Pokerinittailua ja urheilua

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
mugman

Re: Pokeria ja urheilua harrastepelaajan näkökulmasta

Viesti Kirjoittaja mugman » 16 Elo 2017, 16:05

GNAGL kirjoitti: Mun unelma-ammattihan olisi ehdottomasti urheilutoimittaja. Mieluummin vielä sellainen pääosin kolumneja ja omia näkemyksiään kirjoittava toimittaja. Ei vaan ole minkään valtakunnan koulutusta toimittajan homman. Jotkut harrastehommat, joita oon tehnyt, ja sitten tämä blogi. Kyllä kai niiden perusteella mut palkataan jo suorilta? :-D Ihan rehellisesti sanottuna uskoisin, että itselläni asiantuntemus ja kirjoitustaito riittäisi kevyesti vertailussa nykyisiin urheilutoimittajiin. Mutta eihän kysymys ole pelkästään tuosta. Pitäisi olla koulutus, kokemusta ”oikeista” medioista ja kontakteja alan henkilöihin.
Ratkaisu on...tadaa... hirudoidforte....hirudoidforte sopii...ja blaablaa. Vai miten se yks joku mainos meni joskus telkkarissa... :-D

Ei vaan. Tästä lainatusta osioista tuli mieleen heti semmonen mahdollisuus sulle, että mitäs jos alat tubettamaan noita urheilujuttuja? Ei tarvita toimittajakoulutuksia sun muita "turhuuksia". Kontaktit tulee siinä ajan kuluessa.

Itellä ei ole mitään käryä et onko suomessa ylipäänsä yhtään urheiluun liittyvää tubettajaa, mut jos sua kiinnostaa tällaiset hommat ja tietoa löytyy niin oisko tää yks mahdollisuus? Tubettaessa voi seuraa vaikka jotain peliä ja kommentoida sitä tubessa samalla ymym. Tai purkaa siinä erilaisia urheilu-uutisia ja antaa omia analyyseja erilaisista urheilujutuista ja kaikkea muutakin urheiluun liittyvää. :)

Sori, tuli vaan mieleen tämmönen. :-D

Maikki

Viesti Kirjoittaja Maikki » 16 Elo 2017, 16:17

Loistava idea. Laitathan niitä suoria vihjeitä nyt kun oon päässyt niin tuohon betsauksen makuun.

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 17 Elo 2017, 09:54

mugman kirjoitti:
Ei vaan. Tästä lainatusta osioista tuli mieleen heti semmonen mahdollisuus sulle, että mitäs jos alat tubettamaan noita urheilujuttuja? Ei tarvita toimittajakoulutuksia sun muita "turhuuksia". Kontaktit tulee siinä ajan kuluessa.

Itellä ei ole mitään käryä et onko suomessa ylipäänsä yhtään urheiluun liittyvää tubettajaa, mut jos sua kiinnostaa tällaiset hommat ja tietoa löytyy niin oisko tää yks mahdollisuus? Tubettaessa voi seuraa vaikka jotain peliä ja kommentoida sitä tubessa samalla ymym. Tai purkaa siinä erilaisia urheilu-uutisia ja antaa omia analyyseja erilaisista urheilujutuista ja kaikkea muutakin urheiluun liittyvää. :)
Itse asiassa sattui juuri eilen tulemaan A-studiosta pätkä Suomen suosituimmasta tubettajasta. Mä en kyllä oo valmis laittamaan itseäni peliin ihan yhtä avoimesti. Jos tubettamisesta meinaisi elantonsa saada niin pitäisi saada tosi isosti suosiota ja jos saisi isosti suosiota niin oma yksityisyys olisi käytännössä mennyttä. Ei hyvä yhtälö.

En mä kyllä tubettamiseen yhtä hyvin soveltuisikaan kuin blogittamiseen. Olen ihan hyvä kirjoittaja, mutta en mikään luontainen puhuja tai esiintyjä. Tubettajalla pitäisi olla nimenomaan loistava ulosanti ja viihdyttävät jutut. Mä oon vähän sellainen "hidasälyinen" eli saatan kyllä keksiä jotain hauskaa ja viihdyttävää, jos saan rauhassa pureskella asioita. Mutta extemporee, kun pitäisi nopeasti reagoida asioihin, niin mä oon ihan suomalainen perusjamppa, joka ei saa sanaa suustaan :-D Tai toki tutussa porukassa saa, mutta ei oudossa porukassa tai tilanteessa. Kyllä mun perusluonne on kuitenkin introvertti, vaikka iän myötä ne pahimmat introvertin piirteet ovat pikkuhiljaa häipyneetkin. En mä silti edelleenkään tunne itseäni kotoisaksi isossa, oudossa porukassa tai yllättävissä tilanteissa. Mitä tutumpaa ja suunnitellumpaa elämä on, sen paremmin se mulle yleisesti ottaen sopii. Joudun työssäni jonkin verran esiintymään ja se menee kyllä ihan hyvin kunhan minulla on vain riittävästi aikaa valmistautua. Nuorempana pelkäsin esiintymistilanteita koulussa ihan hervottomasti, mutta kyllä se ikä ja kokemus vaan muuttaa ihmistä. Nykyään sellaiset normaalit esiintymistilanteet menee ilman mitään suurta jännitystä. Pieni jännityshän on pelkästään hyvästä, jotta on skarppina.

Vähän lähti rönsyilemään teksti tuosta tubettamisesta, mutta pointti tosiaan se, etten koe soveltuvani tubettamiseen riittävän hyvin. Kiitos kuitenkin ideasta! Laittoi oikeasti ihan kunnolla pohtimaan asiaa ja itseään.

Ilves hävisi sitten eilen Ässille 0-2. Ihan 50-50 -peli oli ja olisi voinut kääntyä kummalle tahansa. Olisi se toki ollut kiva nähdä Ipaltakin maali, mutta säästetään ne sitten tärkeämpiin paikkoihin. Illan ehdottomasti paras asia oli se, että Sami Sandell teki paluun tositoimiin! Todella hieno mies, sitkeä kuin mikä ja loistava pelimanni. Jos maailmassa on jotain oikeutta niin saa nyt vihdoin ja viimein pelata ehjän kauden. Voisi vaikka varmuuden vuoksi jättää välin sen Liigakauden kirotun kahdeksannen ottelun, jossa on nyt kaksi kertaa loukkaantunut vakavasti. :-D

Senttisatlasta eilen vitossija. Jabissa ensin tuplat, mutta myöhemmin massiivisessa potissa turpaan JJ vs AK vs AK. Olisi varmistanut tuon voitto rahasijan, mutta eipä tietenkään. Edellisen 17 senttisatlan tiketistä olen mennyt ainoastaan kaksi kertaa rahoille! Eipä nuo siis rahallisesti viime aikoina paljoa ole tuottaneet. Kaikki flippituurit ajoittuvat senttisatlan alkuun. Finussa ja Jabissa ei sitten yleensä paljon happea saa.

Tänään saatan pelata reilun viikon tauon jälkeen enemmänkin pokeria illalla, mutta täytyy nyt katsoa mikä on fiilis illalla. Jotenkin ei jaksaisi taas kokea sitä alkuillan biittikärsimystä :P Pitäisiköhän sitä pelata pelkästään loppuillan turneet?

mugman

Viesti Kirjoittaja mugman » 17 Elo 2017, 15:57

GNAGL kirjoitti:
Vähän lähti rönsyilemään teksti tuosta tubettamisesta, mutta pointti tosiaan se, etten koe soveltuvani tubettamiseen riittävän hyvin. Kiitos kuitenkin ideasta! Laittoi oikeasti ihan kunnolla pohtimaan asiaa ja itseään.
Eipä mitään. Ehkä joku muu sai tosta idean alkaa sporttitubettajaksi. Olen myös introvertti ja ollaan näemmä aika samanlaisia tässä suhteessa. Tosin jännitän esiintymisiä edelleen sairaasti. :-D

Jos kuitenkin joskus haluat haastaa itsesi, niin tuossa olisi yhtenä vaihtoehtona hyvä "työmaa" jolla haastaa. :-D

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 18 Elo 2017, 11:18

mugman kirjoitti: Jos kuitenkin joskus haluat haastaa itsesi, niin tuossa olisi yhtenä vaihtoehtona hyvä "työmaa" jolla haastaa. :-D
Ei tuo mikään täysi mahdottomuus olisi jos vaikka joskus kokeilisi ensin jotain videoblogia ja innostuisi siitä. Ihan vielä ei kuitenkaan ole sen aika.

Pokeri-illaksi se meni eilen. En tiedä, jotenkin kesäloman aikana katosi sellainen polte pokerin peluuseen. En muista milloin olisi ollut yhtä vastenmielistä pokerin pelaaminen kuin eilen. Ei jotenkin yhtään kiinnostanut eikä ollut sydän mukana pelaamisessa. Niinpä vedinkin lopulta normaalia pienemmän session ja jätin osan turnauksista reggaamatta.

Pokeri-illat valitsen yleensä sen perusteella minä iltana ei ole mitään ohjelmaa tai urheilurintamalla mitään mielenkiintoista. Aika monta kertaa se session aloittaminen tuntuu vähän vastenmieliseltä, mutta sitten se peli kuitenkin imee mukaansa ja session edetessä pelaa täydellä innolla. Eilen ei tullut missään vaiheessa tuollaista imua. Kyllä tuo varmasti jonkin verran näkyi pelaamisen tasossakin. En missään tapauksessa ollut terävimmilläni. Runit olivat varmaan aika keskimääräiset (jopa alkuillasta!) eli sillä rintamalla ei mitään isoa itkettävää. Rahastuksia taisi tulla 6-7 kpl. Yksi kolmossija tuli Microgamingin vitosen bountysta ja lisäksi kaksi finaalipöytäbubbletusta. Taisi hieman tappion puolelle jäädä sessio. Oikeastaan siis kaikin puolin aika tylsä pokeri-ilta. Ei tapahtunut mitään erityistä ja oma pelifiiliskin oli alhaalla.

Viikonlopun ohjelma ei näytä kovin herkulliselta. Sekä omaa että emännän puolen sukua tulee nähtyä. Tänä iltana on ensin syntymäpäivät. Huomisessa en sitten osaa sanoa kumpi on karmeampaa, se että joutuu menemään hautajaisiin vai se että joutuu Riihimäelle! :-D Mummoni veli nukkui muutama viikko sitten pois leukemian uuvuttamana. Eli pitkän ja hyvän elämän ja sellaisen jälkeen kuolema on aina helpompi hyväksyä kuin jos lähtö tulee äkillisesti nuorempana. Hyviä muistoja jäi itselleni miehestä, monet kalastusreissut tuli lapsena hänen kanssaan tehtyä mökillä, jonka hän omisti lähellä mummolaani. Oli aina mukava ja hyvällä tuulella. Todella tyylikäs mies, jolle ehdottomasti haluaa huomenna käydä jättämässä jäähyväiset. Jää jopa Valioliigalauantai kakkoseksi, mikä on aika kova uhraus multa! :-D

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 21 Elo 2017, 10:54

(Osittain) vähän erilaisesta viikonlopusta siirrytty takaisin arkeen. Lauantaina tuli tosiaan oltua hautajaisissa. Vaikka itse ateisti olenkin niin kirkolliset hautajaiset puolustavat mielestäni erittäin hyvin paikkaansa. On erittäin hyvä asia, että läheiset saavat tuollaisen selkeän tapahtuman jättää jäähyväiset ja muistella pois nukkunutta. Useinhan hautajaiset saattavat sinänsä olla aika ahdistavia, mutta silti tarpeellisia tapahtumia, näin uskon. Nämä hautajaiset, joissa lauantaina olin, olivat voisiko sanoa jopa ”mukavimmat” hautajaiset, joissa olen koskaan ollut. Silloin kun ihminen elää hyvää elämää 85-vuotiaaksi saakka, niin kaikkien on kohtuullisen helppo tavallaan hyväksyä se kuolema. Nyt kun kyseessä oli vielä henkilö josta kaikki läheiset ja tuttavat aidosti pitivät, niin ilmapiiri muistotilaisuudessa oli todella positiivinen. Yhdessä muisteltiin hymyssä suin vainajan elämää ja yhteisiä tapahtumia.

Itse en ole luonteeltani mikään vanhojen asioiden vatvoja ja muistelija, mutta lauantain tilaisuus laittoi kyllä pitkästä aikaa minutkin muistelemaan vanhoja. Lapsena vietin joka kesä monta viikkoa mummolassa Pohjanmaalla. Vaikka olenkin kaupunkilaispoika syntyjäni, niin tykkäsin tuolloin viettää ison osan kesälomastani tuolla maaseudulla. Siellä oli kaksi mukavaa ja turvallista paikkaa lähekkäin. Mummolassa vietin toki pääosan ajastani, mutta aina kun teki mieli vaihtelua niin olin tervetullut vajaan kilometrin päässä olleelle mökille, joka sijaitsi Lappajärven rannalla. Nyt kuolleen mummoni veljen mökille siis. Lukemattomat kerrat kävin kalassa mummoni veljen kanssa, milloin pilkillä, milloin virvelöimässä ja milloin ihan vaan verkoilla. Lappajärvestä sai tuolloin verkolla siikaa roppakaupalla. Savusiikaa oli siten aina tarjolla eikä sitä osannut jotenkin arvostaa riittävän paljon. Savusiikahan on aivan loistavan makuista herkkua ja pirskatin kallista jos sitä kaupasta nykyään ostaa. Tuolloin sitä oli tarjolla niin paljon, että vähän jopa kyllästyin siihen. Muistotilaisuudessa olikin nyt lauantaina itsestäänselvästi siiasta tehtyä kalakeittoa ruokana. Hienoa miestä ja hienoja kesämuistoja kunnioittaen. Siika liittyi jollain tavalla miltei kaikkien hautajaisvieraiden muistoihin, sillä mummoni veli jakeli verkolla pyydystämiään siikoja auliisti, ilmaiseksi kaikille tutuilleen. Hieman tässä tahtoo tulla jopa nytkin kyyneltä silmään kun näitä kirjoittelee. Mahtavia kesiä sai tuolla Lappajärven maisemissa lapsena viettää lämpimien ihmisten ympäröimänä. Jos yritän muistella lapsuuden kesiä niin oikeastaan kaikki muistot liittyvät joko tuonne Lappajärven maisemiin tai sitten jalkapallojoukkueeseen. Sellaisista peruslapsen tekemisistä kaupungissa kesällä en muista juuri mitään. Nyt on viimeinenkin vanhemman sukupolven linkki noihin kesämuistoihin siirtynyt ajasta ikuisuuteen.

No, palataanpa taas takaisin tähän päivään. Tottahan toki minä Valioliigaakin viikonloppuna ehdin katselemaan sen jälkeen kun hautajaisista kotiuduin. :-D Itse asiassa 7/9 viikonlopun matseista tuli katsottua. ManU jatkoi tykitystään, vaikka ottelu Swansea vastaan oli vaikeampi kuin viikko sitten käyty avauskamppailu. Swansea taisteli pitkään varsin tasapäisesti, vaikka peli lopussa sitten repsahtikin numerollisesti. Chelsea paikkasi avaustappionsa hakemalla komean vierasvoiton Tottenhamista, vaikka olikin välillä pitkät tovit pahasti alakynnessä. Arsenal esitti tutun Stoke-vierailunsa eli nolla pistettä tuomisina. Pelillisesti olisivat kyllä ansainneet jotain, mutta tylyys viimeisellä neljänneksellä jäi puuttumaan. Wengerin ryhmässä ei vain yksinkertaisesti ole voittajan DNA:ta.

Toistaiseksi suurin yllätys on ollut Huddersfieldin täydet 6 pistettä! Tuota oli vaikea nähdä etukäteen. Toistaiseksi Brighton on näyttänyt huomattavasti heikommalta joukkueelta kuin Huddersfield. Täytyy nyt kuitenkin katsoa mihin suuntaan voimasuhteet asettuvat kun Huddersfieldin alkuinto laantuu. Huipputärkeää tällainen alku joka tapauksessa ylivoimaiselle ykkösputoajasuosikille on.

Viikonlopun antisankarit löytyivät West Hamin riveistä. Marko Arnautovicilla pimeni taas yläkerrassa ja mies hankki aivan järjettömän punaisen. Loistavasti West Ham miehen alivoimallakin nousi kahden maalin takaa tasoihin ja sääliksi kävi kun toinen kaveri meni sitten vielä kämmäämään lopussa komean tasapelipinnan. Uransa ehtoopuolella pikkuhiljaa oleva Pablo Zabaleta tyrkkäsi lopussa typerästi vastustajaa selästä rankkarialueella ja Soton iski pilkulta voittomaalin. Ei ole tänäkään vuonna helppo alku West Hamille sarjassa ja valmentaja Slaven Bilicin paineet sen kuin kasvavat. Toista kautta putkeen omistajaporras tuskin enää katselee Hamin rämpimistä Bilicin komennossa. Varsinkin kun joukkuetta on vielä selkeästi vahvistettu kesän aikana. Lauantain tapaisella peliesityksellä (yksilöhölmöilyt pois lukien) Ham tosin avaa nopeasti voittotilinsä.

taimouster
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taimouster » 21 Elo 2017, 12:09

Morjesta! Mun yhteystiedot pitäisi löytyä sun Pokerisivut-inboxista. Laita meiliä jos haluat tsekata oisko mulla tarjota sulle kiinnostavaa hommaa :)

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 23 Elo 2017, 14:35

Harvoin on ollut sellaista tilannetta, että periaatteessa tekis mieli päivittää blogia, mutta ei tiedä mitä kirjoittaisi. Nyt kuitenkin pää lyö ihan tyhjää. :-D Pokeria ei oo vieläkään tullut pelattua juuri ollenkaan. Eilen jäi jopa senttisatlakin väliin. Toissapäivänä satlasta toki Jabiin ja sinnittelin siinä tällä kertaa pitkästä aikaa rahoille. Ja tällä kertaa kyseessä oli nimenomaan kirjaimellisesti SINNITTELY. Puoliltaöin siirsin Jabini tablettiin ja siirryin jo sängyn puolelle. Puoli yhdeltä silmät alkoivat sitten lupsua ihan väkisin kiinni. Mulla oli joku tyyliin 4BB:n stäkki enää jäljellä eikä rahasija vielä varmistunut. Stallaamalla olis varmaan saanut varmistettua, mutta kun ei vaan pysynyt millään enää hereillä. Niinpä jätin turneen oman onnensa nojaan. Melkoinen yllätys oli kun katsoin seuraavana aamuna tuloksen, niin olin tippunut vasta sijalla 125 (kun 184 sai rahaa)! Ilmeisesti muutaman all-inin voittanut sitoutuissa kun kaikki loput hilut ollu sisässä. Toki Partylla ei näe suoraan toisen sitouttaamista niin kuin oikeastaan kaikissa muissa verkoissa niin walkitkin mahdollisia.

Tänään ajattelin kokeilla joko sitä löytyisi pokerinpeluuintoa ja ainakin aloittaa session töiden jälkeen. To-Su akseli näyttää urheilurintamalla sen verran täydeltä, että jos tällä viikolla meinaa isommin pokeria pelata niin tänään se pitää melkein tehdä. Jätän kyllä session lyhyeksi jos kiinnostustaso pelaamista kohtaan on edelleen yhtä heikolla tasolla kuin viimeksi.

Eipä tässä kai muuta. Täytyy odotella, että tyhjään päähän ilmestyisi taas jotain täytettä. :P Matrixkin viettänyt yllättävää hiljaiseloa viime aikoina niin ei ole siitäkään maailmasta ollut mitään erityistä raportoitavaa. Ovat pelästyneet, että paljastan kaikki isot salaisuudet maailman miehille! :-D

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 24 Elo 2017, 11:10

Eilen alkoi kerrankin pokerit runaamaan heti alusta saakka. Ei ollut sen myötä motivaatio-ongelmia pelaamiseen. :-D Pitkästä aikaa sai pelata hyvällä mielellä ja rennosti koko session läpi, kun jo klo 19.00 oli plussailta varmistettu. 29 turnausta ja peräti 13 rahasijaa. Ja kaiken kruunuksi pari pyttyäkin. Microgamingin vitosen bountyn voitosta tuli 42.50€ ja 888Pokerin 5$ No Limit hillon pytystä 72.20$. Pienemmät rahastukset tuohon päälle niin taisi yli satasen plussailta olla. On se pokeri vaan taas kivaa! (ainakin hetken aikaa) :P Illan suurin pettymys olikin se, että senttisatlasta jäin ilman tiketin tikettiä! :shock:

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 25 Elo 2017, 12:09

Juuri ehti flunssasta toipumaan niin nyt on jo joku uusi tauti päällä. :( Kurkku ihan karmean kipeä ja aamulla kun mittailin kuumetta niin mittari näytti 38.5 astetta. Yleensä tuppaa vielä iltaa kohti nousemaan. Angiinalta vaikuttaisi oireet.

Jostain kumman syystä mä oon melkein joka vuosi kipeenä elo-syyskuussa. En tiedä mistä se johtuu. Viime vuonnahan olin näihin aikoihin monta viikkoa siinä sitkeässä flunssassa, joka laittoi korvankin sitten pitkäksi aikaa lukkoon. Pari kertaa oon ollu elo-syyskuussa keuhkokuumeessa. Jotain mystistä tässä vuodenajassa tuntuu olevan.

Liigan alkuun on enää tasan kaksi viikkoa aikaa! Eilen Ilves pelasi toiseksi viimeisen harjoitusottelunsa. Yli puoli matsia Ipa dominoi pelitapahtumia ihan suvereenisti. HPK ei tahtonut päästä kiekon kanssa edes punaviivan yli kontrolloidusti. Niin vaan kuitenkin onnistuttiin 0-3 -johtoasema sössimään 4-3 tappioksi täydellisesti hallussa olleessa matsissa. Klassista Ilvestä! Saa kyllä luvan nämä nostalgiamuistelut loppua kun Liiga alkaa! Nyt pitäisi olla Uuden Ilveksen aika!

Being Ilves-fan

Starboy

Viesti Kirjoittaja Starboy » 25 Elo 2017, 15:01

GNAGL kirjoitti:Illan suurin pettymys olikin se, että senttisatlasta jäin ilman tiketin tikettiä! :shock:
Anteeksi maalaisuuteni mutta mikä on senttisatla? Oon muutaman kerran törmänny tuohon sanaan mutta millä saitilla se on ja mihin aikaan?

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 25 Elo 2017, 16:36

Starboy kirjoitti:
GNAGL kirjoitti:Illan suurin pettymys olikin se, että senttisatlasta jäin ilman tiketin tikettiä! :shock:
Anteeksi maalaisuuteni mutta mikä on senttisatla? Oon muutaman kerran törmänny tuohon sanaan mutta millä saitilla se on ja mihin aikaan?
Partylla joka ilta klo 21.00. Pelkästään suomalaisille pelaajille rajattu. Top 10 saa ilmaistiketin turnaukseen (5.50$ - 109$). Osallistuminen maksaa kokonaisen yhden sentin, siitä nimi senttisatla.

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 27 Elo 2017, 19:43

Arsenal ei ole enää pitkään aikaan herättänyt minussa isoja tunnemyrskyjä sen paremmin voiton kuin tappionkaan hetkellä. En tiedä sitten johtuuko angiinasta ja päällä olevasta antibioottikuurista vai mistä, mutta juuri nyt jostain syystä vituttaa toi touhu ja paljon. Katselen tässä kuinka Liverpool perseraiskaa Wengerin miehistöä. Miten annetaankin perinteisen menestysseuran vajota noin syvälle? Yhden itsepäisen seniilin on annettu nousta isommaksi kuin 130-vuotisen (entisen) huippuseuran! Ei minkäänlaista vaatimustasoa tai kunnianhimoa. Mitään asennetta ei vaadita pelaajilta sen paremmin kuin seniililtäkään. Joukkue täynnä laiskoja, mukavuudenhaluisia vässyköitä, jotka syttyvät pelaamaan ehkä joka neljännessä matsissa. Toivon täydellistä floppikautta. Mikään muu ei tuota paskaa tule muuttamaan.

Being Arsenal-fan

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 28 Elo 2017, 13:09

Kolme ensimmäistä Valioliigakierrosta on takana ja nyt edessä pikku breikki maajoukkuepelien takia. Kaikki 10 matsia tuli nyt taas viikonloppuna katsottua kun kipeänä kärvisteli vaan kotosalla.

ManU on ollut toistaiseksi vakuuttavin joukkue. Puolustuspeli on ollut timanttista eikä vastustajille ole paljoa paikkoja annettu. Leicesteriä vastaan ihastutti loistava vastaprässi, jonka antoivat heti pallon menetettyään. Ketuilta ei löytynyt minkäänlaisia aseita tuota vastaan.

Kovimmat paineet on tällä hetkellä Crystal Palacen, West Hamin ja Arsenalin leireissä. Palace on ollut umpisurkea etenkin kotiotteluissaan. Zahan loukkaantuminen oli viimeinen niitti. Hyökkäyspeli on täysin olematonta. West Ham on pelannut myös kaksi surkeaa matsia, mutta intoutui siinä välissä hienoon taisteluun vajaalla Sotonia vastaan. En sitten tiedä miksei työnteko ole maistunut samalla tavalla muissa matseissa. Arsenalista tulikin jo eilen illalla avauduttua tunnekuohuissa. Ei lisättävää siihen. :-D

Bournemouthkin on nollilla, mutta pelasivat Cityä vastaan 3/4 ajasta hienosti. Oli kyllä ehdottomasti viikonlopun kovin matsi tuo. Ottelussa jaettiin 11 varoitusta ja tiukemmalla tuomarilinjalla olisi voitu jakaa vielä tuplat tuosta! Karun lopun sai Bournemouthin taistelu, kun Sterlingin kuti pomppi onnekkaasti sisään. En usko nollan pisteen alusta huolimatta edelleenkään Bournemouthin putoamiseen.

Tottenham mokasi ihmeellisesti kotivoittonsa. Pelasivat todella kovalla riskillä lopussa vain maalin johtoasemassa ja Burnley sai useita hyviä vastahyökkäyspaikkoja. Etenkin oikea laitapakki Trippier hortoili koko ajan vaan hyökkäyksessä ja hänen tontiltaanhan se tasoitus sitten lopulta tulikin. Kanen kirottu elokuu huvittaa. Paikkoja on riittänyt nytkin joka ottelussa, mutta kun ei vaan mene niin ei mene. Onneksi tuska helpottaa nyt kun kalenterivuosi kääntyy syyskuun puolelle. :P

Veikkausliigassakin on mukavasti jännitettävää loppukaudesta! Ilves nousi jo jaetulle kakkossijalle viikonloppuna. Ilves taitaa olla kuntopuntarin ykkösjoukkue ja edellisestä tappiosta on niin kauan aikaa ettei tahdo sitä oikein muistaakaan. Toivottavasti se europaikka, mikä lipesi ikävästi viime kaudella vikoissa matseissa, napsuisi nyt Ipalle. Olisi hienoa nähdä pitkästä aikaa euro-otteluita Mansessa!

P.S. Jarkko, katsohan yksityisviestisi

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 30 Elo 2017, 09:52

Olen saanut lähiaikoina parikin mielenkiintoista tarjousta. Kannatti näköjään pohtia pari viikkoa sitten blogissa omia epävarmoja tulevaisuudensuunnitelmiaan. Pokerisivuilla oli tarvetta saada urheilu/vedonlyönti –tyyppistä materiaalia sivuilleen, joten kokeilemme nyt aluksi viiden kolumnin verran onnistuisiko minulta sellaisen tuottaminen. Ensimmäisenä kolumninani tulen kirjoittamaan Liigan ennakkoasetelmista vedonlyöntinäkökulmia huomioon ottaen. Muutenkin kolumnit varmaan ainakin aluksi liittyvät pääosin Liigaan, mutta jos muista sarjoista/lajeista tulee hyviä ideoita mieleen, niin saatan kirjoitella myös jotain muuta. Toivoakin toki saa minkätyyppisistä kolumneista sivujen lukijat olisivat kiinnostuneita?

Tosiaan viiden kolumnin verran aluksi kokeillaan asiaa ja sen jälkeen molemmin puolin tarkastellaan onko kiinnostusta jatkaa hommaa myös pidemmän aikaa (mahdollisesti ainakin koko nyt käynnistyneen urheilukauden ajan). Osittain kirjoitukseni siirtyvät siis täältä blogista tuonne sivujen kolumniosastoon, mutta toki tänne blogiinkin edelleen kirjoittelen ei niin mietittyjä, viimeisteltyjä ja harkittuja tekstejä. :P Silläkin rintamalla todennäköisesti on kirjoituspainetta taas tulossa kun Ilveksen Liigakausi käynnistyy. :-D Huomenna Ipa pelaa viimeisen harjoitusottelunsa Sportia vastaan Hakametsässä ja toki olen paikan päälle menossa.

Ipan harkkapeli napsuu hyvään saumaan koska jalkapallon maajoukkuetauko tekee tästä viikosta ikävän urheilukuolleen. Tässähän joutuu tällä viikolla seuraamaan oikein kunnolla jopa emännän suosikkilajia eli pesäpalloa! Kaikki merkit viittaavat siihen, että Sotkamon uskomaton finaaliputki on tulossa päätökseensä. Sen verran karmeaa ulkopeliä ovat vielä loppukaudestakin pelanneet, että veikkaan Joensuun etenevän finaaliin. Toisaalta Sotkamon Jymyä ei tiukassa paikassa voi koskaan laskea täysin pois pelistä. On ollut jotenkin poikkeuksellisen mielenkiintoinen pesäpallokausi, kun sarja on ollut tasaisempi kuin miesmuistiin. Ei tee millekään sarjalle hyvää se, että pari joukkuetta dominoi totaalisesti. Itse en putoaisi tuoliltani, vaikkei tänä syksynä finaaliparissa nähtäisi kumpaakaan viime vuosien dominaattoreista ja finaalipari olisikin Joensuu-Kouvola.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”