Miten KK kädessä voi voittaa??

Keskustelua pelistrategioista Texas Hold'em No limit peleihin
tertsi

Viesti Kirjoittaja tertsi » 05 Maalis 2007, 09:54

Käteen tulee KK preflop, reissaan, pari callaa.
Flopissa AK7 rainbow, sitten vaiheittain allin, häviö, kun vastassa tietty AA.
Voiko osata heittää Kurkosettiä pakkaan tuossa tilanteessa?

Case

Viesti Kirjoittaja Case » 05 Maalis 2007, 10:02

tertsi kirjoitti:Käteen tulee KK preflop, reissaan, pari callaa.
Ei.

AA:lle vaikea laittaa vihua, koska ei rereissannut preflop. Ja vaikka olisikin, niin KK:sta ei kyllä pystyisi luopumaan. Moni vihu pelaisi tuossa tilanteessa aivan samoin AK:n ja 77:n. Osa hullummista varmaan AQ:nkin.

testaamassa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja testaamassa » 05 Maalis 2007, 10:09

Case kirjoitti:
tertsi kirjoitti:Käteen tulee KK preflop, reissaan, pari callaa.
Ei.

AA:lle vaikea laittaa vihua, koska ei rereissannut preflop. Ja vaikka olisikin, niin KK:sta ei kyllä pystyisi luopumaan. Moni vihu pelaisi tuossa tilanteessa aivan samoin AK:n ja 77:n. Osa hullummista varmaan AQ:nkin.
Nimenomaan. En ole Sklansky, joten en osaa tarjoilla tarkkoja prosentteja mutta ihan varmasti on pidemmän päälle +EV maksaa tollasissa tilanteissa koko stacki.

Zami80

Viesti Kirjoittaja Zami80 » 05 Maalis 2007, 10:17

Case kirjoitti:
Zami80 kirjoitti: Vältät preflop all iniin menoa toisiksi parhaalla kädellä? Kyllä mä ainakin koitan Keijoilla saada mahdollisimman paljon kiekkoja keskelle juurikin preflop kun olen edellä kaikkia muita kuin ässiä. Jos flopilla tulee A ja maksajia oli useita niin silloin edetään varovaisesti, ja foldataan kun näyttää päivänselvältä että ollaan beat. Mutta ennen sitä pitäisi aika valmis olla menemään vaikka all in preflopisssa. Silloin äärimmäisen harvoin kuin tulee tilanne jossa riehut kurkoilla kuin eläin, ja joku about 7% käsistään pelaava ja 0% preflop reissaava kaveri herää horroksestaan re-reissuttelemaan all in, niin aletaan miettimään asiaa. Sitä ennen ei. Tuo tapahtuu onneksi todella todella harvoin. Ja näistäkin tilanteista usein täytyy callia.
Jooh. Toiseksi paras käsihän se on. On vain niin, että TAG-pelaajista ei kovin moni ole valmis työntämään 100BB (täysi bin) keskelle ilman parasta tai toiseksi parasta kättä, ja kun sinulla on KK niin vastustajalla todennäköisemmin on AA kuin KK. Kokemukseni tasolta NL100-NL200.
Sama juttu. Mutta riidin pitää olla kyllä todella varma. Jossei yhteistä pelihistoriaa ole useiden satojen käsien verran olen yleensä aina valmis callimaan, ihan ääritapauksia (statsit tyyliin <10%/<5%) lukuunottamatta. Jos taas riidit on hyvät ja käsiä löytyy tilastoista tarpeeksi niin harkitsen kyllä, ja on ne kalevit lentänytkin pakkaan pari kertaa.
Cash game rules everything around me

merkoni

Viesti Kirjoittaja merkoni » 05 Maalis 2007, 12:13

EvilWal kirjoitti:Varianssia, varianssia... Kyllä noi ajan mittaan tasoittuu.

Mulla Trackerissa Partyn fulli pöydissä 133500 kättä ja KK tullut 595 kertaa. Voitto % tasan 80 ja ihan mukavan summankin näyttää olevan plussalla. AA tullut 596 kertaa ja voitto % 87,58.
ASIAA :yes: 8 - 10 (iPoker) pöydissä AA voitto % 90.91 ja KK % 88,46

Lucky-River

Viesti Kirjoittaja Lucky-River » 05 Maalis 2007, 12:33

Kyllä, kun rinkiä lähetään pelaamaan niin KK:lla ainoa käsi, jota ollaan häviöllä on se AA. Harva lähtee Ax:llä all-in preflop, että kyllä KK on ihan hyvä käsi lähteä all-in.

Case

Viesti Kirjoittaja Case » 05 Maalis 2007, 14:42

Lucky-River kirjoitti:Kyllä, kun rinkiä lähetään pelaamaan niin KK:lla ainoa käsi, jota ollaan häviöllä on se AA.
Jep, ja foldaan KK kun olen kohtuu varma (yli 75%) että toisella on AA.
Lucky-River kirjoitti: Harva lähtee Ax:llä all-in preflop, että kyllä KK on ihan hyvä käsi lähteä all-in.
En ihan ymmärtänyt miten toi Ax liittyi tähän (kyllähän KK:lla mennään mielellään Ax:kin vastaan all-in?), mutta toteamus "KK on ihan hyvä käsi lähteä all-in" on turhan yksinkertainen. Asia on kuitenkin täysin pelaaja-tilanne-riippuvainen.

Sanotaan, että vastaan tulee tällainen tilanne NL100:ssa, 100xBB stackit:
Tuntemasi TAG-pelaaja (perus multitable-grindaaja, kuten sinäkin :)) on vastassasi ja positiossa sinuun nähden.
Saat käteesi KK ja avaat korottamalla 4xBB. Vastustajasi korottaa 12xBB (eli 8xBB lisää). Päätät korottaa vielä 32xBB (20 lisää) johon vastustaja vastaa lyömällä all-in 100xBB. Sinulle jää siis vielä 68xBB callattavaksi.

Sanoisin, että todennäköisyys että vastustajalla on AA on ainakin 90%. Voisi olla myös KK, mutta se on toki varsin epätodennköinen käsi. AK:lla/QQ:lla ei solidi pelaja (yleensä) painaisi täyttä biniä all-in tässä tilanteessa.

-> Fold.

Toinen tilanne, sama vastustaja (100xBB stackit), sama peli (NL100):
Olet positiossa vastustajaasi nähden (esim CO vs Button). Saat KK. Vastustajasi avaa ja korottaa 3.5xBB, rereissaat tämän 12xBB. Tähän vastustajasi vastaa painamalla suoraan all-in 100xBB.

Sanoisin, että todennäköisyys että vastustajalla on AA on ainakin 80%. Tällä kertaa on vähän todennäköisempää, että vastassa voisi olla AK/QQ, mutta silti peli olisi oudon riskaabeli. Ainoa poikkeus on jos olet harrastanut rereissuttelua ko vastustajaa vastaan useamminkin positiosta.

-> Fold.

Molemmat tilanteet tapahtuivat minulle viimeisen 1.5kk aikana ja molemmissa maksoin saaden vastaani AA. NL100 -tasolla, en muista kertaakaan päätyneeni KK:lla preflop all-iniin vähintään 100xBB (eli potissa yli 200xBB) kanssa, ilman että vastassa olisi ollut AA. Myönnetään kuitenkin että olen sivusta nähnyt joitain tällaisia tapauksia, missä vastassa on ollut AK tai QQ, mutta nämä tapaukset ovat harvassa.

Ehkä olen ollut epäonnekas, mutta nämä ovat kokemukseni usealta eri saitilta. Siispä uskon, että pystyn tietyissä tilanteissa tekemään (selvästi) EV+ foldeja KK:lla.

-Fonzie-

Viesti Kirjoittaja -Fonzie- » 05 Maalis 2007, 17:23

Asiallisia ja perusteltuja kommentteja Case esittää. Kongien kippaaminen pf on todellakin erittäin tilannekohtaista. Muuvi on kumminkin hyvä jos vastassa on tuttu kaveri ja olet lähes satavarma hänen puskevan nauloilla. Korostaisin silti, että kyseinen tilanne tulee kohdalle suht harvoin paljonkin pelatessa ja tällöin on riideistään parempi olla varma. Mainitsemissasi esimerkeissä tuossa ensimmäisessä, tällä tasolla pelatessa mielestäni kippi on ihan paikallaan.

Toi toinen esimerkki onkin sitten jo mielestäni aivan eri tilanne. -isommissa pöydissä ainakin näitä näkee suht usein, että jengi puskee rereissuun keskiparilla allin... Muutenkin tämä keskustelu on ihan paikallaan puhuttaessa NL100/200 tasoilla. Mutta älkää unohtako että peli muuttuu jokaisella tasolla hieman ja mitä ylemmäs mennään, sitä enemmän kikkailu ja muuvailu tulee kuvioon (tietty mikro/lowpeleissähän näkee aivan kaikkea...) Ylemmillä tasoilla vastaan tulee joskus todellisia herrasmiespaisteja, jotka pitävät muutamalla tonnilla vähän hauskaa...=)

Herää ajatus, että jos puskette tosiaan noin tiukoissa pöydissä, niin olisiko EV+ siirtyä ylemmäs hieman löysempiin pöytiin...? Tietty jos pärjää hyvin tiukassa ringissä ja kokee tietyn tason omaksi, niin ehkä on parempi siinä pysytelläkin mahd pitkään. Jos nostaa tasoa niin on syytä seurailla ja opiskella sitä peliä ajan kanssa ja sisäistää sen tunnusomainen peli. Esim ottamalla shotteja/pitämällä yhtä seurantapöytää auki omien pelien kyljessä.

Näin itse ainakin näkisin asian. (Olisi kiinnostavaa saada ylemmän tason grindaajien mielipiteitä asiaan) Itse pelaan harvemmin isoa NL pöytää ja ne mitä olen pelannut -en ole koskaan KK:ta kipannut. Olen hävinnyt nauloille, mutta kyllä yleensä ollut ylivoimaisessa johdossa. Tosin en kippaa kalleja koskaan ellen ole täysin varma, että olen perässä. Joissain satelliiteissa tai tilanteissa turnausten loppumetreillä tulee pahoja paikkoja jolloin kippi saattaa olla paikallaan. Tilanneriippuvaista todellakin. Pidän yhtenä periaatteena tällöin sitä, etten joudu koskaan enää sen hetken jälkeen miettimään, että olisiko sittenkin pitänyt callata... Pelinluvun tärkeyttä ei voi tässäkään asiassa riittävästi korostaa! -väärä muuvi ja epävarmuus liikkuvat käsi kädessä ja päinvastoin.

kirmake
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirmake » 05 Maalis 2007, 17:43

Tänään tipuin turnauksesta just ennen rahoja.
Mulla KK. Reissasin joku 6xbb pf Monta maksajaa(4-5?)
floppiin 24T(ei värivetoja) Lyön potillisen, muut kippaa mutta yks(suurin piirtein sama stack ku mulla) menee all-in, mä maksan. Kaveri näyttää 9To, ja ennenkuin edes tajuan tulee turnilta T. Että näin taas.

Dempsey

Viesti Kirjoittaja Dempsey » 27 Huhti 2007, 15:08

spugru kirjoitti:PAISTIT HÄVII KURKOILLA
...showdownissa?

Mulla on KK pitänyt 79-prosenttisesti. Yllätys yllätys, toiseksi tuottoisin käsi AA:n jälkeen. Mutta 21 prosenttisesti KK ei siis voita. Näissä tapauksissa siitä pitää osata hankkiutua eroon ajoissa. Jos pöytään tulee A, niin silloinhan kippaaminen on aika helppoa.

TheNike

Viesti Kirjoittaja TheNike » 29 Touko 2007, 21:24

Täytyypä nyt heti näin ensimmäiseksi viestiksi kirjoittaa tälläinen valitusviesti juurikin liittyen noihin kurkoihin. Pelailin tuossa juuri 5 minuuttia sitten CDPokerissa ja viiden jaon aikana tuli kaksi kertaa kurkot käteen. No reissailin siinä sitten reilusti ja yksi vihu kaallaili ahkerasti. No sitten heitettiin kaikki merkit keskelle (flop täysi blanko) ja eiköhän vihu vedä ohi riverillä saamalla kuutossetin. No ei siinä vielä mitään, lisää rahaa pöytään ja toisen kerran kun sain kurkot käteen reissasin vielä reilummin ja taas kasa vihuja lähtee mukaan. ja Showdownissa viimeinen sitten näyttää 7 3, jotka pamahtivat pöytään turnilla ja riverillä. Nyt näin vielä lisäksi tuossa välissä pamahti käteen AA ja tietty juuri silloin kaikki päättivät foldata. Kyllä meni kursori aika nopeasti punaisen ruksin päälle tämän jälkeen...

Eiska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eiska » 29 Touko 2007, 21:37

Ei luoja... pistäkää allarit ja toivokaa parasta

stonecold

Viesti Kirjoittaja stonecold » 29 Touko 2007, 22:12

TheNike kirjoitti:Täytyypä nyt heti näin ensimmäiseksi viestiksi kirjoittaa tälläinen valitusviesti juurikin liittyen noihin kurkoihin. Pelailin tuossa juuri 5 minuuttia sitten CDPokerissa ja viiden jaon aikana tuli kaksi kertaa kurkot käteen. No reissailin siinä sitten reilusti ja yksi vihu kaallaili ahkerasti. No sitten heitettiin kaikki merkit keskelle (flop täysi blanko) ja eiköhän vihu vedä ohi riverillä saamalla kuutossetin. No ei siinä vielä mitään, lisää rahaa pöytään ja toisen kerran kun sain kurkot käteen reissasin vielä reilummin ja taas kasa vihuja lähtee mukaan. ja Showdownissa viimeinen sitten näyttää 7 3, jotka pamahtivat pöytään turnilla ja riverillä. Nyt näin vielä lisäksi tuossa välissä pamahti käteen AA ja tietty juuri silloin kaikki päättivät foldata. Kyllä meni kursori aika nopeasti punaisen ruksin päälle tämän jälkeen...
Nyt en ihan ymmärtänyt. Mikä tuossa oli se huono asia? Oikeasti niin urpoa valittaa hold'emin toiseksi parhaasta lähtökädestä. Ottakaahan nyt se kalkulaattori käteen. Niin ja Sklanskyn kirjat.

jusah

Viesti Kirjoittaja jusah » 29 Touko 2007, 22:58

Mietin just samaa kun hävisin pahasti KK:lla vihun 22:lle. Tosin tällä kertaa 22 ei vetänyt ohi, vaan pelasi vahvasti ja ässäkorkuisen flopin avulla sai ostettua potin.

Mr_Lammas

Viesti Kirjoittaja Mr_Lammas » 29 Touko 2007, 23:16

KK on mielenkiintoinen käsi.

Kun pelasin BOSSin verkossa niin sillä hävisi melkeinpä puolet kerroista vaikka pelasi oikein ja flopilla useimmiten yksi vastustaja mukana. Ihan rehellisesti voi sanoa että melkeinpä päivittäin sillä hävisi niin että toisella oli AA ja itsellä KK.

Kun vaihdoin toiseen verkkoon niin ihan erilailla on KK käyttäytynyt ja pitänyt.

Oon oikeesti ihmetelly tuota. jokainen joka BOSSin verkos pelaa tietää varmaan tuon AA vs. KK ilmiön.

Ja olen pelannut pokeria "tarpeeksi kauan" etten tee mitään toistuvaa aloittelija mokaa sen kanssa. Ja pelannut eri sivustoilla että vertailukohtiakin on.

Ps. Pilkut puuttuvat sen vuoksi että koira kaatoi lonkeroa tähän näppikselle.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Texas Hold'em No Limit”