Pokerinittailua ja urheilua

Pokerisivut.comin käyttäjien omat blogit
GNAGL

Re: Pokerinittailua ja urheilua

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 25 Helmi 2021, 22:20

nikkipe kirjoitti:
25 Helmi 2021, 15:23
On toki olemassa kirjoittamaton sääntö. Jos HU vastastustaja on parempi, niin tunge enemmän.
On olemassa myös kirjoittamaton sääntö, että jos HUP-vastustaja, joka lykkää joka käteen all-in on sinua parempi pokerinpelaaja niin kannattaa mieluummin kokeilla vaikka pitsinnypläystä :-D

arderi
Pokerisivut - striimaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arderi » 26 Helmi 2021, 04:43

Any two käteen:

Mä en keksi parempaa tapaa mitata tilanteen kannattavuutta kuin chip ev. Jos samaan kuvaajaan laitetaan tulokset HRC:n rangella, top-40%:n rangella ja top-30%:n rangella, niin tulokset näyttävät 40bbd tältä 1000 jaon otannalla:
hrc.png
Paremman paikan odottelu maksaa siis enemmän blindeina/lunastamattomana ev:nä, mitä suuremmalla equitylla voitetaan. Loiva osuus on siis pf-foldeja, jyrkät nousut maksu ja voitto, ja lopuksi maksu ja tappio.

Q8s on +5,81BB per jako, eli 581bb/100. Mun mielestä pitää olla jo aika ronkeli jos tuollaisen jättää pöydälle chip-ev -tilanteessa. Tosin itsekin varmaan kippaisin liikaa ja en kertois kellekään.

Ei voida kuitenkaan varmuudella tietää vihun puskevan 100%:n rangella. Jos oikea range onkin esimerkiksi 80%, tilanne muuttuu radikaalisti. Top 80%:n saaminen kymmenen kertaa putkeen tapahtuu 10%:n todennäköisyydellä. Eli kymmenen kertaa putkeen puskeminenkaan ei tarkoita 100%:n rangea.

Joku harja vois tulla kertomaan, pitääkö tässä miettiä mitään muuta kuin chipEV:tä? Mä en keksinyt syitä.
Ma: https://www.twitch.tv/pokerisivut
Random: https://www.twitch.tv/ardenpelit

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 26 Helmi 2021, 15:22

Kiitos arderi, hyvää settiä! Tämän perusteella oma maksurangeni on siis ollut selvästi liian tiukka näissä tilanteissa. Ei noita kovin usein microissakaan vastaan tule, mutta ehkä pari kertaa vuodessa kuitenkin. Suurin osa jotka itse oon kokenut oli tosin MPN-verkossa, jota ei enää ole. Täytyy kuitenkin pitää mielessä nämä opit seuraavan kerran kun olen vastaavan tilanteen edessä.

arderi
Pokerisivut - striimaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arderi » 26 Helmi 2021, 16:27

GNAGL kirjoitti:
26 Helmi 2021, 15:22
Kiitos arderi, hyvää settiä! Tämän perusteella oma maksurangeni on siis ollut selvästi liian tiukka näissä tilanteissa. Ei noita kovin usein microissakaan vastaan tule, mutta ehkä pari kertaa vuodessa kuitenkin. Suurin osa jotka itse oon kokenut oli tosin MPN-verkossa, jota ei enää ole. Täytyy kuitenkin pitää mielessä nämä opit seuraavan kerran kun olen vastaavan tilanteen edessä.
Toki pitää muistaa, että tää simulaatio on puhtaasti vihun SB vs sun BB, eikä siis huomio sun oman napin pelaamista ollenkaan. En osaa ottaa kantaa, miten tää vaikuttaa kokonaisstrategiaan. Ääritapauksessa jos sama vihu foldaa 100% BB:ltä, niin voit raiseta 100% napilta ja odotella nauloja BB:lle.

edit: Ja täähän oikestaan kumoaa ton mun ekan viestin pohdinnan siitä, että kyse ois puhtaasti chipEV-tilanteesta :-D Pitäis simuloida napin pelaamista, niin joku ratkaisun tyylinen vois löytyä.
Ma: https://www.twitch.tv/pokerisivut
Random: https://www.twitch.tv/ardenpelit

pattayacity
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pattayacity » 27 Helmi 2021, 18:41

Tuohon Brighton xG caseen piti vastata jo aiemmin, mutta nyt huomaat varmaan asian.. ei ole tarpeeksi kovia maalintekijöitä realisoimaan niitä.
Pilkun xG lienee n. 0,7 ja nyt sählätty jo kaksi kappaletta. Sama toistuu pelitilanteissa.
ei voi voittaa..

Spilikki

Viesti Kirjoittaja Spilikki » 27 Helmi 2021, 18:52

Kyllähän tuo Brightonin touhu vaatisi oikeaa maalintekijää porukkaan. Alkaa käymään jo sääliksi kauden mittaan.

Peli näyttää jatkuvasti hyvälle, mutta maaliin sitä palloa ei vaan saada millään.

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 28 Helmi 2021, 11:15

Legendaarinen jengi kyllä toi Brighton 2020-2021. :-D Tällä menolla onnistuvat vielä putoamaan, vaikka dominoivat pelillisesti melkein ottelua kuin ottelua! :lol:

Joo, niin kuin olen todennut niin heikot yksilöt selittävät kyllä osaltaan tulosten ja odotusarvojen eroa. Eivät ne silti kaikkea selitä. Eilenkin oli taas sellaisia maalipaikkoja, joista Suomen kolmosdivarin kaveritkin laittaisivat palloa hyvällä prosentilla häkkiin. Kyllä näiden ammattilaistenkin pitää noista nähtyä paremmalla prossalla saada sisään, vaikka kiistatta Brightonilla ei Valioliiga-tason huippuyksilöitä ole viimeistelyrintamalla. Jotenkin koomista, että sitten kun eilenkin kertaalleen saivat vaparista sen pallon verkkoon niin jostain keksitään syy hylkäämiselle! :-D Vähän jäi epäselväksi mikä oli hylkäämisen syy. Ilmeisesti lupa oli annettu, mutta dumari ehti sitten vielä viheltää toisen kerran ennen kuin pallo oli verkossa. Todella hämärä tilanne oli. Ensin maali hylättiin, sitten dumari näytti jo keskelle ja pitkän arpomisen jälkeen hylättiin lopulta uudestaan. Kun kaikki on joukkuetta vastaan niin kaikki sitten todella on. :)

Ilveksellä heikko viikko alla. Tiistaina jälleen kerran maalin peli Kärppiä vastaan. Nyt hävittiin 0-1. Kyllä Kärpät tuossa pelissä sen verran parempi oli, että tulos oli ansaittu. Perjantaina Mäkiniemellä oli sitten se odotettu imurointi-ilta. Ekassa erässä tuntui siltä, että ihan kaikki uppoaa. Maalin päähän vielä kirittiin 1-4 tilanteesta, mutta ei pisteille riittänyt. Eilen tiukka vääntö hurjaan vireeseen noussutta HPK:ta vastaan. Tuntui pitkään siltä, ettei jumalmoodissa tällä hetkellä torjuvan Laurikaisen selän taakse saataisi kiekkoa, vaikka annettaisiin yrittää kuljetusta tyhjään maaliin! Ihan uskomattoman varmaa torjuntatyöskentelyä oli. No, lopulta sitten nähtiin sellainen ihme kuin Ipan tuuripomppu! Melkoisella flipperillä Elorinne kiekon lopulta verkkoon taikoi ja rikkoi Laurikaisen nollaputken.

Varsinaisen peliajan loppu oli sitten taas perus-Ilvestä. Saatiin siihen ylivoima ja paikka ratkaista matsi niin eiköhän Eemeli Suomi heitä karmealla sokkosyötöllä vastustajan läpiajoon! Näin siinä jo silmissäni armottoman vitutusillan, mutta hienosti perjantain katastrofi-illasta itsensä kasannut Mäkiniemi pelasti meidät. Heti perään toki otettiin sitten väärästä vaihdosta kakkonen ja annettiin Kerholle jatkoajalle ylivoima. Siitä kuitenkin selvittiin ja viisi sekuntia ennen jatkoajan loppua meidän tämän hetken paras pelaaja Matias Maccelli ratkaisi voiton. Vähän helpotti, mutta oli toi loppu taas sellaista sekoilua, ettei tiennyt mitä ajatella.

Oikeastaan joka osa-alueella ton tiimin otteet ailahtelee ihan älyttömästi. Lähtien sieltä maalivahtipelistä. Tälläkin viikolla Mäkiniemeltä kaksi hyvää ottelua, mutta siihen väliin sitten täydellinen imuri-ilta, jossa käytännössä omakätisesti tuhotaan joukkueen saumat pisteille. Välillä me puolustetaan hyvin ja ollaan kurinalaisia, välillä miehet hukkuu käsittämättömästi ja otetaan typeriä jäähyjä. Hyökkäyspeli nyt toimii usein ihan ok silloin kun vaan päästään hyökkäysalueelle, mutta viimeistelyn tehokkuudessa on sitten taas melkoista vaihtelua. Sellaiset tasapainoiset 60-minuuttiset on aika harvassa. Joka matsiin tulee joku sekoiluajanjakso tai jokin osa-alue pettää. Kaipa toi on nuorelle joukkueelle tyypillistä.

Hyvin on kyllä hiljalleen ne isommat menestystoiveet karisseet. Sääleihin nyt toivottavasti nilkutetaan ja hyvällä tuurilla niistä puolivälieriin. Niissä tuskin sitten enää riittää. Muut joukkueet vahvistaa koko ajan tiimejään ja me ollaan näköjään valittu säästölinja. Oon ihan fine sen päätöksen kanssa. Tämä ei edelleenkään ole se tärkein kausi menestyksen suhteen. Talouden osalta sen sijaan saattaa olla tärkein kausi pitkiin, pitkiin aikoihin. Ei kannata sillä puolella nyt sössiä kun just vasta ollaan päästy konkurssin partaalta takaisin jaloilleen.

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 02 Maalis 2021, 11:42

silverq

Viesti Kirjoittaja silverq » 02 Maalis 2021, 14:16

Kiitokset Ilves raportista sekä kierros rapsasta.
Keep on rocking *-O-*
Ainakin Larry_Shine, silverq, korrektiailtaa ja kiimainenorava mitä näitä nyt on.

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 02 Maalis 2021, 15:45

silverq kirjoitti:
02 Maalis 2021, 14:16
Kiitokset Ilves raportista sekä kierros rapsasta.
Keep on rocking *-O-*
Kiitos, hienoa aina kuulla, että joku noita lukee :tup:

Betsasin tälle illalle Kerhoa, kun Ilveksellä on niin hurjat poissaolot. Eemeli Suomi, Matias Myttynen, Joona Ikonen, Jarkko Parikka, Panu Mieho muun muassa pois. Kaikki ykköskorin kavereita tässä meidän loppukauden tiimissä. Plussapuolella Niko Peltola tekee viimein paluun kaukaloon, mutta eipä häneltä voi vielä isoa panosta odottaa kun pelaa vasta kauden ensimmäisen matsinsa. Itse sain 1.95 kertoimella Kerhoa (jatkikset mukaan lukien) sisään. Nyt markkinatoppi on 1.91, mutta näen siinäkin vielä pientä valueta.

peeksa

Viesti Kirjoittaja peeksa » 03 Maalis 2021, 08:14

GNAGL kirjoitti:
02 Maalis 2021, 15:45
Betsasin tälle illalle Kerhoa, kun Ilveksellä on niin hurjat poissaolot.
Kiitos tipsistä, kävin painamassa kerholle suoran voiton tipsin ansiosta $-)

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 03 Maalis 2021, 12:12

peeksa kirjoitti:
03 Maalis 2021, 08:14

Kiitos tipsistä, kävin painamassa kerholle suoran voiton tipsin ansiosta $-)
Eipä kestä, huono juttu että osui, mutta hyvä sulle :) Meinas mennä aika tragikoomiseksi kun meidän jäljellä olleista ukoista selvästi paras Maccellikin loukkaantui vielä ekassa erässä. Palas onneksi toiseen erään, mutta en tiedä oliko ihan täydessä tikissä kun aika vaisua oli. Oli kokonaisuutena erittäin heikkotasoinen kiekko-ottelu. Puuduttavaa lätkää ennen kuin sitten meille sattui se tuttu heikko hetki vikalla kympillä ja jätettiin kaksi kertaa vastustajan kaveri aivan vapaaksi maalin edustalle. Ei se jänne vaan kestä meillä ikinä 60 minuuttia. Pinnakin ois ollu ihan ok noilla poissaoloilla, mutta ei kun ei.

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 05 Maalis 2021, 21:16

Synkkää on ollut kiekkorintamalla tämän vuoden puolella, mutta Tuppura me näköjään sentään kaadetaan edelleen kerran kerrasta! \:D/ :boxing: \:D/ Tosi hyvältä maistuu tää voitto, kun tuli vielä hyvällä pelillä. Jotenkin vaisu oli vastustaja alusta lähtien, me liikuttiin paremmin ja voitettiin koko ajan kaksinkamppailut. Josko se tästä taas lähtisi, vähän oli jopa alkukauden meininkiä pelissä pitkästä aikaa. Huomenna toki makean paikallisvoiton jälkeen tehdään perinteinen konttaus Jyskälässä. :P

GNAGL

Viesti Kirjoittaja GNAGL » 09 Maalis 2021, 12:06

GNAGL kirjoitti:
05 Maalis 2021, 21:16
Huomenna toki makean paikallisvoiton jälkeen tehdään perinteinen konttaus Jyskälässä. :P
No eipä kontattu vaikkei se kauaskaan jäänyt. Kolmannessa erässä hukattiin kahden maalin johto, mutta päästiin lopulta pälkähästä, kun tehtiin ylivoimalla voittomaali loppuun. Ekaa kertaa kaks voittoa putkessa ilmeisesti marraskuun jälkeen jos oikein jostain luin. Nyt edessä eka neljän ottelun viikko. Aika kovaa settiä kyllä tällainen ti-ke-pe-la pelitahti. Onneksi sairastupa on ollut nyt tyhjenemään päin ja noi pari uutta hyökkääjähankintaakin pitäisi kai olla rivissä. Jonkin verran pystytään siis kierrättämään miehiä. Sellaiset 7-9 pinnaa pitäisi neljästä matsista yrittää raapia kasaan, että pysyttäis top 6 vauhdissa mukana.

Koronasta olisi tehnyt mieli paljonkin kirjoitella, mutta tein tuossa talvella sellaisen päätöksen, että jätän sen blogista sivuun kun kirjoitukset tuntuivat vain ärsyttävän jengiä. Harvoinpa nuo Korona-keskustelut tuntuvat johtavan mihinkään kun miltei kaikki ovat kaivautuneet syviin omiin poteroihinsa ja tarkastelevat asioita lähinnä siitä oman mutun näkökulmasta.

Ajattelin nyt kuitenkin kirjoittaa yhden tarinan, joka sivuaa Koronaa, mutta jossa pääasia on kuitenkin Suomen terveydenhuolto. Ainahan kehutaan kuinka Suomessa on yksi maailman parhaista terveydenhoitosysteemeistä. Oman ja lähipiirini kokemusten perusteella sekin on kuitenkin kaukana loistavasta. Itsehän sain kuutisen vuotta sitten keuhkoveritulpan, jonka vuoksi olin luonnollisesti sairaalahoidossa. Kokemukset TAYSista eivät kovin hyvät olleet. Päivystyslääkäri raivosi minulle lähetettä lukiessaan kuinka minut oli kuulemma lähetetty työterveyshuollosta aivan turhaan tarkempiin tutkimuksiin. Keuhkokuvan katsomisenkin jälkeen sanoi vielä, ettei mulla mitään tulppaa ole. Luojan kiitos, hän ei ollut keuhkospesialisti vaan lopullisen diagnoosin teki kuvan perusteella joku muu. Jos olisi ollut pelkästään tämän päivystävän lekurin päätös niin minut olisi lähetetty kotiin. Pikkaisen oli lääkäri sitten nöyrempää poikaa sen jälkeen kun spesialistilta tuli virallinen diagnoosi keuhkoveritulpasta. Vielä osastohoidossa ollessanikin eri lääkärien puheet erosivat hämmästyttävän paljon toisistaan. Lisäksi vaikka minulta oltiin kysytty varmaan 4-5 kertaa ruoka-aineallergioista, tuotiin minulle yhtenä iltana iltapalan yhteydessä mansikkajugurtti nokan alle vaikka olin joka kerta ilmoittanut olevani mansikalle allerginen. Ei kovin vakuuttavaa kuvaa TAYS jättänyt toiminnastaan. Itsellä sentään pää toimi koko ajan, mutta mietin siinä moneen kertaan miten ihmeessä sellaisten potilaiden käy, jotka ovat täysin lääkärien ja sairaanhoitajien varassa?

Tuttavapiirissäni on myös paljon huonoja kokemuksia terveydenhoidosta. Selkeiden ja vakavienkin oireiden kanssa ihmisiä on palloteltu sinne tänne pitkiä aikoja ilman, että ollaan otettu oireita vakavasti. Ennen kuin sitten on viimein löydetty jotain vakavaa tutkimuksista, jotka olisi kaiken järjen mukaan pitänyt tehdä jo vuosi aikaisemmin. Kun kuuntelee kokemuksia niin liian usein tuntuu siltä kuin Suomessa vastaanotolle/päivystykseen tuleva henkilö on terveydenhoidon näkökulmasta ennemminkin häiriötekijä kuin asiakas. Hänestä halutaan pääosin vain nopeasti eroon, vaikka sen terveydenhoidonkin kannalta olisi kaikista parasta jos sairauksiin päästäisiin mahdollisimman aikaisin kiinni. Paljon enemmän se sairastunut kuormittaa terveydenhoitoa ja maksaa yhteiskunnalle silloin kun sairaus löydetään vasta myöhemmin. Inhimillisyydestä ja sairastuneen hyvinvoinnista nyt puhumattakaan.

En tiedä, ehkä minun lähipiiriini on nyt vain sattumalta osunut näitä negatiivisia caseja paljon ja totuus on paljon parempi kuin miltä niiden perusteella näyttää. Kerron kuitenkin yhden esimerkin ihan tästä viime viikkojen ajalta. Äitini on alle 70-vuotias ja hänellä on kakkostyypin diabetes. Niinpä hän osui juuri sopivasti siihen ryhmään, jolle alettiin ensimmäisenä jakaa AstraZenecan Korona-rokotetta. Olen jo parin vuoden ajan toitottanut äidilleni, että hänen pitää hankkia pankkitunnukset, koska ilman niitä ei tahdo enää nykyään pärjätä. No, jääräpää, mikä jääräpää, ei ole sellaisia hankkinut.

Olivat sitten siskonsa kanssa saaneet "kuningasidean", että varaavat äidilleni siskon pankkitunnuksilla rokotusajan (sisko ei kuulunut vielä siihen ryhmään joka olisi saanut rokotteen). No, ajanvaraus onnistui ja äitini meni ohjeiden mukaisesti sovittuna aikana lähiterveysasemalle Kela-kortti kädessään. Henkilöllisyyttä häneltä ei kuitenkaan koskaan tarkistettu! Rokotteen antanut hoitaja oli vähän ihmetellyt, kun tietojärjestelmässä ei näkynyt tietoa äidin diabeteksesta. Rokotteen äitini silti kuitenkin sai eikä äitini osannut sen kummemmin mitään ihmetellä itse rokotustilanteessa. Kun hän kuitenkin kertoi tämän tarinan minulle puhelimessa niin minulle tuli heti sellainen olo, että nyt on hommassa jotain mätää. Kun kerran aika varattiin äidin siskon pankkitunnuksilla, paikan päällä ei tarkistettu henkilöllisyyttä eikä tiedoista löytynyt äidin diabetestä = rokote kirjattiin äidin siskolle annetuksi eikä äidilleni! Ja siskon käynti omakannassa varmisti asian. Rokote oli tosiaan rekisteröity annetuksi siskolle eikä äidille ja kaiken lisäksi siskon terveystietoihin oli lisätty, että hänellä on diabetes!!! Ihan uskomatonta settiä!

Kaiken lisäksi äidin mukaansa saamista papereista selvisi, että rokotteen antanut sairaanhoitaja oli jostain käsittämättömästä syystä antanut hänelle Pfizerin rokotteen eikä AstraZenecaa! Sairaanhoitajan trackrecord siis tässä casessa:

1) Ei tarkistanut vastaanotolle saapuneen henkilöllisyyttä
2) Ei aiheuttanut mitään toimenpiteitä, vaikkei hän löytänyt diabetestä henkilön tiedoista
3) Kirjasi väärän henkilön terveystietoihin, että henkilöllä on diabetes
4) Antoi väärän rokotteen

Jos tosiaan Suomen terveydenhuolto on maailman kärkiluokkaa niin en halua tietää, mitä se terveydenhuolto on muualla! #-o

hehaha

Viesti Kirjoittaja hehaha » 09 Maalis 2021, 14:14

Rokote oli tosiaan rekisteröity annetuksi siskolle eikä äidille ja kaiken lisäksi siskon terveystietoihin oli lisätty, että hänellä on diabetes!!! Ihan uskomatonta settiä!
Niin? Kait se nyt merkataan jos sen tiedoilla mennään ](*,)

Äitis ja sen sisko on niitä ihmisiä selvästi jotka just kuormittavat terveydenhuoltoa omalla tyhmyydellään

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blogit”