Lucky-River kirjoitti:Kyllä, kun rinkiä lähetään pelaamaan niin KK:lla ainoa käsi, jota ollaan häviöllä on se AA.
Jep, ja foldaan KK kun olen kohtuu varma (yli 75%) että toisella on AA.
Lucky-River kirjoitti:
Harva lähtee Ax:llä all-in preflop, että kyllä KK on ihan hyvä käsi lähteä all-in.
En ihan ymmärtänyt miten toi Ax liittyi tähän (kyllähän KK:lla mennään mielellään Ax:kin vastaan all-in?), mutta toteamus "KK on ihan hyvä käsi lähteä all-in" on turhan yksinkertainen. Asia on kuitenkin täysin pelaaja-tilanne-riippuvainen.
Sanotaan, että vastaan tulee tällainen tilanne NL100:ssa, 100xBB stackit:
Tuntemasi TAG-pelaaja (perus multitable-grindaaja, kuten sinäkin

) on vastassasi ja positiossa sinuun nähden.
Saat käteesi KK ja avaat korottamalla 4xBB. Vastustajasi korottaa 12xBB (eli 8xBB lisää). Päätät korottaa vielä 32xBB (20 lisää) johon vastustaja vastaa lyömällä all-in 100xBB. Sinulle jää siis vielä 68xBB callattavaksi.
Sanoisin, että todennäköisyys että vastustajalla on AA on ainakin 90%. Voisi olla myös KK, mutta se on toki varsin epätodennköinen käsi. AK:lla/QQ:lla ei solidi pelaja (yleensä) painaisi täyttä biniä all-in tässä tilanteessa.
-> Fold.
Toinen tilanne, sama vastustaja (100xBB stackit), sama peli (NL100):
Olet positiossa vastustajaasi nähden (esim CO vs Button). Saat KK. Vastustajasi avaa ja korottaa 3.5xBB, rereissaat tämän 12xBB. Tähän vastustajasi vastaa painamalla suoraan all-in 100xBB.
Sanoisin, että todennäköisyys että vastustajalla on AA on ainakin 80%. Tällä kertaa on vähän todennäköisempää, että vastassa voisi olla AK/QQ, mutta silti peli olisi oudon riskaabeli. Ainoa poikkeus on jos olet harrastanut rereissuttelua ko vastustajaa vastaan useamminkin positiosta.
-> Fold.
Molemmat tilanteet tapahtuivat minulle viimeisen 1.5kk aikana ja molemmissa maksoin saaden vastaani AA.
NL100 -tasolla, en muista kertaakaan päätyneeni KK:lla preflop all-iniin vähintään 100xBB (eli potissa yli 200xBB) kanssa, ilman että vastassa olisi ollut AA. Myönnetään kuitenkin että olen sivusta nähnyt joitain tällaisia tapauksia, missä vastassa on ollut AK tai QQ, mutta nämä tapaukset ovat harvassa.
Ehkä olen ollut epäonnekas, mutta nämä ovat kokemukseni usealta eri saitilta. Siispä uskon, että pystyn tietyissä tilanteissa tekemään (selvästi) EV+ foldeja KK:lla.