Anakonda saalistaa (midstakes PLO)

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
anakonda

Anakonda saalistaa (midstakes PLO)

Viesti Kirjoittaja anakonda » 15 Elo 2010, 14:38

Moro

Aika aktivoitua kunnolla ja alottaa kirjoittamaan omaa blogia jos vaikka sitä kautta saisi kehitettyä omaa peliä.

Eli oon 25v paljasjalkainen tamperelainen ja oon harrastanut pokeria 4-5 vuotta. Pelasin ekat 4 vuotta pääsääntösesti pelkkää NLHU tai NL 5-max pelejä. Tasot vaihtelivat NL25-NL200. Kassanhallintaan en niinkään kiinnittänyt huomiota alkuaikoina esim. jos sain vaikka 200€ talletuksen nostettua pariin kiloon pelaamalla NL50, saatoin jatkaa kurinalaisesti pelejä NL50 tai mennä suoraan NL200-pöytiin kikkailemaan, riippu ihan fiiliksestä. Monet pelikassat on toki katkottu pelaamalla liian isoa joskus kännissä joskus selvinpäin. Varmaan aika yleinen skenaario :)

Kun hommasin reilu 2 vuotta sitten PT3:sen niin huomasin, että pelaan käytännön break-eveniä NL 5-max-pöydissä. NLHU olen tehnyt ihan ok tulosta NL50-NL200 peleissä.

Viime vuoden lopulla NL-teksu rupes vaan maistumaan niin puulta ja tuntui, että kehitystä ei oo tapahtunut viimeseen vuoteen ollenkaan. Alkuvuodesta aloinkin treenaamaan pelkkää PLOHU ja 5-max-pöytiä, alkutasot oli PLO50 ja PLO100 ja pelikassa alussa oli n.3.5K€. Runnasin järjettömän hyvin heti, kun aloin omppua pelaamaan vaikka tein takuulla kauhean määrän virheitä joka sessiossa. Ja katselin joskus myös Zynen haastattelun ja se antoi lisämotivaatiota opettelemaan omahaa.

Kun pakka ei näyttänyt kylmenemisen merkkejä ja rollit nousi yli 20k€, niin pari kuukautta myöhemmin pelasin jo PLO400-600 ja satunnaiset shotit PLO1000.

Sitten tulikin vähän kylmempää kyytiä ja kesäkuussa montutettiin reilu 10K€, tasoina PLO400-1000. Itseluottamus peliin oli kadoksissa ja vauhtia oli haettava jälleen PLO200 ja välillä PLO400. No heinäkuu oli jälleen hyvä kuu ja kesäkuun monttu saatiin lapioitua täyteen korkojen kera.

Tässä kuussa pelit muutaman satasen pakkasella, vaikka alku olikin lupaava ja ylhäällä oltiin 3-4K. Tällä hetkellä pelaan omalla mukavuusalueella eli PLO200-400. Välillä jopa PLO100 jos ei isompaa ole tarjolla. Pokerheavenilla pelailen tällä hetkellä mutta HU seuraa sieltä on vaikea löytää niin pelaan myös välillä ongamella.

Livepelejä/turnauksia en ole käynyt paljoakaan pelailemassa. MNS half/half tuli pelattua kesäkuussa ja Paf Poker Challenge huhtikuussa ilman menestystä (ellei lasketa sitä, että tiputti Anita Hirvosen ahvenanmaalla). 3 käynyt Vegasissa (kiitos PAF) ja kerran Virossa käteispelejä pelaamassa.

Ens viikolle on jo liput hommattu pokerin SM-kisoihin terminaattoriin ja pääturnaukseen. Jospa vaikka sais ekat rahastukset tällä kertaa.

Päivittelen varmaan ens kuusta alkaen useinkin blogia, sillä silloin alkaa mulla 1,5kk loma. Päätin hakea töistä palkatonta lomaa kun nyt just ei työt kiinnosta.

Ehkä vähän sekava avaus mutta sekava on kirjoittajakin.

Tempus

Re: Anakonda saalistaa (midstakes PLO)

Viesti Kirjoittaja Tempus » 16 Elo 2010, 19:58

Pistän ehdottomasti blogin seurantaan, sillä olen hyvin kiinnostunut PLO HU -peleistä. Itse yrittäny harjata PLO 50-100 huppeja lähinnä harjoittelumielessä, mutta kokonaista pelisuunnitelmaa en ole koskaan pystynyt muodostamaan. Tuntuu että peli on niin paljon monimutkaisempi kuin NLHU, että se vaatii pidempää opettelua. Swingit voi olla myös hyvin melkoisia ja coolereita on välillä vaikea hahmottaa tietyissä tilanteissa.

Mielestäni 20k kassa on aivan liian pieni PLO 400-1000 HU peleihin, mutta se on vain mun mielipide. Koita jaksaa päivitellä blogia ja pistä hanskahistorioita, ne on aina kivoja. GL

bet-a-pot

Viesti Kirjoittaja bet-a-pot » 16 Elo 2010, 21:17

Seurantaan. Soittele viikonloppuna niin törmätään kassulla tms, iphone huollossa niin kaikki numerot siellä.

anakonda

Viesti Kirjoittaja anakonda » 16 Elo 2010, 23:30

Loistavaa, muutama kommenttikin löytänyt tiensä blogiin. Tänään ei ehtinyt vielä sorvin ääreen kun oli puistofutispeli ja sen jälkeen kavereiden kanssa golffin treenausta. Eilen tyttöystävän porukoilla miniläppärillä n.200 hanskaa PLO200 5-max pelejä ja niistä hyvät upit 1,5K. Huomenna varmaan ehtii pelaileen kotikoneella töiden jälkeen niin voin pistää jotain kinkkisiä hanskoja, sillä niitä mulla tulee joka sessiossa enimmäkseen 5-max pöydissä.

Tempus: Joo oot ihan oikeessa että 20k kassa on liian pieni ainakin PLO600-1000 peleihin. Se oli sitä hetkeä kun luulin, että mikään ei pysäytä mua :) Alkuun sielläkin ok tulosta, myöhemmin sitten turpaan. Mutta niihin peleihin ei enää tarvitse koskea piiitkään aikaan. Nykyään käytännön pelikassa pyörii 20k€ paikkeilla ja sillä pelailen PLO200 euro/dollaripöydissä ja PLO400 pelkästään dollaripöytiä. PLOHU on tällä hetkellä mielenkiintoisin pelimuoto itselleni, paljon actionia (silloin kun sitä saa), voi pelata paljon käsiä ja vaikeita tilanteita varsinkin diippinä. Pyrin postaamaan mahdollisimman paljon vaikeita käsiä ja vähemmän ns. käsiä joissa kortit pelaavat puolestaan (kärkisetti vs monsteriveto) toki syvemmillä pinoilla niistäkin saa vaikeita käsiä.

Bet-a-pot: Joo mä soittelen varmaan viimestään perjaintaina kun tyttöystävä lähtee sillon takas tampereelle. Mistä päivästä lähtien tuut ite kassulle pyöriin? pelaatko mitään turnauksia? Jos pääturnaus menee penkin alle ja ulkona ennen lauantaita klo18, niin sitten pokerisivujen risteilykemuihin itkemään, right?

Nyt unihiekat silmiin ja valmistautuun helvetin ihanaan työpäivään!

anakonda

Viesti Kirjoittaja anakonda » 17 Elo 2010, 21:41

3,5 tunnin sessio takana. Actionia riitti ja sainkin lempivihuni mrdeth37 PLO200 HU-pöytään. HU-action kesti n. tunnin yhdellä pöydällä kun vihu ei suostunut kahta pelaamaan. Vihu sai hyvän otteen ja runnasin päin persettä jokaisessa isommassa potissa niin oli parempi tyytyä lopettamaan HU ja keskittyä 5-max pöytiin. 5 biniä sai kaveri napattua mutta ei hätää, se on kuopassa mulle monta kiloo vielä ja tuntuu pyörivän samoihin aikoihin peleillä kun itse eli varmasti pääsee pelaamaan sitä vs vielä monta kertaa.

Pelasin 2 x PLO200 ja yhtä PLO400 shorttia ja tuottoa huimat 500€ vaik HEM näyttää 350$ johtunee kun pelaisin puntapöydissä myös joista upitin hieman.

Pari tumppua tältä päivältä:

http://www.pokerhand.org/?5625739
Yritin turnilla esittää että oon totaali tiltissä ja painoin potin kokosta betsiä, sillä vihu katkee kevyesti 3betatuissa. No tällä kertaa katkesin ite. Kyl tossa tota vihua vs pääsääntösesti ollaan hyvissä mut ei tietenkään nyt.

http://www.pokerhand.org/?5625742
Tästä kädestä en oikein tykkää miten sen pelasin. 3-bettaamista pitäis vähentää tota vihua vs koska se ei helpolla kippaa barreleihin. Flopilta tykkään ennemmin just tosta check call linjasta kun ei oo itellä fd:tä. Turni olis pitäny donkata mutta yleensä jos toi vihu bettaa ton flopin niin sillä top2/setti tai joskus fd mutta ilmaakin mahtuu rangeen ja niillä se painaa lähes any turn mut eipäs painanutkaan. Vihu osaa myös bluffata scarecard-riverit. En osannu kipata tällä kertaa.

Sit vähän 5-max käsiä

http://www.pokerhand.org/?5625483
PF yritän eristää minireissaavaa paistia positiosta ihan ok kädellä. Floppi ookoo ja yritän repata AAxx käsiä ja lyön isosti että se näyttäis etten haluu maksua. Turnilla yks ainoo veto tullu maaliin mutta pakko painaa merkit keskelle.

http://www.pokerhand.org/?5625784
Laitetaan nyt yks peruskäsikin. Vihu otti lämpöö kun osuin kuulemma koko ajan sitä vs.

http://www.pokerhand.org/?5625788
Vihu oli superlämmöissä ja latas just toiseen pöytään rollinjämät. Ite en survois vihun housuissa kovinkaan mielellä tolla kädellä.

http://www.pokerhand.org/?5625798
Huonosti pelattu käsi iteltä. Yritin irrottaa vihun turnin reissulla kun se barreloi tohon laajalla rangella. Kun se makso pelkästään turnin reissun niin riverillä en pelännyt KJxx käsiä kun niillä toi vihu olis tullu kylkeen. Ilman tota riveriä en olis enää lyönyt.

http://www.pokerhand.org/?5625814
Turnilla olisin voinu lyödä mut ajattelin että vihu painaa Kxxx käsillä ja vedoilla merkkejä keskelle kuitenkin.

Alussa kuopattiin ja lopussa noustiin.

Päivän Graph: http://img841.imageshack.us/i/graphh.png/

Huomenna toivottovasti ehtii pelailla lisää. Kommentoikaa käsiä jos on jotain mielessä. Adjö!

anakonda

Viesti Kirjoittaja anakonda » 19 Elo 2010, 10:52

Eilen parin tunnin sessio PLO200-400 ja pari sataa ylös.

Kohta nokka kohti Helsinkiä, radisson blu majapaikkana sunnuntaihin asti. Pelifiilis on ainakin hyvä ja toivottavasti tulee menestystä terminaattorissa/mainissa ja käteispeleistäkin olis kiva voittaa, viime reissulla -1500€ parin tunnin sisään NL500.

Päivitellään taas kun ehditään. Nyt helsinkiin.

anakonda

Viesti Kirjoittaja anakonda » 21 Elo 2010, 02:49

Molemmat turnaukset normaalisti aivan päin vittua. Standard, en osaa pelata turnauksia, thats it. Interpol sai mun päänahkan terminaattorissa ja mainissa viimeset merkit vei Minna Ritakorpi. Kertaakaan en ollu edes hyvissä kun menin all-in.

Livepelitkin kivasti kuopassa joku 1,6K. Peleinä NL500 ja PLO500. Teksussa oon vaan niin helvetin huono että parempi pysyä ompussa. Huominen vielä hesassa ja psivujen kekkereihinkin pääsee kun tuli tiputtua sopivasti mainista jo pois. Ellen sitten pelaa halfia huomenna, tuskin mutta koskaan ei tiedä.

anakonda

Viesti Kirjoittaja anakonda » 22 Elo 2010, 20:18

Takas tampereella. Aika rankka reissu, reilu kolme päivää hesassa ja joka päivä pientä kaljottelua ja eilen sitten isommalla kädellä psivujen risteilyllä. Eilinen oli hieno päivä ja näki vähän naamoja nickien takaa, mukavaa sakkia jokainen kenen kanssa juttelin. Helvetin hyvin järjestetty setti, pokerisivuille iso plussa. Yöllä ehdittiin vielä kassullekin beta-potin kanssa, bläkärissä oli niin surkea jakaja että voitettiin varmaan ekat kaikki 7 jakoo ja up 210€, täydellinen täsmäisku ja hitn run välittömästi.
Ilkalle piipperi huusi vapaan paikan plo:sta ja menin arpomaan 5-5 texuun hetkeks. Sieltä reilu 400€ ylös.

Kassun jälkeen hotellille ja Beeet-a-potin kanssa kimpat plo-pöytiin, aluks high omppua ja hetken päästä hi/lo:ta, Ilkka pelas ja selosti kun pelas hi/lo:ta ja mä kattelin, actionit puoliks. Pari sataa mieheen ylös niistä kimpoista mutta hi/lo:ta en osaa vieläkään.

Hesan reissu pelillisesti ja kaikki gämblaukset mukaanlukien jäi kuitenkin varmaan 1,6-2K tappiolle. Netti jäi pari sataa ylös.
Pääasia on kuitenkin se, että jäin beta-potilta tänään elektronisessa omahassa viis hunttia ylös puoleen tuntiin tänään ennen lähtöä. Voitin jopa kaikki loppuflipitkin! one time!

Palataan.

bet-a-pot

Viesti Kirjoittaja bet-a-pot » 22 Elo 2010, 21:10

Die in a grease fire. :-({|=

anakonda

Viesti Kirjoittaja anakonda » 27 Elo 2010, 20:32

Päivien päivää vaan.

Ollu aika hektinen viikko, töitä joka päivä 8-16, ma-to greencardkurssi 18-21 (läpi meni niinkuin 99% kuulemma menee) ja keskiviikkona kiekkoreenit 21.15 siihen päälle ja tänään puistofutispeli 17.00. Hieman uupunut olo. Pelit jäänyt vähän vähemmälle mutta on sitä muutaman tuhat hanskaa pelatakin pääsääntösesti yöaikaan. 5-kätistä pelkästään tullu vedettyä koska HU-actionia ei ole löytynyt, tasot ollut PLO200-400.

Viikon pelit muutaman satkun ylhäällä, mukaan mahtuu parin kilon tappio sekä voitto päivä. Ei oo ollu peli oikein kuosissa kun on ollut järkyttävä kiire koko viikon niin ei oo pystynyt keskittyyn kunnolla. Hienoa pelata öisin johonkin kolmeen asti ja nukkua 4h ja siitä sitten töihin toinen silmä auki, ihanaa olla varastomies..No onneks ma ja ti enää ja siitä sitten palkattomalle vapaalle 1,5kk niin pääsee grindaileen isolla volyymilla ja syyskuun puolessa välissä Marrakechiin lomaileen 10pv. \:D/

http://www.pokerhand.org/?5645794
Tässä hieno esimerkki parin yön takaisesta sessiosta, vika käsi ajattelin että pelaan kaikki kädet napilta ja mitään en kippaa 3bettiin, perus settiä aina vikassa kädessä :) . Mun line ei oikein esitä mitään, vihu kippas todella paljon reissuihin 3betatuissa poteissa, siksi siis raise flop. Turn ja river täydellisesti pelattu :lol: Onneks kippas, olihan mulla yks suoran blokkeri!

Yöllä tarkotus pelata sessio niin josko sitä huomenna sais jotain käsihistoriaa laitettua tänne.

Kala kuittaa.

anakonda

Viesti Kirjoittaja anakonda » 27 Elo 2010, 22:50

Pelasin reilun 300 käden session ja sen jälkeen ei jaksanu enää vetää, peli meinas lähtee lapasesta kun on niin paljon univelkaa. Järkyttävän kuuma runi ja up 3,5K (euroja ja dollareita sekasin) Peleinä PLO200-400 €/$

Pelasin myös kahdessa NL200 5-max deep-pöydässä HUppia, molemmissa pöydissä sama vihu. Sieltä 1,5K€ up. Vihu oli suht lämmöissä sen jälkeen ja lähti vähin äänin pois. Justice.

Laitetaas pari NLHU hanskaa, sillä NLHU on nykyään vähän heikolla tasolla mulla kun ei oo tullu sitä paljoo vedettyä.

Vihu 3-bettas melkein joka toisen käden jo alusta asti ja agroili ehkä turhan paljon. Siispä otin paljon 3-bettejä kiinni huonommillakin kun stäkit on syvät.

http://www.pokerhand.org/?5646039
Vihu oli aikasemmin c-raisennu samassa spotissa täydellä ilmalla joten oletin että ylikortit on elossa ja gutari kaverina. Riveriltä napsuu ja vihu sekoaa. Luulin että näkisin edes 7x käden mutta ei.

http://www.pokerhand.org/?5646056
Vihulle pientä cooleria kehiin.

http://www.pokerhand.org/?5646062
River oli snapcall vihun aikasempien c-reissujen takia ja olin aika saletti että mulla on nutsit riverillä. Mun mielestä vihu reppaa niin kapeaa rangee.

Yritän pysyä pois NLHU-pöydistä koska oon siinä nykyään liian huono mutta välillä tulee mentyä kolisteleen sinnekin jos omahasta ei löydy pelejä niinkuin tänään.

anakonda

Viesti Kirjoittaja anakonda » 30 Elo 2010, 23:21

Good evening

Muutamat sessiot tänään takana ja vähän vuoristorataa mentiin. En tiä mikä siinä on mutta aina session alkuun tulee nokkaan pari biniä joskus enemmänkin. Mut koskaan sessio ei ala siten että voittais ekat binit, outoa.

Krenjuussan kanssa hauskaa kolistelua tänään myös, se tais olla onnekkaampi tällä kertaa. Aussihomo 10 kertaa onnekkaampi.
Pahimmillaan montussa 1,5k plo200 mut sit pientä nousua tokan session aikana ja pitkästä aikaa sai taas plo200 ja plo400 HU-actionia, tosin molemmissa vaan varmaan 30-50 kättä. Mut niistä hyvät profitit 1,6k€ suunnilleen ja päivä saatiin kilon verran ylös.

HU-pöydissä ei oikein yhtään mielenkiintosta hanskaa mut laitetaan nyt pari.

http://www.pokerhand.org/?5652376
Ei kai täs kummempaa, vihu oli valmiiks jo lämmöissä (montutti jotain toista vihua vs ennen ku istuin pöytään), niin parempi survoo ja toivoo et koppaa hempuloilla. Joskus otan turnin ja painan vasta sit jos vihu on kova barreloimaan. Näin tällä kertaa.

http://www.pokerhand.org/?5652387
Puskin taas heti flopista kun ajattelin että vihu menee kerran kerrasta katki yliparilla Qxxx käsillä ja pusku näyttää enemmän epäilyttävämmältä

http://www.pokerhand.org/?5652392
Naps naps, ei kai tos mitään ihmeempää. noiden käsien jälkeen vihulle riitti.

Huominen enää duunia ja sit kauan odotettu 1,5kk ''pokeriloma'' ja armotonta grindausta, toivottavasti kulkee ettei heti ajaudu monttuun.

anakonda

Viesti Kirjoittaja anakonda » 01 Syys 2010, 15:53

Vedetään nyt pieni yhteenveto viime kuukaudesta.

Pokerheavenilla saatiin mukava tulos aikaan +7100€ ja siihen vielä rb ja joku racepalkinto päälle niin lopputulos +8300€ =D>
Opokerilla en hirveemmin pelannut mutta sieltä pienet nousut +1200€. Eurobetillä jäätiin euroissa n. kilo miinukselle.
Koko kuukausi jäi kivasti siis plussalle 8,5K€ netissä. Helsingin reissu pari viikkoa sitten käteispeleineen/flippeineen/ruokineen/juomineen jäi miinukselle 1,5-2K€. Ja viime viikonlopun livepelit himassa -500€.

Mut anyway hyvä kuukausi ja omaan henkilökohtaseen tavotteeseen pääsin, eli sain maksettua voitoillani 10 päivän matkan Marrakechiin itelle ja tyttöystävälle, sinne siis lähtö 18pv tätä kuuta.

Ensimmäinen lomapäivä alkoi mukavasti golfatessa. Kun olin lähdössä näin beta-potin ja yladin saapuvan kentälle. Kysyin beta-potilta josko pelattais joskus golfmatsi, täytyy yrittää pistää vireille vaikka tässä kuussa nyt kun aikaakin on jopa päivisin.

Tänään vielä illalla lätkäreenit. Ajattelin pitää vapaapäivän pokerista, ehkä, tekee välillä kyl ihan hyvää olla pelaamattakin.

anakonda

Viesti Kirjoittaja anakonda » 03 Syys 2010, 12:33

Alkukuu on lähtenyt käyntiin loistavasti, peleinä pääasiassa PLO200. Eilisessä sessiossa myös PLO400. Peli tuntuis olevan aika hyvin kasassa tällä hetkellä ja pakka sopivan lämmin ==> profit. Selailin käsihistorioita läpi eikä sieltä oikein löytynyt mitään kovin mielenkiintosia tumppuja niin jätetään postaamatta.

Brag-graph alkukuulta http://img201.imageshack.us/i/godrun.png/

Saitin vaihtoa oon suunnitellu ja jos kaikki menee ok, niin ongame tulee jatkossa olemaan toinen kotini, jatkan kuitenkin varmaan myös Pokerheavenilla koska sieltä tulosta tuntuu tulevan pitkässä juoksussa mukavasti.

Loppuis nyt toi sade niin pääsis laittaan kavereita nippuun golfissa. On kyllä huikea fiilis olla lomalla ja tehdä niitä asioita mistä tykkää, varsinkin nyt kun pelit alko hyvin niin pysyy mieli virkeänä. Life is good (h)

anakonda

Viesti Kirjoittaja anakonda » 06 Syys 2010, 12:28

Päivitellään nyt kun aikaa on.

Pakka on pysynyt lämpimänä koko alkukuun mutta ihan järisyttävää motivaatioo ei oo pelata tällä hetkellä vaikka aikaa on enemmän kun tarpeeks.

Aluks meinasin siirtää rollit Bet24:lle kokonaan mutta talletin vaan aluks 1,5k$ viikonloppuna ja katoin lähteekö käyntiin. Tolla depolla painelin lähes tulkoon pelkkää plo500 (pari kättä plo200) ja jos katkean talletan isomman summan ja alan grindaileen plo200. Mutta kun on onnekas a.k.a luckbox niin lisädepoa ei ole vielä tarvinnut tehdä ja rollit siellä 4K.

Pokerheavenilla pelailin hetki sitten session, josta joku 900€ ylös. Vaikka tekis mieli vaihtaa saittia kokonaan niin kuitenkin tekee mieli pelata heavenilla koska sieltä saa pitkässä juoksussa mukavaa profittia. Parempi pelata molemmilla saiteilla kun esim. heavenilla tähän aikaan aamusta ei kovin paljoo saa actionia, muutama plo200 5-max pyöri ja sain jonkun myös HUpittelemaan plo200. Ongamella pelejä tarjolla paremmin.

Muutama HU-käsi

http://www.pokerhand.org/?5665789
Mietin flopilla maksun ja puskun välillä mutta pusku näyttää enemmän vedolta niin ajattelin että vihu koppaa kevyemmin.
Ja turnilta vihu saakin loput kuolleena sisään.

http://www.pokerhand.org/?5665795
Ei ehkä paras pöytä slowplayhin mutta menee se näinkin, vihu oli jo sen verran lämmöissä että se painelee 3-barrelia koko rangellaan kuitenkin. Mutta en jälkikäteen pidä kovinkaan paljoa omasta turnin pelistä.

http://www.pokerhand.org/?5665805
Tän jälkeen vihu lähtikin mitään sanomatta. Tässä kädessä meni vähän sormi suuhun flopilla sen jälkeen kun vihu tuli yli mun potituksesta, reilu 200bb-deep ja puskee potin päälle. Flopilla ollaan pääsääntösesti edellä mutta onko parempi line ottaa flopilta maksu ja sit katotaan uudestaan turnilla??

Siinä jotain käsiä mutta toi viimenen käsi on sellanen, josta olis hyvä kuulla kommenttia koska siinä olin ite vähän pihalla, että mika on paras line.

Ja jos joku osaa sanoa miks Bet24 ei toimi HEM:in HUD ollenkaan mutta graphs/reports päivittyy normaalisti, missä vika?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”