Pokerinittailua, urheilua ja kasaria

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
GNAGL

Re: Pokerinittailua, urheilua ja kasaria

Viesti Kirjoittaja GNAGL »

Heitetäänpä pitkästä aikaa vetovinkki ilmoille. Pinnacle tarjoaa tänään TPS:n voitolle Ilvestä vastaan kertoimen 2.04. Itse tartuin tuohon. TPS näytti todella vahvalta torstaina Lukkoa vastaan. Ei siinä hallitsevilla mestareilla ollut paljon pelillisesti palaa. TPS sai siis jo Liiga-pelin alle ja saanut myös jo kovia matseja CHL:stä. Ilves ei ole pelannut vielä yhtään kovaa matsia ja edellisestä harkkamatsistakin on jo melkein kaksi viikkoa aikaa. Onhan tässä matsissa TPS:llä iso pelituntumaetu. Ilvekseltä puuttuu henkilökohtaisten syiden takia kiekollliseksi ykköspakiksi hankittu Lancaster. Hyvin Liigasta yleensä perillä oleva Veikkaus tarjoaa TPS:n voitolle vain kerrointa 1.83. Pinnyn 2.04 on mielestäni ylikerroin.

Edit: 1.95:een laski Pinnylläkin kerroin joten ainakin joku muukin samaa mieltä mun kanssa. Katotaan osuuko. Toivottavasti ei! :-D
pattayacity
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pattayacity »

Hassua kun itse Tepsin kannattajana löin Ilvestä 3,45. No luultavasti kauden alku vaikuttaa tai muuten vaan ei tietoa voimasuhteista.. :oops3:
ei voi voittaa..
GNAGL

Voitolla kausi käyntiin! \:D/ Alku oltiin ihan jyrän alla, mutta onneksi Langhamer piti meidät pelissä mukana ja sitten vähän yllättäenkin saatiin vastahyökkäyksistä pari häkkiä. Tokaan erään sysimusta hetki kun TPS iski kahdessa peräkkäisessä vaihdossa maalin. Sen jälkeen aika tasaista vääntöä. Kolmannessa erässä sitten onneksi TPS hölmöili ja otti kaksikin kertaa tuplajäähän. Siihen se sitten ratkesi kun 5-3 yv:lle jauhettiin voittomaali. Eipä tästä mitään johtopäätöksiä vielä voi tehdä, mutta kiva kuitenkin aloittaa kolmella pinnalla.
pattayacity kirjoitti: 11 Syys 2021, 22:44 Hassua kun itse Tepsin kannattajana löin Ilvestä 3,45. No luultavasti kauden alku vaikuttaa tai muuten vaan ei tietoa voimasuhteista.. :oops3:
Mä en niinkään voimasuhteita ajatellu. Aika tasaistahan sillä rintamalla on lähtökohtaisesti TPS:n ja Ilveksen välillä. Ajattelin, että TPS on valmiimpi kun oli saanut jo lukuisia kovia matseja alle ja meillä ei yhtään niitä. Ja ehdottomasti valmiimpihan TPS oli tossa pelin alussa. Onneksi kestettiin se alkurynnistys ja loppua kohden pysyttiin sitten jo huomattavasti paremmin vauhdissa mukana.
GNAGL

Maajoukkuetauon jälkeen Valioliigassa pelattiin jälleen viime viikonloppuna:
https://www.pokerisivut.com/blog/ronald ... ffordille/

Tänään kauden ensimmäinen paikallinen Hakametsässä. Tappara on ansaitusti suosikki, mutta eipä se ole viime vuosina ennenkään estänyt meitä hallitsemasta näitä matseja. Molemmilla ollut kuitenkin kesän aikana paljon vaihtuvuutta joukkueissaan joten ihan mahdoton arvioida etukäteen mitä tänään tulee tapahtumaan. Toivottavasti me jatkettaisiin hienoja esityksiämme paikallismatseissa.
GNAGL

Maajoukkuetauon jälkeen Valioliigassa pelattiin jälleen viime viikonloppuna:
https://www.pokerisivut.com/blog/ronald ... ffordille/

Tänään kauden ensimmäinen paikallinen Hakametsässä. Tappara on ansaitusti suosikki, mutta eipä se ole viime vuosina ennenkään estänyt meitä hallitsemasta näitä matseja. Molemmilla ollut kuitenkin kesän aikana paljon vaihtuvuutta joukkueissaan joten ihan mahdoton arvioida etukäteen mitä tänään tulee tapahtumaan. Toivottavasti me jatkettaisiin hienoja esityksiämme paikallismatseissa. Näkyy muuten ilmaisena Subilta tuo illan matsi.
GNAGL

Mansen herroja! Edelleen! \:D/

No, totta puhuen eipä peliesitys paljoa hurraa huutoja aiheuttanut. Pari erää nyt vielä puolustettiin ihan ok vaikka kiekko oli jo silloin koko ajan Tapparalla. Kolmas erä oltiin sitten täydessä mankelissa ja siinä tuli kyllä ihan ykkösluokan tekopaikkojakin jo vastustajalle. Jollain ihmeellä taiottiin kuitenkin loppuun voittomaali meidän erän ainoasta maalipaikasta! :lol: Syykin selvisi ihmevoittoon kun tänä aamuna luki Särjen blogia! :-D

Jos niitä positiivisia asiota hakee eilisestä niin niitä löytyy pari kappaletta. Ensinnäkin: Meillä on uusi Dostal! Marek Langhamer on ollut ainakin parissa ekassa pelissä juuri niin loistava kuin hänestä oli taustan perusteella lupa odottaakin. Jos ja kun meillä on sarjan top 3 maalivahti niin se on TOSI ISO juttu koko kauden menestyksen suhteen! Toinen ilonaihe oli alivoimapeli. Se toimi kuin unelma. Kolmannessakin erässä oltiin koko ajan pahassa pulassa tasavoimin, mutta kun Tappara pääsi ylivoimalle niin mystisesti meillä oli helpompaa. :)

Siihen ne plussat sitten loppuukin. Aika lailla viime kevään KooKoo-ratkaisupelin vibat tuli eilisestä. Koko ajan oltiin alakynnessä mutta jotenkin ihmeellisesti vaan silti voitettiin. Ei tuollaisia selviytymistaisteluja kuitenkaan jaksaisi tällä kaudella katsella. Kyllä sieltä omista pitää pystyä välillä pääsemään kontrolloituihin omiinkin hyökkäyksiin vaikka vastustaja painaa päälle ja antaa kovaa painetta. Toi on Myrrän aikakaudella ollut isoin ongelma, että ollaan ihan kusessa kiekon kanssa omissa kun vastustaja antaa aggressiivisesti paineen. Millään ei päästä järkevästi kiekottelemalla sen alta pois vaan menee pelkäksi selviytymistaisteluksi ja sitten kun joskus viimein päästään kiekon kanssa keskialueelle niin viisikko on jo sen verran poikki, että ainoa vaihtoehto on heittää kiekko päätyyn ja vaihtaa. Minkä jälkeen sama rumba alkaa uudestaan. Tolle asialle valmennuksen pitää tehdä jotain. Olis pitänyt tehdä jo kesän aikana.
Viimeksi muokannut GNAGL, 17 Syys 2021, 10:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
GNAGL

Jatketaanpa 80s teemaa seuraavaksi matkamuisteloilla. Pääsin 80-luvulla äidin siivellä kolmelle eri ulkomaanreissulle mukaan. Kaikissa oli meidän lisäksi mukana muuta sukua tai jokin äidin ystäväperhe. Elämäni ensimmäinen ulkomaanmatkani oli kahden viikon loma Bulgarian Varnan kultahietikoille. Matkassa oli mukana samassa rapussa asunut ystäväperhe, jonka pari vuotta minua vanhempi poika oli tuohon aikaan parhaita kavereitani. Tarkkaa vuotta en muista, mutta 1984 on varmaan aika lähellä oikeata.

Olimme Aurinkomatkojen kautta reissussa ja tuolloin heillä toimi palvelu nimeltä Tenavakerho, jonne lapset sai viedä aamuksi/iltapäiväksi "hoitoon" jotta aikuiset saivat rauhassa "rellestää" muualla. Sinnehän minut ja kaverinikin tungettiin. Olin varsinkin lapsena erittäin ujo tutustumaan uusiin ihmisiin enkä olisi millään halunnut kerhoon mennä. Lopulta sovin äitini kanssa että olen edes pari päivää kerhossa, jotta hän saa muiden aikuisten kanssa tehtyä jotain isompaa shoppailua tai vastaavaa. No, kuten olen kertonut niin olen rakastanut kaikenlaista pelaamista ihan pienestä pojasta lähtien (kunhan vaan voitin :P ) ja tuolta kerhosta niitä pelikavereita löytyi. Niinpä homma meni lopulta niin, että olin koko kaksi viikkoa tuolla Tenavakerhossa! :-D Tai siis aina maanantaista perjantaihin, viikonloppuisin muistaakseni kerhoa ei ollut. Kaverini ei kerhossa paria päivää kauempaa viihtynyt, mutta mulla oli kerhossa niin hauskaa, että olin paljon mieluummin siellä pelailemassa uusien kavereiden kanssa kuin kiertelin aikuisten kanssa kauppoja tai makailin uimarannalla (kumpikaan kun ei ole koskaan kuulunut suosikkijuttuihini). Joinain päivinä Tenavakerhossa tehtiin myös retkiä. Käytiin mm. kerran viikossa delfinaariossa ja eläintarhassa. Sillekin reissulle menin tuplasti kun tykkäsin niin paljon olla kerhossa. "Hoitotädin" mukaan olin historian ensimmäinen lapsi, joka oli kahden viikon reissun aikana jokaisena mahdollisena päivänä Tenavakerhossa! :tup: Massasta poikkeava yksilö siis jo tuolla iällä! :-D

Yksi erikoisuus, joka jäi varsin hyvin mieleen Bulgarian matkasta oli "pimeä rahanvaihto". Omat markat kannatti vaihtaa paikallisiin levoihin pankin sijasta pusikoista kuiskutelleiden paikallisten kanssa. Niitä oli kimpussa heti kun käveli hotellilta vähän väljemmille vesille ja heitä pystyi kurssin osalta vielä mukavasti kilpailuttamaan. Paljon enemmän jäi levoja käteen noin kuin pankista vaihtamalla. Näin aikuisena tuo kuulostaa aika epäilyttävältä ja huijausalttiilta jutulta, mutta oli kuitenkin täysin yleinen toimintatapa eikä meille ainakaan siitä mitään ongelmia tuolloin koitunut. Laillistahan tuo ei ilmeisesti ollut, mutta ei asiaa kovin tarkasti tunnuttu valvovan. En sitten tiedä millaisia hämärähemmoja nuo rahanvaihtajat olivat ja mitä tekivät Suomen markoilla.

Kerrotaan vielä yksi hauska detalji reissusta. Hotellimme lähellä oli ulkoilmadisco ja huoneeseemme kantautui joka ilta kohtuullisen kovallakin voluumilla siellä soitetut kappaleet. Jatkuvassa kestosoitossa discossa oli muuan Opuksen kappale nimeltä Live is Life! :shock: Pari vuotta myöhemmin olisi varmasti ollut melkoisen traumatisoiva hotellikokemus, mutta luojan kiitos tuolloin kappale ei vielä ollut ollut Tapparan maalilauluna! :-D Siitä huolimatta alkoi kappaleen kuuntelu kyllästyttää ja herättää negatiivisia viboja loman loppupuolella, kun sitä oli joutunut jatkuvalla syötöllä kuulemaan. Olin siis täysin kypsä Tapparan maalilauluun jo ennen kuin se oli soinut kertaakaan Hakametsässä! :lol:

Ja ei, en todellakaan laita tämän kerran 80s musanostoksi Opuksen Live is Lifeä! :-D Sen sijaan 80s -saagassa maininnan ansainnee bändi nimeltä Duran Duran. Se ei ole kuulunut koskaan mihinkään omiin isoihin suosikkeihini, mutta tietyllä tavalla arvostan heidän pitkää hittitehtailuaan. Loppujen lopuksi aika harva artisti/bändi julkaisi menestynyttä musaa läpi koko 1980-luvun niin kuin Duran Duran teki. Ja sehän jatkui vahvasti vielä 90-luvun puolellekin. Oma ehdoton suosikkibiisini Duran Duranilta on Come Undone, mutta se oli vasta 90-luvun tuotantoa. Kyllähän toki näitä 80-luvun hittibiisejäkin kuuntelee:

Wild Boys näistä 80-luvun biiseistä minun mielestäni paras
GNAGL

Today is THE DAY!!! \:D/ :boxing: =D>

Olen viimeksi ollut "kakkoskodissani" Hakametsän jäähallissa 10.3.2020 eli yli puolitoista vuotta sitten. Käytännössä voi sanoa, ettei elämässäni ole ikinä aikaisemmin ollut näin pitkää Hakametsä-taukoa. Tänään tuo tauko kuitenkin päättyy kun Ilveksellä on kauden ensimmäinen kotiottelu. Viime syksynähän Liiga-matseihin hetken aikaa yleisöä päästettiin jonkin verran. Tuolloin en vielä Hakametsään uskaltautunut, mutta nyt tuplarokotettuna tilanne on ihan eri.

Kausikorttia en ole ostanut, mutta se ei ole nyt johtunut Koronasta vaan uuden jäähallin vaikutuksesta. Ilves ja Tapparahan siirtyvät joulukuussa pelaamaan upouudella UROS-areenalle. Olen nykyään aika tarkka siitä millaiselta paikalta haluan kiekkomatsia katsella, joten en ensinnäkään haluaa ostaa "sokkona" kausikorttipaikkaa uudelle areenalle. Toinen syy on yksinkertaisesti hinta. Ihan poskettomat ovat hinnat uudelle areenalle, mikä ei toki suuri yllätys ole. Tuntuu se vaan silti aika kovalta, että kausikortti uudelle areenalle vastaavalle paikalle kuin mikä minulla Hakametsässä on ollut maksaa noin 2.5 kertaa aikaisempaa enemmän! :shock: Kyllä tässä joutuu superfaninakin tosissaan miettimään onko kausari hintansa väärti. Hieman heikommille paikoille saisi toki halvemmalla kausarin, mutta kuten sanottua niin olen nykyään tarkka siitä mistä haluan kiekkoa paikan päällä katsella. Nuorempana priorisoin tunnelmaa ja minulla oli vuosikausia kausikortti Ilveksen fanikatsomosta. Nykyään haluan katsella pelit nimenomaan niin että ottelutapahtumat näkee mahdollisimman hyvin. Vaihtoehdot ovat lähinnä ottaa kausikortti paikalta, josta näkyvyys ei ole ideaalinen tai sitten valikoida otteluja siten että osan katselee telkkarista ja osan paremmilta, kalliimmilta paikoilta Uroksella. Täytyy ensin vähän testailla eri paikkoja Uroksella ja tehdä sitten ratkaisuja sen mukaan löytyykö jostain kausikorttipaikka, jonka hintalaatusuhde tyydyttää minua.

Jos minä olisin saanut diktaattorina päättää asiasta niin en olisi ikinä rakentanut Tampereelle uutta hallia vaan olisin halunnut pelien pysyvän Hakametsässä. Minulle Hakametsä on aina ollut kuin toinen koti ja loistava paikka mennä katsomaan jääkiekko-otteluita. Hakametsä on täysin riittänyt minun tarpeisiini koska en ole koskaan kaivannut mitään erityisiä palveluja tai väljyyttä jäähalliin. Itse peli on ollut minulle aina se ainoa iso asia joka merkitsee. Ymmärrän toki, että kaikille Hakametsän tapainen paikka ei enää riitä. Suurempaa yleisöä jos haluaa houkutella paikan päälle niin palvelujen ja fasiliteettien pitää nykyisin olla mintissä. Ihmettelen vaan miten ihmisillä pitkässä juoksussa rahat riittävät noihin uuden hallin hintoihin. Aluksi halutaan varmasti kyllä tulla katsomaan uutta hallia, mutta onko se kuitenkaan pidemmällä tähtäimellä kestävä houkutin niin että Liiga-joukkueet saavat pysyvästi uusia hallissa kävijöitä? Nähtäväksi jää. Kaikki kustannuslaskelmathan on tehty siltä pohjalta, että molempien joukkueiden katsojakeskiarvot tulevat nousemaan selvästi uudessa hallissa. Jossei nouse niin talousongelmia alkaa tulemaan.

Mutta nyt joka tapauksessa nautitaan vielä Hakametsän upeasta, nostalgisesta tunnelmasta täysin siemauksin niin kauan kun se on vielä mahdollista. Kyllä tässä fiilis on tänään kuin lapsella karkkipäivän aamuna kun kohta pääsee viimein paikan päälle katsomaan rakasta Ilvestä! :fish: Toistaiseksi olen ostanut liput kahteen ensimmäiseen kotiotteluun sekä Ilveksen viimeiseen Hakametsän kotiotteluun. Siitä tulee todella tunteikas ilta...
GNAGL

Sellainen paluu sitten Hakametsään. Päästiin luonnollisesti heti maistelemaan perinteisiä Being Ilves-fan fiiliksiä. :no: Kaksi sekuntia ennen loppua tasotus ja jatkoajalla tappio. ](*,)

Pari erää oli kivaa kun Ilves dominoi lähes täysin ja tuntui, ettei Pelicans pysy lainkaan kyydissä mukana. Metka peli kyllä toi jääkiekko välillä. VIime torstaina ei oltais ansaittu yhtään mitään Tuppuraa vastaan niin tuli täysi pistepotti. Eilen taas tuntui siltä, että ollaan koko ajan vastustajaa edellä niin tuloksena katkera tappio. Se ihan loppu pelattiin kyllä huonosti. Ei vaan voi kaksi sekuntia ennen loppua päästää vastustajan parasta viivamiestä laukomaan rauhassa keskisektorista. Vielä ihan perushieromisen seurauksena tuli se vetopaikka eikä millään vastustajan hienolla tilanteen rakentelulla. No, näistä toivottavasti opitaan. Jos kolmea pelattua peliä ajattelee niin ei me täyttä yhdeksää pinnaa olis niistä kyllä ansaittukaan. Vähän hassusti on ne saadut pisteet pelien osalta painottuneet, mutta 7 pinnan saldoon voi sinänsä olla erittäin tyytyväinen.

Katkera loppu poislukien niin olihan hienoa olla pitkästä aikaa aistimassa livematsia Hakametsässä! Vähän se tuppaa henkisesti vaatimaan vielä totuttelua olla yleisötapahtumassa, mutta ekan erän jälkeen sitä osas jo jollain tavalla rentoutua perus pelijännitystä lukuun ottamatta. :P Upeita pyörityksiä nähtiin Ilvekseltä kahden ekan erän aikana. Itse asiassa kaikki kolme maalia tulivat hermottoman myllytyksen ja pitkän hyökkäyspään rallin päätteeksi! Komeata katsottavaa oli. Ihan kuin eri joukkue olisi ollut kehissä kuin viime viikolla paikallismatsissa. Niin se vaan tuppaa peli varsinkin alkukaudesta vielä heittelemään matsien välillä. Saa nähdä mitä on viikonloppuna luvassa kun vedetään ekaa kertaa peräkkäisten päivien matsit. Oikein mitään varmaa kuvaa en ole vieläkään saanut tämän kauden Ilveksestä. Arvoitus ennen joka matsia mitä sieltä oikein tulee. Mutta pari viikkoa kun päästään eteenpäin niin ehkäpä silloin osaa jo jotain pientä analyysiä tehdä.
GNAGL

Tämän päivän Jukurit-Ässät peli on muuten mielestäni vedonlyönnillisesti poikkeuksellisen mielenkiintoinen ottelu. Jukurit on hävinnyt kahdessa ensimmäisessä kotiottelussaan maaliodottamat 0.91 - 4.70 ja 1.49 - 7.44. Nuo ovat ihan poskettomia lukemia, joita harvoin näkee! Puhtaasti noiden perusteella tekisi totta kai mieli pelata Ässiä, mutta otos tosiaan vain kaksi kotiottelua ja ainoassa vierasottelussaan Jukurit hävisi KalPalle maaliodottaman "vain" 1.79 - 1.53. Jos vertaan Jukureiden ja Ässien tämän päivän rostereita toisiinsa niin tasaiselta näyttää ja Jukureilla vielä kotietu. Silti Ässät kertoimissa selvähkö suosikki. Toki sitten on vielä case kokenut Liiga-valmentaja Selin vs untuvikko Jokinen.

Ensimmäisten otteluiden otteet puoltaisivat voimakkaasti Ässiä, mutta jos unohdetaan ne niin Ässien selvää suosikkiasemaa on vaikea perustella. En tiedä miten "gurut" laskee tällaiseen otteluun prosenttiarviota? Painottaako voimakkaasti sitä mitä on nähty ekoissa otteluissa vai pitäytyäkö kärsivällisesti vain voimasuhteiden ennakkoanalyysissä? Niin paljon on itselläni ainakin epävarmuutta arvioinnissa vielä näin alkukaudesta, että nostin lopulta kädet rehellisesti pystyyn ja säästin vetorahat tuleviin kohteisiin. :-D Tosi mielenkiintoista oli kuitenkin pohtia tätä kohdetta vedonlyönnin näkökulmasta. Jännä nähdä miltä kaukalon tapahtumat näyttävät ottelun osalta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”