Takaisin ammattilaiseks, tavoite 200k/v

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
liper

Takaisin ammattilaiseks, tavoite 200k/v

Viesti Kirjoittaja liper » 12 Tammi 2011, 22:46

Terve,

aloitan uuden blogin, jolla yritän saada pelini taas sille tasolle, että kehtaa sanoa olevansa pokeriammattilainen. Lähinnä kai tässä on mun tapauksessa kyse pelivalinnasta eli jos jätetään ne 100k/kk swingit vähemmälle ja 50k tappiopäivät voidaan myös unohtaa niin 200k vuodessa on hyvä tavoite.

Jotkut varmaan on lukenut vanhaa blogiani, joka oli aika väsynyt. Blogin aikana tai joskus (en jaksa tarkistaa), mutta n. 1,5v vuotta sitten kuitenkin, erosin avovaimostani ja löytyy myös pari lasta. Tämän jälkeen ei yllättäen pokeri ollut ensimmäisenä mielessä ja peli oli yhtä läppää vuoden verran. Viime helmikuussa otin ensimmäistä kertaa itseäni eron jälkeen niskasta kiinni ja päätin alkaa grindaamaan 30/60 limittiä kun aiemmin olin vedellyt ketä vastaan vaan isompia limittejä ja PLO:ta tehden suuria voittoja ja vielä suurempia tappioita. Helmikuu alkoikin sitten liian hyvin ja pian olin tehnyt hiittereissäni 30k limitistä ja tähän päälle napuis turneesta 45k, jonka jälkeen olo oli taas kuin supermiehellä ja taas mentiin ketä vastaan vaan isoja pelejä silloin kun teki mieli. Kuukausi jäi vielä yli 100k euroissa voitolle, mutta kesän aikana olin taas hävinnyt kaiken vanhalla tutulla kaavalla. Loppuvuodesta 2010 aloin taas pelaamaan "ammattimaisemmin" ja pelivalinta oli kohdillaan, mutta sitten limit näytti varianssinsa ja vaikka pelini oli hyvää niin turpaan tuli ovista ja ikkunoista. Olen kuitenkin tehnyt limitillä elantoni ja rollini jo viiden vuoden ajan, joten olen ehtinyt kokemaan parit isot laskut, vaikka peli on hyvää. Nykyään häviöt ei juuri vaikuta peliini, ainakaan niin paljoa kuin menneinä vuosina, mutta tappiolla lopettaminen on edelleen paöjon vaikeampaa kuin voitolla. Tätäkin yritän opetella nykyään miettimällä aina, että mitä minun tuntipalkkani on kussakin pöydässä, joten en jää hakkaamaan reguja vastaan huppia, jota en tarpeeksi hyvin osaa ja jossa tilttaan liikaa.

Nyt siis on tavoite tehdä tänä vuonna 200k pokerilla ja tähän pyritään enimmäkseen pelaamalla limittiä 30/60 - 50/100 tasoilla, pelaamalla isommat sunnuntaiturnaukset ja sivussa edelleen harjoittelemalla vähän omahaa kun limittipelejä ei ole tarjolla. Luulisin, että omahaa pelaamalla pääsisin paremmille tuotoille jos pystyisin pelaamaan A-peliäni yhtä kauan kuin yksinkertaisessa limit-näpyttelyssä, mutta olen huomannut, että en kertakaikkiaan jaksa keskittyä omahaan tarpeeksi hyvin muuta kuin lyhyitä aikoja. Olen reilusti voitolla omaha-peleistänikin, vaikka siellä pelivalintaa ei olla käytetty yhtään, muta en vain tunne niin suurta vetoa peliin. Limittiä on helppo ja hauska läiskiä 2-3 pöydässä ja samalla selailla nettiä tai katsella telsua. Omahassa pitäisi keskittyä pelaamiseen.

En vielä oikein tiedä millaista sisältöä tänne blogiin aion tuottaa, mutta limit holdemista en ainakaan kirjoita juuri mitään, koska se on kolmen napin hakkaamista :)

Turneereissuja tulee myös olemaan, joista raportoin ja ensimmäinen on jo muutaman viikon päästä Bukarestissa pelattava GSOP, johon yritän vielä hommata pakettia Betssonin kautta kun sunnuntaina hölmöilin itseni bubbleboyksi, mutta lennot on jo varattu, joten menen paikalle joka tapauksessa, vaikka pakettia ei tulisikaan. Olen sopinut, että saan paketin Betssonin kautta rahallakin niin ei tarvi itse hoitaa hotelleja, joka olisi tietysti ylitsepääsemättömän vaikeaa minulle.

Lisäksi tänä vuonna on osakerintamalla mielenkiintoista kun suurin sijoituskohteeni Biotie Therapies on matkalla pois senttiosakkeesta, vaikka pari päivää sitten julkaistusta yhdistymisestä toisen firman kanssa en liiemmin pitänyt, koska se mielestäni laskee lähiajan nousupotentiaalia, vaikkakin samalla riski pieneni. Osake on kuitenkin edelleen reilusti alihinnoiteltu ja omaa huikean OA:n niin yhden kuin viiden vuoden tavoiteajalla.

Tällaista tänään, jatketaan muutaman päivän päästä kun on jotain sanottavaa.

Lettuhattu

Re: Takaisin ammattilaiseks, tavoite 200k/v

Viesti Kirjoittaja Lettuhattu » 12 Tammi 2011, 23:09

Hienoa! Onnea peleihin!
I hate morning people
and mornings
and people

Alien
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alien » 12 Tammi 2011, 23:12

Pistähän limittikäsiä vaan näkyviin. Se on aika hieno, mutta katoava luonnonvara nykypäivänä :) Pelailetko tuota shorttina vai huppina? Entä mistä löytää nykyään pelejä?

Viittitkö pistää mailiosottees, mulla olis vähän muitakin kysymyksiä koskien pokeria ja Bukarestin reissua.

Officer x
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Officer x » 13 Tammi 2011, 01:46

Mielenkiinnolla seurannassa.. :oops:

tankki77

Viesti Kirjoittaja tankki77 » 13 Tammi 2011, 07:26

Good to c u back! Limitti blogeja kun ei ole liikaa. Itsekin toivoisin joitakin mielenkiintoisia käsiä ja limitti pohjaista matskua, kun sitä ei missään ole suomalaisittain edustettuna.
Kiinnostaisi tietää oletko opiskellut limittiä matemaattiselta kantilta ja keskusteletko paljon foorumeillä käsistäsi. Itse pyristelen 10-20 -30/60 pöydissä ja olen ehkä hieman liian laiska laskemaan tilanteita vaikka se olisi järkevääkin jo tässä vaiheessa. Nyt menossa 30k käden breakeven stretch, mutta pitää vain luottaa että se on varianssia :lol:

liper

Viesti Kirjoittaja liper » 13 Tammi 2011, 14:34

3-10 max menee limitissä eli huppia pyrin välttämään. Yli 6 hengen isompia limitpöytiä nyt ei enää nykyään löydy ETA-saiteilta ja muualla en pelaa. Pelejä on harvakseltaan ja itse pelaan eniten Ongamella ja Ipokalla, joissa molemmissa pöydät aukeavat enimmäkseen muutamien vakipaistien ympärille. Itse asiassa pöydät aukeilivat semipitkään mun ympärille Ongamella kun vaihdoin nickiä jälleen kerran ja jouduin siellä komeaan downswingiin. Taisi olla yksittäisen nimimerkin rajuimpia runeja, mutta sekin on jo kääntynyt eikä enää pöydät täyty minun ympärille :)

Tuntuu olevan jo kaikkialla yli 30/60 tasoilla homma sen suuntaista, että pelit pyörivät vain kun on kalaa liikkeellä, mutta ainakin toistaiseksi biittaan vielä suurimman osan vakkareista, jotka liittyvät peliin paistien mukana, joten kyllä sitä päivään aina käsiä saa. Äskenkin jo pelailin pari sataa kättä 30/60 ja paria PLO500:sta rinnalla. Öisin tulee pelattua enemmän kun varsinkin Ongamella pelit pyörii pääosin silloin.

En oikein tiedä millaisia limittikäsiä tänne pitäisi laittaa. Yksittäiset limittikädet ovat niin aniharvoin mielenkiintoisia, tai ainakin mun mielestä. Tai no periaatteessa pystynhän mä selittään kavereillenikin pitkän stoorin yksittäisestä kädestä kun ne välillä reilaa ja ihmettelee toimintaa, joten kaippa sitä voisi jostain sessiosta muutaman käden joskus irroittaa tutkittavaksi.
Kiinnostaisi tietää oletko opiskellut limittiä matemaattiselta kantilta ja keskusteletko paljon foorumeillä käsistäsi.
- Olen itseopiskellut pelaamalla ja en ole keskustellut pelistä kuin parin limittiveturin kanssa joskus kauan sitten. HEM:n asensin ensimmäistä kertaa vasta n. vuosi sitten ja sitäkään en käytä pelatessa, mutta välillä tutkin dataa mielenkiinnosta. Tottakai limitissä matematiikka näyttelee suurta osaa, mutta mitään Vuoksenmaa-tyyppistä mallintamista en harrasta. Matematiikka on perusta pelille, mutta kyllä se pelin adjustoiminen kutakin vihua vastaan on se juttu, joka pitää osata. Ketä valutetaan A-hailla ja ei bluffata kuin aniharvoin jne. jne. Jos tätä lukee joitain aloittelijoita niin käsittääkseni Phil Gordonin(?) keksimä 2-4-systeemi on suhteellisen vähän tunnettu aloittelijoiden/harrastelijoiden parissa. Systeemillä pystyy helposti laskemaan prosentit flopilta ja turnilta itselleen. Eli flopilla 4 kertaa outtien määrä ja turnilla 2 kertaa outtien määrä antaa sinulle likimain oikeat prosentit potin voittamiseen. Ainakin parille kaverilleni, jotka harrastelevat pokeria, juttu oli uusi kun vähän aikaa sitten asiasta mainitsin.
Nyt menossa 30k käden breakeven stretch, mutta pitää vain luottaa että se on varianssia :lol:
Nykyään saan itselleni melkoisia swingejä kun useammat regut ovat oppineet pelaamaan vastaan eikä enää voi kävellä kaikkien yli niin kuin vielä 2-3 vuotta sitten pystyi. En tiedä onko peli vielä niin agressiivista 10/20-tasolla kuin se on isommissa, mutta isommissa limiteissä peli on mennyt lähiaikoina entistä agressiivisemmaksi ja se oli jo aikoinaan paljon agressiivisempaa kun siirryin 10/20-tasolta ylöspäin. Se oli kovaa aikaa kun opiskelin vielä yliopistossa ja hakkasin 10/20 limittiä 8 tuntia päivässä ja tein hyvää tiliä jyräämällä kaikkien yli. Nykyään on pelimäärät "vähän" pienempiä ja vastus aikalailla erilaista.

Pistetää tähä loppuu parit graafit pöytäkoneelta, jossa Ongame swingailee ja Ipokka taas menee kuin juna. Ongamella on parit agressiiviset paistit ja Ipokalla taas on enemmän passiivisia paisteja. Ipokalla toki mennyt "ihan jees" ;) ja Ongamella tuntuu liian usein, että mä oon ainoa pöydässä, joka häviää paisteille ja paistit jakaa sit muille vakkareille :)

http://www.kopteri.net/koti/pikkuhumppa/ongame.jpg

http://www.kopteri.net/koti/pikkuhumppa/ipokka.jpg

Niin ja sähköpostilla tavoittaa "pikkuhumppa [at] kopteri . net"

tankki77

Viesti Kirjoittaja tankki77 » 14 Tammi 2011, 20:18

Itsekkin pelailen ongamella. Joskus vaikeuksia tuottaa juuri nämä ylilagit pelaajat 45/30/2.5. Ei saisi menettää valueta pf joten pitää 3bttailla löysemmin( vaikka joku sääntö kuuluu että mitä löysempää peliä sitä tiukempaa pitäisi pelata) ja maksella helpommin alas. Yksikin vakkari reissaa 100% buttonilta ja ei kippaa mitään, vaikka pitäisi olla helppoa rahaa tulee kyllä hajoiltua tämänki kanssa. Juuri näiden super löysien 3bettien ja alasmaksujen kanssa on usein vaikeuksia joka saitilla. Tuntuu et spewaan joka kerta kun ne 3barrelaa jollain pohjanapilla joka kerta ja olen aina maksamassa alas, sit turhautuu pelaa päin vittua. Millainen strategia tai miten adjustoit näihin pelaajiin? Jos tiedät että ne varastaa 50 prossa jo costa pitää tietenki puolustaa tyyliin, joka kädellä. C-r bluffilla enempi vai mitä?

Itellä ipokerilla menny nyt päi vittua ja lopettanu pelit siel vaik huonoja pelaajia onkin. Pelit on kyl 10/20 tasollakin jo todella aggressiivista paikoitellen. 30/60 pelailen vain jos paisteja paikalla.

liper

Viesti Kirjoittaja liper » 17 Tammi 2011, 01:57

Sunnuntaiavautuminen käyntiin. Omista turneista ei paljon jääny kätee, mutta steikkasin kaveria, joka lähtee mun kans Bukarestii ja se voitti itelleen paketin. Limitit sentää vääntäny päivän vähä plussalle, vaikka turneisiin meni 1,6k. Tosin pelaan vieläkin 100/200, jossa nyt tuli kaks aika kamalaa 3k posaa turpaa rr-väriltä ja 3 outtiselta riveriltä. Paisti on vähä tilteissä, mut 15k valunu mun viereiselle kaverille enkä oo saanu osuuttani. Kai tää kääntyy vielä isosti pakkaselle niin saa perus sunnuntaifibat.

Viikon limitit ollu aika vuoristorataa. Ensin tultiin 15k up ja sit 10k sukkana turpaan, nyt noustu vähän, mutta montussa ollaan. Nyt olis tuo ideaali 100/200 pöytä käynnissä, mutta tuntuu olevan vaikeeta saada lappuja pitään. Paistikin taitaa katketa pian, jolloin pelit loppuu instana. Tästä hommasta en oikeastaan pidä, että kun paisti katkeaa niin seuraavaan jakoon HETI kaikki sit outtiin. Mun mielestä siinä vois pelata sen pari orbittia ennen kuin poistutaan.

Interpol voitti komeesti HFO Mainin. Onnittelut vielä kerran ja kiitos kun sain 5% arvalleni hyvän tuoton.

Jatketaan limitin kyttäämistä, 2k jo down.. Eiköhän tästä iso miinus saaha.

blero

Viesti Kirjoittaja blero » 19 Tammi 2011, 13:17

Mielenkiintoinen blogi. Itekkin fixupelaajia, tosin väännän vaan fullia. Shorttiakin pitäs opetella jossain vaiheessa ;o

Pistä ihmeessä käsiä ja kommentoi ajatusprosessia mielenkiintoisissa spoteissa! GL peleihin!

liper

Viesti Kirjoittaja liper » 20 Tammi 2011, 04:01

Ollu hyviä limittipelejä. Pari kertaa ollut iso paisti 100/200 limitissä sekä Ongamella, että Ipokalla ja yhteensä nuo on käyny rahoittaan porukkaa muutamalla kymmenellä kilolla. Noh, mä en oo saanut osuutta vaan oon varmaan vähän down noista sessioista ja se kyllä vähän harmittaa. Ipokallakin saatiin Moskovan Stickmann aka Lookoilin kans harjata kaksistaan rahaa paistilta, mutta kaikki valui TAAS Moskovaan. Näin on käynyt ennenkin. En oikeastaan edes pidä tuota Moskovan miestä kovin vahvana pelinlukijana, mutta onhan se harja jos on useamman miljoonan limitillä tehnyt. Mä en oo. Esimerkki Lookoilin oudosta pelinlukemisesta oli kun se 3bettaa pf tätä statiopaistia, joka ei A-highta foldaa ja ylipelaa parinsa, mut ei koskaan bluffaa isosti ilmalla tai ainakin aniharvoin. Peli siis 100/200EUR limittiä ja Lookoililla positio. PF Lookoil 3bet eristää paistin ja flop K72r, tähän paisti bet, Lookoil raise, paisti painaa kolmannen betin. Tässä kohtaa paistilla ei koskaan ole ilmaa kun floppi on rainbow. Turn tulee A ja paisti jatkaa, johon Lookoil raisee taas esittäen AK tai AX, mutta tässä ei oo mitään järkee, koska tää paisti ei koskaan oo tiputtamassa Kx:aa. River 3 ja siihen Lookoil ottaa vielä yhden betin sit ja näyttää ylpeänä 33 ja paistin K7 ei riitä. Yksittäinen peli, mutta aika karseesti vedetty mun mielestä jos on yhtään hereillä ketä vastaan pelaa.

Otetaan nyt toinenkin käsi itseltä tänään ku niitä on pyydetty. Ongamen ehkä paras vakiharja (mun jälkee obv.) MoeDalitz esittää hyvän pelin. Mä oon 3betannu sb:stä Moee ja bb:n heikkostatiovakkari maksaa kans(eli siis levee range). Flop pientä ja mä jatkan ja molemmat maksaa. Turn A ja mä checkkaan eli kerron, että mulla ei oo 99% ajasta ässää niin kuin ei ollut nytkään vaan JJ. Noh, tää bb:n heikkovakkarikin tajuaa tämän ja bettaa, tähän Moe painaa raisee ja mä joudun kippaan. River blanko ja check-check. Moe voittaa KJ-highlla sb:n KT tms. Tää oli Moelta hyvin luettu haku ja mä jäin kiroon paras käsi pakassa.

Jostain syystä noi kädet nyt tuli mieleen. Ehkäpä joskus voisin tehdä videonkin jos porukalla on kiinnostusta, mut katsotaan nyt.

Turnauspuolella mulla on jjjännä runi tuossa Ongamen päivittäisessä 40k quara 50$-rebuyssa. Pelasin sen Syksyllä yhtenä viikkona neljä kertaa ja olin kolmesti FT:ssä (!). Sen jälkeen pelannut varmaan ~5x ilman isompaa menestystä. Tänään pelasin sen taas ja jälleen FT. Lopussa vielä kun oli alle 30 jäljellä niin otin kolme 80/20 arvontaa turpaan ja chiplead vaihtu vikaan sijaan, mut sain sieltä vielä nousut, mut FT:ssä sit tie nousi pystyyn puolivälissä. Samalla hakkasin rinkiä koko turnauksen ajan ja sieltä tuli tuplasti enemmän profittia, joten ihan hyvä grindi-ilta.

Oon tällä hetkellä tyytyväinen omaan peliini, koska tilttailu ollut aika pientä, vaikka parit 10k sukkamontut onkin tullut. Pelivalinta on ollut hyvää yhtä 3k lämpödonatointia lukuunottamatta. Vielä kun ne jätetään kokonaan pois niin hyvä tulee. Eteenpäin on kuitenkin menty taas mielenhallintahommissa ja samaistuin aikalailla Wahlbeckin uusimpaan blogikirjoitukseen, vaikka en montaa vuotta ole vielä pelannutkaan. Muutama vuosi takaperin pelasin ketä vastaan vaan (tosin suurimmaksi osin kävelin kaikkien ylikin ;), mutta nykyään koitan opetella näitä muitakin juttuja kuten tämä pelivalinta. Lähinnä se on vaikeaa, että ei pelaa silloin kun ei itselle ole pelejä ja himottaa. Tosin pokeri himottaa mua paljon vähemmän nykyään ellen ole lämmöissä. Nykyään suurimpana ongelmana luultavasti on siis lämmöissä (lue paljon häviöllä) nukkumaan meneminen jos pelit kuolee. Se on aika turhaa mennä hakkaan huppia Stickmannia vastaan (joka muuten ei edes suostunut pelaan mua vastaan aikoinaan Ipokalla kun vielä yritin stiimeissä aina hakea seuraa). Ei tainnut Stickmann tietää, että oon hävinnyt limittihuppiin pienen omaisuuden. Tämä lähinnä siksi, että pelaan SIIS PELASIN huppia suurimmaksi osin vain tilteissä ja maailman parhaita vastaan :)

Grind Grind ja nyt saunaan. Hyvä unirytmi.

BluffVentura

Viesti Kirjoittaja BluffVentura » 20 Tammi 2011, 04:25

Limittivideo olisi kyllä mielenkiintoista nähdä. Varsinkin pelaajalta, joka vaikuttaa hallitsevan tämän muodon melko hyvin. :)
Punaista päälle!

webfinski

Viesti Kirjoittaja webfinski » 20 Tammi 2011, 13:54

Haukuitko vastustajaa suomeksi joku viikko sitten 10/20 hupissa Ongamella? Ei oo pakko myöntää, tuli vaan mieleen, varmaan se oli joku muu kuin sä. Porukka vaihtalee nickkejä koko ajan, niin vaikea on aina tietää kuka on kuka, lähinnä jää mieleen paistit ja pelaajat jotka kiroilee suomeksi. Jos et oon kuka luulen, niin en tiedä kuka oot. :-k Pelaatko paljon Entractionilla?

t. "vitun horoperse"
Beer is cheaper than therapy.

Officer x
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Officer x » 20 Tammi 2011, 15:02

Asiaa sivustaseuranneena voisin luullakseni mainita Liperin saaneen normaalin kristillisen kasvatuksen(hänen veljensä tosin tietääkseni näitä eroakirkosta-pakanoita), joten hän ei missään tilanteessa käyttäisi vastaavaa kieltä chatissa ja vielä äidinkielellään. :shock:

liper

Viesti Kirjoittaja liper » 20 Tammi 2011, 15:10

Noni,

juu en puhu chatissa suomeks, en pelaa 10/20 huppia, enkä pelaa Entractonilla ollenkaan. Eiköhän kaikki pikkusalapoliisit jo mun Ongamen nickin tiedä jos sellainen kiinnostaa :F

Spermstrong

Viesti Kirjoittaja Spermstrong » 21 Tammi 2011, 20:58

Mä olin eilen Brazilian dailyn rebassa 41. Sitä edeltävänä yönä olin 16.

Viime yönä neppasin käkyt keskelle korttiparilla QQ ollessani hieman alle averagepinon. Edeltä minibetannut kaveri koppasi KJ:llä ja yhdessä todistimme kuninkaan ilmestymistä floppiin. Kääntökortti ja joki eivät enää auttaneet ahdinkoa ja putosin turnauksesta. Pelasinko käden mielestäsi oikein? Toivoisin kattavaa ja kriittistäkin analyysia oman kehittymisen kannalta.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”