Niska@plo

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
shi0ne
Viestit: 358
Liittynyt: 01 Huhti 2006, 19:05

Re: Niska@plo

Viesti Kirjoittaja shi0ne » 24 Marras 2020, 10:10

Isoissa peleissä helvetisti kaivoa, setupit enemmän vihujen suuntaan, tilteissä pelaamista ja silti evbb melkein kymmenen. Ainoa asia mikä sinut voi biitata on se, että jätät pelaamatta. :boxing:

Niska_14
Viestit: 528
Liittynyt: 26 Marras 2008, 22:14

Re: Niska@plo

Viesti Kirjoittaja Niska_14 » 31 Joulu 2020, 00:48

Tappiovuosi on tosiasia:
2020b.png
2020r.jpg
Lisäksi turnauksiin kuoppasin arviolta 250-350k. Tarkkaa lukemaa en tiedä. Vuoden vaihtuminen on mulle helpotus, koska olen tietyllä tapaa fixaantunut ajattelemaan tuloksiani vuositasoilla. Pidempää päivitystä tästä vuodesta en tällä kertaa laita, koska olen jo varsin hyvin kertoillut vuoden tapahtumista aiemmissa postauksissani ja mitään erityisen mielenkiintoista lisättävää ei nyt juolahda mieleen. Hyvää uutta vuotta lukijoille :beer2:

Jarcon
Viestit: 73
Liittynyt: 13 Marras 2006, 01:40
Paikkakunta: Kuopio

Re: Niska@plo

Viesti Kirjoittaja Jarcon » 31 Joulu 2020, 03:15

Sairas on peli. 2021 tulee olemaan kaunista katseltavaa :)

blent
Viestit: 1
Liittynyt: 26 Tammi 2021, 23:37

Re: Niska@plo

Viesti Kirjoittaja blent » 26 Tammi 2021, 23:45

Herranjumala on miehellä kestämistä, niin euroissa kuin blindeissä. ev9bb/100 on kova tulos varsinkin downswingissä ja tähänhän sitä pitäis keskittyä. Keep it up, vaikka kuinka mieli tekis heittää kone ikkunast ulos [-o<

Niska_14
Viestit: 528
Liittynyt: 26 Marras 2008, 22:14

Re: Niska@plo

Viesti Kirjoittaja Niska_14 » 15 Maalis 2021, 14:38

Niskan terapeuttiset avautumiset jatkuvat :D

Pokeri ollut murheellista kohta jo vuoden päivät, sosiaalinen elämä heikentynyt koronan myötä, ynnä muut ongelmat kumuloituneet nyt jo pidemmän aikaa. Paljon on tullut tehtyä itsetutkiskelua paskoja fiiliksiä potiessa. Onneksi ei ole
enää kovin pitkä aika kevääseen, jolloin pääsee taas golfaamaan pihalle. Nyt on myös ensimmäinen talvi ties kuinka moneen vuoteen, jolloin en ole käynyt jossain aurinkoisessa kohteessa lomailemassa ja selvittelemässä päätäni ja se on tuntunut selvästi. Googlettelin eräänä yönä tuossa oireitani ja innostuin kun löysin sairauden nimeltä dystymia, jonka oireet sopivat erittäin osuvasti omiini ja mitä enemmän asiasta luin,
sitä varmemmaksi tulin että kärsin juurikin tuosta. Olin helpottunut ja iloinen kun löysin syitä tuntemuksilleni ja käyttäytymiselleni. Yleensä jo pelkkä asian tiedostaminen auttaa. Tästä on helpompi lähteä tekemään asioita paremmin.

Pitkäaikaisella masentuneisuudella eli dystymialla tarkoitetaan oirekuvaltaan lieväasteista mutta pitkäaikaista masennuksen muotoa.
Pitkäaikaisesta masentuneisuudesta kärsivän mieliala on alentunut lähes yhtäjaksoisesti ainakin kahden vuoden ajan.
Sairaus on hyvin tyypillinen työelämässä kovasti suorittavien keskuudessa, eikä se näy välttämättä ulospäin laisinkaan.

https://www.terveyskirjasto.fi/terveysk ... i=dlk00409
https://uupumus.fi/high-functioning-dep ... -dystymia/
https://www.evermind.fi/dystymia-eli-kr ... -masennus/

Kasasin tähän dystymiaan liittyviä oireita noista lähteistä:

-pitkäkestoinen alentunut mieliala
-vähentynyt energia tai aktiivisuus
-unettomuus
-heikentynyt itseluottamus
-riittämättömyyden tunteet
-keskittymisvaikeudet
-itkuisuus
-mielihyvän tunteiden katoaminen
-usein toistuva toivottomuus
-tunne, ettei selviä arkielämän vaatimuksista
-vähentynyt kiinnostus sukupuolielämään tai muihin mielihyvää tuottaviin asioihin
-menneisyyden murehtiminen
-pessimistinen asenne
-sosiaalinen vetäytyminen
-vähentynyt puheliaisuus
-jatkuva ajankäytöstä huolehtiminen
-alituinen itsensä kritisoiminen
-väärin ymmärretyksi tuleminen
-suru
-epäterveelliset coping-strategiat
-liiallinen ajan "tuhlaaminen"

Tuosta listauksesta iso osa osuu kohdallani.

Elämänhallinta on pysynyt aina kontrollissa riittävästi, eikä mitään itsetuhoisia ajatuksia ei ole koskaan ollut, vaan enimmäkseen epäonnistumisen,pettymyksen ja surkeuden tunnetta, kun en saa enempää aikaiseksi. Varsinkin nyt kun se yksi juttu jossa olen pitkään menestynyt eli pokeri, ei ole kulkenut pitkään aikaan, niin paskaa fiilistä on ollut enemmän.
"Miksi en saa luettua enemmän kirjoja tai opettele laittamaan paremmin ruokaa, vaikka aikaa olisi vaikka kuinka" "Miksi en voisi vaikka siivota useammin kun sitä ylimääräistä aikaa on paljon"
Olen itseäni kohtaan vaativa ja poden huonoa omaa tuntoa siitä, että hukkaan aikaa ja en ole tarpeeksi aikaansaava. Mutta kun ei vain riitä energia ja motivaatio kovin moneen juttuun. Priorisoin luonnollisesti itselleni tärkeimmät asiat ja teen niitä yleensä päivien alkupuolella, jonka jälkeen on vaikea esimerkiksi "pakottaa" itseäni opiskelemaan sijoittamista. Käytän sanaa pakottaa, koska hyvin harvoihin asioihin minulla löytyy luonnollista motivaatiota, joten joudun patistamaan itseäni saadakseni itseni niiden pariin, vaikka rationaalisesti ajateltuna
ne jutut olisivat semmoisia joita haluaisin oppia ja osata. "Mikä minussa on vialla kun niin harvat asiat kiinnostavat". Iltaisin kun olen miettinyt kuluneita päiviä niin on alkanut masentaa, koska hyvin harvoin olen saanut tehtyä asioita sen vertaa, kuin omissa visioissani haluaisin saada tehtyä.
Nyt kun olen löytänyt syitä käytökselleni niin osaan olla armollisempi ja ymmärtäväisempi itseäni kohtaa.

Olen kuitenkin optimistinen tulevaisuuden suhteen ja oon saanut jo hyvää kehitystä aikaiseksi näiden asioiden suhteen.
Korona ja muut random vastoinkäymiset on nyt hieman vaikeuttaneet asioita, mutta siitä huolimatta varsinkin viime kesän ja syksyn aikana tuli saatua paljon hyviä juttuja aikaan ja ei oo mitään syytä miksi kehitys ei jatkuisi positiivisena jatkossakin. Tämmöiset tunnelmat tällä kertaa :D Toivottavasti pikkuhiljaa pystyisin laittamaan
positiivisempiakin postauksia :)

Btw, tässä on loistava pätkä jossa moneen juttuun pystyin samaistumaan:


Sappa
Viestit: 110
Liittynyt: 19 Tammi 2007, 23:44
Paikkakunta: helsinki

Re: Niska@plo

Viesti Kirjoittaja Sappa » 16 Maalis 2021, 04:17

Tsemmpiä Niska!
(h)
Ite kärsiny paljolti samanlaisista oireista. En koe että 2 vuotta olisi ikinä yhtäjaksoisesti ikinä jatkunut, mutta lähelle mennään. Lokeroisin omat oireeni jonnekkin dystopian ja kaamos masennuksen välimaastoon. Hyvin samanlaisista lähtökohdista ponnistetaan, niin laitan tähän jotain juttuja mitkä itellä toiminut. Tuntus ettei itellä enää ole ollut huonoja kuukauisa pariin vuoteen. Huonoja viikkoja toki, mut vittuuks sille mahtaa?

-pitkäkestoinen alentunut mieliala
-vähentynyt energia tai aktiivisuus
-unettomuus
-heikentynyt itseluottamus
-riittämättömyyden tunteet
-keskittymisvaikeudet
-usein toistuva toivottomuus
-tunne, ettei selviä arkielämän vaatimuksista
-vähentynyt kiinnostus sukupuolielämään tai muihin mielihyvää tuottaviin asioihin (runkkaan kyllä)
-sosiaalinen vetäytyminen
-vähentynyt puheliaisuus
-jatkuva ajankäytöstä huolehtiminen
-alituinen itsensä kritisoiminen
-väärin ymmärretyksi tuleminen
-suru
-epäterveelliset coping-strategiat
-liiallinen ajan "tuhlaaminen"

Yllä olevista voin helposti sanoa kärsineeni.

Ongelmat täytyy ratkoa yksi kerrallaan. Kun saa muutaman ratkottua,niin loput alkaa pikku hiljaa katoamaan kuin itsestään. Lähtisin ratkomaan helpoimmasta.

Sosiaaliseen vetäytymiseen
Tätä on ainakin helppo lähestyä. Laita viesti vaikka äitille että voisin tulla kahville. Äiti tykkää vaikka oisitkin vähä perseestä omasta mielestä. Kavereiden kanssa tekee mieli olla vähän energisempi ja se voi tuntua vaikealta. Mutta kaverit antaa saatanasti voimaa. Sitä huomaa että vaikka kotoa lähtiessä "tiesi" olevansa paskaluuseri jaksoi ja pärjäsi kavereiden kanssa varsin hyvin. Ei ehkä ollut ihan kaikista hauskinta, mutta silti huomenna on kivempi herätä verrattuna että olisit kotona tehnyt jotain "aikaansaavaa".

-epäterveelliset coping-strategiat
Nämähän on jotain mitä me tehdään. Ja eihän me jakseta tehdä oikein mitään. Lisäksi koitetaan vielä olla niin saatanan kunnollisia. Oma elämä ollu aina vähän päihteiden kanssa veitsen terällä tasapainoittelua. Ei tietenkään mikään ihme, että koittanut niillä myös huonoa oloa toisinaan paikkailla. Sulle kuvittelisin tämän olevan ruokavalio? Been there done that. Oon ollu iha vitun läski ruma ja muutenki paska idiootti luuseri. Jos ikinä ajattelet noin niin lopeta. Ruokavalio on tosi helppo fiksaa. Ostat kaupasta paljon kamaa kerralla. Jos päädyt heittämään lohifileen roskiin monta kertaa, niin oikei oot paskempi kuin minä. Kauppaan menoa auttaa ostoslista. Se on sitä tehokasta ja järkevää ajankäyttöä kanssa jota me arvostetaan. Parmpi kokkihan sitä haluais olla itse kukin. Mieti mitä haluut syödä ja googlaa "healthy 30 min donuts" ja ehkä löydät jotain helposti lähestyttävää.

Halua muutokseen ja tahdon voimaa kysytään. Sanosin et itelle ruokavalio on kaiken A ja O. Keto dietti on nii saatanan tiukka ja antaa meillyttäviä ja selkeitä tuloskia. Vyötärölle sekä päälle. Luulisin et mikä tahansa "terveellinen" ruokavalio toimii kyllä.

Lueskelin ja Youtubettelin paljon self improvement- matskua. Nää voi olla todella myrkyllisiä kans ja lisätä paskuuden tunnetta. Ei kannata jäädä koikkuun. Joitain joista tykkäsin oli kaikki Budhismi shitti, Kuinka olla välittämättä paskaakaan-kirja ja Youtubesta ainakin JRE ja https://www.youtube.com/channel/UCtUId5 ... dDy7DgaQ7w. Idiootit ympärillä-kirja auttoi myös ymmärtämään idiootteja ympärilläni ja hyväksymään omaa idiouttuuttani. Power of habbit kirjalle kans :tup:

Meditointia koitin vaikka sun millä tavalla. Ei oikein onnistunu. Helpoimmalle tuntu "micro-meditointi". Siinä käyännössä meditoit aina kaks kertaa päivässä hampaita pestessä, etkä räplää sitä puhelinta. Hyvänä päivänä myö jonoissa ja käppäillessä. Tää ei kuitenkaan pysynyt.
Wim Hoffasin ehkä jonku 4kk about 5 kertaa viikkoo. Kylmiä suihkuja otan edelleen paljon. Tykkään kuinka voin ajatuksella hallita et eihän tässä mitään ja olla chilli. Wimin hengityksestä saatava selkeä fyysinen efekti ja about vartin päivässä vievä "aktiivinen meditointi" teki tästä itselle ylivoimaisen meditointi methodin. Ens kerralla kun down, pitää muistaa aloittaa taas hengittelemään.

Nyt on ollut aika pitkään enimmäkseen tosi hyvä olla. Sanoisin että. Tälleen harmaassa loska paskassa rämpiessä kuvittelen huomaavani myös D-vitamiinin oli miten oli placebot auttaa jopa nukahtamiseen. Nukkumaan ois kyllä kiva oppia. Urheilusta saa kuitenkin energiaa. Vaikka tuntuu, ettei jaksaisi viedä ees roskia salille kannattaa mennä. Kuunntelee sit kroppaa ja mieltä ja tekee minkä pystyy. Voit heti paremmin.

GL pöytiin! Muista et ei oo pakko pelaa. Oot musta ihan yhtä hyvä tyyppi, vaikket enää ikinä grindaiskaan Niskalimassa.

ManCityzen
Viestit: 2
Liittynyt: 10 Loka 2020, 12:21

Re: Niska@plo

Viesti Kirjoittaja ManCityzen » 16 Maalis 2021, 08:16

Joo kaikkea hyvää ja kohta tosiaan (toivottavasti) pääsee golfaamaan!

Oman ajatusmaailman ja hyvinvoinnin suhteen minun mielestäni hyviä juttuja ovat olleet:
Naval Ravikant, podcastit ja jotain luettavaakin taitaa löytyä ainakin Farnam Streetiltä
Dr. Laurie Santos, Happines Lab podcastit ja Yalen yliopistolla on myös tarjolla verkkokurssi: Science of Well-Being

Kannattaa tietysti yrittää löytää itselleen sopivia juttuja. Ehkä pääasia on se, että pääasiaan kannattaa kehollisuuden lisäksi panostaa myös.

Korpisoturi2
Viestit: 65
Liittynyt: 19 Huhti 2009, 21:16

Re: Niska@plo

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi2 » 16 Maalis 2021, 11:47

Voimia!

Tiedostaminen on tärkeä ensi steppi parantumisen alkamiselle.

tangamash
Viestit: 557
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 11:24
Paikkakunta: Siperia

Re: Niska@plo

Viesti Kirjoittaja tangamash » 16 Maalis 2021, 12:55

Korpisoturi2 kirjoitti:
16 Maalis 2021, 11:47
Voimia!

Tiedostaminen on tärkeä ensi steppi parantumisen alkamiselle.
+1. Ja riittävän kauan kun on vatvonut asioita, se viimmenen steppi on hyväksyä, että on asioita mitkä ei muutu vaikka miten yrittäis. Ja sitten elää sen mukaista elämää ja tehdä siitä mielekästä.

Niska_14
Viestit: 528
Liittynyt: 26 Marras 2008, 22:14

Re: Niska@plo

Viesti Kirjoittaja Niska_14 » 17 Maalis 2021, 14:17

Hyviä kommentteja tullut kiitos.
-epäterveelliset coping-strategiat
Nämähän on jotain mitä me tehdään. Ja eihän me jakseta tehdä oikein mitään. Lisäksi koitetaan vielä olla niin saatanan kunnollisia. Oma elämä ollu aina vähän päihteiden kanssa veitsen terällä tasapainoittelua. Ei tietenkään mikään ihme, että koittanut niillä myös huonoa oloa toisinaan paikkailla. Sulle kuvittelisin tämän olevan ruokavalio?
Tahdon vielä selvennyksen vuoksi mainita että se lista oireista minkä laitoin, oli siihen itse sairauteen liittyviä, eikä nimenomaan kaikki ne joita itselläni on. Koskaan ei ole ollut pakonomaisia ruokaan tai päihteisiin liittyviä mielitekoja. Jotain videopelien(cs,csgo) pelaamista 10h päivässä viikkojen ajan joo on ollut, mutta en tiedä kuuluuko se tuohon. Elän terveellistä arkea mitä tulee ruokavalioon ja urheiluun nykyisin, mutta ei myöskään tule omantunnon tuskia jos ryypätään viikko putkeen kaveriporukalla jossain lomalla. Tai no tottakai se ärsyttää katkaista hyvä suorittamisen putki ja "pilata graphi" :-D , mutta haluan tietenkin nauttia myös noista hetkistä enkä kehkeytyä miksikään täydelliseksi bodymunkiksi. Ne on aikalailla tietoisia päätöksiä laittaa ranttaliksi omalla osallani ja hyväksyn seuraukset jo etukäteen sitten.
Halua muutokseen ja tahdon voimaa kysytään. Sanosin et itelle ruokavalio on kaiken A ja O. Keto dietti on nii saatanan tiukka ja antaa meillyttäviä ja selkeitä tuloskia. Vyötärölle sekä päälle. Luulisin et mikä tahansa "terveellinen" ruokavalio toimii kyllä.
Agreed. Ruokavalio+salihommat on olleet mun parhaat positiiviset rutiinit koronan sairastamisen jälkeen ja sitä kautta saan paljon hyvää tekemisen meininkiä elämään. Noista olen saanut jatkuvasti sitä eteenpäin menemisen tunnetta.

Oon huomannut että suurimmalla osalla jutuista joista kiinnostun pidempiaikaisesti, on ollut yhtäläisyytenä se että niissä sitä tulosta ja kehitystä voi jollain tapaa seurata. Ravintoasioista kiinnostuin kun dieettiä varten piti alkaa laskemaan kaloreita ja makroja ja seurata kehitystä puntarilta. Videopeleissä kiinnostun vain semmoisista joissa pelataan muita ihmisiä vastaan ja on joku ranking systeemi jonka avulla voi vertailla omaa tasoaan toisiin. Salihommissa tekeminen on mielekästä niin pitkään kun kehitystä jollain tavalla näkee, nostamalla enemmän rautaa, lihasmassan kasvu tai että rasvaprosentti laskee. Golfissa on tasoitussysteemit. Pokerissa tietenkin voi mitata monella tapaa..

Sitten kun tullaan näihin meditointeihin ja venyttelyihin sun muihin hyvinvointia edistäviin juttuihin niin ei riitä tahdonvoima ja kurinalaisuus jatkaa kovin kauaa, kun ei näe tai koe tarpeeksi hyötyjä ja kehitystä.
Lueskelin ja Youtubettelin paljon self improvement- matskua. Nää voi olla todella myrkyllisiä kans ja lisätä paskuuden tunnetta. Ei kannata jäädä koikkuun. Joitain joista tykkäsin oli kaikki Budhismi shitti, Kuinka olla välittämättä paskaakaan-kirja ja Youtubesta ainakin JRE ja https://www.youtube.com/channel/UCtUId5 ... dDy7DgaQ7w. Idiootit ympärillä-kirja auttoi myös ymmärtämään idiootteja ympärilläni ja hyväksymään omaa idiouttuuttani. Power of habbit kirjalle kans :tup:

ManCityzen kirjoitti:
16 Maalis 2021, 08:16


Oman ajatusmaailman ja hyvinvoinnin suhteen minun mielestäni hyviä juttuja ovat olleet:
Naval Ravikant, podcastit ja jotain luettavaakin taitaa löytyä ainakin Farnam Streetiltä
Dr. Laurie Santos, Happines Lab podcastit ja Yalen yliopistolla on myös tarjolla verkkokurssi: Science of Well-Being

Jooh kattelin jo muutamat mielenkiintoisimmat noista, ty.

Nyt on ollut aika pitkään enimmäkseen tosi hyvä olla. Sanoisin että. Tälleen harmaassa loska paskassa rämpiessä kuvittelen huomaavani myös D-vitamiinin oli miten oli placebot auttaa jopa nukahtamiseen. Nukkumaan ois kyllä kiva oppia. Urheilusta saa kuitenkin energiaa. Vaikka tuntuu, ettei jaksaisi viedä ees roskia salille kannattaa mennä. Kuunntelee sit kroppaa ja mieltä ja tekee minkä pystyy. Voit heti paremmin.
Kiva kuulla että hyvin menee ja jatkahan beastaamista :beer2: . Vedän päivittäin B,C,D-vitamiinit, magnesiumia,sinkkiä sekä omega-3. Nukkumisessa ei sinänsä ole ollut isompia ongelmia. Ongelmia tulee jos yritän vaikuttaa siihen unirytmiin itse ja aika usein sitä yrittää aikaistaa ja muutella näiden pokerijuttujen takia niin sitten tulee heikomman unen jaksoja.
Korpisoturi2 kirjoitti:
16 Maalis 2021, 11:47


Tiedostaminen on tärkeä ensi steppi parantumisen alkamiselle.
+1
Ja riittävän kauan kun on vatvonut asioita, se viimmenen steppi on hyväksyä, että on asioita mitkä ei muutu vaikka miten yrittäis. Ja sitten elää sen mukaista elämää ja tehdä siitä mielekästä.
+1
GL pöytiin! Muista et ei oo pakko pelaa. Oot musta ihan yhtä hyvä tyyppi, vaikket enää ikinä grindaiskaan Niskalimassa.
ty ty

Pokerman82
Viestit: 2197
Liittynyt: 01 Tammi 2018, 16:54

Re: Niska@plo

Viesti Kirjoittaja Pokerman82 » 21 Maalis 2021, 03:14

Aika monta juttuu tunnistin ittestäni tosta viime vuonna, about kaikki. Onnee peleihi ja elämää, pistä ne nivaskaa demonit ja kalat💪

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”