GNAGL goes 80s!

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
GNAGL

Re: Pokerinittailua ja urheilua

Viesti Kirjoittaja GNAGL »

Valioliigayhteenvedon toinen osa on nyt eetterissä:
https://www.pokerisivut.com/blog/valiol ... 021-osa-2/

Huhheijaa, kovin on kiireistä ollut niin ei ole taas ehtinyt blogiakaan päivitellä. Jääkiekon MM-kisat on kova rypistys, kun valueta on tarjolla monellakin rintamalla. Aamut menneet pääosin päivän pelejä suunnitellessa ja illat sitten matseja katsellessa. Jokaisen ottelun olen ainakin pintapuolisesti kisoista katsellut. Rahallisesti turnaus on ollut toistaiseksi loistava. Pokeria ei oo paljoa ehtinyt pelailla, mutta rahallisesti on ehdottomasti kannattanut panostaa mieluummin kiekkokisoihin.

Suomikin menestyy jälleen kerran hienosti. Se on tosin pakko sanoa, että nykyään tuntuu tuuritkin olevan aika sopivasti jellonien puolella. Muistan kyllä hyvin ne ajat kun Suomi oli usein pelillisesti se parempi joukkue arvokisojen ratkaisupeleissä, mutta jollain ihmeellä ne ottelut kääntyi kuitenkin turhan usein vaan tappioiksi. Ajat ovat nyt (onneksi) muuttuneet ja nykyään menee melkein toisinpäin ja Suomi voittaa usein osin "epäansaitustikin" kuten esim. eilen Saksaa vastaan.

Nämä on nyt toiset MM-kisat putkeen kun Suomi etenee finaaliin aika puhtaasti oman maalin suojelutaktiikalla. Se on toki lähtökohtaisestikin Suomen vahvuus. Sitoutunut joukkuepeli, oman maalin suojeleminen ja maalivahtipeli. Siinähän ne Suomen ykkösaseet lähtökohtaisesti. Aika maksimaalisesti JJ on näitä avuja kyllä hyödyntänyt. Edelleen on kuitenkin pakko todeta, että ripauksen tuuria nämä finaalipaikat ovat myös vaatineet. Hyvää runiakin ollut Suomella tuossa oman maalin suojelussa ratkaisevilla hetkillä ja onneksi näin. Kyllä Leijonilla sitä toisen puolen runiakin ehti olla riittämiin mm. 2000-luvun taitteessa.

Tänään pelasin itse joka tapauksessa Kanadan voittoa finaaliin. Eilinen Saksa-ottelu oli fyysisesti todella kova taistelu. Marginaalit ovat pienet ja neljä tuntia lyhyempi palautumisaika Kanadaan verrattuna noin kovan matsin jälkeen saattaa olla juuri se ratkaiseva tekijä, joka kallistaa vaakakupin niukasti kanukkien suuntaan. Veikkauksella oli aamulla markkinatoppi 2.03 Kanadan mestaruudelle ja iskin siihen kiinni. Pronssiottelussa tuo lepoetu vain korostuu kun palautumisaika on vieläkin lyhyempi. Fyysisen puolen lisäksi Saksalla on kova paikka kerätä itsensä näin nopeasti pronssiotteluun myös henkisesti. Todennäköisesti etsin vielä jonkun USA-merkkisen vedon pronssimatsiin. Vielä ei sellaista kuitenkaan ole sisässä. Nopean vilkaisun jälkeen kovin korkeita kertoimia ei toki jenkeille ole tarjolla, joten täytyy hetki vielä pohtia.

Emäntä on nyt kesälomalla ja huomenna lähdemme Pohjanmaalle. Isä ja hänen nykyinen vaimonsa on vuokrannut mökin Lappajärven rannalta ja menemme sinne muutamaksi päiväksi tässä jääkiekon MM-kisojen ja jalkapallon EM-kisojen välissä. Ihan mukava päästä hetkeksi vähän irtautumaan normikuvioista ja rentoutumaan rauhallisiin järvimaisemiin. Ohjelmaan kuuluu luonnollisesti tosin myös pakollinen Tuurin shoppailupäivä. Aina vuoden odotetuin päivä! Ainakin jollekulle... :-k
GNAGL

Viime viikko meni tosiaan pääosin mökillä Lappajärven rannalla. Jotenkin näin kaupunkilaisena tosi antoisaa ja rentouttavaa kun pääsee sen kerran-pari vuodessa jonnekin mökille, missä voi vaan olla ja tuijotella näitä upeita järvimaisemia:

Kuva

Kyllä siinä mieli lepäsi ja tosi hyviä muistoja tulee aina noilla seuduilla mieleen. Mökkimme oli nimittäin vain kävelymatkan päästä "mummolasta" jossa tuli lapsuudessa ja nuoruudessa pitkiä aikoja kesäisin aina vietettyä:

Kuva

Talo ei ole enää suvun omistuksessa, joten ei viitsinyt pihaan saakka mennä mutta ohi käveltiin ja napattiin parit kuvat. Jos mietin lapsuuteni parhaita muistoja niin ne liittyvät koko lailla täysin tuohon taloon ja tonttiin. Odotin aina kuin kuuta nousevaa, että tulisi kesä ja pääsisi mummolaan. Vietin yleensä aina monta viikkoa kesästä tuolla. Mummo piti minut aina vähän liiankin hyvin "herkuissa kiinni" niin mikäs siinä oli ollessa. Kaikenlaista kivaa tekemistä keksi yllin kyllin. Mummon veljellä oli noin 500 metrin päässä talosta Lappajärven rannalla kesämökki (ei sama mökki missä nyt oltiin) ja vene, joten järvelle + kalaankin pääsi melkein aina kun halusi ja aika usein kyllä halusin.

Mummola sijaitsi/sijaitsee tällaisessa upeassa pikkukylässä reilut 10 km Lappajärven keskustasta:
Kuva

Kuvassa taustalla nykyinen kylmäasema, jossa oli aikoinaan huoltoasema+baari. Sielläkin tuli aikoinaan jonkin verran vietettyä aikaa, kun varsinkin isän veli oli mummolassa ollessaan aina kovin janoinen kaveri :wink: Kyllä sitä itsekin baarissa viihtyi kun siellä oli nämä perinteiset jukeboksi ja pajatso + sai aina limpparia. Vähän myöhemmin baariin tuli automaattipokeri ja pitkävetopiste, jonne tuli aina vietyä betsejä kesän jalkapallon arvokisojen aikaan. Pelihimoja pääsi Karvalassa tyydyttämään myös torstaisin pidetyssä bingossa! Mummo myi bingossa pelikuponkeja ja makkaroita. Minä olin joka kerta mukana ja luonnollisesti pelasin bingoa silmät kiiluen! :-D

Hienoa aikaa olivat nuo lapsuuden/nuoruuden kesät Karvalassa, miltei tippa meinaa tulla linssiin niitä muistellessa. :cry: Silloin tällöin tulee aina mietittyä sitä, että jonain kauniina päivänä voisi vielä ostaa talon tuolta Karvalasta ja muuttaa viettämään sinne eläkepäiviään. En tiedä tuleeko ikinä toteutumaan, mutta voihan sitä aina miettiä ja haaveilla. :-k
GNAGL

Laitoin EM-kisojen avauskierrosta pakettiin:
https://www.pokerisivut.com/blog/suomi- ... llattajia/

Tässä arvokisojen, muun urheilutarjonnan ja emännän kesäloman puristuksessa on kyllä hävettävän vähän ehtinyt viime aikoina pelaamaan pokeria. Lähinnä noi parhaat freerollit oon pyrkinyt vetämään, rahaturnaukset on jäänyt tosi vähiin. Nyt täytyy kuitenkin ilmeisesti löytää aikaa Unibetin Deep Impactille, kun olin eilen Uniikki-freerollissa 3. ja sain 3x25€ turnaustikettejä. Viime viikolla runasin 888Pokerilla 5000$ freerollissa sijalle 13/10000. 25 dollaria tuli, mutta harmitti kyllä kun noin lähelle finua hyyty. Siellä ois ollu todella isoa freerollrahaa tarjolla. Lepopäivän freerollissakin mentiin viime sunnuntaina finuun (5. tai 6. olin lopulta) joten ihan ok on noi freerollit nyt kulkenut. Heinäkuussa ehkä pääsee sitten taas rahaturnauksiakin kunnolla pelaamaan kun urheilurintamalla viimein hiljenee.
KissMyBass81
Pokerisivut - striimaaja

Viesti Kirjoittaja KissMyBass81 »

Kannattaa tsekata myös muut Unibetin 25€ turnaukset, Deep Impact on niistä hitain/kestää myöhimpään.

Kova palkinto kyllä frollista :)
GNAGL

KissMyBass81 kirjoitti: 16 Kesä 2021, 11:12 Kannattaa tsekata myös muut Unibetin 25€ turnaukset, Deep Impact on niistä hitain/kestää myöhimpään.

Kova palkinto kyllä frollista :)
Ok, kiitos tästä maininnasta, täytyypä tsekata nuo muut vaihtoehdot. Jotenkin automaattisesti tulee aina vaan mieleen Unibetin 25€ tiketti = Deep Impact. :-D Hyvin on ilmeisesti Twitch-lähetykset saaneet iskostettua tuon päähän. :lol:
GNAGL

Analyysiä EM-kisojen toiselta ottelukierrokselta:
https://www.pokerisivut.com/blog/saksa- ... ppailussa/
GNAGL

Saatiin sitten Pohjanmaan reissulta joku kesäflunssa. Tai omalla kohdalla en ole varma. Emännälle nosti ensin reilu viikko sitten kuumeen ja räkää tuli roppakaupalla. Korona-testi näytti onneksi negatiivista. Kolmisen päivää piteli pientä lämpöä. Räkää tulee edelleen jonkin verran.

Itsekin sain lopulta hieman samantyyppisiä oireita. En tosin ole varma sainko tartunnan emännältä vai aiheutuiko siitepölyistä. Näillä saatanan helteillä pidän räppänät kiinni aina päivän ajan ja tuuletan yöllä niin kuin on neuvottu. Torstai-iltana avasin keskiyön aikoihin parvekkeen oven ja yhden parvekelasin. Laittoi kovan läpivedon päälle, jopa kunnon tuuli tuntui kasvoilla kun olohuoneen sohvalla istuskeli. No, tämä oli lopulta Big Mistake! Nukkumaanmennessä tunsin jo kuinka kurkunpäässä tuntui kova kutina ja ärsytys. 2-3 tunnin unien jälkeen heräsin sitten kunnon hengenahdistukseen! Mulla on siitepölyjen takia ollut kyllä aikaisemminkin vastaavia, mutta ei nyt muutamaan viime vuoteen niin pääsi sen takia vähän yllättämään. Nerokkaasti olin sitten päästänyt Ventoline-kiekkoni reseptinkin vanhenemaan, koska en ollut sitä enää pitkään aikaan tarvinnut. Tuota Ventolinea olisin ehdottomasti tuohon hengenahdistuskohtaukseen kaivannut. Flixotide-kiekko minulla sentään oli. Se on ennaltaehkäisevä inhalaatio ja se on riittänyt minulle monta vuotta hengenahdistusten poispitämiseksi siitepölykaudella. Hieman tuokin kiekko helpotti oloa, vaikka se ei ole samalla tavalla nopeavaikutteinen kuin Ventoline. Tuskaista oli saada kohtauksen jälkeen takaisin unen päästä kiinni, mutta meni se akuutti tilanne sentään siitä lopulta ohi.

No, seuraavana päivänä alkoi tuntumaan lima keuhkoissa. Siellä se velloi pari päivää ja alkoi sitten lopulta irtoamaan. Samalla alkoi nostamaan kuumetta ja myös räkää valuttamaan. Lopulta sain siis samantyyppisiä oireita kuin emäntä lenssussaan. Epäilen kuitenkin omien oireideni johtuneen siitepölyistä ja tuosta kohtauksesta. Jostain syystä mulla on aina 1-2 viikkoa ennen juhannusta ne pahimmat oireet siitepölykaudella. En ole varma mikä ne aiheuttaa. Oon epäillyt Unkarinsyreeniä koska ne pahimmat oireet tulee aina sen kukinnan aikaan ja sitä on kohtuullisen paljon tässä lähiympäristössä. Googlen mukaan siitä ei kuitenkaan lähde siitepölyjä, tuoksu sen sijaan voi aiheuttaa allergiaoireita. Mänty olisi kai ajallisesti yksi vaihtoehto, mutta sen siitepölyille on vain hyvin harva allerginen. Jokin joka tapauksessa mulle aina juhannuksen alla reaktioita aiheuttaa. Nytkin ihan selvästi se läpiveto toi ison altistuksen jotain siitepölyä mikä johti hengenahdistukseen. Onneksi nyt vain pari päivää piti sitä kuumetta ja tänään olo alkaa olla jo parempi. Mulle on parikin lääkäriä sanonut, ettei siitepölyt voi aiheuttaa kuumetta. Mä oon siitä kuitenkin vahvasti eri mieltä, koska käytännössä joka vuosi siitepölykauden aikana mulla on 1-2 kertaa epämääräistä pientä kuumeilua mihin en yleensä löydä muuta selitystä kuin siitepölyt.

Juhannukseksi pitäisi lähteä pieneen reissuun. Sunnuntaina näytti vielä pahalta sen suhteen, mutta tänään alkaa näyttää jo siltä, että reissu onnistuu kunhan olo jatkaa kohenemistaan tätä tahtia. Urheiluja tässä on toki kuumeisenakin tullut seurattua. Ei riittänyt Huuhkajilla eilen(kään) pelillisesti ja jatkopaikka karkasi melkein saletisti. Sinänsä turnauksen tulokset eivät olleet isoja pettymyksiä, mutta Suomen peliesitykset olivat kuitenkin pienoinen pettymys minulle. Ehkäpä se kuvaavin tilasto oli se, että Suomi sai kolmessa ottelussa yhteensä tasan yhden kulmapotkun! Kertoo kaiken joukkueen hyökkäyspelistä. Laukaukset menivät 54-19 vastustajille, laukaukset maalia kohti 16-3. Hieman tasaisempaa olisin odottanut pelillisesti. Ainoastaan Venäjä-matsissa pystyttiin haastamaan kunnolla vastustajaa.

Golfin US Open oli hieno major ennen kaikkea tasaisuutensa takia. Kiva oli nähdä pitkästä aikaa tuollainen huipputasainen major, jossa vielä päätöspäivän takaysilläkin oli ainakin 10 täysin potentiaalista voittajaa. Rahm laittoi kahdella viimeisellä reiällä komeat pitkähköt putit sisään ja ansaitsi niillä voittonsa. Itse olisin toivonut mieluummin voittoa Oosthuizenille, kun on jotenkin symppiksen oloinen kaveri ja vähän turhan usein jäänyt 2-3 sijoille majoreissa. Sama oli kaverilla kohtalona jälleen kerran.
GNAGL

Seuraava EM-kisasetti on ilmoilla:
https://www.pokerisivut.com/blog/pudotu ... apainossa/

Kiire meinasi tulla, kun lähtö juhannusreissuun painoi päälle. Pahoittelen mahdollisia kirjoitusvirheitä, koska en ehtinyt oikolukemaan juttua yhtä huolellisesti kuin normaalisti.

Ei muuta kuin hyvää ja turvallista Juhannusta kaikille!
GNAGL

EM-kisojen pudotuspeleistä tiukkaa raportointia ja ennakointia:
https://www.pokerisivut.com/blog/jatkoja-ja-yllatyksia/
GNAGL

Laitetaan välillä blogipäivitystäkin ilmoille. Toivuin lopulta siitä flunssasta/allergiakohtauksesta ajoissa, että päästiin lähtemään Sappeelle juhannuksen viettoon. Meillä oli samanlainen Chalets-huoneisto emännän kanssa sieltä varattuna kuin missä oltiin kolme vuotta sitten juhannuksena. Tarkoituksena oli viettää pääosin rauhallinen juhannus kaksin. Ylivoimaisesti parasta Sappeessa oli aivan upeat metsämaisemat pitkälle horisonttiin meidän parvekkeelta. Ai että oli makea istuskella myöhään illalla parvekkeella ja vaan nauttia noista maisemista auringonlaskun aikaan! Huoneistomme oli Sappeen laskettelurinteen päällä niin sieltä näki todella kauas horisonttiin. Jotenkin näin iän myötä musta on tullut ehdoton maisemafiilistelijä. Melkein pidän nykyään ykkösjuttuna jos jonnekin reissuun lähdetään, että huoneistossa on parveke ja upeat maisemat. Se riittää vanhalle jo pitkälti nykyään! :-D

Torstai-iltana kierrettiin lähistöllä ollut luontopolku. Ei ollut kovin mieluisaa, kun oli satoja hyttysiä koko ajan kimpussa! Tai tuli ainakin hyvää hyötyliikuntaa kun kävelyn lisäksi oli käytännössä pakko huitoa, heilua ja läiskiä käsillä koko ajan. Emännän kanssa mua ottaa kävelylenkeillä yleensä päähän tosi rauhallinen vauhti missä syke ei nouse yhtään. Tällä luontopolkukeikalla ei ollut kuitenkaan sitä ongelmaa, en oo nimittäin ikinä nähny emännän kävelevän yhtä rivakasti! :-D On se maailma vaan merkillinen paikka. Aika usein tuntuu siltä, ettei mikään mahti maailmassa vaikuta Matrixin mieleen. Kävelytempoakin olen yrittänyt tuloksetta saada lukemattomia kertoja yhteisillä lenkeillämme aikaiseksi. Sitten tuollaiset onnettoman pienet ruipeloitikat onnistuvat siinä alta aikayksikön! :-D Todistettavasti toinen asia mikä saa emännän kävelytahtiin vauhtia on sade. Niinpä mahdollisuuksien mukaan yritän ajoittaa lenkkejämme siten, että on poutaa kun lähdemme lenkille, mutta sen aikana alkaa satamaan. :wink: Kolme vuotta sitten kun tuolla Sappeen metsissä käytiin niin eivät nuo itikat häirinneet juuri yhtään. Nyt oli kuitenkin ihan toinen ääni kellossa. Vähän sama ongelma oli seuraavana päivänä kun mentiin frisbeegolfradalle. Jätin sitten lopulta minäkin kierrokseni kesken kun emännälle tuli mitta täyteen hyttysten pistoksia. :lol:

Aattoiltana siinä vähän alkoholiakin nautittiin ja pelailtiin korttia. Kerrankin rökitin emännän oikein kunnolla marjapussissa! Harvinaista herkkua. Yleensä onnistun jollain tavalla taiteilemaan itseni aina yli vaadittavasta 12 pisteestä, tipun takaisin 7 pinnaan ja emäntä pääsee iskemään puun takaa. Nyt pelattiin paras kolmesta, voitin koko lailla sukkana kaksi peliä ja Game Over! Loppuilta (tai yö) olikin sitten tämän jälkeen melkoisen hiljaista, joten sain rauhassa nauttia noista upeista maisemista parvekkeella! :P En tosin täydessä hiljaisuudessa. Parinsadan metrin päässä huoneistostamme oli nimittäin Karaoke-ilta ja meininki varsinkin aattona odotetusti kohtalaisen railakasta. Mietin siinä mielessäni touhua parvekkeelta tiiraillessani, että toivottavasti ei ole joukossa Korona-tapausta mukana. Vaan turha toivo oli, TAYS informoi keskiviikkona että juhannuksena peräti kolmena iltana to-la oli tartunnan kantaja ollut karaokessa paikalla. Melkoinen ihme ellei sieltä jatkotartuntoja tule.

Pokerivaihdetta ei ole vieläkään oikein saanut silmään vaikka emännällä loppui kesäloma juhannukseen. Reilun viikon päästä ehkä sitten. Yhden niistä 25€ Unibetin tiketeistä tosin jo käytin. Vihu yritti katketa 832 floppiin jollain 87:lla. Mulla AA, mutta toki lopulta minä olin se joka katkesi. Perussettiä. Rahaturnauksissa on ollut kyllä todella synkkä vuosi. Tuokin vaikuttaa siihen, ettei oo ollu oikein fiilistä edes aloitella isoja settejä. Voi olla, että rahaturnausten osalta vuosi on vieläkin jopa tappiolla. Tai vaikee sanoo, kun ei oo ollut kiinnostusta laskea tilannetta. :-D EM-kisojen jälkeen täytyy kyllä taas ryhdistäytyä ja alkaa grindaamaan enemmän. En mä tappiovuotta ainakaan aio ottaa, se on selvä. Loppuvuodesta pelataan niin paljon ja niin kauan että vähintään plussalle päästään. :yes:
KissMyBass81
Pokerisivut - striimaaja

Jos rahallinen tulos vaikuttaa motivaatioon pelata/olla pelaamatta niin silloin on jotain pielessä. Vaikka pokeri onkin harrastus niin kannattaa miettiä minkä takia sitä haluaa harrastaa.

Mikäli ainoa motivaatio on raha niin helpommin/enemmän on taskurahaa tehtävänä muualtakin kuin pienistä nettiturnauksista. Mikäli taas harrastaa pokeria samasta syystä kuin suurin osa sitä tekee, eli se on hauska ja älyllisesti haastava peli jonka pelaaminen on jännittävää ja mielenkiintoista niin mitä väliä on rahallisella tuloksella kun se ei kuitenkaan omaan talouteen millään tavalla oleellisesti vaikuta?
GNAGL

KissMyBass81 kirjoitti: 02 Heinä 2021, 12:06 Jos rahallinen tulos vaikuttaa motivaatioon pelata/olla pelaamatta niin silloin on jotain pielessä. Vaikka pokeri onkin harrastus niin kannattaa miettiä minkä takia sitä haluaa harrastaa.

Mikäli ainoa motivaatio on raha niin helpommin/enemmän on taskurahaa tehtävänä muualtakin kuin pienistä nettiturnauksista. Mikäli taas harrastaa pokeria samasta syystä kuin suurin osa sitä tekee, eli se on hauska ja älyllisesti haastava peli jonka pelaaminen on jännittävää ja mielenkiintoista niin mitä väliä on rahallisella tuloksella kun se ei kuitenkaan omaan talouteen millään tavalla oleellisesti vaikuta?
Olet ymmärtänyt väärin. Rahallinen tulos ei ole se pointti vaan häviäminen! Aika monta kertaa olen asian selittänyt jo täällä blogissa. :) Oon hemmetin huono häviäjä. Häviäminen saa aikaan huonoja fiiliksiä, ihan sama onko rahapanosta pelissä vai ei. Olet kertonut monta kertaa että sinulla pelimotivaatio vähenee silloin kun menee oikein hyvin ja tulee isosti tulosta. Mulla menee täysin päinvastoin eli jos pokerit kulkee niin tulee kova into pelata. Huonoissa runeissa taas settien aloittaminen on paljon vaikeampaa.

Aivan kuten sanoit niin rahallisella tuloksella ei ole sinänsä isoa väliä, kun se ei ole olennainen asia talouden kannalta. Sen sijaan häviämisen aiheuttamilla huonoilla fiiliksillä on väliä! Hyvän jakson jälkeen kestän hyvin tappiosessioitakin kun koen ne "oikeutetuiksi". Pitkän huonon jakson jälkeen taas en kestä niin hyvin ja siksi sessioiden aloittaminen on aina vaikeampaa. Tavallaan pelkään jo etukäteen heikosti menevän session aiheuttamia huonoja fiiliksiä.

Juuri siksi koska pokeri on vain harrastus niin minulla on täysi vapaus säädellä sitä pelaamistani niin että pelaan yleensä vähemmän silloin kun viime aikoina on mennyt huonosti ja enemmän taas sitten kun runit kääntyvät. Näin tää homma on mennyt jo 15 vuotta ja ihan hyvin on toiminut. :) Toki jos puhtaan loogisesti osais asiaa ajatella niin voisi toimia toisin. Valitettavasti (vai onneksi?) vain tunteetkin ovat osa ihmisyyttä ja itselläni pelaaminen + fanittaminen on sellaisia asioita, joissa se tunnepuoli nostaa päätään ja järki/loogisuus puoli on normaalia matalammalla tasolla. :-D Pystyn suurimmassa osassa asioista ajattelemaan kylmän analyyttisesti ja tekemään päätökseni siltä pohjalta. Pelaaminen ja penkkiurheilu (=voittaminen ja häviäminen) ovat kuitenkin tämän osalta jonkinlaisia mustia aukkoja minulla. Sellaiset geenit minulle on vain arvottu ja niiden kanssa mennään kun ei muutakaan voi. :)
KissMyBass81
Pokerisivut - striimaaja

Hyvä vastaus ja ihan hyvinhän sen homma tuntuu olevan hallussa :)

Joitain pointteja:
GNAGL kirjoitti: 02 Heinä 2021, 12:58Olet ymmärtänyt väärin. Rahallinen tulos ei ole se pointti vaan häviäminen! Aika monta kertaa olen asian selittänyt jo täällä blogissa. :) Oon hemmetin huono häviäjä. Häviäminen saa aikaan huonoja fiiliksiä, ihan sama onko rahapanosta pelissä vai ei.
Sinänsähän oma pointti ei muutu. Eli jos alkuperäinen kysymys oli että "mitä väliä on rahallisella tuloksella kun se ei kuitenkaan omaan talouteen millään tavalla oleellisesti vaikuta?" niin voidaan muuttaa se muotoon "mitä väliä on tuloksella kun se ei kuitenkaan mihinkään mitenkään vaikuta?"

GNAGL kirjoitti: 02 Heinä 2021, 12:58Olet kertonut monta kertaa että sinulla pelimotivaatio vähenee silloin kun menee oikein hyvin ja tulee isosti tulosta.

Tämä on ihan totta ja tämä oli yli vuosikymmenen iso ongelma. Tänä vuonna tästä päästy vihdoin eroon mutta se vaati aika paljon duunia ja toimintatapojen ja varsinkin omien ajatusmallien muuttamista mikä ei ihan kaikkein helpoin homma. Sen takia varmaan tuohon teikäläisen alkuperäiseen viestiinkin tarrasin kun huomasin siinä samantyylistä ajatusmaailmaa (joskin päinvastaista :-D ) josta itsekin pitkään kärsin.

GNAGL kirjoitti: 02 Heinä 2021, 12:58Näin tää homma on mennyt jo 15 vuotta ja ihan hyvin on toiminut.

Sehän on hieno homma jos tosiaan on löytänyt sen oman paikkansa pokerimaailmassa ja on siihen tyytyväinen. Sulla voi hyvinkin asiat olla noin ja se on hieno homma. Katotaan ehkä asioita eri vinkkelistä koska itsellä pelin ja mental gamen jatkuva kehittäminen on jatkuvasti työn alla ja sen takia tulee varmaan välillä tehtyä vääriä tulkintoja ihmisten motiiveista tehdä asioita omalla mukaavuusalueella ilman tavoitteita pyrkiä eteenpäin. Voivatkin olla ihan oikeasti tyytyväisiä siellä missä ovat.

Omaan korvaan "ei tee yhtään mieli pelata mutta hyvin toimii homma näin" kuulostaa sen luokan katastrofilta että jos itse ajattelisin noin niin olisin jo valmiina varaamaan psykiatrilta aikaa vaikka todellisuudessa se voi olla ihan hyvä ajatusmaailma jollekin muulle :)
GNAGL

KissMyBass81 kirjoitti: 02 Heinä 2021, 15:32 Sinänsähän oma pointti ei muutu. Eli jos alkuperäinen kysymys oli että "mitä väliä on rahallisella tuloksella kun se ei kuitenkaan omaan talouteen millään tavalla oleellisesti vaikuta?" niin voidaan muuttaa se muotoon "mitä väliä on tuloksella kun se ei kuitenkaan mihinkään mitenkään vaikuta?"
AI EI MIHINKÄÄN MITENKÄÄN VAIKUTA?!? :shock: Tämän asian osalta meillä tuntuu kyllä olevan aivot jotenkin niin täysin eri asennoissa, etten tiedä miten saisin sen (jo kertomani) oman näkökulmani taottua sinne riihimäkeläiseen pääkoppaan! :-D Olen helvetin huono häviäjä ja jos häviän niin se saattaa vaikuttaa oikeastaan ihan kaikkeen sen kautta kun vituttaa ja on huono fiilis. Otetaan kärjistetty esimerkki. Ilves häviää runkosarjamatsin jollain erittäin tuskallisella tavalla Tapparalle (tyyliin dominoi ottelua ja johtaa jo 2-3 maalilla, Tappara tulee kuitenkin jollain loppujouluilla tasoihin ja ohi). Periaatteessa yksi runkosarjatappio ei "mihinkään mitenkään vaikuta". Käytännössä mulla menee kuitenkin loppuilta täysin pilalle, kun vituttaa niin paljon. Ei kiinnosta yhtään mikään ja joutuu vaan märehtimään sen vitutuksen pois. Hyvällä tuurilla on seuraavana päivänä pois tai ainakin sen verran laimentunut, että pystyy jo vähän nauttimaan elämästä. :-D Vastaavaa (toki yleensä pienemmässä mittakaavassa) tapahtuu usein huonon runin jaksoilla tappiollisten pokerisessioiden jälkeen. Mua vituttaa hävitä ja se vaikuttaa isostikin omaan fiilikseen ja olotilaan. Se ei minun näkökulmastani ainakaan ole siten asia mikä ei "mihinkään mitenkään vaikuta"! :-D Jos joku osaa aina ottaa vaan robottina tappiot vastaan ja ajatella puhtaan järjen ja loogisuuden kautta niin onneksi olkoon. Minä en kuulu niihin ihmisiin. :)
KissMyBass81 kirjoitti: 02 Heinä 2021, 15:32 Tämä on ihan totta ja tämä oli yli vuosikymmenen iso ongelma. Tänä vuonna tästä päästy vihdoin eroon mutta se vaati aika paljon duunia ja toimintatapojen ja varsinkin omien ajatusmallien muuttamista mikä ei ihan kaikkein helpoin homma. Sen takia varmaan tuohon teikäläisen alkuperäiseen viestiinkin tarrasin kun huomasin siinä samantyylistä ajatusmaailmaa (joskin päinvastaista :-D ) josta itsekin pitkään kärsin.

Sehän on hieno homma jos tosiaan on löytänyt sen oman paikkansa pokerimaailmassa ja on siihen tyytyväinen. Sulla voi hyvinkin asiat olla noin ja se on hieno homma. Katotaan ehkä asioita eri vinkkelistä koska itsellä pelin ja mental gamen jatkuva kehittäminen on jatkuvasti työn alla ja sen takia tulee varmaan välillä tehtyä vääriä tulkintoja ihmisten motiiveista tehdä asioita omalla mukaavuusalueella ilman tavoitteita pyrkiä eteenpäin. Voivatkin olla ihan oikeasti tyytyväisiä siellä missä ovat.

Omaan korvaan "ei tee yhtään mieli pelata mutta hyvin toimii homma näin" kuulostaa sen luokan katastrofilta että jos itse ajattelisin noin niin olisin jo valmiina varaamaan psykiatrilta aikaa vaikka todellisuudessa se voi olla ihan hyvä ajatusmaailma jollekin muulle :)
Mä luulen ison eron meidän välillä olevan nimenomaan se, että sinä katsot asiaa pokeriammattilaisen silmin ja minä puolestaan pokeriharrastajan. Ammattilaiselle toki on varmastikin katastrofi jos tulee ajanjaksoja jolloin ei tee yhtään mieli pelata, mutta miksi se olisi katastrofi harrastajalle? Harrastaja voi pelata vain silloin kun oikeasti huvittaa. Ei ole mitään tarvetta pakottaa itseään pelaamaan pokeria silloin kun ei ole oikeanlaista fiilistä pelata.

Samoin koska olen vain harrastaja niin en halua tehdä paljon duunia omien toimintatapojen ja ajatusmaailman muuttamiseksi. Itse asiassa minä en missään tapauksessa edes haluaisi muuttua sellaiseksi "robotiksi" jolle pelaaminen ja fanittaminen ei aiheuttaisi minkäänlaisia tunnereaktioita! Pelaamisen ja fanittamisen kautta nimenomaan haen jännitystä ja tunteiden kirjavuutta elämään! Jos pokerissakin vaan robottina painelisi nappeja ilman mitään tunnesykäyksiä niin se nimenomaan ei kuulostaisi miltään mieluisalta harrastukselta vaan ennemminkin joltain pakkopullalta. Jos teet pokeria työksesi ja elantosi on siitä kiinni niin "robottimaisuus" voi olla hyvä asia. Harrastajalle se ei mielestäni sitä olisi. Tai riippuu toki siitäkin mitä harrastukseltaan hakee. Itse haen nimenomaan sitä pelijännitystä ja tunteiden vuoristorataa.

Oon blogissa aikaisemminkin kertonut, että oon ollut huono häviäjä ihan aina. Joskus 3-4 vuotiaana jo heittelin raivoissani kortit ympäri kämppää jos hävisin muistipelissä. Vaikka se ei periaatteessa "mihinkään mitenkään vaikuttanut". :-D Kuten sanottua, tuo on niin vahvasti geeneissäni ettei sitä millään "rupeanpa nyt ajattelemaan asioista eri tavalla ja toimimaan toisin" diibadaaballa saa muutettua. :) Mä oon "kärsinyt" häviämisen aiheuttamista huonoista fiiliksistä koko elämäni ajan ja tietyllä tavalla tottunut siihen, että se on osa minua. Toisaalta asialla on myös se mukavampi kääntöpuoli eli voittamisen aiheuttamat loistavat, positiiviset fiilikset. Ilman toista ei ole toista. Mikäli ei tappiot vituta niin harvoin osaa myöskään isosti riemuita voitoista. Mä oon kannattanut henkeen ja vereen Ilvestä koko elämäni. 2000-luku on sen osalta ollut pääosin pelkkää tuskaa ja kärsimystä, kun joukkue on kyntänyt. Silti päivääkään en vaihtaisi pois. Tai no, ehkä muutaman päivän voisin vaihtaa kuten esimerkiksi muutaman päivän sen kevään 2017 Tappara-sarjan kuudennen matsin jatkoaikatappion jälkeen. :-D Isossa kuvassa kuitenkaan en näitä 2000-luvun fanitusfiiliksiäkään pois vaihtaisi vaikka vitutus onkin ollut pääosassa. Osaapa tuon takia vieläkin arvostaa ihan jokaikistä runkosarjavoittoa eikä pidä voittoja itsestäänselvyytenä.

Ilveksen fanittamisen osalta ei oikein pysty "säännöstelemään" niitä huonoja fiiliksiä. Pelit on silloin kun on ja vituttavia tappioita tulee silloin kun tulee. Pokerin osalta on toisin eli sitä pystyy itse ainakin jonkin verran vähentämään sen aiheuttamia huonoja fiiliksiä juuri siten, että pelaa vähemmän silloin kun on pitkä huono jakso alla ja pääkoppa jo valmiiksi "herkästi vitutukseen taipuvassa" -tilassa.

Tällaista ajatuksenvirtaa tänä aamuna. :-D En tiedä saatiinko Riihimäellä vieläkään kiinni mun aivokopan asennoista, mutta tän paremmin en enää ainakaan osaa rautalangasta asiaa vääntää. :)
GNAGL

Eilen saatiin emännän kanssa Koronan kakkospiikki. Olkapää hieman kipeä, jonkin verran ohimosärkyä ollut ja normaalia väsyneempi olo. Ei kuitenkaan mitään sen isompia oireita onneksi ainakaan toistaiseksi. Emäntäkin pystyi menemään yövuoroon töihin ihan normaalisti.

EM-finalistit on sitten selvillä. Hieman katkera loppu eilen kun mulla oli Tanskalle mestaruusveto lyötynä niin toivoin heidän jatkoonmenoaan. Olihan Englanti ottelussa varsinkin loppua kohden parempi joukkue, ei siinä mitään. Olisi toivonut ottelulle kuitenkin mukavampaa ratkaisua kuin väärin vihellettyä pilkkua ja siitäkin sitten vielä maalia vasta inhoamani "reboundsäännön" kautta.

Eipä sitä VARria näköjään osata Valioliigan ulkopuolellakaan aina käyttää niin kuin sitä pitäisi käyttää. Mielestäni VARria tarvittaisiin juuri täsmälleen eilisen kaltaisiin tilanteisiin. Eli kun EM-semifinaalin jatkoajalla tuomari viheltää liian kevyen pilkun niin se sitten korjataan VARrin toimesta jotta vältytään ikäviltä, epäansaituilta ratkaisuilta jättimäisen isoissa matseissa. Tai ainakin nyt vähintään dumari olisi aivan ehdottomasti pitänyt kutsua sivurajalle katsomaan tilanne uudestaan ja tekemään lopullisen päätöksensä hidastusten perusteella. Nyt jäi sellainen maku, että VAR-kopissa meni vain yksinkertaisesti pupu pöksyyn eivätkä uskaltaneet Englannin kotiyleisön edessä lähteä puuttumaan tilanteeseen millään tavalla. Harmittaa ihan kaikkien puolesta. Niin Englannin, Tanskan kuin koko eurooppalaisen futisyleisön puolesta. Tanska ehkä ansaitsi tappion mutta ei tällä tavalla. He olisivat ansainneet saada vielä uuden sauman taistella sinne rankkukisaan saakka, jossa kaikki olisi ollut mahdollista. Englanti ehkä ansaitsi voittonsa mutta ei tällä tavalla. Hyvin kyseenalainen rankkutuomio tulee jonkin verran himmentämään voittoa ja antaa "enkkuvihaajille" bensaa dissata mestaruudenkin arvoa, jos sellainen Englannille sattuu tulemaan. Eurooppalainen futisyleisö ansaitsee saada vuoden tärkeimpiin jalkapallo-otteluihin oikein menevät isot tuomiot. Italia-Espanja ottelun jälkeen puhuttiin ansaitusti hienosta jalkapallosta. Eilisen välierän jälkeen puhutaan valitettavasti pääosin vain jatkoajan rankkutuomiosta. Ei näin!

Jotain pikku pokerisessioitakin saanut tällä viikolla jo pelattua. Pikkuplussalla menty mikä riittää hyvin tässä vaiheessa. Josko se pokerikipinä sieltä taas hiljalleen syttyisi kun saa muutamat plussasessiot alle.

Eilen tuli yksi kiva yllätysjoulutus pokeripöytien ulkopuolelta. Unibetillä tulee suoritettua aina joka kuukausi nuo missionit millä saa pieniä palkintoja. Melkein aina niissä yksinä palkintoina on ilmaiskierroksia johonkin "surkeaan" slottiin. Oon tässä vuosien aikana miettinyt, että onkohan noi missioneista saadut ilmaiskierrokset jotenkin fixattuja, kun ikinä en ole niillä voittanut käytännössä mitään muuta kuin jotain aivan minihiluja. No, tämä luulo tuli todistettua eilen vääräksi, kun pääsin Money Train 2 ilmaiskierroksilla bonuspeliin ja voitin siitä 96€! Kymmenen sentin panoksella! Aikas kiva positiivinen yllätys varsinkin kun noihin oli ehtinyt jo suhtautumaan sillä tavalla puolipakkopullana tyyliin, otetaan nyt sitten se about 50 senttiä taas sieltä pois kuleksimasta. :-D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”