Mua ei haittaa onko vastassa short stackii vai täyttä. Jokainen tyylillään.

Reps, juurikin näingfd kirjoitti:Voi höpö höpö Niko ei kukaan niitä shorttei huonoiksi luule ne tiedetään huonoiksi.
Juuri näin. Vituttaa hävitä se eka bini aina kun ei tiedä yhtään miten muut pelaadistman kirjoitti:Itse tykkään pelata PLO:ta menemällä pöytään 20-30bb:lla. Tosin en kyllä tee hitnruneja vaikka se kasvaisikin 100bb:iin, vaan jään jatkamaan. Hitnruneja on ompussa muutenkin vaikeampi harrastaa kun pöytiä ei oo tarjolla kovin paljon ja usein samoihin pöytiin ei pääse takas pienemmällä stackillä.
Ompussa tyylin etuja pienempien pöytien full-stack-peliin on mielestäni ainakin seuraavat:
-Kun nutsit sattuu kohdalle niin jopa triplaus on hyvin mahdollinen
-Ainakin Dealt-Bonukset clearautuu nopeammin
Varianssi tuossa tyylissä on kyllä paljon suurempaa pienempään full-stack-peliin verrattuna, mutta mulla toiminut ihan hyvin tähän asti. Kyllähän tuossa sellaista gämbläys-meininkiä vähän on, mutta mun mielestä on hyvin mahdollista peleta EV+ peliä tuohon tyyliin.
Ja kun rolli kasvaa niin, että voisi pelata täydellä stackillä, niin olen aina siirtynyt mieluummin isompiin pöytiin. Ja samoin aion tehdä jatkossakin.
EDIT: Se vielä lisäyksenä, että minimi bin on musta hyvä tyyli mennä uuteen pöytään. Ehtii tutustua pelaajiin, eikä häviä ensimmäisessä kädessä koko biniä tuntemattomalle nitille. Sit jos huomaa, että pöydässä on joku maniacci, niin voi ostaa täyden binin ja odotella sopivaa hetkeä.
Kirjoitin tuohon viestiin että kivaa on jos rahaa tulee.zipa kirjoitti:Eikö harrastuksessa pitäisi mielekkyys olla se pääasia? OP:n viestistä ei ainakaan mielestäni mitenkään paistanut ammattilaisuus läpi...Oziriz kirjoitti: Rahan pitäisi olla kuitenkin se pääasia.
EDIT: Jos siis OP kokee oman tapansa pelata mieluisaksi, niin mikäpä siinä. Jos se taasen on keino ansaita hieman ylimääräistä taskurahaa, pelitaidoista tai muusta välittämättä niin eipä siinäkään mitään väärää ole. Kukin tyylillään ja omilla motiiveillaan...
Heh.... Takaan, että tällä tyylillä häviät pitkässä juoksussa varmasti.FreestyleMX kirjoitti:Itse käytän samankaltaista takuu kansnl200/400 shortstäkkinä sisää, hyvien alotuskäsien odotus ei oo järkevää ku blindit syö vaan pitää olla niit ballseej maksalle flopille esim, muut luuule nii usei et on joku tilttaava peluri joku tulee viimesil hiluil liian isoo pöytää antaa loput hillot. noh bluffaaminen ei onnistu todellakaan. täytyy vaan koittaa vähä huonoimmillaki korteillla kattoo floppi jos osuu nii sit vaa lyö yleensä vihu puskee päälle sit vaan call jos turn näyttää hyvält niin kunno löynti.
Tos on vaan huono jos ei oo munaa maksaa vähä huonommillaki käsil sinne flopille nii turhaa mennä sinne odottelee niit nauloi kätee ja sit rueta pelaa ku blindit syö stäkiä niih..yleensä ku kortti käy hyvi nii näis tulee helveti hyvi kyl rahaa
esim 150$-->+500$ n. 20min jos tuuria matkas ees vähä
http://fi.wikipedia.org/wiki/PISAFreestyleMX kirjoitti:Itse käytän samankaltaista takuu kansnl200/400 shortstäkkinä sisää, hyvien alotuskäsien odotus ei oo järkevää ku blindit syö vaan pitää olla niit ballseej maksalle flopille esim, muut luuule nii usei et on joku tilttaava peluri joku tulee viimesil hiluil liian isoo pöytää antaa loput hillot. noh bluffaaminen ei onnistu todellakaan. täytyy vaan koittaa vähä huonoimmillaki korteillla kattoo floppi jos osuu nii sit vaa lyö yleensä vihu puskee päälle sit vaan call jos turn näyttää hyvält niin kunno löynti.
Tos on vaan huono jos ei oo munaa maksaa vähä huonommillaki käsil sinne flopille nii turhaa mennä sinne odottelee niit nauloi kätee ja sit rueta pelaa ku blindit syö stäkiä niih..yleensä ku kortti käy hyvi nii näis tulee helveti hyvi kyl rahaa
esim 150$-->+500$ n. 20min jos tuuria matkas ees vähä
En oikein ymmärrä miksi tuota kannattaisi koittaa jos kerran on mahdoton pelata voittavasti.FreestyleMX kirjoitti:Nii eihän toi nyt pitkälläjuoksulla tulis kuulonkaa... mahoton voittavasti pelaa ku kuitenki tulee ne huonotpäivät![]()
Mut esim jos ollu normitasol grindailees ja sillai siel kortti käyny hyvi nii sit kantsii ainaki koittaa
Itse pelasin pokerstrategyn neuvomalla shortstäckstrategialla aina NL10 --> NL200 tasolle ja yleensä mulla oli trackerin mukaan sellaista 5ptBB/100 winrateja jokaiselta tasolta, aivan pienemmiltä tasoilta jonkun verran isompaa, joten shortstäkkääminen menestyksekkäästi myös pitkässä juoksussa on mahdollista eikä myöskään erityisen vaikeaa jos vain pelaa maltilla (oikeaoppisen shortstäkkääjän vpip/pfr on semmoista 7/4 luokkaa). Shortstäkkäys on erityisen hyvä strategia aloittelijoille, koska siinä oppii parhaiten preflop pelin merkityksen eri positioista mikä on myös erittäin tärkeää täyden stäkin peleissä. Ja myös siksi, ettei shortstäkkäämiseen tarvita kovinkaan kummoista bankrollia.gfd kirjoitti: Heh.... Takaan, että tällä tyylillä häviät pitkässä juoksussa varmasti.
Tota kortin käymistä siinä sitten vaaditaankin.