tulkita ? Lasketaanko ihan normaalisti rahallinen odotusarvo potista suhteessa todennäköisyyteen voittaa ? Vai tarkoittaako All-in EV hemissä jotain muuta,

En löytänyt ainakaan heti vastausta sivuilta

Raakande

Re: All-in EV, HEM

Viesti Kirjoittaja Raakande » 26 Marras 2009, 00:42

Nimensä mukasesti toi allin ev käppyrä lasketaan vain niistä käsistä missä mentiin allin. Eli se prosenttiosuus(equity) potista mikä sinulla oli sillä hetkellä kun menit allin. Laita vielä sama kuva blindeinä niin sitä voi tulkita paremmin. Pikasesti sanottuna runaat noissa allin tilanteissa keskimäärästä huonommin.
Täytyy kuitenkin ymmärtää että pelissä on muitakin tilanteita missä voi runata hyvin tai huonosti. Allin ev on vain yks niistä monista (esim. kuinka usein 2/3 barrelit, 3betit, bluffit ym. onnistuu).

Oman käppyräni perusteella sanoisin, että jos runaa alle 10biniä ni voidaan puhua jo huonosta tuurista.

rlshark

Viesti Kirjoittaja rlshark » 26 Marras 2009, 00:53

Kiitos vastauksesta

Tässä vielä sama käppyrä big blindeilla

Kuva

Vakonen

Viesti Kirjoittaja Vakonen » 26 Marras 2009, 02:06

Kylhä tuo näyttäs että paskaa on tullu niskaan tuutin täydeltä

rumis112

Viesti Kirjoittaja rumis112 » 26 Marras 2009, 03:24

lol. eikö oo yhtään tuntunu että viholliset tulee joka puolelta ohi.

rlshark

Viesti Kirjoittaja rlshark » 26 Marras 2009, 07:43

Kyllähän sitä välillä tuntuu ettei potit mene oikeeseen osotteeseen. :) Tulee ainakin lisää itseluottamusta jos käppyrä todellakin kertoo all in tilanteiden epäonnesta edes jollain tarkkuudella. Tarttis vaan pelata lisää käsiä niin käppyrä toivottavasti tasottuu, kun toi 10 000 kättä ei ihan hirveän paljon ole.

Kiitos kaikille vastauksista.

Pummi81

Viesti Kirjoittaja Pummi81 » 26 Marras 2009, 08:32

Kusinen runi, rlshark. Otan osaa.

BOOM!

Kuva

195 Buy-iniä alle ALL-IN-EV:n. Yee-haaaw! FML.

Raakande

Viesti Kirjoittaja Raakande » 26 Marras 2009, 09:42

Ei oo pummillakaan paremmin lähteny kulkemaan ku viimeks 2plus2 laitoit samallasen kuvan :D. Melko sick sanon minä.

TobeyP

Viesti Kirjoittaja TobeyP » 26 Marras 2009, 10:37

Onko pelityylillä jotain tekemistä myös tämän käyrän kanssa? Tuollaisia käyriä joissa otos alkaa olemaan jo merkttävä (~500 000 jakoa) tuntuu olevan paljon, joiden allin ev juoksee selvästi total profitin yläpuolella. Minulla puolestaan total profit on selkeästi allin ev:n yläpuolella merkittävällä otoksella, enkä koe olevani normaalia onnekkaampi.

Vakonen

Viesti Kirjoittaja Vakonen » 26 Marras 2009, 11:50

TobeyP kirjoitti:Onko pelityylillä jotain tekemistä myös tämän käyrän kanssa? Tuollaisia käyriä joissa otos alkaa olemaan jo merkttävä (~500 000 jakoa) tuntuu olevan paljon, joiden allin ev juoksee selvästi total profitin yläpuolella. Minulla puolestaan total profit on selkeästi allin ev:n yläpuolella merkittävällä otoksella, enkä koe olevani normaalia onnekkaampi.
Samaa oon pohdiskellu ite ja samaa on pohdiskeltu tääläki foorumilla suht monessa threadissa, mutta täysin selkeää käsitystä tuo käppyrän oikeellisuudesta ei oo vielä tullu. Ainakin multiwaypoteissa ja joissain muissain kusee tosi rankasti, mutta tiedä sit voiko ne vaikuttaa nuin paljon.

Itkurotta

Viesti Kirjoittaja Itkurotta » 26 Marras 2009, 12:45

rlshark kirjoitti:Kyllähän sitä välillä tuntuu ettei potit mene oikeeseen osotteeseen. :) Tulee ainakin lisää itseluottamusta jos käppyrä todellakin kertoo all in tilanteiden epäonnesta edes jollain tarkkuudella. Tarttis vaan pelata lisää käsiä niin käppyrä toivottavasti tasottuu, kun toi 10 000 kättä ei ihan hirveän paljon ole.

Kiitos kaikille vastauksista.
Pelaatko bossilla? Kun eikö siellä ainakin toi all in EV kuse huolella kun AI poteissa vihu muckaa suoraan jos ite näyttää showdownissa paremman käden ennen sitä? Voi olla että oon ihan kujalla kun ite en bossilla pelaa kun kännissä :-D

rlshark

Viesti Kirjoittaja rlshark » 26 Marras 2009, 12:49

Pelaatko bossilla? Kun eikö siellä ainakin toi all in EV kuse huolella kun AI poteissa vihu muckaa suoraan jos ite näyttää showdownissa paremman käden ennen sitä? Voi olla että oon ihan kujalla kun ite en bossilla pelaa kun kännissä :-D
Pelaan BOSSI:lla. Tätä asiaa olen itsekin miettinyt. Lisäksi pelaan paljon € ja $ pelejä sekaisin enkä tiedä osaako HEM laskea ne oikein.

Vaikuttaako non-showdown winningsien ero ja showdown winssien ero tuohon paljon ?

Ainakin itselle käppyrät menevät "väärin" päin, eli Non-showdown on todella korkealla, kun showdownit sahaa pakkasen ja plussan väliä.

Tosin VPIP,PFR ja AGG on muistaakseni todella korkeat 29/28/3,8 joka vaikuttaa tietenkin paljon showdown winssien ja non-showdinin suhteeseen.

Selviä vastauksia tai tulkintoja ei oikein löydy tähän All-In EV:n todelliseen mittaustulkintaan. Vaikka eihän noitä käppyröitä ja statteja kannata orjallisesti kyylätä

Pummi81

Viesti Kirjoittaja Pummi81 » 26 Marras 2009, 13:13

Raakande kirjoitti:Ei oo pummillakaan paremmin lähteny kulkemaan ku viimeks 2plus2 laitoit samallasen kuvan :D. Melko sick sanon minä.
Itse asiassa on. Oon runnaillu vain vähän alle All-IN-EV:n viimesten 40K käden aikana jotka oon pelannu tän graafin jälkeen...

Pummi81

Viesti Kirjoittaja Pummi81 » 26 Marras 2009, 13:16

TobeyP kirjoitti:Onko pelityylillä jotain tekemistä myös tämän käyrän kanssa?
Ei. Jos saat kilkut keskelle 80 % equitylla, tulet pitkässä juoksussa voittamaan 80% noista jaoista, oli pelityyli mikä hyvänsä.
TobeyP kirjoitti:Tuollaisia käyriä joissa otos alkaa olemaan jo merkttävä (~500 000 jakoa) tuntuu olevan paljon, joiden allin ev juoksee selvästi total profitin yläpuolella.
Ihmiset varmaan postaa niitä hanakammin kuin sellaisia missä on runnattu jumalaisesti.
TobeyP kirjoitti:Minulla puolestaan total profit on selkeästi allin ev:n yläpuolella merkittävällä otoksella, enkä koe olevani normaalia onnekkaampi.
Ihmismieli on valikoiva - omaa onnekkuutta ei haluta myöntää, mutta oma onnettomuus halutaan.

Sinappikaasu

Viesti Kirjoittaja Sinappikaasu » 26 Marras 2009, 13:24

Bossilla pelatessa on aika turha noita ev-käyriä kattella...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ohjelmistot ja laitteet”