Niska@plo

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
Niska_14

Re: Niska@plo

Viesti Kirjoittaja Niska_14 » 28 Marras 2017, 18:45

Päivitellääs pitkästä aikaa taas! Pelit sujuneet mukavassa upswingissä viimeaikoina:
mmo.png
bigs.png
Suurin osa viimeaikaisista peleistä 500zoomia - 10/20 ja oon alkanut jo ihan hyvin kotiutua noille tasoille. Mukavaa pelata käytännössä ilman stressiä noilla tasoilla ja hyvällä asenteella koko vuoden vetänyt 500zoomissakin. Hauskaa muistella kun joskus 2015 syksyllä skippailin jotain pehmeitä 5kilosia kun ne pelit tuntui liian pieniltä siihen nähden mitä oli pelaillut koko syksyn ja niihin oli vaikea asennoitua oikein. Nykyisin jos satun pääsemään johonkin hyvään 25/50+ peliin niin tuntuu jo jännittävältä pelata niitä kun suurin osa peleistä tapahtuu pienemmillä tasoilla. Aika paljon joutunut miettimään tänäkin vuonna noita mentaalipuolen juttuja ja olen todennut että tarvitsen pelaamiseen säännöllisyyttä ja mielellään mahdollisimman vähän heittelyä eri tasojen välillä niin homma on helppoa.

Urheilu/ravintopuolella on tapahtunut viimeisen n. 5 viikon aikana huimaa parannusta kun pääsin vihdoin salille asti ja otin sitten heti PT:n+ruokavaliopaketin. Nyt on tullut käytyä keskimäärin joka toinen päivä salilla ja noudatettua ruokavalio-ohjeita kenties liiankin orjallisesti. Päiviin on tullut paljon struktuuria kun joudun jatkuvasti tarkkailemaan kelloa, että milloin sitä ruokaa pitää taas survoa sisään. Nälän tunnetta ei juurikaan viimeisen kuukauden aikana ole päässyt olemaan ja useasti aterioinnit ovat melkoista pakkopullaa. 5 ateriaan siis päivässä on jaettu ja olen yrittänyt noin. 3 tunnin välein syödä ja tästä seurauksena tuo kellon tarkkailu. Pitäydyin jonkin aikaa lähes normaali-ihmisen rytmissä heräten joka päivä klo 12. herätyskelloon ja salille sitten joskus 14-15. Ajattelin että kun tuota jatkaa tarpeeksi kauan niin siihen rytmiin rutinoituisi ja voisi jossain vaiheessa jättää herätyskellon pois, mutta en sitten onnistunut nukkumaan tarpeeksi, koska olen tottunut ilman herätyskelloa elämään jollain yli 24 tunnin vuorokausirytmillä... eli jos vedän ilman herätyskelloa niin herääminen siirtyy päivittäin eteenpäin hieman. Luulen kyllä että tuonkin voisi korjata jos alkaisi useita tunteja ennen "nukkumaanmenoaikaa" tekemään jotain muuta kuin itselle mielenkiintoisia juttuja. Noh anyway jätin herätyskellon pois koska tuskastuin siihen etten saanut nukuttua tarpeeksi ja herätyskello aamuisin on tietenkin aina heti iso ärsyke, joten heräät ns. kyrpä otsassa ja siihen bonuksena vielä että nykyisin aamun ensimmäisiä ajatuksia mulla on "ei vittu, kohta pitää taas syödä", niin ei mitään maailman positiivisimpia olleet nämä minun heräämiset.

Ensi sunnuntaina ois kaveriporukalla vajaan muutaman viikon pituinen lomareissu edessä ja siinä onkin heti hyvä testi että kuinka handlaan tän sali+ruokavaliohomman. Tietyllä tavalla harmittaa että tämä hyvä treeniputki katkeaa, mutta tuskinpa sitten harmittaa kun kohteeseen pääsee :-D . Tän reissun seurauksena jää myös perinteinen Prahan reissu tänä vuonna väliin harmillisesti, mutta ensi vuonna sitten.

Haazi

Viesti Kirjoittaja Haazi » 28 Marras 2017, 20:07

Ihmisen luontainen biorytmi siirtää unia jatkuvasti eteenpäin, kun sisäinen vrk on hieman yli 24h. Sulla herätykellottomana ton näkee selvimmin.
"the hand was so sick because I was looking at the screen between the fingers when the final cards came. First I thought I had won, but then I realized that I actually lost the hand"

Niska_14

Viesti Kirjoittaja Niska_14 » 29 Maalis 2018, 05:20

Päivitystä pitkästä aikaa!

Kuten joku saattoi tän sivuston uutisista huomata, niin tuli turnausmenestystä muutama päivä sitten:
gegge.jpg
Vähän reippaat 20k buyineihin meni omahaturnauksiin tän seriesin aikana ja lisäksi pelasin ensimmäistä kertaa texuturnauksenkin yli vuoteen, sunday millionin, jossa toisella entryllä munkitin itseni viimeiseen 3 pöytään, mutta ei runit sen pidemmälle kantaneet. Aika hupipelaaja fiilis oli kyllä.

Käteispeleissä eletään mielenkiintoisia aikoja, kun solverit on alkaneet tekemään tuloaan isommin myös omahan puolella. Toistaiseksi ei vielä ole tarvinnut miettiä nälkäisempien tieltä poistumista:
results.png
resultsbb.png
Ainoa isompi ongelma pokerissa on edelleen nuo vaihtelut 2,5/5 - 50/100 stakesien välillä joka tuo aika paljon mentaalisia haasteita mulle. Oon jättänyt taistelut muille ja yrittänyt vähän katella missä peleissä pelaan, niin onhan tämä aika smoothia seilausta kuitenkin isossa kuvassa.

Salilla käymisen olen saanut nyt vakiinnitettua aika hyvin ja kondis on erinomainen verrattuna puolenvuoden takaiseen ja siihen olen helvetin tyytyväinen. Sähkösäätöisen pöydänkin sain hommattua ja nyt tulee osa ajasta grindattua seisten. Nyt pitäisi sitten alkaa vielä saamaan muutakin järkevää itsensä kehittämistä aikaan!

Niska_14

Viesti Kirjoittaja Niska_14 » 25 Loka 2018, 04:35

Päivitystä!

Maaliskuun lopulla kun oon päivittänyt niin näemmä ollut jo 100k kättä pelattuna käteistä. Tällä hetkellä käsimäärä näyttää tälle vuodelle 150k, joten ei tässä burnouttia ainakaan tarvitse pelätä. Tässä on kuitenkin välissä ollut sekä SCOOP että WCOOP joihin taas panostin pelaamalla joka päivä maximit mikäli oli vaan sopivaa peliä tarjolla. Pari vuotta sitten pystyi vielä budjetoimaan 50k-100k kättä noiden turnaussarjojen kuukausille, koska actionia aina riitti, nyt ei ollut tarjolla mitään kummankaan sarjan aikana. Haaveilin siis 10/20+ peleistä noiden sarjojen aikana ja en viitsinyt vaivautua 500zoomiin kun olin asennoitunut pelailemaan isompaa. Peliä kun ei ollut käteisissä juuri lainkaan niin päätin treenailla texuturnauksia molempien sarjojen aikana. Muutamia -$ev entryjä joihinkin 10k binin turnauksiin tuli tehtyä, mutta runit ja intuiitio on kantanut hyvin joten olen jopa texuturnauksista ylhäällä tänä vuonna jonkin verran [-o< . Omahaturnaukset on kulkenut myös lujaa koko vuoden ja elämäni isoin rahastus tuli WCOOP:n 25k ompun kolmannesta sijasta 204k.

SCOOP:n ja WCOOP:n välillä en netissä pelannut juuri ollenkaan, välissä kävin tekemässä perinteisen Barcelonan grindireissun ja se meni ihan positiivisesti. Ekaan 4 päivään taisin ottaa käteisistä yli satasen upit 25/50-50/100 peleistä jotka loppureissun aikana kuoppasin 100/200 peleihin jotka välillä vastasivat jotain starsin regurinkejä, mutta jäätävällä rakella. Ei jaksa sitä livebumhunttausta, joten usein tulee jäätyä siihen annettuun pöytään jos panokset on tarpeeksi mielekkäät. 2 turnausta pelasin: 1k plo huvikseni kun ei päässyt käteispeleihin jonojen takia, siitä tuli mincash ja sitten 10k plo, jossa sinnittelin neljänneksi, josta tuli 76k€. Eli sieltä semmonen +70k€ reissu plakkariin. Noin muutoin tämä reissu poikkesi aiemmista siten että onnistuin pitämään rytmit sellaisena, että selvisin aamupalalle jokaikisenä päivänä nukuttujen öiden jälkeen =D> . Kertaakaan en ollut tähän päivään mennessä käynyt pokerireissuilla aamupalalla yöunien jälkeen. Olin itseasiassa ottanut tämän asian itselleni kurinalaisuusharjoitteeksi ja tähän kuului myös gymillä käyminen vähintään 3 kertaa viikossa, jossa onnistuin myöskin. Oli myös ensimmäiset kerrat kun urheilin näillä reissuilla. Elikkäs erittäin onnistunut reissu.

Oon nyt hieman löytänyt motivaatiota ja mielekkyyttä pokeriin ja tuntuu että pikkuhiljaa taas maistuu. WCOOP:n jälkeenkin on nyt jaksanut hieman grindailla ja tarkoitus olisi yrittää pelailla tässä loppuvuoden aikana jonkin verran ja sitten mahdollisesti/luultavasti alkuvuodesta johonkin lomille.
rslts.jpg
rslts2.png
Vielä en oo ihan jalkoihin jäänyt :). Laitetaas pari jakoa pitkästä aikaa:

1.

$100/200 Blinds - 4 Players
Hand Converter by Pokerhand.org

Hero (SB): $57,982.85
Player3 (UTG): $27,858.56
Player4 (BB): $40,230.12
Player6 (BTN): $24,829.79

Pre-flop: Dealt to Hero 8:spade: 8:heart: A:heart: 9:club:
Player6 raises to $500, Hero calls $400, Player4 calls $300

Flop: ($1,500) 8:club: 6:diamond: J:heart: (4 Players)
Hero checks, Player4 checks, Player6 checks

Turn: ($1,500) 2:club: (4 Players)
Hero bets $1,498, Player4 calls $1,498, (1 folds)

River: ($4,496) A:diamond: (3 Players)
Hero checks, Player4 bets $4,494, Hero raises to $14,988, Player4 calls $10,494
Hero Showed 8:spade: 8:heart: A:heart: 9:club:
Player4 Showed 4:club: A:club: Q:club: J:club:
Hero wins $34,470 with three of a kind, Eights.

Riverillä kannattaa chekata koska blokataan sen heikoimpia 2 pareja jotka voisivat herocallata(J8,86) ja unblockataan missanneita vetoja aika isosti joilla hän voisi bluffata. Jos hän osui Ax rattaisiin niin hän valuebettaa lähes kaikki kombot ja sen jälkeen luulen että saadaan varsin usein levelöintimaksu meidän checkraiseen. Jos vihulla on pienempi setti niin bettaamalla saadaan maximissaan 1 betti, koska sieltä ei raisea tule, chekkaamalla annetaan mahdollisuus itsellemme saada sieltä 2 bettiä sisään. Koska vihulla on itseasiassa varsin paljon valuebettejä tässä spotissa niin porukka uskaltaa myös bluffatakin joskus niillä missanneilla vedoilla, ainakin näissä peleissä.

2.

PokerStars Zoom, Omaha Pot Limit - $50/$100 - 2 players
Hand delivered by Pokeit

SB: $14,251.39 (143 bb)
BB (Hero): $10,176.75 (102 bb)

Pre-Flop: ($150) Hero is BB with K:heart: 9:diamond: 6:diamond: 8:spade:
SB raises to $300, Hero calls $200

Flop: ($600) T:club: 5:heart: 4:spade: (2 players)
Hero checks, SB checks

Turn: ($600) 3:spade: (2 players)
Hero bets $448.13, SB raises to $1,568.45, Hero raises to $3,500, SB calls $1,931.55

River: ($7,600) 2:spade: (2 players)
Hero bets $6,376.75 (all-in), SB calls $6,376.75

Total pot: $20,353.50 (Rake: $2.50)

Showdown:
BB (Hero) shows K:heart: 9:diamond: 6:diamond: 8:spade: (high card, King)
(Equity - Pre-Flop: 47%, Flop: 19%, Turn: 5%, River: 0%)

SB shows 7:diamond: A:spade: 4:diamond: T:spade: (a flush, Ace high)
(Equity - Pre-Flop: 53%, Flop: 81%, Turn: 95%, River: 100%)

Ups... noh turnin sizingread saattoi olla oikea jonka takia tuota lähdin painamaan, riverillä sitten yoloshove.

3.

SB wins $20,351

PokerStars, $2,000 + $100 - Hold'em No Limit - 70,000/140,000 (17,500 ante) - 6 players
Hand delivered by Pokeit

UTG (Hero): 4,166,533 (30 bb)
MP: 6,730,772 (48 bb)
CO: 5,643,678 (40 bb)
BU: 2,672,627 (19 bb)
SB: 3,523,388 (25 bb)
BB: 6,863,002 (49 bb)

Pre-Flop: (315,000) Hero is UTG with Q:club: K:club:
Hero raises to 285,000, MP calls 285,000, 4 players fold

Flop: (885,000) 4:diamond: 3:heart: K:spade: (2 players)
Hero bets 281,250, MP calls 281,250

Turn: (1,447,500) Q:diamond: (2 players)
Hero checks, MP bets 752,700, Hero calls 752,700

River: (2,952,900) J:heart: (2 players)
Hero checks, MP bets 5,394,322 (all-in), Hero calls 2,830,083 (all-in)

Total pot: 8,613,066

Showdown:
MP shows 5:heart: 5:club: (a pair of Fives)
(Equity - Pre-Flop: 50%, Flop: 14%, Turn: 5%, River: 0%)

UTG (Hero) shows Q:club: K:club: (two pair, Kings and Queens)
(Equity - Pre-Flop: 50%, Flop: 86%, Turn: 95%, River: 100%)

UTG (Hero) wins 8,613,066

Tää oli finaalipöydässä 1 kohokohta itelle missä tuli onnistumisen fiilis kun turnilla omasta mielestäni otin hyvän linen tilanteen huomioon ottaen. Vihu oli ehkä osaavin tossa finaalipöydässä ja muut pelattiin niin passiivisesti, että olin huomannut hänen alkaneen flattailemaan vähän löysemmin pre koska muut ei rankaissu. En sen kummemmin kehtaa lähtee analysoimaan kun meen aika pitkälti vaan intuiitiolla tässä pelissä, mutta toi 55 kääntäminen pilliksi yllätti kyllä mut ja teki varmaan mun linestä huomattavasti paremman, odotin näkeväni vähän toisenlaisia bluffikomboja.

Nyt tulee vuosi täyteen gymillä käymistä ja se maistuu vieläkin ihan hyvin. Tuloksiin oon myös tyytyväinen. Kesällä hieman rennommin tuli otettua ja se näkyi sen ajanjakson tuloksissakin sitten toki, mutta se oli semmonen tietoinen rennosti ottaminen joten ei harmita. Tällä hetkellä dieetti päällä, noin 4 viikkoa menty ja ajatuksena ois että joulukuuhun asti kärvistelisi. Mitään numeraalista tavoitetta ei ole, vatsan kohdalta tahdon saada pömppistä pienemmäksi, sinne tuntuu kaikki rasva kertyvän ja kun diettaa niin muualta tirisee ensin ja pömppis taistelee kaikin voimin vastaan prkl. Hyvin huomasi WCOOP-grindien loppupuolella/jälkeen miten kroppa oli paskana kaikesta siitä istumisesta ja stressistä. Aiemmin ei ollut oikein tajunnutkaan miten hyvä olo oli olla, mutta sitten huomasi kun se hyvä olo muuttui oikeasti taas paskaksi ja pysähtyi ylipäänsä havannoimaan omaa oloaan vähän tarkemmin eikä vain herännyt suorittamaan sitä jokapäivästä grindiä aivot narikassa. Mutta nyt ollaan taas kehityksen tiellä ja tästä on taas hyvä jatkaa!

Niska_14

Viesti Kirjoittaja Niska_14 » 17 Touko 2020, 03:56

Hetki vierähtänyt edellisestä päivityksestä taas, mutta nyt koen että on aika tehdä jälleen tällainen terapeuttinen kertaus viimeaikaisista tapahtumista. "Koronapelit" ovat sujuneet tuloksellisesti surkeasti ja en aio valehdella etteikö se olisi ottanut koville. Lisäksi olen viimeisten kuukausien aikana tuhonnut salilla saadut tulokset varsin täydellisesti ja syypää löytyy peilistä. Olin treenannut ja syönyt varsin hyvin viimevuoden loppupuolelta maaliskuulle asti. Olin tyytyväinen saavutettuihin tuloksiin ja edessä oli suunniteltu noin 3 kuukauden rasvanpolttojakso, jonka jälkeen olisin kaiken hyvin mennessä luultavasti ollut lähestulkoon itseäni tyydyttävässä kondiksessa. Sairastuin kuitenkin ensin noin reiluksi viikoksi ja annoin itselleni luvan kipeänä syödä vähän vapaammin. Sairastelun jälkeen palasin salille ja tarkoitus oli jatkaa suunnitelman mukaan, mutta sairastuin muutaman viikon kuluttua uudelleen ja tällä kertaa olen 99% varma että kyseessä oli korona. Salin jälkeen myöhemmin samana päivänä ilmeni pientä kuivaa yskää, joka hieman paheni seuraavina päivinä ja jotain muita lieviä oireita oli myös, mutta ei mitään vakavaa. Korona oli saapunut jo suomeen ja epäilin heti saaneeni sen. Muutamaan viikkoon oireet olivat lähes olemattomia tai todella lieviä, joten luulin selvinneeni siitä lähes oireettomana, mutta noin kahden viikon jälkeen tuosta salipäivästä sain ensimmäisen kerran huolestuttavampia oireita, kun keuhkoja alkoi poltella ja sitä kesti itselläni noin kaksi viikkoa. Ei mitään erityisen vakavaa, en ollut vuodepotilaana tai vielä vakavissani edes miettinyt lääkäriin menoa vaan jatkoin koneella grindejä entiseen tapaan luonnollisesti :). Kuitenkin olin 4 viikkoa kipeänä ja annoin itselleni luvan syödä huonosti ja keskityin vain grindeihin. Kun polttelu suurimmaksi osaksi katosi keuhkoistani, niin huomasin kuitenkin nopeasti, että tuntuu siltä kuin jotain vahinkoa olisi jäänyt keuhkoihin sairastelun jäljiltä. Nyt koen olleeni terve noin kolme viikkoa ja edelleen keuhkoissani ei tunnu kaikki olevan normaalisti. Tästä huolestuneena ja epävarmana tilanteesta en ole uskaltanut palata kunnolla urheilun pariin ja toisaalta se on ollut myös tekosyynä olla laiska ja olla tekemättä juuri mitään. Lukemani mukaan joillakin koronan sairastaneilla keuhkojen toimintakyky on heikentynyt jopa 20-30% prosentilla, joten tämänsuuntainen kohtalo kuulostaisi omalla kohdallani mahdolliselta. Muutaman kerran olen lyhyelle lenkille itseni saanut kammettua ja tehnyt leukoja/punnerruksia, mutta olisin voinut tehdä jo paljon enemmän. Olo on todella paska kaikesta tästä kun olen antanut itseni syödä nytten kuukausikaupalla paskasti vedoten siihen että olen kipeänä ja keskityn grindeihin kun on scoopit ja muut meneillään. Olen siis ollut poissa salilta noin kolme kuukautta ja syönyt huonosti, joten käytännössä kaikki lihakset ovat surkastuneet ja läskiä on kertynyt, mikä harmittaa todella paljon itseäni, varsinkin kun olisin voinut ainakin osan tästä pelastaa tekemällä asioita paremmin. Tiedän että olen monessa asiassa aika all or nothing tyyppinen persoona ja tämä skenaario on tapahtunut jo useamman kerran tämän saliharrastuksen kanssa, teen asiat todella hyvin useita kuukausia putkeen ja sitten tapahtuu jotain jonka vuoksi olen päätynyt lopettamaan kaiken saliin liittyvän joksikin aikaa ja tuhoamaan kaikki tulokset nopeasti ja sitten aloitetaan jälleen alusta... Ei se auta kuin aloittaa taas alusta siis ja tehdä parhaansa että näin ei pääsisi enää tapahtumaan :). Varsin epäonnistunut olo kaikenkaikkiaan on kun pelitkin ovat menneet tähän tahtiin:

psivut.png

Koronan vuoksi onlinepelit ovat olleet vilkkaammat kuin miesmuistiin ja vaikka olen ollut kipeänä paljon niin olen painanut yli kymmentuntisia päiviä tasaiseen tahtiin, joka on luonnollisesti vaikuttanut myös heikentävästi unenlaatuun, eikä sekään varsinaisesti asiaa auta että menen nukkumaan auringon jo noustua aamulla. MTT+Cash laskettuna hävisin viikossa 500k€ ja tällä hetkellä mennään jossain -600k€ liepeillä joka on isoin rahallinen monttuni koskaan. Suurin osa peleistä on ollut 25/50+ cashia ja 1k-10k MTT. Viime vuonna isoin osa onlinevolyymistani oli 2,5/5 zoomia joten ei kyllä voi valehdella etteikö karmealta kuitenkin tuntuisi ja tahdon vielä julkisesti esittää tässä anteeksipyyntöni kaikille ketkä ovat saaneet osakseen avautumisviestejäni, joiden tiedän olevan rationaalisesti ajateltuna varsin turhia ja niiden vastaanottaminen on vittumaista. Oli myös varsin vittumainen tilanne kun isot pelit pyörivät ja ne olivat varsin mehukkaat, mutta oma pääkoppa ei kestänyt enää kovin hyvin jatkuvia biittejä ja tunnistin että olisi järkevää pitää taukoa pelaamisesta, mutta ongelma on että näitä isoja pehmeitä highstakes pelejä on tarjolla niin harvoin että ei vaan malttanut pitää taukoa, koska mitä jos viikon päästä näitä pelejä ei olekaan enää tarjolla? Usein nämä isoimmat pelit olivat myöskin aamuyöllä turnausten päättymisten jälkeen jolloin oli takana jo 8+ tuntia grindaamista joten ihan parhaista lähtökohdista näihin peleihin ei aina tullut lähdettyä, mutta osallistuminen näihin peleihin ei kaduta ja tekisin samat osallistumispäätökset uudelleen. Pää oli siis varsin sekaisin monelta kantilta ja lopulta asiat ratkesi siten että isoimmat pelit hyytyivät ja koko plokäteinen tuntuu tällä hetkellä niin myrkyltä että pelaan vain harvoin ja lyhyitä sessioita ja testailen josko se jossain vaiheessa lähtisi kulkemaan. Koko tämän ajan olen pelannut highstakes turnauksia ja ne maistuvat edelleen ihan hyvin vaikka niissäkin runit on olleet huonoa. Turnauksissa olen vielä niin aloittelija että opin jatkuvasti uutta joten saan siitä motivaatiota ja olen oppinut tykkäämään turnauksista. Kohtuullisella todennäköisyydellä olen tappiollinen pelaaja noissa 5k+ turnauksissa(nolimit) mutta olen pelannut suurimman osan niistä anyway, koska niitä on mukava pelata ja kehityn niitä pelaamalla nopeimmin. Pidempi tauko peleistä on luvassa sitten kun SCOOP päättyy.

Pari vuotta mennyt edellisestä postauksesta ja tapana oli laittaa aina vuoden tulokset tänne, joten laitetaan vähän myöhässä:
2018r.png
2018bb.png
2019w.png
2019bbs.png

Pokerimenestyksen puolesta ei juurikaan mietitytä ettenkö täältä nousisi taas ja parastahan näissä downswingeissä on että ne tuo motivaatiota kehittyä kokonaisvaltaisesti paremmaksi pokeriammattilaiseksi :boxing: .

Näistä lähtökohdista siis kohti isoa sunnuntaita jolloin alustavasti MTT-buyineihin varattuna minimissään 40k ja siihen ei ole laskettu re-entryjä. One time?

ReportAasi

Viesti Kirjoittaja ReportAasi » 17 Touko 2020, 05:58

Kovaa on tulos pitkässä juoksussa, joten varmuudella kääntyy kyllä, kun käsiä tulee lisää. Toi on varmasti superturhauttavaa, kun hyvät isot pelit pyörii ja runi on tuollaista. Siitä on hankala hakea motia 500 zoomiin, tosin kivempi ainakin itelle, mitä pidempään pysyt sieltä pois. ;)

Tohon urheilumentaliteettiin on hankala sanoo, koska käsittääkseni oot aika tulosmotivoitunut, et millanen lähestyminen ois paras. Lähtökohtaisesti pidän tollasta "all or nothing" -tyyppistä suhtautumista kahteen kohtalaisen haastavaan asiaan, eli pokeriin ja treenaamiseen, melko raskaana ja usein siinä käy niin, että jompikumpi sit romahtaa täysin ja pääosin molemmat kärsii. Itellä on täs pidemmän aikaa ollu lähinnä kaks "rutiinia", mitkä on olleet kävelylenkki ja ruuanlaitto. Mitään muuta en oo omilta päiviltäni "vaatinut", ja on toiminu todella hyvin. Itekin pääsin salillakäyntiin kii just ennen karanteeneja, mut ihan hyvin sit pysyny kuitenki semmonen päivittäinen treeni kasas, kun ei joka päivälle oo painanu pää märkänä hikitreeniä, vaan yrittänyt ylläpitää "aktiivista elämäntapaa". En tiedä, kuinka paljon laitat ite ruokaa, mut se vois olla mahdollisesti ihan varteenotettava asia, mihin vois alkaa panostaan. Yllättävän terapeuttista. Sen lisäks, kun laittaa itse ruokaa (jotain muuta ku ranuja ja nakkei :D ), nii terveellinen ruokavalio pysyy kasassa melko automaattisesti, mikä on ainakin omalla kohdalla helpottanu painonpudotusta aikalailla. Mut main point tos on se, ettei tarvis mitään erityisiä ruokavalioita jne., kun opettelee tekeen vaan hyvää ruokaa, missä käyttää paljon kasviksia yms. terveellisiä raaka-aineita, niin se sit omalla tavallaan muuntais sen ruokavalion stressitekijästä mielekkääksi toiminnaksi. En nyt oo satavarma, et vertaantuuko nää asiat keskenään, kun painat 8h+ turneita, mut kunhan nyt höpisin, mitä mieleen tuli.

Joka tapaukses isosti tsemii sunnuntaille ja siitä eteenpäin! Khyl se siitä lähtee. Ja vaikken mikään mental game -guru todellakaan ole, nii hyvä se on tosiaan aina välillä avautua, kun vituttaa. ;)
Aasiallista menoa ja pottiomahaa: https://www.pokerisivut.com/forum/viewtopic.php?f=46&t=22865

futsal4ever

Viesti Kirjoittaja futsal4ever » 17 Touko 2020, 12:35

Kolmen kuukauden salitauko roskaruualla ei ole niin katastrofi miltä se kuulostaa ja näyttää peilistä. Jos tähän sun huonosti syömiseen on liittynyt kuitenkin riittävä proteiinin määrä, niin lihasmassaa nyt ei aivan älyttömästi ole kadonnut. Se mikä on kadonnut, niin paineet lihaksista. Ne saa takasin nopeasti.

Takas vaan sinne salille alkuun jumppaileen pienemmillä painoilla, ja laittaan lihaksissa veri kiertään. Kyllähän se vituttaa kun sarjapainot on tippunu sen parikyt kiloo, mutta toisaalta motivoi ku tokasta viikosta lähtien niitä pystyy nostaan. Mihkään Arnold-rantakuntoon tuskin kerkeet, mutta heinäkuussa se peilikuvakin näyttää huomattavasti urheillullisemmalta :boxing:

Angelarch

Viesti Kirjoittaja Angelarch » 18 Touko 2020, 11:22

...,

..., tuolla tasolla en paljon leikkisi, vaikka sitten KAVERILLE, ...

..., 50e LAAKISTA, ku tulee ovelta hakemaan ULOS, &, erinlaisia, ...

..., Urheilu suoritteita, jos ei aina ITSE pääse ovesta, kannattaa, ...

..., kokeilla, todella pieni sijoitus, jolla voi olla iso VAIKUTUS, ...

..., pelin sisäiseen suorittamiseen, jolloin Aivot pysyvät mukana, ...

...,
www.instagram.com/j.3ss3/?hl=fi

nuuskamuikkusenhattu

Viesti Kirjoittaja nuuskamuikkusenhattu » 26 Touko 2020, 00:42

sun oirekuvaelma oli aikalailla täsmälleen sama kuin mitä mulla kävi; olin kolmisen viikkoa kipeänä, en totaalisen mutta jojoilevaa kuumeilua ja keuhkojen kanssa ongelmaa. "tervehtymisen" jälkeen keuhkoissa oli tuntemuksia noin 4vko ajan, sain yhden lääkekuurinkin asiaan mutta sillä ei ollut juuri tekemistä paranemisen kanssa. onnekseni noin viikon 7-8. kohdalla alkoi olo parantua. vielä en oo kovan rasituksen alle uskaltanut itseäni (urheilun osalta) laittaa, mutta parempaan päin kokoajan.

kirjoitin tän siksi, että mikäli samaa tietä mentiin, lienee sulla myös parempaa edessä, ja asiat kääntyy voinnin osalta parhain päin.

tsemppiä isosti myös peleihin!

Niska_14

Viesti Kirjoittaja Niska_14 » 03 Syys 2020, 17:39

Kiitos kommenteista ja tsempeistä kaikille! Tosiaan edellisen postauksen aikoihin oli kaikki mahdolliset elämän käyrät
downswingissä, mutta nyt olen saanut pokeria lukuunottamatta aikalailla kaikki muut mukavaan upswingiin.

Viime postauksen jälkeen aloin maltillisesti urheilemaan voinnin mukaan ja laitoin ruokavaliota järkevämpään suuntaan, sekä unohdin pokerit käytännössä kokonaan, lukuunottamatta sitä partyn plo masters turnaussarjaa. Sekin tuli itselleni pahaan paikkaan kun ei tehnyt yhtään mieli pelata, mutta vastaavia ei ollut tähän asti järjestetty kertaakaan, niin koin että on vielä järkevää yrittää taistella se pari viikkoa. Sinne upposin viikkoon noin 100k ja sitten pistin pillit pussiin.
Totaalimonttu taisi kertyä noin 700k€ hujakoille lopulta parin kuukauden peleistä.

17.5 - 1.8 välillä pelasin yhteensä 929 jakoa pokeria, 158 minuuttia. Salille tein paluun joskus kesäkuun puolivälissä
ja 26.6 aloitin dieetin uuden PT:n kanssa. 26.6 - 3.9 viikoittainen aamupainon keskiarvo pudonnut 5kiloa ja voimatasot
on nousseet lähes samoihin lukemiin kuin mitä ne olivat ennen sairastelua. Huippua! Löysin myös kesän aikana golfista uuden harrastuksen johon oon syttynyt aivan täysillä. Enpä muista että olisi vastaavaa intoa ollut minkään uuden harrastuksen suhteen,ainakaan sen jälkeen kun aikoinaan löysin nettipokerin. Sali 4x viikossa ja golf 3-5 kertaa viikossa on ollut tahti viimeiset kuukaudet. Välillä piti vähän höllätä golfin suhteen kun kroppa ei kerennyt palautua kunnolla kaikesta.

Oma hyvinvointi on noussut mahtavasti ja nyt olisi tarkoitus saada vielä integroitua pokeri tähän viikkorytmiin mukaan fiksusti. WCOOP alkoi juuri ja tein päätöksen että en luultavasti pelaa yhtään turnausta, koska unirytmi on tällä hetkellä varsin aikainen ja ajattelin pitää sen sellaisena niin pitkään kuin jatkan dieettiä. 1.8 - 3.9 on kasassa 10582 jakoa, joten hyvin pehmeätä paluuta tehnyt ja pelannut pelkästään 500 zoomia, silloin kun on ollut hyvät energiat ja pooli sattunut pyörimään. Tarkoituksena on yrittää saada peliminuutteja lisättyä ja säännöllistää pelaamista pikkuhiljaa osaksi päivärutiineja. En ajatellut kovinkaan isoihin peleihin ihan heti hypätä ellei jotain älytöntä spottia tule eteen. Rakennetaan se itseluottamus ja oman pelin taso takaisin montun ja tauon jäljiltä stressittömissä peleissä.

Suoritin tossa kesällä myös tuon Elliot Roen A-game poker masterclassin loppuun ja se oli kyllä itselleni ihan hyvä vaikka kuten aavistelinkin, suurin osa materiaalista oli sellaista jotka jo tiedostin. Tärkeimpänä huomiona sieltä ehkä tuo visionin merkitys elämässä. Aikoinaan kun nousin pokerissa huippua kohti ja sinne asti niin minulla oli kokoajan visio tulevasta vaikka en sitä ikinä tietoisesti välttämättä ajatellutkaan. Sen jälkeen kun tavoitteet oli saavutettu niin motivaatio-ongelmat elämässä ja pokerissa alkoivat kun ei ollut enää mitään visiota mitä kohtia kulkea. Heräsi vain joka päivä vailla päämäärää. Nyt olen saanut elämääni hieman lyhyen ja pidemmän aikavälin visiota ja se auttaa valtavasti. Samoin olen saanut iskostettua päiviini positiivisia rutiineita ja ne auttavat pysymään heikkoina päivinä oikealla polulla.
Nyt vielä kun saan pokerin sujautettua rutiineihin fiksusti niin bueno!

Niska_14

Viesti Kirjoittaja Niska_14 » 01 Loka 2020, 18:47

Syyskuun suorittamiselle antaisin arvosanan 9½. Paino tuli alas reilut 2kg, ei ainoatakaan lipsumista ruokavaliosta. Saliohjelmassa pysyin täydellisesti, lukuunottamatta yhtä tietoisesti päätettyä treenin väliin jättämistä. 16 kierrosta golfia, suurin osa niistä puolikkaita. Sain myös pokerin lisättyä takaisin osaksi arkea sopivassa määrin. Hieman enemmän jos olisin vielä panostanut palautumiseen esim. rentoutuskelluntojen tai vaikka hierontojen muodossa niin olisin antanut arvosanaksi kympin. Vielä luultavasti muutaman kilon yritän nipistää painosta pois ennenkuin päätän dieetin, joten aikalailla samalla kaavalla kohti lokakuuta mennään kuin edellistä.
syys.jpg

ReportAasi

Viesti Kirjoittaja ReportAasi » 01 Loka 2020, 20:50

Tikis!
Aasiallista menoa ja pottiomahaa: https://www.pokerisivut.com/forum/viewtopic.php?f=46&t=22865

Niska_14

Viesti Kirjoittaja Niska_14 » 02 Marras 2020, 17:26

loka.jpg
Kuukauden pelit meni vähän kehnommin, enimmäkseen arvioisin heikoksi runiksi, mutta myöskin heikkoa suorittamista oli varsinkin loppua kohden. Loppukuusta sitten en pelaillut juurikaan kun väsymys painoi päälle ja energiatasot heilahteli aikalailla. Lopetin dieetin miinusjakson vajaa viikko sitten ja nyt alkaa olla taas energiaa, joten tarkoitus on yrittää lisätä pelitunteja ja mielellään enemmän kuin vähemmän. Unirytmiä myöhäistän myös hieman että on paremmat saumat iltapeleille ja paremmilla energioilla. Dieetti kesti 18 viikkoa ja paino liikahti 83,5kg -> 75,0kg johon olen erittäin tyytyväinen. Alunperin ei ollut edes tarkoitus dieetata noin kauaa, mutta kun homma kulki hyvin ja pääkin kesti varsin hyvin niin tuli sitten otettua vähän extraa. Nyt aion vetää maltillisen reversedieetin tähän, jotta paino ei heti singahda takaisinpäin liikaa. Eli kalorit on nostettu arviolta ylläpitotasolle ja pikkuhiljaa lisäilen kaloreita ruokavalioon puntarin mukaan.

Nyt nostan myös pokeria prioriteettilistalla ylöspäin ja toivottavasti saadaan sieltäkin suunnalta positiivista käppyrää tulemaan seuraavaa päivitystä varten :boxing:

Niska_14

Viesti Kirjoittaja Niska_14 » 22 Marras 2020, 00:43

marras.jpg
Huhuh ei vaan millään lähde.. On alkanut puskea taas tilttiä aika herkästi kun tuntuu että jokainen sessio alkaa karmealla tunkilla ja sitten siitä joko jatkaa huonolla mielialalla tai vaan lopettaa pelit lyhyeen. Liian usein jatkanut tilteissä pelaamista..

marras2.png
marras3.png
Jotain 110 buyiniä alle ev:n vuosi ja tuntuu että oon runannut huonosti myös setuppien suhteen, mutta se voi olla ehkä vaan kaiken tän paskamyrskyn aiheuttamaa ajatteluharhaa... Alempi käyrä näyttää oudolta sen takia että pudotin kevään jälkeen jotain 10-40x pienemmille panoksille pelit. Golfiakaan ei oo enää päässy pelaamaan ja tilalle en ole löytänyt tai edes miettinyt toistaiseksi mitään mielekästä tekemistä, vaan yrittänyt lähinnä pelata enemmän pokeria, jotta pääsisi vihdoin etenemään tästä alamäestä, mutta ei vaan lähde... Unirytmitkin tästä johtuen liikkuneet siihen suuntaan ettei paljoa tarvitse aurinkoa nähdä. Nyt ois aika optimi hetki ottaa lento jonnekkin lämpimään mutta ei oo sekään ihan yksinkertaista tällä hetkellä.. Parhaat kaveritkin pudonneet elämästä erinäisistä syistä johtuen tänä vuonna... Ei oo aina helppoa mutta jatketaan taistelua :boxing: :beer2:

PoLOpoika
Bannattu
Bannattu

Viesti Kirjoittaja PoLOpoika » 22 Marras 2020, 06:02

On Upswing-kavereita ja sitten on ne oikeat kaverit. Olen kuullut, että osaat pelata. Edes Pyysing ei ole voittanut joka vuosi. Aika huonoa runia kyllä, ei voi muuta sanoa. Et sinä tuolle mahda mitään, mutta tilttauksille täytyy tulla nollatoleranssi. Ei kannata kulkea pussi auki, vaikka pussissa olisi varaakin.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”