Tipsejä vailla rollin hallintaan. MTT Micro/Low

Opastusta vasta-alkajille
ralffi

Tipsejä vailla rollin hallintaan. MTT Micro/Low

Viesti Kirjoittaja ralffi » 09 Tammi 2013, 23:27

Joo elikkäs 22-vuotias baarimikko Vaasasta kokeneempien neuvoja vailla. Pokeria on tullut lätkittyä n.3 vuotta ja viime vuosi sitten aktiivisemmin kuin koskaan. Scopen mukaan1k+ mtt turneita 0-20d bineillä pääosin tuli painettua viime vuosi ja profittia tuli 2000d. Volyymiin ja profittiin olen tyytyväinen koska pidän itseäni paistin ja noviisin välimuotona ja olen töissä 40h/vko aamuinilloin, viikonloput ja siihen vielä avovaimo koirineen sekaan että saa ihan tosissaan ettiä rakkaalle harrastukselle aikaa :-D

Eli nytten on menossa parin kk tauko kun menin "katki" ties monennenko kerran kun aina ylimääräset profitit piti kotiuttaa joihinki yllättäviin kuluihin ja pelitkin menivät puihin. Nytten olisi siis aika palata tauolla ja tehdä asiat kunnolla kun aikasemmin rollin hallinta on ollu aivan järjetöntä elikkä pieniä depoja monta kuukaudessa ja jos on tullut muutama satanen ekstraa niin shotittanut isompiin pöytiin huonolla menestyksellä ja paniikki kotiutus nappulaa hakattu.

Säästössä rahaa tällä hetkellä 0e mutta palkoista pystyisin depoomaan alustavasti 100-150e/kk eli onko tämä tarpeeksi paljon vai kannattaako odottaa helmi/maaliskuulle että saadaan tarpeeksi tukeva rolli kestämään starssin ja ftp pikkuturneita volyymillä 35-40 mtt/vko näin aluksi.
Kiitos kaikille vastanneille jo etukäteen, myös yleisiet tipsit rollin hallinnasta/paistin opastamisesta ovat myös tervetulleita.

Antero Keskiarvo
Bannattu
Bannattu

Re: Tipsejä vailla rollin hallintaan. MTT Micro/Low

Viesti Kirjoittaja Antero Keskiarvo » 10 Tammi 2013, 01:45

Jos depoot vaikka sen 150e niin kannattaa pelailla max 1d-2d freezeoutteja alkuun. Turha sinne sitten seuraavassa kuussa enää depota ellet oo poikki. Peukalosääntönä se että ois vähintään 100xbin kyseiselle tasolle kassassa niin vaikeutuu katkeeminen kummasti. Kuva

scorpio78

Viesti Kirjoittaja scorpio78 » 10 Tammi 2013, 08:47

Itelle tuli mieleen että eikö vois hankkia rollia vähemmällä varianssilla esim. 10h sng, niistä varmaan pienemmillä tasoilla sais aika hyvän ROI:n. Sitten kun kassa kunnossa niin alkais grindaa multeja.

JacksFullofSiht

Viesti Kirjoittaja JacksFullofSiht » 10 Tammi 2013, 09:57

Itse myös pitkään taistellut rollia eloon MTT:llä mutta kyllä siinä monta iltaa saa hakata ja toivoa että napsuis, ehdottaisin että pelaat jotain 18-180 hengen MTT SNG ja kunnes kassa kestää tätä hullujen hommaa.. :)
Itse olen sellainen MTT-dynamiikkaan addiktoitunut pelaaja etten edes jaksa mitään yhden pöydän SNG alkaa hakkaamaan, tästä kyllä kärsii pää ja keho.. :-D

Cosmos

Viesti Kirjoittaja Cosmos » 10 Tammi 2013, 11:44

100bin on ihan liian vähän!! Sellanen riitti ehkä joskus 2008, mutta nykyää mtt:kin alkaa olemaan kansotettu jotenkin asiansa osaavalla väellä. min.300 biniä pitäis olla ettei kassa luhistu siihen ekaan kunnon ds:ään. Itellä nyt ei oo ku ~5000 turnausta kasassa ja jo 3x tehty se yli 200 binin monttu ja kuitenki pelit biitannu n.50% roilla.

Hukkanen

Viesti Kirjoittaja Hukkanen » 10 Tammi 2013, 12:12

Jos sinä harrastuspohjalta vain pelailet niin ei mielestäni liian suurta huolta pidä kassasta pitää. Pelaat vain mielestäsi sopivan kokoisia(pieniä) tasoja ja jos menet poikki sen 150e alkukassan niin ensi kuussa yrität taas uudestaan. Sitten kun alkaa napsumaan ja kassan koko alkaa paisumaan niin sitten järkevöittää kassanhallintaa..

Siis pointti oli että nyt se liian pienikin kassa vaan tuleen ja peukut pystyyn! [-o<
Eikä hermostua vaikka se pieni kassa poikki napsahtaakin. Sitä sattuu, ja uutta latinkia piippuun.

IIIRefuse

Viesti Kirjoittaja IIIRefuse » 10 Tammi 2013, 12:20

Cosmos kirjoitti:100bin on ihan liian vähän!! Sellanen riitti ehkä joskus 2008, mutta nykyää mtt:kin alkaa olemaan kansotettu jotenkin asiansa osaavalla väellä. min.300 biniä pitäis olla ettei kassa luhistu siihen ekaan kunnon ds:ään. Itellä nyt ei oo ku ~5000 turnausta kasassa ja jo 3x tehty se yli 200 binin monttu ja kuitenki pelit biitannu n.50% roilla.
+1

Varsinkin jos tarkotuksena on pelata pokerstarsin ja fulltiltin turnauksia, joissa pelaajafieldit(varsinkin pienemmän buy-inin turnauksissa) on kohtuullisen suuria, niin tuollanen 100biniä uppoo erittäinkin helposti. Tosin myös edge pitäis kaikella järjellä olla näissä turnauksissa suurempi jne jne.. varianssi on jokatapauksessa aivan käsistä ja sellanen 200bi+ kassa on vähintäänkin suositeltavaa.
Kokemuksia swingeistä löytyy iteltäkin, kun viimevuonna otettiin kahteen otteeseen 250bi+ monttu ja loppuvuodesta vielä sellanen 150biniä alas reilu viikkoon. #-o

Onnea koitoksiin ja toivottavasti saat heti alkuun rolliboostin :)

ralffi

Viesti Kirjoittaja ralffi » 10 Tammi 2013, 22:38

Kiitos avusta järkeviä pointteja kaikki.
Antero Keskiarvo kirjoitti:Jos depoot vaikka sen 150e niin kannattaa pelailla max 1d-2d freezeoutteja alkuun[/img]
Tätä tein jo aikasemmin mutta ajattelin ruveta tekemään vielä isommalla volalla.
scorpio78 kirjoitti:Itelle tuli mieleen että eikö vois hankkia rollia vähemmällä varianssilla esim. 10h sng, niistä varmaan pienemmillä tasoilla sais aika hyvän ROI:n. Sitten kun kassa kunnossa niin alkais grindaa multeja.
Olen kokeillut sng polkua 6-180 manin pöydistä ja toisaseksi luna tupaan tullut mutta se on kyllä oma vika kun ei ikinä ollut kärsivällisyyttä jos ei menekkää ekat viisi pöytää profitin puolelle :D
JacksFullofSiht kirjoitti:Itse myös pitkään taistellut rollia eloon MTT:llä mutta kyllä siinä monta iltaa saa hakata ja toivoa että napsuis, ehdottaisin että pelaat jotain 18-180 hengen MTT SNG ja kunnes kassa kestää tätä hullujen hommaa.. :)
Itse olen sellainen MTT-dynamiikkaan addiktoitunut pelaaja etten edes jaksa mitään yhden pöydän SNG alkaa hakkaamaan, tästä kyllä kärsii pää ja keho.. :-D
Tähän samaistuin täysin, sng peleihin ei ikinä ole kärsivällisyys riittänyt mutta nytte taitaa olla pakko jos haluaa heikolla rollin alulla tehdä asiat oikein katkeamatta.
Hukkanen kirjoitti:Jos sinä harrastuspohjalta vain pelailet niin ei mielestäni liian suurta huolta pidä kassasta pitää.
Joo täysin harrastus pohjalta pelataan että ei tästä uutta elanto keinoa olla tekemässä mutta etelänmatka tai pari vuodessa jos pokeri sen vois sponssata niin olisi jees. :-D Ja aikaisemmin pelasin juuri noin että 50-100e depoja ja kaikki bineihin yhtenä iltana ja silloinku nabsu enemmän että oli 500-700e/d rollia ja kaikki edellytykset tuplata se ajan mittaan niin kusin sen tyhmiin sijoituksiin.
IIIRefuse kirjoitti:
Cosmos kirjoitti:100bin on ihan liian vähän!! Sellanen riitti ehkä joskus 2008, mutta nykyää mtt:kin alkaa olemaan kansotettu jotenkin asiansa osaavalla väellä. min.300 biniä pitäis olla ettei kassa luhistu siihen ekaan kunnon ds:ään. Itellä nyt ei oo ku ~5000 turnausta kasassa ja jo 3x tehty se yli 200 binin monttu ja kuitenki pelit biitannu n.50% roilla.
+1

Varsinkin jos tarkotuksena on pelata pokerstarsin ja fulltiltin turnauksia, joissa pelaajafieldit(varsinkin pienemmän buy-inin turnauksissa)
Joo en ole aikasemmin ftp ja starssilla hirveän paljon pelaillut mutta näillä saiteilla näyttäisi tarjonta olevan parasta/laajinta näihin peleihin? Saa korjata jos olen väärässä.

Hyviä juttuja! keep it coming. 8)

IIIRefuse

Viesti Kirjoittaja IIIRefuse » 11 Tammi 2013, 00:28

ralffi kirjoitti: Joo en ole aikasemmin ftp ja starssilla hirveän paljon pelaillut mutta näillä saiteilla näyttäisi tarjonta olevan parasta/laajinta näihin peleihin? Saa korjata jos olen väärässä.
Tarjonta ja softat kyllä selkeesti parhaasta päästä. Suosittelen silti valmistautumaan henkisesti ensitapaamiseen varianssin kanssa... :oops:

ralffi

Viesti Kirjoittaja ralffi » 23 Tammi 2013, 00:30

Pientä updatea ja uutta tipsiä vailla:
Pokerit alkanut hyvin mutta elmässä tunkkia, deposin 100d ftp ja 80d starssille ja yhteensä 700d+ rolli kasvanu eli paremmin alkoi kuin uskalsi odottaa. Mutta sitten auto päätti hajota ja siitä vähintään 1k monttu ja pokeri rolli tästä kärsii sen 400d ainakin. \:D/

Mutta asiaan, tiltin hallinta on ollut viime aikoina aika perseestä en vain jostain syystä pärjää enään jos tulee bad beattia tai vihu tulee törkeesti ohi. Esim ftops 50k syvä runi tasku rouvat ja floppaan täyskäden Q99, vihu shovee turnilla potissa top3 oikeuttava määrä vihu näytttää 1010 turn 10 river 10 ja out. tämä hajotti sen verran että tötöilin itteni 20minuutissa lopuista turneista ulos ja olen huomannu että pienemmänki tilanteen tunkit rupee hajottamaan aika pahasti ja sekoittaa muitten menellä olevien turneiden pelaamista eikä aikaisemmin tätä ongelmaa ei ole ollut . Teoria miksi näin on valmiina koska lopetin nuuskan käytön 4kk sitten ja ennen mojova knölli huulessa oli osa pelaamista ja fiilistä.
Eli jos joku haluaa jakaa tiltin hallinta ABC metodeja olkaa hyvä! :roll:

vertsi

Viesti Kirjoittaja vertsi » 23 Tammi 2013, 01:50

ralffi kirjoitti:Eli jos joku haluaa jakaa tiltin hallinta ABC metodeja olkaa hyvä!
Mulla on hyvä yksinkertainen neuvo: Ei tunteita

Kuulostaa helpolta mutta jos tuohon pystyy silloin ei tilttaa koskaan. Itse onnistun tässä erittäin hyvin. Voin seitsemän vuoden kokemuksella sanoa että jos jokaisesta ohivedosta hermostuu niin pokerista tulee vaikeaa. Minä ajattelen niin että koitan tehdä parhaan mahdollisen ratkaisun joka kädessa ja se on sitten siinä. Mihinkään muuhun hero ei voi vaikuttaa jos vedetään ohi sitä ei saa jäädä miettimään yhtään. Unohda se heti ja keskity seuraavan käteen. Ehkä kirjoitan tästä enemmän kun jaksan..

Eli ei tunteita teet vaan oikean rationaalisen päätöksen joka kädessä. Hyvä kassanhallinta auttaa siihen ettei ne ohivedot tunnu niin pahalta.

Paklu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paklu » 23 Tammi 2013, 11:50

vertsi kirjoitti:
ralffi kirjoitti:Eli jos joku haluaa jakaa tiltin hallinta ABC metodeja olkaa hyvä!
Mulla on hyvä yksinkertainen neuvo: Ei tunteita
"Ei tunteita" on vaikea lähestymistapa 1$-2$ turnauksiin, koska niitä ei herkästi rahan takia pelaa. Yritin opettaa kaverille, että kun rahat on allin ei jäädä katsomaan miten käsi päättyy, koska muuten ei ehdi painella nappuloita muissa pöydissä, mutta tajusin, että syö heti pelin mielenkiintoa (kaveri siis Starsin 0.5-2.5$ 180-man regu).

MTT sittareista: OP sanoi olevansa jonkinlainen noviisi, mutta jotain on tulosten perusteella hallussa. MTTSNG on täynnä asiansa osaavia pelaajia ja jo 1$-2,5$ 180-maneissä on tosi vähän valueta verrattuna samankokoisiin MTT. OP on töissä, joten parempi pysyä MTT, vaikea sivutoimena on 100 buyin montuttaa kuukaudessa(ja kun se menee voi depota uudestaan).

Huotsi

Viesti Kirjoittaja Huotsi » 23 Tammi 2013, 15:03

kokeile ottaa varsinkin tuon tapaisen ohivedon jälkeen koko jako täydellä huumorilla, nämä kuuluu tähän lajiin, naura ihan törkeesti että kappas kappas tällainen tuli taas vastaa, voiko tämä olla edes mahdollista, itelläni ainakin auttaa eikä mene muut pelit sen takia kovin sekaisin.

rieskah

Viesti Kirjoittaja rieskah » 23 Tammi 2013, 19:09

Huotsi kirjoitti:kokeile ottaa varsinkin tuon tapaisen ohivedon jälkeen koko jako täydellä huumorilla, nämä kuuluu tähän lajiin, naura ihan törkeesti että kappas kappas tällainen tuli taas vastaa, voiko tämä olla edes mahdollista, itelläni ainakin auttaa eikä mene muut pelit sen takia kovin sekaisin.
Itse käytän kans tätä metodia nauru vapauttaa endorfiineja. Itsesuggestiota myös 8-[

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Aloittelijan kysymyspalsta”