aloitan uuden blogin, jolla yritän saada pelini taas sille tasolle, että kehtaa sanoa olevansa pokeriammattilainen. Lähinnä kai tässä on mun tapauksessa kyse pelivalinnasta eli jos jätetään ne 100k/kk swingit vähemmälle ja 50k tappiopäivät voidaan myös unohtaa niin 200k vuodessa on hyvä tavoite.
Jotkut varmaan on lukenut vanhaa blogiani, joka oli aika väsynyt. Blogin aikana tai joskus (en jaksa tarkistaa), mutta n. 1,5v vuotta sitten kuitenkin, erosin avovaimostani ja löytyy myös pari lasta. Tämän jälkeen ei yllättäen pokeri ollut ensimmäisenä mielessä ja peli oli yhtä läppää vuoden verran. Viime helmikuussa otin ensimmäistä kertaa itseäni eron jälkeen niskasta kiinni ja päätin alkaa grindaamaan 30/60 limittiä kun aiemmin olin vedellyt ketä vastaan vaan isompia limittejä ja PLO:ta tehden suuria voittoja ja vielä suurempia tappioita. Helmikuu alkoikin sitten liian hyvin ja pian olin tehnyt hiittereissäni 30k limitistä ja tähän päälle napuis turneesta 45k, jonka jälkeen olo oli taas kuin supermiehellä ja taas mentiin ketä vastaan vaan isoja pelejä silloin kun teki mieli. Kuukausi jäi vielä yli 100k euroissa voitolle, mutta kesän aikana olin taas hävinnyt kaiken vanhalla tutulla kaavalla. Loppuvuodesta 2010 aloin taas pelaamaan "ammattimaisemmin" ja pelivalinta oli kohdillaan, mutta sitten limit näytti varianssinsa ja vaikka pelini oli hyvää niin turpaan tuli ovista ja ikkunoista. Olen kuitenkin tehnyt limitillä elantoni ja rollini jo viiden vuoden ajan, joten olen ehtinyt kokemaan parit isot laskut, vaikka peli on hyvää. Nykyään häviöt ei juuri vaikuta peliini, ainakaan niin paljoa kuin menneinä vuosina, mutta tappiolla lopettaminen on edelleen paöjon vaikeampaa kuin voitolla. Tätäkin yritän opetella nykyään miettimällä aina, että mitä minun tuntipalkkani on kussakin pöydässä, joten en jää hakkaamaan reguja vastaan huppia, jota en tarpeeksi hyvin osaa ja jossa tilttaan liikaa.
Nyt siis on tavoite tehdä tänä vuonna 200k pokerilla ja tähän pyritään enimmäkseen pelaamalla limittiä 30/60 - 50/100 tasoilla, pelaamalla isommat sunnuntaiturnaukset ja sivussa edelleen harjoittelemalla vähän omahaa kun limittipelejä ei ole tarjolla. Luulisin, että omahaa pelaamalla pääsisin paremmille tuotoille jos pystyisin pelaamaan A-peliäni yhtä kauan kuin yksinkertaisessa limit-näpyttelyssä, mutta olen huomannut, että en kertakaikkiaan jaksa keskittyä omahaan tarpeeksi hyvin muuta kuin lyhyitä aikoja. Olen reilusti voitolla omaha-peleistänikin, vaikka siellä pelivalintaa ei olla käytetty yhtään, muta en vain tunne niin suurta vetoa peliin. Limittiä on helppo ja hauska läiskiä 2-3 pöydässä ja samalla selailla nettiä tai katsella telsua. Omahassa pitäisi keskittyä pelaamiseen.
En vielä oikein tiedä millaista sisältöä tänne blogiin aion tuottaa, mutta limit holdemista en ainakaan kirjoita juuri mitään, koska se on kolmen napin hakkaamista

Turneereissuja tulee myös olemaan, joista raportoin ja ensimmäinen on jo muutaman viikon päästä Bukarestissa pelattava GSOP, johon yritän vielä hommata pakettia Betssonin kautta kun sunnuntaina hölmöilin itseni bubbleboyksi, mutta lennot on jo varattu, joten menen paikalle joka tapauksessa, vaikka pakettia ei tulisikaan. Olen sopinut, että saan paketin Betssonin kautta rahallakin niin ei tarvi itse hoitaa hotelleja, joka olisi tietysti ylitsepääsemättömän vaikeaa minulle.
Lisäksi tänä vuonna on osakerintamalla mielenkiintoista kun suurin sijoituskohteeni Biotie Therapies on matkalla pois senttiosakkeesta, vaikka pari päivää sitten julkaistusta yhdistymisestä toisen firman kanssa en liiemmin pitänyt, koska se mielestäni laskee lähiajan nousupotentiaalia, vaikkakin samalla riski pieneni. Osake on kuitenkin edelleen reilusti alihinnoiteltu ja omaa huikean OA:n niin yhden kuin viiden vuoden tavoiteajalla.
Tällaista tänään, jatketaan muutaman päivän päästä kun on jotain sanottavaa.