Pokerinittailua ja urheilua

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
jippee

Re: Pokerinittailua ja urheilua

Viesti Kirjoittaja jippee » 10 Joulu 2020, 21:14

GNAGL kirjoitti:
10 Joulu 2020, 20:58

Long Covidissa on kyllä kyse ihan jostain muusta kuin satunnaisista diabeteslöydöistä. Jos kiinnostaa niin suosittelen tutustumaan aiheeseen. Otan kuitenkin riidit, että ei kiinnosta :wink:
No, älä nyt.
Ai katos, katos.
Diabetes ei liitykkään ”longcovidiin”. Syytän semisti hysteerista tuttavaani joka on informoinut minua väärin.

edit. hei, hei, hei, eipäs vähätellä. 500-600 "satunnaista diabeteslöytöä" on kuitenkin enemmän kun reilusti alta 500 satunnaista kuolemaa. :)
No nyt mä haen sen takkini. Voin toki tulla takas jos ikävä tulee.
Viimeksi muokannut jippee, 10 Joulu 2020, 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 10 Joulu 2020, 21:37

jippee kirjoitti:
10 Joulu 2020, 21:14

No, älä nyt.
Ai katos, katos.
Diabetes ei liitykkään ”longcovidiin”. Syytän semisti hysteerista tuttavaani joka on informoinut minua väärin.
On siellä diabetes yhtenä monen muun oireen joukossa mainittuna:
https://en.wikipedia.org/wiki/Long_Covid

Enpä kuitenkaan usko että näillä "piilodiabeetikoilla" on noita muita long covidin oireita ihan samassa mittakaavassa kuin koronan sairastaneilla.

Kuulan heitosta vielä niin onhan se tietysti kuuliaista (vai kuulaista? :wink: ) uskoa sokeana suomalaisia asiantuntijoita. Täällä kun ilmeisesti asuu se koko maailman paras korona-asiantuntemus. Vaikkapa Saksassa on moninkertaiset resurssit Suomeen verrattuna ja siellä on tieteeseen perustuen asiantuntijoille muodostunut vankka käsitys esimerkiksi Koronan ilmavälitteisyydestä. Mutta toki kannattaa mieluummin uskoa suomalaisten asiantuntijoiden tuhkarokkovertauksia. Kyllä tuo aina tieteen biittaa :wink:

jippee

Viesti Kirjoittaja jippee » 10 Joulu 2020, 22:05

No kerta kiellon päälle. Diabetes nyt oli vaan yksi tauti mikä tuli tän tuttavan kautta tietoisuuteen ja sitä tuli pohdittua. Uskon, että longcovid on ihan todellinen, mutta siihen niinkun covidiin muutenkin on mahdollisesti ympattu jo olemassa olleita tauteja, lääkkeiden/hoitojen sivuoirita.. Vähän samaan tapaan kun korona kuolemaksi merkitään jos omaa positiivisen korona diagnoosin. Kuolinsyy on sitte toinen tarina.

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 10 Joulu 2020, 22:10

jippee kirjoitti:
10 Joulu 2020, 22:05
No kerta kiellon päälle. Diabetes nyt oli vaan yksi tauti mikä tuli tän tuttavan kautta tietoisuuteen ja sitä tuli pohdittua. Uskon, että longcovid on ihan todellinen, mutta siihen niinkun covidiin muutenkin on mahdollisesti ympattu jo olemassa olleita tauteja, lääkkeiden/hoitojen sivuoirita.. Vähän samaan tapaan kun korona kuolemaksi merkitään jos omaa positiivisen korona diagnoosin. Kuolinsyy on sitte toinen tarina.
Joo, toki tuo mahdollista ja jopa todennäköistä että löytyy samassa yhteydessä jonkin verran noita piilossa olleitakin juttuja. Veikkaan kuitenkin että kun Korona iskee melkein jokaiseen ihmisen elimeen niin suurelta osin se on nimenomaan tuo virus joka triggeröi tauteja ja oireita.

Kuula

Viesti Kirjoittaja Kuula » 11 Joulu 2020, 08:58

GNAGL kirjoitti:
10 Joulu 2020, 21:37

Kuulan heitosta vielä niin onhan se tietysti kuuliaista (vai kuulaista? :wink: ) uskoa sokeana suomalaisia asiantuntijoita. Täällä kun ilmeisesti asuu se koko maailman paras korona-asiantuntemus. Vaikkapa Saksassa on moninkertaiset resurssit Suomeen verrattuna ja siellä on tieteeseen perustuen asiantuntijoille muodostunut vankka käsitys esimerkiksi Koronan ilmavälitteisyydestä. Mutta toki kannattaa mieluummin uskoa suomalaisten asiantuntijoiden tuhkarokkovertauksia. Kyllä tuo aina tieteen biittaa :wink:
Missasit mun pointin. Se jälkimmäinen lause oli oleellisempi.

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 11 Joulu 2020, 09:21

Kuula kirjoitti:
11 Joulu 2020, 08:58

Missasit mun pointin. Se jälkimmäinen lause oli oleellisempi.
Internetistä löytyy parempaa tietoa? Internetistä on muun muassa helppo löytää tieteellisiä, vertaisarvioituja artikkeleita. Koronasta niitä löytyy niin paljon kuin vain ehtii/jaksaa lukea. Siinä vaiheessa kun tieteellisten artikkelien ja suomalaisten asiantuntijoiden kertoma tieto on ristiriidassa niin itse ainakin uskon enemmän niihin tieteellisiin artikkeleihin. Mutta jos jollakulla on kovempi luotto näihin järvisen askojen ja salmisen mikojen päättelyihin niin siitä vaan. Kuten sanottua, jokainen voi tehdä omat valintansa sen osalta mitä ja ketä uskoo.

jippee

Viesti Kirjoittaja jippee » 11 Joulu 2020, 15:08

Mä luin Kuulan heiton(työnnön hehoh), yrityksenä ilmaista ristiriitaa/ironiaa. Mulle on muodostunut mielikuva että enemmän epäilet ja kritisoit suomalaisia asiantuntioita, mutta sitte yhtäkkiä perustelet kantaasi suomalaisilla asiantuntioilla.

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 14 Joulu 2020, 13:21

jippee kirjoitti:
11 Joulu 2020, 15:08
Mä luin Kuulan heiton(työnnön hehoh), yrityksenä ilmaista ristiriitaa/ironiaa. Mulle on muodostunut mielikuva että enemmän epäilet ja kritisoit suomalaisia asiantuntioita, mutta sitte yhtäkkiä perustelet kantaasi suomalaisilla asiantuntioilla.
Voi elämä teidän kanssanne. Yksilötasolla jokainen asiantuntija kai kannattaa kuitenkin arvioida? Jos olen kritisoinut THL:n Salmista, STM:n Varhilaa ja HUSin Järvistä niin se ei automaattisesti tarkoita, että pidän Suomen kaikkien mahdollisten alojen asiantuntijoita tumpeloina. Mutta eiköhän tää taas riittänyt vähäksi aikaa Koronasta ja keskityn blogissa taas jonkin aikaa ihan muihin aiheisiin. Näyttää Korona olevan sellainen aihe, että menee kaikilla heti tunteisiin.

Perjantaina oli vähän erilainen ilta, kun vedettiin kavereiden kanssa Teamsin välityksellä "etäbileet". Pelattiin mm. nettipokeria ja katteltiin sivusilmällä illan Valkkari-matsia johon tehtiin oma sivukisa. Muun läpänheiton ohella kokeiltiin myös Kuutamolla-formaattia. Eli jokainen keksi omasta elämästään muutaman väitteen ja muut yritti sitten kysymyksien avulla selvittää mikä väitteistä oli vale. Hauskaa oli ja oppi samalla uusia asioita kavereista. Omat väitteni olivat:

A) Olen ollut Katri Helenan iholla Venetsiassa
B) Olen viettänyt kotonani satoja tunteja Rosa Meriläisen kanssa
C) Olen keskustellut pokerista Sara Chafakin kanssa
D) Olen päässyt Jaajo Linnonmaan seurassa jonon ohi yökerhoon

Kolmesta kaverista yksi veikkasi oikein valeeni, kaksi muuta eivät osuneet oikeaan. Mitäs te veikkaatte, mikä noista on vale? Jos kiinnostaa niin voitte toki heittää muutamat kyssärit väitteistä ennen arvaamista. Yhden noista väitteistä olen tosin blogissani todeksi varmistanutkin jo. Kolmesta muusta väittämästä en muistaakseni ole mitään kirjoittanut (sen verran kauan olen tosin jo blogiani pitänyt, etten ihan saletissa ole).

Kaverit pääsi linjoille vasta kun olivat saaneet lapset nukkumaan niin ehdin siinä pelaamaan alkuillan pokerisetinkin perjantaina. Ihan solidi plussa oli lopputuloksena. Eniten jäi syömään Unibetin 5€ PKO:n finussa kun hävisin 4 jäljellä ison all-inin JJ vs JT. #-o Pyttysaumat ois ollut ku toi olis pitänyt. 888Pokerilla pääsin myös dollarin PKO:ssa yli 400 pelaajan joukosta finuun. Pronssia tuli lopulta siitä turneesta.

Freerolleissa ei oo oikein tänä vuonna runannu, mut eilen paineltiin 888Pokerilla finuun Great Scandinavian freerollissa. Oli kyllä runit kohdallaan (niin turboa toi, että pakko ollakin jos meinaa pärjätä) ja lopulta vitossijasta mukava 57 dollarin rahastus.

Urheilupuolella viikonlopun mielenkiintoisinta antia oli ehdottomasti golfin Euroopan tourin finaalikisa. Ihan huikean debyyttikauden veti Sami Välimäki! Finaalikisassakin vielä jaettu vitossija ja koko tourilla sija 11! Käsittämätön suoritus kun Välimäki ei päässyt edes juurikaan osallistumaan majoreihin ja world golf tourin kisoihin, joissa isoja pinnoja tarjolla. Ihan ilman Suomi-laseja voi todeta Välimäen olleen Euroopan tourin parhaita pelaajia! 22-vuotiaana rookiena! Jatkoa odotellaan erittäin suurella mielenkiinnolla.

Ja Liigakin jatkuu ainakin pienimuotoisesti! Pikkuyllätys oli, että vetävät pari matsia tyhjille katsomoille, mutta kelpaa! :yes:

peeksa

Viesti Kirjoittaja peeksa » 14 Joulu 2020, 13:46

C

Kuula

Viesti Kirjoittaja Kuula » 14 Joulu 2020, 14:43

GNAGL kirjoitti:
14 Joulu 2020, 13:21
jippee kirjoitti:
Voi elämä teidän kanssanne. Yksilötasolla jokainen asiantuntija kai kannattaa kuitenkin arvioida? Jos olen kritisoinut THL:n Salmista, STM:n Varhilaa ja HUSin Järvistä niin se ei automaattisesti tarkoita, että pidän Suomen kaikkien mahdollisten alojen asiantuntijoita tumpeloina. Mutta eiköhän tää taas riittänyt vähäksi aikaa Koronasta ja keskityn blogissa taas jonkin aikaa ihan muihin aiheisiin. Näyttää Korona olevan sellainen aihe, että menee kaikilla heti tunteisiin.
Ei korona tai mikään nyt varsinaisesti mene tunteisiin ja en yleensä paljoa jaksa kommentoida näitä mielipiteitä. Nettikirjoittelussa on paljon tulkinnanvaraa. Kuitenkin uskon kaikkia Suomen asiantuntijoita enemmän kuin satunnaista pokeriblogittajaa joka on opiskellut aiheesta internetistä eikä omaa mitään kuolutusta alaan. Kaikkea netissä kirjoitettua ei kannata uskoa. Vaikka löytäisit pelkkää faktaa(tieteellisiä tutkimustuloksia), et välttämättä asiasta vähän ymmärtävänä tulkitse kirjoituksia oikein. Myös suurimmassa osassa tieteellisiä tutkimuksia on jokin "ei puolueeton" näkökanta, joilla tuloksia tulkitaan. Syitä "painotettuihin" tulkintoihin voi olla useita; useimmiten kyseessä on oman vaittämän/tutkimuksen ja sitä kautta oman työn jatkon turvaaminen. Tutkimukset useimmiten rahoitetaan kaupallisella rahalla, joka myös lähes poikkeuksetta vääristää tuloksia. Suomalaisilla asiantuntijoilla ja varsinkin poliitikoilla on varmasti mukana itsekkäitä motiiveja.

En nyt jaksa tästä sen enempää jauhaa. Pidän asennettasi ja tapaasi kirjoittaa noista asioista ylimielisenä. Muulta osin ihan mielenkiintoista tekstiä, varsinkin osuudet urheilusta.

jippee

Viesti Kirjoittaja jippee » 14 Joulu 2020, 15:00

Heitolla tarkoitin vitsiä/huumoria joka syntyi tällä kertaa kärjistetystä ristiriidasta jota yritetään ilmaista sarkastisesti ironiaa hyödyntäen… Naurahdin kuulan heitolle. Tai luin sen siis vitsiksi/jabiksi/heitoksi. Se oli sen hetkinen reaktio ja oma tulkinta. Ja toisen lauseen "enemmän" ei ole yhtä kuin, vain ja ainoastaan.. :)

Ei tässä tunteisiin ainakaan itsellä ole menny ja ihan hymyssä suin mä oikeastaan aina tänne kirjottelen.

A: oot istunu Katri Helenan vieressä esim. jonkinlaisessa kulkuneuvvossa Venetsiassa tai venetsiassa.
B: Vaimosi (oliko sulla vaimo) tyttönimi on Meriläinen tai ollu lemmikki nimeltä Rosa Meriläinen
C: Miksi oisit?
D: Kukapa ei oisi jos on jossain törmännyt jaajoohon.

Eli c.

jippee

Viesti Kirjoittaja jippee » 14 Joulu 2020, 15:34

Tää nyt on vähän off-topic ja pitää korostaa että ihan hyvässä hengessä. Ihan vaan mielenkiinnosta ja ei ole tarkoitus mitenkään loukata. :)

On tulla välillä ihmeteltyä ja tavallaan kadehdittua, että mikä saa miehen seuraamaan noinkin intohimoisesti, hartaasti ja ilmeisen paljon urheilua. Nytte ku tuli vähän kastettua omaa lusikkaa tähän korona soppaan, niin mulla välähti. Joko mulla viiraa(ihan mahdollista, ehkä jopa todennäköisin vaihtoehto. viime viikkoina on vähän ollu kierroksia.. diudiudiu..) tai ehkä gnagl on ns. spektrillä (autismi, asberger… mikä nyt onkaan oikea termi) tai molempia. Jotenkin menis yks yhteen monikin asia. Oletko? Ja tosiaan ei ole tarkoitus loukata. En autismissa näe mitään pahaa/huonompaa.

esskung

Viesti Kirjoittaja esskung » 14 Joulu 2020, 15:37

GNAGL kirjoitti:
14 Joulu 2020, 13:21

A) Olen ollut Katri Helenan iholla Venetsiassa
B) Olen viettänyt kotonani satoja tunteja Rosa Meriläisen kanssa
C) Olen keskustellut pokerista Sara Chafakin kanssa
D) Olen päässyt Jaajo Linnonmaan seurassa jonon ohi yökerhoon
:lol:

D) Ei se Jaajo oikeest minkään jonon ohi pääse

Yhdest noista oon muuten kateellinen, jos on oikeest tapahtunu. Mut jätetään kertomatta mikä

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 14 Joulu 2020, 16:18

Heitelkää vaan lisää arvauksia/kommentteja noihin väitteisiini. Paljastan vaikka loppuviikosta mitkä väitteet oli totta ja mikä vale. Laitan tähän väliin kuitenkin pari nopeaa vastausta kuulalle ja jippeelle.
kuula kirjoitti:

Ei korona tai mikään nyt varsinaisesti mene tunteisiin ja en yleensä paljoa jaksa kommentoida näitä mielipiteitä. Nettikirjoittelussa on paljon tulkinnanvaraa. Kuitenkin uskon kaikkia Suomen asiantuntijoita enemmän kuin satunnaista pokeriblogittajaa joka on opiskellut aiheesta internetistä eikä omaa mitään kuolutusta alaan. Kaikkea netissä kirjoitettua ei kannata uskoa. Vaikka löytäisit pelkkää faktaa(tieteellisiä tutkimustuloksia), et välttämättä asiasta vähän ymmärtävänä tulkitse kirjoituksia oikein. Myös suurimmassa osassa tieteellisiä tutkimuksia on jokin "ei puolueeton" näkökanta, joilla tuloksia tulkitaan. Syitä "painotettuihin" tulkintoihin voi olla useita; useimmiten kyseessä on oman vaittämän/tutkimuksen ja sitä kautta oman työn jatkon turvaaminen. Tutkimukset useimmiten rahoitetaan kaupallisella rahalla, joka myös lähes poikkeuksetta vääristää tuloksia. Suomalaisilla asiantuntijoilla ja varsinkin poliitikoilla on varmasti mukana itsekkäitä motiiveja.

En nyt jaksa tästä sen enempää jauhaa. Pidän asennettasi ja tapaasi kirjoittaa noista asioista ylimielisenä. Muulta osin ihan mielenkiintoista tekstiä, varsinkin osuudet urheilusta.
Mistäs tiedät ettei minulla ole mitään koulutusta alaan? Koulutustani ja ammattiani en ole blogissani koskaan paljastanut. Epidemiologi en ole, mutta koulutus/työtaustani ei itse asiassa mitenkään älyttömän kauaksi mene aihepiiristä. Uskon koulutus/työtaustani pohjalta ymmärtävän aiheesta (tieteellisiä artikkeleita lukemalla) ainakin enemmän kuin 95% suomalaisista (mikä ei toki vielä paljoa ole).

Ymmärrän täysin että sinä uskot enemmän Suomen asiantuntijoita kuin minua. En pyydä sinua uskomaan minua. Neuvoisin kuitenkin pitämään silmät avoinna eikä myöskään uskoa sokeana kaikkia Suomen medioissa kommentteja Koronasta laukovia "asiantuntijoita". Kaikista parasta olisi, jos jokainen tutustuisi aihetta käsitteleviin luotettaviin lähteisiin ja muodostaisi sen pohjalta oman mielipiteensä. Ymmärrän kuitenkin, ettei tämä ole mahdollista.

Kirjoituksistani voi varmaankin saada ylimielisen kuvan. Se ei ole tarkoitus. Kovin isosti en kuitenkaan mielestäni ole kirjoituksissani ollut metsässäkään jos vaikka kelailet Korona-kirjoituksiani tuolta maaliskuulta lähtien. Itseäni on ottanut keväästä asti päähän se, että Suomessa ei saada palapelin palasia ajoissa yhteen vaikka ne palaset ovat monessa asiassa olleet jo tarjolla. Se on kuitenkin suomalaisten asiantuntijoiden kunniaksi sanottava, että lopulta ne palaset on yleensä aina saatu koottua yhteen. Ikävän kauan siinä on vaan aina kulunut. Ovathan asiantuntijat Suomessa olleet nyt syksyllä todella paljon paremmin kartalla kuin mitä keväällä. Ristiriitoja on edelleen kansainväliseen näkemykseen verrattuna, mutta niitä on paljon vähemmän kuin keväällä ja pienemmissä asioissa. Isoimmat jutut täällä Suomessakin on saatu pääosin nyt jo kuntoon.
Viimeksi muokannut GNAGL, 14 Joulu 2020, 16:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

jippee

Viesti Kirjoittaja jippee » 14 Joulu 2020, 16:22

nyt meni jippeet ja kuulat sekasin.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”