Limitistä No Limittiin

Keskustelua pelistrategioista Texas Hold'em No limit peleihin
stonecold

Limitistä No Limittiin

Viesti Kirjoittaja stonecold » 10 Kesä 2007, 16:08

Olen tässä jo pitkään harkinnut limitistä no limittiin hyppäämistä. Johtuen aika pitkälti siitä että limit pelit ovat selvästi tiukentuneet viimeisen vuoden aikana ja tasojen nousun sijaan olen joutunut lähinnä tulemaan alaspäin. Ennenkuin rolli on kokonaan mennyttä niin ajattelin tehdä korjauksia. Isoimpana tämä muutos koska tasojen alastulon myötä on pelistä tullut sen verran tuskallista että kärsivällisyys ei yksinkertaisesti riitä tahkoamaan järkevästi. Limiitti on kuitenkin se mukavin peli mistä olen aina pitänyt joten toivon että sen pariin pääsen taas kunhan rolli on kunnossa. Lähtö "pohjalta" ei no limit puolella tunnu läheskään yhtä pahalta kun "track recordit" ovat limit puolelta.

SHNL näyttäisi luontevammalta vaihtoehdolta aikaisempien kokemusten perusteella ja myös siitä syystä että limittiä olen pelannut shorttina. Uskon että siinä osaava pelaaja pystyy tahkoamaan kunnon tulosta myös tulevaisuudessa eikä botit ja pelien kuivumiset ole riskinä. Sen lisäksi tälläseillä agressiivisella kaverilla on siinä varmasti edge.

Löytyykö mitään vinkkejä vastaavan transition tehneiltä pelaajilta? Samaten jos tiedätte joitain webissä piileviä strategia oppaita (SHNL yleisesti, SHFL vs. SHNL ym) mitä kannattaisi lukaista läpi niin olisin erittäin kiitollinen pointtereista.

Wild_Thing

Viesti Kirjoittaja Wild_Thing » 10 Kesä 2007, 17:42

Fokker101

Viesti Kirjoittaja Fokker101 » 10 Kesä 2007, 18:33

Ei nyt varmaan kannata ainakaan no limittiin vaihtaa jos ei limitissäkään pärjää..

Case

Viesti Kirjoittaja Case » 10 Kesä 2007, 18:44

Fokker101 kirjoitti:Ei nyt varmaan kannata ainakaan no limittiin vaihtaa jos ei limitissäkään pärjää..
Tota en kyllä allekirjoita. Omasta kokemuksesta NL:ssä on tarjolla selvästi mukavemmat rahat kuin limitissä. Itse vaihdoin vuoden pelien jälkeen limitistä NL:ään ja ainoa mikä harmittaa on se, että tein sen niin myöhään.

En siltikään väitä että NL olisi jotenkin hienompaa/fiksumpaa kuin limit, mutta NL:ssä voi kyllä hyvinkin pärjätä vaikka limit takkuaisi.

Ted

Viesti Kirjoittaja Ted » 10 Kesä 2007, 19:20

Itse olen pelannut noin 1.5 kk no limittiä. Sitä ennen vähän yli vuosi fixediä. Tosin välillä aikaisemminkin muutaman käden NL:ä olin pelannut. Kannattaa aloittaa aika alhaalta, että saa tuntuman siihen bettaukseen. Nousee sitten nopeammin tasoja jos siltä tuntuu. Sillä toisella forumilla olen pitänyt päiväkirjaa. Alunperin oli tarkoitus vertailla FL ja NL pelejä, mutta kai se enemmän bad beat vuodatusta on ollut. :oops: Mun mielestä NL:ssa pystyy tekemään vihujen virheistä suurempia kuin FL:ssa, joten siinä mielessä vaihto on ihan perusteltu vaikka fixed menisi vähän huonommin. Alla on aika hyvä kirjoitus shortti NL:sta.

6 Max fundamentals for SSNL players

stonecold

Viesti Kirjoittaja stonecold » 10 Kesä 2007, 20:52

Thanks. Toi on mainio.

Pekonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pekonen » 10 Kesä 2007, 22:51

Ite pelasin ensin limiittiä pari kk +- 0 jonka jälkeen vaihdoin no limit holdemiin peliuran alussa..Sen jälkeen ei toistaiseksi yhtään tappio kuukautta 7:ään kuukauteen no limitissä..sanoisin limiittipelaajia paremmiksi kuin nl pelaajia

1255539

Re: Limitistä No Limittiin

Viesti Kirjoittaja 1255539 » 11 Kesä 2007, 03:53

stonecold kirjoitti:SHNL näyttäisi luontevammalta vaihtoehdolta aikaisempien kokemusten perusteella ja myös siitä syystä että limittiä olen pelannut shorttina..
Meikäläinen pelaa lyhyttä pöytää limitissä, ja ajattelin siitä sitten pelata lyhyttä pöytää NL:ssä; ei mennyt kauaakaan kun siirryin pitkälle pöydälle.
Uskon että siinä osaava pelaaja pystyy tahkoamaan kunnon tulosta myös tulevaisuudessa eikä botit ja pelien kuivumiset ole riskinä.
Botit pelaavat kuten useimmat tiukat pelaajat; pelaavat paljolti saman kaavan mukaan, jolloin ne pelit on helppo päihittää. Pitkän pöydän vähäinen suosio on ongelma NL:ssä, toisaalta offline ei ole lyhyitä pöytiä. Offline:ssa on hyvänä puolena se, että pelit tuppaavat olemaan rehellisiä (talo ja pelaajat), kun taas online siitä ei koskaan voi olla varma.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Texas Hold'em No Limit”