Ensimmäiset pelipäivät: Sairaita swingejä ja pelkkiä paisteja.
23.12 Peli ei voisi lähteä paremmin liikkelle. Uskomaton upswing! Saan koko ajan nutseja ja mikä parasta, paistit maksavat loppuun asti ties millä roskalla kun potitan 3 streettiä nutseilla. Parin tunnin pelin jälkeen istun PLO50 pöydässä 250S stackillä, PLO100 pöydissä 200 ja 300 stackit. Tunnen itseni voittamattomaksi. Hetken päästä PLO100 pöydässä rollini on jo 700BB. Taitaa olla oma ennätys. En voi uskoa kuinka hyvän alun olen saanut. 800 kädessä PLO50 ja PLO100 voitan yli 800 dollaria. Siis yli 100bb/100hands

Loppu illasta iskee kuitenkin pieni väsymys, ja häviän muutaman coinflipin ja setupin. Varianssi perkele. 4 biniä monttua. Masennun. Menen nukkumaan. Tunteet ovat ristiriitaiset. Voitin, mutta lopun tappiokierre nakertaa syvällä sisimässäni.
24.12 Tarkoitus oli lähteä 8.50 bussilla mummolaan joulua viettämään. Juoksen bussille, mutta myöhästyn. Seuraava lähtee 11.30. Palaan kämpille ja aikaa on sopivasti grindata, tavoitteena paikata hieman eilistä 4binin tappioputkea. Mutta mitä tapahtuukaan! Alle tunti peliä, ja istun PLO100 pöydässä 500S stackilla. Suurin osa voitoista tuli samalta regulta, joka meni totaalitilttiin 4 reloadin ja tappion myötä. Monttu on paikattu, mutta silti vituttaa. Syynä on kädet joita en pelannut

Foldasin preflop ainakin 3 kertaa marginaalikättä tilanteissa, joissa olisin flopannut nutsit ja merkit olisivat menneet keskelle. Jos olisin ne pelannut olisi voittoa tullut yli 400bb enemmän. Esimerkkinä eräs jako: Saan 7722 ilman suitteja. Peli on fullia ja foldaan ne preflop koska en halunnut joutua multiwaypottiin kädellä, jolla settiin osuessa voisin silti vetää usein kuollutta. No floppi oli tietenkin 77x, ja vihut saivat merkit keskelle jollain ylipareilla. Toinen asia mikä minua alkaa vituttaa kesken pelin on vihujen huonot ratkaisut, vaikka sen ei tietenkään pitäisi vituttaa, siitä pitäisi olla onnellinen, että pelaa todellisessa kala-altaassa. Se vain nakertaa niin perkeleesti kun joku kala maksaa potitukset pelkällä gutarilla, pohjaparilla tai ties millä roskalla ja sitten ne osuvat riveriin. No lähden kuitenkin onnellisena mummolaan, vaikka syvällä sisimmässä mietin edelleen mitä jos...
rolli 1800e
25.12 Paluu pokeripöydän ääreen. Taas tulee aivan uskomattomia swingejä. Voitan aluksi pari biniä suht helposti, kunnes tulee joku älytön downswingi ja vaikka saan rahaa keskelle suosikkina niin takkiin tulee.
1 bini menee kun turnilla rojut keskelle, molemmilla nutsit, mutta vihu freerollaa värin. Ja sitten tulee aivan käsittämätön käsi josta tilttaan totaalisesti. Mulla A35x, floppi 24T, mulla myös nut-fd. Mulla 350bb stackki ja vihulla 200bb. Potitan flopin, vihu tulee potin kylkeen n. 20S, tulen siihen potin kylkeen 80S. Vihu puskee ja tottakai maksan, epäillen, että sieltä näytetään se TT. Mutta ei, vihu kääntää esiin T4 ilman mitään muita apuja. Turn J, river Q. Hakkaan nyrkkiä pöytään. Mitä vittua se paisti tekee. En voi uskoa. Kaiken lisäksi kun 20min päästä vihu quittaa ennenkuin ehdin voittaa rahat siltä takaisin. No ei se mitään, vain pari biniä miinukselta tältä päivältä vaikka syvällä ja korkealla ollaan käyty, peli jatkukoon. Mieleni on tiltissä, muttei se vaikuta vielä kauheasti peliin. No sitten vastaan tuleekin toinen sankari. Peli on HU:ta. Jostain kumman syystä montutan samalle jätkälle 4 biniä. Tiltti on karmaiseva ja bettaan lähes joka kädellä. Onnistun tekemään pientä nousua, mutta sitten se paskiainen quittaa. Laskeskelen montun määrää. Se on 4 biniä. Grindaaminen jatkukoon. Kun nyt painan lähetysnappia on kahdessa PLO 100 pöydässä yhteensä 400S. Monttua on siis vähän paikattu
Rolli 1700e
Ps. seuraava päivitys tulee kertomaan viikonlopun ryyppäyksistä, toivottavasti ei känni/krapula-montuista.
Vielä ei ole päätetty missä ryypätään, vaihtoehtoina tod.näk. Porvoon Onnela ja KY.