Minun tyylini...

Keskustelua pelistrategioista Texas Hold'em No limit peleihin
Suker

Minun tyylini...

Viesti Kirjoittaja Suker »

En nyt keksinyt parempaa otsikkoa, korjataan jos tulee parempi esille, asiaan...

Eli pelailen nl holdemia, max6 pelaajan pöytiä, blindit 2-4d. Menen aina pöytään "vain" 100-150dollarin kanssa. Koitan saada sen nostettua vähintään n.400d, jonka jälkeen poistun pöydästä ja kotiutan siitä n.250d ja jatkan lopuilla pelaamista uudessa pöydässä.

Eli haluaisin kuulla kommentteja tyylin hyvistä ja huonoista puolista. Rivien välistähän paistaa isomman tappion pelko koska otan pöytään niin vähän kerrallaan rahaa ja jos joku vetää ohi/paremmin niin en häviä koko 400d millä yleensä muut ks. peleihin tulevat. Myös huono puoli on että kun johonkin jakoon lähtee mukaan niin satasesta on suuri osa nopeasti potissa verrattuna isompien stäkkien peleihin. En tunne itseäni "mulkuksi" jos olen nelinkertaisanu rahani ja lähden pois pöydästä, en hae sieltä kavereita kuitenkaan, HU pelit sit tietty eri asia, mut niitä ei tuukkaan pelattua.

Jaksan odotella n.60d asti kunnon käsiä. Jos siihen asti on joutunu vaan foldaileen niin sit pelaan loput kympit todella tyhmasti, jotta näyttäisin 1000kg kalalta. Mahd häviön jalkeen otan uudet 150 pöytään ja jatkan peliäni aika samalla lailla kuin aiemminkin, mutta muut vaan toivottavasti luulevat minua edelleen maailman isoimmaksi kalaksi...

Viime perjantai oli ensimmäinen päiväni kun voittoa tuli yli tonni ja tänäänkin reilut 600, eli ei varmastikkaan maailman huonoin tyyli pelailla. Tietty voitot voisivat olla isompia jos olisi heti se 400d pelissä kun sinne menee, mut ei sovi mulle, tulen liian varovaiseksi ja peli menee sekaisin. Ennemmin häviän saman rahan vaikka 3 eri osassa ja yritän seuraavana päivänä uudelleen.

Kommentteja, kiitos... :D
"Ässät kurkoja vastaan. Samaa vanhaa paskaa."
-Barny Boatman
peteyy

Viesti Kirjoittaja peteyy »

No mikäs tossa jos itse olet peliin tyytyväinen ja voitat hiukan rahaa. Ei tolla tyylillä tosin kehity pelaajana kovinkaan kummoisesti. Kukin tyylillään :)
Lets make #vegasvilla great again! Striimailen Twitchissä https://www.twitch.tv/bababooey75
Lucky-River

Viesti Kirjoittaja Lucky-River »

Sanotaa nyt suoraan, että ite alan näkemään punaista, kun tollanen jamppa tulee, vetää ohi ja katoaa kuin kusilumeen siitä pöydästä. :x
degnic

Viesti Kirjoittaja degnic »

Itse en tykkää pelata midstäkillä koskaan. Saat huomattavasti huonommat implied oddsit aina jatkaa kättä postflopissa, mutta et voi pelata myöskään shortstäck-pelitavoilla. Yleensä myös jää paljon saamatta jos esim floppaat setin vihun yliparia vastaan ja toisaalta menet helpommin katki TPTK tyylisillä käsillä, koska yleensä kommitoit itsesi pottiin aikaisin tän tyylisillä käsillä.

Mut kukin omalla tyylillä kuten aikaisemmin sanottu. Jos se toimii sulla hyvin niin mikä ettei.
phillaak

Re: Minun tyylini...

Viesti Kirjoittaja phillaak »

Suker kirjoitti:En nyt keksinyt parempaa otsikkoa, korjataan jos tulee parempi esille, asiaan...

Eli pelailen nl holdemia, max6 pelaajan pöytiä, blindit 2-4d. Menen aina pöytään "vain" 100-150dollarin kanssa. Koitan saada sen nostettua vähintään n.400d, jonka jälkeen poistun pöydästä ja kotiutan siitä n.250d ja jatkan lopuilla pelaamista uudessa pöydässä.

Eli haluaisin kuulla kommentteja tyylin hyvistä ja huonoista puolista. Rivien välistähän paistaa isomman tappion pelko koska otan pöytään niin vähän kerrallaan rahaa ja jos joku vetää ohi/paremmin niin en häviä koko 400d millä yleensä muut ks. peleihin tulevat. Myös huono puoli on että kun johonkin jakoon lähtee mukaan niin satasesta on suuri osa nopeasti potissa verrattuna isompien stäkkien peleihin. En tunne itseäni "mulkuksi" jos olen nelinkertaisanu rahani ja lähden pois pöydästä, en hae sieltä kavereita kuitenkaan, HU pelit sit tietty eri asia, mut niitä ei tuukkaan pelattua.

Jaksan odotella n.60d asti kunnon käsiä. Jos siihen asti on joutunu vaan foldaileen niin sit pelaan loput kympit todella tyhmasti, jotta näyttäisin 1000kg kalalta. Mahd häviön jalkeen otan uudet 150 pöytään ja jatkan peliäni aika samalla lailla kuin aiemminkin, mutta muut vaan toivottavasti luulevat minua edelleen maailman isoimmaksi kalaksi...

Viime perjantai oli ensimmäinen päiväni kun voittoa tuli yli tonni ja tänäänkin reilut 600, eli ei varmastikkaan maailman huonoin tyyli pelailla. Tietty voitot voisivat olla isompia jos olisi heti se 400d pelissä kun sinne menee, mut ei sovi mulle, tulen liian varovaiseksi ja peli menee sekaisin. Ennemmin häviän saman rahan vaikka 3 eri osassa ja yritän seuraavana päivänä uudelleen.

Kommentteja, kiitos... :D

:shock:

pelaatko ongamella nimellä mattiahne :D :D :D
sellainen nimittäin kiusaa minua NL400 pöydässä just tolla karmeella tyylillä. Kertaakaan en oo tosin nähny sen juurikaan voittavan.
nuts.
juide82

Viesti Kirjoittaja juide82 »

Kyllä kai tolla taktiikalla voi joku voittaa, ehkä! Mut on kyllä niin sapettava taktiikka! Yleensä ku multitablaa ni vitun hienoa ku joku tulee 1/4 stackilla pöytään, tuplaa ohivedolla ja katoaa. Kohta tulee toiseen pöytään missä istun ja tekee saman... sit ku on neljä pöytää käyny tuplaamassa, ni kaveri häipyy rahojen kans ja seuraavana päivänä sama show :-'
Suker

Viesti Kirjoittaja Suker »

Kiva kuulla mietteitä...

Siis muahan ei kiinnosta/haittaa jos Lucky-River tai muut näkee punasta jos teen tai joku muukin tekee näin. Mä nään vaan ne rahat ja sen tuomat puolet... :drunk:

Rehellisesti oon samaa mieltä kuin muutama muukin et jos joku tyyli jollain toimii niin go for it! Ei tässä kuitenkaan monilla tonneilla pelata että se menis jo vittuilun puolelle se kun lähtee meneen voitot saatuaan.

Kun kerta tiedän et en pysty pelaan voittavasti jos on pelissä enemmän rahaa, niin miks sit pelaisin niin..?
Muita miellyttääkseni, not...
"Ässät kurkoja vastaan. Samaa vanhaa paskaa."
-Barny Boatman
HeZZu

Viesti Kirjoittaja HeZZu »

no jos olet mielestäsi

a) Huono post-flop
b) scared isolla stäkillä niin eihän siinä mitä, jokainen tyylillään. Siinä tapauksessa hyvä taktiikka :)

Mutta kuten tuli jo aikaisemmi todettua, vähentää pelattavia käsiä juupelisti ku ei saa ilmplareita käytännössä millekkään vetokäsille.

Jonkunnäkönen gämbläyshän tuosta paistaa tavallaan kyllä läpi, miksi ei voisi mennä vain istumaan sen 100$ kera NL100 pöytään 8-[ Kyllä sitä rahaa saapi sieltäkin vaikkakin potit ei ole tosiaan niin suuria.
phillaak

o

Viesti Kirjoittaja phillaak »

nimeomaan pieni(suuri) gämblayshän tuosta paistaa läpi. Haluaa voittaa isoja potteja ja nopeasti. Eli käytännössä tuplata vaan koko ajan. Olen koittanut tätä puol vuotta sitten ongamella ja huomasin kyllä omalle kohdalleni että jäin runsaasti voitolle kyseisellä tyylillä. Syy tuohon pelaamiseen oli silloin koska olin niin scared money isolla stäkillä. Post flop peliäni en pitänyt huonona mutta pelokkaana.

Onneksi ei enää tarvii rätkiä 1/4 binillä menemään ja vaan nyt voin räiskiä täydellä binillä :D
nuts.
Oziriz

Re: o

Viesti Kirjoittaja Oziriz »

phillaak kirjoitti:nimeomaan pieni(suuri) gämblayshän tuosta paistaa läpi. Haluaa voittaa isoja potteja ja nopeasti. Eli käytännössä tuplata vaan koko ajan. Olen koittanut tätä puol vuotta sitten ongamella ja huomasin kyllä omalle kohdalleni että jäin runsaasti voitolle kyseisellä tyylillä. Syy tuohon pelaamiseen oli silloin koska olin niin scared money isolla stäkillä. Post flop peliäni en pitänyt huonona mutta pelokkaana.

Onneksi ei enää tarvii rätkiä 1/4 binillä menemään ja vaan nyt voin räiskiä täydellä binillä :D
Väitätkö että et pelailisi kyseisellä tyylillä jos 100xBB stäkillä pelaten Nl400 tienaisit 2000$ kuussa, mutta 30xBB stäkillöä(kyseinen tyyli) tekisit 5000$ kuussa?
Rahan pitäisi olla kuitenkin se pääasia.
Moni tarttuu pelaajana kehittymiseen, niin shortsäkkääminenkin on oma pelialansa jossa voi nostaa tasoja aina isoimmille tasoille asti, (teksussa tosin NL5/10k on isoimmat vakiona pyödät).
esimerkkinä dandock21 joka teki yli miljoonan shortstäkkäämällä.
Ja pokeri on kivaa jos rahaa tulee eli mikäs shortstäkätessä.

Ja niille jotka alkavat valittaa minulle shortstäkkäämisestä niin pelaan ihan 100xBB stäkkiä mieluiten HU.
zipa

Re: o

Viesti Kirjoittaja zipa »

Oziriz kirjoitti: Rahan pitäisi olla kuitenkin se pääasia.
Eikö harrastuksessa pitäisi mielekkyys olla se pääasia? OP:n viestistä ei ainakaan mielestäni mitenkään paistanut ammattilaisuus läpi...

EDIT: Jos siis OP kokee oman tapansa pelata mieluisaksi, niin mikäpä siinä. Jos se taasen on keino ansaita hieman ylimääräistä taskurahaa, pelitaidoista tai muusta välittämättä niin eipä siinäkään mitään väärää ole. Kukin tyylillään ja omilla motiiveillaan...
Marvek

Viesti Kirjoittaja Marvek »

Miten siitä nyt voi ottaa lämpöö jos joku hitnrunaa shorttipöydäs? lol...
gfd

Viesti Kirjoittaja gfd »

Minua kyllä välillä nämä pikkupinot häiritsee. Ei minua ne haittaa varsinaisesti, koska ne ovat helpointa rahaa mitä olen löytänyt, mutta ne tulevat joskus tielle.

Kun pelaan tuttu(j)a vihu(j)a vastaan 100bb tai yli syvänä pikkustäkit vaikeuttavat tilanteita. Syvänä pelaaminen on mielestäni oikein hauskaa ja harmittaa kun joku shorttaaja vaikeuttaa tätä pelaamista.

Shortatkoon jos haluavat. Kyllä minulle raha kelpaa. Itse olen kyllä sitä mieltä, että 100bb stäkillä tienaa paremmin ja mahdollisesti myös oppii pelaamaan.

Täytyy sanoa nyt vielä, etten ole hyvää shorttaajaa ikuna nähnyt ja tällä hetkellä pelailen NL400/600. Tästä johtuen kummastelen näitä ihan foorumeilla asustelevia kavereita, jotka puolustelevat shorttaamista.

Äääh.. Tulipahan höpötettyä taas mitä sattuu, mutta toivottavasti sentään joku tästä vetää herneen, maissin tahikka paprikan nenään.
Bikersailor

Viesti Kirjoittaja Bikersailor »

gfd:n kanssa samoilla linjoilla. Itse tankkaan aina jos mennään alle 100bb ja 200bb:lla mennään peliin. Pikkustäkit on kyllä useinmiten helppoa rahaa, ei tosin aina, mutta pitkässä juoksussa (nimimerkillä 2kk pelannut :D )
distman

Viesti Kirjoittaja distman »

Itse tykkään pelata PLO:ta menemällä pöytään 20-30bb:lla. Tosin en kyllä tee hitnruneja vaikka se kasvaisikin 100bb:iin, vaan jään jatkamaan. Hitnruneja on ompussa muutenkin vaikeampi harrastaa kun pöytiä ei oo tarjolla kovin paljon ja usein samoihin pöytiin ei pääse takas pienemmällä stackillä.

Ompussa tyylin etuja pienempien pöytien full-stack-peliin on mielestäni ainakin seuraavat:
-Kun nutsit sattuu kohdalle niin jopa triplaus on hyvin mahdollinen
-Ainakin Dealt-Bonukset clearautuu nopeammin

Varianssi tuossa tyylissä on kyllä paljon suurempaa pienempään full-stack-peliin verrattuna, mutta mulla toiminut ihan hyvin tähän asti. Kyllähän tuossa sellaista gämbläys-meininkiä vähän on, mutta mun mielestä on hyvin mahdollista peleta EV+ peliä tuohon tyyliin.

Ja kun rolli kasvaa niin, että voisi pelata täydellä stackillä, niin olen aina siirtynyt mieluummin isompiin pöytiin. Ja samoin aion tehdä jatkossakin.

EDIT: Se vielä lisäyksenä, että minimi bin on musta hyvä tyyli mennä uuteen pöytään. Ehtii tutustua pelaajiin, eikä häviä ensimmäisessä kädessä koko biniä tuntemattomalle nitille. Sit jos huomaa, että pöydässä on joku maniacci, niin voi ostaa täyden binin ja odotella sopivaa hetkeä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Texas Hold'em No Limit”