Miten KK kädessä voi voittaa??

Keskustelua pelistrategioista Texas Hold'em No limit peleihin
hardluck
Viesti:

Miten KK kädessä voi voittaa??

Viesti Kirjoittaja hardluck »

Kertokeehan immeiset miten kykenette KK:lla voittamaan muutakin kuin joskus blindit?

Tiedän että käsien otanta on suhteellisen pieni, mutta viimeisen parin kuukauden aikana KK on tullut poikkeuksellisen usein (tasaantuuhan tuo sitten suurempien käsimäärien myötä jälleen), ja vielä useammin on nykyään ruvennut sillä häviämään.

Ongelmat muodostuvat seuraavasti seikoista:

- All in vedolla saa toki joskus blindit, mutta harvoissa tilanteissa se on suureksi höydyksi

- Ylisuurella betsillä saan aina jonkun kurkkijan mukaan, huolimatta vaikka hän menisi sen callin takia all in, vaikka heikollakin ässällä, ja ässä aina floppiin.

- Pienillä betseillä ei toki ole sitäkään vähää hyötyä, heikkoja ässiä ja muuta roskaa saa entistä enemmän ja ennenkaikkea useamman mukaan

- Saatuani yhden tai kaksi pelaajaa mukaan sopivan suurella betsillä, eikä flop tuo ässiä. Niin huolimatta vaikka heittää rojut keskelle, useimmiten löytyy aina maksaja ässä hailla, jonka jälkeen turn, tahi river - ässä

- Saanut actionia aikaiseksi, floppi mieluisa. betsailet miten vain, niin joku roikkuu mukana pohjaparillaan (useimmiten ruåttalainen) ja saa riveriltä sitten kolmoset, joskus 2 paria.

- Ensiksi mainittu all in veto tuottaa tuloksen ja joku maksaa, jälleen ässähaillaan ja toki ässä aina tulee.

- All in veto preflop (vaatii tietyn tilanteen että lähden tuota edes tekemään) vastassa AA jolta toki maksun saa.

Kaikki tyynni, jotenkin tuntuu hankalalta kädeltä saada voittoja vaikkakin lähtökohdat melko hyvät ovatkin. 8-[

Tiedä sitten onko olemassakaan tasoa jolla noista omaan makuun typeristä maksuista (asetat koko turnauksen/ringissä olevat rahat vaakalaudalle A6o tyylisellä kädellä) pääsisi eroon. Toisaalta eihän tuota voi edes yleistää, jokainen käsi ja vastustaja kun on tapauskohtainen. Itsellä nyt kun kuitenkin pelit liikkuu 0-200 BI (turnaukset pääasiassa mutta myös joskus rinkiä)

Joten joten... ajatuksia ajatuksia?? Vai onko kellään ajatuksia tästä?
Jonakin päivänä laivani saapuu, mutta minun onnellani olen tietysti juuri silloin lentokentällä!!

The River Takes It All!!!
Jaba

Viesti Kirjoittaja Jaba »

Kirjoitin aiemmin yhteen avautumis threadiin:
"Jos Mulla on KK niin floppiin melkein aina A ja oon hävinnyt aika monta tasku KK milloin millekin Ax käsille (viimeinen n.5000 jakoa mulla on ollut KK 30 kertaa, voittanut 58%). Minkä siinä voi kun kaveri floppaa kaks paria Q3off niin KK on aika roskaa sen jälkeen ja jos tommosen nyt pystyy haistamaan niin aika guru täytyy olla..."

Itellä on samanlainen ongelma, tai oli silloin kun koin pahimman down swingin tähän mennessä. Tuo on ehkä hieman huono esimerkki koska 5000 jakoon 30 kertaa KK on jo teoriassa liikaa joten kai sen vuoksi myös hävisin useammin kuin normaalisti. Kyllähän nykyään on taas prosentit kohdillaan, mutta tuntuu et usein ei saa täyttä hyötyä kyseisisitä lähtökorteista... Loppujen lopuks täytyy sanoa et se KK on kuitenkin aika helposti kipattavissa kun se A sinne pöytään napsahtaa.

En kauheesti tainnut vastata sun kysymykseen, mutta tälläisia ajatuksia löytyy.
jussi1980

Viesti Kirjoittaja jussi1980 »

Mulla kunkut tuottanut eniten kun katsoo pokertrackeristä, ässät häviää aina, tai korkeintaan blindit. Paskakäsi, pitää vissiin alkaa foldaa pre.
EvilWal

Viesti Kirjoittaja EvilWal »

Varianssia, varianssia... Kyllä noi ajan mittaan tasoittuu.

Mulla Trackerissa Partyn fulli pöydissä 133500 kättä ja KK tullut 595 kertaa. Voitto % tasan 80 ja ihan mukavan summankin näyttää olevan plussalla. AA tullut 596 kertaa ja voitto % 87,58.
RookieMan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RookieMan »

Olen jo jossakin toisessa topicissa kertonut mielipiteeni taskukalleista. Heti kun opin riittävän kurinalaiseksi sen tekemään alan foldaamaan ne sovinnolla. Näennäisesti melko hyvä startti mutta väitän että käsivalikoimastani se on lähtökäsi jolla olen hävinnyt eniten.

Yhteenvetona- ei niillä voi voittaa.
Odottakaapa kun ensin opin.
silakkasose

Viesti Kirjoittaja silakkasose »

En kyllä slowwaa enää ikinä KK:ta. Se on nii sata varma että A tulee floppiin joka kerta :-Q
Case

Viesti Kirjoittaja Case »

Pelaatteko pokeria enemmän tieteen vai taiteen menetelmin? Ottakaahan nyt se järki käteen.

Todennäköisyys, että ässä tulee floppiin on 23%. Todennäköisyys, että se tulee pöytään on 35%. Jos flopissa ei ole ässää, tulee sellainen turnissa tai riverissä 16.7% todennkäisyydellä. Ja jos jostain syystä tiedätte, että jollain toisella pelaajalla on kädessä ässä, ovat nämä todennäköisyydet vieläkin pienempiä.

Siispä esimerkiksi todennäköisyys, että kolme kertaa peräkkäin pitäessänne KK:ta tulee floppiin ässä on: 0.23^3 = 0.012 = 1.2%!

Ja tuleehan sieltä se settikin vajaa joka yhdeksäs kerta... ja KKK on todella vahva käsi.

Joten jättäkää nyt hyvät ihmiset nämä "opin vielä foldaamaan KK preflop"-puheet jonnekin muualle ja toimikaa matemaattisesti oikein. Preflop all-in on ainoa mihin olen foldannut (käteispelissä!) KK, kun olen ollut lähes 50% varma että toisella on AA (eikä oddsit riittäneet, siis). Kyllä se KK on hiton vahva käsi ja teidän pitäisi monesti olla tyytyväisiä jos joku esim turnauksesssa suostuu lähtemään preflopista A6:lla teitä vastaan.

Todennäköisesti suurin osa täällä tietää nämä prosentit ja tämä jauhanta on turhaa, mutta kommentteja lukiessani en voinut muutakaan.

Case
Faut

Viesti Kirjoittaja Faut »

Ennen ärsytti aivan tajuttomasti jos sai pelkät blindit varastettua. Nykyään tosin olen niistäkin iloinen, sillä juuri jotenkin aina tuo A sattuu floppiin ilmestymään. Ässän ilmestyessä ja itse ollessa utgssa, voi melkeen rykästä foldin suoraan ilman checkkiäkin.

KK on kyllä niitä käsiä joilla olen yleensä eniten juuri hävinnyt, kun porukka flopannut jotai keskirattaita tai suoranpoikasta jollai ihme kädellä.

Kyllä mä silti luotan tuohon KK:hon kun se käteen ilmestyy :), vaikea sitä on foldatakkaan ennen floppia.
Twitch: Bullersson
Case

Oletan, että kyse on No Limitistä. Ja ennemmin ringistä kuin turnauksista, missä taktiikka vaihtelee tilanteen mukaan enemmän (blindien kokojen mukana ym).
Faut kirjoitti: Ennen ärsytti aivan tajuttomasti jos sai pelkät blindit varastettua. Nykyään tosin olen niistäkin iloinen, sillä juuri jotenkin aina tuo A sattuu floppiin ilmestymään. Ässän ilmestyessä ja itse ollessa utgssa, voi melkeen rykästä foldin suoraan ilman checkkiäkin.
Just. Kyllähän se A joskus pöytään tulee, mutta alle joka neljäs kerta. Ja silloinkin voi vastustajalla olla QQ/JJ/TT jne. Kyllä saisi aika tyhmä pelaaja olla että foldaisi ilmaiseksi (?!). Jos vastassa on vain yksi vastustaja, niin kyllä korotan flopissa A-pöytään myös, mutta en liian paljoa. Jos tulee call/raise niin kannattanee check/fold.
Faut kirjoitti: KK on kyllä niitä käsiä joilla olen yleensä eniten juuri hävinnyt, kun porukka flopannut jotai keskirattaita tai suoranpoikasta jollai ihme kädellä.
KK:n nyt vielä pystyykin foldaamaan ennen suuria tappioita. Esimerkiksi ässistä luopuminen on paljon vaikeampaa...

Ja on ihme asenne jos ajattelee että "huh, onneksi voitin blindit kun kaikki foldasivat" kun kädessä on niinkin suuri monsteri kuin KK. Muista, että varsinkin no limitissä ihmiset pelaavat usein parit ja tällöin KK:si on 80:20 edussa.
Sitten täytyy vain muistaa ettei ylipelaa ylipariaan. Jos ½-1 x potin kokoinen korotus flopissa kerää callaajia, niin kannattaa olla hyvin varuillaan setin/suoran/2parin/ym varalta.

Case
kasvi

Viesti Kirjoittaja kasvi »

Sattupa tossa äsken 0.5/1 no limitissä. Käteen Kd Kh. Oli pitkään tullu hyviä kortteja ja aina korottelin. Joku ilmeisesti kyllästy siihen ja päätti reissata mun 4 dollarin reissun päälle 10 dollaria. No reissutin lisää 30.

Floppi

Ac 8c 4d

Potissa 60 dollaria ja kaveri lykkää loput 90 dollaria keskelle. Call/Fold? Foldasin... Kerroin että pocket kurkot, ni sehän sitte tyytyväisenä näytti 6c 4c. Laskinpa sitte huvikseen prossat. Se oli ihan 50-50 tilanne. Kaveri itseasiassa oli hitusen alle prosentin johdossa. Mites ite pelaatte kyseiset tilanteet?
Case

kasvi kirjoitti:Sattupa tossa äsken 0.5/1 no limitissä. Käteen Kd Kh. Oli pitkään tullu hyviä kortteja ja aina korottelin. Joku ilmeisesti kyllästy siihen ja päätti reissata mun 4 dollarin reissun päälle 10 dollaria. No reissutin lisää 30.

Floppi

Ac 8c 4d

Potissa 60 dollaria ja kaveri lykkää loput 90 dollaria keskelle. Call/Fold? Foldasin... Kerroin että pocket kurkot, ni sehän sitte tyytyväisenä näytti 6c 4c. Laskinpa sitte huvikseen prossat. Se oli ihan 50-50 tilanne. Kaveri itseasiassa oli hitusen alle prosentin johdossa. Mites ite pelaatte kyseiset tilanteet?
Olikohan kyseessä full vai short table?

Molemmissa tapauksissa olisin foldannut all-iniin. Pidän todennäköisyyttä, että kaverilla on ässä (tai setti) liian suurena callatakseni 90 lisää 60 pottiin.

Sen sijaan, full tablessa en olisi rereissinyt noin paljon (AA:n pelossa) vaan tyytynyt callaamaan preflop. Shortissa rereissi on kyllä paikallaan. Nämä tietysti voivat hieman vaihdella pöydän aggressiivisuus- ja löysyysasteen mukaan.

Tilanne on tosiaan lähes 50-50, joten jos olisit sen tiennyt, olisit tietenkin callannut. Silti, tässä tilanteessa foldi oli mielestäni aivan oikea ratkaisu. Jos huomaisit saman vastustajan tekevän usein moisia manöövereitä, jatkossa löysemmät callit saattavat olla oikein.

Case
kasvi

Shorttia mä pelailen. Kyl mä siis tiesin, ettei sillä ässää oo kädessä, mutten callinu ku en halunnu pistää kolikonheitoksi 100 dollaria. Uuten xboxiin piti keräillä rahat. :D Enköhän mä putsannu sen kaverin sitte myöhemmin.

Mut siis mikä porukan tyyli yleensä on? Heitetäänkö lanttia? Tietty jos on saanu keräiltyä vähän hiluja pikkupoteista, ni välillä voi ottaa arpaaki. :)
tmp

Viesti Kirjoittaja tmp »

kasvi kirjoitti:Shorttia mä pelailen. Kyl mä siis tiesin, ettei sillä ässää oo kädessä, mutten callinu ku en halunnu pistää kolikonheitoksi 100 dollaria. Uuten xboxiin piti keräillä rahat. :D Enköhän mä putsannu sen kaverin sitte myöhemmin.

Mut siis mikä porukan tyyli yleensä on? Heitetäänkö lanttia? Tietty jos on saanu keräiltyä vähän hiluja pikkupoteista, ni välillä voi ottaa arpaaki. :)
Onko tämä siis vitsi? Jos potissa on rahaa niin tottakai se pitää maksaa jos on 50% voittamaan. Jos ei pysty tekemään +EV ratkaisuja varianssin pelossa niin pitäisi ehkä siirtyä pienempiin pöytiin.

Ja en siis sano että call olisi välttämättä oikea ratkaisu, mutta jos "tiedät" että sinulla on oddsit maksaa niin sun on pakko maksaa.
kasvi

No joo. Tietty jos prossat on mulle ees 55-45 ni aina calli. Nyt olin hitusen tappiolla. Tavotteena oli saada 500 kasaan, ni annoin kerran mennä 30 dollaria kurkoilla. Se kaveri ois varmasti osunu ja vieny sen 100 dollaria lisää. Oottelin sitte parempaa paikkaa.. Ei ne tajua koskaan lopettaa ajoissa, jotka pelaa tota lottoa.

Mut miten porukka yleensä pelaa?

Jos on fifty-fifty tilanne ja joku maniac lyö 50 pottiin 200 dollaria lisää ni call or fold? :)
tmp

Viesti Kirjoittaja tmp »

kasvi kirjoitti:Mut miten porukka yleensä pelaa?

Jos on fifty-fifty tilanne ja joku maniac lyö 50 pottiin 200 dollaria lisää ni call or fold? :)
Jos tietää että tuo on tilanne niin sinulla on kolme vaihtoehtoa. Maksaa, mennä pienempiin pöytiin tai lopettaa pokeri kokonaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Texas Hold'em No Limit”