Being pokerpro

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
lurkkii

Being pokerpro

Viesti Kirjoittaja lurkkii » 26 Joulu 2008, 01:25

On aika uuden blogin. Blogin tarkoitus on pitää kerrankin oma peli kasassa ja myös viihdyttää ja tarjota jotain lukijoille. Olen 18v teekkari Helsingistä. Pokeria olen pelannut muutaman vuoden. Pokeri ura alkoi WPT:tä katsoessa, freerolleja grindatessa ja kaveriporukan 5-10e sittareissa. Kun täytin 18v oli aika ensimmäisten depojen. Niitä onkin tullut ja mennyt jo siinä määrin, että nyt on aika ottaa pokeri vähän enemmän tosissaan.

Ennen olen deponnut 100-600e eri pokerihuoneille. Parhaimmillani nousin 200e depolla 1800e. Usein homma on kuitenkin mennyt ihan vituiksi. Yleensä se perussetti on ollut äärettömän kova tiltti, joka on johtanut montun paikkaamisen tarpeeseen lyhyessä ajassa. Eli yleensä jos montutan joku 5 biniä, menen älyttömään tilttiin ja sitten joko nostetan tasoa tai pistän all-in "varmoihin" kohteisiin pitkävedossa. No siitä ei ole koskaan seurannut mitään muuta kun busted. Eli kassanhallinta on siis ollut aivan katastrofaalista. Olen kuitenkin aina pelannut voitollista peliä, kun olen normaalia peliäni harjoittanut.

Aluksi pelasin pelkkää texua, mutta viimeiset reilu puoli vuotta ovat menneet pottiompussa. Alkudepo on 1400S ja taso PLO100. Tiedän, että se on aivan liian korkea tälle rollille, mutta minulla on syyni tähän. Ensinnäkin, kiinnostus ei vain jostain syystä riitä pelaamaan pienempää. Rahaa on tultava. Toisekseen olen löytänyt saitin, jonka PLO pöydät ovat paistikkaampia mitä voi vain kuvitella ja uskon biittaavani sen ylivoimaisen helposti. Eli perjaatteessa voin katketa jo viikon sisällä varianssiin. Siitä huolimatta olen luottavainen.

Pelaan 1-4 pöytää kerrallaan, riippuen tilanteesta, mieluiten shorttia/huppia. En käytä apuohjelmia(vielä), vaikka pokertrackerin kyllä omistan, en vain ole jaksanut opetella sen käyttöä. Pelityylini on LAG, mitään kyyläilyä ei siis ole tiedossa. Blogiin tulen postaamaan mielenkiintoisia käsihistorioita, tunteita, ryyppyreissuja sekä rollin kehitystä. Blogia päivitän silloin kun siltä tuntuu, joskus jopa päivittäin, joskus harvemmin. Tavoitteena olisi grindata rolli 10k parin kuukauden aikana. Jos saan grindattua rollin 6k niin alan ottamaan shottia PLO200.

Blogiin saa heittää läppää ja kommentoida saa kuka tahansa ja se on ihan tervetullutta.

Seuraava viesti tulee kohta, ja siinä kerron 3 ensimmäisen päivän swingeistä.
Viimeksi muokannut lurkkii, 22 Helmi 2011, 01:03. Yhteensä muokattu 11 kertaa.

lurkkii

Re: Varianssia

Viesti Kirjoittaja lurkkii » 26 Joulu 2008, 01:55

Ensimmäiset pelipäivät: Sairaita swingejä ja pelkkiä paisteja.

23.12 Peli ei voisi lähteä paremmin liikkelle. Uskomaton upswing! Saan koko ajan nutseja ja mikä parasta, paistit maksavat loppuun asti ties millä roskalla kun potitan 3 streettiä nutseilla. Parin tunnin pelin jälkeen istun PLO50 pöydässä 250S stackillä, PLO100 pöydissä 200 ja 300 stackit. Tunnen itseni voittamattomaksi. Hetken päästä PLO100 pöydässä rollini on jo 700BB. Taitaa olla oma ennätys. En voi uskoa kuinka hyvän alun olen saanut. 800 kädessä PLO50 ja PLO100 voitan yli 800 dollaria. Siis yli 100bb/100hands :D Loppu illasta iskee kuitenkin pieni väsymys, ja häviän muutaman coinflipin ja setupin. Varianssi perkele. 4 biniä monttua. Masennun. Menen nukkumaan. Tunteet ovat ristiriitaiset. Voitin, mutta lopun tappiokierre nakertaa syvällä sisimässäni.

24.12 Tarkoitus oli lähteä 8.50 bussilla mummolaan joulua viettämään. Juoksen bussille, mutta myöhästyn. Seuraava lähtee 11.30. Palaan kämpille ja aikaa on sopivasti grindata, tavoitteena paikata hieman eilistä 4binin tappioputkea. Mutta mitä tapahtuukaan! Alle tunti peliä, ja istun PLO100 pöydässä 500S stackilla. Suurin osa voitoista tuli samalta regulta, joka meni totaalitilttiin 4 reloadin ja tappion myötä. Monttu on paikattu, mutta silti vituttaa. Syynä on kädet joita en pelannut :D Foldasin preflop ainakin 3 kertaa marginaalikättä tilanteissa, joissa olisin flopannut nutsit ja merkit olisivat menneet keskelle. Jos olisin ne pelannut olisi voittoa tullut yli 400bb enemmän. Esimerkkinä eräs jako: Saan 7722 ilman suitteja. Peli on fullia ja foldaan ne preflop koska en halunnut joutua multiwaypottiin kädellä, jolla settiin osuessa voisin silti vetää usein kuollutta. No floppi oli tietenkin 77x, ja vihut saivat merkit keskelle jollain ylipareilla. Toinen asia mikä minua alkaa vituttaa kesken pelin on vihujen huonot ratkaisut, vaikka sen ei tietenkään pitäisi vituttaa, siitä pitäisi olla onnellinen, että pelaa todellisessa kala-altaassa. Se vain nakertaa niin perkeleesti kun joku kala maksaa potitukset pelkällä gutarilla, pohjaparilla tai ties millä roskalla ja sitten ne osuvat riveriin. No lähden kuitenkin onnellisena mummolaan, vaikka syvällä sisimmässä mietin edelleen mitä jos...
rolli 1800e

25.12 Paluu pokeripöydän ääreen. Taas tulee aivan uskomattomia swingejä. Voitan aluksi pari biniä suht helposti, kunnes tulee joku älytön downswingi ja vaikka saan rahaa keskelle suosikkina niin takkiin tulee.
1 bini menee kun turnilla rojut keskelle, molemmilla nutsit, mutta vihu freerollaa värin. Ja sitten tulee aivan käsittämätön käsi josta tilttaan totaalisesti. Mulla A35x, floppi 24T, mulla myös nut-fd. Mulla 350bb stackki ja vihulla 200bb. Potitan flopin, vihu tulee potin kylkeen n. 20S, tulen siihen potin kylkeen 80S. Vihu puskee ja tottakai maksan, epäillen, että sieltä näytetään se TT. Mutta ei, vihu kääntää esiin T4 ilman mitään muita apuja. Turn J, river Q. Hakkaan nyrkkiä pöytään. Mitä vittua se paisti tekee. En voi uskoa. Kaiken lisäksi kun 20min päästä vihu quittaa ennenkuin ehdin voittaa rahat siltä takaisin. No ei se mitään, vain pari biniä miinukselta tältä päivältä vaikka syvällä ja korkealla ollaan käyty, peli jatkukoon. Mieleni on tiltissä, muttei se vaikuta vielä kauheasti peliin. No sitten vastaan tuleekin toinen sankari. Peli on HU:ta. Jostain kumman syystä montutan samalle jätkälle 4 biniä. Tiltti on karmaiseva ja bettaan lähes joka kädellä. Onnistun tekemään pientä nousua, mutta sitten se paskiainen quittaa. Laskeskelen montun määrää. Se on 4 biniä. Grindaaminen jatkukoon. Kun nyt painan lähetysnappia on kahdessa PLO 100 pöydässä yhteensä 400S. Monttua on siis vähän paikattu

Rolli 1700e

Ps. seuraava päivitys tulee kertomaan viikonlopun ryyppäyksistä, toivottavasti ei känni/krapula-montuista.
Vielä ei ole päätetty missä ryypätään, vaihtoehtoina tod.näk. Porvoon Onnela ja KY.

lurkkii

Viesti Kirjoittaja lurkkii » 26 Joulu 2008, 03:44

Ässät kräkätty! Tai sitten ei... vihu pistää perus 3-betin ja mulla ässien kräkkäyskortit, maksan. Floppissa on ässä, mutta myös 3-ruutua. Väri osui! Merkit keskelle ja vihulla tietenkin ässä-setti, ja se vielä blokkaa omaa paatin vetoaan yhdellä parilla. Ja turni parittaa tietenkin pöydän, vittu. Otan myös shottia PLO200, kun pöytä näyttää lupaavalta. Teen yhden "hero-callin", kun potitan ässillä preflop, flop menee c-c, vihu insta-potittaa turnin ja riverin kuivaan pariutuneeseen pöytään. Vihu näyttää ilmaa. Hymäilen tyytyväisenä. Shotti 200 onnistuu ja lopetan 200S voitolla. 100 meni vituilleen ja hävisin pari biniä. Tarkistan vielä rollin. Se näyttää edelleen n. 1600e
Vielä n. 6 biniä välitavoitteeseen, eli 2000 euroon.

Sisko soittaa - "Tuu hakee täst onnelan edest". Olen kuskina. Huomenna jatketaan.

Ps. Sori jos sotken euroja ja dollareita välillä sekasin, mutta johtuu siitä, että pöydissä pelataan dollareilla, mutta rollini näkyy euroissa.

lurkkii

Viesti Kirjoittaja lurkkii » 26 Joulu 2008, 17:29

600 dollarin potti, turnilla rojut keskelle, molemmilla nutsisuora, mulla väri-freeroll, vihulla gutari-freeroll. Vihu osuu. Haistakaa paska, menen paistamaan paistia, mo.

Rolli 1300e

holdem87

Viesti Kirjoittaja holdem87 » 26 Joulu 2008, 18:52

millä sivulla pelaat, kun rolli euroissa pöydät dollareissa..
You got to know when to hold ’em, know when to fold ’em
-Kenny Rogers-

lurkkii

Viesti Kirjoittaja lurkkii » 26 Joulu 2008, 19:43

holdem87 kirjoitti:millä sivulla pelaat, kun rolli euroissa pöydät dollareissa..
Sori mut en halua paljastaa, haluan pitää tämän kala-altaan piilossa suomalaisilta reguilta :)

Limppari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Limppari » 26 Joulu 2008, 20:23

näin äkkiä tulee ainakin kaks verkkoa mieleen Cryptologic (pöytiä on $:ssa, €:ssa ja £:ssa) jossa voi olla rolli euroissa ja Microgamingissä on kans $ pöytiä muistaakseni vaikka olis rolli € oliskohan jompi kumpi noista mahdollisesti toi eka?? :oops:

lurkkii

Viesti Kirjoittaja lurkkii » 26 Joulu 2008, 20:47

Laitetaanpa vielä yksi päivitys ennenkuin lähdetään baanalle. Pelasin HU:ta/3-kätistä yhtä paistia vastaan 30min ja se donatoi mulle 4 biniä kunnes sai tarpeekseen. Pelasin muutenkin hyvin ja usko omaan tekemisee alkoi palautua. Kuoppakin alkoi olla paikattu. Ja juuri silloin se iskee kun jo tuntui hyvältä. 3-setuppia 30 minuuttiin.

Ensiksi floppaan 3-bet potissa nutsit, floppi 866 ja mulla 86. Potti kasvaa ja turniin napsahtaa K. Tässä vaiheessa tuli jo kylmät väreet. Bettaan ja vihu instashovee. Maksettavaa jää niin vähän, että pakko se on maksaa, vaikka olen yli 50% varma, että vihu osui siihen 2 outtiseen.
Toinen setuppi käy kun boordi on 3-betatussa potissa 339.
Vihu1 bettaa potin 12S, vihu2 maksaa, mulla on 3xxx ja potitan siihen päälle. Käy ilmi, että vihu2 slowplayasi 99xx.
Kolmas setuppi. Mulla joku KQJ9ds. Openreissaan, vihu1 bettaa 12S, vihu2 maksaa, vihu3 bettaa 50S. Ajattelin, että nyt on hyvä aika arpoa ja pusken. Vihu 1 ja 2 foldaavat. Floppi KJJ ja juhlin vain hetken, kunnes turnilla napsuu A. Se oli siinä. Varianssi.

Muutava valioliigan veikkaus kuitenkin osuu mukavasti, rolli 1500e.

lurkkii

Viesti Kirjoittaja lurkkii » 27 Joulu 2008, 14:42

On pakollisen päivityksen aika. Ei pitäisi nuolaista ennenkuin tipahtaa. Edellisessä viestissä kerroin veikkausten osuneen, mutta kuinkas kävikään, Arsenal onnistuu kusemaan 0-2 johdon, 90min tulee tasoitus #-o
Ilta KY:llä meni aika vituiks, yllättävän tyhjänä oli enkä mä niitä Polin muijiakaan nähny, saati sitten Polia.
Lähdinkin siitä jo ennen pilkkua kotiin nukkumaan.

Aamulla pitkä suihku ja pari litraa nestettä -> kone auki ja grindaamaan. Rolli oli siis kokenut kovia ja oli aloittaessa vain 1250e. Saitilla on aluksi vain yksi PLO50 pöytä, jossa on pelaajia ja PLO100 ammottavat tyhjyyttään. Ei auta muu kun odotella. Sitten saan nerokkaan idean mennä kyyläämään fulli-holdem-100 pöytiin.
Niinhän siinä käy kun on puoli vuotta omahaa tahkonnut, että holdemista ei tuu enää yhtään mitään. Kuoppaan sinne 1,5 biniä. Pöytä KJ97 ilman värinvetoja. Olen raisennut isohkosti preflop TT:llä. Floppi meni c-c, turnilla vihu pisti 10S ja maksoin tuplagutarilla. River blankko. Vihu bettaa 20S noin 30S pottiin. Mietin ajan loppuun ja saan nerokkaan idean muuttaa TT bluffiksi ja pusken. Vihu miettii timebankin loppuun ja maksaa JJ:llä. Omituista sinänsä, että bluffi melkein onnistui. Vähän heikommalla kädellä vihu olisi varmaan kipannut. Holdem cashia en kyllä pelaa enää pitkiin aikoihin.

Omaha pöydissä alkaa action. 2x PLO100 ja 1x PLO50 pöytä saadaan pyörimään. Peli on 2-6 kätistä, pelaajia tulee ja menee. Peli onnistuu semi-krapulassa iha hyvin ja teen hyvät nousut. PLO50 pöydässä ihan peruspelillä nousen 200$ ja PLO100 pöydissäkin onnistun tuplaamaan.

En tajua saitin kalojen pelityyliä. Lähes jokainen pelaa täsmälleen identtistä peliä. Vihuilla ei yksinkertaisesti ole muuta lineä kuin check-call tai check-check. Bluffeja näkee tosi harvoin ja nekin ovat yleensä semmosia alle puolen potin lyöntejä joihin voi tulla kylkeen pelkällä ilmalla. Huppiakin on kiva pelata, kun vihut eivät tajua edes käyttää positiota ollenkaan hyväksi. Tuskin kukaan edes tajuaa c-betata.

No siitä sitten grindaan sen 3h putkeen joku 1000 kättä. Kun pelaan käsistä yli 50% niin oma imagokin varmaan ihan kunnossa. Voitan yhen 400$ potin kun vihu tulee potin kylkeen turnilla. Mulla 2nd nuts täbö ja tuun potin kylkeen. Vihu maksaa. Sille jää taakse joku 40$. River blankko ja isken loput sisään ja vihu maksaa kärkiparilla - wp. Sitten sekin vielä, että esimerkiksi yksi vihu tunki rojut keskelle flopilla, kun molemmat 200bb deep. Vihulla ässät ja mulla joku megaveto+pari. Potti oli preflop kuitenkin vain se 25$. PLO100 pöydissä molemmissa peli on 2-3 kätistä, bustaan molemmat vihut, kunnes ne saa taas tarpeekseen ja quittaa.

Stackit ihan hyvät lopettaessa. PLO50 - 215$ PLO100 250$ ja 700$. 0 rebuyta. Taas vaihteeksi 700bb stackki. Hienoa.

3 tuntia grindausta 3 pöydällä. Voittoa 8bin. Rolli 1800e. Tästä on hyvä jatkaa, alennusmyynnit odottavat.

lurkkii

Re: PLO100-200 Tavoitteena 1000e -> 10000e 6kk

Viesti Kirjoittaja lurkkii » 29 Joulu 2008, 04:13

Viime aikoina on vituttanut aika vitusti. Tämä ei kuitenkaan liity pokeriin, vaan rahan kulumiseen muuten. Onneksi Joulupukki toi mukavan boostin pankkitilille. Vaatteisiin, viinaan ja roskaruokaan on uponnut rahaa aika monen buyinin edestä. No ei se mitään nyt on melkeen kuukausi aika grindata ennenkuin koulu jatkuu. Tentteihin pitäisi vaan jaksaa lukea.

Vituttaa myös se, että rollini olisi jo lähemmäs 3k, jos a) olisi edes vähän enemmän sitä tuuria b) en olisi peliriippuvainen uhkapeluri. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, kun 2x putkeen veikkaukseni kaatuu 90min kohdalla tasoitukseen. Ensin menee se 280e kun arsenal kusee villaa vastaan ja sitten 180e kun chelsea kusee fulhamia vastaan. Pitäisi varmaan lopettaa tää veikkaaminen kokonaan. 18v elämäni aikana olen onnistunut donatoimaan suomen valtiolle pelikoneiden ja veikkauksen kautta omien arvoiden mukaan ainakin 3k.
Sitten kun vielä shotit isompiin pöytiin ovat tähän mennessä kusseet nilkoille, kuten esim 700$ potin häviäminen plo400.

No ei se mitään. Nyt olen päättänyt, että tuuripelit saavat jäädä ja keskityn tähän omppuun. Huomasin omasta pelistä aika paljon puutteita, joita koitan nyt korjailla. Pelaan liikaa käsiä preflop ja varsinkin liikaa oop jolloin joudun vaan entistä pahemmin kuseen poteissa, jossa mun ei kuuluis ees olla.

Pitkästä aikaa saatiin salaiselle saitilline 4 pöytää samaan aikaan auki. 3x PLO100 ja 1x PLO200. Sillä hetkellä rolli osoitti 1600 euroa. Itse asiassa olin tuossa 23:00 aikaan pohjalukemissa 1550eurossa.
PLO200 ei lähde kauhean hyvin. Häviän käytännössä heti 500S potin, floppaan tripsit, mutta vihu vetää kauniisti ohi. Samalla murskaan PLO100 pöytiä oikeen urakalla. Onni kääntyy myös 200:ssa. Nutsini pitävät loppuun asti, ja saan maksuja/donaatioita mitä uskomattomimmilta käsiltä. Yks aika vittumainen suckout nähdään kun plo100 preflop allin AAxx vs AAT8 vs xxxx, potti jotain 400$ luokkaa, ja toinen vihu jolla AA vetäsee runnerrunner suoran T8:lla. Mutta kuten olen todennäköisesti joka viestissä tähän mennessä maininnut, kyseisellä saitilla ei osata omppua pelata. Lopetan 04:00. Stackit 700/300/300/550 joista viimeisin plo200:ssa. Eli aika kovat nousut 4 tunnin pelissä. Vielä kun olisin noissa muutamassa isossa potissa välttänyt suckoutin niin lopputulos olis ollu noin kilon isompi, mutta näin tällä kertaa. Rolli kun tästä kehittyy voinen alkaa vakituisesti pelata yhtä plo200.

Rolli 2200e

Joukon

Viesti Kirjoittaja Joukon » 29 Joulu 2008, 04:40

2,2k€ rollilla "pitäis" pelata PLO50 ja vois käyä haistelee PLO100, mutta ymmärrän että kiinnostus PLO50 tai alempaan on 0, koska olet tottunut shotittaa aina liian isoon peliin??!? Toivottavasti sulla ois US ja saisit rollin heti yli 5 kiloon niin voisit pelata turvallisesti PLO100-PLO200. Onko sulla muita tavotteita kuin rahatavoitteita esim. päästä EPT turnaukseen tai grindata porche? GL

lurkkii

Viesti Kirjoittaja lurkkii » 29 Joulu 2008, 05:32

Joukon kirjoitti:2,2k€ rollilla "pitäis" pelata PLO50 ja vois käyä haistelee PLO100, mutta ymmärrän että kiinnostus PLO50 tai alempaan on 0, koska olet tottunut shotittaa aina liian isoon peliin??!? Toivottavasti sulla ois US ja saisit rollin heti yli 5 kiloon niin voisit pelata turvallisesti PLO100-PLO200. Onko sulla muita tavotteita kuin rahatavoitteita esim. päästä EPT turnaukseen tai grindata porche? GL
Siis tiedän kyllä, että tarvis about 60-100 sisäänostoa ja että peli on liian isoa. Olen myös tottunut liian isoon peliin ja haluan nousta nopeasti ja haluan tienata paljon ja porchekin kelpais. Mutta en pelais noin isoa jos katkimeno olisi lähellä. Kyseisellä saitilla taso on niin huonoa, että vaikka osuisi downswingi ja tulisi sitä kuuluisaa varianssia, niin silti pystyn vetämään session plussalle, kiitos saitin paistien järjettömien donaatioiden.

Kooname
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kooname » 29 Joulu 2008, 09:17

Pelaatko Bodogilla ? tuosta viestistä "Kerranki sai 4 pöytää auki" kuulostaa niin tutulta, kun siellä joskus grindasin. Hankalaa oli saada omppuja auki, mutta kun sai niin aiai :P

lurkkii

Viesti Kirjoittaja lurkkii » 29 Joulu 2008, 23:29

Kooname kirjoitti:Pelaatko Bodogilla ? tuosta viestistä "Kerranki sai 4 pöytää auki" kuulostaa niin tutulta, kun siellä joskus grindasin. Hankalaa oli saada omppuja auki, mutta kun sai niin aiai :P
En kommentoi :-) Tän päivän sessio alko 1 binin montulla 3 kädessä, josta sitten ampaistiin hurjaan nousuun ja parhaimmillaan oli kilo kolmessa plo100 pöydässä. Loppuun semmonen perus 4 binin monttu, ku oli pakko survoo tiltis rahaa keskelle.

Rolli 2250e.

Edit. Ja monttu senkun syvenee. Onnistuin burnaamaan 800$ tunnissa. Puolet meni plo100 ja puolet plo200. Uskomatonta tuuria ja uskomattomia maksuja. Yhdessä kädessä plo200 vihu bettaa 60$ pottiin weakisti 10$, tulen potin kylkeen 80$, vihulla takana noin 80$. Vihu maksaa ja näyttää värinvedon ilman paria, ilman suoran vetoa, ilman mitään. Kaiken hyvän lisäksi blokkaan vielä tätä värinvetoa 2 padalla. Onko taas ylläri, että kun kunnon downswingi iskee niin osuuhan se vihun sen värinsä. 555$ potti hävitään kun 4-bet potissa floppaan 2-paria+fd+gutari, merkit keskelle ja vihu näyttää kärkiparin + gutarin. Ja osuu siihen nutsigutariin, nice.

Rolli 2000e.

Hopliitti

Viesti Kirjoittaja Hopliitti » 30 Joulu 2008, 02:37

Muutamassa päivässä 1000e->2000e = hullu downswing?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”