Mikä pelissäni on vikana?

Opastusta vasta-alkajille
Aals

Mikä pelissäni on vikana?

Viesti Kirjoittaja Aals »

Tässä hieman statistiikkaa (PL5 short):

Hand selection

Saw flop : 32.7%
VPIP : 26%
Saw flop not Blind : 18%

Aggression

Pre flop raise: 15.8%
First in raise : 7,3%
Agr.factor pf : 1,4%

Post flop:

Flop: 3.8
Turn: 2.3
River: 1.6

Agg.factor total: 2.0

Stealing

Att.to.steal: 26,3%
Folded SB to steal: 83,1%
Folded BB to steal: 71,4%

Success:

No flop% 33
Fold % 23
Ww/oSD% 56.7
WSD% 20
W$SD% 6.7

Ongelma on siinä että saan kyllä actionia, mutta vain paremmilta käsiltä. Häviän järjestään kaikki isot potit. Olen yrittänyt pelata kuten suurin osa kirjoista ja foorumeista opettaa, eli aggressiivisesti hyvillä korteilla ja varovasti huonoilla. Tuntuu etten saa koskaan actionia kunnon käsillä, esimerkiksi viimeisistä 15 flopatusta setistä on valehtelematta yli 10 päätynyt siihen että olen voittanut potin jo flopilla. Olen yrittänyt limpata ja korottaa pareilla mutta mikään ei tunnu auttavan. Sama juttu muillakin käsillä. Korotan kunnolla, (potillisen yleensä) ja kaikki kippaavat tai maksavat vain paremmilla käsillä.

Toinen ongelma, joka oikeastaan liittyy edelliseen on se että minua ansoitetaan koko ajan. En enää uskalla lyödä turnilla saatika riverillä kunnolla edes kahdella parilla mikäli pöydässä on mahdollinen väri tai suora. Sama juttu esim. TPTK:n kanssa, yleensä panostan vahvasti riverille asti ja sitten tulee se raise. Maksan koska olen sitoutunut pottiin ja stäkki menee, jälleen kerran.

Kolmas ongelma on c-betit. Floppi menee ohi ja panostan. Vihu maksaa, (en c-bettaa kahta tai useampaa pelaajaa vastaan kun saan maksun kuitenkin ja joudun kippaamaan turnilla)passaan turnilla ja vihu panostaa. Joskus harvoin maksan ja aina sama juttu, vihulla on käsi. Olen kuitenkin varma että c-bettejäni maksellaan ilmalla koska yleensä sökötän turnin mikäli en ole osunut.

Pelaanko liian suoraviivaisesti tai tiukasti? En slouvaa käytännössä koskaan, ja check-reissaankin vain harvoin. Olen aivan neuvoton, sillä käsiä on takana noin 5000 joten tuskin tuota voi varianssin piikkiin pistää, vaan pelissäni on jotain pahasti vialla.

EDIT: Jos kaipaatte vielä jotain muita statseja niin pistän sitä mukaa kun tarvetta on.
Stefa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Itsellä menossa huono kausi mutta yritetään auttaa miestä mäessä. First in raise voisi omasta mielestäni olla hieman korkeampi ja yritä pelata mahdollisimman paljon positiosta. Yllättävän harva tajuaa tuolla tasolla miten paljon helpompi pottia on ns. ohjata positiosta. Esim. jos olet reissannut pf co:sta TT ja bb maksaa - flop on A/K high ei ole omasta mielestäni mikään häpeä lähteä pelaamaan hieman pienemmästä potista.

Toinen ongelma eli ansoittaminen on helpohkosti vältettävissä tekemällä noteseja sitä harrastavista vihuista. Itse laitan samantein merkinnän, jos huomaan vihun limppaavan monstereilla ja slouvaavan niitä flopilta. Samoin reissattuasi pf ja osut yhtä vihua vastaan tptk jonka lyöt normaalisti ja vihu maksaa. Mikäli floppi on rutikuiva voi turnin mielestäni jättää joskus lyömättä ja samalla annat vihulle mahdollisuuden yrittää lyödä sinut pois flopista riverillä. Samalla sinulla on kuitenkin hanska jolla on sd valueta mutta et turhaan sido itseäsi pottiin. Samalla teet pelistäsi edes hieman vaikeammin luettavaa eikä niin suoraviivaista. Itsellekin on välillä turhan vaikea muistaa ettei tptk ole aina nuts.

Samoin mainitsit ettet harrasta creissua käytännössä koskaan ja tässä on hyvä ase vihua vastaan joka tykkää floatata flopilta ja lyödä sinua pois potista turnilla. Tässä tulee sitten hyvä tilaisuus ilmoittaa ettet ole täysin tönittävissä. Tosin riidit pitää olla kunnossa, että vihu on kykenevä tiputtamaan esim. keskinapin tarpeen vaatiessa.

Tuolla sinun tasollasi pelaajat ovat yleensä sen verran calling stationeita ettei värin ja suoran pelkääminen ole mitenkään kummallista. Tärkeintä on osata irrottaa tarvittaessa ettei vihu saa odseja jahdatessan väriä.
There are no badbeats. There is only too little alcohol in the world - Kenna James.

http://www.pokerista.fi/stefa
Aals

Viesti Kirjoittaja Aals »

First in raise voisi omasta mielestäni olla hieman korkeampi ja yritä pelata mahdollisimman paljon positiosta.
Kiinnitän toki paljon huomiota positioon, esimerkiksi UTG:sta pelaan vain AT suittarin tai paremmat, mutta buttonista tilanteen mukaan hyvin moni käsi kelpaa korotukseen.
Esim. jos olet reissannut pf co:sta TT ja bb maksaa - flop on A/K high ei ole omasta mielestäni mikään häpeä lähteä pelaamaan hieman pienemmästä potista.
Totta. Yleensä teen esim. JJ:llä siten että mikäli pottiin tulee ylikortti ja jatkolyönti maksetaan passaan turnilla ja toivon mahdollisimman halpaa showdownia. Välillä vaan tuntuu että tämäkin on kovin weakia ja minut on helppo ajaa potista

pihalle suurella panostuksella turnilla tai riverillä.
Toinen ongelma eli ansoittaminen on helpohkosti vältettävissä tekemällä noteseja sitä harrastavista vihuista. Itse laitan samantein merkinnän, jos huomaan vihun limppaavan monstereilla ja slouvaavan niitä flopilta.
Teen kyllä tällaisissa tapauksissa muistiinpanoja vihuista. Ongelma on siinä että vihut ovat yleensä tuntemattomia vakkareita lukuunottamatta. Toisekseen, monet vihut pelaavat minkä tahansa flopatun käden siten, että he vain makselevat loppuun asti. Tällöin on käytännössä mahdotonta tietää missä mennään turnilla ja riverillä. Tästä syystä vältänkin suuresta potista pelaamista esim. TPTK:lla.
Samoin reissattuasi pf ja osut yhtä vihua vastaan tptk jonka lyöt normaalisti ja vihu maksaa. Mikäli floppi on rutikuiva voi turnin mielestäni jättää joskus lyömättä ja samalla annat vihulle mahdollisuuden yrittää lyödä sinut pois flopista riverillä. Samalla sinulla on kuitenkin hanska jolla on sd valueta mutta et turhaan sido itseäsi pottiin.
Niin, usein tilannne on vaan sellainen ettei ilmaisia kortteja oikein viitsisi antaa esimerkiksi sisäsuoran vedoille tai takaoven värinvedoille. Ehkä tästä periaatteesta pitäisi hieman tinkiä.
Samoin mainitsit ettet harrasta creissua käytännössä koskaan ja tässä on hyvä ase vihua vastaan joka tykkää floatata flopilta ja lyödä sinua pois potista turnilla.
Vähän sama juttu. Vihulla voi olla periaatteessa ihan mitä tahansa, ja ilmaisen kortin antaminen kirpaisee. Tätä pitänee kuitenkin kokeilla senkin uhalla että passiivinen vihu passaa perässä ja saa ihmekorttinsa riverillä.
Tuolla sinun tasollasi pelaajat ovat yleensä sen verran calling stationeita ettei värin ja suoran pelkääminen ole mitenkään kummallista. Tärkeintä on osata irrottaa tarvittaessa ettei vihu saa odseja jahdatessan väriä.
Tähän olen yrittänyt kiinnittää huomiota, nimenomaa etten antaisi vihulle implareita värin vetoon. Vaikeaksi tilanteen tekee juuri se että lyöntejä voi tulla esim. turnin värikortin tultua paljon muiltakin käsiltä kuin väreiltä.
tony1978

Viesti Kirjoittaja tony1978 »

Mulla on suurinn ongelma siinä et teen liikaa sankari maksuja, tosin missä pelaan niin ei voi kehua vihujen tasolla(ipoker)... vituttaa vaan ku siellä ,oikeesti maksetaan preflop roskalla ja sit kun ittellä yli(tasku)pari(esim JJ) ni vihu on flopannu esim 48os rattaat ja löy re raisen floppiin joka on tyyliin 284 rainbow!!! HELPPEJÄ MULLE????
Jarkse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkse »

Mulla on suurinn ongelma siinä et teen liikaa sankari maksuja
Näistä pääsin itse eroon melko helposti. Mietit vaan aina siinä tilanteessa kun pitäisi maksaa tai kipata, että kuinka usein olet edellä tässä tilanteessa ja mitkä kädet voitat ja mitä et. Jos se ei auta niin sitten pitää muuttaa peliä niin ettei ajaudu itse tuommoisiin tilanteisiin vaan laittaa vihun tekemään ne vaikeaat päätökset.
Stefa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Kiinnitän toki paljon huomiota positioon, esimerkiksi UTG:sta pelaan vain AT suittarin tai paremmat, mutta buttonista tilanteen mukaan hyvin moni käsi kelpaa korotukseen.
Suittariässät olen yrittänyt jättää suosioilla rauhaan etupellosta sillä omassa pelissä niillä tuntuu saavan enemmän tuhoa kuin tulosta aikaan. Kärkeen osuttaessa ei voi olla varma ollaanko edellä vai pahasti perässä eikä väri napsu riittävän usein, että saisi tuhot paikattua. Toki AK s lähtee reissuun mistä positiosta tahansa.
Tähän olen yrittänyt kiinnittää huomiota, nimenomaa etten antaisi vihulle implareita värin vetoon. Vaikeaksi tilanteen tekee juuri se että lyöntejä voi tulla esim. turnin värikortin tultua paljon muiltakin käsiltä kuin väreiltä.
Riittävän usein ollaan perässä, että kopin saaminen tulisi kannattavaksi. Esim. maksat värin täyttyessä turnilla sekä vielä kerran riverillä tulee melko kalliiksi.
There are no badbeats. There is only too little alcohol in the world - Kenna James.

http://www.pokerista.fi/stefa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Aloittelijan kysymyspalsta”