Itse myös tasainen NL100 grinder. Kehitystä on tapahtunut hitaasti mutta varmasti.
muutamia pointteja:
Automatisoitumista pitäisi välttää – tarkoittaa esim. että lyö kärkiparilla valuen flopilla, sököttää turnin peräs ja ottaa valuen riverillä. Jokainen käsi pitäisi pelata mietinnällä läpi. Joitain vihuja vastaan lyö AT:llä T high boardiin 3 barrelia, toisia vastaan pelaa mahd. pienen potin. Mielestäni erittäin tärkeää on myös vihun AF:n huomioon ottaminen. Välillä pitää sököttää erittäin vahva käsi ja antaa aggron vihun painaa pottia sisään. Tarkoittanen, että myös postflop pitäisi adjustoitua vihun tyyliin/rangeen.
Riidien ottaminen - varsinkin silloin kun ei ole itse kädessä mukana. Toisilla pelaajilla on vaistomaista puskea supervahvalla kädellä instant romut sisään, silloin pitää löytää itseltäkin se iso kippi. Hyvät pelaajat osaavat kuitenkin vaihdella ajoittamista. Tyylin huomioiminen lyönneissä, toiset lyö "aina" thin value, toiset lyö potteja. Pitkällä tähtäimellä nää pitäis myös osata spotata, että koska pystyy kylmästi bluffaamaan ja koska ollaan helvetisti perässä. Näissäkin, hyvät pelaajat osaavat vaihdella tuota. Tärkeää on myös ottaa normaalista pelistä poikkeavat kädet mukaan.
Bluffit/Bluffien löytäminen - Bluffin tarina pitää olla uskottava. Jos ei saa käsitystä vihun lyönneistä, yleensä hämmentyy ja kyselee, ja monesti se kooli on oikea ratkaisu. Sitä oon omassa pelissäkin pyrkinyt kehittämään, että bluffilla on kokonaisuudessaan tarina. Monesti se toimii, joskus vihu tekee hero-kooleja. Tässäkin on tärkeää katsoa vihun rangea ja pelitapaa boardiin verrattuna, esim. onko vihu kykenevä kippaamaan TPTK kolmeen barreliin mua vastaan jos pöytä on xxxxx, tässä pitää myös miettiä omaa imagoa. (ompas monimutkaista)
3-bet/call 3-bet - Nää kädet on henk.koht vaikeimpia postflop pelissä, ellei ole ihan selkeä tilanne. Koska c-bet, koska c/f, koska b/AI. Näistä en osaa paljoa sanoa, mutta tässäkin pitää mennä ihan vihun rangen/pelitavan mukaan.
River value - tää on kans itselleni niitä vaikeimpia pointteja semi käsillä. Koska sitä valuee saa, paljoko pitää lyödä, koska ollaan peräs, että kannattaako lyödä. Selkeät tilanteet erikseen, mutta marginaalikäsistä pitäis löytää se ero, että onko oma käsi paras vaiko ei.
Self-control - Häviämisen kulmakivi

Kun et pelaa parasta peliä, oot tilttaamas, häviät isoja potteja ja löysennät peliä etc.etc. = Clientti kiinni. Yksi tärkeimmistä pointeista imo.