Pokerinittailua ja urheilua

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit

Re: Pokerinittailua ja urheilua

ViestiKirjoittaja GNAGL » 25.05.2018 8:15

Eilen pokeri-ilta ja vihdoin myös vähän runintynkää, perkele! Niiiiiin turhauttavaa ollut tässä pitkään, mutta eilen saatiin jopa vähän kurottua toukokuun kuoppaa umpeen. 38 turnausta, joista ainoastaan 7 rahasijaa eli normaalia vähemmän, mutta laatu korvasi nyt määrän. Partylla pytytettiin pitkästä aikaa parin dollarin PKO:ssa:

Kuva

Lisäksi Starsilla lähti runaamaan dollarin turbo knockoutissa. Olin jossain 250 jäljellä jopa chipliidussa! En muista, että olisin koskaan aikaisemmin ollut missään Starsin megafieldin turneessa chipleader monta sataa pelaajaa jäljellä! Noin aikaisessa vaiheessahan ei noissa yleensä ole mahdollista päästä chipleaderiksi muutoin kuin paisteilemalla :) Nyt tuli kuitenkin mukavalla tahdilla monstereita ja tuossa turneessahan saa kyllä aina actionia käsilleen.

No up and downiahan turnaus oli sitten tuon johtopaikan jälkeen ja välillä käytiin jo aika pienissäkin. Finuun saakka sieltä kuitenkin lopulta taisteltiin. Loppusijoituksena 5/2670 eikä jäänyt edes mitään isommin hampaankoloon. Perusflipillä pihalle. Bounteineeen tuosta noin 60 dollaria ja koko pokeri-ilta yhteensä noin +70€. Tekipä hyvää! :yes: Osaa ihan eri tavalla arvostaa ja olla iloinen hyvistä rahastuksista aina tuskaisan kuoppaamisen jälkeen kuin silloin kun runit ovat olleet suotuisia jo lähihistoriassakin.
GNAGL

ViestiKirjoittaja GNAGL » 25.05.2018 13:38

Blogini täytti eilen kaksi vuotta. Se ja Sharkien tämänpäiväinen postaus laittoi pohdituttamaan omaakin blogaamistani. Aloitin blogin aikoinaan koska tykkään kirjoittamisesta. Osaan paljon paremmin ilmaista asioita ja ajatuksiani kirjoittamalla kuin puhumalla. Tietyllä tavalla blogiin omien tuntojen kirjoittaminen on aika terapisoivaa. Usein fiilis on vähän parempi sen jälkeen kun on päässyt kirjoittamalla purkamaan omia tuntojaan. Jotenkin olen kuitenkin viime aikoina huomannut itsestäni, ettei blogaamisintoni ole enää läheskään yhtä korkealla kuin mitä se joskus oli. Vähän sellaiselta pakkopullalta eikä enää aina niin mieluisalta on välillä tuntunut blogaaminen. En osaa edes tarkkaan sanoa miksi. Jotenkin tämä tuppaa olemaan vähän liiaksi sellaista yksinpuhelua, mikä tietyllä tavalla syö kirjoitusintoa. Kaipaisin sitä, että asioista syntyisi enemmän keskustelua, mutta toki tiedän, että se kynnys heittää jotain kommenttia on aika iso. Itsekin kun aikoinaan vuosikausia pelkästään luin Sharkien blogia kommentoimatta kertaakaan millään tavalla.

Tämä pohjustus ei nyt tarkoita sitä, että olisin lopettamassa blogiani Sharkien tapaan. Lähden kuitenkin kolmanteen blogivuoteeni hieman erilaisella asenteella. Olen yrittänyt olla ehkä vähän liiankin "tunnollinen" blogaamisen osalta. Jotenkin on potenut jopa vähän sellaista huonoa omaatuntoa, jos ei ole muutamaan päivään tehnyt mitään päivitystä. :-s En tiedä miksi, kun eihän tuossa ole oikein mitään järkeä. Täysin vapaaehtoista hommaahan tämä on eikä kukaan pakota kirjoittamaan ja tekemään päivityksiä harva se päivä. Olen vain jollain lailla ajatellut tätä blogaamista siltä kannalta mitä itse lukijana haluaisin eli että seuraamiini blogeihin tulisi tasaisin väliajoin päivityksiä. Nyt otan kuitenkin vähän rennomman asenteen hommaan. Kirjoitan vain ja ainoastaan silloin kun oikeasti huvittaa kirjoittaa. Ja pidän pidempiäkin taukoja silloin jos ei huvita. Kohti kolmatta blogivuotta siis seuraavin ajatuksin:

a) Rennompi asenne kirjoittamiseen ja blogin päivittämiseen

b) Saa tänä blogivuonna se mun kannattamieni joukkueiden ikuinen konttaaminen luvan viimein loppua! Kausi 2018-2019 tulee olemaan Ilveksen, Arsenalin, Green Bay Packersien ja Leijonien voittokulkua! Se on nyt vihdoin meikäläisen ja muiden kohtalotoverien vuoro nauttia ja riemuita! Tästä ei tingitä, saatana! :-D
GNAGL

ViestiKirjoittaja GNAGL » 26.05.2018 20:16

Päivän isoin ja tärkein futismatsi pelattu :wink: ja Fulham palaa Valkkariin! Todella viihtyisä stadion, jossa on tullut vierailtua, ja sympaattinen seura. Hienoa nähdä mustavalkoiset värit jälleen ensi kaudella Valioliigassa!
GNAGL

ViestiKirjoittaja NäyttääKalliilta » 28.05.2018 2:21

Toivottavasti ne sun susipaskat kolumnit liigasta ja nhlsta jää kanssa unholaan. En kyllä edes muista blogasitko etusivulle nhl mutta ainakin liiga oli niin tuularipaskaa ettei mitään järkeä.
NäyttääKalliilta

ViestiKirjoittaja peteyy » 28.05.2018 9:01

NäyttääKalliilta kirjoitti:Toivottavasti ne sun susipaskat kolumnit liigasta ja nhlsta jää kanssa unholaan. En kyllä edes muista blogasitko etusivulle nhl mutta ainakin liiga oli niin tuularipaskaa ettei mitään järkeä.

NäyttääKalliilta voisikin sitten tehdä meille ensi kauden kolumnit noista sarjoista ;)
"Who me?"
peteyy

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja GNAGL » 28.05.2018 10:39

NäyttääKalliilta kirjoitti:Toivottavasti ne sun susipaskat kolumnit liigasta ja nhlsta jää kanssa unholaan. En kyllä edes muista blogasitko etusivulle nhl mutta ainakin liiga oli niin tuularipaskaa ettei mitään järkeä.

NHL:stä en ole kolumniakaan kirjoittanut enkä oikeastaan mitään edes blogiini, koska sen sarjan seuraaminen on minulla liian satunnaista. Liigan osalta en itseäni tuulariksi tunnista. Sieltä vaan kertailemaan kauden aikana kirjoittamiani juttuja, mielestäni olin varsin hyvin perillä Liigan tapahtumista. Tätä tukee myös oma kirjanpitoni Liiga-vedoistani. Mikäli kolumnini eivät sinua miellytä niin kukaan ei pakota niitä lukemaan.

Noin yleisesti ottaen noista kolumneista niin ei ole ihan helppoa tuottaa joka viikko yhtä tasalaatuista tekstiä. En itsekään ole kaikkiin kirjoituksiini täysin tyytyväinen. Hyvän aiheen keksiminen joka viikko on jo kohtuullisen haastavaa, kun ei sitä viitsisi samoja asioita kirjoitella moneen kertaan. Jokainen voi tykönään kokeilla kuinka helppoa jokaviikkoisen kolumnin väsääminen on. Varmasti on kauden aikana heikompiakin kirjoituksia mahtunut joukkoon, siitä ei epäilystäkään. Kirjoitan niillä taidoilla ja lahjoilla, jotka minulle on suotu. Tervetuloa vaan haastamaan, kyllä mä itsekin voisin mielelläni lukea laadukkaampia kolumneja joka viikko urheilun saralta! :-D
GNAGL

ViestiKirjoittaja Mufler » 28.05.2018 18:32

Rakentava palaute on kaiken aa ja öö!
Born to lose, live to win. -Lemmy Kilmister-
Mufler

Käyttäjän avatar

ViestiKirjoittaja GNAGL » 29.05.2018 13:52

Jännä juttu miten sitä urheilunkin osalta on tullut vanhemmiten paljon nirsommaksi. Nuorempana sitä kelpasi mikä vaan urheilu. Siis ihan mikä vaan mitä töllöstä tuli. Koko ajan iän myötä ne kiinnostuksen kohteet on kuitenkin fokusoitunut kapeammaksi ja kapeammaksi. Osin toki pakon sanelemana, koska eihän nykyisellä huikealla TV-tarjonnalla ole mitään mahdollisuuksia seurata kaikkea.

NHL:ää on tullut seurattua satunnaisesti, lähinnä olen katsellut nuo viikonlopun suomalaisittain mukavaan ilta-aikaan pelatut ottelut. Nyt kun ennen Jalkapallon MM-kisoja urheilutarjonta on vähissä niin nauhoitin viime yön NHL-matsin ja katsoin aamulla. Jaksoin katsella ottelua kunnolla siihen saakka kunnes vetämäni over 4.5 -veto ratkesi. Sen jälkeen aloin surffailemaan netissä ja peli pyöri taustalla. Lopun sitten jo kelasin. Ei minkäänlaista urheilullista mielenkiintoa peliin. Kumpikaan joukkue ei herätä minussa minkäänlaisia tuntemuksia, vaikka Vegasin tarina onkin hieno. Ihan sama kumpi voittaa, niin ei sitä vaan jotenkin syttynyt yhtään otteluun. Sinänsähän maaleja ja tapahtumia matsissa riitti, mutta sekään ei riittänyt. Jotenkin sekavaa tuo NHL-kiekko, pidän nykyisin paljon enemmän ehkä toki temmoltaan vähän rauhallisemmasta, mutta jollain tavalla selkeämmästä ja "aistillisemmasta" Euro-kiekosta.

Omaha-käteisprojekti onnistui lopulta ihan hyvin. Voitin siis muutama viikko sitten 4x25€ PLO käteistikettejä Henkka Koivisto -freerollista, joten joutui pakon sanelemana pelailemaan. Alku ei kovin lupaava ollut. Kolme tikettiä meni aika pikatahtia alle minimirajan. Viimeisellä tiketillä sai kuitenkin pelattua vaaditun floppirajan loppuun saakka. Yhteensä 135€ noilla lunastin, joten olen siis todistetusti voittava pelaaja myös Omaha-käkyssä! :-D No, tosi asiassassahan ei kyllä juurikaan hajua miten tuota pitäisi pelata varsinkaan näitä "pot-pot-pot" -miehiä vastaan. Tuntui, että aina kun yritti kurkkia keskinkertaisilla käsillä niitä vastaan niin nutsithan siellä lopussa oli. Voiton puolelle meni kuitenkin lopulta siis. Mitään hajua ei ole oliko runit kokonaisuudessaan suotuisia vai ei. Nelikopteria ei ole vielä näkynyt. Jotain toimitusvaikeuksia kuulemma. Vinkkejä otetaan vastaan missä sitä kannattaisi yrittää myydä?

Unibetin turnaussarjakin käynnistyi eilen. Pelasin eilen Nanot, vaikka tällä kertaa ei Leaderboardissa menestyssaumoja ole, koska lähdemme ensi tiistaina Muncheniin. Sijalle 27/455 pääsin toisessa turneessa. KMB:kin pelaili siinä vierekkäisellä paikalla pitkään, mutta pelästyi mun tiputusuhkailuja niin pahasti, että järjesti itsensä paniikissa jotain muuta vihua vastaan pihalle. :-D En oikein edes tiedä miksi noita pelasin, kun melkein puolet turnauksista jää joka tapauksessa väliin. Kai mä aattelin, että jos ihan jumalrunit sattuis tähän ekaan viikkoon niin saattais pystyä sinnittelemään sadan joukossa leaderboardissa. Jos ei tässä 2-3 päivän sisään ala finua tippumaan niin sen jälkeen varmaan jää homma kyllä kesken.
GNAGL

ViestiKirjoittaja GNAGL » 30.05.2018 13:20

Tämän viikon kolumnissani väitän, että realismi on hukassa monelta suomalaiselta kiekkofanilta:
https://www.pokerisivut.com/blog/gnagl/realismi-hukassa-suomalaisilta-kiekkofaneilta.html

Ensi viikolla pidän kolumnien osalta NäyttääKalliilta ja muiden iloksi Munchenin reissun takia taukoa. Jalkapallon MM-kisojen aikana on sitten tulossa tiiviimpään tahtiin materiaalia eli varmaankin jonkinlaisia päiväkohtaisia havaintoja/raportteja otteluista.
GNAGL

ViestiKirjoittaja MoeofS » 30.05.2018 13:51

GNAGL kirjoitti:Tämän viikon kolumnissani väitän, että realismi on hukassa monelta suomalaiselta kiekkofanilta:
https://www.pokerisivut.com/blog/gnagl/realismi-hukassa-suomalaisilta-kiekkofaneilta.html

Ensi viikolla pidän kolumnien osalta NäyttääKalliilta ja muiden iloksi Munchenin reissun takia taukoa. Jalkapallon MM-kisojen aikana on sitten tulossa tiiviimpään tahtiin materiaalia eli varmaankin jonkinlaisia päiväkohtaisia havaintoja/raportteja otteluista.

Sanoisin että realismi ei ole ihmislajin vahvimpia puolia yleisestikään :D

Esim. Hpkn fanit myös ovat tottuneet liian hyvään v2006 mestaruuden ja v2010 hopean jälkeen. On unohtunut se fakta, että kyseessä yksi liigan pienimmistä seuroista, jonka mahdollisuudet mestaruuteen lepäävät lähes täydellisessä onnistumisessa. Isoilla seuroillahan nyt voi mennä aika pahastikin metsään ja silti päästä top4. Nyt kun on jo aikaa kulunut suurimmasta menestysputkesta monet ovat alkaneet palaamaan maan pinnalle.

Omasta puolestani kiitän näistä Liiga kolumneista. Itselleni yksi tämän foorumin parhaista puolista. Keep up the good work.
MoeofS

ViestiKirjoittaja GNAGL » 30.05.2018 17:02

MoeofS kirjoitti:
Sanoisin että realismi ei ole ihmislajin vahvimpia puolia yleisestikään :D

Esim. Hpkn fanit myös ovat tottuneet liian hyvään v2006 mestaruuden ja v2010 hopean jälkeen. On unohtunut se fakta, että kyseessä yksi liigan pienimmistä seuroista, jonka mahdollisuudet mestaruuteen lepäävät lähes täydellisessä onnistumisessa. Isoilla seuroillahan nyt voi mennä aika pahastikin metsään ja silti päästä top4. Nyt kun on jo aikaa kulunut suurimmasta menestysputkesta monet ovat alkaneet palaamaan maan pinnalle.

Omasta puolestani kiitän näistä Liiga kolumneista. Itselleni yksi tämän foorumin parhaista puolista. Keep up the good work.

Juuri näin, HPK on myös hyvä esimerkki juuri siitä mitä kirjoitin. Menestysaikakausi totutti fanit pitkäksi aikaa vähän liian hyvään.

Ja kiitos! Mukava tietää, että ainakin jollekin kirjoitukset kelpaavat. :)
GNAGL

ViestiKirjoittaja Joness » 30.05.2018 17:08

Tulee iteki aina luettua kolumnit läpi ja kovasti oon tykänny vaikka en sitä oo aikasemmin sanonutkaan. Muista että yhtä trollia kohtaan on aina monta diggailijaa =D>
Joness

ViestiKirjoittaja GNAGL » 30.05.2018 17:40

Joness kirjoitti:Tulee iteki aina luettua kolumnit läpi ja kovasti oon tykänny vaikka en sitä oo aikasemmin sanonutkaan. Muista että yhtä trollia kohtaan on aina monta diggailijaa =D>

Thx, näinhän se yleensä on!
GNAGL

ViestiKirjoittaja GNAGL » 31.05.2018 13:38

Twitchin chatissa kysyttiin minulta eilen mistä tulee pokeripöydissä käyttämäni nimimerkki IvanKarsk. Muistaakseni kukaan ei ole tätä aikaisemmin kysynytkään. Laitetaan nyt vastaus tänne bloginkin puolelle. Ivan Karsk oli ravihevonen, josta tuli kerrasta suosikkiheponi joskus 2000-luvun taitteessa (en muista tarkkaa vuotta). Teivon raveissa minulla oli kaikki mahdolliset pelimuodot (Kaksari, Duo ja V4) pelattuna tämä Ivan Karsk varmana. Ja niin vaan polle kiri komeasti takaa selvään voittoon. Oli vielä jonkinlainen ylläri, ei todellakaan mikään suosikki. Jotain 3500 markkaa (se oli markka-aikaa vielä) lunastin yhteensä tuon ansiosta ja se oli iso raha silloin vielä opiskelijan kirjoissa olleelle kaverille. Tuon peruja siis nimimerkki IvanKarsk. Tähän Pokerisivujen nickiin GNAGL ei sen sijaan liity mitään tarinaa. Ei itse asiassa minkäänlaisia muistikuvia siitä kun olen tänne rekisteröitynyt ja mitä on silloin päässä liikkunut. Missään muualla en GNAGLia ole käyttänyt.

Olen tässä aloittelemassa isoa pokeri-iltaa. Viimeinen sauma saada toukokuu plussalle! En tiedä tarkkaan mikä on kuun saldo, mutta mutu sanoo, että saattaa hyvinkin olla jopa pakkasen puolella. Toivottavasti ei enää tämän illan jälkeen!
GNAGL

ViestiKirjoittaja GNAGL » 01.06.2018 9:51

Vuoden viidennen yhteenvedon aika. Tämän vuoden rahaturnaukset ovat sujuneet tähän tahtiin:
Kuva

Pelaaminen ja runit tuntuivat oikeastaan koko toukokuun ajan melko karmealta. Yksi todella positiivinen sessio tulee mieleen. Alkukuun ajan jääkiekon MM-kisat olivat keskiössä ja tuli pelailtua välillä vähän puolivaloilla, kun kertoimet veivät pelaamisen ohessa huomiota. Olin ihan varma, että kuukausi oli tappiollinen kun eilenkin tuli vielä kuopattua noin 30€. Mutta niin vaan tilastot näyttävät kuukauden kokonaissaldoksi +84€. Oli positiivinen yllätys, kun on mielessä tuntunut siltä, että koko ajan tulee turpaan.

Veikkauksella oli toukokuussa sellaista infernoa, ettei uskoisi sellaisen olevan edes mahdollista. Veikalla on nyt alkuvuoden hurjan hiitterin jälkeen tultu syöksylaskua alaspäin. Vaikea on sen paistilauman keskellä heikompaa tulosta tehdä kuin mitä nyt olen viimeiset pari kuukautta tehnyt.

Pokerstarsilla jopa positiivinen toukokuu. Tuli pari isoa lunastusta ja niiden myötä nyt Starsinkin turneet plussan puolelle tämän vuoden osalta. Microgamingillä tuli edelleen tasaista plussaa niin kuin on tullut koko alkuvuoden. Unibetillä sen sijaan tappiokuukausi.

Mielenkiintoisesti toukokuussa siis paistikkaimmilla saiteilla (Veikkaus ja Unibet) turpaan ja muilla saiteilla pikkuplussaa. Todellinen paistien juhlakuukausi siis! Nauttikaa nyt kalat vielä hetki kun voitte, kohta on luvassa paluu karuun arkeen, sen lupaan! :P

Kesäkuussakaan ei pääse isosti keskittymään pokeriin. Viikko menee Munchenissä ja sitten loppukuukauden ajan päähuomio on totta kai futiksen MM-kisoissa. Ei siten pokerin osalta mitään erityisiä tavoitteita kesäkuulle. Pelaan vain silloin kun sattuu olemaan aikaa ja huvittamaan. Vähän rennompi pokerikuukausi siis vielä kesäkuu ja vedetään sitten heinäkuussa isommalla profiililla kun urheilurintamalla on hiljaisempaa.
GNAGL

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Blogit