Liiga tauolle Ipan kannalta oikeaan aikaan ja Päiväni Kauniissa ja Rohkeissa!
Heviä settiä tällä kertaa blogipäivityksessäni. Pitäkäähän hatuistanne kiinni!
GNAGL kirjoitti: ↑26 Marras 2020, 11:47
Ei sillä, Suomen Korona-tilanne näyttää siltä, että tuskinpa tässä Liiga-pelit kauaa enää edes pyörii. Yllättävän kauan siinä meni, mutta nyt aletaaan kohta olemaan samassa tilanteessa kuin muuallakin Euroopassa ollaan oltu. Taitaa vähintään muutaman viikon tauko olla Liigassakin edessä. Tää viikonloppu nyt varmaan vielä pelaillaan.
Ilveksen piti tänään pelata Oulussa, vaan eipä sattuneesta syystä pelaa. Pari muuta matsia tänään vielä pelataan mut siinäpä se taitaa sitten Liigan osalta olla vähäksi aikaa.
Ilvekseltä perjantaina kauden surkein peliesitys SaiPan vieraana. Ei toiminut oikein mikään ja ansaittu tappio plakkariin. Lauantaiksi hieman parannettiin ja KalPa kaatui kuin kaatuikin lopulta, vaikkei se voitto helpolla tullut. Ehdottomasti positiivisin asia ottelussa oli Eetu Mäkiniemen komea nollapeli! Tosi tärkeetä tulevan kannalta, että hänellekin saatiin yksi iso onnistuminen. Noin muutoin, Ilveksen pelillinen käyrä on viime aikoina ollut selvästi alaspäin. Siinä mielessä Liigan tauko tulee meidän kannalta ihan hyvään paikkaan.
On mulla sitten rakkaat lukijat myös melkoinen jymyuutinen tässä kerrottavana! Minulla oli viime viikolla täysin Bizarre "päiväni Kauniissa ja Rohkeissa" -keskiviikko. Tää mitä nyt kerron saattaa hyvin kuulostaa bullshitiltä tai huonosti käsikirjoitetun saippuasarjan episodilta. Mutta uskokaa tai älkää niin tämä on täyttä totta!
Isäni soitti minulle viime keskiviikkona jo kolmatta kertaa kahden päivän sisään. Mietin heti mielessäni, että mitäköhän ihmettä nyt on tapahtunut. Aloittaa siinä puhelun sitten näillä sanoilla: "Järkytytkö sä helpolla?". No, tässä vaiheessa oon 110% varma, että isällä on todettu Korona-tartunta. Alajärvellä (jossa isäni asuu) oli vielä juuri todettu hervoton Korona-rypäs niin olin heti satavarma mitä tuleman pitää. Korona-tartunnasta isä ei kuitenkaan kertonut vaan lausui seuraavat sanat: "Sinulla on sisko!"
Kun nuo sanat kuulin niin tuntui, että päähän tulvi noin miljoona ajatusta samaan aikaan. Isä kertoili siinä mikä on homman nimi, mutta minulta meni vähintään puolet siitä ohi kun kelasin vaan päässäni eri ajatuksia. Harvoin mikään sekoittaa pasmani totaalisesti, mutta tämä oli kyllä sellainen asia mikä niin teki! Keskiviikon Liigan ja Mestarien Liigan ottelut pyörivät telkussa ja minulla oli kyllä katse telkkaria kohden. Käytännössä en kuitenkaan matseista mitään ymmärtänyt kun päässä vaan kelautui vaikka mitä asioita.
Kovin tarkkoja yksityiskohtia tästä shokkicasesta en viitsi paljastaa mut lyhyt versio menee niin, että isä on saattanut aikoinaan "yhden illan jutussa" erään daamin raskaaksi ja tämä on vaan kaikessa hiljaisuudessa pitänyt lapsen eikä ole ilmoittanut isälleni mitään (tai sanotaanko varmemman päälle, että tämä on ainakin isäni kertoma versio asiasta). Tytärtä oli isättömyys alkanut vanhemmalla iällä vaivaamaan ja hän oli tänä syksynä laittanut "isot rattaat pyörimään" isänsä selvittämiseksi. Lopulta myös onnistuen tässä.
Olihan tuollainen uutinen totta kai melkoinen pommi ja menihän siinä hetkinen asiaa sulatellessa. Mitä enemmän asiaa kelasin, sitä paremmalta ajatus siskosta (tai siis toki tarkemmin sanottuna siskopuolesta) alkoi kuitenkin tuntumaan! Minä kun olen ollut ainoa lapsi (tai siis luullut olevani) ilman sisaruksia niin onhan sitä aina silloin tällöin miettinyt kuinka kivaa olisi jos itsellekin olisi siunaantunut vaikkapa isoveli tai pikkusisko. Ja sitten rävähtää yhtäkkiä yksi puhelu ja minulla onkin se pikkusisko!
Shokkiuutisen saamisesta ei ehtinyt kulua päivääkään kun siskoni otti minuun jo facebookissa yhteyttä ja ollaan tässä nyt jo muutaman päivän ajan vaihdeltu viestejä ja sähköposteja. Tarkoitus on myös totta kai tavata heti kun Korona-tilanne rauhoittuu eli varmaankin tulevana kesänä.
Ei siis kuulkaa ollut ihan tavallinen keskiviikko mulla viime viikolla!

Pikkuhiljaa aletaan olemaan taas takaisin kartalla ajatukset jotenkuten järjestyksessä.
Being Big Brother!