Kansankielinen MTT-blogi

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
Joonaksekses

Kansankielinen MTT-blogi

Viesti Kirjoittaja Joonaksekses » 14 Maalis 2011, 18:36

Morjens! Nyt ois tarjolla varmaankin hitusen erillainen blogi!
Olen 24-vuotias Baarimikko Kajaanista jonka harrastuksena on sivuille tyypillisesti Pokeri. Pokerin aloitin joskus viisi vuotta sitten istumalla suoraan oikeisiin rahapöytiin tietämättä edes hold'emin sääntöjä. Oli siinä junnulla ihmettelemistä ku katto et molemmilla on K-pari ja toinen silti vie koko potin. Hetki eteenpäin ja tajusin jo mikä on kikkeri.. No vuosia kului ja löysin itseni ongamen turbo-sittareista. Niitä tuli sitten vuosien varrella paukutettua reipas 10k kappaletta (av.bin n.11d ja roi n. 2%). Eli karkkirahoja sillon tällön saatto muutamankympin saada. Swingit toki oli kaameita koska edelleenkään pelistä itsessään ei ollut minkäänlaista kokonaiskuvaa. Pelkästään lähes autistisen matematikkapään avulla painettiin..

Kuten otsikosta voitte huomata, en todellakaan edelleenkään osaa mitään hienoja pokeritermejä. Lisäksi "kassanhallinta" on aivan vieras termi minun taloudessani. Kuten aiemmin kerroin olen 25 vuotias baarimikko joka ansaitsee työssään hikiset 30k/v. Asun omistusasunnossa joka imaisee palkasta noin kilon aina viimeinen päivä,joten pelaaminen on tapa saada edes hitusen ylimääräistä arkeen. Lisäksi pelaamista rajoittaa huonojen työaikojen (ke-su 18-03) lisäksi raskaana oleva avo-vaimo ja uhmaikäinen 3,5v rinsessa. Joten jokainen penni on euron arvoinen mitä pokerilla saan. Kassanhallintaa ei todellakaan ole minkäänlaista,vaan deboan ja nostelen rahaa miten sattun laskuihin sunmuihin tarvitsemaan. Joten varsinkin kuun loput on monesti hiljaista aikaa blogittamisessa koska olen todennäköisesti "katki" vaikka pelit olisi kuukaudesta plussalla kuinka.

No takaisin pelihommiin. Tuli vuosi 2010 ja jotenkin kummassa eksyin klikkaamaan myös tuonne "aikataulutetut" osioon ja loppu on toivonmukaan historiaa. Aluksi pelailin vaan turbo-MTT:t,sitten tajusin kokeilla myös "normiversioita". Alku vuodesta mukana kulkimyös turbosittarit mutta loppuakohden aloin pelaamaan totisemmin pelkästään turnauspokeria. Vuosi kului opetellessa ja päättyi vaiherikkaiden vaiheiden jälkeen kumminkin ensimmäiseksi vuodeksi mielestäni varsin mukaviin statseihin:

1791 turnausta.
ITM 18%
ABI 18d
Prizes 39,967d
Profit 7,989d
(lähde. OPR)

Nyt olisi sitten tarkoituksena aloittaa pelaamaan niin vakavissani kuin vain suinkin työt ja perhe-elämä antaa periksi ja siksipä aloitankin blogittamisen. Tavoitteena on saada vinkkejä ja keskustelua käsistä (huom. edelleen kansankielellä). Toivon myös että blogittaminen potkii minua parempiin suorituksiin,koska paljon mukavampihan se on kirjoitella miten on pyttyjä pokattu kuin miten synkkää on eläminen rahattomana.

Tavoitteet vuodelle 2011:
1)Saada jonkinnäköinen oikea kassa aikaiseksi mistä ei tarvisi laskuihin ja perheen muihin menoihin nostella rahaa.
2) Profit tulisi olla vuoden päätteeksi 30k plussalla jotta nään edes jollain tavoin pokerin olevan minulle "pakotie" nykyisestä työstäni.
En näkisi tätä mitenkään mahdottomana vaikkakin haasteellisena.
(Tammikuu +4,7k ja helmikuukin 600d plussalla vähistä pelimääristä huolimatta,joten aikataulussa nipinnapin ollaan.)
3) Ottaa elämäni isoin rahastus. Edellinen kohta onkin lähes sidoksissa tähän kohtaan. Tähän mennessä suurimmat on 1,7k luokkaa.
4) Opetella käyttämään näitä paljon mainostettuja apuohjelmia ja täten kasvattaa pöytämäärää.
5) Oppia edes hivenen tätä muotivillistystä eli Omahaa.
6) Tehdä ensimmäinen live-turnausreissu

Tässäpä nyt tiivistettynä ja jos kysyttävää ilmenee niin koitan vastailla parhaani mukaan. Jospa edes kourallinen saatais seuraajia niin ei menis tyhjälle karaokebaarille laulamiseksi,koska se jos mikä on säälittävää.

Ps. enimmäiseksi tarvitsisin kädestäpitäen opastusta käsihistorioiden postaukseen ja se imageshack ois kiva opetella
Pps. Kirjoitin tämän avauksen muutama viikko takaperin,mutta arkailin sen postausta hetken. Sama mies edelleen sanojen takana.
Tule raha,täällä on pysäkki!

HanTheMan

Re: Kansankielinen MTT-blogi

Viesti Kirjoittaja HanTheMan » 14 Maalis 2011, 18:38

Eka! :) GL!

e.
Tossa paikkoja käsihistorioiden postaamiseen:

http://www.pokerihanska.com/ tai
http://www.pokerhand.org/ (tässä näkyy kai potin koko joka kadulla ja siksi parempi)

Sit vaa laitat sen linkin tänne kun olet syöttänyt tonne. Siellä ohjeet siihen syöttämiseen.
He that can have patience can have what he will -Benjamin Franklin

Vertti

Viesti Kirjoittaja Vertti » 14 Maalis 2011, 18:47

Moro. Miekkailtiinkin tuossa yks päivä ongamella Royalissa. Voitin sulta jopa yhden potin bvb. \:D/

GL tavoitteisiin. Etkö sä just shipannut miniGSOP:in?

EDIT. Lisäisin noihin HH-saitteihin vielä www.weaktight.com Mun mielestä paras, koska kädet saa suoraan convertilla pokerisivuja tukevaan muotoon kun valitset formiks FTR (flopturnriver)

Joonaksekses

Viesti Kirjoittaja Joonaksekses » 14 Maalis 2011, 19:07

Vertti kirjoitti:Moro. Miekkailtiinkin tuossa yks päivä ongamella Royalissa. Voitin sulta jopa yhden potin bvb. \:D/

GL tavoitteisiin. Etkö sä just shipannut miniGSOP:in?

EDIT. Lisäisin noihin HH-saitteihin vielä http://www.weaktight.com Mun mielestä paras, koska kädet saa suoraan convertilla pokerisivuja tukevaan muotoon kun valitset formiks FTR (flopturnriver)

Joo,eli noille saiteille tulee rekisteröityäkkö? Ja sit poimitaan se kismittävä käsinumero sieltä ja syötetään tuolla johonkin ja toi ohjelma tunnistaa sen?

Joo,sillä meinasinkin et toi oli vähän vanhaa tietoa ku viikonloppuna otin kaksi urani suurinta rahastusta peräkkäisinä päivinä joten yksi tavoitteista on jo täynnä. Perjantain olin European rebuy:ssa kuudes ja siitä sain jo sen tavoitteen täyteen ja lauantaina sit shippasin sen minin (isommassakin sinnittelin 12.sijan siinä sivussa). No mut elkää silti luulko et kassanhallinta ois siltikään sen paremmin hallinnassa koska jouduin sijoittamaan noi viikonlopun rahat ja ostamaan auton kasvavan perheen takia. #-o
No blogihistorian isoin rahastuskin takataskussa ku pudotin äsken työpaikan kultajaskasta 80e...

Juppa

Viesti Kirjoittaja Juppa » 14 Maalis 2011, 19:11

Saanko udella missä baarissa työskentelet ? :D tuli tuossa viimeviikol juostua monessakin kajaanin baaris D:

Joonaksekses

Viesti Kirjoittaja Joonaksekses » 14 Maalis 2011, 19:19

Juppa kirjoitti:Saanko udella missä baarissa työskentelet ? :D tuli tuossa viimeviikol juostua monessakin kajaanin baaris D:

Häpeissäni myönnän että oon töissä Kajaanin yöelämän kuumimmassa homokaraokebaarissa jossa homoja ovat lähinnä portsarit ja työntekijät. Ja jos tarkempaa kuvausta kaipaat,niin olin se kaikista ylimielisin ja työhönsä kyllästynein jantteri joka sylki luultavasti sinun juomaasi ja suositteli sinun lauluäänelle sopivimmaksi biisiksi : https://www.youtube.com/watch?v=udoHixTz4Uk
Mutta muista että se ei johtunut sinusta millään tavalla. Palveluni ei ole hyvää,mutta tasapuolista kylläkin.

Joonaksekses

Viesti Kirjoittaja Joonaksekses » 14 Maalis 2011, 19:30

http://www.pokerihanska.com/?h=131298160

Eli mission 1 on nyt ainakin jotenkuten suoritettu.. Mutta kertokaas miten sellasen kivan kuvan turnauksen lopputuloksesta "you finnished 162th place and won 0$,better luck next time" saa otettua?

nvolk

Viesti Kirjoittaja nvolk » 14 Maalis 2011, 20:40

Edelleen PAF-Ongamella? Sieltä olen itse laiskana copypastennut käsihistoriat... Toki Pokerihanska tms. on nätimpi.

Kuvankaappauksia sijoituksista, pytyistä tms. voi tehdä, esim. Windowsin mukana tulevalla Leikkaustyökalulla (Kaikki ohjelmat -> Apuohjelmat -> Leikkaustyökalu )
The paths of glory lead but to the grave.

Joonaksekses

Viesti Kirjoittaja Joonaksekses » 14 Maalis 2011, 20:48

nvolk kirjoitti: Kuvankaappauksia sijoituksista, pytyistä tms. voi tehdä, esim. Windowsin mukana tulevalla Leikkaustyökalulla (Kaikki ohjelmat -> Apuohjelmat -> Leikkaustyökalu )
no nyt sain otettua jo sen kuvakaappauksen mut miten se liitetään tänne? Kiitoksia kaikille neuvoista ja toivottavasti ettette menetä heti hermoja ku noviisi kyselee ku neitsytpoika kesken ekan aktin.

pokerstarax2012

Viesti Kirjoittaja pokerstarax2012 » 14 Maalis 2011, 21:27

itse otan kyllä kuvakaappaukset ihan vaan alt + printscrn nappeja painamalla (alt painamalla kaappaus tulee vain kulloinkin aktiivisesta ikkunasta, muuten koko ruudusta...) sen vaan sitten pasteaa vaikkapa paintiin, niin voit suttailla nickiä tms. ja tallentaa png/jpeg.. nettiin saat kätsästi vaikkapa http://imageshack.us kautta, browsella haet kuvan koneeltasi ja voit vielä resizeta sen foorumeille paremmin sopivaksi 640x400 tai 800x600 kokoon, jos jotain jättimäisiä kaappauksia vetelet... brus pyttysaalistuscapturet on sopivan kokoisia jo itsessään. kun kuva on upittu nettiin, saat "direct linkin" kuvaan, sit vaan klikkaat tässä tekstiboksissa tota "Img" nappia ja laitat osoitteen img /img tagien väliin tyyliin img]http://kuva.com[/img

GL ja onnea homobaariin! #-o #-o =D>
jos sä kelaat et susta joku päivä tulee champpi nii sä oot sillon champpi jo tänää

Joonaksekses

Viesti Kirjoittaja Joonaksekses » 14 Maalis 2011, 21:52

Kuva

Juu ei.. joku nyt mättää vaikka ohjeitten mukaan etenin.. tossda [img] sulkeissa on copylla laitettu kuvan directlink imageshcakista mut ei. Pitäskö blogin nimi vaihtaa jo johonkin enemmän kuvaavaan. "ATK-tunnilta pinnanneen pokerinpelaajan päiväkirja"

NiklasR05

Viesti Kirjoittaja NiklasR05 » 14 Maalis 2011, 22:03

Joonaksekses kirjoitti:Kuva

Juu ei.. joku nyt mättää vaikka ohjeitten mukaan etenin.. tossda [img] sulkeissa on copylla laitettu kuvan directlink imageshcakista mut ei. Pitäskö blogin nimi vaihtaa jo johonkin enemmän kuvaavaan. "ATK-tunnilta pinnanneen pokerinpelaajan päiväkirja"
Helpoiten käy mun mielestä kuvan lisääminen, kun painat tuolta tän viestiboksin alta "liitetiedostot" ja sen avulla lisäät kuvan viestiin. Eli tälloin sun ei tarvitse uppia kuvaa mihinkään nettiin, vaan voit hakea sen suoraan sun koneelta.
PokeriaR05 (at) Hotmail.com
Kuinka ollaan biittaamatta microja:
http://www.pokerisivut.com/forum/viewto ... 35#p328835

pokerstarax2012

Viesti Kirjoittaja pokerstarax2012 » 14 Maalis 2011, 22:08

NiklasR05 kirjoitti:

Helpoiten käy mun mielestä kuvan lisääminen, kun painat tuolta tän viestiboksin alta "liitetiedostot" ja sen avulla lisäät kuvan viestiin. Eli tälloin sun ei tarvitse uppia kuvaa mihinkään nettiin, vaan voit hakea sen suoraan sun koneelta.
loppuu vaan tila kesken nopeesti...
jos sä kelaat et susta joku päivä tulee champpi nii sä oot sillon champpi jo tänää

Joonaksekses

Viesti Kirjoittaja Joonaksekses » 14 Maalis 2011, 22:10

NiklasR05 kirjoitti:

KIITOS! olette loistava,paikka on teidän. =D>
Liitteet
Sieppaa.PNG

palazzo

Viesti Kirjoittaja palazzo » 14 Maalis 2011, 22:11

Mun mielestä pääset helpommalla niin, että muotoiltuasi kuvankaappausta paint-ohjelmalla tallennat sen kovalevylle ja viestin yhteydessä lisäät sen haluttuun kohtaan viestiä valitsemalla Lisää toinen tiedosto ja Näytä viestin yhteydessä.
liite.png
Ps. Imo pokerhand.org on parempi, kun siinä näkyy stackkikoot joka streetillä.

e: joo, mr. hidas.
e2: se tärkein unohtui: onnea blogiin!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”