GNAGL goes 80s!

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
GNAGL

Re: Pokerinittailua ja urheilua

Viesti Kirjoittaja GNAGL »

sharkie kirjoitti: 21 Heinä 2021, 04:54 Eix nittipöydät ole helppo pelaa kun tulet vaan itse kuoresta ulos ja reissaat paljon pf varsinkin sb,btn,co,hj ja varastat blindeja sen sijaan että lisäät esim 3bettaamista kauheasti jossa joudut sitten nittejä vastaan kasvattaa potteja ja pelaan postflop pienemmällä stacktopotratiolla?
No kieltämättä loogiseltahan tämä kuulostaa! :-D
GNAGL

Re: Pokerinittailua ja urheilua

Viesti Kirjoittaja GNAGL »

Tässä tahtoo nykyään olla sen verran muita kiireitä, että blogiin ei ole ehtinyt viimeisen vuoden aikana kunnolla panostamaan. Nyt seuraavat 2-3 viikkoa näyttävät kuitenkin sen verran seesteisemmiltä, että ajattelin pyöräyttää pienen miniteeman käyntiin blogiini sen ajaksi.

Viime talvena laajaan maksukanavatarjontaani ilmestyi pyytämättä kanava nimeltä MTV80s. Kanavalla pyöri 24/7 80-luvun musavideoita. Huomasin nopeasti tuon kanavan katselemisen olevan jotenkin koukuttavaa ja nostalgista. Monen moista muistoa ja ajatusta yhdistyi päähän videoita katsellessa. Siis sellaisia asioita joita ei ollut miettinyt varmaan 25 vuoteen. Tästä kokemuksesta jäi päähän kytemään ajatus, että olisi joskus kiva kirjoittaa blogissakin 80-luvun teemalla. Ja tässä sitä nyt sitten ollaan. Seuraavissa blogipäivityksissäni ajattelin kirjoittaa muisteloita 80-luvusta. Tapahtumista, ilmiöistä, musiikista, mitä nyt mieleen tuleekaan vuosikymmeneen liittyen. Paljon mahdollista, ettei iso osa blogin lukijoista ollut edes vielä vielä syntynyt 1980-luvulla tai ainakaan muista siitä mitään. Teillä ei siten mitään nostalgisia muistoja kirjoituksista herää mutta ehkäpä kuitenkin opitte jotain uutta. :)

Vuonna 1980 olin 4-vuotias taapero joten 80-luvun alkuvuosista ei paljoa muistikuvia enää ole. Parhaiten on jäänyt mieleen se kun menin 4-vuotiaana isän valmentamaan jalkapallojoukkueeseen ja kaikki muut joukkueessa olivat 6-7 vuotiaita. Olin vielä pienikokoinen 4-vuotiaaksi, joten ivailevan naururyöpynhän minä toki sain osakseni ensimmäisiin harjoituksiin astellessani. Jännä miten kirkkaana tuo tapahtuma on jäänyt mieleen vs se että juuri mitään muuta en noilta ajoilta muistakaan. Kyseessä oli aikainen kevät ja edelleen kirkkaana mielessä on kuinka Vehmaisten hiekkakenttä oli vielä osittain jopa lumen peitossa kun nuo kauden ekat treenit pidettiin. Joukkuekavereiden naurut loppuivat lyhyeen kun ensimmäisenä asiana treeneissä ammuimme rankkareita ja tykitin omani maaliin.

Aivan 1980-luvun alussa tapahtui myös todella isosti elämääni vaikuttanut asia, kun siirryimme isän kanssa KooVeen kannattajista Ilveksen kannattajiksi, koska KooVeella oli isoja taloudellisia ongelmia ja heidän parhaat pelaajansa vaihtoivat Ilvekseen. Nykyään minua harmittaa se kun en muista mikä on ollut ensimmäinen Ilveksen otteluni, jonka olen nähnyt livenä paikan päällä Hakametsässä. Kauden 1980-81 aikana se kuitenkin kaiken todennäköisyyden mukaan on ollut. Ensimmäisiä selkeitä muistikuvia minulla on kauden 1982-83 pronssiotteluista. Tuolloin pronssiin vaadittiin jopa kaksi otteluvoittoa ja Ilves kaatoi Tapparan pronssimatseissa. Jännä kuinka jo tuonikäisenä nimenomaan se Tapparan kaataminen jätti niin vahvan muistijäljen. Esimerkiksi semifinaaliotteluista HIFK:ta vastaan samalta keväältä en muista yhtään mitään.

Itse en todellakaan kuulu siihen joukkoon joka haikailee vanhoja aikoja ja muistelee kuinka ennen kaikki oli paremmin. Ei todellakaan ollut. Kyllä elämä nykyään on keskimäärin paljon helpompaa ja parempaa kuin esim. 1980-luvulla. Elävästi on muun muassa jäänyt mieleen yksi tapaus jostain 1980-luvun alkupuolelta. Pappani piti tulla meille kylään matkustamalla bussilla satakunnasta Tampereelle. No, pappaa ei sitten kuitenkaan alkanutkaan kuulumaan siihen aikaan kun hänen piti jo kotonamme asti olla. Mitäs tuossa tilanteessa teet kun kännyköistä ei ollut tietenkään vielä tietoakaan? Hyvin jäänyt mieleen kuinka äitini (jonka isä oli kyseessä) pelko ja paniikki kasvoi hetki hetkeltä kun pappaa ei näy, ei kuulu. Hän soitti lankapuhelimella siihen päähän josta pappa oli lähtenyt ja selvisi, että bussille on lähtenyt. Soitettiin myös linja-autoasemalle josta selvisi, että bussi oli saapunut perille. Minulla ei ole enää mitään käsitystä siitä kuinka pitkä aika tuossa kului kun oltiin epätietoisuuden vallassa, mutta sen muistan että äiti alkoi ainakin olemaan jo melkoisessa paniikissa. Loppujen lopuksi pappa sieltä sitten kuitenkin kotiovellemme asteli. En muista oliko vain eksynyt eikä löytänyt kotiamme vai oliko harhautunut jonnekin pubiin tai vastaavan. Näin jälkikäteen mietittynä en myöskään oikein ymmärrä miksei me menty linja-autoasemalle häntä vastaan.

Olihan elämä 1980-luvulla jotenkin yksinkertaisempaa. TV-tarjonta oli vielä aika olematonta, niinpä minäkin vietin todella paljon aikaa ulkona leikkipuistoissa ja pelikentillä. TV-urheilun osaltakaan ei ollut vielä minkäänlaista valinnan vaikeutta. Katselin ihan kaiken urheilun mitä vaan töllöstä sattui tulemaan. Eikä se muistaakseni kovin paljoa ollut. Toki myös paikan päällä tuli isän kanssa käytyä katsomassa paljon kaikenlaista urheilua. Jääkiekon ja jalkapallon lisäksi myös mm. koripalloa, lentopalloa sekä hieman eksoottisempiakin lajeja kuten speedwayta ja soutua.

Musiikin osalta 1980-luku voidaan omalta kohdalta laskea ehdottomasti rockin/heavyn aikakaudeksi. Konemusiikki oli vasta lastenkengissä joten minunkin musiikillinen mielenkiintoni kohdistui pääosin ihan toisiin genreihin. Tämä legendaarinen musavideo kun alkoi pyörimään MTV:llä niin olin totaalisen myyty:

Pian huoneeni oli täynnä Twisted Sisterin julisteita. Musiikkilehdet olivat tuohon aikaan voimissaan Suosikin johdolla ja ostin jokaikisen lehden, jossa vain oli joku juliste tai juttu "kieroista sisaruksista". Julisteet menivät tosiaan huoneen seinälle ja jutut + kuvat leikekirjaan jota pidin Twisted Sisteristä läpi 1980-luvun. Nämä LP-levyt olivat koko lailla suurimpia aarteita, joita minulla 1980-luvulla oli:

Kuva

LP-levyt tulivat kuunneltua aika lailla puhki, varsinkin albumit Stay Hungry ja Come Out and Play. Jos tekisin top 50 listan mielestäni 1980-luvun parhaista kappaleista niin listalla olisi todennäköisesti noin 20 kappaletta Twisted Sisteriä. Heavyn osalta kuuntelin jonkin verran myös Kissiä ja Waspia, mutta ei nuo bändit kuitenkaan kolahtaneet likimainkaan yhtä kovaa kuin Sisterit.

Siskoksilta löytyy niin paljon loistokappaleita että niitä on erittäin vaikea laittaa paremmuusjärjestykseen. Tässä kuitenkin We're Not Gonna Take Itin lisäksi ehdottomia suosikkejani satunnaisessa järjestyksessä:

Harva muuten tietää, että Dee Snider perusti Twisted Sisterin jälkeen vielä toisenkin bändin nimeltä Widowmaker, joka teki parikin albumia. Eihän Widowmakerin materiaali toki TS:n tasolle noussut, mutta ei heiltä nyt esim. tämä Long Gone mikään hassumpi biisi ole:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”