Spaden spelit - Puoliammattilaisen sittariblogi

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
spade447

Re: Spaden spelit - Puoliammattilaisen sittariblogi

Viesti Kirjoittaja spade447 »

Eilen oli pokeriurani ensimmäinen valmennussessio. Luonnollisesti siis itse olin ostavana osapuolena ja isompien pelien harja ja BBZ:lle sittarikurssia pikkuhiljaa suunnitteleva Mazurite palveluntuottajana. Mukava tunnin mittainen setti tiukkaa asiaa. Kuten olin vähän antanut itseni toivoa, bubblepelistä ja pushfoldista ei löytynyt mitään pöyristyttävää korjaustarvetta. Ja kuten myös toivoin, alkupelistä ja postflopista huomautettiin useammankin statsin vaativan 3-10 prosenttiyksikön verran viilausta. Nyt on sitten seuraavalle 1-2kk selkeät suunnitelmat siitä, mihin pelatessa huomiota kiinnittää ja mistä aiheista kenties katsoa uusiksi videomateriaalia. Suosittelen kyllä kyseistä valmentajaa, tehnyt sittareissa kovaa tulosta ja omaa hyvän tavan lähestyä pokeria konseptit ja periaatteet edellä yksittäisten spottien tarkastelun sijaan. Ja hinta on $60/h mielestäni varsin kohtuullinen. Itse ajattelin jatkaa kaverin kanssa työskentelyä toistaiseksi esim. 2kk välein tai saatuani sopivan samplen edellisellä sessiolla sovituista asioista.

Olin ajatellut saavani loppukesästä sisään enemmän volyymiä kuin keväällä, mutta kalenteria katsellessa siitä herää väistämättä pieni huoli. Ja säätiedotuksia katsellessa huoli pahenee. Lomia on vielä vähän jäljellä ja mökillä on esim. helteellä helpompaa ja tuulihaukan pöntöt tekemättä. Alan kallistua sen puoleen, että pelaan tehokkaasti kaupungissa ollessani, mutta lähden kuitenkin hyvällä omallatunnolla mökille, vaikka se volyymiin vaikuttaakin. Oman vapaa-ajan lisääminen ja vapaampi järjestäminen on alusta lähtien ollut tärkeimpiä syitä pokeriammatin kokeilulle, joten kyllä siitä on nyt myös nautittava, kun mahdollisuus siihen on. Tämä ajatuskulku on tuttu muidenkin blogeista: monien pokeriammattilaisten kokemuksessa lomien pitämisestä korostuu suhteettoman paljon pelaamattomuudella menetetty tuottopotentiaali. Minkähän verran pokerilla pitäisi tienata, että aiheesta ei itse stressaisi? Onneksi stressi tapahtuu omalla kohdalla vain etukäteen suunnitellessa, ei sitten lomaa viettäessä.

Peliajan tehokkuudessa on myös menty hiukan eteenpäin, ja se toivottavasti kompensoi tuota volyymiasiaa hiukan. Kevääseen verrattuna joudun nyt hyvin harvoin tilanteisiin, jossa joudun pelaamaan 4 pöytää kerrallaan, kun jään odottelemaan liikenteen lisääntymistä pelkästään Partylla. Nyt Unibetin softa on auki käytännössä koko ajan, ja sieltä saa joustavasti hyviä pelejä näytölle aina kun tarvitsee. Unibetin turbot ovat kyllä sen verran verkkaisia, että pientä varovaisuutta niiden regimisessä pitää noudattaa. Niitä ei voi avata viittä tai kuutta yhdellä kertaa ja sitten vartin päästä todeta, että kyllä mä nyt sainkin Partylta tämän 4x3 ruudukon täyteen. Toisaalta myös oma kapasiteetti pöytien maksimimäärän suhteen on selvästi kasvanut ja joistakin 14 pöydän vahingoista on selvitty ihan mukavasti. Optimi voisi olla, että mahdollisimman iso osa sessiosta näytöllä olisi 8-12 pöytää.
sharkie
Pokerisivut - striimaaja

Viesti Kirjoittaja sharkie »

Menetetty tuottopotentiaali vs Levon kautta saavutettu pelin terävöittyminen,kas siinä pulma. Itse otin tähän kuuhun vähän enemmän lomaa->voitin enemmän hourly mutta uskon sen johtuvan pitkälti myös hyvistä runeista. Jos hyviä runeja ei olis tullut niin en ottas uutta lomaa heti perään vaan vetäisin kyllä hampaat irvessä ne kk kulut kasaan :-D .

Toki jos rollit olis tosi hyvissä niin en ajattelis mitään tuottopotentiaaleja jne mitä menettää kun pitää lomaa. Mut jos oot boikki jos rahat menee lomaan niin eihän silloin lomia pidetä. Ja voit olla sit henkisesti boikki kun et pidä ikinä lomaa. Ja jos et pidä ikinä lomaa niin tuskin oot ikinä myöskään liian hyvissä rolleissa. Loputon kierre.

Mut jos sul on varaa pitää lomaa niin kyllähän se varmaan itsensä maksaa takaisin longrun korkojen kanssa.
Seuraa täältä kun ammattimies näyttää miten RAKEtoidaan!
spade447

Viesti Kirjoittaja spade447 »

sharkie kirjoitti: 21 Heinä 2021, 05:04 Menetetty tuottopotentiaali vs Levon kautta saavutettu pelin terävöittyminen,kas siinä pulma. Itse otin tähän kuuhun vähän enemmän lomaa->voitin enemmän hourly mutta uskon sen johtuvan pitkälti myös hyvistä runeista. Jos hyviä runeja ei olis tullut niin en ottas uutta lomaa heti perään vaan vetäisin kyllä hampaat irvessä ne kk kulut kasaan :-D .

Toki jos rollit olis tosi hyvissä niin en ajattelis mitään tuottopotentiaaleja jne mitä menettää kun pitää lomaa. Mut jos oot boikki jos rahat menee lomaan niin eihän silloin lomia pidetä. Ja voit olla sit henkisesti boikki kun et pidä ikinä lomaa. Ja jos et pidä ikinä lomaa niin tuskin oot ikinä myöskään liian hyvissä rolleissa. Loputon kierre.

Mut jos sul on varaa pitää lomaa niin kyllähän se varmaan itsensä maksaa takaisin longrun korkojen kanssa.
Joo asiallinen pointti että loman pitäminen, siinä missä muukin itsestä huolehtiminen, parantaa kyllä peliä ja voi helposti korvata sen menetetyn tuottopotentiaalin rahallisestikin. Ja sitten pitää muistaa, kumpaa tekee kumman takia. Eli onko pokeri (tai työ) väline muun elämän toteuttamiseen vai elääkö elämäänsä niin että voi pelata mahdollisimman hyvin ja paljon pokeria. Kumpaakin voi ihmisillä ihan omasta vapaasta tahdosta esiintyä, mutta omalla kohdalla se on ehdottomasti tuo ensimmäinen. Siinäkin mielessä joustot vapaa-ajan suuntaan on perusteltuja, tietyissä raameissa tottakai.

Itse asiassa nyt loman jälkeen ollut kyllä itselläkin aika virkistynyt ja keskittynyt fiilis pelata ja opiskella. Täytyy muistaa tämä, kun seuraavan kerran pohtii vapaa-ajan "kannattavuutta."

Nappasin eilen kuvan kun tuli illan kolmatta kertaa tällainen tilanne, että kaksi tasoissa olevaa isompaa stäkkiä menee bubblessa ennen mua all-in. Tuossa vois jättää kortit katsomatta ja kipata hymy huulilla. Muutenkin vihuille jaettu mitä ihmeellisempiä keskinäisiä setuppeja viime aikoina. Rigged tuntuu olevan mutta olkoon!

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”