Kuha on varaani

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit

Re: Kuha on varaani

ViestiKirjoittaja kaapi » 31.07.2018 14:57

Siistiä jos jatkat blogia!
Niin, mites pelit? Oot omaha-huppia vissiin pelannu (jossain videolla vilahdit). Onko omaha tarkoitus kehittää pääpeliksi?
kaapi

ViestiKirjoittaja Pixyl » 01.08.2018 9:04

Nyt kun nämä pokeri clubit ja asian appsit on alkaneet yleistymään, niin kuuluuko sinun peleihisi nämä?
Pixyl

ViestiKirjoittaja Fiilismies » 08.08.2018 17:58

Pelit on sujunut erinomaisen hyvin. Viimevuonna tosiaan voitin +800k~ ja tämä vuosi on jo 7 figseissä. Graafia en viitti postata ainakaan kesken vuotta ettei iske huonot karmat.

Selkeesti nettipokeri ei edelleenkään oo kuollut, mutta huonompaan suuntaan tuntuu silti kokoajan menevän. Kun vertaa vuotta 2015, joka tais olla eka vuos kun pelasin jo jotain vähän merkittävämpiä pelejä (nl2k) ja vuotta 2018 niin 2018 on kuin hylätty aavekaupunki jossa elämä ennen kukoisti. Vielä 2015 ja 2016 alkuun saakka starsilla taisteltiin yötä päivää siitä kuka saa holdata huppilobbyjä ja kuka rinkilobbyjä (2-10k). Foorumeilla seurattiin pelejä aktiivisesti, powerrankingeja päiviteltiin kokoajan ja uusia hu4rollzeja sovittiin jatkuvalla syötöllä. Tullaan vuoteen 2018 ja kaikki on muuttunut. Starsin huppipöydät on muutettu zoomeiksi ja scene on täysin kuollut. Regut ei pelaa keskenään enään kuin harvoin, koska syytä siihen ei enää ole (ennen taisteltiin rajallisesta määrästä huppipöytiä ja jos sait taistelua itsellesi pöydän sait pitää myös siihen tulleet paistit itselläsi). HUNL threadia 2+2 ei oo päivitetty varmaan vuosiin ja high stakes thread on täysin kuollut (vertaa aiempia vuosia). HSDB:tä ollaan myös ilmeisesti kuoppaamassa: "HSDB is a gossiping joke and has no data for the month of July and for the second time in almost 10 years we are starting this thread without High Stakes results... And, as with all things, not much of a future at all. But, needless to say, we will soldier on into oblivion."
Ringeissä pelaa keskenään enään realtime assistancea käyttävät hybridibotit ja pelit pyörii muutenkin lähinnä ainostaan kun paisti ilmaantuu peleille ja seatscripterit täyttää pöydän instana.

Huolimatta siitä, että 2018 on todnäk huonoin vuosi pelata nettipokeria yli 15 vuoteen on mun tulokset ollu äärimmäisen hyviä. Suurimmat voitot oon tehny nl5k, nl10k ja nl20k hupeissa reguja vastaan sovituissa ja ei sovituissa mittelöissä eniten eurosaiteilla ja starsilla. LlinusLlovea(huhuttu käyttävän kyseenalaisia apuohjelmia), bussikuskia (40and7, huhuttu ja todennäköinen botti) ja OBORRAA(varma botti, bännätty starsilta) lukuunottamatta tuntuu, että mulla on hyvä - aika hyvä - marginaalinen etu kaikkia reguja vastaan ketä mua on suostunu pelaamaan, ja tulokset on ollu sen mukaisia.

Kuitenkin nyt tuntuu, että ne actionit mitä vielä tänä vuonna oon saanu on alkanu tyrehtyä ja kohta alkaa olla aika kääntää sivua nettiteksusta. Selkeimmät vaihtoehdot tulevaisuudessa on livepelit ja omaha. Mun käsityksen mukaan livepokeri voi edelleen erittäin hyvin, ellei jopa paremmin kuin ennen ja nettiomahassakin value on hyvä. Omahaa tosiaan oon lätkiny netissä aina sillon tällön, kun ei oo muita pelejä ollu ja energiatasot on ollu korkeella. Biittaan varmasti plo500-1k, mutta itsekuri ei oikeen riitä noita tasoja pelaamaan vaan pelaan mielummin plo2k huppeja yms vaikka oon erittäin todennäkösesti -ev niissä. Longterm kuitenkin uskon että +ev päätös pelata hetken aikaa -ev pelejä, kunnes käännän ne +ev peleiksi (oppirahat)

Riku kirjoitti:Olet käsittääkseni hieronut paljonkin PioSolveria joten mistä koostuu perinteinen labrasetti? Onko yleisiä osa-alueita joissa regut ~nl500 leakkaavat johon midstakes vetureiden tulisi kiinnittää huomiota? Kuinka käyt läpi databasea löytääksesi systemaattisia virheitä omasta pelistäsi?

Aikasemmin runnasin scripteillä kaikenlaisia juttuja ja loin omaa perustrategiaa, mutta nykysin ollut vähän laiskempi. Aika monessa spotissa mietin, että "miten GTO (pseudoGTO) tän pelais ja jos en osaa ite päätellä tai en oo varma siitä niin meen runnaa sen spotin piosolverilla läpi. Näitä spotteja tulee muuten jatkuvasti, vaikka olis kuinka paljon siellä labrassa hinkannu aiemminkin juttuja.

Lyhyesti sanottuna Nl500 pelaaja leakkaa eniten kaikessa, eli joka osa-alueella :-D Samoni leakkaa myös nl5k pelaaja, mutta paljon vähemmän. Nl500 pelaajana koittaisin aktiivisesti ettiä pelistäni virheitä ja koittaisin oppia ja kopioida parempia pelaajia. Tuntuu että suurin osa midstakes pelaajista pelaa niiden omaa tylppää strategiaa tyytyen siihen eikä yritä päivittää sitä aktiivisesti.

Pixyl kirjoitti:Nyt kun nämä pokeri clubit ja asian appsit on alkaneet yleistymään, niin kuuluuko sinun peleihisi nämä?

Oon aikasemmin pelannu jossain siellä sun täällä, mutta oon aika varma siitä, että mua vastaan on minimissään pelattu kimppaa ja oonkin jättäny nää pelit muille.
Fiilismies

ViestiKirjoittaja Fiilismies » 16.08.2018 7:23

Päivitellääs vähäsen kun uni ei tuu.

Otin vajaa viikon pokeribreikin ja tääkin päivä oli tarkotus pelata cs, kunnes kuulin et starsilla pyörii hyvät 10k zoomit ja satuin avaa softat. Sain sovittua matsin DeanoSupremon kanssa ja lätkittiin +10h nl10k huppia. Koko matsin ajan tuntu, että vihu runnaa liian hyvin ja isot potit tuntu menevän väärään suuntaan. Normaalisti quittaan aika nopeesti jos fiilis ei oo kohillaan, mut nyt tuntu siltä et edge on liian suuri hukkaan heitettäväks. Noh runihan sitten käänty ja pelattiinki aamu 8 asti kunnes vihu veti töpselin seinästä. Vihun ragequit oli tyydyttävin juttu hetkeen.

Kuva

Selkärangan katkaisu:
Kuva
Muita isoja potteja:

Kuva

Kuva

coolertown = best town
Kuva

tää jätkä on muuten nitti
Kuva

Kuva

Tilttaavin runoutti hetkeen
Kuva

tää jätkä on muuten tukkimiehen kirjanpidon mukaan karvaa vaille 100k yli aiEV:n mua vs.

Kuva

Kuva
Vanha sanonta: "älä bluffaa nutseja vastaan"
Kuva

Päivän saldo: net +50k, ev +80k. Katotaan jos huomenna jatkuis pelit.

Teen varmaan jossain vaiheessa kollaasin vuoden sickeimmistä jaoista. Tänä vuonna on pelattu sellasta katupokeria, et jopa itse jungleman olis ällistyny miten härskisti nappei on paineltu. Nyt nukkumaan, laters.
Fiilismies

ViestiKirjoittaja Mattu » 16.08.2018 14:38

Selkärangan katkaisu

Ohan toi AK:n kääntö pilliks nyt ihan hirvee line tos, vai kuinka?
Vittu kun vituttaa että pelaa itse täydellisesti mutta vittu pakka on rikattu
Mattu

ViestiKirjoittaja Vakonen » 16.08.2018 15:17

Mikset painele tolla TJs flopilta kalkkuja keskelle päin kun floppaat gutari + fd? Ois varmaa jees peli ku sais pakkaan AK, AQ ja monii muit random käsii vai onko niin nitti vihu et 4bettaa vaan kuvapareja?
Vakonen

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja 58s » 16.08.2018 17:09

Ootko saanut redbaronia vastaan paljon käsiä pelattua? Ootko sitä mieltä, että edgeä löytyy?
58s

ViestiKirjoittaja Fiilismies » 16.08.2018 17:20

TJs olis ehkä pitäny painaa flopil ja melkee aina painanki. Vihu oli betannu yleensä nois pienempää sizingii ja sain kutinan et nyt siel on ehkä sellane käsi joka ei foldaa ni yritin halvemmal realisoida equityjä.

AK kääntö pilliks oli bluffi joka ei toiminu, ei sitä kai sen enempää voi analysoida. Jokaises spotis pitää joskus bluffaa jos haluu pelata GTO:ta.

Redbaronia oon pelannu jonku verran ja aika weakisti se on tuntunu pelaavan aina huppia. Ei oo mikään pelottava vihu missään nimes niinku esim LLinus (kärkipään veturi siltikin). Redbaroniin voi olla et on pieni etu suuntaan tai toiseen mut hyvin marginaalinen. Lähinnä siin on se et se äijä pelaa niin hitaasti ja niin kyylää eikä edge oo iso kumpaakaan suuntaa niin en oo jaksanu hirveesti enää kalistella sarvia sen kanssa, eikä sekään oo tullu mua haastaa aikoihin.
Fiilismies

ViestiKirjoittaja CopperMill » 14.09.2018 14:49

Fiilismiehellä menossa kova syyskuu,ensin 256 000€ livestä ja nyt Partyltä 237 000$
Jos tulos oli jo aiemmin seitsemän numeroinen tälle vuodelle niin joko lähestyy total kaks miljoona pian?
CopperMill

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Fiilismies » 15.09.2018 0:32

Barcasta tosiaan rahastin 256k 2. sijalla 25k€ High Rollerista. Turnauksen voitti turnauksen ylivoimasesti huonoin pelaaja, mutta onhan se hyvä, että paistitkin välillä paalaa. Oltiin 3-kätisessä hupipelaajan ja David Petersin kanssa. Petersillä oli merkkejä vajaa 2m ja paistilla ja mulla 300-400k mieheen. Gameplan tuntu selvältä: nittaan kunnes löysä hupipelaaja pelaa ittensä ulos (payjump) ja yritän taistella hupista voiton jos mitenkään mahollista.

Dpeters avaa 2x BTN, paisti foldaa ja maksan BB:stä Q5o:lla miniavauksen. Floppi J95 Dpeters lyö konttarin, maksan. Turni T Dpeters lyö isohkosti, maksan. River A, joka täyttää värin: J95TAccc, Dpeters menee all-in ja naureskelen hetkin omalle gameplanille ja miten tyhmältä näyttää jos tipun ennen paistia. Painoin kuitenkin maksua aika nopeesti, koska olin poiminu liveriidin vihusta ja Q2o sieltä avautukin.

Nyt saatiin jo ihan kohtalainen pino itelle ja turnays näytti valoisemmalta. En kuitenkaan tän jälkeen tainnu pystyy pelata saatika voittaa kättäkään seuraavaan 30minuuttiin, mutta hupipelaaja voitti sitäkin enemmän ja jotenkin ihmeen kaupalla onnistui tuplaamaan Dpetersiltä ja sen jälkeen tiputti sen niin että päädyttiin huppiin. Vihu pääs huppiin aika isolla chipleadilla ja pelattiin ehkä 4-5 jakoa ennenkun menin allin around 20bb:llä A4s vs vihun KTs ja ulos.

Himaan ja nettipokerin äärelle. Jokavuotinen wcoopin pakkopiippu edessä.
Kuva
Runi on tuntunu hirvittävältä ja hero on ollu tiltissä wcoopien alusta lähtien. Kun ampuu 4 entryä jokaiseen 2kiloseen, 2-4 entryä jokaiseen 5- ja 10kiloseen ja muutaman 25k highrollerin, niin rahaa palaa nopeemmin kun edes itse käsittää.

Isoilla binimäärillä oon kuitenki onnistunu saamaan yllättäen ja lopulta hyvät palautukset. Partyn 5kilosesta rahastin 78k 4.sijalla ja eilen voitin 5k knockoutin 237.5k$ arvoisesti. Käteisissä actioni on ollu taas vähäistä, mutta sitäkin tuottavampaa. bajskorvenia ja wilhashaa vs huppisessiot jäi yhteensä noin 100k$ plussalle joten nää wcoopit on ollu edellisistä poiketen jopa hyvin voitollisia ainakin toistaiseksi.

Kuva
Fiilismies

ViestiKirjoittaja Fiilismies » 27.09.2018 5:01

Pidin wcooppien jälkeen hetken lomaa ja päivät meni vanhaa kunnon cs:ää pelatessa. Wcooppien jälkeen heron ensimmäinen täsmäisku oli nl10k huppi OTB_RedBaronia vastaan. OTB vaikutti erittäin vaisulta, ei yhtään siltä pelottavalta endbossilta, mitä se joskus oli. Tästä sessiosta +60k herolle.

Seuraavaks pelattiin katyan ja bit2easyn kanssa nl20k 3-handedia. Kortti juoksi semi synkästi ja stuckkasin tähän peliin about 60k kunnes lopetettiin. Katya voitti käsittääkseni lähes 200k ja bit2easy sai parrua jaosta toiseen. Tää vika käsi summas ehkä sen runia ja kaveri heitti ihan fiksusti pyyhkeen kehään.

Kuva

2 päivän päästä bit2easy huuteli skypessä rematchia ja sitten mentiin.

Kuva

Kuva

Tästä jaosta oli tosi huono fiilis. Jotenki en nähny vihun bluffaavan tossa mitenkään ja Tx käsi tuntu erittäin todennäköseltä. En kuitenkaa oo tullu fulleja tänne kippailee joten painoin maksua ja vihu avaa 33. Tuntuu että bit2easy ei ollu ihan samalla sivulla tossa spotissa mun kanssa eikä tajunnu, että sököön turnilla melkeen koko rangen ja turnin xcallin jälkeen oon erittäin vahvoilla. Ainoostaan kippaisin tossa varmaan KJ:n ja AJ:n jos olisin AJ:lla turnin kopannu. Toki myös AK:n, mutta sen vihu jo biittaakin.
Kuva

Flopin ois voinu raisee tässä ja sillä olis pino tullukkin, mut coinflippasin jotenki maksun tässä flopilla.
Kuva

Katya sekoilee preflopissa - Todiste:
Kuva

Bit2easy sekoilee:
Kuva

Tähän floppiin vihun pitäis checkata suurin osa rangesta ainakin mun viimeisten tietojen mukaan. Ite varmaan pelaisin ton ooppina niin, et checkkaisin koko rangen ja check-shoveisin melkeen kaikki hyvät (myös A8) ja check-foldaisin AK:t yms. IP:n pitäis stäbää tohon pienesti most of the time.
Kuva

Nl20k vihuista nykysin kaikki vihut pystyy ihan mihin vaan bluffiin vaikka välillä tuntuu, että nitit näyttää pelkkkiä nutseja niin aina välillä ne yllättää. Ei sillä et tää käsi olis mikään erikoinen bluffi, mutta kuitenkin..
Kuva

Näistä peleistä voitin +175k ennenku vihut quittas. Hetken aikaa afkasin pöydissä ja good old OTB tuli hakemaan revanssia. Tällä kertaa kaveri pelas paljon terävämmin, kun mitä viime sessiossa ja oli muutenkin paljon aktiivisemmalla tuulella. Kunnioitus baronia kohtaan palasi, mutta en oo siltikään vakuuttunu siitä , että se olis mua parempi.

+85k baronilta.

Kuva

Kuva

Kuva

En ollu oikeen ihan varma, et missä mennään tän käden kohalla, kun vihu lyö 4bettiä flopilla. Jotenki tuntu siltä, et vihu ei 4bettais ylipareja flopilla ja varmaan tripsejäkin haluis träppää. Jälkikäteen olis voinu shovee turnin, mutta aika vaikeelta ratkasulta se tuntui ingame.
Kuva

Kuva
Fiilismies

ViestiKirjoittaja poloho » 28.09.2018 0:58

Ihan ok crushaamista. :-' Tosi monessa kädessä 3bet poteissa reissaat noita "keskivahvoja" holdeja (kärki, pienimmät yliparit). Miten teoriassa mielestäs, mikä tekee raisesta eniten +ev pelin näissä? Itse lähes aina tulee maksua paineltua, antaa vihun bluffata (näin myös setit useimmiten). Varmaan ku pelaa about 100kertaa pienempää ni vihut kippaa useemmin hait yms. mitä ollaan edellä ku eivät mieti kuinka kapeeta valuerangee esitetään?
Aivan timanttinen blogi, gl jatkoon! (s) (s)

Ainii ja onkohan tota barcan 25k turneeta jossain katsottavissa?
poloho

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Haazi » 28.09.2018 23:33

Tripsaat KJo ja saat maksun. Floppi tulee J-korkeana.

Mikä on ajatuksenjuoksu tuossa, kun et jatka?

-onko vihu ottanut aloitteen noissa lyömättömissä 3bet poteissa taajaan ja onko se barrel happy turnillakin?
-onko toi punainen K sun omissa isokin tekijä, että jätät flopin lyömättä?
"the hand was so sick because I was looking at the screen between the fingers when the final cards came. First I thought I had won, but then I realized that I actually lost the hand"
Haazi

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja Fiilismies » 28.09.2018 23:53

poloho kirjoitti:Ihan ok crushaamista. :-' Tosi monessa kädessä 3bet poteissa reissaat noita "keskivahvoja" holdeja (kärki, pienimmät yliparit). Miten teoriassa mielestäs, mikä tekee raisesta eniten +ev pelin näissä? Itse lähes aina tulee maksua paineltua, antaa vihun bluffata (näin myös setit useimmiten). Varmaan ku pelaa about 100kertaa pienempää ni vihut kippaa useemmin hait yms. mitä ollaan edellä ku eivät mieti kuinka kapeeta valuerangee esitetään?
Aivan timanttinen blogi, gl jatkoon! (s) (s)

Ainii ja onkohan tota barcan 25k turneeta jossain katsottavissa?

Ja välillä myös keski/pohjaparia. Yks suurimmista hyödyistä ohuessa valueraiseemisessa on se, että pystyy myös bluffaamaan siihen 348r boardiin kun vihu cbettaa. Jos vihu lyö konttaria 348 boardiin, niin sillä harvemmin on mitään. Jos raiseen tähän pelksätään bluffeja ni vihu ei irrota ikinä mitään. Jos taas raiseen siihen 8x 4x ja joskus jopa 3x käsiä, niin se joutuu miettii uudestaan et puskeeko kaikkia ylikortteja yli. Toki välillä runnataan esim A4:ää raisetessa 348 boardiin yliparia vastaan, mutta elämä on.. ja onhan meil melkeen aina 30% equityt.

Haazi kirjoitti:Tripsaat KJo ja saat maksun. Floppi tulee J-korkeana.

Mikä on ajatuksenjuoksu tuossa, kun et jatka?

-onko vihu ottanut aloitteen noissa lyömättömissä 3bet poteissa taajaan ja onko se barrel happy turnillakin?
-onko toi punainen K sun omissa isokin tekijä, että jätät flopin lyömättä?

Pääasiassa GTO mixaa jokaista actionia melkeen joka spotissa. Jos lyödään tohon Jx kädet aina niin vihu voi aika helposti alkaa adjustaamaan esim sillä, että kun checkataan niin se voi stäbää flopin joka kerta ja ajaa 3 katuu. esim. tossa spotissa cbettaan KJ mostly, välillä check-callaan ja välillä check-raiseen. Tässä spotissa olisin ottanu KJ:lla check-raisen jos ei oltais blockattu vihun värivetoja (nyt vihulla vähemmän käsiä miltä xr saa valuee ja enemmän ilmaa, joka ajaa 3)
Fiilismies

ViestiKirjoittaja Fiilismies » 29.09.2018 3:08

Flopin raiseemisesta vielä: Se raiseeminen antaa myös ennenkaikkea protectionia. Jos raiseet A4:n 348 boardissa ja vihu foldaa esim T9s:n, niin se on mun mielestä erinomainen tulos meille. Meiät outplayataan tosi usein, kun vihu turnaa equityä tai tulee jotain scarecardeja pöydälle. TT:n raiseeminen 899 boardiin on vähän kinkkisempää, kun jos vihu tulee yli niin joudutaan arpomaan eri vaihtoehtojen välillä ja semi usein ollaankin alle 10% equityllä, kun vihu näyttää yliparin. Tossa ylemmässä kädessä mixasin raisen flopilla, kun ajattelin, et 150bb deeppinä vihu ei uskalla 4bettaa meitä flopilla sen ylipareilla, koska se ajaa ittensä sisään meiän tripsejä vs suht usein sillä pelillä. Raiseemalla saan protectionia ylikorteilta, valuee 8x käsiltä ja joltain Ahigheiltä ja mulla on muutenkin aika hyvä tuntuma turnilla ja riverillä missä mennään.

Floppien raiseeminen marginaalikäsillä ajaa sut kyllä välttämättä erittäin hankaliin spotteihin, sormi menee suuhun ja lopputulos voi useinkin olla katastrofi. GTO kuitenki tekee kaikkee tollasta hyvinki isolla frequlla ja se onki varmasti isoimman ev:n stradu exploittinakin lähes aina. Trial and error tyylillä oon ite tehny mun pelistrategiasta syvempää ja moniulotteisempaa ja oon mun mielestä aika confident kaikissa ns. kinkkisemmissäkin spoteissa mihin tää näennäinen "häröily" johtaa.
Fiilismies

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Blogit