Niska@plo

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit

Re: Niska@plo

ViestiKirjoittaja Niska_14 » 28.11.2017 18:45

Päivitellääs pitkästä aikaa taas! Pelit sujuneet mukavassa upswingissä viimeaikoina:

mmo.png

bigs.png

Suurin osa viimeaikaisista peleistä 500zoomia - 10/20 ja oon alkanut jo ihan hyvin kotiutua noille tasoille. Mukavaa pelata käytännössä ilman stressiä noilla tasoilla ja hyvällä asenteella koko vuoden vetänyt 500zoomissakin. Hauskaa muistella kun joskus 2015 syksyllä skippailin jotain pehmeitä 5kilosia kun ne pelit tuntui liian pieniltä siihen nähden mitä oli pelaillut koko syksyn ja niihin oli vaikea asennoitua oikein. Nykyisin jos satun pääsemään johonkin hyvään 25/50+ peliin niin tuntuu jo jännittävältä pelata niitä kun suurin osa peleistä tapahtuu pienemmillä tasoilla. Aika paljon joutunut miettimään tänäkin vuonna noita mentaalipuolen juttuja ja olen todennut että tarvitsen pelaamiseen säännöllisyyttä ja mielellään mahdollisimman vähän heittelyä eri tasojen välillä niin homma on helppoa.

Urheilu/ravintopuolella on tapahtunut viimeisen n. 5 viikon aikana huimaa parannusta kun pääsin vihdoin salille asti ja otin sitten heti PT:n+ruokavaliopaketin. Nyt on tullut käytyä keskimäärin joka toinen päivä salilla ja noudatettua ruokavalio-ohjeita kenties liiankin orjallisesti. Päiviin on tullut paljon struktuuria kun joudun jatkuvasti tarkkailemaan kelloa, että milloin sitä ruokaa pitää taas survoa sisään. Nälän tunnetta ei juurikaan viimeisen kuukauden aikana ole päässyt olemaan ja useasti aterioinnit ovat melkoista pakkopullaa. 5 ateriaan siis päivässä on jaettu ja olen yrittänyt noin. 3 tunnin välein syödä ja tästä seurauksena tuo kellon tarkkailu. Pitäydyin jonkin aikaa lähes normaali-ihmisen rytmissä heräten joka päivä klo 12. herätyskelloon ja salille sitten joskus 14-15. Ajattelin että kun tuota jatkaa tarpeeksi kauan niin siihen rytmiin rutinoituisi ja voisi jossain vaiheessa jättää herätyskellon pois, mutta en sitten onnistunut nukkumaan tarpeeksi, koska olen tottunut ilman herätyskelloa elämään jollain yli 24 tunnin vuorokausirytmillä... eli jos vedän ilman herätyskelloa niin herääminen siirtyy päivittäin eteenpäin hieman. Luulen kyllä että tuonkin voisi korjata jos alkaisi useita tunteja ennen "nukkumaanmenoaikaa" tekemään jotain muuta kuin itselle mielenkiintoisia juttuja. Noh anyway jätin herätyskellon pois koska tuskastuin siihen etten saanut nukuttua tarpeeksi ja herätyskello aamuisin on tietenkin aina heti iso ärsyke, joten heräät ns. kyrpä otsassa ja siihen bonuksena vielä että nykyisin aamun ensimmäisiä ajatuksia mulla on "ei vittu, kohta pitää taas syödä", niin ei mitään maailman positiivisimpia olleet nämä minun heräämiset.

Ensi sunnuntaina ois kaveriporukalla vajaan muutaman viikon pituinen lomareissu edessä ja siinä onkin heti hyvä testi että kuinka handlaan tän sali+ruokavaliohomman. Tietyllä tavalla harmittaa että tämä hyvä treeniputki katkeaa, mutta tuskinpa sitten harmittaa kun kohteeseen pääsee :-D . Tän reissun seurauksena jää myös perinteinen Prahan reissu tänä vuonna väliin harmillisesti, mutta ensi vuonna sitten.
Niska_14

ViestiKirjoittaja Haazi » 28.11.2017 20:07

Ihmisen luontainen biorytmi siirtää unia jatkuvasti eteenpäin, kun sisäinen vrk on hieman yli 24h. Sulla herätykellottomana ton näkee selvimmin.
"the hand was so sick because I was looking at the screen between the fingers when the final cards came. First I thought I had won, but then I realized that I actually lost the hand"
Haazi

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Niska_14 » 29.03.2018 4:20

Päivitystä pitkästä aikaa!

Kuten joku saattoi tän sivuston uutisista huomata, niin tuli turnausmenestystä muutama päivä sitten:

gegge.jpg

Vähän reippaat 20k buyineihin meni omahaturnauksiin tän seriesin aikana ja lisäksi pelasin ensimmäistä kertaa texuturnauksenkin yli vuoteen, sunday millionin, jossa toisella entryllä munkitin itseni viimeiseen 3 pöytään, mutta ei runit sen pidemmälle kantaneet. Aika hupipelaaja fiilis oli kyllä.

Käteispeleissä eletään mielenkiintoisia aikoja, kun solverit on alkaneet tekemään tuloaan isommin myös omahan puolella. Toistaiseksi ei vielä ole tarvinnut miettiä nälkäisempien tieltä poistumista:

results.png

resultsbb.png

Ainoa isompi ongelma pokerissa on edelleen nuo vaihtelut 2,5/5 - 50/100 stakesien välillä joka tuo aika paljon mentaalisia haasteita mulle. Oon jättänyt taistelut muille ja yrittänyt vähän katella missä peleissä pelaan, niin onhan tämä aika smoothia seilausta kuitenkin isossa kuvassa.

Salilla käymisen olen saanut nyt vakiinnitettua aika hyvin ja kondis on erinomainen verrattuna puolenvuoden takaiseen ja siihen olen helvetin tyytyväinen. Sähkösäätöisen pöydänkin sain hommattua ja nyt tulee osa ajasta grindattua seisten. Nyt pitäisi sitten alkaa vielä saamaan muutakin järkevää itsensä kehittämistä aikaan!
Niska_14

ViestiKirjoittaja Niska_14 » 25.10.2018 3:35

Päivitystä!

Maaliskuun lopulla kun oon päivittänyt niin näemmä ollut jo 100k kättä pelattuna käteistä. Tällä hetkellä käsimäärä näyttää tälle vuodelle 150k, joten ei tässä burnouttia ainakaan tarvitse pelätä. Tässä on kuitenkin välissä ollut sekä SCOOP että WCOOP joihin taas panostin pelaamalla joka päivä maximit mikäli oli vaan sopivaa peliä tarjolla. Pari vuotta sitten pystyi vielä budjetoimaan 50k-100k kättä noiden turnaussarjojen kuukausille, koska actionia aina riitti, nyt ei ollut tarjolla mitään kummankaan sarjan aikana. Haaveilin siis 10/20+ peleistä noiden sarjojen aikana ja en viitsinyt vaivautua 500zoomiin kun olin asennoitunut pelailemaan isompaa. Peliä kun ei ollut käteisissä juuri lainkaan niin päätin treenailla texuturnauksia molempien sarjojen aikana. Muutamia -$ev entryjä joihinkin 10k binin turnauksiin tuli tehtyä, mutta runit ja intuiitio on kantanut hyvin joten olen jopa texuturnauksista ylhäällä tänä vuonna jonkin verran [-o< . Omahaturnaukset on kulkenut myös lujaa koko vuoden ja elämäni isoin rahastus tuli WCOOP:n 25k ompun kolmannesta sijasta 204k.

SCOOP:n ja WCOOP:n välillä en netissä pelannut juuri ollenkaan, välissä kävin tekemässä perinteisen Barcelonan grindireissun ja se meni ihan positiivisesti. Ekaan 4 päivään taisin ottaa käteisistä yli satasen upit 25/50-50/100 peleistä jotka loppureissun aikana kuoppasin 100/200 peleihin jotka välillä vastasivat jotain starsin regurinkejä, mutta jäätävällä rakella. Ei jaksa sitä livebumhunttausta, joten usein tulee jäätyä siihen annettuun pöytään jos panokset on tarpeeksi mielekkäät. 2 turnausta pelasin: 1k plo huvikseni kun ei päässyt käteispeleihin jonojen takia, siitä tuli mincash ja sitten 10k plo, jossa sinnittelin neljänneksi, josta tuli 76k€. Eli sieltä semmonen +70k€ reissu plakkariin. Noin muutoin tämä reissu poikkesi aiemmista siten että onnistuin pitämään rytmit sellaisena, että selvisin aamupalalle jokaikisenä päivänä nukuttujen öiden jälkeen =D> . Kertaakaan en ollut tähän päivään mennessä käynyt pokerireissuilla aamupalalla yöunien jälkeen. Olin itseasiassa ottanut tämän asian itselleni kurinalaisuusharjoitteeksi ja tähän kuului myös gymillä käyminen vähintään 3 kertaa viikossa, jossa onnistuin myöskin. Oli myös ensimmäiset kerrat kun urheilin näillä reissuilla. Elikkäs erittäin onnistunut reissu.

Oon nyt hieman löytänyt motivaatiota ja mielekkyyttä pokeriin ja tuntuu että pikkuhiljaa taas maistuu. WCOOP:n jälkeenkin on nyt jaksanut hieman grindailla ja tarkoitus olisi yrittää pelailla tässä loppuvuoden aikana jonkin verran ja sitten mahdollisesti/luultavasti alkuvuodesta johonkin lomille.

rslts.jpg

rslts2.png

Vielä en oo ihan jalkoihin jäänyt :). Laitetaas pari jakoa pitkästä aikaa:

1.

$100/200 Blinds - 4 Players
Hand Converter by Pokerhand.org

Hero (SB): $57,982.85
Player3 (UTG): $27,858.56
Player4 (BB): $40,230.12
Player6 (BTN): $24,829.79

Pre-flop: Dealt to Hero 8:spade: 8:heart: A:heart: 9:club:
Player6 raises to $500, Hero calls $400, Player4 calls $300

Flop: ($1,500) 8:club: 6:diamond: J:heart: (4 Players)
Hero checks, Player4 checks, Player6 checks

Turn: ($1,500) 2:club: (4 Players)
Hero bets $1,498, Player4 calls $1,498, (1 folds)

River: ($4,496) A:diamond: (3 Players)
Hero checks, Player4 bets $4,494, Hero raises to $14,988, Player4 calls $10,494
Hero Showed 8:spade: 8:heart: A:heart: 9:club:
Player4 Showed 4:club: A:club: Q:club: J:club:
Hero wins $34,470 with three of a kind, Eights.

Riverillä kannattaa chekata koska blokataan sen heikoimpia 2 pareja jotka voisivat herocallata(J8,86) ja unblockataan missanneita vetoja aika isosti joilla hän voisi bluffata. Jos hän osui Ax rattaisiin niin hän valuebettaa lähes kaikki kombot ja sen jälkeen luulen että saadaan varsin usein levelöintimaksu meidän checkraiseen. Jos vihulla on pienempi setti niin bettaamalla saadaan maximissaan 1 betti, koska sieltä ei raisea tule, chekkaamalla annetaan mahdollisuus itsellemme saada sieltä 2 bettiä sisään. Koska vihulla on itseasiassa varsin paljon valuebettejä tässä spotissa niin porukka uskaltaa myös bluffatakin joskus niillä missanneilla vedoilla, ainakin näissä peleissä.

2.

PokerStars Zoom, Omaha Pot Limit - $50/$100 - 2 players
Hand delivered by Pokeit

SB: $14,251.39 (143 bb)
BB (Hero): $10,176.75 (102 bb)

Pre-Flop: ($150) Hero is BB with K:heart: 9:diamond: 6:diamond: 8:spade:
SB raises to $300, Hero calls $200

Flop: ($600) T:club: 5:heart: 4:spade: (2 players)
Hero checks, SB checks

Turn: ($600) 3:spade: (2 players)
Hero bets $448.13, SB raises to $1,568.45, Hero raises to $3,500, SB calls $1,931.55

River: ($7,600) 2:spade: (2 players)
Hero bets $6,376.75 (all-in), SB calls $6,376.75

Total pot: $20,353.50 (Rake: $2.50)

Showdown:
BB (Hero) shows K:heart: 9:diamond: 6:diamond: 8:spade: (high card, King)
(Equity - Pre-Flop: 47%, Flop: 19%, Turn: 5%, River: 0%)

SB shows 7:diamond: A:spade: 4:diamond: T:spade: (a flush, Ace high)
(Equity - Pre-Flop: 53%, Flop: 81%, Turn: 95%, River: 100%)

Ups... noh turnin sizingread saattoi olla oikea jonka takia tuota lähdin painamaan, riverillä sitten yoloshove.

3.

SB wins $20,351

PokerStars, $2,000 + $100 - Hold'em No Limit - 70,000/140,000 (17,500 ante) - 6 players
Hand delivered by Pokeit

UTG (Hero): 4,166,533 (30 bb)
MP: 6,730,772 (48 bb)
CO: 5,643,678 (40 bb)
BU: 2,672,627 (19 bb)
SB: 3,523,388 (25 bb)
BB: 6,863,002 (49 bb)

Pre-Flop: (315,000) Hero is UTG with Q:club: K:club:
Hero raises to 285,000, MP calls 285,000, 4 players fold

Flop: (885,000) 4:diamond: 3:heart: K:spade: (2 players)
Hero bets 281,250, MP calls 281,250

Turn: (1,447,500) Q:diamond: (2 players)
Hero checks, MP bets 752,700, Hero calls 752,700

River: (2,952,900) J:heart: (2 players)
Hero checks, MP bets 5,394,322 (all-in), Hero calls 2,830,083 (all-in)

Total pot: 8,613,066

Showdown:
MP shows 5:heart: 5:club: (a pair of Fives)
(Equity - Pre-Flop: 50%, Flop: 14%, Turn: 5%, River: 0%)

UTG (Hero) shows Q:club: K:club: (two pair, Kings and Queens)
(Equity - Pre-Flop: 50%, Flop: 86%, Turn: 95%, River: 100%)

UTG (Hero) wins 8,613,066

Tää oli finaalipöydässä 1 kohokohta itelle missä tuli onnistumisen fiilis kun turnilla omasta mielestäni otin hyvän linen tilanteen huomioon ottaen. Vihu oli ehkä osaavin tossa finaalipöydässä ja muut pelattiin niin passiivisesti, että olin huomannut hänen alkaneen flattailemaan vähän löysemmin pre koska muut ei rankaissu. En sen kummemmin kehtaa lähtee analysoimaan kun meen aika pitkälti vaan intuiitiolla tässä pelissä, mutta toi 55 kääntäminen pilliksi yllätti kyllä mut ja teki varmaan mun linestä huomattavasti paremman, odotin näkeväni vähän toisenlaisia bluffikomboja.

Nyt tulee vuosi täyteen gymillä käymistä ja se maistuu vieläkin ihan hyvin. Tuloksiin oon myös tyytyväinen. Kesällä hieman rennommin tuli otettua ja se näkyi sen ajanjakson tuloksissakin sitten toki, mutta se oli semmonen tietoinen rennosti ottaminen joten ei harmita. Tällä hetkellä dieetti päällä, noin 4 viikkoa menty ja ajatuksena ois että joulukuuhun asti kärvistelisi. Mitään numeraalista tavoitetta ei ole, vatsan kohdalta tahdon saada pömppistä pienemmäksi, sinne tuntuu kaikki rasva kertyvän ja kun diettaa niin muualta tirisee ensin ja pömppis taistelee kaikin voimin vastaan prkl. Hyvin huomasi WCOOP-grindien loppupuolella/jälkeen miten kroppa oli paskana kaikesta siitä istumisesta ja stressistä. Aiemmin ei ollut oikein tajunnutkaan miten hyvä olo oli olla, mutta sitten huomasi kun se hyvä olo muuttui oikeasti taas paskaksi ja pysähtyi ylipäänsä havannoimaan omaa oloaan vähän tarkemmin eikä vain herännyt suorittamaan sitä jokapäivästä grindiä aivot narikassa. Mutta nyt ollaan taas kehityksen tiellä ja tästä on taas hyvä jatkaa!
Niska_14

Edellinen

Palaa alueelle Blogit