Pokerinittailua ja urheilua

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
sharkie
Pokerisivut - striimaaja

Re: Pokerinittailua ja urheilua

Viesti Kirjoittaja sharkie » 18 Kesä 2019, 23:13

GNAGL kirjoitti:
sharkie kirjoitti:Miks checkkaat flopin?
Hyvä kysymys. :) Ehkä tossa on sitä, ettei mulla oo vielä tuntumaa näihin 10+ turneisiin. Microissa olisin ehdottomasti lyönyt flopilla. Jotenkin on takaraivossa, että pitää yrittää pelata vähän ovelammin näillä korkeemmilla tasoilla, mutta voi olla ihan harhaluuloa?
Kyl me rangen kärjellä halutaan aina valueta tasolla kuin tasolla
Seuraa täältä kun ammattimies näyttää miten RAKEtoidaan!

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 20 Kesä 2019, 10:06

Juhannusta pukkaa. Me lähdetään tällä kertaa sitä viettämään Pohjanmaalle Alajärvelle isäni luokse. Suurena syynä tähän ovat Powerparkin juhannusravit. Monta vuotta pitäny jo noi käydä tsekkaamassa mutta aina on ollut jotkut potkupallokisat tai vastaavat esteenä. :-D Mielenkiintoista nähdä kehuttu uusi ravirata. Paikallinen miljoonamieshän nimittäin pykäsi tuonne lakeuksille muutama vuosi sitten tyhjästä kokonaan uuden, modernin raviradan! Käytännössä melkein pelkästään isoa juhannustapahtumaa varten! Siellä ravataan nyt peräti kolmipäiväiset kisat to-la. Tänään ei vielä raveihin saakka ehditä, mutta Alajärvelle kyllä heilahdetaan illalla. Pe-la sitten raveissa. Sopivasti sadekelejä lupailee ravien aikaan molemmille päiville. Jeeeeee, eihän juhannustapahtuma olisi mitään ilman kunnon vesisadetta! :-D

Tällä kertaa hieman erityyppinen, tummempisävyinen trancebiisi. Ton TB:kin on tullut joskus nähtyä livenä Tampereella Rosendahlin yökerhossa (en muista minkä niminen se on). Ton TB:llä on omanlainen, erottuva saundinsa ja tämä Electronic Malfunction taitaa olla hänen tunnetuin biisinsä, joka on saanut jonkinlaisen klassikon aseman. Itse diggaan alkuperäistä enemmän vielä tästä Cor Fijnemanin remixistä.

Hyvää Juhannusta! Bailatkaahan tällaisten menobiisien tahdissa ja pitäkää järki päässä! :-D

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 25 Kesä 2019, 10:19

Pohjanmaan juhannusreissu tehtynä. Ihan nastaa oli olla pitkästä aikaa kunnon raveissa pari päivää. Perjantaina oli loistokeli, mutta lauantaina ripotteli ravien alkupäässä vähän vettä ja koko päivän kävi kova tuuli, jonka myötä oli aika koleeta. Totopuolella ei ihan natsannut. Yhden 43-kertoimisen kaksarin sain kiinni, mutta kokonaisuutena tappion puolelle jäätiin. Mikä ei toki ole minkäänlainen yllätys. :-D Palautusprosentit on totossa niin järkyttävän huonot, että vaikea on voitollista peliä pitkässä juoksussa tehdä ellei sitten keskity ihan pelkästään siihen lajiin. Niin viihdyttävä pelimuoto kuitenkin tuo toto, että siitä voi kesäharrastuksena vähän maksaakin.

Isällä oltiin tosiaan kolme yötä. Perjantaina oli ennen raveihin lähtöä jo vähän pientä paniikkia, kun isän koira oli jotenkin täysin pois tolaltaan. Se on normaalisti superenerginen räksyttäjä, mutta perjantaina makasi vaan ihan paikoillaan eikä tahtonut reagoida oikein mihinkään. Siinä jo harkittiin pitääkö lähteä etsiskelemään missä päin olisi juhannuksena eläinlääkäri päivystämässä. Lopulta kysymys oli ilmeisesti siitä, että sillä oli sokerit liian alhaalla. Koiralla on diabetes ja insuliinit. Sitten kun on kaksi huoltajaa, joilla kummallakaan ei oikein pää tahdo enää toimia parhaalla mahdollisella tavalla niin se insuliinin laittaminen on vähän herran hallussa varsinkin kun normaalirutiinit olivat meidän vierailun takia nyt rikki. Voi olla, että olivat pistäneet aamulla vähän liikaa insuliinia koiralle (tai jopa kahteen kertaan :-' ). Leipää ja keksiä kun saatiin koira vähän syömään niin siitä se lopulta sitten piristyi. Ja seuraavana päivänä oli jo täysin oma itsensä.

Tänään pääsen vihdoin ekaa kertaa tällä kaudella katsomaan futis-Ipaa paikan päälle. Peräti kuukauden tauko on tässä ollutkin kotipeleissä. Siitepölyallergiaoireetkin on nyt jo helpottaneet niin uskaltaa lähteä Tammelaan. Säänkin pitäisi suosia vielä tänään. Loppuviikko onkin sitten ilmeisesti aika karmeeta keliä niin voi laittaa taas grindivaihteen silmään.

Tässä yksi todellinen tranceklassikko eli Veracochan Carte Blanche. Tämä biisi nousee remixien myötä aina uudestaan ja uudestaan pinnalle. Ja mikäpä tälläisiä mahtavia melodioita on kierrättäessä. Toimii joka ikinen kerta!

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 26 Kesä 2019, 13:39

Jostain syystä tuli ihan totaalirepeäminen kun luin tätä juttua:
https://www.is.fi/viihde/art-2000006154463.html

"Mies oli rasite, joka haittasi harrastuksiani, Minna kirjoittaa."

Jos mies käyttäisi samaa kriteeriä eroperusteena toisinpäin niin Suomessa ei taitaisi montaa heteroparia olla jäljellä! :-D

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 28 Kesä 2019, 09:38

Viihdyttävä matsi oli tiistaina Tammelassa. Pakko kyllä sanoa kun noita Ilveksen tämän kauden matseja on katsellut, että hyvää runiakin on ollut mukana. Ei tuo peli näytä läheskään yhtä vakuuttavalta kuin tulokset. Tiistainakin Ipa oli ajoittain yllättävän tuuliajolla, vaikka oli sarjajumbo vastassa. Kyllähän vierailijat varmaankin hyvät maalipaikat voitti ottelussa, mutta siitä huolimatta tuloksena 4-2 kotivoitto lähinnä Ala-Myllymäen jäätävän erikoistilanneosaamisen takia. Peliesitysten pitää kyllä parantua jos meinataan mestaruustaistossa mukana pysyä. Onneksi se europaikka on jo Cupin myötä taskussa.

Pari päivää on tässä ollut nyt taas iso grindivaihde silmässä. Keskiviikkona tehtiin turskaa, mutta eilen kulki paremmin. Oli jälleen kerran saumat sellaisen megapäiväänkin, mutta eipä niitä tahdo tänä vuonna tulla. Toki ihan hyvä päivä tuli, rahastuksia napsui oikealta ja vasemmalta + pari pikkupyttyäkin sai napattua. Toisen IPokerin pikkurebasta ja toisen Veikkauksen euron freezeoutista. Isoin rahastus tuli kuitenkin Partylta, jonka synkkään vuoteen saatiin vihdoin yksi piikki. 3 dollarin PKO:ssa lähti mukavasti runaamaan ja 236 pelaajan fieldissä marssittiin lopulta HUPiin saakka. Vähän jäi kaivelemaan kun sitä pyttyä ei saanut otettua tuosta. Olin HUPin käynnistyessä altavastaaja chipeissä, mutta pääsin jossain vaiheessa jo jopa johonkin 75-25 johtoon. Pari epäonnistunutta bluffiyritystä sopivannäköisiin boardeihin käänsi kuitenkin tilannetta. Molemmilla bluffikerroilla vihu oli osunut flopilla kolmosiin! :shock: Loistoajoituksella mentiin siis! #-o Pitkä oli taisto ja lopullisesti se ratkesi sitten perusflippiin AQ vs JJ. Harmittamaan jäi. Näin jälkikäteen aina helppo sanoa, että olisi pitänyt vaan kärsivällisemmin grindata tossa 75-25 tilanteessa eikä lähteä bluffien tielle, mutta olihan siinä huonoa tuuriakin mukana. Bountien kanssa kakkossijasta tuli joka tapauksessa ihan mukava 114 dollarin lunastus. Oli muuten vuoden toistaiseksi isoin rahastus freerollit poislukien, joten hyvin olen onnistunut välttelemään isoja osumia rahaturneissa. :-k Tosin suurimmassa osassa turneita joita olen pelannut ei ole edes yli satasen pyttyä.

Kympin turneissa runit ovat olleet toistaiseksi luokkaa karmeat. Eilenkin oli kyllä saumaa esim. Microgamingin 11€ bountyssa, mutta hyvistä asemista jotain 10 jäljellä pihalle, kun ensin chipliiduflipissä turpaan TT vs AK ja heti perään AT:llä törmäys JJ:hin. Onhan se tahtonut vähän päätä kiristää kun noissa pienemmissä turneissa ajoittain hurjaa runia, mutta kympin turneissa pelkkää biittiä ja setupia. Kärsivällisenähän tässä vaan pitää pysyä. Kun on vihujen pelaamista nyt jo jonkin aikaa seurannut niin sanoisin, että ihan takuulla olen voittava pelaaja myös noissa kympin turneissa pitkässä juoksussa. Oikeastaan Party on ainoa paikka, jossa mielestäni taso vaikuttaa aika kovalta jo kympin tasolla. Huomaa eron selvästi kun usein tulee aloitettua samaan aikaan 11$ ja 3$ PKO siellä. Esim. bubble puhkeaa paljon myöhemmin 11$ tasolla ja sellaisia isoja häröilijöitä on siellä paljon vähemmän. Ehkä kannattaisi jättää Partyn 11$ pelit väliin ja keskittyä muihin saitteihin (Unibet, IPoker ja Microgaming etunenässä). Olen vaan yrittänyt clearata bonusta Partylla ja siinä noista 11$ turneista on apua.

Onneksi noissa pienemmissä turneissa on tullut säännöllisesti hyviä osumia, jotka ovat kuitanneet kympin tason kuopat niin pää on toistaiseksi pysynyt kasassa. Sitä yrittää vaan takoa päähänsä, että kyllä ne runit kympinkin tasolla jossain vaiheessa väkisin kääntyvät.

Laitetaanpa tämän kertainen trancepäivitys vaikkapa artistista nimeltä ATB, joka on yksi niistä harvoista trancetyyppisistä nimistä, joka breikkasi aikoinaan isosti myös valtavirtamarkkinoilla. Melkein kaikillehan lienee tuttu ainakin tämä hänen isoin hittinsä 9 pm (till I come):

Omaan makuuni silti ATB:n kaksi ehdottomasti parasta kappaletta ovat nämä:

Mielestäni todella loistavia biisejä nuo The Summer ja Let You Go. Yleensä sen yhden saman idean kierrättäminen ei oikein tahdo toimia, mutta ATB onnistui tässä poikkeuksellisen hyvin ja The Summer on siitä paras esimerkki. Let You Go on sitten "9 pm-saundin" jälkeisen ajan paras kipale.

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 03 Heinä 2019, 09:43

Onpas vierähtänyt aikaa edellisestä blogipäivityksestä. Ei tässä ihmeitä ole tapahtunut. Jonkinlainen pokerisetti tullut vedettyä käytännössä joka päivä. Pikkuplussaa on tainnut tulla. Kympin peleissä vedetty nyt ihan hyvällä prosentilla rahoille, mutta isoja piikkejä odotellaan edelleen. Eilen oli Partyn 11 dollarin PKO:ssa saumaa, mutta hieman ennen finua perus KK vs AQ isossa posassa turpaan ja pihalle.

Kerran vuodessa on ollut tapana pohtia omia vahvuuksia ja heikkouksia pokerinpelaajana. Nyt kun kesällä on enemmän aikaa pohtia ja on saanut vähän tuntumaa noihin kympin turnauksiinkin niin ajattelin, että nyt voisi olla sopiva paikka tehdä sellainen jälleen. En muista tarkkaan millainen oli edellinen, voi olla että on aika paljon toistoa siihen. Parempi kuitenkin ettei ainakaan etukäteen kelaa tuota edellistä, vaan kirjoittaa just ne tänhetkiset fiilikset ja jälkikäteen voi vaikka sitten käydä kurkkaamassa ovatko ajatukset pysyneet samoina.

VAHVUUDET

Floppipelaaminen

Oma MTT-pelityylini on ollut käytännössä aina se, että tykkään katsella paljon floppeja eikä niinkään se, että pyrkisin voittamaan potteja jo pre-flop. Tämän myötä osaan mielestäni nykyään lukea todella hyvin floppeja ja arvioida kuinka hyvissä ollaan. Se on vähän niin kuin joka asiassa, että mitä enemmän jotain harjoittelet, sitä paremmin sen osaat. Itse olen pelityylini takia flopilla pelaamista älyttömästi harjoitellut ja se mielestäni myös näkyy. Esim. kun katselen "gurujen" Twitch-lähetyksiä niin floppien lukemisen osalta en näe mitään kovin isoa taitoeroa.

Shorttipelaaminen

Osaan mielestäni hyvin shorttina pelaamisen. Vaikken olekaan koskaan opetellut puskutaulukoita ulkoa niin minulla on hyvä tuntuma siihen miten shorttina pitää puskea/maksaa. Tämä johtunee pitkälti siitä, että minulla on sittaritausta eli ensimmäiset vuodet pelasin pelkästään sittareita (hyvällä ROI:lla), joissa se shorttipelaaminen korostui aina lopussa. Yksi vahvuuksistani on sinnittely shorttina rahasijoille, minkä myötä ITM prosenttini on erittäin korkea.

Kärsivällisyys

Multithan ovat käytännössä maratooneja. Kaikilla pelaajilla ei kärsivällisyys riitä silloin kun riittävän hyviä pelikäsiä ei ilmaannu. Itse olen ollut aina hyvä odottamaan kärsivällisesti sitä sopivaa kättä. Yleensä se kannattaa koska microissa saa kyllä sille hyvälle pelikädelle sitten actionia ja liian heikoilla pelikäsillä ajautuu taas usein vaikeisiin multiway potteihin.

Vihujen lukeminen postflop

Tämä on sellainen osa-alue, jossa olen mielestäni kehittynyt. Microissa on vaikea laittaa vihuja kädelle pre-flop, mutta post-flop heidän toiminnastaan pystyy aika usein päättelemään käden vahvuutta. Pieni lyönti on usein pieni osuma ja sitten kun painellaan pottia niin on osunut isommin. Toki isoilla betseillä myös bluffit aina mahdollisia, mutta pääosin noin. Itsekin pystyy ainakin tietyissä spoteissa bluffaamaan. Ässä pöydässä on yksi niistä harvoista asioista, jota paistitkin kunnioittaa. Ässä korkeeseen floppiin kannattaisi melkein aina betsata/re-raiseta huolimatta siitä onko itse osunut vai ei. 2-way siis ainakin. Paisteillahan on usein conttariprosentti melkein sata, joten re-raise ässäkorkeeseen floppiin on kuin rahaa painaisi. Neljällä pöydän värikortilla saa myös paistit bluffattua ulos, jos niillä ei oo väri osunut. Sitten vielä esim. checkien jälkeen jos pöytä parittaa niin turnilla hyvä painaa varsinkin etupositiosta. Perusjuttujahan nämä varmaan on, mutta itselläni vaan koko ajan vahvistunut tuntuma tiettyjen bluffien hyvyydestä myös microtasolla. Sitten huippuosumilla checkaamisen hyödyntäminenhän on myös peruskauraa microissa. Paistit vaan sekoavat ihan käsittämättömällä prosentilla noihin checkeihin. Niillä ei näytä olevan päässään mitään muuta ajatusta kuin että check on aina heikkouden merkki.

Kokonaisuuden hahmottaminen

En tiedä miten tätä vahvuuttani osaisin kuvata sanoin. Olen mielestäni erittäin hyvä arvioimaan turnauksissa kokonaistilannetta ja säätää pelaamiseni sen mukaan. Joissain tilanteissa tehdään vaan kaikkensa sen eteen, että sinnitellään rahoille (esim. stallaaminen pikkustäkillä), toisissa tilanteissa vedetään isommalla riskillä tavoitteena iso rahastus (itse hyvissä asemissa bubblessa/finussa). Vedän vakioturnauksia ja minulle muodostuu joka turnauksesta sellainen omanlainen mielikuva vihujen tasosta/pelityylistä, rakenteesta, missä vaiheessa bubble puhkeaa jne. Olen hyvä hyödyntämään tätä aikaisempaa kokemustani juuri kyseisestä turnauksesta. Kuten sanottua, tätä asiaa on vähän vaikea selittää. Osaan mielestäni kuitenkin huomioida todella hyvin turnaukseen liittyvät muutkin seikat kuin pelkästään sen yhden käden, joka on juuri sillä hetkellä meneillään.

HEIKKOUDET

Keskistäkillä pelaaminen

Shorttina pelaamisen tosiaan mielestäni hallitsen ja myös isolla stäkillä osaan kyllä painostaa muita sopivissa spoteissa jne. Suurin ongelmani on keskistäkillä pelaaminen. Siinä nittailen todennäköisesti liikaa ja valutan stäkkiäni. Jostain syystä en ole koskaan ollut mukavuusalueellani keskistäkillä. Moni tilanne tuntuu hankalalta pelata ja henkisesti minulle on aina vaikeaa vaarantaa keskistäkillä koko turnauselämä, kun ei olisi "pakko" vielä arpoa. Keskistäkillä pelaamiseen tarvitsisin ehdottomasti coachausta.

3-bettaaminen

Pelityylini on aina ollut 3-betata todella vähän ja pelata kädet flopin kautta. Oikeanlaista 3-bettaamista en ole koskaan opetellut. Luulen, että tämä puutteeni aiheuttaa nimenomaan nuo keskistäkillä pelaamisen ongelmat. Shorttina osaan kyllä puskea vastaan, mutta keskistäkillä katselen vaan niitä floppeja vaikka varmastikin teorian mukaan pitäisi harrastaa tuota 3-bettaamista. Aktiivisempi 3-bettaaminen karsisi myös noita multiway potteja, joita joudun nyt pelaamaan todella paljon.

Blind vs blind taistot

En ole koskaan oppinut sitä miten pitäisi pelata SB vs BB. Microissa kun noissa taistoissa kukaan ei suunnilleen kippaa koskaan mitään. Ei pre-flop, ei flopilla, ei turnilla. Mä oon suoraan sanottuna ihan pihalla blind vs blind pelaamisesta. Jälleen kerran siis syvemmillä stäkeillä. Shorttina toki tämäkin on helppoa.

Isojen kippien tekeminen

Tästä juuri mainitsinkin blogissani. Teen todennäköisesti liian vähän isoja kippejä riverillä. Liian usein tavallaan tiedän/uskon vihun actionin perusteella, että olen perässä mutta en vaan löydä sitä kippiä. Ne kerrat kun saan sen bluffin kiinni eivät mutun perusteella korvaa niitä kertoja kun menetän chippejä. Varsinkin jos on huono jakso/ilta alla niin pelikirjassani ei tahdo enää olla edes jäljellä isojen kippien harkitsemista, vaan haluan saada pikaisesti "hyvitystä" huonolle runilleni ja katselen löysästi vihujen betsejä.

Opiskelulaiskuus

Se kaikista suurin (ja oikeastaan ainoa) heikkouteni on laiskuuteni opiskella peliä. En ole tehnyt sitä kunnolla koskaan. Viimeisen vuodenkin aikana ainoa asia, joka voidaan laskea opiskeluksi on Twitch-lähetysten katseleminen. Ne ovat toki erittäin hyödyllisiä opiskelumielessä minunkaltaiselleni pelaajalle. Todella, todella harvoin tulee vaan katseltua pelkästään Twitchiä, vaan usein on samalla joku urheilu pyörimässä, joten se opiskeluvaluekin jää tällöin aika heikoksi. Noita kaikkia muita heikkouksiahan pystyisi eliminoimaan sillä, että opiskelisi oikeasti kunnolla peliä. Mutta itseni tuntien en pidätä hengitystäni sen varalta, että seuraavankaan vuoden aikana tällä osastolla isosti aktivoituisin. :-D Pelaaminen on vaan niin paljon hauskempaa kuin opiskeleminen.

Niin kuin listasta näkee niin paljon on pelitaidoissa vielä tehtävää. Kyllähän se aika paljon kertoo vastustajien tasosta, että tällä heikkousmäärällä (+ sillä etten käytä apuohjelmia enkä yleensä edes juurikaan seuraa vastustajien peliä pelatessani) pystyy tekemään vuodesta toiseen microissa 30-40% ROI:lla tulosta. Onneksi vastustajilla on vielä paljon isompia vuotoja kuin minulla.

Laitetaanpa välillä vähän oudompi "tranceklassikko". Tämä on melkein tuntematon Giuseppe Ottavianin & Andrea Mazzan biisi. En koskaan ymmärtänyt miksei tämä kappale saanut aikoinaan yhtään huomiota osakseen, vaikka kipale Arminin viikottaisessa State of Trancessa soitettiinkin. Omalla listallani tämä on yksi kaikkien aikojen parhaista trancebiiseistä, joka pysyi minulla ikuisuuden kestosoitossa Spotifyssa ja kuulostaa yhä edelleen loistavalta.

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 04 Heinä 2019, 09:21

Eilen tuli pidettyä välipäivä pokerissa. Tai kävin mä Beat the Pron räiskimässä samalla kun katselin Vermon raveja. Kauaa ei tosin tarvinnut räiskiä. Sain siinä heti alkuun mahdollisuuden napata ison bountyn Riihimäen miehestä, joka toki floppasi all-inissä vaatimattomasti täpön! :shock: On se Piru vaan edelleen karmea luckbox vaikka yrittää muuta omassa blogissa väittääkin! Loput chipit tulikin sitten tötöiltyä nopeeta pois ja pääsi keskittymään raveihin.

Viikonloppuna suuntana on Tallinna ja pääsee pitkästä aikaa pelaamaan liveä! Saa viimein käytettyä alkuvuodesta freerollin kautta voitetun tiketin PAF live eventiin. Alunperin ilmoittauduin kesäkuun turnaukseen, mutta menivät siirtämään sitä viikon aikaisemmaksi ja se ajankohta ei sopinut niin siirsin osallistumisen edelleen heinäkuulle.

Emäntä ei tietenkään mua yksin Tallinnaan päästä vaan änkesi mukaan shoppailemaan. Oltiin vähän myöhään hotellin osalta liikkeellä niin käsittämättömän vähän oli enää tarjontaa jäljellä. En tiedä sitten johtuiko noista Melodyfestivaaleista, jotka siellä on juuri viikonloppuna käynnissä. Päädyttiin sitten lopulta sellaiseen ratkaisuun, että ollaan pe-la yö laivalla (halpaa!) ja la-su yölle otettiin joku saunallinen sviitti Virusta. Se oli jostain syystä samaa hintaluokkaa kuin muissa vaihtoehdoissa normihuone. Tavallisia huoneita ei Virussakaan enää ollut jäljellä. Nyt täytyy sitten varmaan tötöillä itsensä nopeasti pokeriturneesta pihalle, jotta ehtii edes käymään sviitissä muutoin kuin muutaman tunnin unilla! :-D

Palataanpa tranceklassikoissa takaisin 90-luvulle:

Ayla oli trancen alkuaikojen ehdottomia ykkössuosikkejani. Lukuisia todella hyviä, meneviä, mutta samalla melodisia biisejä. Tässä pari ehkäpä parasta esimerkkiä Aylan hienosta saundista.

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 08 Heinä 2019, 10:17

Tallinnan reissu takana. Laitetaanpa kunnon turnausraportti nyt kun todella pitkästä aikaa pääsi liveä vetämään.

Ennakkovalmistautuminen

Oltiin tosiaan eka ilta ja yö laivalla. Suunnitelmana oli ottaa rauhallisesti, että pääsisi kerrankin liveturneeseen virkeänä ja hyvävoimaisena. Erittäin hyvä suunnitelma mut harmi vaan, että toteutuspuoli jäi piippuun. :-k Eihän tota laivatouhua täysjärkinen selvänä kestä, joten Vodkan puolellehan se ilta toki lopulta kääntyi. :-' Nukkumaan selvisin joskus ennen kolmea ja laivasta piti olla pihalla viimeistään klo 9.30. En ymmärrä miksi, kun se laiva kuitenkin vaan seisoi siinä satamassa ja miniristeilijät saivat poistua maihin myöhemminkin.

Hotellihuonetta ei tietenkään saatu ajoissa (käytiin vielä kahenkin aikaan kysymässä mutta pitivät tiukasti klo 15.00 check-in ajasta kiinni). Niinpä klo 9.30 -> ennen pokeriturnausta (joka alkoi klo 15) piti kuluttaa aikaa kaupungilla. Mikäs sen parempaa valmistautumista pokeriturneeseen kuin shoppailla krapulassa ja päänsäryssä emännän kanssa!

Turnausrakenne

Kyseessä oli PAF live event 70€ buy-innillä (yksi re-enter mahdollisuus). Hiltonin Olympic-kasinolla pelattiin. Itse olin voittanut netin ilmaisturnauksesta paikan eli päästiin freerollaamaan live-eventiä. Alkustäkki oli 30000, eka taso 50/100 ja 20 minuutin tasot. Miellyttävän hidas struktuuri oli turnauksessa. Ihan kunnolla pääsi pelaamaan pokeria eikä tarvinnut heti laittaa arvontavaihdetta silmään. Yksi erikoisuus turnauksessa oli. Jossain neljännen levelin kohdalla kun antet tulivat mukaan niin BB maksoi aina kaikkien antet! :shock: Itse en ollut koskaan aikaisemmin törmännyt tällaiseen. En tiedä sitten onko tuota nykyään enemmänkin liveturneissa. Pähkäilin, että ehkä tuo on tehty sen takia kun niitä jokaisen erillisiä anteja jakaja saa aina jatkuvasti kysellä ja muistutella.

Vihuille liikaa alkukrediittiä

Puolitoista vuotta oli jo kulunut siitä kun edellisen kerran pelasin liveä ja kyllähän se näkyi varsinkin alussa. Vähän tahtoi olla ulkona ja jostain syystä kesti poikkeuksellisen kauan ennen kuin pääsi edes vähän jyvälle pöydän vastustajien pelityylistä. Ennen turnauksen alkua kun tiirailin vastustajia niin oli sellainen käsitys, että saattaisi olla aika kovatasoinenkin poppoo. Useampikin regun oloinen kaveri ja melkein kaikki näyttivät siltä kuin tietäisivät missä ovat. Ehkä vähän turhan paljon tulikin sitten annettua alussa krediittiä vihujen pelitaidoille. Sen verran erikoisia pelisuorituksia sain nimittäin tasaisin väliajoin todistaa, että kyllä tuo alkukunnioitus hiljalleen mureni melkein pelaajan kuin pelaajan kohdalla.

Esimerkiksi yhdestä kaverista otin ensin riidit että on hyvä regu, kun tunsi pelaajat, jakajat ja vaikutti laskeskelevan oddseja ääneen aina jakojen jälkeen + kertaili jaon tapahtumia. Siis jos tulkitsi oikein kun viroa väänsi, toki sen kielen kanssa voi suomalaisella tulla myös totaalisia väärinymmärryksiä. :-D Joka tapauksessa tämä kaveri koomaili itsensä lopulta reilun parin tunnin jälkeen itsensä hyvistä asemista yhdessä jaossa pihalle. 79:llä oli flopin gutarilla maksellut itsensä riverille saakka ja esitti siellä täysin älyvapaan re-raise all-inin ilmalla, kun vihulla ei ollut käytännössä minkäänlaista folding equitya enää jäljellä! Täysin mystinen pelisuoritus. Tosin jo aikaisemmin oli tehnyt OOP ihan ihmeellisen re-raise maksun 43:lla, jolla toki sitten osui onnekkaasti kahteen pariin. Kun ei juurikaan liveä pelaa niin ei näköjään osaa laittaa sitä ensivaikutelmaakaan kohdalleen pelaajan pokeritaitojen osalta.

Alku aina vaikea

Omalta osaltani turnaus käynnistyi nihkeästi. Tuskailin jonkin verran jo ihan siihen livepelaamiseen tottumisessa enkä tosiaan päässyt heti vastustajien pelityylistä perille. A5s:llä pääsin alussa kerran vetämään multiway hyvillä oddseilla väriä ja turnilta vielä gutaria siihen päälle. Eipä osunut. AK:n sain ekan puolentoista tunnin aikana pari kertaa. Toisella voitin ja toisella hävisin pienen potin. Yhtään kovin isoa pottia en ennen ekaa taukoa pelannut, mutta tästä huolimatta stäkki oli valunut 30000 -> noin 22000.

Lähettelen välillä varmuuden vuoksi, ettei teksti katoa mustaan aukkoon...

Detru
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Detru » 08 Heinä 2019, 10:27

GNAGL kirjoitti:Yksi erikoisuus turnauksessa oli. Jossain neljännen levelin kohdalla kun antet tulivat mukaan niin BB maksoi aina kaikkien antet! :shock: Itse en ollut koskaan aikaisemmin törmännyt tällaiseen.
BB-ante Veikkauksen liveturnauksissa tuli käyttöön viime vuoden lopulla ja ulkomaillakin käytäntö ilmeisesti yleistynyt hyvin nopeaan tahtiin juurikin pelin sujuvuuden vuoksi :)
Discord: Detru
Twitter: @J_Solja

Spilikki

Viesti Kirjoittaja Spilikki » 08 Heinä 2019, 10:31

Detru kirjoitti:
GNAGL kirjoitti:Yksi erikoisuus turnauksessa oli. Jossain neljännen levelin kohdalla kun antet tulivat mukaan niin BB maksoi aina kaikkien antet! :shock: Itse en ollut koskaan aikaisemmin törmännyt tällaiseen.
BB-ante Veikkauksen liveturnauksissa tuli käyttöön viime vuoden lopulla ja ulkomaillakin käytäntö ilmeisesti yleistynyt hyvin nopeaan tahtiin juurikin pelin sujuvuuden vuoksi :)
Juu Vegasissa oli viime kuussa big blind ante kaikissa pelaamissani turnauksissa, joissa nyt yleensä oli antet.

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 08 Heinä 2019, 11:18

Jatkuu...

On kolme tapaa pelata JJ ja ne kaikki ovat väärin

Jossain vaiheessa ekan tauon jälkeen nähtiin turnauksen erikoisin jako jossa olin itse mukana. Korotin UTG:stä JJ:llä. Buttonilta tuli re-raise ja perään maksut SB:stä ja BB:stä. :-k Teki todella paljon mieli tuutata tähän all-in. Aika paljon oli preflopissa nähty re-reissuja pöydässä, joten olin jo sen verran tässä vaiheessa hajulla, ettei niitä pelkillä monstereilla tehty. Mietin että olisi todella herkullinen paikka painaa all-in, mutta eivät ne munaskuukkelit lopulta riittäneet. Johtui lähinnä siitä, että oltiin vielä todella syvillä stäkeillä joten mitään pakkoa ei ollut vielä lähteä riskeeraamaan turnauselämää. Jotenkin kun sitä asiaa kelasi niin kun oli Tallinnaan käytännössä vain tämän turnauksen takia lähtenyt niin olisi tuntunut hölmöltä painaa deeppinä JJ:llä jotain nauloja vastaan ja tipahtaa alle kahden tunnin jälkeen. Noinhan ei tietenkään pitäisi ajatella, mutta livekokematon amatööri kun on niin inhimilliset tekijätkin vaikuttavat niihin päätöksiin. Maksun siis vain otin. Floppi oli 873 kahdella ristillä. SB menee suoraan all-in ja BB perässä myös all-in! :shock: Jahas, mitäs meikäläinen siis tekee JJ:llä kun on vielä se preflopin re-reissaajakin perässä toimimatta?!? Itsepähän sitä verta kerjäsin nenästäni kun halusin JJ:llä 4-way flopille! #-o Kippiin päädyin lopulta. Buttonin kaveri maksaa all-init ja se on showdown. SB:llä K8, BB:llä 86s risteillä ja buttonilla 99. Vaikka reaalissa olisinkin ollut edellä niin aika hurjasti olisi ollut väisteltävää jos olisin flopilla maksanut. Pre-flopin all-inillä olisin todennäköisesti saanut potin himaan tai sitten erinomaisissa sisään 99:ä vastaan. Vähän scared-money suoritushan tuo oli, pakko se on myöntää.

Deal with the Sevil

Ehdin valua jonnekin 17000:een ennen kuin sain vihdoin ekaa kertaa ison osuman. 4-way potti ja 77:lla floppi mukava rainbow A74. Lopulta saan tuplat kun yksi vihu makselee loppuun saakka A9:llä. Ei ollut näköjään maineeni kiirinyt hänen korviinsa, kun meni tuollaisilla rimpuloilla tuplaamaan supernitin! :P Tokalla tauolla pääosin tämän potin ansiosta stäkki noin 40000.

Minne ne chipit oikein katosivat?

Toisen tauon jälkeen iski totaalinen väsymys. Turnauksen alussa kun oli vielä sellainen pieni jännitys ja adrenaliini päällä niin ei edes isosti huomioinut krapulaista oloaan. Tokan tauon jälkeen oli kuitenkin jo taas tottunut liveen ja rentoutunut sen verran, että alkoi keskittyminen horjumaan ja väsymystä pukkaamaan. Ehkä sekin kertoo aika paljon, että vaikka kuinka yritän nyt miettiä niin en tahdo muistaa juuri mitään jakoja toisen tauon jälkeiseltä ajalta! Ainoa jonka muistan oli yksi käsi TT:llä, jossa hävisin pienen potin KK:lle. Flopissa A ja luovutin konttarin jälkeen kun vihu makseli perässä. Lopulta checkailtiin loppuun ja KK löytyi vihulta. En osaa sanoa mitä muuta tuossa toisen tauon jälkeen tapahtui, mutta jossain vaiheessa havaitsin kuitenkin olevani yhtäkkiä alle 20 BB:ssä. Ilmeisesti siinä ei vaan flopit osuneet ja stäkki valui hiljalleen 40000->17000. Tuolla noin 15BB:llä päätin sitten muuvata SB:ltä aggroa buttonin kaveria vastaan ja löin re-raise all-inin JTs:llä. Isosta blindistä vihu herää kuitenkin kympeillä enkä pääse niistä ohi. Buttonin kaverin olisin varmaankin saanut suunnitelman mukaisesti pakkaan, mutta nyt kävi näin.

Jälkianalyysiä

Ihan mukavat 98 pelaajaa osallistui turnaukseen (joista osa mitä ilmeisimmin re-entereitä). Viitisen tuntia pysyin mukana ja silti oli vielä yli puolet pelaajista jäljellä. Tosiaan kiva etanastruktuuri siis oli ja varmaan pytty (joka oli muuten jotain 2200€, 10 pelaajaa rahoille) ratkesi vasta joskus aamuyön tunteina.

Omaan pelisuoritukseeni en ole alkuunkaan tyytyväinen. Melkein väittäisin, että oli heikoin liveturnaussuoritukseni all time. Ei tuntunut pääsevän oikein missään vaiheessa pelin päälle. Ei korttituurikaan mitenkään suosinut. AA, KK ja QQ jäi näkemättä. Kerran oli JJ ja kerran TT. Kaksi kertaa turnauksen alussa AK, AQ:ta ja AJ:tä ei kertaakaan. Floppeja tuli katseltua aina kun oli vähänkään järkevä paikka, mutta yhtä värinvetoa ja yhtä settiä lukuun ottamatta ohihan ne viuhuivat. En minä varsinaisesti enempää ansainnutkaan. Heikkoja olivat tosin pääosin vastustajatkin, joten C-pelilläkin olisi kyllä pärjännyt jos olisi paremmin runannut. Tippuminen olisi jäänyt harmittamaan, jos olisi kokenut pelanneensa erittäin hyvin, mutta nyt tuntui ihan justicelta, että pääsi testaamaan hotellihuoneen saunan ja ajoissa nukkumaan. Kyllähän livepelaaminen on kivaa vaihtelua nettigrindaamiselle, mutta sitä pitäisi tehdä paljon säännöllisemmin, jotta osaisi pelata lähempänä sitä omaa A-tasoaan. Ja jättää kerrankin se pakollinen edellisen illan viinoittelu väliin! :roll:

Laitetaanpa tällä kertaa mahdollinen tuleva tranceklassikko eli ehdottomasti tämän hetken kovin biisi:

Jostain kumman syystä ei muuten laivan yökerhon DJ suostunut soittamaan tätä. :-k Laitoin vielä ovelasti emännän asialle ja lupasin 20€ shoppailurahaa jos saa DJ:n soittamaan tämän biisin. Ei auttanut sekään! Mihin tämä maailma on oikein menossa! :-D

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 08 Heinä 2019, 11:27

Detru kirjoitti: BB-ante Veikkauksen liveturnauksissa tuli käyttöön viime vuoden lopulla ja ulkomaillakin käytäntö ilmeisesti yleistynyt hyvin nopeaan tahtiin juurikin pelin sujuvuuden vuoksi :)
No niin, tämä selvä, oikeansuuntaisesti siis pähkäilin.

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 11 Heinä 2019, 10:19

Pari juttua vielä viikonlopun liveturneesta. Unohdin maanantaina kertoa yhden kämmin. Tulin tokalta tauolta viime tipassa pöytään ja siinä oli vielä jotain säätöä mun BB-anten kanssa. Niinpä ajatus ei ollut heti täysin mukana. Aloin siinä sitten kipin jälkeen muistelemaan, että hetkinen, mähän olin BB:ssä myös juuri ennen taukoa! :shock: No eipä asialle ollut siinä vaiheessa enää mitään tehtävissä. Eipä siis ihme, että ne chipit vaan jonnekin hävisivät tuossa tokan tauon jälkeen kun makselin mm. kaks kertaa peräkkäin BB:n + kaikkien anten! :-D

Piti kirjoittaa vielä hieman turnauksen osallistujien pelityylistä. Se oli nimittäin ihan erilainen kuin esim. Espanjan papoilla silloin kanarialla kun kävin parissa liveturneessa. Limppaamista ei Tallinnassa harrastettu juuri ollenkaan vaan raiset ja 3betit viuhuivat pre-flop. Tuo oli varmaankin osasyy siihen kun otin alussa riidit, että vihut ovat osaavia. Flopin jälkeen sitten ei kuitenkaan re-raise kuulunut enää ollenkaan kenenkään pelikirjaan. En itse asiassa muista koko turnauksesta yhtä ainoaa re-raisea flopilla tai turnilla! Onhan tuo bet-call linja toki yleensäkin tyypillinen liveissä, mutta tuossa turnauksessa se meni jotenkin korostetusti noin eikä ikinä re-raisea ennen kuin korkeintaan riverillä jos oli käytännön nutsit kädessä.

Muutaman viime vuoden aikana pelannut liveturneita Kanarialla, Riikassa, Macaossa + Tallinnassa ja kaikissa vastustajat ovat pelanneet hieman erityylisesti. Riikassa oli mielestäni selvästi paras taso pelaajissa. Toki yksittäisistä turnauksista ei voi mitään pitkälle meneviä johtopäätöksiä tehdä. Tuo viikonlopun turnee oli PAF live event, jossa oli varmaankin jonkin verran netistä tullutta porukkaa, joka ei normaalisti liveä Tallinnassa pelaa.

Aika poikki ollut tässä reissun jälkeen niin ei oo saanut oikein grindivaihdetta silmään. Pari pientä päiväsettiä on tullut vain vedetttyä. Eilen pytytin 1€ bountyn IPokerilla. Oli todella pitkästä aikaa sellainen turnaus, että koko ajan flopit osu ja oli monsteria kädessä. Jotain 25 jäljellä kun pääsi chipliidiin niin tosi helposti lopulta ajeltiin pyttyyn saakka. Niin helppo pelata chipliidinä noita bounteja, kun aggressiivisuus palkitaan ja jos joku vastaan pelaa niin sitä tietää aina, että siellä on iso käsi. 121 pelaajaa oli ja peräti 15 bountya napsuttelin matkalla pyttyyn.

Kympin turneet ei sen sijaan millään menee isoihin rahastuksiin. Eilen oli taas Partyn 11 dollarin PKO:ssa saumaa. Loistava alku, 6 bountya keräilin ja samalla hyvänkokoisen stäkin. Sitten kuitenkin vähän ennen finua taas niissä ratkaisevissa flipeissä turpaan. Ensin AQ vs 87s ja sitten AQs vs AJ vs JT. Molemmissa iso bounty tarjolla ja kumman tahansa kun olis voittanut niin finuun olisi hyvin todennäköisesti paineltu. Käytin kuitenkin ne kaikki flippaustuurini tuohon yhen euron bountyyn. :-s

Sunnuntaina on edessä seuraava kesäreissu kun meillä on kavereiden kanssa perinteinen mökkikeikka. Millään ei taas meinattu löytää kaikille sopivaa ajankohtaa niin tuli lopulta tuollainen aika erikoinen su-ti pätkä. Tai eipä sillä nyt kesällä paljon väliä ole minä viikonpäivinä mökkeilee. Jos jonkinlaista murhetta on tossa meidän kaveripiirissä viimeisen vajaan vuoden aikana ollut ja on edelleen. Hyvää tekee varmasti kaikille päästä vähän tuulettumaan ja saamaan toivottavasti ajatuksia hetkeksi irti arkimurheista.

Tämä oli siitä hieman erikoinen biisi, että minulla kesti aika kauan ennen kuin lämpenin sille. Tämä oli kaverini ehdoton suosikkibiisi ja hän luukutti sitä jatkuvasti. Senkin takia tuli ehkä ensin jotenkin sellainen vastareaktio itselle. :-D Ei siinä kuitenkaan lopulta mikään auttanut, vaan väkisinhän tämä kolahti isosti minullekin ja suunnilleen kylmiä väreitä kulki kehossa, kun oltiin Tampereella Fijnemania katsomassa ja hän pudotti tämän kappaleen. Kuulostaa vielä tänäkin päivän aivan hemmetin hyvältä!

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 12 Heinä 2019, 09:56

Olen aina ihmetellyt miksei urheilusta osata tehdä hyviä elokuvia. Mikä siinä voi olla niin vaikeaa? Eilen näin taas yhden esimerkin, kun katselin elokuvan nimeltä Draft Day. Leffa kertoi NFL:n varauspäivästä yhden joukkueen managerin näkökulmasta. Aihe vaikutti näin urheiluniilon näkökulmasta erittäin mielenkiintoiselta ja siitä olisi ollut kaikki maailman mahdollisuus tehdä erinomainen elokuva. Mutta kun ei. Hyvä aiheidea täytyy totta kai pilata täysin lapsellisella ja epärealistisella juonella! Manageri tekee toki oikeassa elämässä ensin jättikaupan ykkösvarauksesta ja alkaa vasta sen jälkeen kaivamaan syvällisemmin tietoa siitä millainen varaustilaisuuden ykköseksi povattu kaveri oikein on. Yeah, right! #-o Varsinaisen varaustilaisuuden "huikeat" käänteet vielä tuohon päälle niin ei voinut muuta kuin pyöritellä päätään. Ja totta kai mukaan oli ängetty hollywoodilaiseen tyyliin väkisin myös hieman parisuhde- ja vanhemmuusdraamaa. Eihän mitään elokuvaa voi ilman sellaisia tehdä!

Urheiluelokuvissa on yleensä ongelmana se, ettei niitä tehdä todellisille urheilijoille/penkkiurheilijoille vaan niitä yritetään väkisin vääntää laajemmalle kohdeyleisölle. Yleensä lopputuloksena on se, ettei elokuvasta diggaa sen paremmin urheiluihmiset kuin suurempi yleisökään. Joitakin harvinaisia poikkeuksia on sentään maailmaan mahtunut. Tässä omasta mielestäni kolme kaikkien aikojen parasta urheiluelokuvaa:

Moneyball

Tositapahtumiin perustuvassa elokuvassa seurataan poikkeuksellisia ratkaisuja tilastoihin perustuen tekevää manageria. Vaikka kohdeurheilu elokuvassa onkin Baseball, josta suomalaiset (minä mukaan lukien) ei ymmärrä juuri mitään niin se ei haittaa yhtään. Todella laadukkaasti tehty elokuva, jossa mielenkiinto säilyy alusta loppuun saakka. Ja löytyyhän elokuvasta kytkös Valioliigaankin kun nämä samat tyypit, jotka aloittivat statseihin perustuvan joukkueen rakentamisen baseballissa, ostivat lopulta myös Liverpoolin (elokuvan tapahtumien jälkeen) omistukseensa. Draft Daysta olisi ollut mahdollista rakentaa Moneyballin tapainen laatuelokuva. Eivätpä vain osanneet.

The Damned United

Tositapahtumiin perustuu myös tämäkin elokuva. Leffa kertoo brittifutiksen yhden mielenkiintoisimman persoonan, Brian Cloughin, tarinaa erityisesti hänen Leeds-aikakaudeltaan. Itsepäinen manageri saavuttaa urallaan suurta menestystä, mutta siirtyminen isoon seuraan Leedsiin ei mene ihan tuubiin. Elokuvan sävyksi valittu musta huumori sopii juuri täydellisesti Cloughin räiskyvään persoonaan. Tämä on ihan must-see elokuva kaikille urheiluihmisille ja itse asiassa kaikille muillekin!

Rocky

Jatko-osista voi olla montaa mieltä, mutta kyllähän alkuperäinen Rocky on erittäin hyvä elokuva. On se vaan jotenkin erikoista, että yhä edelleen se paras kuvitteellinen urheiluelokuva on tehty jo 1970-luvulla ja sen käsikirjoituksesta on vastannut Sly Stallone, jonka kynästä on syntynyt myöhemmin muun muassa sellaisia huippukäsikirjoituksia kuin Driven. :-D Maailmanhistorian suurimpia mysteereitä tämä!

Ilveksen jääkiekkojoukkueen 2000-luvusta saisi muuten tehtyä aivan huikean mustan komedian. Sekä seurajohdon että kannattajan näkökulmasta. Pitäisiköhän tässä siirtyä elokuvakäsikirjoittajaksi? :-k

Gaian Empire of Hearts on yksi niistä biiseistä, joka ei paljon selityksiä kaipaa. Kyseessä on yksinkertaisesti klassisen kaunis ja menevä trancekipale.

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 12 Heinä 2019, 19:07

Perjantaipähkinä: HUPissa 60BB:tä ja vihu painaa all-in joka käteen (vihu coveeraa). Kuinka vahvaa kättä pitää odottaa ennen kuin kannattaa kopata? Tällainen tilanne tuli tossa perjantai-illan kännipeleissä juuri vastaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”